• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

وام 25 خرید خودرو

وضعیت
موضوع بسته شده است.

arman.405

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2015
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
26
سن
38
اقساطش اینجور که تو سایتای خبری زده میانگین 450 تومن هست/آیا درسته؟
 

saeedh1371

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2013
نوشته‌ها
665
لایک‌ها
178
بله آغاز شد

و باز هم دوباره ارابه های مرگ فروششان آغاز شد !!!
و باز هم دوبراه آمار مرگ و میر پدران و سرپرست های خانواده به دلیل نبود لنت ترمز ( تو کارخونه یادشون رفته ) و یا پوسیدگی کمربند ایمنی و روکش نو ، و یا باز نشدن کیسه هوا ، و یا ترکیدن لاستیک به علت نداشتن تاریخ مصرف و لاستیک 6 سال پیش روی ماشین 0 و یا پاره شدن تسمه تایم وسط اتوبان خودرو 2 هزار کارکرد به دلیل کارکرده بودن قطعات خودرو

بله حماسه ای دیگر در راه است و به امید خدا به دست خودرو سازان عزیز آمار 20 هزار کشته در سال به دلیل نبود ایمنی خودرو ، به 100 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد

بله این است صنعت پیشرفته خودرو سازی در ایران

و دولت عزیز چون به فکر مردم است وام خرید خودرو بدون هیچ دردسری میدهد آن هم 25 میلیون تومان خودرو 0 تحویل میگری اما با قطعات فرسوده و تاریخ مصرف گذشته 20 سال پیش
ولی وام ازدواج را که برای رفاه مردم و آغاز زندگی جوانان است را 4 میلیون تومان قرار داده با 700 روز دوندگی و 120 عدد ضامن و چک و سفته که در آخر از متصدی بانک میشنود که متاسفانه بودجه نداریم و وام ازدواج شما حدود 6 سال دیگر آماده خواهد شد

بله درست حدس زدید اینجا ایران است و مردمانی که چشمو گوششان را بسته اند به راستی که سزاوار این ذلت هستند ...

بله اینجا ایران است دوست عزیز............جایی که احساس به جای عقل تصمیم میگیرد................
جایی که به بهانه حمایت ملی و کمک به مردم جیب مردم را خالی میکنن ولی کسی ناراحت هم نمی شود!
 

hexman

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2010
نوشته‌ها
1,559
لایک‌ها
772
محل سکونت
Tehran
به امید خدا روند تحریم خودروی ایرانی ادامه پیدا کنه لگن ساز مجبور میشه کاسه و کوزه اش رو جمع کنه..
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
بله اینجا ایران است دوست عزیز............جایی که احساس به جای عقل تصمیم میگیرد................
جایی که به بهانه حمایت ملی و کمک به مردم جیب مردم را خالی میکنن ولی کسی ناراحت هم نمی شود!
خوشا به حال حکمرانانی که مردمانشان تفکر نمیکنند...
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
36
محل سکونت
ایران
دنیای اقتصاد نوشت:در شرایطی که مشتریان منتظر اعلام سازوکار نهایی تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو هستند، اما در روزهای اخیر شنیده‌ها حکایت از تغییر سناریوی ارائه تسهیلات به مشتریان دارد؛

«سنگ بزرگ علامت نزدن است.» این روزها برخی اخبار از تغییر سازوکار و دستورالعمل تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی حکایت دارد؛ به‌طوری‌که طبق اخبار غیررسمی از بانک مرکزی قرار است تسهیلات مذکور تنها به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص یابد.هر چند تخصیص این تسهیلات به فرسوده‌ها در حد یک خبر غیررسمی است، اما برخی کارشناسان با اعلام رسمی دولت مبنی‌بر تخصیص تسهیلات ۲۵ میلیونی برای تحریک سمت تقاضا، پیش‌بینی می‌کردند که سنگ بزرگ دولت عاقبتی بیش از این نخواهد داشت. این کارشناسان همچنین تاکید می‌کنند که دولت در روز رونمایی از بسته پیشنهادی خود تنها به اعلام خبر تسهیلات ۲۵ میلیونی اکتفا کرد این در شرایطی است که ساز وکار مشخصی برای ارائه آن به مشتریان نداشت.

براین‌اساس سناریوهای مختلفی درخصوص نحوه ارائه تسهیلات به مشتریان مطرح شد که طولانی شدن اعلام سازوکار نهایی موجب معلق ماندن بازار خودرو و افزایش چالش‌هایی در این بخش شده است، به‌طوری که خودروسازان اعلام زودهنگام این خبر بدون تعیین دستورالعملی مشخص را آسیب دیگری به صنعت خودرو می‌دانند؛ زیرا برنامه‌ریزی بدون بسترسازی درخصوص ارائه تسهیلات در شرایط فعلی موجب متوقف شدن فروش اندک شرکت‌های خودروساز شده است. انتظار تغییر شرایط با ارائه این تسهیلات موجب شد مشتریانی که قصد خرید خودرو داشتند از تصمیم خود صرف‌نظر کنند. به این ترتیب، بار دیگر خرید وفروش خودروی صفر در رکود انتظاری فرو رفت.

