MSI SUPPORT
Registered User
- تاریخ عضویت
- 2 فوریه 2017
- نوشتهها
- 1,490
- لایکها
- 159
- سن
- 28
همانطور که اطلاع دارید، چندی پیش همزمان با بازیهای جام جهانی 2018 که در روسیه برگزار شد، لیون کامپیوتر هم مسابقات جام جهانی برندها را با حضور 32 برند منتخب در حوزهی سخت افزار کامپیوتر، موبایل و تکنولوژی برگزار کرد تا در طی این مسابقه، برندهای شرکت کننده، با رای مستقیم اعضای محترم کانال لیون کامپیوتر به مراحل بعدی راه پیدا کرده و در نهایت برنده اصلی از دیدگاه کاربران این محصولات مشخص شود که در انتهای این مقاله میتوانید خلاصهای از آمارهای جالب این مسابقات را ببینید.
پس از برگزاری این جام، برندها یکی پس از دیگری انتخاب و به مرحلهی بعدی راه پیدا کردند و در نهایت برندی که توانست تمامی این مراحل را با اختلاف زیاد از رقبا با موفقیت طی نماید و به عنوان قهرمان از دیدگاه مخاطبان قرار گیرد برندی نبود جز msi!!!
در نگاه نخست این اتفاق باعث تعجب بسیاری از دستاندرکاران لیون کامپیوتر شد. چرا که پیشبینی ما اینطور بود که برندگان این مسابقه برندهایی خواهند بود که از نگاه مصرف کنندگان همیشه سرآمد محصولات حوزهی کامپیوتر محسوب میشدند و به یقین باید به مرحلهی نهایی این مسابقات راه پیدا میکردند. اما در کمال تعجب و ناباوری، برندی که تصور میشد در همان ردهی میانی متوقف شود و از ادامهی رقابت ها باز ماند، به عنوان برند برتر این مسابقات انتخاب شد.
همین مسئله باعث بررسی بیشتر ما شد تا دلایل پیروزی msiدر بین 32 برند برتر مشخص شود. نتایج جالبی که در این بررسیها بدست آمد نشانگر این بود که آن چنان هم که تصور میشد انتخاب msi دور از انتظار نبوده است. حال ما بر آن شدیم که دلایل این انتخاب را برای شما عزیزان بازگو نماییم، پس با ما همراه باشید.
پشتیبانی و خدمات پس از فروش
به طور حتم مهمترین مسئله در پیشرفت برند msi در طی سالیان گذشته را میتوان در پشتیبانی قوی محصولات و ارائهی خدمات متمایز از سوی شرکت وارد کنندهی آن دانست. چرا که واردات کالا و خدمات پس از فروش محصولات msi در گذشته توسط شرکتهایی صورت میگرفت که محصولات تولید شدهی این شرکت را در سطح متوسط یا به اصطلاح Mid Range محدود کرده بودند. البته این جمله بدین معنی نیست که در سبد کالایی این شرکتها هیچگاه خبری از محصولات خانوادهی High End نبوده است. مقصود این است که تمرکز واردات این شرکتها بیشتر بر روی کالاهای میانرده بوده است و به شرایط بازار و تقسیم بندی تقاضای مشتریان در دستههای High End آنچنان که باید و شاید توجه نمیشد.
همین نکته باعث میشد تا تصور عموم افراد از برند msi، اینطور باشد که کمپانی msi قادر به رقابت با برندهای برتر تولید کنندهی قطعات سخت افزاری نبوده و نخواهد بود و این فرضیهی اشتباه سبب شد تا نگاه مشتریان به سمت نادرست تغییر جهت دهد. این عدم اعتماد به برند msi تا چند سال ادامه داشت، اما با ظهور نسل جدید شرکتهای پشتیبان و ارائهی خدمات بهتر به محصولات msi باعث شد تا عرضهی محصولات سطح بالای msi در انواع و مدل های مختلف پر رنگ تر از گذشته تداوم یابد. در نهایت این اتفاق سبب شد تا به مرور زمان این دیدگاه اشتباه پوشش داده شود و تصور اینکه آیا msi هم میتواند بین رقبای سرسخت این حوزه قرار گیرد به یک باور قاطع تبدیل شود.
