1- آنها همدلی نشان میدهند.
مدیران بزرگ توانایی دیدن همه چیز از چشمان دیگران به خصوص کارکنانشان را دارند. البته این به معنای این نیست که آنها زود باور هستند. به این معناست که آنها دربارهی تیم خود در سطوح مختلف علاقمند هستند.
2- آنها تشکر میکنند.
ایجاد فرهنگ سپاسگذاری باید از ردههای بالا شروع شود. اگر مدیری فرصت تشکر اطرافیانش را نداشته باشد، چرا باید از دیگران این انتظار را داشته باشیم؟
3- آنها همه را در کنار هم جمع میکنند.
ممکن است عبارت “gung ho” را شنیده باشید. بنا به گزارشها گفته شده این عبارت در جنگ جهانی دوم به کار برده میشده و از ۲ کلمه چینی به معنای کار و باهم گرفته شده است. مدیر خوب، استعدادهای اعضای تیم خود را تشخیص میدهد و تلاش میکند به گونهای ***** کند تا همه از بیشترین کارایی و اثربخشی خود در کنارهم استفاده کنند.
4- آنها سوالات هوشمندانه میپرسند.
مدیران فرضیات را از روشهای جدید و غیرآزاردهنده دوباره بررسی میکنند. اما همچنین در تمام مسیر این پیام را به تیم میرسانند که آنها هستند که مدیریت میکنند. این مدیران اصراری به انجام کارها از یک روش مشخص – فقط به این خاطر که خودشان در گذشته آن طور عمل کردهاند – ندارند.
5- آنها به زندگی افراد احترام میگذارند.
آنها مردم را به همان شکل “مردم” میشناسند. کسب و کار باید در اولویت قرار بگیرد اما این به این معنا نیست فقط کار تنها چیزی است که در زندگی وجود دارد. این مدیران میدانند که کارکنانشان همسر، فرزند، دوستانی دارند که نیاز به مراقبت و توجه دارند؛ همچنین لازم به ذکر نیست که کارکنان به تفریح و سرگرمی نیز احتیاج دارند.
6- آنها متفکرانه استخدام میکنند.
ضربالمثلی هست که میگوید : کارکنان، سیاست هستند. در حقیقت این باید اولین مورد لیست باشد. گاهی اوقات، مهمترین نقش یک مدیر این است که باید یک تیم با افراد عالی تشکیل دهد و همچنین به همان اندازه مهم است که از پیوستن افراد منفی به تیم جلوگیری کند.
7- آنها سرزنش یک اشتباه را میپذیرند.
افراد مقید به اصول اخلاقی، سرزنش یک شکست یا اشتباه را میپذیرند. ممکن است آن را ادامه ندهند اما میپذیرند. مدیران بزرگ یک گام بیشتر برمیدارند، و سرزنش کم کاری تیم را خود به گردن میگیرند و سپس دوباره همه را هدایت میکنند.
8- آنها حس شوخ طبعی دارند.
زندگی مضحک است. لازم نیست مدیران بزرگ مسخره بازی دربیاورند اما باید حس شوخ طبعی داشته باشند. آنها میدانند که بحران امروز، شوخی فردا خواهد بود.
9- آنها به خوبی ارتباط برقرار میکنند.
بدون من من، بدون عقب نشینی. مدیران برجسته لغات مناسب را برای توضیح منظور خود پیدا میکنند و از همه صحبتهایی که میکنند نسخهای تهیه میکنند.
10- آنها مدل رفتار اخلاقی میسازند.
اغلب این درست است که وقتی طلب بخشش میکنیم یا وقتی به دنبال اجازه هستیم، رفتار بهتری داریم. با این حال، قوانین، هنجارهای اجتماعی و شایستگیهایی وجود دارد که مدیران بزرگ تلاش میکنند آنها را عملی کنند.
مدیران بزرگ توانایی دیدن همه چیز از چشمان دیگران به خصوص کارکنانشان را دارند. البته این به معنای این نیست که آنها زود باور هستند. به این معناست که آنها دربارهی تیم خود در سطوح مختلف علاقمند هستند.
2- آنها تشکر میکنند.
ایجاد فرهنگ سپاسگذاری باید از ردههای بالا شروع شود. اگر مدیری فرصت تشکر اطرافیانش را نداشته باشد، چرا باید از دیگران این انتظار را داشته باشیم؟
3- آنها همه را در کنار هم جمع میکنند.
ممکن است عبارت “gung ho” را شنیده باشید. بنا به گزارشها گفته شده این عبارت در جنگ جهانی دوم به کار برده میشده و از ۲ کلمه چینی به معنای کار و باهم گرفته شده است. مدیر خوب، استعدادهای اعضای تیم خود را تشخیص میدهد و تلاش میکند به گونهای ***** کند تا همه از بیشترین کارایی و اثربخشی خود در کنارهم استفاده کنند.
4- آنها سوالات هوشمندانه میپرسند.
مدیران فرضیات را از روشهای جدید و غیرآزاردهنده دوباره بررسی میکنند. اما همچنین در تمام مسیر این پیام را به تیم میرسانند که آنها هستند که مدیریت میکنند. این مدیران اصراری به انجام کارها از یک روش مشخص – فقط به این خاطر که خودشان در گذشته آن طور عمل کردهاند – ندارند.
5- آنها به زندگی افراد احترام میگذارند.
آنها مردم را به همان شکل “مردم” میشناسند. کسب و کار باید در اولویت قرار بگیرد اما این به این معنا نیست فقط کار تنها چیزی است که در زندگی وجود دارد. این مدیران میدانند که کارکنانشان همسر، فرزند، دوستانی دارند که نیاز به مراقبت و توجه دارند؛ همچنین لازم به ذکر نیست که کارکنان به تفریح و سرگرمی نیز احتیاج دارند.
6- آنها متفکرانه استخدام میکنند.
ضربالمثلی هست که میگوید : کارکنان، سیاست هستند. در حقیقت این باید اولین مورد لیست باشد. گاهی اوقات، مهمترین نقش یک مدیر این است که باید یک تیم با افراد عالی تشکیل دهد و همچنین به همان اندازه مهم است که از پیوستن افراد منفی به تیم جلوگیری کند.
7- آنها سرزنش یک اشتباه را میپذیرند.
افراد مقید به اصول اخلاقی، سرزنش یک شکست یا اشتباه را میپذیرند. ممکن است آن را ادامه ندهند اما میپذیرند. مدیران بزرگ یک گام بیشتر برمیدارند، و سرزنش کم کاری تیم را خود به گردن میگیرند و سپس دوباره همه را هدایت میکنند.
8- آنها حس شوخ طبعی دارند.
زندگی مضحک است. لازم نیست مدیران بزرگ مسخره بازی دربیاورند اما باید حس شوخ طبعی داشته باشند. آنها میدانند که بحران امروز، شوخی فردا خواهد بود.
9- آنها به خوبی ارتباط برقرار میکنند.
بدون من من، بدون عقب نشینی. مدیران برجسته لغات مناسب را برای توضیح منظور خود پیدا میکنند و از همه صحبتهایی که میکنند نسخهای تهیه میکنند.
10- آنها مدل رفتار اخلاقی میسازند.
اغلب این درست است که وقتی طلب بخشش میکنیم یا وقتی به دنبال اجازه هستیم، رفتار بهتری داریم. با این حال، قوانین، هنجارهای اجتماعی و شایستگیهایی وجود دارد که مدیران بزرگ تلاش میکنند آنها را عملی کنند.