برگزیده های پرشین تولز

⭐️ آموزش رایگان سئو | علی محمد زینالی ⭐️

به سئو اعتقاد داری؟

  • بله

  • نه

  • تقریبا


Results are only viewable after voting.

Weberi.ir

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2020
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
329
سن
25
محل سکونت
کرج
سلام به همگی دوستان . من علی محمد زینالی هستم 21 ساله! کارشناس سئو و بازاریابی آنلاین.
در حال حاظر مسئول و مدیر سئو پروژه ها و شرکت سی یو وب به همراه چند تا پروژه دیگر هستم.

هدف از زدن این تاپیک؟
- دو تا هدف اصلی دارم که یکیش آموزش و دیگری برندینگ اسم خودم هست :)

چرا میخوای یاد بدی؟
- از بچگی علاقه داشتم هر چی یاد میگیرم به بقیه هم آموزش بدم دست خودم نیست

کلاس رفتی تا یاد بگیری؟
- نه هیچ کلاس یا آموزش آنلاینی ندیدم و همش با مطالعه و آزمون خطا به دست اومده

چند ساله سئو کار می کنی؟
- حدود 4 سالی میشه

پروژه سئو می گیری؟
- بله

------------------------------------------
لیست دروس :

1.سئو چیست؟
------------------------------------------


 
Last edited:

Weberi.ir

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2020
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
329
سن
25
محل سکونت
کرج
خب اول از همه آموزش مبتدی رو شروع می کنیم و یه توضیحات کوتاهی از سئو و اینکه چطور می تونیم یه سئوکار خوب بشیم.اولین جمله ای که همیشه باید یادتون باشه اینه که اگه واقعا علاقه ندارید بهتر سمت این کار نرید چون قطعا شکست می خورید!

سئو چیست؟ (ساده)

به مجموعه کارهایی که روی سایت خودمان یا رقبا انجام میدیم تا در نتایج موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالا بیاییم سئو گفته میشه.اما چرا گفتم روی سایت رقبا؟ چون بعضی با سئو سیاه و خرید بک لینک اسپم برای رقباشون سعی در پایین اوردن اونها دارن که کار کاملا اشتباهی هست.

انواع روش های سئو سایت

برای سئو کردن سایت شما سه روش مختلف دارید : سئو (کلاه) سفید - سئو خاکتسری - سئو سیاه که هر کدوم برای موارد خاصی استفاده میشه و اینطوری نیست که فقط سئو سفید خوبه و بقیه به درد نمیخورن! اتفاقا سئو سیاه توی بعضی مواقع بهتر از دو تا قبلی عمل میکنه و گاهی هم هزینشم بیشتر...حالا توضیح میدم چطوری

سئو کلاه سفید :

توی این روش از سئو ما دقیقا همون کارهایی رو می کنیم که موتورهای جستجو مثل گوگل گفتن.برای مثال بک لینک نخرید یا اینکه محتوا اختصاصی بنویسیم و ...! در اغلب مواقع هزینه این روش بیشتر از دو مورد دیگه هست و معمولا برای سایت هایی که استراتژی درامدزایی طولانی مدت دارن استفاده میشه.به این دلیل میگم هزینه این روش زیاد که باید محتوای اختصاصی تهیه کنید و رپرتاژ های با کیفیت و بر طبق یک الگوی خاص بزنید تا همه چیز بر وقف مراد گوگل و دوستان باشه.

سئو خاکستری :

پرطرفدارترین و بهترین روش برای 80% سایت ها.در این روش ما خدا و خرما رو کنار هم داریم یعنی هم سرعت کار در لینک سازی و محتوا حفظ میشه هم هزینه ها به نسبت کمتر خواهد بود.این نوع سئو رو تقریبا کل سایت های ایرانی انجام میدن و به این دلیل که رقابت توی وب ایران اصلا با وب خارج قابل مقایسه نیست اغلب سئو خاکستری جواب میده.در ادامه بیشتر با این روش آشنا میشیم.

