برگزیده های پرشین تولز

یک سیستم قدرتمند برای گیمرهای حرفه ای با هزینه متوسط

IT GALAXY

Registered User
تاریخ عضویت
23 مارس 2013
نوشته‌ها
473
لایک‌ها
277



جمع کردن یک کیس برای بازی امروز چندان هم سخت نیست.اما وقتی بودجه تان محدود باشد کارتان قدری سخت خواهد شد.چشمتان به قطعاتی که آروزی داشتنشان را دارید میروند اما جیبتان اجازه نمیدهد به سمت آن قطعات بروید.احتمالا به خاطر بودجه محدودی که دارید مدت زیادی به دنبال قطعاتی خواهید بود که شما راضی کنند.در ادامه با معرفی چند قطعه، به شما کمک میکنیم که بتوانید برای سیستم خود راحت تر قطعه پیدا کنید.
برای این سیستم سعی شده است که قطعاتی جمع آوری شوند که برای یک بودجه متوسط قابل دسترسی باشند.با اینحال سعی شده است که کیفیت فدای صرفه جویی در پول نشود.یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام تهیه یک کیس در نظر داشته باشید این است که بتوانید آنرا در آینده به روز کنید و قدرتمندتر کنید.برای این سیستم نیز این نکته در نظر گرفته شده است.به همین دلیل در انتخاب قطعات اصلی به خصوص مادربرد،دقت بیشتری صرف شده است.قیمت هایی که برای هر قطعه داده ایم، شاید قدری با آنچه در بازارها میبینید متفاوت باشند.
[h=2]لیست قطعات[/h]
قطعهمدلقیمتبه هزار تومان
پردازندهCore i5 3570K400
مادربردGigabyte Z77-UP4 TH400
رمCorsair XMS DDR3 1600 8GB120
کارت گرافیکXFX Radeon HD 7870 Core600
هارددیسکWestern Digital Caviar Black 512TB120
درایونوریSamsung SH-222BB DVD40
کیسAntec One90
پاورCoolermaster GX650130
قیمت کل
۲۰۸۰


نیاز است که دوباره تذکر دهیم که قیمت های این لیست ممکن است قدری با انچه که در بازارها عنوان میشوند متفاوت باشند.بنابراین در صورتی که قصد خرید دارید، قدری بودجه اضافی در نظر بگیرید تا غافلگیر نشوید!

احتمالا با شرایط خرید قطعات در ایران آشنا هستید.برای یادآوری باید بگوییم که تا آنجا که میشود بگرید تا بتوانید قطعات را با ارزانترین قیمت ها پیدا کنید.گارانتی قطعات نیز فراموش نشود.سعی کنید از معتبرترین گارانتی ها استفاده کنید.اگرچه قیمت این قطعات خیلی بالا نیستند اما همچنان قابل توجه هستند، بنا براین بهتر است قدری پول بیشتر بدهید تا خیالتان راحت باشد که در صورت خرابی قطعه ای، شرکت گارانتی کننده پاسخگو خواهد بود.
[h=2]پلتفرم[/h]
در هر کامپیوتر، پلتفرم سخت افزاری را CPU و مادربرد و رم تعیین میکند.
انتخاب سی پی یو با آینده نگری بوده است.پردازنده های نسل Ivy Bridge اینتل، ترکیبی از قدرت و سرعت را ارائه میدهند که قابل توجه است.اما سری Ivy Bridge تنوع گسترده ای دارد.کدامیک از آنها را باید انتخاب میکردیم؟حرفه ای ترین پردازنده این سری، پردازنده Core i7 3570s است که قیمت آن به حدود یک میلیون تومان میرسد.چند مدل پائینتر، به سری Core i5 میرسیم که یکی از بهترین و خوش قیمت ترین پردازنده های این سری، پردازنده ۳۵۷۰ است که در حالت پیش فرض با سرعت ۳٫۱ گیگاهرتز کار میکند و حداکثر تا ۳٫۵ گیگاهرتز نیز میرود.حرف K در انتهای نام این مدل نشان میدهد که این پردازنده آنلاک شده است.یعنی برای اورکلاک آن محدودیتی نخواهید داشت.
در انتخاب مادربرد، شاید تعجب کنید که یکی از بهترین ها را انتخاب کرده ایم.اما دلیل ما این بوده که با این مادربرد اگر خواستید میتوانید در آینده پردازنده ای جدید بخرید و استفاده کنید.این مادربرد از چیپ ست z77 اینتل استفاده میکند.این مادربرد مشخصات جالب توجهی دارد.از قبیل اینکه یک شکاف MSLOT دارد که به شما امکان میدهد که در آینده بتوانید از درایوهای SSD کوچک و فناوری RapidStore استفاده کرده و توانایی های سیستم خود را ارتقا دهید.
با توجه با اینکه قیمت رم ها در ایران قدری کاهش داشته است، قدرت انتخاب ما قدری بالا رفته است.رمی که انتخاب کرده ایم یکی از مدلهای شرکت Crossair است که در سری پرطرفدار XMS قرار دارد.این رم در فرکانس ۱۶۰۰ کار میکند که البته قابلیت های اورکلاک خوبی هم دارد.
[h=2]گرافیک[/h]
احتمالا میدانید که اگر همه قطعات شما از بهترین قطعات باشند اما گرافیکتان ضعیف باشد، بازی کردن همچنان غیر ممکن است.همچنین باید بدانید که در میان قطعات یک سیستم مخصوص گیم، گرافیک گرانترین قطعه است.گرافیکی که برای این سیستم انتخاب شده است از سری ۷۰۰۰ شرکت AMD است.این سری از گرافیک ها هم بازده خوبی دارند و هم قیمتشان نسبتا به صرفه است.






