برگزیده های پرشین تولز

Panel PC پنل پی سی All in One PC

paq

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2009
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
سلام.

توی این تاپیک می خوام درباره نوع خاصی از رایانه به نام پنل پی سی تبادل نظر کنیم. :cool:

فکر می کنم بحث خوبی بشه اگه که دوستان بیان و کمک کنند و هر کس هر چیزی که می دونه در این باره بگه. من درباره پنل پی سی در چند پست بعدم یه توضیحاتی می دم. همه ی عکس هایی که می گذارم مربوط به پنل پی سی های هسی Hasee هست که تولید کشور چین ه. می تونید برای آشنایی با هسی Hasee و محصولاتش که اخیرا توسط شرکتی وابسته به بانک پاسارگاد داره وارد کشور می شه در این تاپیک اطلاعات بیشتری پیدا کنید:

http://forum.persiantools.com/showthread.php?p=2137498

hasee-1226737878999.jpg

من خودم توی اون شرکت دارم کار می کنم و اگه سوالی داشتید هر کمکی از دستم برآد و در حیطه دانش ام باشه در خدمت هستم. :)

ممنون.
 

paq

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2009
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
رایانه های شخصی بیشترین استفاده کنندگان را در جهان دارا می باشد. این رایانه ها به دلیل کارایی بالا در شرکتها، سازمانها، مدارس، مراکز تجاری و مصارف شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. PCها یا همان رایانه های شخصی را می توان به 3 دسته: Desktop، Lap Top، و Panel PC تقسیم بندی کرد.

رایانه¬های بدون کیس یا همان Panel PCها، در واقع آمیخته¬ای از دو مدل رایانه پیشین می¬باشد. این رایانه¬ها علاوه بر قابلیتهای یک رایانه رومیزی و داشتن قطعات اصلی بیان شده در بالا، بسیار کم¬حجم¬تر بوده و امکان جابجایی بوسیله کیفهای مخصوص خود را دارا می¬باشد.

این مدل رایانه که چند سالی است در دنیا مطرح گشته و مشتریان زیادی را به خود جلب نموده است، علاوه بر تمامی قطعات و بخشهای داخل کیس رایانه¬های رومیزی، بلندگو، میکروفن و webcam را با قابلیت بالا درون مانیتور خود جای داده است.

از مهمترین ویژگیهای این رایانه¬ها، فضاگیر نبودن، نداشتن کابلهای اضافی، قابلیتهای بالا، امکان حمل و نقل و مصرف کمتر انرژی را می¬توان نام برد.

LCD-Panel-PC_PE730.jpg

همانگونه که پیش از این بیان شد، Panel PC یک رایانه¬ای است که با داشتن تمامی قابلیتهای سخت¬افزاری یک رایانه رومیزی، از لحاظ حجم و فضای اشغال شده، مصرف انرژی، وزن و شکل ظاهری به مراتب بهتر و مناسب¬تر می¬باشد.

این رایانه¬ها، از یک مانیتور، ماوس و کیبورد تشکیل شده است. البته در اصل مانیتور این رایانه فقط یک صفحه مانیتور نمی¬باشد، در واقع یک رایانه کامل است. تمامی بخشهایی که در رایانه¬های رومیزی درون کیس آنها قرار داشت، در این رایانه¬ها در همان مانیتور آن جای گرفته است. علاوه بر آن بخشهای جانبی رایانه مانند بلندگو، میکروفن و وب¬کم با کیفیت بالاتری در درون همین مانیتورها قرار گرفته¬اند. این امر باعث می¬شود وسایل جانبی و کابلهای اضافی که در کنار رایانه¬های رومیزی وجود داشته است، از بین رود و علاوه بر فضای کمتری که این رایانه¬ها اشغال می¬کنند، قابلیت حمل و نقل نیز داشته و مانند لپ¬تاپها قابل انتقال با فرد می¬باشد.
تنها کابلی که در این مدل رایانه¬ها دیده می¬شود، کابل اتصال به برق می¬باشد.

12681_4.jpg
 

paq

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 آپریل 2009
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
از ویژگیهای این رایانه¬ها به موارد زیر می¬توان اشاره نمود:

صرفه اقتصادی:

 کاهش مصرف انرژی: Panel PCها انرژی و برق بسیار کمتری از رایانه¬های رومیزی مصرف می¬کنند. این امر باعث صرفه¬جویی در هزینه¬ها و در مصرف انرژی برق می¬باشد.