سئو سیاه :

خب رسیدیم به بخش خطرناک کار یعنی سئو سیاه که در بعضی مواقع جوری به کارتون میاد که اصلا فکرش هم نمی کنید.البته خیلی از افراد به ویژه ایرانیان عزیز با این روش آشنایی کامل ندارند و نمی دونن در چه سایت هایی و با چه استراتژی باید ازش استفاده کنن.خیلی از شرکت های سئو سایت شما رو توی 2 ماه میارن صفحه اول و بعد 2 3 ماه میبینید که تو افق محو شدید و اثری از سایتتون نیست و وقتی پروفایل بک لینک و اسپم اسکور سایتتون رو می بینید تازه میفهمید چه اشتباه بزرگی کردید.من خودم یه پروژه دستم هست که سایت اینقدر بک لینک اسپم زدن دیگه چیزی ازش نمونده (1 سال پیش زدن) و الان باید برش گردونم به حالت اول ...

واقعا سئو می تونه درامد مارو چند برابر کنه؟

این یکی از عجیب ترین سوالایی هست که معمولا ازم میپرسن و من همیشه میگم اره! سایت شما بدون سئو مثل مغازه بدون در میمونه . همه چی دارید ولی کسی نمیتونه شمارو ببینه یا ازتون خرید کنه.سئو برای سایت های فروشگاهی و خدماتی معجزه میکنه و درامد رو حتی تا 10 برابر هم افزایش میده و این تماما بستگی به سئوکار و بودجه شما داره.

پایان جلسه 1
جلسه بعدی : آموزش پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب
 

Weberi.ir

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2020
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
329
سن
25
محل سکونت
کرج
2. راهنمای انتخاب کلمات کلیدی | قسمت 1

خب رسیدیم به یکی از مهمترین موضوعات دنیای سئو یعنی انتخاب درست کلمه کلیدی.اغلب صاحبین کسب و کار که هیچ اطلاعاتی از سئو ندارن با انتخاب نادرست کلمه کلیدی و تولید محتوا و یا خرید بک لینک برای اون پول و زمان خودشون رو هدر می کنن.

اگر سایت تازه تاسیس که هنوز هیچ بک لینکی برای اون ساخته نشده بهتر برید سراغ کلمات کلیدی بلند "Long Tail Keyword" که جستجوی کمتری دارن اما رقابت هم به معنا درشون نیست! این کار باعث میشه در اینده تعداد کلمات کلیدی که شما در آنها بالا هستید زیاد شود و این از گوگل یه امتیاز محسوب میشه.برای مثال شما 100 مقاله برای کلمات کلیدی طولانی می نویسید که به طور میانگین در نتایج 6 تا 10 قرار دارند (حدود 10 جستجو در ماه بابت هر کلمه) و به این ترتیب Average position یا میانگین رتبه کلمات کلیدی شما میشه چیزی حدود 8! گوگل از این نتیجه میگیره که محتوا و سایت شما کیفیت لازم رو داره و علاوه بر این شما می توانید 1000 ورودی خالص از این کلمات بگیرید (100 ضرب در 10).

اما این تمام ماجرا نیست و هر محتوا برای یک کلمه کلیدی به کار نمی رود.برای مثال شما یک محتوای 1500 کلمه ای در رابطه با "انواع کلم بروکلی" نوشتید که در اون بیش از 5 کلمه کلیدی فرعی یا همان Latent Semantic Indexing | LSI به کار رفته و این باعث میشه شما در 5 کلمه کلیدی دیگر هم بالا بیایید!

lsi-keyword.png

اما با توجه به حرف جان عزیز همچین چیزی وجود ندارد.اما ما باز هم یه بررسی می کنیم ببینیم چطوریه...

LSI ها چطور کار می کنند؟
کامپیوترها احمق هستن و هیچ درکی از رابطه کلمات کلیدی که بین انسان وجود دارن ندارند!برای مثال همه ما میدونیم که بزرگ و عظیم یه معنی میدن یا هر کشوری رئیس جمهور داره,اما کامپیوترا این علم رو ندارند و باید از قبل بهشون گفته بشه و تقریبا غیر ممکن هست که همه چیز رو به کامپیوتر بگوییم.این الگوتریم با کمک فرمول های پیچیده ریاضی مشکل رو حل کرده تا ربات ها بتونن رابطه بین کلمات و متن هارو پیدا کنن.