در شرایطی که مشتریان منتظر اعلام سازوکار نهایی تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو هستند، اما در روزهای اخیر شنیده‌ها حکایت از تغییر سناریوی ارائه تسهیلات به مشتریان دارد؛ بنابراین همانگونه که دولت پس از اعلام خبر تسهیلات ۲۵ میلیونی، سناریوهایی همچون ارائه تسهیلات در قالب عقد دین یا اخذ وام ۲۵ میلیونی از بانک‌ها را مطرح کرد حالا نیز درخصوص سازوکار آن دو سناریو را مطرح می‌کند؛ به‌طوری‌که از یک طرف گفته می‌شود مسوولان بانک مرکزی تصمیم دارند با ایجاد اصلاحات در بسته خروج از رکود صنعت خودرو این تسهیلات را تنها به مالکان خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان درون‌شهری اختصاص دهند.
از سوی دیگر در سناریو دوم اینگونه پیشنهاد شده که تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی تنها به خودروهایی تخصیص می‌یابد داخلی‌سازی ۴۰ درصد داشته باشند. هر چند برخی از کارشناسان تغییر در سازوکار تسهیلات خودرویی آن هم در زمانی که به ارائه تسهیلات یاد شده نزدیک می‌شویم را ناشی از بی‌برنامگی دولت می‌دانند، اما آنگونه که به‌نظر می‌رسد تغییر در تصمیمات اتخاذ شده قبلی درواقع پاسخ دولت به نگرانی‌های کارشناسان و خودروسازان مبنی‌بر این موضوع بوده است که کانال تحریک تقاضا از این طریق به‌صورت هدفمند صورت نخواهد گرفت.

تغییر مسیر در کانال تقاضا

دو سناریوی تازه دولت برای ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، هر چند با یکدیگر تفاوت‌های جدی دارند، اما در یک موضوع مشترک هستند و آن تغییر مسیر در کانال تقاضا به سمت بخش‌های هدفمند است. براین اساس هدف اساسی دولت و خودروسازان که خالی شدن انبارهای انباشته از خودرو است، محقق می‌شود. به این ترتیب در سناریو اول سیاست دولت تحریک تقاضا در بازار آن هم از طریق ارائه تسهیلات به مالکان خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل درون‌شهری است، سناریویی که در بسیاری از کشورها با موفقیت سپری شده و در اصل دولت‌ها از این مسیر هم بخش تقاضا در بازار را تحریک کردند و هم خودروهای فرسوده را که آلایندگی بالا دارند و از مصرف سوخت زیادی نیز برخوردارند را از سیستم حمل‌و‌نقل خود خارج کردند.
با نگاه مثبت به این سناریو اما برخی از کارشناسان این تغییر موضع دولت را ناشی از بی‌برنامگی می‌دانند و معتقدند که این موضوع موجب بروز بحرانی دیگر در بازار خودرو می‌شود. زیرا هدف دولت از افزایش تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی نشانه گرفتن تقاضای موجود در بازار به‌منظور از بین بردن رکود بود، اما با تغییر در کانال تحریک تقاضا، مشتریان بار دیگر بازار خودرو را تحریم خواهند کرد. در همین زمینه، سعید‌لیلاز کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه تصمیمات جدید دولت خلف وعده است، می‌گوید: به‌دلیل بی‌برنامگی در انتشار خبر ارائه تسهیلات، برخی از مشتریان خرید خود را متوقف کردند و منتظر روش اجرای تسهیلات بودند که این موضوع در دو هفته اخیر موجب ضربه‌پذیری بیشتر خودروسازان شد. وی با اشاره به اینکه این سیاست دولت ضربه دیگری به بازار خودرو وارد خواهد کرد، می‌گوید: در صورتی که دولت این تسهیلات را تنها به خودروهای فرسوده اختصاص دهد، نمی‌تواند انتظار تحول جدی و رونق صنعت خودرو را به‌عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی کشور داشته باشد.

