برگزیده های پرشین تولز

PHP_LOVE

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 مارس 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
3
7 گام درست و صریح برای جذب بازدیدکنندگان به سایت شما و تبدیل آنها به خریدار.

هنگام شروع یک کسب و کار اینترنتی، این گام ها را دنبال کنید تا موفقیت شما تضمین شود. صدها نفر با دنبال کردن گام های زیر کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرده اند و با موفقیت آن را رشد داده اند:

    1. مهارت، تخصص، علاقه خود را ارائه دهید یا مشکل یک دسته از مردم را پیدا کنید و راه حل آن در قالب محصول یا خدمات ارائه دهید.
  1. تبلیغی بنویسید که آن محصول یا خدمات را بفروشد.
  2. یک سایت بدون کدنویسی، ساده و سریع را آماده کنید.
  3. از موتورهای جستجو برای ترافیک و جذب کاربران به سایت خود استفاده کنید.
  4. یک شهرت برای خودتان یا کسب و کارتان ایجاد کنید.
  5. مشتریان و مشترکین سایت را با ایمیل دنبال کنید و پیگیر آنها باشید.
  6. درآمد خود را از طریق “فروش به مشتریان موجود” و “بیش فروشی” افزایش دهید.
یک فرد مبتدی تا یک کارآفرین آنلاین باتجربه، می‌تواند از این فرآیند در یادگیری نحوه شروع یک کسب‌وکار آنلاین سود ببرد.
مرحله 1: مهارت، تخصص، علاقه خود را ارائه دهید یا مشکل یک دسته از مردم را پیدا کنید و راه حل آن در قالب محصول یا خدمات ارائه دهید.
اکثر افرادی که تازه شروع به کار می کنند، این اشتباه را انجام می دهند که اول یک محصول آماده می کنند و سپس دنبال بازار آن می گردند.
برای افزایش موفقیت، با بازاریابی شروع کنید. ترفند کار این است که گروهی از مردم را پیداکنید که در جستجوی راه حل مشکل هستند ولی نتایج زیادی پیدا نمی کنند. در واقع دنبال بازاری باشید که تقاضا زیاد و عرضه کم است. اینترنت این نوع تحقیقات بازار را آسان می کند:
  • به انجمن های آنلاین (forum) مراجعه کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی می پرسند و چه مشکلاتی را می خواهند حل کنند.
  • تحقیقاتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی که تعداد زیادی افراد در جستجوی آن هستند، انجام دهید، اما آن دسته از کلمات کلیدی که سایت های زیادی در آن کلمات رقابت نمی کنند.
  • با بازدید از سایت های رقیبان بالقوه، بررسی کنید چه کارهایی برای حل مشکلات کاربران انجام می دهند. سپس می توانید از چیزی که آموخته اید استفاده کنید و یک محصول را برای بازاری که وجود دارد ایجاد کنید و بهتر از آن ها باشید.
مرحله 2: نوشتن تبلیغی که باعث فروش شود.

مراحل زیر فرمول تبلیغ نویسی اثبات شده ای است که بازدید کننده ها را از زمان لحظه ای که وارد سایت می شوند تا لحظه ای که خرید می کنند، وارد فرایند فروش می کند.
  1. یک تیتر قانع کننده برای برانگیختن علاقه بازدیدکننده بنویسید.
  2. توضیح دهید محصول یا خدمات شما چه مشکلی را حل می کند.
  3. اعتبار خود را به عنوان حل کننده این مشکل ثابت کنید.
  4. رضایت نامه افرادی که از محصول شما استفاده کرده اند، را اضافه کنید.
  5. درمورد مزایای محصول برای کاربر توضیح دهید.
  6. یک پیشنهاد رد نشدنی بدهید.
  7. یک تضمین قوی ارائه دهید.
  8. فوریت ایجادکنید.
  9. درخواست فروش بدهید. call to action یا فراخوانی برای اقدام، کاربر را دعوت به خرید می‌کند.
در طول تبلیغ، باید روی این تمرکز کنید که چگونه محصول یا خدمات شما به طور منحصربفردی قادر به حل مشکلات کاربران است یا زندگی آنها را بهتر می کند.
مرحله 3: طراحی سایت بدون برنامه نویسی
بعد از این که شما بازار و محصول خود را به دست آوردید، در حال حاضر شما آماده طراحی سایت خود هستید. به یاد داشته باشید سایت را ساده نگه دارید. شما کمتر از پنج ثانیه برای جلب توجه کاربران وقت دارید، در غیر این صورت آنها از سایت شما می روند و هرگز دوباره بر نمی گردند. برخی از نکات مهمی که باید در ذهن داشته باشید:
  • یک یا دو فونت ساده در یک پس زمینه سفید انتخاب کنید.
  • هدایت به دیگر صفحات سایت ساده و واضح باشد، و در هر صفحه یکسان باشد.
  • فقط از گرافیک، صدا یا ویدئویی که انتقال پیام شما را ساده تر می کند، استفاده کنید.
  • یک پیشنهاد ردنشدنی بدهید تا بتوانید آدرسهای ایمیل کاربران را جمع آوری کنید.
  • روند خرید را آسان کنید. نباید بیشتر از دو کلیک بین مشتریان احتمالی تا پرداخت باشد.
  • سایت شما فروشگاه آنلاین شماست، بنابراین آن را مشتری پسند کنید.