fall1.png
برای مثال در متن بالا ربات متوجه شباهت و یکی بودن دو کلمه Fall و Autumn شده و زمانی که کاربر یک متن مشابه را تایپ می کند ما را به یک صفحه هدایت می کند.این شبیه یکی از الگوتریم های گوگل به اسم **** هست (خودتون بخونید D:)

fall4.png
در این متن هم ربات یاد گرفته که رابطه ای بین این کلمات وجود داره و می تونه با کنار هم قرار دادن اونها به رابطه خاصی پی ببره و در اینده از اون استفاده کنه.الگوریتم گوگل همانطور که متوجه شباهت ها میشه, متوجه تفاوت های کلمات کلیدی شبیه به هم میشه! به عکس زیر دقت کنید

fall5.png
همانطور که گفتیم موتور جستجو توانایی یادگیری داره و بعد از اینکه یه مسئله رو حل میکنه دیگه نیازی نیست دوباره همون کار رو بکنه و با مراجعه به دیتابیسی که برای خودش ساخته جواب سوال کاربرا رو میده!

fall6.png
ادامه دارد
 

tofanman

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2016
نوشته‌ها
348
لایک‌ها
155
بسیار عالی , مهندس اگر امکانش هست تعرفتون رو جهت بالا اواردن یک سایت در یک سرچ خاص برام پ.خ کنید ممنون
 

Weberi.ir

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2020
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
329
سن
25
محل سکونت
کرج
بسیار عالی , مهندس اگر امکانش هست تعرفتون رو جهت بالا اواردن یک سایت در یک سرچ خاص برام پ.خ کنید ممنون
لطف دارید . لطفا کلمه کلیدی + ادرس سایت رو جهت بررسی و ارائه پروپوزال بفرستید.
ممنون

-------------------------------------------
فردا قسمت بعدی در این تاپیک قرار خواهد گرفت
 

Weberi.ir

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2020
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
329
سن
25
محل سکونت
کرج
2. راهنمای انتخاب کلمات کلیدی | قسمت 2

خب میرسیم به قسمت دوم آموزش انتخاب درست کلمه کلیدی برای هر سایتی.اما دقت داشته باشید که ما برای مثال می خواهیم یک سایت فروشگاهی در زمینه لباس و یک سایت خدماتی در زمینه طراحی,سئو سایت و هر چیزی که به این موارد ربط داره رو بررسی کنیم.برای این کار نیاز به یک سری ابزارهای رایگان دارید که در ادامه باهم بررسی می کنیم.

سایت اول | فروشگاه لباس

اول از همه باید این رو بهتون بگم همیشه باید تولید محتوا رو در کنار خرید بک لینک و رپرتاژ داشته باشید و بدون تولید محتوا هم زمان و هم هزینه بیشتری برای بالا اومدن در نتایج جستجو نیاز هست.برای یک سایت تازه تاسیس (کمتر از 3.5 ماه) به هیچ عنوان بک لینک خریداری نکنید چون این کار به ضرر شما تمام خواهد شد.به نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو این کار کاملا غیر عادیست! چطور یک سایت 3 ماهه که ورودی آن چنانی و یا ایندکس زیادی ندارد در این مدت کوتاه توانسته این مقدار بک لینک به دست بیاورد؟ (گوگل باهوش تر از اون چیزیه که فکر می کنید)

ابزارهای مورد نیاز

Kwfinder
ahref
semrush
google trends

خب میخوایم یه مقاله بنویسیم اما نمی دونیم برای چه کلمه کلیدی و اینکه چند کلمه باشه!فقط کافیه یه جستجو توی گوگل بکنید و با اضافه کردن کلمه و گشتن توی بخش Searches Related to کلمه کلیدی مناسب خودتان را انتخاب کنید.

keyword-find.png

خب حالا که کلمه کلیدی مورد نظرمون رو پیدا کردیم باید یه اطلاعاتی از سختی رقابت و میزان جستجو ماهانه اون به دست بیاریم! اولین چیزی بهتون بگم اینه که قطعا این کلمه کلیدی جستجو داره که جزو کلمات پیشنهادی گوگل هست! پس اصلا نگران نباشید.خب میریم سراغ ابزار Semrush تا ببینیم چیزی نشون میده یا نه...


semrush-search.png

همونطور که می بینید چیزی نشون نمیده (کلا رابطه خوبی با کلمات فارسی نداره D: ). ابزار بعدی که می توانید استفاده کنید kwfinder هست.


kwfinder-volume.png

خب خوشبختانه این ابزار یه چیزیو به ما نشون داد.دقت کنید معمولا برای کلمات کلیدی فارسی شما 5-15 درصد بیشتر از چیزی که نشون میده رو در نظر بگیرید(تجربه).ابزار بعدی هم می توانید استفاده کنید Google Trends هست که بررسی می کنیم :

google-trends.png

خب مشاهده می کنید که گوگل ترندز هم چیز خاصی نشون نمیده و ما همون 10 - 15 جستجو ماهانه رو در نظر می گیریم.

