برگزیده های پرشین تولز

✿✪❤ طـــرز تهــیه انــواع شــرینی تــر ❤ ✿✪

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
رولت دو رنگ
مواد لازم
– تخم مرغ 6 عدد
– شکر 125 گرم یا 2/1 پیمانه سرپر
- آرد 100 گرم
– آرد ذرت 25 گرم
– بکینگ پودر 4/1 قاشق چایخوری
– وانیل 8/1 قاشق چایخوری
– پودر کاکائو 15 گرم یا 3 قاشق سوپخوری
– خامه فرم گرفته 500 گرم


طرز تهیه
زرده و سفیده را از هم جدا می کنیم زرده را با شکر و وانیل خوب می زنیم تا سبک و کرم رنگ شود.سفیده ها را جداگانه می زنیم تا کاملا فرم بگیرد سپس آرد ، آرد ذرت و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده الک می کنیم زرده و سفیده ها را با هم مخلوط کرده آرد را کم کم اضافه می کنیم مایه را داخل سینی رولت که کاغذ انداخته ایم می ریزیم و در فر گرم شده با دمای 250 درجه سانتیگراد به مدت 8 الی 10 دقیقه می پزیم بعد از سرد شدن با خامه فرم گرفته پوشانده لوله می کنیم. می توانیم کمی کاکائو به 4/1 مواد اضافه کرده اول لایه قهوه ای را پهن کرده کمی می پزیم بعد لایه سفید را می پزیم.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
رولت خرما و گردو
مواد لازم
– شیر 4/1 پیمانه
– روغن مایع 4/1 پیمانه
– زرده تخم مرغ 1 عدد
– پودر شکر 4/1 پیمانه
– وانیل کمی
– آرد 1 و 2/1 پیمانه ( تا جائیکه خمیر به دست نچسبد )
– گردو ، کنجد و سفیده تخم مرغ به میزان لازم


طرز تهیه
ابتدا زرده تخم مرغ ، روغن مایع ، شیر ، پودر شکر و وانیل را در ظرفی ظرفی ریخته با قاشق بهم زده . کم کم آرد اضافه کرده تا جائیکه خمیر به دست نچسبد و خمیر لطیفی بدست آید . خمیر را در کیسه به مدت 1 ساعت نگه داشته . سپس با وردنه به قطر کمتر از 5/0 سانتی متر باز کرده چهار گوش برش داده و لای هر برش را 1 عدد خرما که بجای هسته آن مغز گردو قرار داده ، گذاشته و خمیر را بصورت رول به دور خرما می پیچانیم در سفیده تخم مرغ زده در کنجد غلطانده در سینی فر قرار داده بمدت 20 دقیقه در فر 180 درجه سانتی گراد در طبقه وسط قرار می دهیم تا کاملا طلایی رنگ شود .
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
توپ های شکلاتی
مواد لازم
– شکلات قهوه ای رنده شده یا خرد شده بصورت ریز 150 گرم
– خامه غلیظ 170 گرم
– کیک شکلاتی خرد شده 175 گرم
– بادام آسیاب شده 2/1 فنجان
– ترافل های شکلاتی و رنگارنگ و یا پودر کاکائو برای تزیین

طرز تهیه
شکلات را در شیر داغ کن کوچکی ریخته و آنرا بر روی شیر داغ کن متوسطی که 4/1 آن پر از آب در حال جوشیدن است و بر روی حرارت قرار دارد ، بگذارید و مرتبا آنرا بهم بزنید تا کاملا آب شود . بگذارید شکلات آب شده کمی خنک شود ، سپس خامه را با آن مخلوط کنید تا مایه صاف و یکدستی تهیه شود. خرده های کیک و بادام آسیاب شده را در کاسه متوسطی ریخته و مخلوط شکلات را بتدریج به آن ها اضافه کرده و مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدستی تهیه شود ، سپس خمیر بدست آمده را بمدت 30 تا 45 دقیقه یا بیشتر در یخچال قرار دهید تا سرد و مقداری سفت شود. خمیر را به 20 تا 25 قسمت تقسیم کرده و هر یک از آنها را بصورت یک توپ در آورید و بعد ، توپهای تهیه شده را در مقداری ترافل شکلاتی و رنگارنگ و یا پودر کاکائو بغلتانید و در پایان ، آن ها را در چهار عدد جعبه کوچک بچینید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
پای ليمو
مواد لازم
كره 50 گرم
رنده پوست ليمو 1 قاشق غذاخوري
آرد 2 و نيم پيمانه
آرد ذرت 50 گرم
شكر 200 گرم
زرده تخم مرغ 3 عدد
شكر 1 قاشق غذاخوري
آب ليمو ترش نصف پيمانه
شير يا آب سرد 1 پيمانه
كره سرد 150 گرم
روغن جامد 50 گرم
نمك 4/1 قاشق چايخوري
آب سرد نصف پيمانه
خامه جهت تزئين 200 گرم