سیاستهای اشتباه و عدم توجه به مصرف کننده
نکتهی دوم که باید به آن اشاره کرد، سیاستگذاری اشتباه شرکتهای رقیب در ارائهی کالاهای جدید و رفع نیاز مشتری متناسب با عرضهی جهانی محصولات جدید و در نتیجه منتظر نگه داشتن مشتری برای دریافت کالا بود. محصولات جدید پس از رونمایی، در موعد مقرر در سطح بازار توزیع نشده و به دست مشتریان نمیرسید یا به تعداد کافی در دسترس عموم قرار نمیگرفت.این اشتباهات پی در پی از تفکری نادرست نشات میگرفت.
باوری غلط در ذهن رقبا شکل گرفته بود که همیشه به عنوان بهترین برند در توزیع کالای کامپیوتری جایگاه خود را حفظ خواهند نمود و هرگز تصورش را هم نمی کردند که روزی مجبور باشند تا سهم فروش فوق العاده خود در ایران را با برندهای دیگر مثل msi تقسیم کنند و در نهایت ناگزیر شوند تا جایگاه ویژهی خود را به برند دیگری واگذار نمایند. در این شرایط که شرکتها چنین تصوراتی داشتند و کماکان خود را سرآمد مادربوردها و کارتهای گرافیک High End میدیدند، msi فرصت را غنیمت شمرد و با معرفی محصولات قدرتمند خود، تمامی نگاههای منتظر را به سمت خود جلب نمود و توانست سهم قابل توجهی از بازار فروش را تصاحب نماید.
توجه ویژه به نیاز مشتری
سومین دلیلی که قطع به یقین تاثیر بسزایی در موفقیت msi داشت، حضور مداوم کارتهای گرافیک سری Hig End بود. آن هم در زمانی که ماینینگ در ایران شکل ویژهای به خود گرفت و نیاز بازار به کارتهای گرافیک قدرتمند بیش از پیش افزایش یافت. در سال 1396، با پر رنگ شدن و افزایش تقاضای کاربران برای خرید سیستمهای ماینینگ و معرفی روشهای درآمدزایی نوین در ایران، تنها مانع فعالیت افراد در این حوزه، کاهش موجودی یا عدم دسترسی عموم به کارتهای گرافیکی High End بود. msi در این بازهی زمانی، یکی از برندهای موفقی بود که توانست با نیازسنجی به موقع و با حضور مداوم در بازار و تولید قطعات استاندارد، اعتماد بسیاری از کاربران را جلب نموده و به یکی از برندهای مطمئن در حوزهی فعالیتهای ماینینگ تبدیل شود.
این نظریه در کنار تنوع بالای چیپستهای گرافیکی از شرکتهای Nvidia و AMD تکامل یافت. سپس همین امر سبب شد تا کاربران، بسته به میزان مصرف، توان اجرایی و حرارت تولید شده توسط سیستمهای ماینینگ، انتخابهای متعددی پیش رو داشته باشند و بتوانند براساس نیاز خود کارتهای مختلفی را خریداری نمایند. از طرف دیگر خدمات پس از فروش بهتر شرکت پشتیبان باعث شد تا حس اطمینان بیشتری در نظر مشتریان ایجاد شود و با خیالی آسوده نسبت به خرید محصولات msi اقدام نمایند. به همین خاطر بود که msi توانست به رتبهی نخست کارتهای گرافیکی برای پیادهسازی و اجرای سیستمهای موسوم به ماینینگ در ایران تبدیل شود.
لازم به ذکر است که برند بایواستار نیز همزمان با فعالیتهای گستردهی msi در ایران با عرضهی محصولات متنوع و ارائهی خدمات مناسب، پاسخگوی نیاز طیف قابل توجهی از فعالان ماینینگ در ایران بوده است.
حضور رسمی کمپانی msi در ایران
راهاندازی دفتر رسمی کمپانی msi در ایران و حضور مستقیم مسئولان این شرکت تایوانی، عامل مهم دیگری برای این پیشرفت بزرگ محسوب میشود. به طور معمول اعتماد مشتریان از محصولاتی که تولید کنندهی آن به صورت رسمی بر عرضهی کالاهای خود نظارت دارد، بیش از شرکتهایی است که اطلاع کاملی از شرایط بازار نداشته و نمیتوانند به صورت پیوسته، نیاز مصرف کنندگان را پوشش دهند. همچنین پشتیبانی کامل از کالای تولید شده و ارائه مناسب خدمات پس از فروش میتواند دلیل دیگر این موفقیت باشد.
