برگزیده های پرشین تولز

۱۰ شرطی که قبل ازدواج باید در آن با هم تفاهم داشت

bamana

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 اکتبر 2017
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
32
تفاهم: در قدیم همه به این فکر می کرده اند که ازدواج مانند یک هندوانه در بسته است که کسی از درونش خبر ندارد و تا زمانی که وارد زندگی نشوی نمی توانی شخصیت طرف مقابل را بشناسی و پی به رازها و شرایط اخلاقی ایشان ببری. اما امروزه با توجه به سطح فرهنگ مردم جامعه مان اینگونه نیست و می بینیم که آمار طلاق هم رو به افزایش می رود. بنابراین تلاش همه ما چه مشاوران خانواده و چه خانواده ها و حتی دختر و پسرها اینست که از روند افزایشی این آمار بکاهند.
در این مقاله تشریفات مجالس البرز سعی دارد نکاتی را ذکر نماید که لازم است قبل از ازدواج به آن توجه شود تا ازدواج دختر و پسرها یک ازدواج عاقلانه باشد.
۱۰ شرطی که قبل ازدواج باید در آن با هم تفاهم داشت

تفاهم زوجین قبل از ازدواج
اعتقادات طرفین

یکی از مواردی که قبل از هر چیزی باید به آن توجه شود اعتقادات طرفین است. وقتی دو نفر در کنار یکدیگر قرار می گیرند و قصد دارند یک عمر با هم زندگی نمایند لازم است که حتماً با هم تفاهم اعتقادی هم داشته باشند. بهتر است که حتماً طرفین قبل از ازدواج به صورت کاملاً واضح در مورد اعتقادات مذهبی خودشان صحبت کنند و در اصول اصلی اعتقادی تا حدود زیادی مثل هم بیاندیشند. اگر غیر این باشد و یکی از طرفین معتقدتر از دیگری باشد اولین جرقه اختلافات در این خانواده خورده شده و باعث می شود که در هر اختلافی پای این تفاوت اعتقادی هم به میان بیاید.
سلامت روانی و جسمانی

دو نفری که قرار است با هم تشکیل خانواده بدهند حتماً باید در مورد مشکلات روحی و جسمانی یکدیگر صحبت کنند. اگر مشکلی طرفین دارند حتماً به یکدیگر کاملاً شفاف بگویند و در مورد آن مشکل یا به توافق می توانند برسند و یا نه. در مورد سلامت روانی هم دو طرف می توانند از پزشکان روانشناس کمک بگیرند. مشاوران قبل از ازدواج با گرفتن تست های لازم می توانند شما را در شناخت طرف مقابل تا حدود خیلی زیادی کمک نمایند و از بروز مشکلات جدی تر در آینده و بعد از تشریفات عروسی جلوگیری کنند. نگفتن هر یک از این موارد بعد از ازدواج آشکار خواهد شد و باعث اختلافات شدید و در نهایت جدایی طرفین می شود.
تناسب فرهنگی

قبل از ازدواجتان سعی در شناخت خانواده های یکدیگر داشته باشید. اگر خانواده ها مشکلی دارد حتماً برای عضو جدیدی که قرار است به شما اضافه شود آن را بیان کنید. شاید خیلی از دختر و پسرها بگویند که ما دیگر قرار نیست با خانواده هایمان زندگی کنیم اما زندگی ما ایرانی ها هنوز هم با خانواده هایمان در آمیخته است و شاید از نظر ظاهری در خانه های مجزا زندگی کنیم ولی ارتباطمان را به طور کامل با خانواده قطع نکرده و با هم رفت و آمد داریم. باید خانواده ها در یک سطح فرهنگی قرار داشته باشند که بعد از ازدواج یکی فکر نکند که خانواده طرف مقابل باعث سرخوردگی او می شوند و همین امر هم در کاهش علاقه طرفین به هم دخیل می گردد. اینکه خانواده ها در صورت برخورد با شرایط و مشکلات یکسان چه عکس العملی از خود بروز می دهند تا حد زیادی باید بهم نزدیک باشد.
سوابق خانواده ها

در مورد خانواده های یکدیگر تحقیق کنید و یکدیگر را خوب بشناسید. اینکه همسر آینده شما در چه شرایط و خانواده ای رشد یافته است بسیار مهم است. اینکه خانواده طرف مقابل اعتیاد، مشکلات اخلاقی و مشکلات روانی نداشته باشند بسیار مهم است. ازدواج با فردی که در یک خانواده گرم و صمیمی بزرگ شده باشد بسیار خوب است این فرد از نظر روانی در آرامش است و شخصیت نرمال خواهد داشت. اما افرادی که در خانواده ای بزرگ می شوند که همیشه در گیری، خشونت ونزاع موجود بوده، باعث به خطر افتادن سلامت روانی آن شخص شده و ممکن است این فرد در شرایط سختی و مشکلات رفتاری نا متناقض از خود بروز دهد.
سطح تحصیلات

