7 گام درست و صریح برای جذب بازدیدکنندگان به سایت شما و تبدیل آنها به خریدار.
هنگام شروع یک کسب و کار اینترنتی، این گام ها را دنبال کنید تا موفقیت شما تضمین شود. صدها نفر با دنبال کردن گام های زیر کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرده اند و با موفقیت آن را رشد داده اند:
مرحله 1: مهارت، تخصص، علاقه خود را ارائه دهید یا مشکل یک دسته از مردم را پیدا کنید و راه حل آن در قالب محصول یا خدمات ارائه دهید.
اکثر افرادی که تازه شروع به کار می کنند، این اشتباه را انجام می دهند که اول یک محصول آماده می کنند و سپس دنبال بازار آن می گردند.
برای افزایش موفقیت، با بازاریابی شروع کنید. ترفند کار این است که گروهی از مردم را پیداکنید که در جستجوی راه حل مشکل هستند ولی نتایج زیادی پیدا نمی کنند. در واقع دنبال بازاری باشید که تقاضا زیاد و عرضه کم است. اینترنت این نوع تحقیقات بازار را آسان می کند:
مراحل زیر فرمول تبلیغ نویسی اثبات شده ای است که بازدید کننده ها را از زمان لحظه ای که وارد سایت می شوند تا لحظه ای که خرید می کنند، وارد فرایند فروش می کند.
مرحله 3: طراحی سایت بدون برنامه نویسی
بعد از این که شما بازار و محصول خود را به دست آوردید، در حال حاضر شما آماده طراحی سایت خود هستید. به یاد داشته باشید سایت را ساده نگه دارید. شما کمتر از پنج ثانیه برای جلب توجه کاربران وقت دارید، در غیر این صورت آنها از سایت شما می روند و هرگز دوباره بر نمی گردند. برخی از نکات مهمی که باید در ذهن داشته باشید:
مرحله 4: از موتورهای جستجو استفاده کنید تا خریداران را به سایت خود هدایت کنید.
تبلیغاتppc(تبلیغات کلیکی) ساده ترین راه برای دریافت ترافیک به یک سایت کاملا جدید است.تبلیغات کلیکی دو مزیت نسبت به ترافیک ارگانیک دارد. اول، تبلیغات کلیکی در صفحات جستجو بلافاصله نمایش داده می شوند، و دوم، تبلیغات کلیکی به شما اجازه می دهد تا کلمات کلیدی مختلف، عنوان ها، قیمت ها و روش های فروش را آزمایش کنید. شما نه تنها ترافیک فوری را دریافت می کنید، بلکه می توانید از تبلیغات کلیکی برای کشف بهترین کلمات کلیدی خود استفاده کنید. سپس شما می توانید کلمات کلیدی در سایت خود در تبلیغ نویسی و محتوای خود گسترش دهید، که به رتبه بندی های شما در نتایج جستجوی ارگانیک کمک خواهد کرد.
مرحله 5: یک شهرت برای خودتان یا کسب و کارتانایجاد کنید.
مردم برای پیدا کردن اطلاعات از اینترنت استفاده می کنند. این اطلاعات را به صورت رایگان، در سایت و انجمن هایی که مخاطبان هدف شما در آنجا هستند، ارائه دهید. در این صورت شما ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتر موتور جستجو را مشاهده خواهید کرد. رازی که وجود دارد این است که در هر اطلاعاتی که قرار می دهید هر چند جزیی، پیوندی به سایتتان قراردهید.
هنگامی که شما یک لیست ایمیل از اعضایی که به صورت داوطلبانه، ایمیلشان در اختیار شما قرار می دهند، می سازید؛ شما در حال ایجاد یکی از ارزشمند ترین دارایی های کسب و کار آنلاین خود می باشید. مشتريان و مشترکین به شما اجازه داده اند که به آنها ایمیل ارسال کنيد. این بدان معنی است:
یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، توسعه ارزش های هر مشتری در طول زمان است.
حداقل 36 درصد از مشتریانی که از شما خریداری کرده اند، مجددا از شما خرید می کنند درصورتیکه شما پیگیر آنها باشید. اولین فروش به یک مشتری، دشوارترین و پرهزینه ترین بخش است. بنابراین برای خرید مجدد مشتریان از “فروش به مشتریان موجود” و “بیش فروشی” استفاده کنید:
اینترنت آنچنان به سرعت تغییر می کند که یکسال تغییرات در آن برابر با حدود پنج سال در دنیای واقعی است. اما اصول چگونگی شروع و رشد یک کسب و کار اینترنتی موفقیت آمیز تغییری نکرده است. اگر شما تازه شروع به یک کسب و کار اینترنتی کرده اید، مراحل بالا را دنبال کنید. اگر مدت زمانی از حضور کسب و کار اینترنتی شما گذشته است، یک بررسی سریع انجام دهید که آیا قدم هایی را نادیده گرفته اید یا گام هایی را از ابتدا درست انجام نداده باشید. با رعایت اصول اولیه اشتباه شما کمتر است.