ما با بررسی و جمع بندی موارد فوق، نتیجه میگیریم که این انتخاب از سوی شما عزیزان کاملا حساب شده و بر اساس منطق بوده است و نمیتوان آن را دور از انتظار دانست.
در ادامه برخی از آمارهای جالب این مسابقه را تقدیم شما میکنیم:
رتبهی اول MSi
رتبهی دوم microsoft
رتبهی سوم Geforce
16 برندی که به دور حذفی رسیدند
AMD,Kingston,ASUS,Logitech,Google,Radeon,GeForce,SAMSUNG,Cooler Master,EVGA,MSI,Microsoft,Gigabyte,LG,Intel,Western Digital
بیشترین امتیاز بدست آمده توسط برند ها(مانند بیشترین گل زده یا بهترین خط حمله در نمونهی فوتبالی)
رتبهی 1 برند قهرمان MSi با 2873 امتیاز
رتبهی 2 برندی که سوم شد GEFORCE با 2859 امتیاز
رتبهی 3 AMD برندی که چهارم شد با 2327 امتیاز
دو برند MSi و Microsoft که به فینال رسیدند در مرحله گروهی توی یک گروه بودن اتفاقی که در نمونه فوتبالی اون فقط 2 بار در تاریخ جام جهانی رخ داده
محبوبترین برند حذف شده در گروهی برند Green با 783 امتیاز در صورتی که دو برند LG و SAMSUNG با امتیاز کمتر از گروهشان صعود کردند
آمار 3 غول دنیای فناوری،Google,microsoft و Apple میتواند جالب باشد
برند Microsoft به فینال رسید و دوم شد
برند Google حذف در یک چهارم نهایی مقابل AMD
برند Apple حذف در دور گروهی و چهارم شدن در گروه
تمام برندهای موبایل در گروهی حذف شدند
با وجود حذف برندهای موبایلی اما ضعیفترین برندها در دور گروهی از سخت افزار بودند
3 برند ضعیف این مسابقات به ترتیب Phanteks، Plextor و Crucial بودند
نکات جالب در این دوره سنجش محبوبیت برند Intel و AMD و برند گرافیک RADEON و GEFORCE بود
برند AMD چهارم شد
برند Intel در یک چهارم نهایی مقابل MSi حذف شد
برند GEFORCE سوم شد
برند RADEON در یک هشتم نهایی مقابل GEFORCE حذف شد
پس از برگزاری این جام، برندها یکی پس از دیگری انتخاب و به مرحلهی بعدی راه پیدا کردند و در نهایت برندی که توانست تمامی این مراحل را با اختلاف زیاد از رقبا با موفقیت طی نماید و به عنوان قهرمان از دیدگاه مخاطبان قرار گیرد برندی نبود جز msi!!!
در نگاه نخست این اتفاق باعث تعجب بسیاری از دستاندرکاران لیون کامپیوتر شد. چرا که پیشبینی ما اینطور بود که برندگان این مسابقه برندهایی خواهند بود که از نگاه مصرف کنندگان همیشه سرآمد محصولات حوزهی کامپیوتر محسوب میشدند و به یقین باید به مرحلهی نهایی این مسابقات راه پیدا میکردند. اما در کمال تعجب و ناباوری، برندی که تصور میشد در همان ردهی میانی متوقف شود و از ادامهی رقابت ها باز ماند، به عنوان برند برتر این مسابقات انتخاب شد.