ادامه دارد
 

Weberi.ir

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2020
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
329
سن
25
محل سکونت
کرج
خب آقا خواستم یه آپدیت بدم و شمارو بیشتر با موضوع بک لینک و کیفیت اون آشنا کنم.

خیلی از کسایی که تو انجمن یا سایت های مختلف بک لینک میفروشن همیشه به پیج اتوریتی اون اشاره می کنن و مثلا میگن فروش پکیج بک لینک با پیج اتوریتی +40! خب خیلی از کسایی که چیز زیادی از سئو نمی دونن,تصور می کنن که کیفیت اون رپرتاژ یا بک لینک بالاست و سریع خرید میزنن و بعد از یه مدت می بینن که هیچ تغییری تو جایگاه کلمات کلیدیشون ایجاد نشده؟

یا اینکه بعد از مدتی سایتشون افت زیادی می کنه و دیگه اون موقعس که باید چند برابر هزینه کنید و وقت بزارید تا بتونید همه چیز رو به حالت اول برگردونید! پس بریم ببینیم چطوری باید رپرتاژ یا بک لینک بخریم؟

رپرتاژ بهتر یا بک لینک؟

خب جواب مشخص هست : رپرتاژ! اما چرا کسایی که بک لینک میفروشن معمولا مشتری های زیادی دارن و تو گوگل هم جایگاه خوبی دارن؟ خب مشخصه چون خودشون از سایت های دیگه رپرتاژ خریدن و تو گوگل اومدن بالا
202.gif
بزارید اول با مزیت های رپرتاژ آشناتون کنم تا خودتون راحت تر تصمیم بگیرید :

1. دائمی هستند
2. می توانید چندین کلمه کلیدی درش قرار بدید (معمولا 3)
3. طبیعی هستند و ربات های موتورهای جستجوگر هیچ شکی به آن نمی کنند
4. باعث جذب ترافیک رفرال خواهند شد (اگر در وبسایت های ترافیک دار قرار داده شود)
5. حفظ نسبت IPs به Backlinks
(زمانی که شما بک لینک خریداری می کنید,از یک ای پی حدود چند هزار بک لینک دریافت می کنید که چندان جالب نیست)

شاید خیلی ها الان بگن خب هزینشم بالاست و معمولا بیشتر طول میکشه که اثر کنه و ما جایگاهمون تو گوگل بهتر بشه.خب درسته که هزینش بیشتر ولی خب شما یکبار پرداخت می کنید و تا آخرین روزی که اون سایت پا برجاست,لینک شما هست و نیازی نیست که هر ماه مبلغی رو پرداخت کنید یا اصلا یادتون بره پرداخت کنید؟!

آقا قبل از هر چیزی بگم که شما خودتون رو نباید با کمپانی های بزرگ ایرانی مثل علی بابا و دیجی کالا مقایسه کنید و بگید خب علی بالا از کل سایتا بک لینک داره و ... خب وبسایت علی بالا اینقدر رپرتاژ تهیه کرده و محتوا تولید میکنه که با خرید بک لینک نه فشار مالی بهش میاد (بودجه زیاد) و نه غیر طبیعی به نظر میرسه! در کل سئو سایت های برتر ایران خیلی با سایت های عادی فرق داره و بعدا براتون توضیح میدم داستان چیه!

آقا پیج اتوریتی اهمیتی نداره!