طرز تهیه
براي تهيه خمير ابتدا نمك و آرد و شكر را با هم مخلوط كرده بعد روغن و كره سرد را به آن اضافه كنيد و با انگشت ماساژ دهيد تا به صورت گلوله هاي ريز در آيد بعد كم كم آب را اضافه كنيد تا خمير مورد نظر به دست آيد . خمير را 20 دقيقه در يخچال استراحت دهيد بعد روي صفحه اي كه كمي آرد پاشيده ايد خمير را به ضخامت نيم ساعت باز كرده و داخل قالب پاي طوري قرار داده تا ديواره ظرف را بپوشاند . اضافات خمير را از اطراف گرفته و با چنگال روي خمير را چند سوراخ كرده و روي خمير كاغذ روغني انداخته و در فر با حرارت 200 درجه سانتي گراد به مدت 20 دقيقه گذاشته تا خمير نيم پز شود بعد از فر خارج كرده كاغذ روغني را برمي داريم و مجدد 20 دقيقه ديگر در فر با حرارت 180 درجه سانتي گراد مي گذاريم تا بپزد . بعد از فر خارج و اجازه دهيد كاملاٌ سرد شود . براي تهيه سس پاي آرد ذرت و شكر را در يك قابلمه كوچك ريخته بعد شير سرد و آب ليمو ترش و رنده پوست ليمو را اضافه كنيد و قابلمه را روي حرارت قرار داده و مرتب هم بزنيد بعد كمي كه غليظ شد از مايع با قاشق برداشته و كم كم به زرده هاي تخم مرغ اضافه كنيد تا زرده ها كم كم گرم شود . ( زرده ها را از قبل با چنگال بزنيد ) . توجه اينكه يك باره مايع را به تخم مرغ ها اضافه نكنيد زيرا زرده ها لخته شده و بوي نامطبوع به كرم مي دهد بعد مجدد مايع را روي حرارت گذاشته و كره را اضافه كنيد تامايع غلظت لازم را به دست آورد . بعد از روي حرارت برداشته و اجازه دهيد تا كاملاٌ خنك شود . در صورتي كه از خامه مي خواهيد استفاده كنيد كف خمير پاي پخته شده 2 قاشق غذاخوري خامه بريزيد بعد كرم ليمو را كه كاملاٌ خنك شده روي آن ريخته و با بقيه خامه تزئين كنيد .
نكته : اين كرم را مي توان با مرنگ سرو كنيد و يا اينكه با خامه زده شده براي لا به لاي كيك استفاده كنيد .
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
اسپایسی چیز کیک با عسل
مواد لازم
– بیسکویت پودر شده 250 گرم
– کره آب شده 100 گرم
– پنیر ******* 500 گرم
– شکر قهوه ای 110 گرم
– وانیل 8/1 قاشق چایخوری
– مخلوطی از ادویه ها 1 قاشق چایخوری
– خامه 125 گرم
– زرده تخم مرغ 3 عدد
– سفیده تخم مرغ 2 عدد

مواد لازم رویه عسلی :
– ساقه دارچین 2 عدد
– برش پوست لیمو 4 عدد
– عسل 120 گرم
– آب 1 قاشق سوپخوری
– ژلاتین 4/3 قاشق چایخوری

طرز تهیه
بیسکویت و کره را با هم مخلوط کرده کف قالبی به ابعاد 23*23 سانتی متر پرس می کنیم و در یخچال به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم. پنیر ******* را با هم زن به همراه شکر می زنیم تا صاف و یکدست شود وانیل و ادویه را اضافه می کنیم و زرده تخم مرغ ها را دانه دانه به مایه افزوده خوب مخلوط می کنیم خامه را افزوده سفیده ها را جداگانه می زنیم تا فرم بگیرد و با مایه مخلوط می کنیم و در قالب ریخته در فر گرم شده با دمای 160 درجه سانتی گراد به مدت 50 دقیقه می پزیم و داخل فر با درب نیمه باز خنک می کنیم و یک شب در یخچال قرار می دهیم زمان سرو رویه عسلی را روی چیز کیک ریخته و سرو می کنیم .
طرز تهیه رویه عسلی : همه مواد را با هم مخلوط کرده می جوشانیم از روی حرارت برداشته می گذاریم تا سرد شود.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
نان خامه اي
مواد لازم :
200 گرم آرد
5-4 عدد تخم مرغ
2 قاشق سوپخوري روغن
يك و يك دوم فنجان آب
يك قاشق سوپخوري شكر
يك دوم قاشق چايخوري وانيل
يك دوم قاشق چايخوري نمك
دو سوم فنجان پودر قند
250 گرم خامه

طرز تهيه:
آب، نمك، شكر و روغن را در قابلمه كوچكي ريخته و آن را روي حرارت ملايم اجاق قرار مي دهيم تا جوش بيايد. سپس آرد را يكدفعه در آب در حال جوش مي ريزيم و با قاشق چوبي مرتب به هم مي زنيم تا خمير به صورت توپي در وسط ظرف قرار گيرد. بعد آن را از روي حرارت بر مي داريم و خمير را به ديواره ظرف مي چسبانيم تا كمي خنك شود . خمير را در ظرف بزرگتري ريخته و تخم مرغ ها را به تدريج اضافه مي كنيم و خوب به هم مي زنيم تا خمير نرم و لطيفي به دست آيد.

