hamedsullivan
مدیر بازنشسته
نقطه ی شروع مسابقه , از ارم زردی (نارنجی شاید ) که داخل S هست به سمت چپ شروع میشه .
نقطه های قرمز مسیر صحیح ریسینگ لاین تو این پیست هستن .
این پیست یه جورایی 5 تا پیچ داره چون دوتاش مخلوط میشن , 4 تا شماره زدم .
پیچ شماره ی 1 : از منتهی الیه سمت راست حرکت میکنیم به نقطه ی ترمز گیری میرسیم ,
ابتدا ترمز و در حین ترمز Heel And Toe و معکوس ( معکوس دادن باید قبل از پیچیدن تموم شه ) .
در حالی که فشار روی ترمز رو کم می کنیم وارد پیچ میشیم , تقریبا 3/1 از نصف پیچ رو که پشت سر گذاشتیم ترمز باید تموم شده باشه و با گاز ثابت به سمت اپکس میریم .
نقاط سبز و زردی رو که در پیچ اول می بینید , اپکس های اشتباهی هستن که بعضی ها در نظر میگیرن ولی اپکس صحیح در نقطه ی ابی قرار داره ,
یعنی ماشین شما باید در اون نقطه با پیچ مماس بشه و بعد از اون شروع به گاز دادن میکنید ( اگر احساس کردید میتونید کامل گاز رو بگیرید این کار رو انجام بدید ولی نباید ماشین از تعادل خارج شه )
و به سمت خارج پیچ میرید . این کار باید یکنواخت صورت بگیره نه اینکه چندین بار فرمون رو به چپ و راست بچرخونید .
--------------------------
پیچ شماره ی 2 : همون طور که می بینید , نقطه های زرد مسیر اشتباه هستن که باعث میشه شما افت دور موتور داشته باشید و حتی ماشین دچار over steer یا سرخوردگی عقب ماشین بشه یا حتی منجر به اسپین بشه !
پس , در ورود به پیچ شماره ی 2 با سرعت کمتر و حفظ تعادل ماشین وارد پیچ میشیم (نقاط قرمز) و به سمت اپکس میریم .
این پیچ خیلی مهمه , همیشه در مسابقات پیچ های قبل و بعد از یک مسیر مستقیم , از مهمترین ها هستن و ماشین باید بیشتر برای این 2 پیچ ست اپ شه .
-----------------------
پیچ شماره ی 3 : نقاط سبزی رو که ملاحظه می کنید , باز هم مسیر اشتباه هستن !
متاسفانه اکثر دوستان از این قسمت حرکت میکنن که باعث انحراف ماشین به بیرون پیچ میشه و مجبورن فرمون شدیدتری بدن که باعث شتابگیری به تاخیر میشه .
اگه پیست رو از نزدیک ببینید از جای لاستیک ها مشخثه که اکثرا از جای اشتباه میپیچن !
پس ما از قسمت قرمز حرکت میکنیم .
نقطه ی زرد , اپکس سریع و اشتباه هست و نقطه ی ابی اپکس صحیح و بعد از اپکس هم سریعا به منتهی الیه سمت چپ حرکت میکنیم .
-----------------------
پیچ شماره ی 4 : در این پیچ هم نقطه ی سبز , اپکس اشتباه و نقطه ی ابی اپکس صحیح هست .
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
توضیحات :
1: اپکس : به راس پیچ گفته می شود , توچه کنید !! راس پیچ همیشه وسط پیچ نیست !
2: شاید به نظر بعضی از دوستان , فاصله ی نقط ی سبز و ابی مهم نباشه و احساس کنن که این 1 متر چه تاثیری داره !
ولی در مسابقات ریس شما با ثانیه ها و صدم ها مبارزه می کنید پس 1 متر اختلاف اپکس , میتونه شما رو 3 دهم تا نیم ثانیه رو هر پیچ جلو بندازه .
3: نقطه ی ترمز گیری در پیچ های مختلف , بستگی به ماشین و تمرین داره و جای خاصی نداره .
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
منتظر نظرات دوستان عزیز هستم .
موفق باشید .