پیج اتوریتی و شما خیلی راحت می تونید تو یکی دو ماه به 20 تا 40 برسونید (با کمترین هزینه و محتوا) و تقریبا میشه گفت ارزشی نداره که اینقدر پکیج های مختلف ازش حرف می زنن! شما یه دامنه بخرید و همینطوری بزارید بمونه و فقط روزی 10 تا بک لینک براش بسازید.بعد یه ماه می بینید پیج اتوریتیش (بدون وجود سایتی روی آن) به 10 تا 15 میرسه
sarcastic.gif
ولی برای افزایش دامین اتوریتی شما باید بک لینک های خوبی بسازید (حدود 90%) و بقیه اش هم به محتوا شما ربط داره.البته Social Signal هم می تونه کمک زیادی به افزایش دامین اتوریتی شما بکنه.

اسپم اسکور بالا,عامل نابودی آهسته شماست

اقا اسپم اسکور رو همیشه چک کنید.بخدا مهمه و میبینم که بعضی سایتا اسپمشون بالای 30 و همه میان ازش میخرن.به نظرتون چرا اون سایت اینقدر اسپم اسکور دارن؟ دو تا دلیل بیشتر نداره!

1. بک لینک های بی کیفیت
2. محتوای کپی

تنها دلایل افزایش اسپم اسکور هستن.همیشه سعی کنید از سایت هایی رپرتاژ بخرید که اسپمشون زیر 15 هست و اگر هم 1 باشه که عالیه! در کل مراقب باشید که از چه پکیج هایی رپرتاژ می خرید.اگه دوست دارید ادامه بدید یه لایک کنید
t1337.gif
 

Weberi.ir

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2020
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
329
سن
25
محل سکونت
کرج
استراتژی خلاصه برای سایت های تازه تاسیس

معمولا کسایی که سایتشون رو تازه تاسیس می کنن,چه وبمستر و چه کارفرما دوست دارن که سریع تر به نتیجه برسن و هر روز براش چند تا مقاله می نویسن و چند تا هم بک لینک می سازن.اما با این کار گور سایتشونو می کنن و به زودی همه چیز رو از دست میدن و خودشونم نمی فهمن از کجا می خورن...هیچوقت برای یه سایت تازه تاسیس لینک سازی نکنید (حدود 3 الی 4 ماهه اول) که بعدا به مشکل بر می خورید.

مثال : شما اینترنت رو مثل یه مدرسه در نظر بگیرید که سایت ها دانش آموزای این مدرسه هستن و گوگل هم مدیرشه.وقتی یه بچه مدرسه ای (سایت تازه تاسیس) میاد داخل مدرسه,چند ماه طول میکشه تا بقیه بچه ها (سایت ها) باهاش آشنا بشن (لینک بدن) و در کل یه جا تو مدرسه پیدا کنه و هر چی میگه رو دو نفر بشنون (خوب ایندکس بشه و یکم رنک بگیره با مقاله)...اصلا امکان نداره یه دانش اموز بتونه تو یکی دو ماه با بقیه بچه ها دوست بشه و حمایتشونو بگیره و اگرم اینطور بشه,مدیر (گوگل) شک میکنه که چطور این بچه تو این مدت کم اینقدر محبوب شده و هنوز هیچ کار به درد بخوری هم نکرده (مقاله و محصول)؟ میاد و بررسی میکنه ببینه شما به بچه ها پول دادی که ازت حمایت کنن یا چی؟ و اون موقع اس که دیگه کار سایتتون تمومه و به مرور زمان از بین میره

البته وب فارسی با وب انگلیسی خیلی فرق داره و شما جا برای اسپم کردن دارید و ممکنه گوگل هم خیلی دیر متوجه این موضوع بشه یا کلا نشه! اما اگه می خواید یه سایت حرفه ای رو استارت بزنید که خیالتون ازش راحت باشه,بهتر که کار رو درست انجام بدید و صبر داشته باشید.

new-stra.png

همیشه سعی کنید تعادل رو توی تولید مقاله حفظ کنید و اینطور نباشه که ماه اول 60 تا مقاله می نویسید,ماه دوم 50 تا و ماه سوم 40...همینطوری تا آخر کم کنید و وقتی که رسیدید به جاهای خوب دیگه تولید محتوا رو قطع کنید.این چیزایی که من دارم میگم برای سایت هایی هستن که می خوان حرفه ای و بدون نقض کار کنن,وگرنه شما بدون تولید مقاله هم می تونید به رتبه های خوبی برسید! اما این کجا و آن کجا....

این محتوا کوتاه بود و فقط می خواستم چشم و گوشتونو باز کنم.مقاله بعدی درباره انتخاب درست سئوکار هست.