سيني فر را چرب كرده و خمير را در قيف ماسوره دار نسبتاً بزرگي مي ريزيم و خمير را به شكل گرد بزرگ يا كوچك در سيني قرار مي دهيم و آن را در طبقه بالاي پنجره فر با درجه حرارت 400 درجه به مدت 30- 25 دقيقه قرار مي دهيم تا نان ها پف كرده و طلايي شوند. خامه را با وانيل و پودر قند آماده مي كنيم و پس از خنك شدن نانها درون آنها را به وسيله قيف پر مي كنيم.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
رولت دارچین
مواد لازم:
آرد=3 لیوان
شیر خشک=3 قاشق سوپخوری
آب گرم=2/1 لیوان
تخم مرغ=2 عدد
شکر=2/1 لیوان
خمیر مایه=2 قاشق سوپخوری
روغن مایع=3/1 لیوان
نمک=2/1 قاشق چایخوری
مواد داخل رولت:
کره=100 گرم
پودر دارچین=به مقدار لازم
مغز گردوی نرم شده=به مقدار لازم
شکر=به مقدار لازم
زرده تخم مرغ=1 عدد
طرز تهیه خمیر:
1.شکر،خمیرمایه،تخم مرغ،روغن و نمک و شیر را با هم خوب مخلوط می کنیم و در آخر آرد را به آن اضافه می کنیم.
2. آب گرم را کم کم به مواد اضافه می کنیم و خمیر را آنقدر با دست ورز می دهیم تا خمیر صاف و یکدستی بدست آید.
3. خمیر را به مدت 2 ساعت در جای گرمی می گذاریم و در آن را می بندیم تا خمیر ور بیاید.
4. خمیر را با وردنه باز می کنیم و از آن به صورت مستطیل می بریم.
5. کره را ذوب می کنیم و با برس روی خمیر می کشیم.پودر دارچین را با مغز گردوی نرم شده و شک مخلوط کرده و روی خمیر می کشیم بطوریکه تمام سطح خمیر را بپوشاند.(مقدار شکر نباید زیاد باشد).
6. خمیر را رولت می کنیم و آن را با یک کارد به صورت دایره می بریم.
7. دایره های رولت را در ظرف فر که قبلا چرب کرده و آرد پاشیده ایم می گذاریم(بهتر است داخل سینی فر را با آلومینیوم بپوشانیم و روی آلومینیوم را چرب کرده و آرد بپاشیم)
8. سینی را در فر که قبلا چرب کرده ایم به مدت ابتدا 15 دقیقه با حرارت پایین و سپس 10 دقیقه با حرارت بالا(170 درجه سانتیگراد) می پزیم.
9. رولت ها را از فر خارج کرده و در ظرف می چینیم و روی آن را کرم کاکائو می ریزیم.بقیه خمیر باقیمانده را بدین طریق درست می کنیم.
مواد لازم برای تهیه کرم:
شیرخشک=3 قاشق غذاخوری
آب=2/1 لیوان
شکر=1 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو=3 قاشق غذاخوری
شکلات مایع در صورت تمایل=2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
همه مواد را با م مخلوط کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم. مواد را هم می زنیم تا کرم غلیظ شود.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
طرز تهیه نان ******* (شو ،اکلر،نارنجک)
مواد لازم
آرد 1 پیمانه(105 گرم)
آب 1 پیمانه(160 گرم)
روغن جامد یا کره 50 گرم
نمک سر چاقو
تخم مرغ 3-4 عدد
خامه به مقدار لازم

دستور تهیه
ارد را با روغن جامد و نمک در یک قابلمه بهجوش می اوریم ارد را الک کرده و یکباره در اب جوش خالی می کنیم و سریع و بدون وقفه با قاشق چوبی هم می زنیم تا خمیر گلوله شود و از ته قابلمه جدا گردد خمیر را در ظرف جداگانه میگذاریم تا خنک شود پس ازخنک شدن خمیر تخم مرغ را یک به یک در خمیر می شکنیم و هم می زنیم هر تخم مرغ را باید موقعی به خمیر اضافه کنیم که تخم مرغ قبلی کاملآ به خورد خمیر رفته باشد خمیر باید نرم وبراق باشد و از قاشق به سنگینی فرو ریزد فر را روی 230 درجه سانتیگراد گرم می کنیم کف سینی را کاغذ روغنی پهن می کنیم و خمیر را در قیف خامه ریزی با ماسوره شکوفه می ریزیم و به صورت لقمه های کوچک در سینی با فاصله می گذاریم سینی را در فر قرار می دهیم و به مدت 15-20 دقیقه می پزیم . نان ها را پس از سرد شدن با خامه زده شده یا کرم پاتسیر پر می کنیم . نکا ت لازم: 10 دقیقه اول در فر را باز نمی کنیم برای بهتر پف کردن نان ******* نصف لیوان اب را کف فر داغ خالی می کنیم و در فر را می بندیم تا بخار زیاد داخل فر جمع شود . نان ******* را به اشکال مختلف می توان درست نمود
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
شیرینی مربائی فرانسوی
مواد لازم
دوسوم فنجان یا 135 گرم
کره
یک سوم فنجانیا 66 گرم
شکر
2 عدد
تخم مرغ
یک چهارم قاشق چایخوری
وانیل
یک چهارم قاشق چایخوری
نمک
یک و یک چهارم فنجان ( 240 گرم)
آرد الک شده
یکفنجان
مغز گردو یا بادام یا پسته خرد شده
یک دوم فنجان
مارمالاد یا مربای مورد نظر

طرز تهیه
کره وشکر را مخلوط نموده با همزن بزنید تا سفید شود سپس زرده وسفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید . زرده های تخم مرغ و وانیل و نمک را اضافه کرده بزنید . بتدریج آرد الک شده را داخل مایع فوق ریخته و مخلوط کنید و خوب مالش دهید تا مایع بصورت یک خمیر یکپارچه درآید خمیر را بصورت توپهائی بقطر 5/1 سانتی متر درآورده و هر کدام از توپها را در سفیده تخم مرغ که کمی زده شده ( سفیده را با چنگال هم بزنیم) فروبرده و در مغز بادام خرد شده بغلطانید و در سینی شیرینی پزی که قبلاً چرب شده آنها را بفاصله 3 سانتی متری قرار دهید و بعد وسط هر شیرینی را با نوک انگشت کمی فشار داده تا گرد شود. شیرینی را در حرارت فر قبلاً گرم شده(350 درجه فارنهایت) یا ( 175 درجه سانتی گراد ) بین 15 الی 17 دقیقه بپزید و چند لحظه آنها را در سینی خنک کنید وقتی که آماده شد نصف قاشق چایخوری مارمالاد یا یک دانه گیلاس یا آلبالو روی گودی شیرینی بگذارید.
نکات تغذیه ای
این شیرینی در کل دارای 3500 کالری است اگر بطور متوسط 40 عدد شیرینی از این مقدار مواد تهیه شود، هرعدد شیرینی دارای 77 کالری می باشد این شیرینی، یک شیرینی مناسب برای میهمانی ها می باشد
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
رولت ساده
مواد لازم:
100 گرم
آرد کاملا سفید
5 عدد
تخم مرغ
100 گرم
شکر
3 قاشق سوپخوری
آب گرم
یک دوم قاشق چایخوری
وانیل
یک سوم قاشق چایخوری
بیکینگ پادر
یک فنجان
پودر شکر( برای تزئین روی رولت)
مواد داخل رولت:
150 گرم
خامه
یک دوم فنجان
پودر شکر
یک سوم قاشق چایخوری
وانیل


طرز تهیه:
سفیده تخم مرغ را جداگانه خوب به هم می زنیم تا سفت شود. یک دوم شکر را به آن اضافه کرده، خوب به هم می زنیم و بعد از سفت شدن کامل، آن را کنار می گذاریم.
زرده ها را با وانیل و آب گرم به هم می زنیم تا کف کند. بقیه شکر را به آن اضافه کرده و خوب به هم می زنیم تا مایع، کرم رنگ شود. آرد و بیکینگ پادر را یک بار الک کرده و به تدریج به زرده اضافه می کنیم.
سفیده را در سه مرحله داخل مایع می ریزیم و آرام و به صورت دورانی و در یک جهت آن را به هم می زنیم. کاغذ روغنی را در کف سینی فر قرار داده و مایع را روی آن می ریزیم و با کاردک سطح آن را صاف می کنیم. سینی را در فر350 درجه به مدت20- 15 دقیقه روی پنجره وسط فر قرار می دهیم تا نان بپزد، ولی خشک نشود.
برای تهیه مواد داخل رولت، خامه و پودر شکر و وانیل را با هم مخلوط می کنیم.

سپس نان پخته شده را روی دستمال تمیزی برمی گردانیم و با برس روی کاغذ روغنی چسبیده به نان ، کمی آب می مالیم و آن را از نان جدا کرده و بلافاصله نان را لوله می کنیم و می گذاریم سرد شود. نان سرد شده را باز کرده و خامه آماده شده را با کاردک به طور یکنواخت روی آن می مالیم. مجدداً نان را لوله کرده و روی آن را با پودر شکر یا خامه آماده شده تزئین می کنیم و آن را در یخچال قرار می دهیم.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
رولت شکلاتی با خامه
مواد لازم:
تخم مرغ 5 عدد
شکر 5 قاشق غذاخوری
آرد 5 قاشق غذاخوری
وانیل یک سوم قاشق چایخوری
آب گرم 3 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
پودر کاکائوی الک شده 2 قاشق غذاخوری
خامه شیرین شده 250 تا 300 گرم
گردوی پودر شده یک دوم پیمانه *
پودر قند به مقدار لازم

