• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

وام 25 خرید خودرو

وضعیت
موضوع بسته شده است.

viphyip

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2009
نوشته‌ها
1,571
لایک‌ها
493
محل سکونت
http://vipkey.ir
یک کلام
کلا ضرر نخرید , سود به جیب کارخونه دارها می رسونید
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
یک کلام
کلا ضرر نخرید , سود به جیب کارخونه دارها می رسونید
اگه قرار بود مردم سود کنن وام معمولی میدادن نه وام خرید خودرو !!!
جالبترین جاش اینه که وام ازدواج 4 تومن با 1394 تا ضامن و سفته بعد از پیمودن 700 کیلومتر راهروهای بانک و ...
اما این بدون ضامن :D
 

drsherman

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2012
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
308
df206f61f63ff52549d3716ab801382c.jpg
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
یکی نیست بگه آخه بی ......
خودرو چه مال 6 ماه پیش چه مال 10 سال پیش وقتی همون آشغالیه که بود چه فایده ؟
خدارو شکر که شکست خوردین حالا یاد میگیرید که ایرانی جماعت لایق کیفیت و بهترین های دنیاست نه فرقون 780 سال پیش !
کاش مردم تو موضوعات دیگه هم همین کارو کنن تا اینا یادبگیرن دوران تاخت و تاز و اختلاساتون دیگه داره تموم میشه
 

drsherman

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2012
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
308
یکی نیست بگه آخه بی ......
خودرو چه مال 6 ماه پیش چه مال 10 سال پیش وقتی همون آشغالیه که بود چه فایده ؟
خدارو شکر که شکست خوردین حالا یاد میگیرید که ایرانی جماعت لایق کیفیت و بهترین های دنیاست نه فرقون 780 سال پیش !
کاش مردم تو موضوعات دیگه هم همین کارو کنن تا اینا یادبگیرن دوران تاخت و تاز و اختلاساتون دیگه داره تموم میشه
خوب اینا انتظار دارن تا امام زمان بیاد پراید سال هم تولید بشه اگر کسی هم سالی یدونه نخره تحت تاثیر دشمن و امریکا بوده و منافق ...
نخریدن حرااام است! [emoji1]
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
خوب اینا انتظار دارن تا امام زمان بیاد پراید سال هم تولید بشه اگر کسی هم سالی یدونه نخره تحت تاثیر دشمن و امریکا بوده و منافق ...
نخریدن حرااام است! [emoji1]
مکارم گفته حرامه ؟ : ))
 

aiza1372

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2012
نوشته‌ها
442
لایک‌ها
86
محل سکونت
TBZ
منم اول همین فکرو میکردم که ماشینو بگیری بفروشی با پولش بزنی به یه دردی
برید نمایندگی یا بانک بهتون 3 تا برگه میدن که چسبیده به هم توش همه چیو با شرایطش نوشته
شما فقط ماشینو میگیری و تا 70% مبلغ خودرو باید پرداخت کنید بعد یه سفته میگیرن 2 برابر مابقی مبلغ مونده از اقساط
بعد به اسمتون میزنن
که به درد ع م ش و ن میخوره :)
میدونستم این بی ش ع و ر ا به فکر ملت نیستن !
میشه توضیح بدین ؟ من کامل متوجه نشدم !
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
میدونستم این بی ش ع و ر ا به فکر ملت نیستن !
میشه توضیح بدین ؟ من کامل متوجه نشدم !
کی بودن که الان باشن؟
به من اینطوری گفت نماینده ایران خودرو :
ببین مثلا یه ماشین میگیری 20 تومن
اگه میخوای سند به اسمت بخوره و بتونی بفروشی باید 17 تومنشو بریزی اون 3 تومن رو ازت 6 تومن سفته میگرن بعد به اسمت میزنن
 

farzad.r

Registered User
تاریخ عضویت
20 فوریه 2009
نوشته‌ها
384
لایک‌ها
281
عوضی ...
دشمن اونه که لگن میسازه و جای ماشین به مردم قالب میکنه که سالی 20 هزارنفر در جاده ها کشته بشن. با کوچکترین تقه ای به ماشین، چپ میشه!

خودروساز بیاد ماشین به روز بسازه، ایمن و با کیفیت و امکانات؛ هر کسی نیومد بخره و رفت محصول خارجی رو بخره، هر اسمی میخوای روش بزار
شماها مردم رو صرفا کیف پول می بینید
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
عوضی ...
دشمن اونه که لگن میسازه و جای ماشین به مردم قالب میکنه که سالی 20 هزارنفر در جاده ها کشته بشن. با کوچکترین تقه ای به ماشین، چپ میشه!

خودروساز بیاد ماشین به روز بسازه، ایمن و با کیفیت و امکانات؛ هر کسی نیومد بخره و رفت محصول خارجی رو بخره، هر اسمی میخوای روش بزار
شماها مردم رو صرفا کیف پول می بینید
همشون فدای اسلام میشن میرن بهشت...!
از همینجا دست مسئولان میبوسم و مردمی ک خواهان کمک بیشتر ب کشور های دوست و مسلمان هستن
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
همشون فدای اسلام میشن میرن بهشت...!
از همینجا دست مسئولان میبوسم و مردمی ک خواهان کمک بیشتر ب کشور های دوست و مسلمان هستن
این همه به فلسطین و لبنان و عراق افغانستان کمک مالی میکنه اونا الان وضعشون بهتر از ماست
ارزش پول افغانی بیشتر از پول ماست
تو افغانستان لامبورگینی پره ( تو آپاراتم تست کلیپاش هست ) مثل اینجا نیست که فقط آقا زاده ها بتونن بیارن
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
نسل جدید خودرو : پراید تا شونده :)

3739004_838.jpg



ایسنا :
چندی پیش در همین راستا معاون ارزيابي و كيفيت سازمان ملي استاندارد گفت: خودروي پرايد استاندارد است ولزومي ندارد كه هميشه سازمان ملي استاندارد جلوي كيفيت پايين محصولات توليدي را بگيرد.
 

saeedh1371

Registered User
تاریخ عضویت
17 دسامبر 2013
نوشته‌ها
665
لایک‌ها
178
يكي از دوستان كه نمايندگي فروش بيمه عمر دارند اين متن رو براي من فرستادند