- دوست دار شما,علی محمد زینالی
 

Weberi.ir

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2020
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
329
سن
25
محل سکونت
کرج

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,713
لایک‌ها
13,905
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️
یه سایت رو میشه بالا آورد ولی چه سایتی؟!
همکاری در فروش بزنی پولت رو نمیدن و مشتری از ما شکایت میکنه
بقیه سایت هایی که با تبلیغات کلیکی و پاپ آپ کار میکنن . اینجا هم باید چندرغاز درآمد رو به زور بگیری
سایت آپلود بزنی میان پ#ورن و محتوای کپی رایت دار آپلود میکنن . سایت هایی میشناسم که حتی رجیسترار دامنه رو از مالکیت خارج کرده فقط بخاطر کپی رایت یعنی کاربری که محتوا رو ایجاد کرده برای ما مشکل مجدی ایجاد میکنه . سایت کاربر محور رو چطوری کنترل کنیم؟
سایت کوتاه کننده لینک و تمام سایت های کاربر محور همینطور
سایت خارجی شاید فیلترینگ اهمیت نداشته باشه ولی مشکلات کپی رایت و... همچنان هست
چه سایتی بزنیم خیلی مهم تر از اینه که چطوری سایت رو بالا بیاری
خب نظرتون چیه؟ چی کار کنیم؟!
هر کاری مشکلاتی داره ، ولی چطوری این مشکلات رو رفع کنیم؟
 
Last edited:

Weberi.ir

Registered User
تاریخ عضویت
10 مارس 2020
نوشته‌ها
243
لایک‌ها
329
سن
25
محل سکونت
کرج
یه سایت رو میشه بالا آورد ولی چه سایتی؟!
همکاری در فروش بزنی پولت رو نمیدن و مشتری از ما شکایت میکنه
بقیه سایت هایی که با تبلیغات کلیکی و پاپ آپ کار میکنن . اینجا هم باید چندرغاز درآمد رو به زور بگیری
سایت آپلود بزنی میان پ#ورن و محتوای کپی رایت دار آپلود میکنن . سایت هایی میشناسم که حتی رجیسترار دامنه رو از مالکیت خارج کرده فقط بخاطر کپی رایت یعنی کاربری که محتوا رو ایجاد کرده برای ما مشکل مجدی ایجاد میکنه . سایت کاربر محور رو چطوری کنترل کنیم؟
سایت کوتاه کننده لینک و تمام سایت های کاربر محور همینطور
سایت خارجی شاید فیلترینگ اهمیت نداشته باشه ولی مشکلات کپی رایت و... همچنان هست
چه سایتی بزنیم خیلی مهم تر از اینه که چطوری سایت رو بالا بیاری
خب نظرتون چیه؟ چی کار کنیم؟!
هر کاری مشکلاتی داره ، ولی چطوری این مشکلات رو رفع کنیم؟


خب اول از همه این رو بگم که اگه می خواید داخل وب فارسی فعالیت کنید,اول باید زمینه کاریتون رو درست انتخاب کنید

بهترین انتخاب ها در وب فارسی که ارزش وقت گذاشتن دارند

متاسفانه با وضعیت ریال و تبلیغات کلیکی دیگه امیدی به سایت های محتوا محور و دانلودی نیست,مگه اینکه بودجه و وقت زیادی داشته باشید که باز هم به نظر من به صرفه نیست و میشه با همون پول کارهای بیشتری کرد. بهترین کارها به ترتیب :

1. سایت خدماتی (طراحی سایت,گرافیک,تولید محتوا,باربری,دیجیتال مارکتینگ و...) ---> این سایت ها معمولا با افزایش قیمت دلار و در کل هزینه ها به راحتی می توانند درامدشون رو افزایش بدن.سایت های خدماتی جزو اون دسته سایت هایی هستن که مشتری به شما نیاز داره!این باعث میشه که اگه کیفیتتون رو حفظ کنید,قطعا مشتری هاتون با افزایش هزینه مشکلی نخواهند داشت.

برای مثال یه سایت باربری که چند کلمه کلیدی لینک 1 تا 3 هست,قطعا میتونه درامد +25 میلیون در ماه به شما بده.البته رقابت هم به نسبت سخت هست و اینطوری نیست که با 2 میلیون برید سایت بزنید و سئو کنید.