* منظور پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

طرز تهیه :
فر را از قبل با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم می کنیم. زرده و سفیده ی تخم مرغ را از هم جدا می کنیم. نیمی از شکر را با وانیل و زرده تخم مرغ و نیمی دیگر را با سفیده تخم مرغ خوب هم می زنیم. زرده را با سفیده ای که کاملاً سفت شده و از ظرف نمی ریزد، مخلوط کرده و با قاشق به حالت دورانی ( به یک سمت ) هم می زنیم، طوری که پف آن نخوابد. سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را الک کرده و همراه با پودر گردو در سه نوبت به آرامی با مواد فوق مخلوط کرده و در نهایت آب گرم را می افزاییم و کمی مخلوط می کنیم. درون سینی ای به ابعاد 40×30 سانتیمتر کاغذ روغنی می اندازیم و مایه ی آماده را در آن می ریزیم . سپس سطح آن را صاف و یکدست می کنیم. سپس در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 25 دقیقه می پزیم تا سطح کیک طلایی شود.

اکنون روی میز، کاغذی روغنی به ابعاد 50×40 سانتی متر قرار داده و پودر قند را بر روی آن الک می کنیم. کیک را از فر در می آوریم واطراف آن را با کارد از سینی جدا کرده و بر روی کاغذی که دارای پودر قند است،برمی گردانیم، طوریکه که سینی هم روی کیک باقی بماند. کیک را برای مدت نیم ساعت در همین وضعیت قرار می دهیم و در این فاصله خامه را آماده می کنیم.

آن گاه سینی را از روی کیک برداشته و کاغذ روی آن را جدا می سازیم و رولت ( کیک ) را با کاغذ زیر آن لوله می کنیم. بعد آن را باز کرده و خامه را روی سطح آن می مالیم و مجدداً آن را بدون کاغذ لوله می کنیم. می توانیم سطح روی آن را با پودر قند تزیین کنیم . در نهایت آن را در یخچال قرار می دهیم.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
شیرینی نارگیلی یخی
مواد لازم برای خمیر:
کره پاستوریزه 90 گرم
اسانس وانیل نصف قاشق مرباخوری
شکر 55 گرم
زرده تخم مرغ یک عدد
آرد 150 گرم
نشاسته ی ذرت 35 گرم
پودر نارگیل 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای لای خمیر:
پودر نارگیل 180 گرم
شکر دانه ای 220 گرم
تخم مرغ (کمی زده شده) 1 عدد
گیلاس خرد شده 125 گرم

مواد لازم برای روی کیک ( لایه یخی ):
پودر شکر 160 گرم
کره پاستوریزه نرم شده 20 گرم
شیر پاستوریزه حدود 1 قاشق غذاخوری


طرز تهیه:
یک سینی مستطیل شکل به ابعاد 20×19 سانتیمتر را با کاغذ روغنی بپوشانید؛ سپس کاغذ را تا دو لبه ی دیگر سینی بکشید.
کره، اسانس وانیل، شکر و زرده تخم مرغ را در کاسه ای ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا صاف و یکدست شود. همچنین نشاسته و آرد را الک نمایید و کم کم همراه با پودر نارگیل به آن بیفزایید و روی میز آغشته به آرد ورز دهید تا صاف و یکدست شود. سپس نصف خمیر را جدا کرده و در کف سینی پهن کنید.
تمام مواد لازم برای لای خمیر را در کاسه ای ریخته و خوب مخلوط کنید. سپس این مواد را روی خمیری که در کف سینی پهن کرده اید ، بریزید . بقیه خمیر را روی این مواد پهن کنید ، طوری که روی مواد را کاملاً بپوشانید. سپس آن را صاف نمایید.

شیرینی را در حرارت 175 درجه سانتیگراد در طبقه وسط فر به مدت 30 دقیقه بگذارید تا بپزد و به رنگ قهوه ای درآید. آنگاه سینی را در کناری بگذارید تا خنک شود.

برای درست کردن لایه رویی شیرینی، پودر شکر را الک کنید و در کاسه ای مقاوم در برابر حرارت بریزید. کره را همراه با مقدار کافی شیر ، به اندازه ای که تولید خمیر کند مخلوط نمایید ( داگر مایل بودید از رنگ خوراکی مجاز استفاده کنید). کاسه محتوی مواد فوق را روی ظرف حاوی آب جوش ( روش بن ماری ) بگذارید تا مایه مورد نظر بدست بیاید. آن گاه آن را روی کیک پخش نمایید. در انتها روی تمام کیک پودر نارگیل بپاشید. سپس آن را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
شیرینی کرم دار
مواد لازم:
کره 125 گرم
پودر قند 2 قاشق غذاخوری
آرد 1 پیمانه و 2 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت 4 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:
کره و پودر قند را با همزن برقی هم می زنیم تا نرم شود. سپس مخلوط آرد و نشاسته ذرت (که قبلاً با هم مخلوط کرده و الک کرده ایم) را اضافه می کنیم. سپس این مخلوط را در قیف ریخته و به شکل شکوفه ریز در آورده و در سینی چرب شده می چینیم. بعد سینی را در پنجره وسط فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت و به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا رنگ روی شیرینی طلائی شود. پس از پخت و سرد شدن شیرینی ها بین دو شیرینی را کرم (که مواد لازم و طرز تهیه آن در زیر آمده است) می زنیم و دو قسمت را به هم می چسبانیم.