با این وجود، برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که این سیاست دولت نه تنها مثبت است بلکه پیامدهای جنبی دیگری نیز دارد که به نفع کشور است. به عقیده این کارشناسان آنگونه که به‌نظر می‌رسد تغییر کانال تقاضا به سمت نوسازی ناوگان درون‌شهری براساس فرضیه تحریک هدفمند بازار خودرو صورت گرفته است؛ زیرا این موضوع می‌تواند برنامه اسقاط ۴۵۰ هزار دستگاهی خودروی فرسوده سواری موجود در کشور را محقق کند و از سوی دیگر به کاهش مصرف سوخت در کشور نیز کمک جدی کند. بر این اساس در نظر گرفتن اولویت برای ارائه این تسهیلات حرکت هوشمندانه‌ای است که می‌تواند توان خرید اقشار ضعیف جامعه که قدرت لازم برای خرید خودرو را ندارند، افزایش دهد و از سوی دیگر مشکل نقدینگی شرکت‌های خودروساز را نیز برطرف کند.
در این زمینه یکی از مدیران ارشد خودروسازی کشور در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» این سیاست دولت را مثبت خوانده و آن را کانالیزه کردن هدفمند تحریک تقاضا در کشور می‌داند. وی با اشاره به اینکه در سیاست قبلی به درستی مشخص نبود که چه کسانی قرار است از این تسهیلات بهره ببرند، می‌گوید: براساس این سناریو به خوبی می‌توان مشخص کرد که چه تعداد خودروی فرسوده که منجر به آلایندگی هوا می‌شوند قرار است از رده خارج و به جای آنها خودروهای نو با سوخت یورو ۴ به خیابان‌های کشور وارد شوند. وی تغییر سیاست دولت در این زمینه را خلف وعده نمی‌داند و می‌گوید: جلوی ضرر را هر زمان بگیرید، منفعت است. سیاست قبلی برای ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی بدون در نظر گرفتن یک بخش خاص، معقول و منطقی نبود؛ بنابراین مسوولان در بهترین زمان ممکن این قضیه را مدیریت کردند.

تحریک چند کاناله تقاضا

سناریو دوم دولت برای بهبود وضعیت صنعت خودرو تفاوت چندانی با سناریو اول به‌منظور خروج از رکود و رونق اقتصادی ندارد. بنا بر شنیده‌ها در روش دوم، دولت قصد دارد تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی معادل ۸۰ درصد قیمت خودروی مورد نظر را به مشتریان با نرخ سود ۱۶ درصد ارائه دهد. اما در این میان یک محدودیت وجود دارد، اینکه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی تنها به خودروهایی اختصاص می‌یابد که ۴۰ درصد ساخت داخل شده باشد. بر این اساس مشتریان می‌توانند آن دسته از محصولات شرکت‌های خودروساز را بخرند که عمق ساخت داخل آنها مطابق با شروط وزارت صنعت است. به‌عبارت دیگر، مسوولان در این سناریو تنها خودروهای تولیدی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا را نشانه رفته‌اند تا با حل مشکل کنونی خودروسازان از صنعت داخل نیز حمایت کرده باشند. بنا به گفته برخی کارشناسان این سناریو نیز معقول‌ است؛ زیرا توانایی دربرگیری سناریوی اول را نیز دارد.
بنابراین در عین حالی که خودروهای فرسوده از چرخه خارج می‌شوند، بلکه متقاضیان خرید خودرو نیز می‌توانند به بازار خودرو رونق ببخشند. در این بین ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو نیز با بیان اینکه سناریو ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به خودروهای با میزان ساخت داخل بالای ۴۰ درصد بهترین برنامه‌ای است که دولت می‌تواند مدنظر قرار دهد عنوان می‌کند که ایجاد محدودیت در ارائه تسهیلات موجب تحریک تقاضا در بازار خودرو نخواهد شد، وی می‌گوید: در سناریو موجود یعنی خرید خودروهای با عمق ساخت داخل، تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو به تمامی اقشار تعلق می‌گیرد؛ بنابراین موجب تحریک تقاضا در بازار خودرو می‌شود. وی تاکید دارد: این سناریو معقول‌ترین سناریویی است که دولت می‌تواند پیگیری کند؛ زیرا محدوده خاصی ندارد و در عین حال خودروهای فرسوده را نیز شامل می‌شود. قربانی می‌گوید: جای تاسف دارد که اعلام زودهنگام ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی بدون برنامه‌ریزی باعث رکود بیشتر خرید و فروش خودروسازان شده است، این در حالی است که تصمیم دولت در این باره تاکنون مشخص نشده است و همچنان درگیر سناریوهای مختلفی هستند که شرایط بازار را وخیم تر می‌کند. سعید لیلاز نیز معتقد است تحریک تقاضا تنها با خروج خودروهای فرسوده معقول نیست، زیرا مشکل کنونی خودروسازان فقط انبارهای انباشته از خودرو نیست؛ بلکه تقاضا برای ادامه تولید است.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 