درصورتی که پول اقساط ۲۵ میلیون تومن
وام خودرو را در یکی از شرکتهای بیمه ای سرمایه گذاری کنیم
در پایان ۷ سال چه مبلغی خواهیم داشت؟
شما خودرویی میخرید
و ۷ میلیون تومن آن را نقد
و ۲۵ میلیون آن را طی اقساط ۷ ساله
که ماهانه چیزی حدود 496 هزار تومن میشود میپردازید
در پایان سال هفتم شما یک خودروی ۷ ساله با ۲۱۰ هزار کیلومتر کارکرد
و ۴۹ میلیون پول پرداخت کرده اید
ارزش زمانی خودرو پس از هفت سال چیزی حدود ۱۸ میلیون تومان است


در گزینه دوم اگر ماهيانه ۴۹۶ هزار تومن
در یک شرکت بیمه عمر سرمایه گذاری کنید
و ۷ میلیون تومان در یکی از بانک ها سپرده گذاری کنید در پایان سال هفتم

شما از شرکت بیمه با سودي تضمین شده
حدودا مبلغ ١٠۶ میلیون نقد ميگيريد
و از بانکی که در آن سپرده گذاری کردید حدود ٣١ میلیون
و جمعا در پایان سال هفتم ١٣٧ میلیون پول خواهید داشت
قابل تامل است
ارزشش را دارد كه عاقلانه فکر کنید.
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
يكي از دوستان كه نمايندگي فروش بيمه عمر دارند اين متن رو براي من فرستادند

درصورتی که پول اقساط ۲۵ میلیون تومن
وام خودرو را در یکی از شرکتهای بیمه ای سرمایه گذاری کنیم
در پایان ۷ سال چه مبلغی خواهیم داشت؟
شما خودرویی میخرید
و ۷ میلیون تومن آن را نقد
و ۲۵ میلیون آن را طی اقساط ۷ ساله
که ماهانه چیزی حدود 496 هزار تومن میشود میپردازید
در پایان سال هفتم شما یک خودروی ۷ ساله با ۲۱۰ هزار کیلومتر کارکرد
و ۴۹ میلیون پول پرداخت کرده اید
ارزش زمانی خودرو پس از هفت سال چیزی حدود ۱۸ میلیون تومان است


در گزینه دوم اگر ماهيانه ۴۹۶ هزار تومن
در یک شرکت بیمه عمر سرمایه گذاری کنید
و ۷ میلیون تومان در یکی از بانک ها سپرده گذاری کنید در پایان سال هفتم

شما از شرکت بیمه با سودي تضمین شده
حدودا مبلغ ١٠۶ میلیون نقد ميگيريد
و از بانکی که در آن سپرده گذاری کردید حدود ٣١ میلیون
و جمعا در پایان سال هفتم ١٣٧ میلیون پول خواهید داشت
قابل تامل است
ارزشش را دارد كه عاقلانه فکر کنید.
فقط یک نکترو بگم اینکه بعد از 7 سال ارزش خودرو میشه 18 تومن مطمعن باش 7 سال دیگه هیچ آدمی پراید و 405 نمیخره :) حتی شاید 10 تومن هم نیرزه
 

behnood_67

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2015
نوشته‌ها
459
لایک‌ها
518
يكي از دوستان كه نمايندگي فروش بيمه عمر دارند اين متن رو براي من فرستادند

درصورتی که پول اقساط ۲۵ میلیون تومن
وام خودرو را در یکی از شرکتهای بیمه ای سرمایه گذاری کنیم
در پایان ۷ سال چه مبلغی خواهیم داشت؟
شما خودرویی میخرید
و ۷ میلیون تومن آن را نقد
و ۲۵ میلیون آن را طی اقساط ۷ ساله
که ماهانه چیزی حدود 496 هزار تومن میشود میپردازید
در پایان سال هفتم شما یک خودروی ۷ ساله با ۲۱۰ هزار کیلومتر کارکرد
و ۴۹ میلیون پول پرداخت کرده اید
ارزش زمانی خودرو پس از هفت سال چیزی حدود ۱۸ میلیون تومان است


در گزینه دوم اگر ماهيانه ۴۹۶ هزار تومن
در یک شرکت بیمه عمر سرمایه گذاری کنید
و ۷ میلیون تومان در یکی از بانک ها سپرده گذاری کنید در پایان سال هفتم

شما از شرکت بیمه با سودي تضمین شده
حدودا مبلغ ١٠۶ میلیون نقد ميگيريد
و از بانکی که در آن سپرده گذاری کردید حدود ٣١ میلیون
و جمعا در پایان سال هفتم ١٣٧ میلیون پول خواهید داشت
قابل تامل است
ارزشش را دارد كه عاقلانه فکر کنید.
هیچ وقت به بیمه از جهت سرمایه گذاری نگاه نکنید چون ضرر می کنید.شما به راحتی می تونی از پولت سود ۲۳تا ،۲۵ درصد بگیری بی دردسر.
 

drsherman

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2012
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
308
رییس سابق اتحادیه صنف اتومبیل داران گفت : قیمت خودرو درکف بازار به دلیل راکد بودن معاملات 400 تا 500 هزار تومان زیر قیمت کارخانه خرید و فروش می شود .
حسین اردوخانی درگفت و گوبا جام جم آنلاین با اشاره به این موضوع که قیمت خودروهای داخلی دربازارنیز به دلیل وضعیت رکودی نسبت به ماه گذشته حدود 100 هزار تومان کاهش یافته است گفت : چون در بازار خریداری وجود ندارد پیش بینی می شود قیمت خودرو در بازار ازاین میزان نیز پایین تر بیاید .

وی خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته رویه اینگونه بود که افراد می توانستند خودروی تحویل گرفته را در بازار بالاتراز قیمت کارخانه بفروش برسانند ، اما هم اینک با شرایط پیش آمده وضعیت برعکس شده است و مالکین خودروی صفر اگر بخواهند خودروی خود را دربازاربفروشند برای آنکه مشتری بیابند ناچارند آنرا 400 تا 500 هزار تومان زیر قیمت کارخانه به فروش برسانند .

رییس سابق اتحادیه صنف اتومبیل داران در مورد قیمت خودرو های وارداتی نیز گفت : قیمت خودرو های وارداتی نیزخیلی دستخوش تغییر نشده است وقیمت ها درکف بازار پایین تر از قیمت شرکت های وارد کننده است و دلیل آن هم این است که واردکنند گان شخصی و خصوصی در بازار با در نظر گرفتن سود کمتر خودرو صفر خارجی را با همان گارانتی شرکت وارد کننده ارزانتر عرضه می کنند .