همین مسئله باعث بررسی بیشتر ما شد تا دلایل پیروزی msiدر بین 32 برند برتر مشخص شود. نتایج جالبی که در این بررسیها بدست آمد نشانگر این بود که آن چنان هم که تصور میشد انتخاب msi دور از انتظار نبوده است. حال ما بر آن شدیم که دلایل این انتخاب را برای شما عزیزان بازگو نماییم، پس با ما همراه باشید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش
به طور حتم مهمترین مسئله در پیشرفت برند msi در طی سالیان گذشته را میتوان در پشتیبانی قوی محصولات و ارائهی خدمات متمایز از سوی شرکت وارد کنندهی آن دانست. چرا که واردات کالا و خدمات پس از فروش محصولات msi در گذشته توسط شرکتهایی صورت میگرفت که محصولات تولید شدهی این شرکت را در سطح متوسط یا به اصطلاح Mid Range محدود کرده بودند. البته این جمله بدین معنی نیست که در سبد کالایی این شرکتها هیچگاه خبری از محصولات خانوادهی High End نبوده است. مقصود این است که تمرکز واردات این شرکتها بیشتر بر روی کالاهای میانرده بوده است و به شرایط بازار و تقسیم بندی تقاضای مشتریان در دستههای High End آنچنان که باید و شاید توجه نمیشد.
همین نکته باعث میشد تا تصور عموم افراد از برند msi، اینطور باشد که کمپانی msi قادر به رقابت با برندهای برتر تولید کنندهی قطعات سخت افزاری نبوده و نخواهد بود و این فرضیهی اشتباه سبب شد تا نگاه مشتریان به سمت نادرست تغییر جهت دهد. این عدم اعتماد به برند msi تا چند سال ادامه داشت، اما با ظهور نسل جدید شرکتهای پشتیبان و ارائهی خدمات بهتر به محصولات msi باعث شد تا عرضهی محصولات سطح بالای msi در انواع و مدل های مختلف پر رنگ تر از گذشته تداوم یابد. در نهایت این اتفاق سبب شد تا به مرور زمان این دیدگاه اشتباه پوشش داده شود و تصور اینکه آیا msi هم میتواند بین رقبای سرسخت این حوزه قرار گیرد به یک باور قاطع تبدیل شود.

سیاستهای اشتباه و عدم توجه به مصرف کننده
نکتهی دوم که باید به آن اشاره کرد، سیاستگذاری اشتباه شرکتهای رقیب در ارائهی کالاهای جدید و رفع نیاز مشتری متناسب با عرضهی جهانی محصولات جدید و در نتیجه منتظر نگه داشتن مشتری برای دریافت کالا بود. محصولات جدید پس از رونمایی، در موعد مقرر در سطح بازار توزیع نشده و به دست مشتریان نمیرسید یا به تعداد کافی در دسترس عموم قرار نمیگرفت.این اشتباهات پی در پی از تفکری نادرست نشات میگرفت.
باوری غلط در ذهن رقبا شکل گرفته بود که همیشه به عنوان بهترین برند در توزیع کالای کامپیوتری جایگاه خود را حفظ خواهند نمود و هرگز تصورش را هم نمی کردند که روزی مجبور باشند تا سهم فروش فوق العاده خود در ایران را با برندهای دیگر مثل msi تقسیم کنند و در نهایت ناگزیر شوند تا جایگاه ویژهی خود را به برند دیگری واگذار نمایند. در این شرایط که شرکتها چنین تصوراتی داشتند و کماکان خود را سرآمد مادربوردها و کارتهای گرافیک High End میدیدند، msi فرصت را غنیمت شمرد و با معرفی محصولات قدرتمند خود، تمامی نگاههای منتظر را به سمت خود جلب نمود و توانست سهم قابل توجهی از بازار فروش را تصاحب نماید.

توجه ویژه به نیاز مشتری
سومین دلیلی که قطع به یقین تاثیر بسزایی در موفقیت msi داشت، حضور مداوم کارتهای گرافیک سری Hig End بود. آن هم در زمانی که ماینینگ در ایران شکل ویژهای به خود گرفت و نیاز بازار به کارتهای گرافیک قدرتمند بیش از پیش افزایش یافت. در سال 1396، با پر رنگ شدن و افزایش تقاضای کاربران برای خرید سیستمهای ماینینگ و معرفی روشهای درآمدزایی نوین در ایران، تنها مانع فعالیت افراد در این حوزه، کاهش موجودی یا عدم دسترسی عموم به کارتهای گرافیکی High End بود. msi در این بازهی زمانی، یکی از برندهای موفقی بود که توانست با نیازسنجی به موقع و با حضور مداوم در بازار و تولید قطعات استاندارد، اعتماد بسیاری از کاربران را جلب نموده و به یکی از برندهای مطمئن در حوزهی فعالیتهای ماینینگ تبدیل شود.
