- تاریخ عضویت
- 21 ژانویه 2012
- نوشتهها
- 7,193
- لایکها
- 16,507
ربطی به سرعت نداره مهم دور موتوره 
چی میگی؟ اینجا یه ملت اینطورین.. حتی ماشین اروندی ها :|
لامصب ماشینت همون اروندیش 4 برابر قیمت ماشین منه کولرتو بزن.. :general208:
حرفی ندارم بگم آدم لال میشهاولین باره می شنوم یه خاطر باتری. الان یهونه رو کردن باتری؟
گیریم باتری مستهلک بشه. مگه قراره دست نخورده بمونه؟ لاستیک مسهلک میشه اینم مثل لاستیک و...
عادات مشابه زیاد هست
مغازه می بینم تاریک مثل بازداشتگاه هست، یا پریز برق شکسته، دست کسی بهش بخوره برق گرفتتش، مگه یه لامپ یا پریز چقدر خرج داره؟ برای صاحب مغازه هم باشه.
چند هفته پیش از شهر دیگه می خواستیم با مینی بوس بیایم شهر خودمون. کرایه مینی بوس بنز _زمان جنگ جهانی دوم) 4 تومنه، میدل باس 5 تومن، وسط ظهر سوار میدل باس بودیم کولر رو هم روشن کرده بود، یه خانمه گفت کرایه مینی یوس 4 تومنه به خاطر 1000 تومن می خواست بره سوار مینی بوس شه ...
دور موتور که موقع حرکت همیشه طرفای 3 هست که مناسبه بنظرم..وقتی سرعت کمه دور موتور پایینه > قدرت موتور کمه. اینطور نیست؟
اون بالای 66 کیلومتر هم فکر کنم به صرفه تر بودن روشن بودن کولر نسبت به باز کردن شیشه هست ...
اصلا کولر برای موتورهایی با حجم پایین 2000 سی سی واقعا فشار به موتور میارهبا تشکر از کارشناس های محترم، به نظر بنده ی حقیر بعضی از دوستانی که کولر روشن نمیکنن دلیلش اصلا مصرف بنزین نیست و دلایل فنی دیگه ای میتونه داشته باشه، مثل بالا رفتن آمپر ماشین، بی جون شدن ماشین ( لش شدن ) و کم آوردن توی سربالایی ها که ماشین باید جوون بکنه تا بتونه بره بالا...
از یه پراید درب و داغون که راننده تاکسی با کلی بدبختی و قرض خریده تا خرج زن و بچش رو بده انتظار نداشته باش واسه 5 هزار تومن کرایه تاکسی یه خرج 100-200 هزارتومنی متقبل بشه... اگه گرمت میشه با ماشین خودت برو، یا با مترو برو، یا اسنپ بگیر قبلش هماهنگ کن که حتما باید کولر بزنی، اگه گفت نه کنسل کن، ولی راننده ی تاکسی شهری ملزم به روشن کردن کولر نیست.
داداش قدرت موتور هیچ ربطی به سرعت نداره شما با سرعت 20 کیلومتر هم که بری قدرت موتور به نسبت دور موتور نیروی تورگ و نیروی گشتاور و قدرت اسب بخار محاسبه میشه با این تفاوت که تو سرعت بالاتر تازه قدرت موتور به واسطه مقاومت هوا کاهش هم پیدا میکنهاگه اشتباه نکنم نوشته بود مقاومت باد تو بالای 120 کیلومتر 4 برایر میشه بیشتر مصرف سوخت هم بیشتر میشه
64 کیلومتر برای قدرت موتور بود ، نه باز بودن شیشه و مقاومت باد ....نوشته بودم، تو سرعت پایین قدرت موتور کمه، کولر روشن بشه فشار بیشتری به موتور وارد میشه... این باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشه. مثل همون باز بودن شیشه و بالا رفتن مقاومت باد و فشار اومدن بیشتر به موتور و در نتیجه مصرف سوخت بیشتر
ولی به نظرم باز روشن کردن کولر تو سرعت پایین هم یه صرفه تره. به خاطر یکم هزینه، آدم خودش رو عذاب بده برای چی.
تایید میشه:general601:ربطی به سرعت نداره مهم دور موتوره![]()
وقتی ماشین با سرعت 80KM/H داره میره، موتور همون قدرتی رو داره که با سرعت 20 میره؟ مثلا وقتی ماشین با سرعت 20 کیلومتر میره موتور 100 اسب قدرت داره وقتی هم با سرعت 120 میره 100 اسب؟داداش قدرت موتور هیچ ربطی به سرعت نداره شما با سرعت 20 کیلومتر هم که بری قدرت موتور به نسبت دور موتور نیروی تورگ و نیروی گشتاور و قدرت اسب بخار محاسبه میشه با این تفاوت که تو سرعت بالاتر تازه قدرت موتور به واسطه مقاومت هوا کاهش هم پیدا میکنه
شما بهترین قدرت موتور رو حتی تو دنده 1 یا دنده عقب هم میتونی داشته باشی
بلهوقتی ماشین با سرعت 80KM/H داره میره، موتور همون قدرتی رو داره که با سرعت 20 میره؟ مثلا وقتی ماشین با سرعت 20 کیلومتر میره موتور 100 اسب قدرت داره وقتی هم با سرعت 120 میره 100 اسب؟
اشتباهه. این خیلی به درگ فورس و فرم ایرودینامیکی خودرو بستگی داره و نمیتونه در مورد همه مدلها درست باشه. در اغلب موارد برعکسهیه تحقیقات انجام دادن رانندگی با سرعت 88 کیلومتر در ساعت ، اگه پنجره پایین باشه مصرف سوحت 20 درصد افزایش پیدا می کنه ، کولر روشن باشه 10 درصد.
:general304::general304:ماه پیش رفتم من مسافرت . واقعا هر جا میرفتیم هوا اتیش بود ظهرا . اشناهای خودمون لامصبا کولر نمیزدن . داشتیم میمردیم از گرما. یکیمون بچه داشت ، بچه داشت هلاک میشد. اینقدر گریه کرد که این کولرو زد. گفت والا من به خاطر بچه دارم میزنم و
رنه هوا برا خودم خوبه ! اینقدر عصبی شدم که ... لعنتیا خوزستان 60 درجس ماشینا کولرشون خاموش نیست. خود تاکسی ها دربستی که میگیرید یا بین شهریا. والا کرایشونم ارزون تره شهرا بالاس ! حالا هفته پیش اینا اومدن خوزستان. من تا 12 ظهر برا اینا کولر نزدم. هی میگفتن سوختیم. گفتم نه هوا هنوز نشده اونی که ظهرای اونجا و شب کولر آبی میزدید واسمون میمردیم از گرما. عصرم ساعت 5 کولرو خاموش کردم. باز گفتن پختیم. گفتم بالاخره ما عادت داریم به این هوا. اقا هیچی شبش رفتن خونه یک اشنای دیگه ای. گفتم خوبتون بشه !
طرف پیکان 48 داره هنوز پلاستیک صندلی هاش روش هست :general307:نکندن نایلون صندلی ماشین و نایلون افتابگیر تا ۱ سال
زمان تعویض دنده ها را نسبت به سرعت خودروبله
مثال وقتی میگن حداکثر قدرت اسب بخار پراید 63 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه هست یعنی این قدرت رو در 5000 دور بدست میاره در واقع ملاک قدرت موتور در دور موتور هست نه سرعت حرکت ماشین
این 63 قدرت اسب بخار رو تو دور 5 هزارتا بدست میاره خواه ماشین دنده 1 باشه 2 باشه 3 باشه یا 4 و گفتم که اتفاقا تو سرعت کمتر بواسطه نبود مقاومت هوا قدرت ماشین میتونه بهتر و بهینه تر به سرعت تبدیل بشه
بله، ماشینی که ایرودینامیک خوبی نداشته باشه مقاومت باد بیشتره > مصرف سوخت بیشتره، تو suv وقتی شیشه باز بشه اون درصد کمتره، تو سدان بیشترهاشتباهه. این خیلی به درگ فورس و فرم ایرودینامیکی خودرو بستگی داره و نمیتونه در مورد همه مدلها درست باشه. در اغلب موارد برعکسه
اتفاقا همین یکی دو هفته پیش تلویزیون داشت یه گزارش در مورد همین نشون میداد و اونجا از یه مکانیک که مثلا کارشناس بود سوال پرسید و اون مکانیک مثلا کارشناس گفت که باید در سرعت پایین کولر رو روشن کرد !!++ گفتن بهتره سرعت بالای 64 کیلومتر کولر روشن بشه،
اصطلاحا میگن پیستون آب میکنه..اتفاقا همین یکی دو هفته پیش تلویزیون داشت یه گزارش در مورد همین نشون میداد و اونجا از یه مکانیک که مثلا کارشناس بود سوال پرسید و اون مکانیک مثلا کارشناس گفت که باید در سرعت پایین کولر رو روشن کرد !!
یه چیزایی مثل پیستون رو نشون داد و گفت در صورتیکه در سرعت بالا (دنده سبک) اقدام به روشن کردن کولر کنید این پیستون ها کج میشن و به ماشین آسیب میرسونه
حالا اون پیستونهایی که نشون داد مال چی و کجا بود رو نمیدونم