اردوخانی با اشاره به اینکه بازارخودروبه دلیل کمبود نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم هنوز راکد است گفت : تا پایان سال چشم انداز مثبتی را نمی توان برای آن متصور شد .وی حتی ارائه تسهیلات خرید خودرو را بر بازار تاثیر گذارندانسته و اظهار داشت :سالهای گذشته نیز وام خودروبه مردم داده می شد و طبق فاکتوری که نمایشگاه داران ارائه می دادند فرد متقاضی می توانست وام خود را دریافت کرده وبه بانک بدهکار می شد . یکسری با آن وام یا ماشین می خریدند یا نمی خریدند ولی برای گرفتن وام 25 میلیونی شرایط آنقدر مشکل شده است که بسیاری ممکن است صرفنظر کنند .

خودروسازان درحال مبارزه با بازار

وی درباره عملکرد خودرو سازان گفت :خودرو سازان نیز با بازار به نوعی درحال مبارزه هستند از یک طرف تمایل دارند برای تحرک در بازار قیمت را کاهش دهند ولی از طرف دیگر نمی توانند چرا که اگر چنین کاری را انجام دهند در مردم برای کاهش بیشتر قیمت انتظار ایجاد می کنند.

اردوخانی خاطر نشان کرد : به هر حال کاهش 100 هزار تومانی قیمت از سوی خودرو سازان نیز کارساز نیست ، خودرویی که چند سال پیش 14- 15 میلیون تومان قیمت داشته و هم اینک بیش از 30 میلیون تومان به فروش می رسد اگر 100 هزار تومان هم کاهش یابد تاثیر گذار نیست چون مردم باز هم توان خرید ندارند .

وی گفت : با توجه به مدیریتی که در شرکت های خودرو سازی حاکم است نمی توان انتظارزیادی برای بهبود این صنعت در آینده متصور شد چرا که ما اصلا خودروساز نداریم بلکه بیشتر مونتاژ است وقتی ما هنوز نمی توانیم بسیاری از قطعات ریز مثل درجه باک بنزین و آمپرهای خودرو را بسازیم نمی توانیم بگو ییم سازنده ایم .درواقع وقتی گفته می شود 90 درصد خودرو درداخل تولید می شود بیشتر پرس بدنه و تشک وبرخی قطعات آن است و آن 10 درصد شامل اجزاء مهم خودرومی شود که ما هنوز وابسته ایم و هنوز نمی توانیم پلت فرم و شاسی خودرو بسازیم .

وی افزود : در حال حاضر با توجه به شرایط رکودی نیز حاشیه سود نمایشگاه‌داران بسیار کم شده و با این شکل عوارض و هزینه‌های آب و برق و مالیات، بسیاری از نمایشگاه‌داران درصدد بیرون رفتن از این صنف هستند.

جام جم آنلاین
 

mersa1989

کاربر فعال پزشکی و سلامت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2015
نوشته‌ها
1,699
لایک‌ها
2,110
سن
36
محل سکونت
ایران
آغاز پرداخت وام خودرو از سه روز دیگر/ بازار خودرو دوباره جان می گیرد
خبرآنلاین>اقتصاد > صنعت - عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو معتقد است که «شدت رکودی که ما در این یکی، دو ماه اخیر در بازار خودرو شاهد بودیم، حکایت از مشکلات شدید اقتصادی و انتظار مردم برای کاهش قیمت دارد.»

مریم فکری:

در شرایطی که بازار خودرو به شدت با رکود دست و پنجه نرم می‌کند و خرید خودرو بنا به گفته فعالان بازار، به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است، دولت برای تحریک بازار در بسته تازه خود برای خروج از رکود، تصمیم به تحریک تقاضا با پرداخت وام 25 میلیونی خودرو گرفته است.

این وام قرار است از سه روز آینده در اختیار متقاضیان آن قرار گیرد و با روشی که بانک مرکزی در پیش خواهد گرفت، در نهایت مصرف‌کنندگان‌ این امکان را پیدا می‌کنند که تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا 25 میلیون تومان را در یک دوره هفت ساله پرداخت کنند. نرخ مورد نظر برای فروش اقساطی خودرو 16 درصد از طریق نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازی خواهد بود که براساس آن، اسناد توسط شرکت خودروساز به بانک مربوطه آمده و این بانک با 16 درصد آن را دریافت می‌کند؛ نرخی که بانک مرکزی آن را با 14 درصد در اختیار بانک مربوطه قرار خواهد داد.

در حالی که دولت تصمیم به پرداخت وام برای تحریک تقاضا در بازار خودرو را دارد که کارشناسان عنوان می‌کنند که اثر این وام فقط برای یک دوره کوتاه خواهد بود و به مانند مُسکن عمل خواهد کرد و دوباره بازار به رویه گذشته خود بر خواهد گشت. اما در مقابل، مدافعان این تسهیلات عنوان می‌کنند که پرداخت وام با استقبال خریداران خودرو مواجه خواهد شد. ساسان قربانی، عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین عنوان می‌کند: «در شرایط کنونی برای فعال کردن بازار، نیاز به یک محرک است و یکی از قوی‌ترین محرک‌ها که در دنیا نیز مدنظر قرار می‌گیرد، پرداخت وام و تسهیلات است.» وی تاکید می‌کند: «استفاده از این تسهیلات به‌ویژه برای خودروهای داخلی اثر زیادی دارد و بازار را با حرکت و جنب‌وجوش تازه مواجه کند.»



* قرار است از 15 آبان‌ماه پرداخت وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو آغاز شود. درباره جزییات این وام توضیح می‌دهید؟

وام 25 میلیونی، تسهیلات خوبی است که قرار است از 15 آبان ماه و سه روز دیگر پرداخت شود و امیدوارم دولت به قول وفا کند. همان‌طور که قبلا اعلام شده، قرار شده این تسهیلات را به متقاضیان خرید خودرو ارائه دهند. البته نباید پرداخت وام به تاخیر بیفتد، زیرا بیان خبر پرداخت تسهیلات و قطعی نبودن موضوع در زمانی که خبر آن را اعلام کردند، یعنی فاصله بین زمان اعلام و اجرای آن، مشکلاتی را در خرید خودرو به وجود آورد. در واقع کسانی که می‌خواهند خودرو خریداری کنند، هم‌اکنون منتظر نشسته‌اند تا از این تسهیلات استفاده کنند که البته کار درستی هم هست. چون به نظر من وام 25 میلیون تومانی نسبت به بهره بانکی‌ای که بانک‌ها دریافت می‌کنند، تسهیلات قابل قبولی برای خرید است.