یا مثلا طراح گرافیست هستید,کافیه یه سایت با کلمه کلیدی طراحی لوگو یا هزینه طراحی لوگو بالا بیارید و اون موقع هست که درامدتون همینطوری بیشتر میشه! اما چطوری بیشتر میشه؟ خب وقتی شما یه لوگو برای شخص یا شرکتی طراحی می کنید,باعث میشه در ادامه بقیه کارهای گرافیکی خودشون رو به شما بسپارن و این یعنی تداوم و افزایش درامد.

2. فروشگاه اینترنتی (همکاری در فروش نه!) ---> آقا یه سایت برای خودتون بزنید و با یه مغازه بزرگ یا تولیدی شریک بشید.حتما نباید لباس و... اینجور چیزا بفروشید,مثلا می تونید برید و تو زمینه تجهیزات پزشکی و دندون پزشکی فعالیت کنید که هنوز رقابت اونقدر سنگین نیست.شما یه صندلی دندون پزشکی بفروشید,کم کم 10 الی 20 میلیون می تونید در بیارید به جای اینکه 1000 تا لباس بفروشید!


در کل اهل ریسک باشید و نشینید خونه به 20 یا 100 میلیونی که دارید نگاه کنید یا بزارید تو بانک که سود بگیرید...پولتونو تو جریان بزارید و ازش کار بکشید! البته با برنامه قبلی و یه پلن حرفه ای هزینه ها...

---------------------------------------------------------------
بالا آوردن و فروختن سایت (در وب خارج به آن Website Flipping گفته می شود)

خداروشکر این مورد هنوز تو ایران خیلی پیشرفت نکرده تا مردم با سایت های اسپم سر بقیه رو کلاه بزارن و در آخر هم هیچکس اعتماد نکنه که از شما سایت بخره...برای این کار باید چند تا داشته باشید :

1. دانش تولید محتوا
2. دانش لینک سازی
3. طراحی سایت
4. مشتری

خب خب حتما الان می خواید بپرسید که چه سایتی بزنیم و مشتری از کجا بیاریم! همونطور که گفتم سایت های خدماتی بهترین فروش رو دارن...حتی اگه نتونید تو یکی دو ماه بفروشیدشون,می تونید با بقیه همکاری کنید و درصد بگیرید و وقتی که اونا فهمیدن شما واقعا مشتری دارید میان ازتون سایت رو با قیمت خوبی میخرن! من شخصی رو دیده بودم که میگفت برای یه سایت باربری با 10 تا کلمه کلیدی اصلی حدود 250 تا 350 میلیون می داد! یک سری افراد هستن که با 50 میلیونی که دارن,چند تا سایت میارن بالا و با بقیه شراکتی کار می کنن و یا میفروشن و میرن سراغ بقیه...

برای این کار یه تیم داشته باشید خیلی خوبه...مثلا یه نفر محتوا نویس باشه و یکی دیگه هم لینک ساز...اینطوری درامد و هزینه ها هم بین شما تقسیم و خاطر جمع میشید که همه کارشونو خوب انجام میدن چون دلشون برای پول میسوزه ;) مشتری هم به راحتی میشه پیدا کرد و کافیه برید دفتر یا شرکت های مرتبط با سایتتون.مثلا سایتی تو زمینه گرافیک آوردید بالا! می تونید با اشخاص همین انجمن شراکتی کار کنید یا بفروشید به شرکت های طراحی سایت...همیشه مشتری برای سایت های با کیفیت هست!

----------------------------------------------------------------------------
وب انگلیسی (معدن طلا یا سراب؟)

خب خیلیا به فکر شروع یه سایت تو وب انگلیسی و با قیمت دلار و ثابت بودن قوانین (فیلتر و پاک کردن اطلاعات و ... وجود ندارد) واقعا به صرفه هست.اما واقعا اینکه میگن برید وب انگلیسی و پولدار بشید درسته؟ نه!