این نظریه در کنار تنوع بالای چیپستهای گرافیکی از شرکتهای Nvidia و AMD تکامل یافت. سپس همین امر سبب شد تا کاربران، بسته به میزان مصرف، توان اجرایی و حرارت تولید شده توسط سیستمهای ماینینگ، انتخابهای متعددی پیش رو داشته باشند و بتوانند براساس نیاز خود کارتهای مختلفی را خریداری نمایند. از طرف دیگر خدمات پس از فروش بهتر شرکت پشتیبان باعث شد تا حس اطمینان بیشتری در نظر مشتریان ایجاد شود و با خیالی آسوده نسبت به خرید محصولات msi اقدام نمایند. به همین خاطر بود که msi توانست به رتبهی نخست کارتهای گرافیکی برای پیادهسازی و اجرای سیستمهای موسوم به ماینینگ در ایران تبدیل شود.
لازم به ذکر است که برند بایواستار نیز همزمان با فعالیتهای گستردهی msi در ایران با عرضهی محصولات متنوع و ارائهی خدمات مناسب، پاسخگوی نیاز طیف قابل توجهی از فعالان ماینینگ در ایران بوده است.
حضور رسمی کمپانی msi در ایران
راهاندازی دفتر رسمی کمپانی msi در ایران و حضور مستقیم مسئولان این شرکت تایوانی، عامل مهم دیگری برای این پیشرفت بزرگ محسوب میشود. به طور معمول اعتماد مشتریان از محصولاتی که تولید کنندهی آن به صورت رسمی بر عرضهی کالاهای خود نظارت دارد، بیش از شرکتهایی است که اطلاع کاملی از شرایط بازار نداشته و نمیتوانند به صورت پیوسته، نیاز مصرف کنندگان را پوشش دهند. همچنین پشتیبانی کامل از کالای تولید شده و ارائه مناسب خدمات پس از فروش میتواند دلیل دیگر این موفقیت باشد.
ما با بررسی و جمع بندی موارد فوق، نتیجه میگیریم که این انتخاب از سوی شما عزیزان کاملا حساب شده و بر اساس منطق بوده است و نمیتوان آن را دور از انتظار دانست.
در ادامه برخی از آمارهای جالب این مسابقه را تقدیم شما میکنیم:
رتبهی اول MSi
رتبهی دوم microsoft
رتبهی سوم Geforce
16 برندی که به دور حذفی رسیدند
AMD,Kingston,ASUS,Logitech,Google,Radeon,GeForce,SAMSUNG,Cooler Master,EVGA,MSI,Microsoft,Gigabyte,LG,Intel,Western Digital
بیشترین امتیاز بدست آمده توسط برند ها(مانند بیشترین گل زده یا بهترین خط حمله در نمونهی فوتبالی)
رتبهی 1 برند قهرمان MSi با 2873 امتیاز
رتبهی 2 برندی که سوم شد GEFORCE با 2859 امتیاز
رتبهی 3 AMD برندی که چهارم شد با 2327 امتیاز
دو برند MSi و Microsoft که به فینال رسیدند در مرحله گروهی توی یک گروه بودن اتفاقی که در نمونه فوتبالی اون فقط 2 بار در تاریخ جام جهانی رخ داده
محبوبترین برند حذف شده در گروهی برند Green با 783 امتیاز در صورتی که دو برند LG و SAMSUNG با امتیاز کمتر از گروهشان صعود کردند
آمار 3 غول دنیای فناوری،Google,microsoft و Apple میتواند جالب باشد
برند Microsoft به فینال رسید و دوم شد
برند Google حذف در یک چهارم نهایی مقابل AMD
برند Apple حذف در دور گروهی و چهارم شدن در گروه
تمام برندهای موبایل در گروهی حذف شدند
با وجود حذف برندهای موبایلی اما ضعیفترین برندها در دور گروهی از سخت افزار بودند
3 برند ضعیف این مسابقات به ترتیب Phanteks، Plextor و Crucial بودند
نکات جالب در این دوره سنجش محبوبیت برند Intel و AMD و برند گرافیک RADEON و GEFORCE بود
برند AMD چهارم شد
برند Intel در یک چهارم نهایی مقابل MSi حذف شد
برند GEFORCE سوم شد
برند RADEON در یک هشتم نهایی مقابل GEFORCE حذف شد