به‌هرحال قرار است پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه، یعنی سه روز دیگر آغاز شود که در این طرح، امکان اعطای وام به خودروهایی با ساخت داخل بالای 40 درصد وجود دارد و این خودروها بعد از سه سال امکان خرید و فروش دارند. البته با توجه به اینکه قرار است این وام برای حمایت از تولیدات داخلی پرداخت شود، در نتیجه پرداخت آن به خودروهای مونتاژی صورت نخواهد گرفت.



* شما فکر می‌کنید پرداخت وام 25 میلیونی با وجود کاهش 50 درصدی خرید خودرو، چقدر روی تقاضا در بازار اثر بگذارد. برخی از فعالان بازار خودرو و کارشناسان معتقدند که اثر این وام فقط در حد یک مُسکن خواهد بود و در دوره کوتاه‌مدت روی بازار اثر می‌گذارد، اما در بلندمدت مشکلات صنعت خودرو دوباره پدیدار می‌شود؟

من فکر می‌کنم پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی در تحریک بازار خودرو تاثیر زیادی داشته باشد. ببینید، سه عامل باعث شد که خرید خودرو کاهش پیدا کند و در بازار خودرو رکود داشته باشیم. اولین عامل، مشکل عمومی اقتصاد کشور بود که در همه حوزه‌ها و بخش‌ها این مشکل را به صورت کاملا محسوس می‌بینیم. دومین عامل، مذاکرات ایران با گروه 1 + 5 و موضوع برجام بود که تاثیر خاص خود را در بازار خودرو گذاشت، زیرا همه انتظار داشتند که با انجام توافق، قیمت‌ها کاهش پیدا کند، اما این‌طور نخواهد بود و حداقل یک‌سال طول می‌کشد که بتوانیم تاثیرات برجام را لمس کنیم. از سوی دیگر، کمپین هم در رکود بازار بی‌تاثیر نبود.

این سه عامل باعث شد که بازار خودرو با رکود مواجه شود. به طور طبیعی در چنین شرایطی برای فعال کردن بازار، نیاز به یک محرک است و یکی از قوی‌ترین محرک‌ها که در دنیا نیز مدنظر قرار می‌گیرد، پرداخت وام و تسهیلات است؛ به‌خصوص در کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته و دارای اقتصاد قوی، این تسهیلات با بهره بسیار پایین به متقاضیان پرداخت می‌شود. ولی با وجود همین عدد 16 درصد هم که برای سود وام خودرو اعلام شده، تسهیلات بسیار خوبی است. بر این اساس، آنهایی که می‌خواهند خودرو بخرند، یا خودرو خود را تعویض کنند، یا مدل خودرو خود را تغییر دهند، به طور طبیعی استفاده از این تسهیلات به‌ویژه برای خودروهای داخلی اثر زیادی دارد و بازار را با حرکت و جنب‌وجوش تازه مواجه کند.



* به نظر شما مردم در حال حاضر مشکل نقدینگی و پس‌انداز دارند یا این‌که به دلیل افت شدید کیفیت، دیگر اعتمادی به خودروهای تولید داخل ندارند؟

این میزان و شدت رکودی که ما در این یکی، دو ماه اخیر در بازار خودرو شاهد بودیم، حکایت از مشکلات شدید اقتصادی و انتظار مردم برای کاهش قیمت دارد. مباحث کیفی که لحظه‌ای اتفاق نمی‌افتد که به فرض بگویید امروز کیفیت خودروهای ایرانی یک‌دفعه افت پیدا کرده است. کیفیت خودروهای ایرانی در یک دوره زمانی افت کرده است و یک‌دفعه و به‌صورت لحظه‌ای حادث نمی‌شود.

من اعتقاد دارم ضمن این‌که ما ممکن است مشکلات جدی در حوزه تولید خودرو داشته باشیم، اما در مقایسه با قیمتی که خودروهای ایرانی عرضه می‌شود و نسبت به خودروهای رقیب و چینی، یا اصلا عقب نیستیم، یا این‌که مشکلی هم وجود داشته باشد، قابل برطرف کردن است.

به نظر می‌رسد در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی برای ارتقای کیفیت برنامه دارند، بنابراین من اعتقاد دارم که بیشترین عامل نخریدن خودرو، مشکلات اقتصادی است. شما به این نکته هم توجه کنید که در حال حاضر آیا شرایط بازار مسکن مناسب است؟ آیا بازار لوازم خانگی مناسب است؟ آیا بازار منسوجات مناسب است؟ کلا بازار خرید و فروش خوب است؟ شما می‌بینید که در همه حوزه‌ها رکود وجود دارد. پس بخش اصلی رکود صنعت خودرو ربطی به کمپین ندارد. من نمی‌گویم تاثیرگذار نبوده، امان اگر بخواهیم عوامل موثر را در رکود بازارهای مختلف بررسی کنیم، می‌بینیم شرایط اقتصادی مردم بیشترین تاثیر را در بازار خودرو داشته است. دومین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، انتظار کاهش قیمت در جامعه است. مردم فکر می‌کنند با توجه به توافقات صورت گرفته، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد؛ در صورتی که این تفکر درست نیست و من فکر می‌کنم اگر هم تاثیر داشته باشد، زمان می‌برد.

در نتیجه من عامل نخریدن خودرو را مسایل اقتصادی می‌دانم؛ هر چند ایرادات کیفی در صنعت خودرو وجود دارد و خودروسازان باید روی بهبود کیفیت کار کنند.



* هم‌اکنون اعداد و ارقام گوناگونی از تعداد خودروهای انباشته شده در انبار خودروسازان مطرح می‌شود؛ از رقم 6 هزار خودرو اضافی دپو شده در انبار خودروسازان به گفته محمدرضا نجفی‌منش، عضو انجمن قطعه‌سازان تا تعداد 100 هزار خودرو انبار شده بنا به گفته مسوولان دولتی. البته فرهاد بهنیا، عضو انجمن قطعه‌سازان ایران نیز عنوان کرده که هم‌اکنون 120 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان برای عرضه وجود دارد و تقاضایی در بازار نیست. با توجه به این اخبار، چه تعداد خودرو در انبار خودروسازان انباشته شده است؟

ببینید، یک تعداد خودرو وجود دارد، ولی به آن اندازه‌ای نیست که عنوان شده است. چون وقتی تقاضا کاهش پیدا می‌کند، بلافاصله شرکت‌های خودروسازی میزان تولید را متناسب با تقاضا کاهش می‌دهند و تیراژ تولید پایین می‌آید تا تعداد خودروها در انبارها از حد متعارف بالاتر نرود. بنابراین من این اعداد و ارقام نجومی را که عنوان می‌شود، تایید نمی‌کنم.



* دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ای برای تولید سه میلیون خودرو در سال خبر داد. به نظر شما در حال حاضر ظرفیت این میزان تولید وجود دارد و آیا بازاری برای این تعداد خودرو وجود دارد؟

این برنامه برای سال 2025 یعنی، یعنی 11 سال دیگر. این برنامه راهبردی صنعت خودرو است و براساس این برنامه، تولید سه میلیون خودرو در سال هدف‌گذاری شده است.
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
آغاز پرداخت وام خودرو از سه روز دیگر/ بازار خودرو دوباره جان می گیرد
خبرآنلاین>اقتصاد > صنعت - عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو معتقد است که «شدت رکودی که ما در این یکی، دو ماه اخیر در بازار خودرو شاهد بودیم، حکایت از مشکلات شدید اقتصادی و انتظار مردم برای کاهش قیمت دارد.»

مریم فکری:

در شرایطی که بازار خودرو به شدت با رکود دست و پنجه نرم می‌کند و خرید خودرو بنا به گفته فعالان بازار، به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است، دولت برای تحریک بازار در بسته تازه خود برای خروج از رکود، تصمیم به تحریک تقاضا با پرداخت وام 25 میلیونی خودرو گرفته است.

این وام قرار است از سه روز آینده در اختیار متقاضیان آن قرار گیرد و با روشی که بانک مرکزی در پیش خواهد گرفت، در نهایت مصرف‌کنندگان‌ این امکان را پیدا می‌کنند که تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا 25 میلیون تومان را در یک دوره هفت ساله پرداخت کنند. نرخ مورد نظر برای فروش اقساطی خودرو 16 درصد از طریق نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازی خواهد بود که براساس آن، اسناد توسط شرکت خودروساز به بانک مربوطه آمده و این بانک با 16 درصد آن را دریافت می‌کند؛ نرخی که بانک مرکزی آن را با 14 درصد در اختیار بانک مربوطه قرار خواهد داد.

در حالی که دولت تصمیم به پرداخت وام برای تحریک تقاضا در بازار خودرو را دارد که کارشناسان عنوان می‌کنند که اثر این وام فقط برای یک دوره کوتاه خواهد بود و به مانند مُسکن عمل خواهد کرد و دوباره بازار به رویه گذشته خود بر خواهد گشت. اما در مقابل، مدافعان این تسهیلات عنوان می‌کنند که پرداخت وام با استقبال خریداران خودرو مواجه خواهد شد. ساسان قربانی، عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین عنوان می‌کند: «در شرایط کنونی برای فعال کردن بازار، نیاز به یک محرک است و یکی از قوی‌ترین محرک‌ها که در دنیا نیز مدنظر قرار می‌گیرد، پرداخت وام و تسهیلات است.» وی تاکید می‌کند: «استفاده از این تسهیلات به‌ویژه برای خودروهای داخلی اثر زیادی دارد و بازار را با حرکت و جنب‌وجوش تازه مواجه کند.»



* قرار است از 15 آبان‌ماه پرداخت وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو آغاز شود. درباره جزییات این وام توضیح می‌دهید؟

وام 25 میلیونی، تسهیلات خوبی است که قرار است از 15 آبان ماه و سه روز دیگر پرداخت شود و امیدوارم دولت به قول وفا کند. همان‌طور که قبلا اعلام شده، قرار شده این تسهیلات را به متقاضیان خرید خودرو ارائه دهند. البته نباید پرداخت وام به تاخیر بیفتد، زیرا بیان خبر پرداخت تسهیلات و قطعی نبودن موضوع در زمانی که خبر آن را اعلام کردند، یعنی فاصله بین زمان اعلام و اجرای آن، مشکلاتی را در خرید خودرو به وجود آورد. در واقع کسانی که می‌خواهند خودرو خریداری کنند، هم‌اکنون منتظر نشسته‌اند تا از این تسهیلات استفاده کنند که البته کار درستی هم هست. چون به نظر من وام 25 میلیون تومانی نسبت به بهره بانکی‌ای که بانک‌ها دریافت می‌کنند، تسهیلات قابل قبولی برای خرید است.

به‌هرحال قرار است پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه، یعنی سه روز دیگر آغاز شود که در این طرح، امکان اعطای وام به خودروهایی با ساخت داخل بالای 40 درصد وجود دارد و این خودروها بعد از سه سال امکان خرید و فروش دارند. البته با توجه به اینکه قرار است این وام برای حمایت از تولیدات داخلی پرداخت شود، در نتیجه پرداخت آن به خودروهای مونتاژی صورت نخواهد گرفت.



* شما فکر می‌کنید پرداخت وام 25 میلیونی با وجود کاهش 50 درصدی خرید خودرو، چقدر روی تقاضا در بازار اثر بگذارد. برخی از فعالان بازار خودرو و کارشناسان معتقدند که اثر این وام فقط در حد یک مُسکن خواهد بود و در دوره کوتاه‌مدت روی بازار اثر می‌گذارد، اما در بلندمدت مشکلات صنعت خودرو دوباره پدیدار می‌شود؟

من فکر می‌کنم پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی در تحریک بازار خودرو تاثیر زیادی داشته باشد. ببینید، سه عامل باعث شد که خرید خودرو کاهش پیدا کند و در بازار خودرو رکود داشته باشیم. اولین عامل، مشکل عمومی اقتصاد کشور بود که در همه حوزه‌ها و بخش‌ها این مشکل را به صورت کاملا محسوس می‌بینیم. دومین عامل، مذاکرات ایران با گروه 1 + 5 و موضوع برجام بود که تاثیر خاص خود را در بازار خودرو گذاشت، زیرا همه انتظار داشتند که با انجام توافق، قیمت‌ها کاهش پیدا کند، اما این‌طور نخواهد بود و حداقل یک‌سال طول می‌کشد که بتوانیم تاثیرات برجام را لمس کنیم. از سوی دیگر، کمپین هم در رکود بازار بی‌تاثیر نبود.

