به نقل از silvana200 :
آقا من رو هم حی وسوسه میکنید حرف بزنم ها
من امروز با شرکت پی پل تلفنی صحبت کردم
که ببینم این هایی که میگید یعنی چی
آقا این ها خودشون به من گفتن که :
بعضی از اکانتهایی که چند بار verified شده باشن دیگه پی پل خیالش راحت میشه و دنبالش نمیره
اکانتهایی که verified نشدن نمیشه اصلا باهاشون پول فرستاد
و کلا به من گفتند که وقتی کسی به کسی جنسی میفروشه و تویه پی پل خریدارنده مینویسه اسمه جنسو اگه اون طرف که خریده جنسو و به پی پل بگه من جنس نخریدم پی پل قبول نمیکنه و پول رو بر نمیگردونه
و وقتی شما چیزی فروختی یعنی فروختی و و وقتی که complate میزنه یعنی تموم شد
این هارو من امروز از شون پرسیدم
شما وقتی با کسی کار میکنی و جنس میفروشی و بهت پول میده دیگه نمیتونه به پی پل دروغ بگه که
اگه اینجوری باشه کسی جنس میفروشه پول میگیره بعد اون کسی که جنس خریده میره دروغ میگه به پی پل و پولشو بر میگردونه؟
مگه میشه
اصلا اینطوری نیست
من امروز خودم باهاشون صحبت کردم
دوست عزیز !
برای اینکه بخواین بر حرف خودتان پافشاری بکنید نیازی به خالی بندی نیست !
میشه بپرسم که شما دقیقا امروز چه ساعتی تماس گرفتید و با کجا تماس گرفتید ؟ ( شماره تماس )
از اینها گذاشته ، اگر واقعا آنقدر زبانتان قوی است که می توانید آمریکا تماس بگیرید ، نیازی به اینکار نبود !!! شما همان لینک شارج بکی که دادم را می خواندید جوابتان را بطور کامل متوجه می شدید !!
شارج بک به اصلاح عامیانه می توان گفت که
همان چک برگشتی در بازار ما می باشد ! علتی که بعضی از شرکتها فقط پی پال وریفی شده قبول می کنند بخاطر همان نام و نشانی است که در اکانت وارد کرده اید و تایید شده است که احیانا اگه شارج بک گردید بتونند پی گیری کنند و به شما دسترسی داشته باشند ! ( دقیقا مثل این می ماند که وقتی چکی می فروشید می گویند پشت نویسی کنید و اطلاعات خود را وارد نمایید )
وگرنه بدون وریفی هم میشه از پی پال استفاده کرد مثل خودم که دوسال از اکانتم که وریفی نشده بود هاست می خریدم ! :blush: و الان شش ماه است که آنرا وریفی کردم !
حالا برای اطلاع دوستان قسمت هایی از آن را ترجمه کرده و برایتان می گویم :
شارج بک چه زمانی اتفاق می افتد ؟
زمانی که خریدار از شرکت کارت اعتباری بخواهد که هزینه ای براش آمده را حذف نماید و این شرکت در 2 صورت درخواست او را قبول می کند :
1- خریدار مدعی شود که کارت اعتباری او به سرقت رفته است
2- محصولی که خریداری کرده است به دستش نرسیده است !
چگونه با خبر می شویم ؟
زمانی که خریدار شارج بک می کند ، سایت پی پال سریعا ایمیلی جهت اطلاع به فروشنده ارسال می کند و او می تواند به اکانت خود لاگین نماید و اطلاعات لازم در مورد آنرا کسب نماید .
چگونه می تواند فروشنده پولی که از دستش رفته پس بگیرد ؟
زمانی که شارج بک اتفاق می افتد ، پول از بانک پی پال برداشته می شود و اعتبار شما بصورت موقت مسدود خواهد شد تا زمانی که مجدد پول را پس بگیرید !
سایت پی پال از شما سوال خواهد کرد که این پول را از کجا آوردید و پس از اطمینان سایت پی پال و فروشنده با همدیگر تلاش می کنند که پول را از شرکت کارت اعتباری دریافت نمایند . باز پس گرفتن پول تا 75 روز زمان می برد و تصمیم پرداخت پول را شرکت کمپانی کارت اعتباری خواهد گرفت و از کنترل پی پال خارج می باشد !
چگونه پی پال می تواند در مورد پول از دست رفته به فروشنده کمک کند ؟
فروشنده اطلاعات شارج بک را از طریق فاکس یا ایمیل به سایت پی پال ارسال می کند .
شما باید عکس محصول ، رسید یا سندی که مشخص کنه که شما محصول را فروختید را برای آنها عرضه کنید تا بتوان پول را مجدد پس
گرفت !
من کلیات را بشکل خلاصه وار ترجمه کردم و شما برای کسب جزییات می توانید به همان لینکی که دادم :
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/seller/ChargebackRisk-outside رجوع نمایید .
زیر کلماتی که خط کشیدم توجه نمایید :
اولا چطور می توانید با پی پال مکاتبه نمایید که پولتان را پس بگیرید
دوما کلیه تبادلات پی پالی که اینجا می شود بصورت توافقی صورت می گیرد و شما در حقیقت هیچ محصول با سرویسی به کسی که پی پال را می فروشید نمی گیرید . پس می تونید مدعی شوید و پولتان را پس بگیرید !
در ضمن صحبت اولیه مرا گوش ندادید . گفتم که ممکنه تقصیر از شما نباشه ! از کجا معلوم آن فرد آمریکایی که روسری از شما خریداری کرده است ، مدعی شود که روسری ها بدستمان نرسیده و شارج بک نماید !!!
بهرحال شما که فروختید و
ما اینجا نمی خواهیم سراین بحث کنیم که این 300 دلار شما قانونی یا قابل استفاده است یا خیر ، صحیت ما در مورد شارج بک بود برای آشنایی دوستان وگرنه فروش شما که تمام شده است که فکر کنید قصد من سنگ اندازی روی داد وستد شما می باشد !