• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

206 تیپ 5 یا ام وی ام 315H

Mozahem

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2004
نوشته‌ها
126
لایک‌ها
698
محل سکونت
شهر هِرت
استاد جان:D، اتفاقا بنده فقط مدل موتور رو اشتباه نوشتم!
واسه ماست مالی نگفتم اشتباه نوشتم کد رو!o_O

بحث و مقایسه بین بنزینه نه دیزل وگرنه مواردی که در مورد دیزل فرمودید
رو بنده هم میدونم که تو دور پایینتر گشتاور بالاتر داره و بهینه تره و ...

شما باید از این دید نگاه کنید که اگر قرار بود با موتور اصلی + بیاد ایران!تو خواب هم از دیزل استفاده نمیشد
و از همون 1.4 بنزینی استفاده می کردند! بنده هم برای همین موتور 1.4 بنزینی رو مورد مقایسه قرار دادم!

و تا اخرش هم میگم tu5 از 1.4i موتور سرتر و بهتری هست!
درسته مثل شما حرفه ای نیستیم ولی دیگه اونقدرام دیگه بی اطلاع نیستیم...

و اینکه گفت قدرت، چه از نظر گشتاور و چه از نظر اسب بخار tu5 موتور سر تره!
حتی تو مصرف جاده هم tu5 کمتره مصرفش.

من مطالعاتی که گاهاً انجام میدم (منبع) هم سایت http://www.auto-data.net هست...

در مورد کفیت قطعات هم زمین تا اسمونی تفاوت نیست بین + و معمولی مدلهای پایین،
اتفاقاً مصرف کننده اصلا تعیین کننده نیست تو هیچ چیز... مصرف کننده تو این کشور فقط میتونه
کالایی که با 1000 تا دغل و دروغکاری بهش عرضه میشه رو با جو زدگی بخره... و خودش رو گول
بزنه که اره چیزی که به دروغ بهش تحمیل کردند رو گرفته و ازش لذت ببره...:general208::general208::general208::general208:

ادامه این بحث در این تاپیک نمیگنجه اگر امری بود بنده در پیام خصوصی در خدمت شما هستم...:general504:
یا حق

بین بنزینیا tu5 بهتر از tu3 هست کسی شک ندارهo_O
ولی tu5 بهتر از 1.4 HDi نیست(غیر از شتاب)
نتیجه میگیریم tu5 بهتر از موتور 206 + اروپائی نیست!:D و قرار نیست چون توی اروپا با موتور 1.4 دیزل عرضه میشد در ایران هم با موتور 1.4 بنزینی عرضه بشه! چون این دو موتور اصلا تویه یک رنج نیستن و این موتور دیزل بسیار گرونتر از tu5 و tu3 هست
از طرفی هزینه موتور tu3 و tu5 تا قبل از داخلی سازی tu3 برای ایرانخودرو تقریبا در یک حد بود!
چون tu3 رو وارد میکرد و تعرفه واردات باید میپرداخت اما tu5 داخل تولید و مونتاژ میشد

مردم بین 10 تا 30 تومن بیشتر میدن تا ماشین وارداتی مدل 2016 بگیرن! که نهایت چراغهاش و داشبرد تغییر کرده و کیفیت ثابته نمیدونم رو چه حسابی میگید طراحی جدیدتر 207i و کیفیت بیشتر قطعات متفاوت ارزش 5 تومن رو ندارهo_O
(پستهام طرفداری از 207 ندونید! خودم بخوام تو این رنج ماشین بخرم مگه مزدا 323 مرده؟:Dنشد ورنا نشد زانتیا نشد ریو که توی اولویت هم جا انداختمش)
منم از این بحث خوشم نمیاد! تا وقتی ماشینای بهتر هست چرا پژو حیف وقتی که برای مقایسه این دو محصول گذاشتم
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
بین بنزینیا tu5 بهتر از tu3 هست کسی شک ندارهo_O
ولی tu5 بهتر از 1.4 HDi نیست(غیر از شتاب)
نتیجه میگیریم tu5 بهتر از موتور 206 + اروپائی نیست!:D و قرار نیست چون توی اروپا با موتور 1.4 دیزل عرضه میشد در ایران هم با موتور 1.4 بنزینی عرضه بشه! چون این دو موتور اصلا تویه یک رنج نیستن و این موتور دیزل بسیار گرونتر از tu5 و tu3 هست
از طرفی هزینه موتور tu3 و tu5 تا قبل از داخلی سازی tu3 برای ایرانخودرو تقریبا در یک حد بود!
چون tu3 رو وارد میکرد و تعرفه واردات باید میپرداخت اما tu5 داخل تولید و مونتاژ میشد