منبع : ایکارسو
هنگام شروع یک کسب و کار اینترنتی، این گام ها را دنبال کنید تا موفقیت شما تضمین شود. صدها نفر با دنبال کردن گام های زیر کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرده اند و با موفقیت آن را رشد داده اند:
- مهارت، تخصص، علاقه خود را ارائه دهید یا مشکل یک دسته از مردم را پیدا کنید و راه حل آن در قالب محصول یا خدمات ارائه دهید.
- تبلیغی بنویسید که آن محصول یا خدمات را بفروشد.
- یک سایت بدون کدنویسی، ساده و سریع را آماده کنید.
- از موتورهای جستجو برای ترافیک و جذب کاربران به سایت خود استفاده کنید.
- یک شهرت برای خودتان یا کسب و کارتان ایجاد کنید.
- مشتریان و مشترکین سایت را با ایمیل دنبال کنید و پیگیر آنها باشید.
- درآمد خود را از طریق “فروش به مشتریان موجود” و “بیش فروشی” افزایش دهید.
مرحله 1: مهارت، تخصص، علاقه خود را ارائه دهید یا مشکل یک دسته از مردم را پیدا کنید و راه حل آن در قالب محصول یا خدمات ارائه دهید.
اکثر افرادی که تازه شروع به کار می کنند، این اشتباه را انجام می دهند که اول یک محصول آماده می کنند و سپس دنبال بازار آن می گردند.
برای افزایش موفقیت، با بازاریابی شروع کنید. ترفند کار این است که گروهی از مردم را پیداکنید که در جستجوی راه حل مشکل هستند ولی نتایج زیادی پیدا نمی کنند. در واقع دنبال بازاری باشید که تقاضا زیاد و عرضه کم است. اینترنت این نوع تحقیقات بازار را آسان می کند:
- به انجمن های آنلاین (forum) مراجعه کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی می پرسند و چه مشکلاتی را می خواهند حل کنند.
- تحقیقاتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی که تعداد زیادی افراد در جستجوی آن هستند، انجام دهید، اما آن دسته از کلمات کلیدی که سایت های زیادی در آن کلمات رقابت نمی کنند.
- با بازدید از سایت های رقیبان بالقوه، بررسی کنید چه کارهایی برای حل مشکلات کاربران انجام می دهند. سپس می توانید از چیزی که آموخته اید استفاده کنید و یک محصول را برای بازاری که وجود دارد ایجاد کنید و بهتر از آن ها باشید.
مراحل زیر فرمول تبلیغ نویسی اثبات شده ای است که بازدید کننده ها را از زمان لحظه ای که وارد سایت می شوند تا لحظه ای که خرید می کنند، وارد فرایند فروش می کند.
- یک تیتر قانع کننده برای برانگیختن علاقه بازدیدکننده بنویسید.
- توضیح دهید محصول یا خدمات شما چه مشکلی را حل می کند.
- اعتبار خود را به عنوان حل کننده این مشکل ثابت کنید.
- رضایت نامه افرادی که از محصول شما استفاده کرده اند، را اضافه کنید.
- درمورد مزایای محصول برای کاربر توضیح دهید.
- یک پیشنهاد رد نشدنی بدهید.
- یک تضمین قوی ارائه دهید.
- فوریت ایجادکنید.
- درخواست فروش بدهید. call to action یا فراخوانی برای اقدام، کاربر را دعوت به خرید میکند.
مرحله 3: طراحی سایت بدون برنامه نویسی
بعد از این که شما بازار و محصول خود را به دست آوردید، در حال حاضر شما آماده طراحی سایت خود هستید. به یاد داشته باشید سایت را ساده نگه دارید. شما کمتر از پنج ثانیه برای جلب توجه کاربران وقت دارید، در غیر این صورت آنها از سایت شما می روند و هرگز دوباره بر نمی گردند. برخی از نکات مهمی که باید در ذهن داشته باشید:
- یک یا دو فونت ساده در یک پس زمینه سفید انتخاب کنید.
- هدایت به دیگر صفحات سایت ساده و واضح باشد، و در هر صفحه یکسان باشد.
- فقط از گرافیک، صدا یا ویدئویی که انتقال پیام شما را ساده تر می کند، استفاده کنید.
- یک پیشنهاد ردنشدنی بدهید تا بتوانید آدرسهای ایمیل کاربران را جمع آوری کنید.
- روند خرید را آسان کنید. نباید بیشتر از دو کلیک بین مشتریان احتمالی تا پرداخت باشد.
- سایت شما فروشگاه آنلاین شماست، بنابراین آن را مشتری پسند کنید.
مرحله 4: از موتورهای جستجو استفاده کنید تا خریداران را به سایت خود هدایت کنید.