این کارت، در فرکانس ۱ گیگاهرتز کار میکند و حافظه آن ۲ گیگابایت است.مطمئنا این گرافیک تا مدتها از توان هر بازی جدیدی بر می آید.
[h=2]هارد دیسک[/h]
قیمت هارد دیسک در ایران سرسام آور است!قیمت هارددیسک ها در ایران نسبت به چند ماه پیش افزایش شدیدی داشته اند.در ابتدا میخواستیم هارد یک ترابایتی برای این سیستم در نظر بگیریم.اما دیدیم که با این قیمت ها واقعا برای یک کاربر خانگی به صرفه نیست که بخواهد برای یک هارددیسک همچین هزینه ای بدهد.در صورتی که دیدید این هارد دیسک جوابگوی نیاز شما نیست میتوانید هارددیسک یک ترابایتی خریداری کنید.
[h=2]پاور[/h]
پاور این کیس باید بتواند از پس پردازنده و گرافیک پرقدرت آن برآید.

قیمت پاور انخابی ما در بازارهای جهانی ۴۵ دلار است.

اما در ایران نباید کمتر از ۱۲۰ هزارتومان برای این پاور در نظر داشت.

این پاور احتمالا میتواند از پردازنده ها و گرافیک های قویتر نیز پشتیبانی کند.کیفیت پاور های کولر مستر،

حقیقتا عالی است و مورد تایید همه ی استانداردهای جهانی است.


[h=2]توان پردازشی و سخن آخر[/h]
کیسی که در این مقاله معرفی شد، میتوان تا مدتها شما را در همه ی بازی های جدید و معروف همراهی کند.میتوانید انتظار داشته باشید که از پس هر کاری برآید.در برنامه ۳DMark امتیاز ۷۶۰۵ نصیب این کیس شد.همچنین در اکثر بازی ها فریم ریت ۴۵ در رزولوشن ۱۹۲۰در ۱۲۰۰ بدست آمده است.بازی هایی که در این تست ها از آنها استفاده شده است همه از بازی های جدید و معروف هستند.بازی هایی چون Dirt 3 یا Civilization V.
قیمت ها قدری بالا است اما باید بدانید که قیمت این قطعات در بازارهای جهانی خیلی کمتر است.مثلا همین گرافیک در بازارهای جهانی تنها ۱۶۵ دلار می ارزد که در ایران بیش از ۶۰۰ هزارتومان به فروش میرسد.اما این قطعات وقتی به ایران میرسند به قیمتی گزاف به فروش میرسند که خیلی از انها برای کاربرهای معمولی غیرقابل دستیابی است و اساسا برای برای خیلی از کاربران ایرانی رویا میشوند.



منبغ : یک سیستم قدرتمند برای گیمرهای حرفه ای با هزینه متوسط
 

lon

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 آپریل 2013
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
2
من میخواستم سیستمی تومایه های این ببندم فقط گرافیکش radeon-7850 بود و مادربوردش Intel Desktop Board DZ77GA-70K بود که باقیمت گرفتن متوجه شدم قیمتِ همین cpu هشتصد هزار تومنه! که بیخیال کیس بستن شدم! این قیمتهای گفته شده ،فقط عددند،واقعیتی ندارند!!!
 
Last edited:

gorg2

Registered User
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
114
به نظر خوب میاد ولی قیمت بالاست 2 ملیون تو این اوضاع قاراش میش
 

OLD GAMER

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2013
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
81
سن
38
محل سکونت
تهران شهرزیبا
هنوزم برای خرید دیر نیست قیمتها همچنان بالا میرن
 

Keycenter.ir

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 می 2013
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
آقا سقف قیمت 2600 2700 یه سیستم میخوام بدون مانیتور که بتلفیلد 3 رو با بالاترین گرافیک و رزو 1920 بالا 60 فریم بده! میشه سیستمی در اورد ؟
 
بالا