مردم بین 10 تا 30 تومن بیشتر میدن تا ماشین وارداتی مدل 2016 بگیرن! که نهایت چراغهاش و داشبرد تغییر کرده و کیفیت ثابته نمیدونم رو چه حسابی میگید طراحی جدیدتر 207i و کیفیت بیشتر قطعات متفاوت ارزش 5 تومن رو ندارهo_O
(پستهام طرفداری از 207 ندونید! خودم بخوام تو این رنج ماشین بخرم مگه مزدا 323 مرده؟:Dنشد ورنا نشد زانتیا نشد ریو که توی اولویت هم جا انداختمش)
منم از این بحث خوشم نمیاد! تا وقتی ماشینای بهتر هست چرا پژو حیف وقتی که برای مقایسه این دو محصول گذاشتم
هر ماشینی باید در رده خودش برسی بشه
در اینکه زانتیا فنی عالی داره شکی نیست (در رده خودش) ولی مثلا طراحی داخلیش ضایس.البته خرجاشم بالاس قیمتشم بالاتر از ریو و 206
در مورد ریو من خودم زیاد نشستم موتوریش خداییش خیلی خوبه از لحاظ خرج ها هم ریو کلا کره ای ها کم خرج ترن.(فقط اشکالی ک داره رو اعصابه صدای موتورش در برابر tu5 واقعا زیادتره).فرمونی ک داره نرمه واقعا
از اون طرف کنار ی sd v8 بذاری از لحاظ اپشنی و امنیتی کم میاره.تنها چیزی ک در مدلای اخر ریو اضافه شد( قبلش نداشت) abs هست ولی بازم ترمزای 206 tu5 ایران قویتره (رو کاغذ بخاطر دیسکی بودن 4 چرخ در عمل هم مشخصا 206 تعریفشو همه میکنن)
206 دو ایربگ داره که ریو نداره تهویه اتومات،اینه های برقی.کلی اپشن فابریکی میشه گذاشت رو 206 های قبل 91
 

Mozahem

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2004
نوشته‌ها
126
لایک‌ها
698
محل سکونت
شهر هِرت
هر ماشینی باید در رده خودش برسی بشه
در اینکه زانتیا فنی عالی داره شکی نیست (در رده خودش) ولی مثلا طراحی داخلیش ضایس.البته خرجاشم بالاس قیمتشم بالاتر از ریو و 206
در مورد ریو من خودم زیاد نشستم موتوریش خداییش خیلی خوبه از لحاظ خرج ها هم ریو کلا کره ای ها کم خرج ترن.(فقط اشکالی ک داره رو اعصابه صدای موتورش در برابر tu5 واقعا زیادتره).فرمونی ک داره نرمه واقعا
از اون طرف کنار ی sd v8 بذاری از لحاظ اپشنی و امنیتی کم میاره.تنها چیزی ک در مدلای اخر ریو اضافه شد( قبلش نداشت) abs هست ولی بازم ترمزای 206 tu5 ایران قویتره (رو کاغذ بخاطر دیسکی بودن 4 چرخ در عمل هم مشخصا 206 تعریفشو همه میکنن)
206 دو ایربگ داره که ریو نداره تهویه اتومات،اینه های برقی.کلی اپشن فابریکی میشه گذاشت رو 206 های قبل 91
اینا تقریبا توی یک رنج بودن اما بعضی مثل 323 کیفیت بالا و تولید نشدنشون قیمتشون رو بالاتر برده که کاملا ارزش این قیمت رو داره.بحث هم روی مسائل فنیه
آپشن هارو خود طرف میبینه ممکنه تعلیق قابل تنظیم زانتیا رو بپسنده ممکنه تهویه اتومات 206 و یا سانروف 323 رو
اگه بنابر نصب باشه روی زانتیا و 323 هم میشه آپشنای مختلفی نصب کرد
 
بالا