اگه دقت کرده باشید کلمه "نه" رو سبز کردم! منظور من اینه که اگه جیبتون خالیه و انگلیسی بلد نیستید,اصلا به وب انگلیسی فکرم نکنید.چون بدون شک شکست می خورید و فقط هزینه هاست و دامنه می مونه رو دستتون...سایت انگلیسی فقط زبان نیست و شما از روش های مختلف می تونید درامد داشته باشید (بدون ادسنس هم میشه)! خب سایت هایی که میشه تو وب انگلیسی زد و موفق شد :

1. سایت های خدمات اینترنتی ---> مثل سایت های دانلود عکس و استوری اینستاگرام,دانلود ویدیو یوتیوب,دانلود ویدیو تیک تاک,چک کردن دامین و پیج اتوریتی و....
این سایت ها فقط نیاز به هزینه برای سئو و مارکتینگ دارن و API های رایگان زیادی هم براشون موجوده.اما بدون بودجه کافی اصلا موفق نخواهید شد پس به آب و آتش نزنید که حتما باید موفق بشم و قهرمان بازی در بیارید...

2. سایت های خدماتی (طراحی سایت,سئو و گرافیک و...) ---> اگه بودجه زیر 10 هزار دلار دارید اصلا به سمت این کار نرید.الان خیلیا میان به خورده میگیرن که چرا این حرفو زدی و برای شروع اصلا نیاز به این پولا نیست.بله شما درست می گید!
برای شروع نیازی به این همه پول نیست,اما اگه بخواید تا حدی توی گوگل بالا بیایید حتما باید کم کم اینقدر هزینه کنید,وگرنه میشه توی انجمن های مختلف کار گرفت و فط کافیه یه اکانت وی ای پی بخرید و نمونه کارهای خوبی داشته باشید.یا اینکه توی Fiverr کار کنید و Review فیک بخرید و آروم آروم بیایید بالا.درامد این سایت ها اینقدر بالاست که تو مغز نمی گنجه!
البته هزینه های دیگه هم از جمله پرسنل و پشتیبانی داره که با درامدی که خواهید داشت اصلا به چشم نمیان.برای مثال شرکت های سئو برای پروژه های سئو که آسان در نظر گرفته می شوند,از 300 تا 600 دلار در ماه شارژ می کنند که به ریال عدد زیادی میشه! البته برای پروژه های حرفه ای تر از حدود 3000 دلار شروع میشه که واقعا به صرفه هست و می تونید از هندی (اغلب بی کیفیت ولی ارزان) برای سئو سایت ها کمک بگیرید.

این پست ادامه داره
 

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,713
لایک‌ها
13,905
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️
سایت خدماتی (طراحی سایت,گرافیک,تولید محتوا,باربری,دیجیتال مارکتینگ و...) --
سایت خدماتی باید کار انجام بدیم به نسبت بازدید و مشتری
مثلا گرافیک . باید کار کرد جواب مشتری رو داد کارش رو تحویلش داد نه اینکه فقط با بازدید درآمد داشت
سایت باربری چطوری کار میکنه؟ یعنی ما که کار باربری انجام نمیدیم . اینا فقط شماره تماس اون شرکت باربری رو میزارن؟!
سایت های خدمات اینترنتی ---> مثل سایت های دانلود عکس و استوری اینستاگرام,دانلود ویدیو یوتیوب,دانلود ویدیو تیک تاک,چک کردن دامین و پیج اتوریتی و....
این سایت ها فقط نیاز به هزینه برای سئو و مارکتینگ دارن و API های رایگان زیادی هم براشون موجوده.
منظورت از api اسکریپت رایگان هست؟
اسکریپت رایگان میشناسید برای این کار ها؟
 

happy boy1221212211

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2020
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
23
ممنون از آموزش خوبتون . باز هم آموزش بذارید لطفاااا. یه سایت دیگه هم هست به اسم سئو اینجا که واسه یادگیری سئو خوبه.
 

رمزینکس

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2020
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
6
سن
31
عزیز میشه اینو پاک کنید؟ اسپمرا همه جا هستن @Hamid2day

ممنونم
اره دقیقا خود صرافی رمزینکس از داشتن چنین سئوکاری خبر نداره بعد یه سری میان اینور اونور میگن سئو صرافی ارز دیجیتال رمزینکس دست منه!!!!
 

afsanerahimi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2021
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
2
سن
32
محل سکونت
تهران
اطلاعات خیلی مفیدی نوشته اید. سئو خیلی تکنیک داره و متخصص باید این کار را انجام دهد وگرنه با کوچکترین اشتباه ممکنه رتبه سایت کلی افت کنه
 
بالا