مرحله 4: از موتورهای جستجو استفاده کنید تا خریداران را به سایت خود هدایت کنید.
تبلیغاتppc(تبلیغات کلیکی) ساده ترین راه برای دریافت ترافیک به یک سایت کاملا جدید است.تبلیغات کلیکی دو مزیت نسبت به ترافیک ارگانیک دارد. اول، تبلیغات کلیکی در صفحات جستجو بلافاصله نمایش داده می شوند، و دوم، تبلیغات کلیکی به شما اجازه می دهد تا کلمات کلیدی مختلف، عنوان ها، قیمت ها و روش های فروش را آزمایش کنید. شما نه تنها ترافیک فوری را دریافت می کنید، بلکه می توانید از تبلیغات کلیکی برای کشف بهترین کلمات کلیدی خود استفاده کنید. سپس شما می توانید کلمات کلیدی در سایت خود در تبلیغ نویسی و محتوای خود گسترش دهید، که به رتبه بندی های شما در نتایج جستجوی ارگانیک کمک خواهد کرد.
مرحله 5: یک شهرت برای خودتان یا کسب و کارتانایجاد کنید.
مردم برای پیدا کردن اطلاعات از اینترنت استفاده می کنند. این اطلاعات را به صورت رایگان، در سایت و انجمن هایی که مخاطبان هدف شما در آنجا هستند، ارائه دهید. در این صورت شما ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتر موتور جستجو را مشاهده خواهید کرد. رازی که وجود دارد این است که در هر اطلاعاتی که قرار می دهید هر چند جزیی، پیوندی به سایتتان قراردهید.
  • محتویات تخصصی رایگان قرار دهید. مقاله، فیلم یا هر محتوایی دیگر که مردم آن محتوا را مفید بدانند، قرار دهید. این محتوا را از طریق دایرکتوری های مقالات آنلاین،سایت های رسانه های اجتماعی (شبکه های اجتماعی) و رسانه های اشتراک گذاری ویدئو به اشتراک بگذارید.
  • امکانی برای اشتراک گذاری محتوای موجود در سایت، توسط کاربران قراردهید. مثل قراردادن لینک “ارسال برای دوست” در بالا یا پایین هر محتوا.
  • در انجمن ها و شبکه های اجتماعی که در آن بازار هدف شما همیشه فعال هستند، به بعنوان یکیک متخصص فعال ظاهرشوید.
مرحله 6: از قدرت بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا بازدیدکنندگان را به خریداران تبدیل کنید.
هنگامی که شما یک لیست ایمیل از اعضایی که به صورت داوطلبانه، ایمیل‌شان در اختیار شما قرار می دهند، می سازید؛ شما در حال ایجاد یکی از ارزشمند ترین دارایی های کسب و کار آنلاین خود می باشید. مشتريان و مشترکین به شما اجازه داده اند که به آنها ایمیل ارسال کنيد. این بدان معنی است:
  • به آنها چیزی ارائه می دهید که دنبال آن بوده اند.
  • با استفاده از بازاریابی ایمیلی، شما در حال برقراری و توسعه رابطه ای همیشگی با مشتریان و مشترکین سایت هستید.
  • بازاریابی ایمیلی 100 درصد قابل اندازه گیری است. اینکه چند درصد ایمیل ها باز شده اند، در چه زمان هایی ببشتر باز شده اند و از این دست اطلاعات …
  • بازاریابی ایمیلی بسیار ارزان تر و موثرتر از تبلیغات چاپی، تلویزیونی یا رادیویی است زیرا بر مخاطبان هدف متمرکز است.
مرحله7: درآمد خود را از طریق “فروش به مشتریان موجود” و “بیش فروشی” افزایش دهید.

یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، توسعه ارزش های هر مشتری در طول زمان است.
حداقل 36 درصد از مشتریانی که از شما خریداری کرده اند، مجددا از شما خرید می کنند درصورتیکه شما پیگیر آنها باشید. اولین فروش به یک مشتری، دشوارترین و پرهزینه ترین بخش است. بنابراین برای خرید مجدد مشتریان از “فروش به مشتریان موجود” و “بیش فروشی” استفاده کنید:
  • محصولاتی را ارائه دهید که خرید اولیه آنها را تکمیل کند. یا به عبارتی پیشنهاد خریدهای مکمل خرید اولیه بدهید. (بیش فروشی)
  • ارسال کوپن های وفاداری به خریداران بدهید تا در خرید بعدی از آن استفاده کنند . و به این ترتیب خریداران را علاقمند به خرید دوباره می کنید.
  • پس از خرید، محصولات مرتبط را در صفحه “با تشکر از شما” ارائه دهید.
پاداش به مشتریان وفادار باعث وفادارتر شدن آنها می شود.
اینترنت آنچنان به سرعت تغییر می کند که یکسال تغییرات در آن برابر با حدود پنج سال در دنیای واقعی است. اما اصول چگونگی شروع و رشد یک کسب و کار اینترنتی موفقیت آمیز تغییری نکرده است. اگر شما تازه شروع به یک کسب و کار اینترنتی کرده اید، مراحل بالا را دنبال کنید. اگر مدت زمانی از حضور کسب و کار اینترنتی شما گذشته است، یک بررسی سریع انجام دهید که آیا قدم هایی را نادیده گرفته اید یا گام هایی را از ابتدا درست انجام نداده باشید. با رعایت اصول اولیه اشتباه شما کمتر است.

منبع : ایکارسو
 

PHP_LOVE

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 مارس 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
3
ایده های کسب و کار اینترنتی

ایده کسب و کار اینترنتی برای شروع کسب و کار اینترنتی
این روزها، فرصت های مختلفی وجود دارد تا کسب و کار اینترنتی خودتان را شروع کنید. اگر در اینترنت جستجو کرده باشید، حتما فهرستهای بالا بلندی از ایده های کسب و کار اینترنتی و کسب درامد از اینترنت را دیده اید. ولی قصد دارم در این مقاله فهرستی از ایده هایی که به ذهن خودم یا حتی شما می رسد؛ همراه با مدل درامدی و موارد آن را فهرست کنم.



ایده های کسب و کار اینترنتی
ایده شماره 1: سایت تخصصی در حوزه موسیقی

ایده کسب و کار اینترنتی- ایده سایت تخصصی موسیقی


اگر در اینترنت جستجو کنید، بیشتر سایت های موسیقی فقط دانلود موسیقی هستند و بصورت تخصصی درمورد موسیقی، نیستند. اگر شما در موسیقی مهارت دارید یا اطلاعات زیادی در این زمینه دارید، توانید از این ایده برای شروع کسب و کار اینترنتی استفاده کنید.