arashaj74

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,328
لایک‌ها
1,070
محل سکونت
teh
کسی واقعا نیاز به خودرو داره اقدام به خرید فوری کنه.شرایط ایده آل است و سود واقعی وام حدود ۱٪ است(تورم ۱۵٪ است)
شرکت های لیزینگ(رایان سایپا-لیزینگ ایرانیان و...)به سود کمتر از ۳۰٪ قانع نیستند
دقت کنید که منابع مالی محدوده و ممکنه سریع تموم بشه
 

hexman

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2010
نوشته‌ها
1,559
لایک‌ها
772
محل سکونت
Tehran
کسی واقعا نیاز به خودرو داره اقدام به خرید فوری کنه.شرایط ایده آل است و سود واقعی وام حدود ۱٪ است(تورم ۱۵٪ است)
شرکت های لیزینگ(رایان سایپا-لیزینگ ایرانیان و...)به سود کمتر از ۳۰٪ قانع نیستند
دقت کنید که منابع مالی محدوده و ممکنه سریع تموم بشه

منظورتون از شرایط ایده ال همین وام ۲۵ تومنی هست؟
 

arashaj74

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,328
لایک‌ها
1,070
محل سکونت
teh
منظورتون از شرایط ایده ال همین وام ۲۵ تومنی هست؟
بله.عمده بازار خودرو در ایران مربوط به بازه کمتر از ۴۰ میلیونه که این وام تاثیر محسوسی روشون داره
جهت اطلاع به چند تا از شرکت های لیزینگ زنگ بزن و ببین با سود کمتر از ۳۰٪ این وامو بهت میدن یا نه؟!
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
کسی واقعا نیاز به خودرو داره اقدام به خرید فوری کنه.شرایط ایده آل است و سود واقعی وام حدود ۱٪ است(تورم ۱۵٪ است)
شرکت های لیزینگ(رایان سایپا-لیزینگ ایرانیان و...)به سود کمتر از ۳۰٪ قانع نیستند
دقت کنید که منابع مالی محدوده و ممکنه سریع تموم بشه
آفرین آفرین دوباره مردمو بندازین تو چاه :)
همه نیاز به خودرو دارن اما با عقل جور در بیاد نه اینکه یه خودرو 10 تومنی بیفته برات 50 تومن
عزیزم هیشکی به فکر منو شمانیست خودمون باید به فکر خودمون باشیم
اینایی که میگن تحریم و کمپین و .... اثر نداشت باشه شما درست میگین اما همین که دولت رو مجبور کرد این وامو بده کافیه
و بهامید خدا اگر ادامه پیدا کنه مجبورن کوتاه بیان و قیمت ها کم بشه یا کیفیت بره بالا و ....

خودمون کردیم که لعنت بر خودمون
ایران :
شیر گرون شد > صف کشیدیم
مرغ گرون شد > صف کشیدیم
انواع حبوبات گرون شد > صف کشیدیم
دلار گرون شد > صف کشیدیم
خونه گرون شد > صف کشیدیم
و ...
خارج از ایران هر کدوم از اینا اتفاق افتاد > اعتراض کردن و 2 روز نخریدن همه چی برگشت به حالت قبلش
برای همینه که ما هنوز جهان سومیم و تو فقط دست و پا میزنیم ...
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
فعلا که ظاهرا وام ساویده به الک،و قراره برای خودروهای فرسوده باشه
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD

belak24

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
761
لایک‌ها
430
محل سکونت
تهران
تو این چند روز یه سری خبر اومده که ممکنه این وام رو فقط برای خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل بدن یا فقط برای خودروهایی که حداقل 40درصد تولید داخل هستند مثل پراید و تیبا و پژو و سمند فقط...
به هر حال فعلا معلوم نیست که چی میگذره ولی واقعیت اینه که فعلا رکود حاکم هست ولا غیر...
 

drsherman

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2012
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
308
تو این چند روز یه سری خبر اومده که ممکنه این وام رو فقط برای خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل بدن یا فقط برای خودروهایی که حداقل 40درصد تولید داخل هستند مثل پراید و تیبا و پژو و سمند فقط...
به هر حال فعلا معلوم نیست که چی میگذره ولی واقعیت اینه که فعلا رکود حاکم هست ولا غیر...
شایعه راه انداختن که اول بازار تشنه کنن بعد وقتی وام اومد مردم عجله کنن و بگیرن تا رکود یکدفعه شکسته بشه...
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
36
محل سکونت
ایران
وام رو از کی میدن ؟
انشاالله از شنبه،۱۶ آبان......البته هنوز مشخص نیست به همه بدن یا فرسوده ها(احتمالا به همه میدن)
گفته شده به خودروهایی تعلق میگیره که ۴۰ درصد ساخت داخل باشه و تا دو ماه ادامه پیدا نمیکنه
(اینها خلاصه خبر ها در مورد وام خودرو بود)

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا