برگزیده های پرشین تولز

اخبار اقتصادی

pool

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
3,838
لایک‌ها
10,697
scr.jpg

الو گوشی دستت اومد
 

behsen69

Registered User
تاریخ عضویت
10 می 2018
نوشته‌ها
883
لایک‌ها
2,179
سن
33
پس از ترکیه هند هم واردات نفت از ایران را متوقف کرد

سفیر
هند در واشنگتن اعلام کرد کشورش بطور کامل واردات نفت خود از ایران را قطع کرده است.


همزمان با این اخبار سقوط آزاد قیمت نفت هم ادامه داره. قیمت نفت برنت که تا یه هفته پیش حدود 73 دلار بود الان به 66.3 دلار و نفت وست تگزاس امریکا به 57.5 دلار رسیده

با توجه به اینکه قیمت نفت ایران همیشه 4 5 دلار پایین تر از نفت برنته و همچنین تخفیفات ویژه برای فروش در بازار سیاه و خاکستری در حال حاضر قیمت نفت ایران احتمالا زیر 60 دلار و حوالی 55 دلار رسیده.


پر کنید اون جام زهرو:)
 

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
هند خرید نفت از ایران را متوقف کرد

هارش واردهان شرینگلا، سفیر هند در آمریکا گفته است که درماه آوریل، این کشور یک میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد و افزود: "همین بود و بس؛ بعد از آن دیگر نفتی از ایران وارد نکرده‌ایم."

هند از جمله خریداران عمده نفت ایران است و تا قبل از تحریم‌های نفتی اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی، روزانه بین ٤٥٠ تا ٤٨٠ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کرد. با اجرایی شدن مرحله اول تحریم نفتی آمریکا در ماه نوامبر، ایالات متحده به هند اجازه داد به واردات روزانه سیصد هزار بشکه نفت از ایران ادامه دهد اما مدت معافیت در اوایل ماه مه منقضی شد.

آقای شرینگلا گفته است که هند واردات نفت از ونزوئلا را هم متوقف کرده است. ایالات متحده در واکنش به درگیری سیاسی در ونزوئلا به منظور کاهش امکانات مالی دولت، خرید نفت از آن کشور را نیز تحریم کرده است. سفیر هند در توجیه این تصمیم گفته است که کشورش "ایالات متحده را یک شریک خود تلقی می‌کند"
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
کمترین رشد اقتصادی در کدام کشورهاست؟ + رتبه ایران
57876081.jpg


ونزوئلا کماکان منفی‌ترین رشد اقتصادی جهان را دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از مجله گلوبال فاینانس، در سراسر جهان رشد اقتصادی رو به کاهش است. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ را از ۳.۶ درصد به ۳.۳ درصد کاهش داده است. با این حال روند رشد اقتصادی در برخی از کشورها با سرعت بیشتری رو به کاهش است.

احتمالاً حدس زدن این مساله کار چندان سختی نیست که جایگاه اول متعلق به کدام کشور است اما دیدن نام برخی از کشورها احتمالاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این گزارش به رده‌بندی ۱۹۳ کشور بر اساس رشد اقتصادی در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ پرداخته است.

تغییر رشد اقتصادی در این گزارش به میزان تغییرات تولید ناخالص داخلی هر کشور (مجموع ارزش کالا و خدمات تولید شده در یک سال) اطلاق شده است. بر این اساس پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی در کشورهای زیر به ثبت رسیده است:

۱- ونزوئلا

متوسط تغییر رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال منفی ۷.۶۱۷ درصد

نرخ رشد پیش بینی شده اقتصادی برای سال ۲۰۱۹ معادل منفی ۲۵ درصد

۲- سودان جنوبی

متوسط تغییر رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال منفی ۴.۳۷۴۶ درصد

نرخ رشد پیش‌بینی شده اقتصادی برای سال ۲۰۱۹ نیز ۸.۸۷۲ درصد

۳- یمن

متوسط تغییر رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال منفی ۳.۴۸۷ درصد

نرخ رشد پیش بینی شده اقتصادی برای سال ۲۰۱۹ معادل ۲.۰۵۷ درصد

۴- گینه استوایی

متوسط تغییر رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال منفی ۳.۰۱۴۱ درصد

نرخ رشد پیش‌بینی شده اقتصادی برای سال ۲۰۱۹ نیز منفی ۳.۹۷۳ درصد

۵- یونان

متوسط تغییر رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال منفی ۱.۹۰۳۴ درصد

نرخ رشد پیش بینی شده اقتصادی برای سال ۲۰۱۹ معادل ۲.۴۰۴ درصد

در این رده‌بندی همچنین کشورهای سن مارینو، پورتوریکو، سودان، دومنیکا، ترینیداد و توباگو به ترتیب در رده‌های ششم تا دهم پایین‌ترین نرخ رشد اقتصادی جهان قرار گرفته‌اند.

رتبه ایران

ایران در این رده بندی بالاتر از کشورهایی چون ایتالیا، اوکراین و پرتغال و پایین تراز کشورهایی چون کرواسی، اسپانیا و فرانسه، بیست و سومین رشد اقتصادی پایین جهان طی یک دهه اخیر را داشته است.

متوسط تغییر رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال در ایران ۰.۸۶۹۶ درصد و نرخ رشد پیش‌بینی شده اقتصادی برای سال ۲۰۱۹ نیز منفی ۶.۰۰۵ درصد است.

بالاترین نرخ رشد اقتصادی در یک دهه اخیر نیز به ترتیب متعلق به نائورو، اتیوپی، ترکمنستان، مغولستان، ازبکستان، چین و هند بوده است.

انتهای پیام


https://www.isna.ir/news/98030602437/کمترین-رشد-اقتصادی-در-کدام-کشورهاست-رتبه-ایران
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
تدوین لایحه مالیات بر عایدی املاک، طلا، ارز و خودرو
سه شنبه ، ۷ خرداد ۱۳۹۸-۱۴:۰۹
305973.html



سرپرست سازمان امور مالیاتی، گفت: سازمان مالیاتی هم اکنون در حال بررسی وضع مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه املاک، طلا، ارز و خودرو است.
به گزارش لایودیتا به نقل از خبرگزاری مهر، محمد قاسم پناهی با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی هم اکنون بر روی موضوع مالیات بر عایدی سرمایه کار کارشناسی انجام می‌دهد و در حوزه املاک، طلا، ارز و خودرو این مالیات می‌تواند وضع شود، البته با توجه به ساختار اجرایی کشور، فرهنگ اجتماعی و زیرساخت‌های اطلاعاتی می‌توان تصمیم گرفت که این مالیات قابلیت اجرایی پیدا کند.
سرپرست سازمان امور مالیاتی، با تاکید بر اینکه اگر در اجرای هر قانونی زمینه اجرایی و فرهنگ اجتماعی آن دیده نشود شاید در اجرا با مشکل مواجه شود، افزود: سازمان امور مالیاتی با کلیات طرح نمایندگان درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه موافق بود، اما دستگاه‌های دیگر مخالفت و عنوان کردند که این طرح پخته نیست و تنها یک بعدی به مسکن پرداخته شده است.
پناهی ابراز امیدواری کرد که به زودی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه تدوین شود و گفت: در حال حاضر بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد تا روی مابقی بازارها و دارایی‌ها به جز مسکن این مالیات وضع شود تا لایحه آن به صورت کلی ارائه شود.

https://news.livedata.ir/n/305973.html
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
طی هفت ماه اخیر صورت گرفت؛
فروش ۱۰۸۵۰۰۰ بشکه نفت‌خام در بورس انرژی
57776020.jpg


برگزاری ۱۷ مرحله عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی در هفت ماه اخیر، به فروش یک میلیون و ۸۵ هزار بشکه نفت خام منتهی شد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام وزارت نفت، از آبان‌ماه پارسال تا کنون، نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران طی ۱۰ مرحله در بورس انرژی عرضه شده و نتیجه آن، فروش یک میلیون و ۱۵ هزار بشکه نفت خام بوده است، همچنین عرضه نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی از امسال کلید خورد که از دو عرضه برگزار شده، تنها یک عرضه به معامله رسید و طی آن، ۷۰ هزار بشکه نفت سنگین معامله شد.

عرضه میعانات گازی در بورس انرژی نیز از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد و پنج مرحله عرضه این محصول تا کنون به هیچ معامله‌ای نینجامیده، به این ترتیب، از مجموع ۱۷ عرضه انجام شده در حوزه نفت خام سبک، نفت خام سنگین و میعانات گازی، تا کنون یک میلیون و ۸۵ هزار بشکه نفت خام مشتمل بر یک میلیون و ۱۵ هزار بشکه نفت خام سبک و ۷۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در بورس انرژی معامله شده است.

تسهیلات برای افزایش مشتریان

نکته قابل توجه اینکه وزارت نفت به منظور جذاب کردن عرضه‌ها، تسهیلات مختلفی را لحاظ کرده است؛ هرچند در نظر گرفتن این تسهیلات نیز تا کنون نتوانسته در رشد معاملات تأثیر بسزایی داشته باشد. بیژن زنگنه، وزیر نفت در این زمینه عنوان کرده است: بورسی‌ها معتقدند کسب موفقیت عرضه نفت در بورس کمی زمان‌بر است و وارد میدان شدن کنشگران و فعالان این عرصه به زمان نیاز دارد.

زنگنه درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای خریداران نیز به تسهیلات در تعهدات ریالی و اعتباری اشاره و تصریح کرده است: محموله‌های عرضه نفت در بورس نیز تا حد امکان (۳۵ هزار بشکه یا ۵ هزار تن) کوچک شده، بنابراین امکان خوبی برای خریداران به‌وجود آمده است؛ ضمن اینکه امکانات لجستیکی مورد نیاز هم از سوی وزارت نفت برای تحویل محموله‌های کوچک فراهم شده است.

https://www.isna.ir/news/98031205398/فروش-۱۰۸۵۰۰۰-بشکه-نفت-خام-در-بورس-انرژی
 

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
تحریم گسترده و کم سابقه آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران/ 39 شرکت پتروشیمی ایرانی مشمول تحریم شدند

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک گروه صنعتی پتروشیمی ایران و شرکت‌های تابعه آن خبر داد.وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک گروه صنعتی پتروشیمی ایران و شرکت‌های تابعه آن خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدام خصمانه دیگری علیه ملت ایران، از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک گروه صنعتی در بخش پتروشیمی و صنابع و بخش‌های تابع آن خبر داد.

این وزارتخانه روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نام «شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس» را به عنوان بزرگترین گروه صنعتی فعال در بخش پتروشیمی و ۳۹ شرکت تابعه و دفاتر فروش آن را در فهرست تحریم های جدید قرار داده است.

بنا بر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا این شرکت به دلیل حمایت از قرارگاه سازندگی خاتم که به ادعای واشنگتن بازوی اقتصادی **** پاسداران انقلاب اسلامی است، مورد تحریم قرار می گیرد.
 
Last edited:

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
U.S. sanctions target Iran petrochemicals, analysts see modest effect

رویترز: تحریم‌های پتروشیمی آمریکا علیه ایران اثر ناچیزی دارند.

تحلیلگران به خبرگزاری رویترز گفته‌اند تحریم‌های دولت آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران که امروز اعلام شد تا اندازه زیادی نمادین هستند و اثر چندانی ندارند.

https://www.reuters.com/article/us-usa-iran-sanctions/u-s-sanctions-target-iran-petrochemicals-analysts-see-modest-effect-idUSKCN1T81RU
 

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
شرکت‌های زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که امروز تحریم شده‌اند به شرح زیر هستند:

  • شرکت پتروشیمی اروند
  • شرکت پتروشیمی آب نیرو بندرامام
  • شرکت پتروشیمی بسپاران بندر امام
  • شرکت پتروشیمی فرآورش بندر امام
  • شرکت پتروشیمی خوارزمی بندر امام
  • شرکت پتروشیمی کیمیا بندر امام
  • شرکت پتروشیمی بندر امام
  • شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا
  • شرکت پتروشیمی فجر
  • شرکت پتروشیمی هنگام
  • شرکت کود شیمیایی اوره هرمز
  • شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی ایران
  • شرکت مدیریت توسعه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایران
  • شرکت پتروشیمی کارون
  • شرکت پتروشیمی خوزستان
  • شرکت کود شیمیایی اوره لردگان
  • شرکت پتروشیمی مبین
  • شرکت مدبران اقتصاد
  • شرکت پتروشیمی نوری
  • شرکت پتروشیمی پارس
  • شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد
  • شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس
  • شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس
  • شرکت تجارت صنعت خلیج فارس
  • شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس
  • شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی
  • شرکت راه‌آوران فنون پتروشیمی
  • شرکت پتروشیمی شهید تندگویان
  • شرکت پتروشیمی ارومیه
  • شرکت پتروشیمی همت
  • شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی
  • شرکت پتروشیمی ایلام
  • صنایع پلیمر گچساران
  • صنایع پتروشیمی دهدشت
  • شرکت پتروشیمی بروجن
  • شرکت بین‌المللی NPC (مستقر در انگلیس)
  • NPC Alliance Corporation (مستقر در فیلیپین)
  • شرکت Atlas Ocean (مستقر در امارات)
  • شرکت Naghmeh FZE (مستقر در امارات)
وزارت خزانه‌داری آمریکا هدف از تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را اعمال فشار بر آن برای توقف برنامه تولید موشک‌های بالستیک و افزایش تنش در منطقه توسط **** پاسداران جمهوری اسلامی عنوان کرد.
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920

صادرات ۸.۴ میلیارد دلاری ایران در دو ماهه ۹۸



سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که ایران در دو ماهه ابتدایی سال جاری ۸.۴ میلیارد دلار صادرات داشته است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مودودی امروز (یکشنبه) در نشست خبری با بیان این خبر گفت: با وجود آنکه در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ میزان صادرات کشور ۱۸ درصد کاهش یافت، اما آمار دو ماهه نشان می‌دهد که در قیاس با رقم ۷.۷ میلیارد دلاری سال گذشته امسال صادرات دو ماهه کشور ۷.۱ درصد افزایش یافته است.

وی درباره آخرین وضعیت آمار واردات نیز اظهار کرد: ما در طول این مدت ۶.۷ میلیارد دلار واردات داشته‌ایم که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته کاهشی هشت درصدی را نشان می‌دهد.

https://www.isna.ir/news/98031908162/صادرات-۸-۴-میلیارد-دلاری-ایران-در-دو-ماهه-۹۸
 

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
شیرخام و لبنیات رسما مجوز افزایش قیمت گرفت + نرخ های جدید

1036565_803.jpg
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
World Bank Downgrades Iran Growth Forecasts

The impact of US sanctions is projected to peak this year, with Iran’s economic growth resuming in 2020

بانک جهانی : اوج اثر تحریمها بر اقتصاد ایران سال 2019 است و اقتصاد ایران رشد خود را در سال 2020 از سر میگیرد .

https://financialtribune.com/articl...5/world-bank-downgrades-iran-growth-forecasts
 

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
Iran Offers Incentives for SCO Investors, Businesses

156050465760884700.jpg


https://financialtribune.com/articl...ffers-incentives-for-sco-investors-businesses


ظاهرا سازمان همکاریهای اقتصادی شانگهای هم برای عضویت دائم ایران داره چراغ سبز نشون میده .
الان کجای این خبر که خودت اینجا کپی کردی چنین چیزی رو گفته؟! حتی چنین برداشتی هم از متن و عنوان خبر نمیشه کرد. لطف کنید از ارسال فیک نیوز و تفسیرها و تحلیل های من در آوردی خود داری کنید
 
Last edited:

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
الان کجای این خبر که خودت اینجا کپی کردی چنین چیزی رو گفته؟! حتی چنین برداشتی هم از متن و عنوان خبر نمیشه کرد. لطف کنید از ارسال فیک نیوز و تفسیرها و تحلیل های من در آوردی خود داری کنید

Iran's rich resources and strategic geographical position, along with its sustainable security and skilled workforce, provide multiple opportunities for investors and businesses in the member states of Shanghai Cooperation Organization.

-----------------

اینم یک تحلیل دیگه از ایرنا :

عضویت ایران در سازمان شانگهای، بدون مانع

https://www.irna.ir/news/83348716/عضویت-ایران-در-سازمان-شانگهای-بدون-مانع


شما هم لطفا اگر با خبری و یا تحلیلی و یا نظری مخالفید ، بدون تخطئه و پرخاش نظرتون رو بگید . :)
 
Last edited:

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
Iran's rich resources and strategic geographical position, along with its sustainable security and skilled workforce, provide multiple opportunities for investors and businesses in the member states of Shanghai Cooperation Organization.
ترجمه : منابع غنی و جایگاه استراتژیک جغرافیایی ایران، در کنار امنیت پایدار و نیروی کار ماهر، موقعیت های فراوانی برای سرمایه گذارانی از کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای فراهم می کند.

این صرفاً یک ایده هست و نقطه نظر نویسنده متن. شما چطوری از نظر شخصی یک فرد که این متن رو نوشته به این نتیجه رسیدی که سازمان شانگهای برای عضویت دائم ایران چراغ سبز نشون داده؟! میشه به ما بگی؟
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
ترجمه : منابع غنی و جایگاه استراتژیک جغرافیایی ایران، در کنار امنیت پایدار و نیروی کار ماهر، موقعیت های فراوانی برای سرمایه گذارانی از کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای فراهم می کند.

این صرفاً یک ایده هست و نقطه نظر نویسنده متن. شما چطوری از نظر شخصی یک فرد که این متن رو نوشته به این نتیجه رسیدی که سازمان شانگهای برای عضویت دائم ایران چراغ سبز نشون داده؟! میشه به ما بگی؟

من از روی این خبر و اخبار دیگه که لینک یکیش رو بالا گذاشتم به این نتیجه رسیدم . چرا دعوا داری ؟
امیدوارم این بحثهای بیهوده اینجا شروع نشه .
شما اگر مخالفی حرف خودت رو بزن با بقیه چیکار داری که چه نتیجه گیری میکنند یا چه نظری دارند .
 

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
من از روی این خبر و اخبار دیگه که لینک یکیش رو بالا گذاشتم به این نتیجه رسیدم . چرا دعوا داری ؟
امیدوارم این بحثهای بیهوده اینجا شروع نشه .
شما اگر مخالفی حرف خودت رو بزن با بقیه چیکار داری که چه نتیجه گیری میکنند یا چه نظری دارند .
باز هم جواب منو ندادی و زدی به صحرای کربلا!
این تاپیک مربوط به اخبار اقتصادی هست. شما میتونی اخبار اقتصادی رو اینجا در چارچوب قوانین انجمن قرار بدی. اما نظرات شخصی و برداشت ها و تحلیل ها و تفسیرهایی که تو ذهن خودت داری رو نمیتونی اینجا بگذاری.
یک عنوان و یک متن خبر و خلاص! رویه این تاپیک هم تا الان همین بوده و هر کسی که خبری میگذاشته ، برداشت ها و تحلیل های شخصیش رو برای خودش نگه میداشته.
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
باز هم جواب منو ندادی و زدی به صحرای کربلا!
این تاپیک مربوط به اخبار اقتصادی هست. شما میتونی اخبار اقتصادی رو اینجا در چارچوب قوانین انجمن قرار بدی. اما نظرات شخصی و برداشت ها و تحلیل ها و تفسیرهایی که تو ذهن خودت داری رو نمیتونی اینجا بگذاری.
یک عنوان و یک متن خبر و خلاص! رویه این تاپیک هم تا الان همین بوده و هر کسی که خبری میگذاشته ، برداشت ها و تحلیل های شخصیش رو برای خودش نگه میداشته.
با توجه به بیهوده بودن این بحث شاید بهتر بود همینقدر هم جواب نمیدادم.
شما گفتی میشه بگی چطور به این نتیجه رسیدی . من هم توضیح دادم که چطور . حالا میگی که اصلا نباید نظری تو این تاپیک بدی !
من نمیدونم واقعا مشکلت چیه و دنبال چی هستی ولی اگر واقعا مشکلت اون یک جمله هست میتونی به مدیر بگی بررسی کنه و اگر خلاف قوانین هست حذفش کنه.
 
Last edited:
بالا