  • تولید محتوای تخصصی: افرادی هستند که علاقمند به این حوزه هستند، می توانید برای این افراد محتوای تخصصی تولید کنید. البته می توانید از مبتدی شروع کنید تا پیشرفته. نیاز نیست همان ابتدای کار شما هم در این حوزه اطلاعات پیشرفته ای داشته باشید. همان اطلاعات خوبی که دارید ممکن است خیلی هم نداشته باشند، و دنبال آن باشند. پس اطلاعات خودتان را دست کم نگیرید. می توانید این اطلاعات را بصورت رایگان و درعوض گرفتن ایمیل و یا شماره موبایل کاربران، قراردهید یا اطلاعاتی را بصورت محصول درآورید.
  • مجله انلاین موسیقی: کتاب های الکترونیک دانلودی یا بصورت توکار در سایتتان قراردهید.
    ایده کسب و کار اینترنتی- ایده سایت تخصصی موسیقی
  • بیوگرافی هنرمندان حوزه موسیقی
  • راهنمای خرید ساز مناسب: می توانید راهنمای جامع و کاملی از هر ساز برای افراد مبتدی و دیگرافراد را تولیدکنید.
  • قراردادن نت انواع ساز: می توانید نت های انواع سازها را برای دانلود قراردهید. می توانید بخشی را بصورت رایگان و پکیج های هر ساز را بصورت محصول دانلودی قراردهید.
مدل درآمدی ایده شماره 1:
ایده کسب و کار اینترنتی: مدل درآمدی

  • ساخت آهنگ، نت و ریتم: اگر در ساخت اهنگ، نت و ریتم، مهارت دارید یا حتی اگر افرادی را می شناسید یا می توانید پیداکنید، می توانید در سایتتان، قسمتی برای درخواست آهنگ، نت و ریتم قراردهید. البته که این کار وقتی که اعتبار سایت بالا رفت، خیلی راحت قابل انجام است. با قراردادن محتوای تخصصی، که بخشی از آن بصورت رایگان است و همینطور قراردادن رایگان بخشی از آهنگ، نت و ریتم هایی که از قبل ساخته اید، می توانید اعتبار سایت را بالا ببرید. البته با قراردادن تصویر ویدئویی، متن هایی از افرادی که قبلا درخواست داده اند و راضی هستند تاحد زیادی می توانید اعتبار زیادی کسب کنید.
internet-bussoness-ideas-music-site-1-min-min.jpg


  • فروش لوازم مصرفی سازها: مدل درآمدی دیگر، فروش ابزار، لوازم و تمام مواردی که افرادی که در حوزه موسیقی مشغول هستند، به آن نیاز پیدا می کنند. البته باز باید در مورد این لوازم محصولات با کیفیت قراردهید.
  • دایرکتوری آموزشگاه های موسیقی: می توانید با گرفتن مبلغ ماهانه یا سالانه از آموزشگاه های موسیقی، امکان معرفی آموزشگاه ها را قراردهید.
  • آموزش آنلاین: می توانید آموزش تئوری پایه موسیقی و انواع سازها را بصورت آنلاین آموزش دهید. باز باید به یک نکته توجه کنید و آن هم، پشتیبانی بعد از آموزش است. مثلا می توانید امکان قراردادن رفع اشکال بصورت آنلاین را فراهم کنید.
ایده کسب و کار اینترنتی: مدل درامدی ایده سایت تخصصی موسیقی


  • بازارچه فروش ساز دست دوم: ممکن است افرادی باشند، که به ساز دسته دوم نیاز نداشته باشند. ساز موردنظر را در سایت شما قرار می دهند و شما هم پورسانت خودتان را می گیرید.


ایده شماره 2: ثبت و فروش دامنه
ایده کسب و کار اینترنتی: فروش دامنه

این ایده کسب و کار اینترنتی فقط برای افرادی که حوصله زیادی برای کسب درامد داند مناسب است.
  • خلاقیت و زمان: در این ایده برای کسب و کار اینترنتی نیاز زیادی به خلاقیت و زمان دارد. باید فهرستی از نام دامنه هایی که در هر حوزه ممکن است جالب و خلاقانه باشد، آماده کنید. دامنه ها را ثبت کنید و آنها را در سایتی که خودتان راه اندازی کرده اید یا از سایت هایی که در این زمینه وجود دارند، استفاده کنید.
سایت های name.hostiran.net، namemesh.com و https://expireddomains.io/ به شما در انتخاب نام دامنه کمک می کند.