مواد لازم برای کرم لیموئی داخل شیرینی:
کره 30 گرم
رنده ی پوست لیمو کمی
پودر قند نرم ربع پیمانه
آب لیموی تازه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:
کره را با همزن برقی هم می زنیم، رنده ی پوست لیمو و پودر قند را اضافه کرده و دوباره با همزن هم می زنیم تا این که پف کند. سپس آب لیمو را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.
* پور قند را حتماً الک ریز کنید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
پنکیک
مواد لازم:
آرد سفید گندم 185 گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
پودر شکر 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
شیر پاستوریزه 1 لیوان
کره ی پاستوریزه ذوب شده 1 قاشق غذاخوری
عسل به مقدار لازم

روش تهیه:
آرد، بیکینگ پودر و پودر شکر را در کاسه ای با هم مخلوط کنید، مرکز آن را گود کرده، تخم مرغ ، شیر ،کره و نمک را به آن اضافه کنید و با هم به خوبی مخلوط نمایید تا مخلوط یکدستی به دست آید سپس روی آن را بپوشانید و به مدت 15-10 دقیقه کنار بگذارید.
تابه ی نچسب کوچکی را با کمی کره چرب کنید و از مایه، به اندازه ی یک چهارم پیمانه داخل تابه بریزید و اجازه دهید پنکیک طلایی شود، یک طرف آن را برگردانید ، تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. این کار را تکرار کنید تا مایه ی پنکیک تمام شود، سپس به صورت گرم با عسل و یا مربا و کره سرو کنید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
فلورانتین
مواد لازم:

کره ی پاستوریزه 40 گرم
خامه ی فرم گرفته یک پیمانه سر پر
شکر سه چهارم پیمانه
پوست پرتقال 70 گرم
بادام پرک 140 گرم
آرد سفید گندم سه چهارم پیمانه
شکلات قهوه ای خرد شده 250 گرم
روغن جامد 2-1 قاشق غذاخوری

روش تهیه
کره را ذوب کرده، خامه و شکر را به کره بیافزایید و با هم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید، سپس از روی حرارت بردارید. پوست پرتقال ، بادام پرک و آرد را به آن بیافزایید و به خوبی مخلوط کنید.

از مخلوط آماده شده به اندازه ی دلخواه بردارید و در سینی فر- که چرب شده- بریزید، و سطح آن را صاف کنید و در طبقه ی وسط فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده به مدت 10 دقیقه قرار داده، سپس از فر خارج کنید. دقت کنید که وسط شیرینی پخته و لبه ی آن کمی طلایی شود. (با استفاده از چاقو امتحان کنید می بایستی به راحتی از سینی جدا شود و نرم نباشد اگر نیاز بود به فر برگردانید تا کاملاً پخته شود) شیرینی ها را روی پنجره ی فلزی خنک کنید.
شکلات را به روش *بن ما ری ( که طریقه آن در زیر آمده است) ذوب کنید، روغن را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. در این هنگام سس شکلات آماده است.
با کاردک فلزی روی سطح شیرینی را سس شکلات بمالید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.
*روش بن ماری : ظرف محتوی شکلات را بر روی ظرف آبی که در حال جوش است قرار دهید. دراین حالت شکلات بر اثرحرارت غیرمستقیم ذوب می شود.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
کلوچه *******
مواد لازم (برای 12 عدد) :
2 قاشق چایخوری
مایه ی خمیرتازه
2 قاشق غذاخوری
شکر
350 گرم
شیر پاستوریزه ی گرم
500 450- گرم
آرد سفید گندم
نصف قاشق چایخوری
نمک
60 گرم
کره ی پاستوریزه ی آب شده
1 پیمانه
مربای توت فرنگی
1 پیمانه (200 گرم)
خامه ی پاستوریزه شیرین شده
2 قاشق غذاخوری
پودر قند

روش تهیه :
مایه ی خمیر و 1 قاشق چایخوری شکر و شیر را در ظرفی مخلوط کنید و در جای گرم به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا پف کند(اصطلاحاً عمل کند). کره، بقیه شکر، شیر و نمک را با هم مخلوط کنید. آرد را کم کم بیفزایید و خوب ورز دهید تا خمیر صاف و یک دستی حاصل شود. روی سطح صافی، کمی آرد بپاشید و خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا نرم شود. سپس روی خمیر را بپوشانید و در یک جای گرم حدود یک ساعت قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود. خمیر را دوباره روی یک سطح صاف که آرد پاشیده اید، ورز دهید و به 12 قسمت تقسیم کنید. آن گاه هر قسمت را ورز دهید و به شکل گلوله در آورید. آرد اضافی آنها را تکان دهید و در سینی فر چرب شده با فاصله قرار دهید تا گلوله ها دوباره ور بیاید (حجم آن دو برابر شود).
سپس روی نان ها را با مخلوط (یک قاشق آرد و کمی آب) آغشته کنید و در طبقه ی بالای فر که از قبل با حرارت 210 درجه ی سانتیگراد گرم شده، به مدت 25- 20 دقیقه قرار دهید تا نان ها به خوبی بپزد و طلایی شود. پس از آن از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.