تبلیغاتppc(تبلیغات کلیکی) ساده ترین راه برای دریافت ترافیک به یک سایت کاملا جدید است.تبلیغات کلیکی دو مزیت نسبت به ترافیک ارگانیک دارد. اول، تبلیغات کلیکی در صفحات جستجو بلافاصله نمایش داده می شوند، و دوم، تبلیغات کلیکی به شما اجازه می دهد تا کلمات کلیدی مختلف، عنوان ها، قیمت ها و روش های فروش را آزمایش کنید. شما نه تنها ترافیک فوری را دریافت می کنید، بلکه می توانید از تبلیغات کلیکی برای کشف بهترین کلمات کلیدی خود استفاده کنید. سپس شما می توانید کلمات کلیدی در سایت خود در تبلیغ نویسی و محتوای خود گسترش دهید، که به رتبه بندی های شما در نتایج جستجوی ارگانیک کمک خواهد کرد.
مرحله 5: یک شهرت برای خودتان یا کسب و کارتانایجاد کنید.
مردم برای پیدا کردن اطلاعات از اینترنت استفاده می کنند. این اطلاعات را به صورت رایگان، در سایت و انجمن هایی که مخاطبان هدف شما در آنجا هستند، ارائه دهید. در این صورت شما ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتر موتور جستجو را مشاهده خواهید کرد. رازی که وجود دارد این است که در هر اطلاعاتی که قرار می دهید هر چند جزیی، پیوندی به سایتتان قراردهید.
- محتویات تخصصی رایگان قرار دهید. مقاله، فیلم یا هر محتوایی دیگر که مردم آن محتوا را مفید بدانند، قرار دهید. این محتوا را از طریق دایرکتوری های مقالات آنلاین،سایت های رسانه های اجتماعی (شبکه های اجتماعی) و رسانه های اشتراک گذاری ویدئو به اشتراک بگذارید.
- امکانی برای اشتراک گذاری محتوای موجود در سایت، توسط کاربران قراردهید. مثل قراردادن لینک “ارسال برای دوست” در بالا یا پایین هر محتوا.
- در انجمن ها و شبکه های اجتماعی که در آن بازار هدف شما همیشه فعال هستند، به بعنوان یکیک متخصص فعال ظاهرشوید.
هنگامی که شما یک لیست ایمیل از اعضایی که به صورت داوطلبانه، ایمیلشان در اختیار شما قرار می دهند، می سازید؛ شما در حال ایجاد یکی از ارزشمند ترین دارایی های کسب و کار آنلاین خود می باشید. مشتريان و مشترکین به شما اجازه داده اند که به آنها ایمیل ارسال کنيد. این بدان معنی است:
- به آنها چیزی ارائه می دهید که دنبال آن بوده اند.
- با استفاده از بازاریابی ایمیلی، شما در حال برقراری و توسعه رابطه ای همیشگی با مشتریان و مشترکین سایت هستید.
- بازاریابی ایمیلی 100 درصد قابل اندازه گیری است. اینکه چند درصد ایمیل ها باز شده اند، در چه زمان هایی ببشتر باز شده اند و از این دست اطلاعات …
- بازاریابی ایمیلی بسیار ارزان تر و موثرتر از تبلیغات چاپی، تلویزیونی یا رادیویی است زیرا بر مخاطبان هدف متمرکز است.
یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، توسعه ارزش های هر مشتری در طول زمان است.
حداقل 36 درصد از مشتریانی که از شما خریداری کرده اند، مجددا از شما خرید می کنند درصورتیکه شما پیگیر آنها باشید. اولین فروش به یک مشتری، دشوارترین و پرهزینه ترین بخش است. بنابراین برای خرید مجدد مشتریان از “فروش به مشتریان موجود” و “بیش فروشی” استفاده کنید:
- محصولاتی را ارائه دهید که خرید اولیه آنها را تکمیل کند. یا به عبارتی پیشنهاد خریدهای مکمل خرید اولیه بدهید. (بیش فروشی)
- ارسال کوپن های وفاداری به خریداران بدهید تا در خرید بعدی از آن استفاده کنند . و به این ترتیب خریداران را علاقمند به خرید دوباره می کنید.
- پس از خرید، محصولات مرتبط را در صفحه “با تشکر از شما” ارائه دهید.
اینترنت آنچنان به سرعت تغییر می کند که یکسال تغییرات در آن برابر با حدود پنج سال در دنیای واقعی است. اما اصول چگونگی شروع و رشد یک کسب و کار اینترنتی موفقیت آمیز تغییری نکرده است. اگر شما تازه شروع به یک کسب و کار اینترنتی کرده اید، مراحل بالا را دنبال کنید. اگر مدت زمانی از حضور کسب و کار اینترنتی شما گذشته است، یک بررسی سریع انجام دهید که آیا قدم هایی را نادیده گرفته اید یا گام هایی را از ابتدا درست انجام نداده باشید. با رعایت اصول اولیه اشتباه شما کمتر است.
منبع : ایکارسو