این سه عامل باعث شد که بازار خودرو با رکود مواجه شود. به طور طبیعی در چنین شرایطی برای فعال کردن بازار، نیاز به یک محرک است و یکی از قوی‌ترین محرک‌ها که در دنیا نیز مدنظر قرار می‌گیرد، پرداخت وام و تسهیلات است؛ به‌خصوص در کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته و دارای اقتصاد قوی، این تسهیلات با بهره بسیار پایین به متقاضیان پرداخت می‌شود. ولی با وجود همین عدد 16 درصد هم که برای سود وام خودرو اعلام شده، تسهیلات بسیار خوبی است. بر این اساس، آنهایی که می‌خواهند خودرو بخرند، یا خودرو خود را تعویض کنند، یا مدل خودرو خود را تغییر دهند، به طور طبیعی استفاده از این تسهیلات به‌ویژه برای خودروهای داخلی اثر زیادی دارد و بازار را با حرکت و جنب‌وجوش تازه مواجه کند.



* به نظر شما مردم در حال حاضر مشکل نقدینگی و پس‌انداز دارند یا این‌که به دلیل افت شدید کیفیت، دیگر اعتمادی به خودروهای تولید داخل ندارند؟

این میزان و شدت رکودی که ما در این یکی، دو ماه اخیر در بازار خودرو شاهد بودیم، حکایت از مشکلات شدید اقتصادی و انتظار مردم برای کاهش قیمت دارد. مباحث کیفی که لحظه‌ای اتفاق نمی‌افتد که به فرض بگویید امروز کیفیت خودروهای ایرانی یک‌دفعه افت پیدا کرده است. کیفیت خودروهای ایرانی در یک دوره زمانی افت کرده است و یک‌دفعه و به‌صورت لحظه‌ای حادث نمی‌شود.

من اعتقاد دارم ضمن این‌که ما ممکن است مشکلات جدی در حوزه تولید خودرو داشته باشیم، اما در مقایسه با قیمتی که خودروهای ایرانی عرضه می‌شود و نسبت به خودروهای رقیب و چینی، یا اصلا عقب نیستیم، یا این‌که مشکلی هم وجود داشته باشد، قابل برطرف کردن است.

به نظر می‌رسد در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی برای ارتقای کیفیت برنامه دارند، بنابراین من اعتقاد دارم که بیشترین عامل نخریدن خودرو، مشکلات اقتصادی است. شما به این نکته هم توجه کنید که در حال حاضر آیا شرایط بازار مسکن مناسب است؟ آیا بازار لوازم خانگی مناسب است؟ آیا بازار منسوجات مناسب است؟ کلا بازار خرید و فروش خوب است؟ شما می‌بینید که در همه حوزه‌ها رکود وجود دارد. پس بخش اصلی رکود صنعت خودرو ربطی به کمپین ندارد. من نمی‌گویم تاثیرگذار نبوده، امان اگر بخواهیم عوامل موثر را در رکود بازارهای مختلف بررسی کنیم، می‌بینیم شرایط اقتصادی مردم بیشترین تاثیر را در بازار خودرو داشته است. دومین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، انتظار کاهش قیمت در جامعه است. مردم فکر می‌کنند با توجه به توافقات صورت گرفته، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد؛ در صورتی که این تفکر درست نیست و من فکر می‌کنم اگر هم تاثیر داشته باشد، زمان می‌برد.

در نتیجه من عامل نخریدن خودرو را مسایل اقتصادی می‌دانم؛ هر چند ایرادات کیفی در صنعت خودرو وجود دارد و خودروسازان باید روی بهبود کیفیت کار کنند.



* هم‌اکنون اعداد و ارقام گوناگونی از تعداد خودروهای انباشته شده در انبار خودروسازان مطرح می‌شود؛ از رقم 6 هزار خودرو اضافی دپو شده در انبار خودروسازان به گفته محمدرضا نجفی‌منش، عضو انجمن قطعه‌سازان تا تعداد 100 هزار خودرو انبار شده بنا به گفته مسوولان دولتی. البته فرهاد بهنیا، عضو انجمن قطعه‌سازان ایران نیز عنوان کرده که هم‌اکنون 120 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان برای عرضه وجود دارد و تقاضایی در بازار نیست. با توجه به این اخبار، چه تعداد خودرو در انبار خودروسازان انباشته شده است؟

ببینید، یک تعداد خودرو وجود دارد، ولی به آن اندازه‌ای نیست که عنوان شده است. چون وقتی تقاضا کاهش پیدا می‌کند، بلافاصله شرکت‌های خودروسازی میزان تولید را متناسب با تقاضا کاهش می‌دهند و تیراژ تولید پایین می‌آید تا تعداد خودروها در انبارها از حد متعارف بالاتر نرود. بنابراین من این اعداد و ارقام نجومی را که عنوان می‌شود، تایید نمی‌کنم.



* دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ای برای تولید سه میلیون خودرو در سال خبر داد. به نظر شما در حال حاضر ظرفیت این میزان تولید وجود دارد و آیا بازاری برای این تعداد خودرو وجود دارد؟

این برنامه برای سال 2025 یعنی، یعنی 11 سال دیگر. این برنامه راهبردی صنعت خودرو است و براساس این برنامه، تولید سه میلیون خودرو در سال هدف‌گذاری شده است.
بله آغاز شد

و باز هم دوباره ارابه های مرگ فروششان آغاز شد !!!
و باز هم دوبراه آمار مرگ و میر پدران و سرپرست های خانواده به دلیل نبود لنت ترمز ( تو کارخونه یادشون رفته ) و یا پوسیدگی کمربند ایمنی و روکش نو ، و یا باز نشدن کیسه هوا ، و یا ترکیدن لاستیک به علت نداشتن تاریخ مصرف و لاستیک 6 سال پیش روی ماشین 0 و یا پاره شدن تسمه تایم وسط اتوبان خودرو 2 هزار کارکرد به دلیل کارکرده بودن قطعات خودرو

بله حماسه ای دیگر در راه است و به امید خدا به دست خودرو سازان عزیز آمار 20 هزار کشته در سال به دلیل نبود ایمنی خودرو ، به 100 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد

بله این است صنعت پیشرفته خودرو سازی در ایران

و دولت عزیز چون به فکر مردم است وام خرید خودرو بدون هیچ دردسری میدهد آن هم 25 میلیون تومان خودرو 0 تحویل میگری اما با قطعات فرسوده و تاریخ مصرف گذشته 20 سال پیش
ولی وام ازدواج را که برای رفاه مردم و آغاز زندگی جوانان است را 4 میلیون تومان قرار داده با 700 روز دوندگی و 120 عدد ضامن و چک و سفته که در آخر از متصدی بانک میشنود که متاسفانه بودجه نداریم و وام ازدواج شما حدود 6 سال دیگر آماده خواهد شد

بله درست حدس زدید اینجا ایران است و مردمانی که چشمو گوششان را بسته اند به راستی که سزاوار این ذلت هستند ...
 

rizak

Registered User
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
855
لایک‌ها
704
سن
35
آغاز پرداخت وام خودرو از سه روز دیگر/ بازار خودرو دوباره جان می گیرد
خبرآنلاین>اقتصاد > صنعت - عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو معتقد است که «شدت رکودی که ما در این یکی، دو ماه اخیر در بازار خودرو شاهد بودیم، حکایت از مشکلات شدید اقتصادی و انتظار مردم برای کاهش قیمت دارد.»