  • نیاز به سرمایه اولیه کم تا زیاد، خواب سرمایه: البته در نظر داشته باشید، این کار به سرمایه اولیه نیاز دارد، و درضمن مشخص نیست دقیقا چه زمانی این دامنه ها بفروش می رسد.
ایده کسب و کار اینترنتی


درضمن برای فروش دامنه راه های زیر را دارید:

راه اول: ساخت یک فایل index.html و قراردادن ادرس تلفن و بقیه موارد تا خریداران درصورتیکه این دامنه را با جستجو و … پیداکردند، با شما مکاتبه کنند.

راه دوم: ساخت یک سایت و قراردادن دامنه های ثبت شده در آن

راه سوم: استفاده از سایتهایی که در این زمینه کار می کنند مثل rond.ir

  • بالابردن احتمال فروش و کم کردن زمان آن: اگر نام دامنه با توجه به حوزه موردنظر، خلاقانه انتخاب شده باشد و البته حوزه هایی که روز به روز به سایت های آن حوزه اضافه می شود، به احتمال زیاد، خیلی زود و با قیمتی خیلی خوب می توانید دامنه را بفروش برسانید.مثلا می توانید دامنه هایی که در حوزه فروشگاهی است، ثبت کنید.
  • شروع با دامنه های ir و استفاده از سایت nic.ir: البته پیشنهاد می شود که از دامنه های ir شروع کنید که ریالی می باشد، و هزینه خیلی کمی هم دارد. درضمن در سایت nic.ir، در قسمت دامنه های آزاد شده، فهرستی از دامنه هایی که قبلا ثبت شده اند ولی تمدید نشده اند، قرارگرفته اند. می توانید براحتی دامنه های خوب را انتخاب و ثبت کنید.
ایده کسب و کار اینترنتی







ایده شماره 3: مجله تخصصی آنلاین
کسب درامد از اینترنت: ایده ساخت مجله تخصصی


  • این ایده با سایت خبری یا سرگرمی کمی تفاوت دارد.
  • ویژگی بارز آن این است:
    • اول اینکه در مجله تخصصی انلاین درمورد یک حوزه تخصصی محتوا وجود دارد .
    • دوم اینکه درواقع غیر از محتوای متنی و دیگر انواع محتوا، محتوای نمایشگر آنلاین مجله وجود دارد. یعنی اینکه کاربر بتواند مجله را ورق بزند.
    • کاربر بتواند هر صفحه را جداگانه ذخیره کند.
    • به علت اینکه تقریبا با بقیه سایت های خبری و سرگرمی متفاوت است و در آن خلاقیت وجود دارد، مخاطبین بیشتری خواهد داشت.
    • باید محتوایی که دارید را به pdf تبدیل کنید و با استفاده از یک افزونه PDF Viewer Embed شده در سایت، بتوانید آن را در سایت نمایش دهید. البته اگر بخواهید حالت ورق زدن هم داشته باشد می توانید از افزونه 3D Flipbook – dFlip استفاده کنید.
ایده کسب و کار اینترنتی: ایده ساخت مجله تخصصی


مدل های ایده شماره3: درآمدی مجله آنلاین
  • تبلیغات: مثل هر نوع سایت محتوایی، می توانید تبلیغات بگیرید و در سایت نمایش دهید. فقط باید به این نکته که هرچه تبلیغات به محتوا مرتبط باشد، بهتراست دقت کنید.
ایده کسب درامد از اینترنت: ایده ساخت مجله تخصصی


  • فروش کالا: درصورتیکه کالایی دارید می توانید آن را بفروش برسانید. البته که کالای مرتبط با محتوا بهتراست.
  • همکاری در فروش: این روش هم با توجه به ارتباط محصولات با محتوا و ترافیک بالای سایت، گزینه خوبی می تواند باشد.
  • قبول کردن معرفی یک کسب و کار در قالب محتوا: می توانید درعوض گرفتن هزینه، محتوای تولیدشده توسط خودتان یا مشتری، محتوای موردنظر را برای معرفی کسب و کار، محصول و … در سایت قراردهید و در ازای قراردادن محتوا، کسب درامدکنید.
ایده شماره 4: راه اندازی سایت برای مادران کم تجربه
ایده کسب درامد از اینترنت : ایده مادران کم تجربه


اگر شما یک مادر هستید، می توانید تجربیات خود را در مورد مسائل خاص خانم ها از ابتدای بارداری تا موارد بعد از آن در اختیار خانمهایی که تازه باردارشده اند، قراردهید. مادران امروزی بیشتر نسبت به گذشته، بیشتر دنبال اطلاعات هستند. اطلاعاتی که شما دارید برای والدین مفیدخواهدبود.

مثلا درمورد تغذیه مادر در طول بارداری و البته بعد از آن، می توانید اطلاعات مفیدی تولید کنید. می توانید مسائل موجود را از سایتهای پرسش و پاسخی که در ایران وجود دارند، بررسی کنید و طبق این اطلاعات، محتوای مفیدی برای مادران کم تجربه تولیدکنید.

ایده کسب و کار اینترنتی


مدل های درامدی سایتی برای مادران کم تجربه
    • همکاری در فروش یا فروش کالاهای مناسب دوران بارداری و بعد از آن: ممکن است خانم هایی در طول بارداری نیاز به امکاناتی خاص یا رفاهی داشته باشند. این کالا ها را می توانید خودتان بفروشید یا همکاری در فروش انجام دهید. برای این کار فقط نیاز به یک فروشگاه اینترنتی دارید.



  • عضویت پولی: می توانید در کنار محتوای رایگانی که قرار می دهید، اطلاعاتی خاص مثل برنامه های خاص ماه های بارداری و بعد از آن را، در قالب عضویت پولی، قراردهید. تا کاربران با خرید عضویت های ماهانه و سالانه به این محتوا دسترسی داشته باشند.
  • خدمات مشاوره ای: می توانید افراد مشاوره حرفه ای را پیداکنید با انها قرارداد ببندید و از انها بعنوان مشاور مادران استفاده کنید. در سایت هم بخشی برای مشاوراه انلاین یا غیر انلاین بصورت پولی قراردهید.
ایده کسب درامد از اینترنت: مشاوره


  • آموزش های انلاین: می توانید آموزش هایی را خودتان یا توسط افراد متخصص این حوزه بسازید و آن را در سایت بفروش برسانید. البته باید مشخص کنید حق انحصاری آن برای شماست نه آن افراد متخصص.

ایده های کسب و کار اینترنتی بعدی در پست بعدی قرارخواهد گرفت.
 

PHP_LOVE

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 مارس 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
3
ایده کسب و کار اینترنتی : فروش محتوا
در این ایده از ایده های کسب و کار اینترنتی می رسیم به ایده فروش محتوا. فروش محتوا یکی از بزرگترین تجارت هستند. الان نسبت به گذشته، مردم بیشتر دنبال اطلاعات در زمینه های مختلف هستند.

  • کاربران، آماده هزینه برای محتوای آماده و شسته رفته و خلاصه هستند. الان نسبت به گذسته مردم کم حوصله شده اند و دیگر دنبال اطلاعاتی که حتی ممکن است در اینترنت بصورت رایگان باشد، نیستند. به این علت که اطلاعات موجود در اینترنت سازماندهی ، خلاصه و رنگ آمیزی نشده اند. پس شما می توانید محتوای موردنظر را بصورت خلاصه شده و رنگ امیزی شده آماده کنید.
  • فقط در یک زمینه تخصصی تولید محتوا کنید.
  • با داشتن یک سایت ساده می توانید، تولید محتوا کنید و آن را در قالب های مختلف صوتی، تصویریِ، کتاب الکترونیک، میکرو دیتا در سایت بفروش برسانید. ((محصول آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی))
  • محتوای رایگان بخش مهم سایت شما باشد.
مدل درامدی ایده فروش محتوا


  • فروش محصولات آموزشی: می توانید در حوزه موردنظر که می خواهید تولید محتوا کنید، محصولات آموزشی موردنظر را با تنوع فرمت ها تولید کنید و آن را در سایت بفروش برسانید.
  • فروش حق عضویت: می توانید برای محتواهای خاصی در سایت قراردهید ولی دسترسی آن را فقط برای افرادی که حق عضویت ماهانه را پرداخت کرده اند، قراردهید.
  • برگزاری کارگاه و همایش: می توانید در حوزه تخصصی موردنظر، کارگاه و همایش برگزار کنید. خودتان یا بصورت تیمی از متخصصین کارگاه یا همیش برگزارکنید. بلیت را از طریق سایت خود بفروشید.
 
بالا