 کاهش فضای مورد نیاز: این رایانه تنها فضایی معادل یک مانیتور به عرض 5 سانتیمتر اشغال می¬نماید و به جز یک سیم متصل به برق هیچگونه سیم مزاحم و فضاگیر دیگری در اطراف این رایانه یافت نمی¬شود. Panel PCها دارای کابلهای اضافی و فضاگیر نمی¬باشند. وجود کابلهای بسیار در کنار رایانه¬های رومیزی مشکلی است که برای این دسته از رایانه¬ها وجود دارد، چرا که این کابلهای مازاد علاوه بر فضای بسیاری که اشغال می¬کنند، از نمای خوبی نیز برخوردار نمی¬باشند.

 کاهش هزینه¬های تعمیر و نگهداری: تمام تجهیزات این رایانه از جملهLAN , Modem Combo Drive ,، Hard Disk ,RAM , CPU در بازار وجود دارد و با صرف هزینه¬ای کمتر از رایانه¬های رومیزی قابل تعمیر و عیب¬یابی می¬باشد.

 یکی از ویژگیهای اقتصادی این رایانه این است که در اصل هزینه¬ای معادل یک رایانه رومیزی پرداخت شده اما رایانه¬ای بیش از یک لپ¬تاپ دریافت می¬شود.

 سفارشی¬سازی: برای این نوع رایانه¬ها امکان سفارشی¬سازی نیز وجود دارد. بدین معنا که یک کاربر خاص مطابق با نیاز خود می¬تواند رایانه دلخواه را دریافت نماید.

forside%20baggrund2.jpg

فناوری سبز(Green PC):

 کاهش تولید گرما: این رایانه¬ها در حین کار گرمای بسیار کمتری تولید می¬نمایند، این امر از جمله عوامل محیطی می¬باشد که مورد توجه کاربران قرار می¬گیرد.

 کاهش صدای مزاحم: یکی از عمده¬ترین اشکالاتی که کاربران رایانه¬های رومیزی بیان می¬کنند، وجود صدایی است که در هنگام استفاده از آنها ایجاد می¬شود. هنگام استفاده از رایانه¬ها در مکانهایی مانند مدارس، دانشگاهها، ادارات و سایر مکانهایی که از تعداد زیادی رایانه در یک فضای کوچک استفاده می¬شود، ترکیب صداهای موجود، باعث ایجاد عدم تمرکز و نیز عدم آرامش برای کاربران و افراد حاضر در آن مکان خواهد شد. در Panel PCها این صدا تا 70 درصد کاهش یافته که این امر علاوه بر افزایش تمرکز برای کاربران، باعث بالا رفتن آرامش آنها در هنگام کار با رایانه¬ گشته است.

 کاهش قطعات تعویضی و دورریز: به دلیل استفاده از قطعات مناسبتر و به طرز بهتر، تعویض قطعات و یا دور ریختن آنها به شدت کاهش یافته است. همچنین قابليت ارتقاء کامل در تمام قطعات يکي از محاسن مهم اين دستگاه به شمار مي¬رود بدین معنا که کاربر قادر است بدون حذف هيچگونه اطلاعات کامپيوتري تمام قطعات رایانه قبلي خود را در Panel PC استفاده نمايد.

 عمر مفید بالای دستگاه: از ویژگیهای مهم این نوع رایانه¬ها عمر مفید بالای آنها می¬باشد. از این رو از لحاظ اقتصادی نیز خرید این دستگاه بسیار به صرفه می¬باشد.


36608_1.jpg

ارگونومی:

 تجهیزات Wireless برای دسترسی بهتر: وجود سیمهای فراوان برای برقراری ارتباط بین اجزای رایانه و سایر ابزار مورد نیاز، باعث ایجاد بی¬نظمی و شلوغی و افزایش هزینه¬ها در محیط کار می¬شود.
در Panel PC ها امکان نصب کارت Wireless موجود می¬باشد. بدین طریق سازمان مربوطه هرچقدر که بزرگ باشد، با استفاده از یک الی دو کارت Wireless تمامی تجهیزات و رایانه¬ها را می¬تواند به یکدیگر متصل نماید.

 تنظیمات پایداری مناسب و Touch Screen: از این رو که امروزه رایانه¬ها در فضاهای گوناگون و برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می¬گیرند و نیز کاربران متفاوتی از آنها استفاده می¬نمایند، تناسب با شرایط متفاوت و پاسخگویی به نیازهای گوناگون توانایی است که رایانه¬های تولید شده امروزی باید دارا باشند.
یکی از مدلهای ساخته شده برای Panel PCها، مدل Touch Screen می¬باشد. این مدل به دلیل نداشتن ماوس و کیبرد و کار تنها بوسیله صفحه مانیتور، امکان پاسخگویی به بسیاری از خواسته¬های مشتریان را در مکانهای گوناگون دارا می¬باشد.

 طراحی ارگونومیک: بي‌توجهي به اصول ارگونوميک در طراحي فضاهاي کاري و ابزارهای مورد استفاده بشر، مي‌تواند سلامتي کارکنان را با خطرات جدي مواجه ساخته و عملکرد کل سيستم را تحت تأثير قرار دهد. به طوري که امروزه آسيب‌هاي ناشي از شرايط کاري نامناسب از مهمترين تهديدات عليه ايمني شغلي کارکنان محسوب مي‌شود.

Panel PCهای ساخته شده بر اساس ویژگیهای ارگونومیک ساخته شده است که این امر باعث پیشگیری از اختلالات اسکلتی ـ عضلانی در بین شاغلین (مانند کمر درد، سندروم تونل کارپال یا درد شدید در مچ دست، درد ناحیه گردن، درد ناحیه زانو یا آرنج و ...)، افزایش میزان رضایت-مندی کارکنان، افزایش رفاه و آسایش کارکنان و نیز کمک به افزایش بهره¬وری در کار خواهد شد.

logo.jpg

Panel PC و تکنولوژی برتر:

 تکنولوژی جدید در کسوت کاربری قبلی: رایانه ساخته شده جدید در اصل مجموعه¬ای از تکنولوژی جدید اما برای پاسخگویی به تمامی نیازهای کاربران مانند گذشته می¬باشد.

 مزایای لپ¬تاپ در لباس رایانه¬های رومیزی: همانگونه که می¬دانید، لپ¬تاپها مزایای بسیاری به نسبت رایانه¬های رومیزی دارا می¬باشند، اما به دلیل هزینه و قیمت بالای آنها، استفاده از این وسیله برای سازمانها و محیطهای کار به صرفه نمی¬باشد. Panel PC رایانه¬ایست که در واقع برای حل این مشکل ساخته شده است. این رایانه با دارا بودن مزایای لپ¬تاپ برای محیطهای کاری و حجم وسیط استفاده از رایانه بسیار مناسب می¬باشد.

 تجمیع تمامی فناوریهای مورد نیاز در یک Package: در مجموع می¬توان اینگونه بیان کرد که یک Panel PC در اصل تجمیعی از تمامی فناوریها و پاسخگوی تمامی نیازهای امروزی بشر تنها در یک Package می¬باشد.

با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و بوجود آمدن ابزار استفاده از این فناوری، سازندگان رایانه¬ها نیز در پی تولید محصولات مناسبتر و به صرفه¬تر برای خود و مشتریانشان می¬باشند. از همین رو است که شرکتهای بزرگ تولیدکننده انواع رایانه¬ها در پی تولید سری جدید رایانه یا همان Panel PC ها می¬باشند. شرکتهای مطرحی چون Sony، Sumsung، Advantech و Hasee اقدام به تولید این دسته از رایانه¬ها کرده¬اند.

برای آشنایی بیشتر از مدلهای موجود Panel PC در دنیا چند نمونه از آنها با ذکر مشخصات آن بیان شده است.

نام مدل VGC-JS230J
شرکت سازنده Sony
مشخصات LCD: 20.1"
RAM: 4GB
hard drive: 500GB
CPU: Intel® Pentium® Dual-Core Processor
Graphics: Intel® G45 Express

560207816

نام مدل PE752
شرکت سازنده Hasee
مشخصات LCD: 17"
RAM: 2G DDR2
Hard drive:160G
CPU: Intel Core 2 Duo T5800 2.0G
Graphics: GMA950(Integrated)

1d36912ecd207dab3ab0038649e147ef.jpg

نام مدل Asus 945
شرکت سازنده Asus
مشخصات LCD: 15.6”
RAM: 1GB DDR II
CPU: Chipset Intel Atom N270+945 GSE
Graphics: On Board graphics
Touch Screen: Single Touch

asus-notebook-eee-pc-intel-atom-1.6ghz-15.6-inch-widescreen,-touch-screen-hard-drive-160gb-sata-ii-5400-rpm-etp1602-bk-x0011-l.jpg

نام مدل PPC-175T
شرکت سازنده Advantech
مشخصات LCD: 17"
RAM: 2G DDR2
CPU: Celeron M up to 1.8 GHz
Graphics: GMA950(Integrated)

PPC-155T_01-S.jpg
 
بالا