مریم فکری:

در شرایطی که بازار خودرو به شدت با رکود دست و پنجه نرم می‌کند و خرید خودرو بنا به گفته فعالان بازار، به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است، دولت برای تحریک بازار در بسته تازه خود برای خروج از رکود، تصمیم به تحریک تقاضا با پرداخت وام 25 میلیونی خودرو گرفته است.

این وام قرار است از سه روز آینده در اختیار متقاضیان آن قرار گیرد و با روشی که بانک مرکزی در پیش خواهد گرفت، در نهایت مصرف‌کنندگان‌ این امکان را پیدا می‌کنند که تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا 25 میلیون تومان را در یک دوره هفت ساله پرداخت کنند. نرخ مورد نظر برای فروش اقساطی خودرو 16 درصد از طریق نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازی خواهد بود که براساس آن، اسناد توسط شرکت خودروساز به بانک مربوطه آمده و این بانک با 16 درصد آن را دریافت می‌کند؛ نرخی که بانک مرکزی آن را با 14 درصد در اختیار بانک مربوطه قرار خواهد داد.

در حالی که دولت تصمیم به پرداخت وام برای تحریک تقاضا در بازار خودرو را دارد که کارشناسان عنوان می‌کنند که اثر این وام فقط برای یک دوره کوتاه خواهد بود و به مانند مُسکن عمل خواهد کرد و دوباره بازار به رویه گذشته خود بر خواهد گشت. اما در مقابل، مدافعان این تسهیلات عنوان می‌کنند که پرداخت وام با استقبال خریداران خودرو مواجه خواهد شد. ساسان قربانی، عضو شورای سیاست‌گذاری خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین عنوان می‌کند: «در شرایط کنونی برای فعال کردن بازار، نیاز به یک محرک است و یکی از قوی‌ترین محرک‌ها که در دنیا نیز مدنظر قرار می‌گیرد، پرداخت وام و تسهیلات است.» وی تاکید می‌کند: «استفاده از این تسهیلات به‌ویژه برای خودروهای داخلی اثر زیادی دارد و بازار را با حرکت و جنب‌وجوش تازه مواجه کند.»



* قرار است از 15 آبان‌ماه پرداخت وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو آغاز شود. درباره جزییات این وام توضیح می‌دهید؟

وام 25 میلیونی، تسهیلات خوبی است که قرار است از 15 آبان ماه و سه روز دیگر پرداخت شود و امیدوارم دولت به قول وفا کند. همان‌طور که قبلا اعلام شده، قرار شده این تسهیلات را به متقاضیان خرید خودرو ارائه دهند. البته نباید پرداخت وام به تاخیر بیفتد، زیرا بیان خبر پرداخت تسهیلات و قطعی نبودن موضوع در زمانی که خبر آن را اعلام کردند، یعنی فاصله بین زمان اعلام و اجرای آن، مشکلاتی را در خرید خودرو به وجود آورد. در واقع کسانی که می‌خواهند خودرو خریداری کنند، هم‌اکنون منتظر نشسته‌اند تا از این تسهیلات استفاده کنند که البته کار درستی هم هست. چون به نظر من وام 25 میلیون تومانی نسبت به بهره بانکی‌ای که بانک‌ها دریافت می‌کنند، تسهیلات قابل قبولی برای خرید است.

به‌هرحال قرار است پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد از 15 آبان‌ماه، یعنی سه روز دیگر آغاز شود که در این طرح، امکان اعطای وام به خودروهایی با ساخت داخل بالای 40 درصد وجود دارد و این خودروها بعد از سه سال امکان خرید و فروش دارند. البته با توجه به اینکه قرار است این وام برای حمایت از تولیدات داخلی پرداخت شود، در نتیجه پرداخت آن به خودروهای مونتاژی صورت نخواهد گرفت.



* شما فکر می‌کنید پرداخت وام 25 میلیونی با وجود کاهش 50 درصدی خرید خودرو، چقدر روی تقاضا در بازار اثر بگذارد. برخی از فعالان بازار خودرو و کارشناسان معتقدند که اثر این وام فقط در حد یک مُسکن خواهد بود و در دوره کوتاه‌مدت روی بازار اثر می‌گذارد، اما در بلندمدت مشکلات صنعت خودرو دوباره پدیدار می‌شود؟

من فکر می‌کنم پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی در تحریک بازار خودرو تاثیر زیادی داشته باشد. ببینید، سه عامل باعث شد که خرید خودرو کاهش پیدا کند و در بازار خودرو رکود داشته باشیم. اولین عامل، مشکل عمومی اقتصاد کشور بود که در همه حوزه‌ها و بخش‌ها این مشکل را به صورت کاملا محسوس می‌بینیم. دومین عامل، مذاکرات ایران با گروه 1 + 5 و موضوع برجام بود که تاثیر خاص خود را در بازار خودرو گذاشت، زیرا همه انتظار داشتند که با انجام توافق، قیمت‌ها کاهش پیدا کند، اما این‌طور نخواهد بود و حداقل یک‌سال طول می‌کشد که بتوانیم تاثیرات برجام را لمس کنیم. از سوی دیگر، کمپین هم در رکود بازار بی‌تاثیر نبود.

این سه عامل باعث شد که بازار خودرو با رکود مواجه شود. به طور طبیعی در چنین شرایطی برای فعال کردن بازار، نیاز به یک محرک است و یکی از قوی‌ترین محرک‌ها که در دنیا نیز مدنظر قرار می‌گیرد، پرداخت وام و تسهیلات است؛ به‌خصوص در کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته و دارای اقتصاد قوی، این تسهیلات با بهره بسیار پایین به متقاضیان پرداخت می‌شود. ولی با وجود همین عدد 16 درصد هم که برای سود وام خودرو اعلام شده، تسهیلات بسیار خوبی است. بر این اساس، آنهایی که می‌خواهند خودرو بخرند، یا خودرو خود را تعویض کنند، یا مدل خودرو خود را تغییر دهند، به طور طبیعی استفاده از این تسهیلات به‌ویژه برای خودروهای داخلی اثر زیادی دارد و بازار را با حرکت و جنب‌وجوش تازه مواجه کند.