بهتر است که زوجین تفاوت تحصیلی فاحشی از یکدیگر نداشته باشند. چرا که همین امر در آینده باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد. این موضوع در نحوه برخورد و طرز تفکر طرفین هم تأثیر گذار خواهد بود.
تفاهم اقتصادی

اولین مورد اینکه حتماً شرایط اقتصادی خانواده ها به هم نزدیک باشد. یکی از دیگری پولدارتر نباشد که باعث شرمساری طرف مقابل شود. حتماً دو خانواده در یک سطح باشند. دومین مورد اینکه آیا طرفین به بلوغ اقتصادی رسیده اند؟ آیا توانایی پس انداز کردن را دارند؟ قبل از ازدواج درباره درآمدهای خود صحبت کنید اینکه قرار است این درآمدا صرف چه چیزهایی شود و یا چقدر از آن قرار به پس انداز است حتماً صحبت کنید. به طور کلی توقعات مالی خود را از هم حتماً بیان نمایید.
محل زندگی

درباره محل زندگی خود حتماً به تفاهم برسید. اگر دو طرف در شهرهای مختلف زندگی می کنند درباره شهر محل سکونت خود به تفاهم برسند. اگر باز هم در یک شهرند بهتر است با توجه به شرایط مالی خودشان محل سکونتشان را مشخص کنند.
تحقیق در مورد همسر آینده

باید باید باید در مورد همدیگر وقت بگذارید برای تحقیق کامل. اینکه طرف مقابل سابقه ازدواج یا نامزدی قبلی داشته است یا نه. اینکه قبل از آشنا شدن با شما طرز زندگی آن فرد چگونه بوده است مهم است. گاهی طی شرایطی فرد تغییر می کند که ممکن است این تغییر موقتی بوده باشد و مجدداً به فردی که در گذشته بوده است تبدیل شود. حتماً ببینید که رفتار طرف در گذشته چگونه بوده و آیا در صورت بازگشت مجدد به آن روش شما او را خواهید پذیرفت یا خیر.
اختلاف سنی

از آنجایی که بلوغ فکری پسران دیرتر از دختران است بهتر است که حتماً اختلاف سنی بین ۳ تا ۷ سال بین زوجین موجود باشد و دختر کوچکتر از همسر خود باشد. البته این شرایط تحت تأثیر شرایط دیگر قرار دارد و حالت نرمال است. این اختلاف سنی برای زوجین زیر ۳۰ سال بیشتر صدق می کند که هنوز به بلوغ های لازمه نرسیدن اما بعد از ۳۰ سالگی پیشنهاد مشاوران خانواده ازدواج با فرد همسن خود است. بعد از ۳۰ سالگی دختران و پسران به بلوغ جنسی، فکری، اقتصادی و فرهنگی حتماً رسیده اند.
تناسب ظاهری

اینکه می گویند اخلاق مهم است و قیافه ملاک نیست! بیشتر مانند یک تعارف است تا حقیقت. واقعیت اینست که حتماً طرفین باید از نظر ظاهری به دل یکدیگر بشینند و برای هم جذاب جلوه نمایند. اگر طرفین در این رابطه تفاهم داشته باشند می توانند در مورد بقیه موارد هم به نتیجه مطلوب برسند اما در صورتی که از نظر ظاهری مورد پسند هم نباشند تفاهم در مورد موارد بالا کاری غیر عملی نمود می نماید.

به طور کلی مواردی که در ۹ مورد اول در مودشان صحبت کردیم به صورت حتمی نیست و گاهی در برخی موارد با مذاکره قابل تغییر و به تفاهم رسیدن هستند اما برخی دیگر مانند سلامت روانی غیر قابل تغییر است و فرد در چنین حالتی به نظر خودش یک فرد سالم بوده و بیماری خود را (سوء ظن و شک) طبیعی جلوه داده و برای سالم نشان دادنش دلیل و برهان می آورد. بهترین حالت اینست که در این مورد با یک روانشناس مشاوره داشته باشید. پزشکان در این حالت عواقب و مشکلات زندگی با چنین فردی را به شما متذکر خواهند شد و شما با درک روشن از وضعیت طرف مقابل تصمیم درست را اتخاذ می کنید با مطالعه این مقاله در مورد نحوه روابط بعد عقد هم اطلاعاتی را بدست بیاورید.
 
بالا