خامه ی شیرین را در فریزر قرار دهید. سپس آن را از فریزر خارج کرده و با همزن برقی بزنید تا زمانی که خامه فرم گرفته و جای پره ی همزن روی خامه بماند.

کلوچه ها را از قسمت پهلو برش داده و داخل هر برش را با خامه ی فرم گرفته و مربای توت فرنگی پر کنید و روی آن را پودرقند بپاشید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
پای سیب
مواد لازم داخل پای:
سیب درختی 2 عدد
کیوی 1 عدد
شکر 2 قاشق غذاخوری
زعفران یک سوم قاشق چایخوری
وانیل یک سوم قاشق چایخوری
دارچین نصف قاشق چایخوری
گلاب 4 قاشق غذاخوری
نشاسته 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
آب نصف پیمانه
پودر قند 100 گرم

طرز تهیه مواد داخل پای سیب:
سیب و کیوی را پوست گرفته و رنده می کنیم. نشاسته را در آب سرد حل می کنیم و همراه با سیب و کیوی رنده شده حدود 10 دقیقه می پزیم تا آب آن کاملا تبخیر شود. سپس دارچین، وانیل، شکر، زعفران حل شده، گلاب و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و کمی در روغن تفت می دهیم. مواد را از روی حرارت بر می داریم تا خنک شود و بتوانیم برای داخل خمیر پای از آن استفاده کنیم.


مواد لازم جهت تهیه خمیر پای:
ماست نصف پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
آرد سفید گندم 5/2 پیمانه
پودر خمیر ترش نصف قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
شکر 1 قاشق چایخوری



طرز تهیه خمیر پای:
ابتدا برای درست کردن خمیر، آرد سفید را خوب الک می کنیم. بعد کمی از آرد را با ماست و کمی روغن مایع مخلوط می کنیم و با دستمان ورز می دهیم. به تدریج آرد سفید را اضافه نموده و طوری ورز می دهیم که خمیر به دستمان نچسبد و همچنان نرم و لطیف باشد.
پودر خمیر ترش را با کمی آب گرم و شکر مخلوط می کنیم و می گذاریم حدود 15-10 دقیقه بماند تا عمل بیاید و پُف کند( ترجیحا جای گرم باشد).
بعد از عمل آمدن خمیرترش، کمی نمک به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم و سپس به خمیر اضافه می کنیم. حدود 20 دقیقه خمیر را ورز می دهیم تا کاملا نرم شود و خوب عمل بیاید.
سپس خمیر را در یک نایلون پیچیده و حدود چند ساعت در یخچال می گذاریم.
بر روی تخته یا سینی که آرد پاشیده ایم، خمیر را پهن نموده و با وردنه باز می کنیم تا صاف و نازک شود. سپس با دهانه استکان گرد قالب می زنیم. بعد از موادی که( در بالا) درست کرده ایم، کمی داخل خمیر می ریزیم روی آن را می بندیم با قالب مورد نظر شکل می دهیم

از قبل روغن را در ظرفی کوچک گرم می کنیم. بعد دو طرف پای سیب ها را در روغن سرخ نموده و داخل توری می گذاریم تا روغن اضافی آنها گرفته شود. بعد از خنک شدن شیرینی ها، کمی پودر قند بر روی آنها می پاشیم. در صورت تمایل می توانید از پودر پسته نیز استفاده کنید و بعد سرو کنید
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
توپ‌های تروفیلی
مواد لازم برای 25 قطعه:
کیک خرد شده دو سوم پیمانه
بادام زمینی خرد شده یک سوم پیمانه
شکلات تخته‌ای نیمه تلخ 50 گرم
خامه 3 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
ترایفل به میزان لازم


روش تهیه:
خامه و گلاب را مخلوط کنید.
کی و بادام‌زمینی خرد شده را به آن اضافه نمایید.
شکلات تخته‌ای را به طریق بن‌ماری ذوب کرده و به مواد بالا اضافه کنید.
به اندازه یک توپ گرد و کوچک از مواد بردارید و به شکل گردو درآورید.
سپس در ترایفل‌های رنگی بغلتانید و در کاغذهای مخصوص شکلات قرار دهید و در ظرف بچینید. شکلات‌ها را می‌توانید به جای ترایفل در پودر پسته و پودر نارگیل بغلتانید.


* نکته:
روش بن ماری این طور است که شکلات تخته ای را در یک ظرف هادی گرما مثل استیل و ... قرار دهید و ته این ظرف را در آبجوش بگذارید تا شکلات ذوب شود
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
تارت میوه ی فصل
مواد لازم (برای 20 عدد) :
کره ی پاستوریزه یا روغن نصف پیمانه (75 گرم)
پودر قند یک سوم پیمانه (45 گرم)
تخم مرغ 1 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
آرد سفید گندم 5/2پیمانه (250 گرم)
پودر کاکائو یک قاشق سوپ خوری
خامه ی فرم گرفته 5/1 پیمانه (300 گرم)
میوه ی فصل مقداری
پودر ژله ی آماده نصف بسته


روش تهیه :
کره را با پودر قند طوری بزنید که کرم رنگ شود.
سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید. مواد را با همزن بزنید تا کرم رنگ و لطیف شود.
در آخر آرد و پودر کاکائو را اضافه نمایید، تا حدی که خمیر به دست نچسبد.
سپس از خمیر گلوله های کوچکی بردارید و در قالب تارت باز کنید و داخل آن ها را چنگال بزنید.
سپس قالب ها را در سینی بچینید و در طبقه ی وسط فر که از قبل با حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا تارت ها پخته شوند.
پس از پخت، تارت ها را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود.
سپس مقداری از خامه ی فرم گرفته را داخل تارت ها بریزید و با میوه ی فصل ( سیب ، کیوی ، انگور و ... ) تزیین کنید.
ژله ی آماده را درست کرده و در یخچال قرار دهید تا کمی ببندد و از حالت روان خارج شود.
ژله را روی میوه ی تارت بریزید و در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد.
سپس سرو نمایید.
 

sajad-tnt

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
2,269
لایک‌ها
5,011
محل سکونت
N/A
تارت کیوی
مواد لازم:

کیوی 6 عدد
آرد 175 گرم
کره پاستوریزه 75 گرم
نمک یک سوم قاشق چایخوری
وانیل یک سوم قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ 2 عدد
شیر یا ماست حدود 4 قاشق غذاخوری
کرم کاستارد 5/2 پیمانه *
خامه 150 گرم
* منظور از پیمانه ، پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

طرز تهیه:
آرد، نمک و وانیل رادر کاسه ای می ریزیم. سپس کره را تکه تکه کرده، همراه با زرده تخم مرغ با نوک انگشت باهم مخلوط می کنیم، ولی ورز نمی دهیم . اگر خمیر به هم نچسبید، قاشق قاشق شیر یا ماست را به آن می افزاییم و دست را به صورت دورانی در خمیر می غلتانیم تا تمام مواد به هم بچسبد و از حالت خشکی درآید، ولی شُل نشود. خمیر احتیاج به ورز دادن ندارد. اکنون خمیر را برای مدت 30 دقیقه در کیسه نایلونی قرار می دهیم. سپس روی میز آرد می پاشیم و خمیر را با وردنه باز می کنیم تا به ضخامت 3 میلیمتر درآید . سپس آن را در قالب چرب شده قرار می دهیم و با چنگال چند سوراخ در آن ایجاد می کنیم . قالب را در طبقه دوم فر با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار می دهیم تا خمیر تارت طلایی رنگ شود. اگر کف آن پُف کرد، با چند سوراخ پُف آن را خالی می کنیم. بعد از پخت تارت، آن را در ظرف مناسبی قرار می دهیم تا خنک شود.

آن گاه کرم کاستارد و خامه را مخلوط کرده و با قاشق خوب در سطح تارت پهن می کنیم و کیوی ها را پس از پوست گرفتن مطابق شکل حلقه حلقه کرده و در کرم فرو می بریم. می توانیم اطراف آن را با خامه تزیین کنیم و یا ژله بی رنگ روی سطح کیوی ها بدهیم و در یخچال قرار دهیم. ژله کمک می کند که این دسر تا چند روز تازه و شاداب در یخچال بماند.

کرم کاستارد
مواد لازم برای 3 پیمانه کرم:
شیر پاستوریزه 5/2 پیمانه *
زرده ی تخم مرغ 2 عدد
وانیل یک سوم قاشق چایخوری
شکر 1 پیمانه
نشاسته ی ذرت 3 قاشق غذاخوری سر پُر
* منظور از پیمانه ، پیمانه شیرینی پزی است که در همه جا اندازه ثابت و مشخصی دارد.

طرز تهیه:
شیر ، شکر، زرده ی تخم مرغ و نشاسته را در مخلوط کن یا ظرفی لعابی ریخته و با همزن بالونی یا قاشق چوبی خوب مخلوط می کنیم. اگر نیاز بود آن را از صافی عبور می دهیم. سپس روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم می زنیم تا کرم کم کم غلیظ و سفت شود. این کار را برای مدت 15 تا 20 دقیقه انجام می دهیم تا کرم خوب بپزد و بوی خامی ندهد. اگر سفت شد و هنوز بوی خامی داشت، می توانیم با کمی شیر آن را رقیق کرده و به پختن ادامه دهیم. کرم آماده شده را از روی حرارت برداشته، و وانیل را به آن اضافه می کنیم. سپس آن را هم می زنیم تا کاملاً مخلوط شود. روی سطح کرم دو قاشق شکر می پاشیم تا پوسته نگیرد و خنک شود. این کرم را می توانیم به تنهایی یا همراه با 150 گرم خامه مخلوط کرده و استفاده کنیم.
 
بالا