* به نظر شما مردم در حال حاضر مشکل نقدینگی و پس‌انداز دارند یا این‌که به دلیل افت شدید کیفیت، دیگر اعتمادی به خودروهای تولید داخل ندارند؟

این میزان و شدت رکودی که ما در این یکی، دو ماه اخیر در بازار خودرو شاهد بودیم، حکایت از مشکلات شدید اقتصادی و انتظار مردم برای کاهش قیمت دارد. مباحث کیفی که لحظه‌ای اتفاق نمی‌افتد که به فرض بگویید امروز کیفیت خودروهای ایرانی یک‌دفعه افت پیدا کرده است. کیفیت خودروهای ایرانی در یک دوره زمانی افت کرده است و یک‌دفعه و به‌صورت لحظه‌ای حادث نمی‌شود.

من اعتقاد دارم ضمن این‌که ما ممکن است مشکلات جدی در حوزه تولید خودرو داشته باشیم، اما در مقایسه با قیمتی که خودروهای ایرانی عرضه می‌شود و نسبت به خودروهای رقیب و چینی، یا اصلا عقب نیستیم، یا این‌که مشکلی هم وجود داشته باشد، قابل برطرف کردن است.

به نظر می‌رسد در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی برای ارتقای کیفیت برنامه دارند، بنابراین من اعتقاد دارم که بیشترین عامل نخریدن خودرو، مشکلات اقتصادی است. شما به این نکته هم توجه کنید که در حال حاضر آیا شرایط بازار مسکن مناسب است؟ آیا بازار لوازم خانگی مناسب است؟ آیا بازار منسوجات مناسب است؟ کلا بازار خرید و فروش خوب است؟ شما می‌بینید که در همه حوزه‌ها رکود وجود دارد. پس بخش اصلی رکود صنعت خودرو ربطی به کمپین ندارد. من نمی‌گویم تاثیرگذار نبوده، امان اگر بخواهیم عوامل موثر را در رکود بازارهای مختلف بررسی کنیم، می‌بینیم شرایط اقتصادی مردم بیشترین تاثیر را در بازار خودرو داشته است. دومین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، انتظار کاهش قیمت در جامعه است. مردم فکر می‌کنند با توجه به توافقات صورت گرفته، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد؛ در صورتی که این تفکر درست نیست و من فکر می‌کنم اگر هم تاثیر داشته باشد، زمان می‌برد.

در نتیجه من عامل نخریدن خودرو را مسایل اقتصادی می‌دانم؛ هر چند ایرادات کیفی در صنعت خودرو وجود دارد و خودروسازان باید روی بهبود کیفیت کار کنند.



* هم‌اکنون اعداد و ارقام گوناگونی از تعداد خودروهای انباشته شده در انبار خودروسازان مطرح می‌شود؛ از رقم 6 هزار خودرو اضافی دپو شده در انبار خودروسازان به گفته محمدرضا نجفی‌منش، عضو انجمن قطعه‌سازان تا تعداد 100 هزار خودرو انبار شده بنا به گفته مسوولان دولتی. البته فرهاد بهنیا، عضو انجمن قطعه‌سازان ایران نیز عنوان کرده که هم‌اکنون 120 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان برای عرضه وجود دارد و تقاضایی در بازار نیست. با توجه به این اخبار، چه تعداد خودرو در انبار خودروسازان انباشته شده است؟

ببینید، یک تعداد خودرو وجود دارد، ولی به آن اندازه‌ای نیست که عنوان شده است. چون وقتی تقاضا کاهش پیدا می‌کند، بلافاصله شرکت‌های خودروسازی میزان تولید را متناسب با تقاضا کاهش می‌دهند و تیراژ تولید پایین می‌آید تا تعداد خودروها در انبارها از حد متعارف بالاتر نرود. بنابراین من این اعداد و ارقام نجومی را که عنوان می‌شود، تایید نمی‌کنم.



* دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ای برای تولید سه میلیون خودرو در سال خبر داد. به نظر شما در حال حاضر ظرفیت این میزان تولید وجود دارد و آیا بازاری برای این تعداد خودرو وجود دارد؟

این برنامه برای سال 2025 یعنی، یعنی 11 سال دیگر. این برنامه راهبردی صنعت خودرو است و براساس این برنامه، تولید سه میلیون خودرو در سال هدف‌گذاری شده است.

بله آغاز شد

و باز هم دوباره ارابه های مرگ فروششان آغاز شد !!!
و باز هم دوبراه آمار مرگ و میر پدران و سرپرست های خانواده به دلیل نبود لنت ترمز ( تو کارخونه یادشون رفته ) و یا پوسیدگی کمربند ایمنی و روکش نو ، و یا باز نشدن کیسه هوا ، و یا ترکیدن لاستیک به علت نداشتن تاریخ مصرف و لاستیک 6 سال پیش روی ماشین 0 و یا پاره شدن تسمه تایم وسط اتوبان خودرو 2 هزار کارکرد به دلیل کارکرده بودن قطعات خودرو

بله حماسه ای دیگر در راه است و به امید خدا به دست خودرو سازان عزیز آمار 20 هزار کشته در سال به دلیل نبود ایمنی خودرو ، به 100 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد

بله این است صنعت پیشرفته خودرو سازی در ایران

و دولت عزیز چون به فکر مردم است وام خرید خودرو بدون هیچ دردسری میدهد آن هم 25 میلیون تومان خودرو 0 تحویل میگری اما با قطعات فرسوده و تاریخ مصرف گذشته 20 سال پیش
ولی وام ازدواج را که برای رفاه مردم و آغاز زندگی جوانان است را 4 میلیون تومان قرار داده با 700 روز دوندگی و 120 عدد ضامن و چک و سفته که در آخر از متصدی بانک میشنود که متاسفانه بودجه نداریم و وام ازدواج شما حدود 6 سال دیگر آماده خواهد شد

بله درست حدس زدید اینجا ایران است و مردمانی که چشمو گوششان را بسته اند به راستی که سزاوار این ذلت هستند ...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا