برگزیده های پرشین تولز

با تيم ملي / هدف: جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي

وضعیت
موضوع بسته شده است.

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
40
محل سکونت
Mashhad
خوب بازی رو ندیدم انشاله بتونیم کویت را ببریم این تدارکاتی بود
 

mori.54

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
2,599
لایک‌ها
4,675
سن
48
محل سکونت
Tehran
اما درباره ی حضورش تو تیم ملی. خوب مگه علی دایی کاری رو که شما بقول خودتون مالدینی کرد رو انجام نداد؟ تا جایی که سنش اجازه میداد بازی کرد. ولی بنظر شما دلیل اینکه مالدینی وقتی با این سن و سال هنوزم که هنوزه وقتی بازی میکنه کلی تشویق میشه ولی اگر دایی با این سنش بازی کنه کلی هم فحش میشنوه چیه؟! من میگم تفاوت تو سطح بازیاست.
درباره ی فیکس بودن مهدوی کیا تو فوتبال خشک آلمان صحبت کردید. بله ولی این حرف شما تا زمانی که مهدی تو اوج بود و تو هامبورگ موشک این تیم شده بود صادقه. ولی الان اصلا نمیتونم این حرف رو قبول کنم. مصدومیت های جورواجور و بالا رفتن سن مهدی ازش متاسفانه یه نیمکت نشین ساخته.

آقا رضای عزیز:
تفاوت فقط در سطح بازی ها نیست، بیشتر و بالاتر از اون تفاوت در قدر ناشناسی ماست! (البته این عقیده ی شخصی من هست و اصراری ندارم که شما و سایر دوستان حتما قبول کنید، ولی ایمان دارم که ما خیلی زود قهرمانانمون رو فراموش می کنیم و برای ما فقط پهلوان زنده ارزش داره، چیزی که هرگز در میان چشم آبی ها رواج نداره)

بارها در مورد علی دایی مثال زده ام: این فقط علی دایی نبود که تا 37 سالگی بازی کرد (در همین کشور خودمون مثال می زنم که نگویید با پائولو مالدینی مقایسه نکنید)، فرشاد پیوس هم تا 36 سالگی در تیم ملی بازی کرد، محمد پنجعلی هم تا 37 سالگی در تیم ملی بازی کرد، ... مشکل از اونجایی شروع می شه که عده ای شروع به جو سازی می کنند، و بعد می بینیم جو سازی اونها می گیره و تبدیل به موجی می شه که عامه ی مردم قبولش می کنن، چیزی که از اصل ریشه ای نداشته و فقط و فقط جو سازی بوده... همین رسانه های خودمون کاملا در این جریانات نقش دارند و خیلی وقت ها حقایق رو وارونه نشون می دهند.

خود شما الان بر کدام پایه می گویید سن مهدی بالا رفته؟ سن فوتبال از نظر شما فقط 25 سالگی هست؟! همین الان بشمارید ببینیم چند تا از سرشناس ترین فوتبالیست های دنیا بیش از 30 سال سن دارند؟

اما بحث مصدومیت: این طبیعت فوتبال هست، برای تمام فوتبالیست های مشهور و مطرح دنیا مصدومیت پیش آمده و این دلیل نقص عملکرد یا افت فنی بازیکن نیست، فقط مهدی نیمکت نشین نشده، جواد نکونام هم مدتی مصدوم بوده و طبیعتا نیمکت نشین، حالا مقصر کیه؟؟!

به نظرم این مسایل رو نباید با هم قاطی کرد، مصدومیت و نیمکت نشینی فعلی یک بازیکن چیزی از ارزش های اون کم نمی کنه، مگر اینکه این مصدومیت به گونه ای پیش برود که دیگر نشود به کیفیت فنی بازیکن تکیه کرد و در این صورت به ناچار بازیکن هر چقدر هم سرشناس باشه باید خداحافظی کنه (نمی دونم سید جواد منافی که همدوره ای ابطحی و داداش زاده بود رو یادتون میاد یا نه، به نظرم اون یک سر و گردن از کریم باقری بهتر بود ولی در پی یک حادثه رانندگی برای همیشه ناچار شد با فوتبال قهرمانی خداحافظی کنه...)
در فوتبال جهان هم یک بازیکن برزیلی بسیار مدرن همین چند سال پیش بارسلونا داشت که او هم مصدوم شد (در حین بازی) و برای همیشه کنار رفت.

پس یک مصدومیت رو اگر مقطعی هست، انقدر بزرگ نکنیم.

و بالاخره بحث پشتوانه سازی که دوست دیگرمون هم به درستی اشاره کردند و من هم گفتم قبول دارم به شرطی که فقط کارمون بازی با کلمات نباشه و در عرصه ی عمل و واقعیت این کار رو انجام بدهیم. (راهش فقط کنار گذاشتن یک بازیکن مثل مهدوی کیا و آوردن کاظمیان نیست، باید از خیلی قبل تر شروع کرد و یک سیستم **** مند و هماهنگ و هدفمند طراحی کرد.)
 

R E Z A

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,266
لایک‌ها
1
محل سکونت
TeHrAn
مشکل اینجاست که دقیقا من و شما داریم یه چیزی رو میگیم منتها تو نحوه ی بیانش متفاوتیم.

بازم برای چندمین بار میگم که امثال مهدوی کیا یا دایی یا باقری یا قبلتر رو اگه نگاه کنیم امثال پیوس و منافی و ... واسه فوتبال این مملکت زحمت کشیدن. جای هیچ شکی نیست. بله منم قبول دارم که امثال پیوس ها واقعا حقشون خورده شده. پیوس حقش این نبود که بعد از این همه سال الان مربی تیم دسته یکی هما باشه!!! ولی چه میشه کرد روزگار همینه دیگه.

تنها موردی که من بهش تو مقطع فعلی معتقدم فقط اینه که بنظر شما تو این برحه ی زمانی که مهدی بدون شک اون مهدی سابق نیست آیا این به صلاح تیم ملی هست که دعوت بشه یا نه؟! چرا اینقدر رو این بنده خدا مهدوی کیا زوم کنیم خیلیای دیگه! مثلا همین خلیلی! من خودم پرسپولیسی هستم و واقعا باعث افتخارم میشه که بازیکن تیم مورد علاقم مهاجم تیم ملی باشه ولی آیا واقعا الان بودن خلیلی کمکی میکنه یا نه؟!

بنظر من منافع ملی و تیم ملی خیلی مهم از فرد هست. اصلا بذاریم امثال خلیلی شاکی بشن و داد و بیداد راه بندازن!! مگه مردم مسخره ی امثال این آقایون هستن که برن تو زمین و اون طوری که باید و شاید کار نکنن؟! من نمیگم بازیکن همیشه باید رو اوج باشه ولی میگم وقتی میدونه خودش میدونه که اون خلیلی سابق نیست یا اون مهدوی کیا یا اون کریمی سابق نیست اصلا نیاد بهتره! چون جای یکی دیگه رو هم تنگ میکنه.

موری جان به خدا قسم فوتبال این مملکت خیلی استعداد داره. من اگه یه روزی مربی تیم ملی بودم یکی مثل میداوودی رو فیکس تیم ملی میذاشتم. واقعا این بازیکن بی نظیره ولی داره حروم میشه. زیر سایه ی نامهای بزرگ.

من آرسن ونگر رو یکی از 3 تای مربی بزرگ دنیا میدونم. دلیلشم اینه که شما به تیمش نگاه کنید. همیشه و هر فصل یه سری بازیکن جوون از تیمای پایه ش به تیم بزرگسالا میان. امثال ون پرسی چرا الان باید فیکس تیم ملی هلند باشن؟ چرا باید یکی از ستونهای همین تیم آرسنال باشن؟ چون بهشون میدون داده شده. چون اگر 4 تا بازی هم ضعیف بازی کردن کسی نیومده بهشون خرده بگیره. ولی یه تیمی مثل همین میلان آیا بعد از مالدینی یا بعد از شوچنکویی که از این تیم رفت جایگزینی در این سطح داشت؟!

وگرنه بله منم قبول دارم که امثال مهدوی کیا رو باید طلا گرفت. همونطوری که وقتی مهدی تو هامبورگ پشت سر هم پاس گل میداد بازیکنا پای مهدی رو بعد از گل همگی میبوسیدن و این صحنه یکی از صحنه های معروف آلمانیا شده بود!
 

M A T R I X

Registered User
تاریخ عضویت
22 می 2007
نوشته‌ها
791
لایک‌ها
2
محل سکونت
NoT iN WHeRe ThaT YoU WanT Me To bE !!
بحث پشتوانه سازی رو به طور کامل و در بست قبول دارم...،
به شرط این که به درستی انجام بشه و فقط لفاظی نکنیم!
پشتوانه سازی یک پروسه زمان بر هست، طراحی سیستم و برنامه مفصل حساب شده می خواد، همین طوری نیست که بگوییم، الان جواد کاظمیان رو میاریم تیم ملی تا جای مهدوی کیا باری کنه و با این حرکت دیگه پشتوانه سازی کرده ایم! به نظرم یک راه مهم پشتوانه سازی حرکت اصولی از پایه های نوجوانی و جوانی است، جایی که ما واقعا مشکل داشته ایم و مناسفانه تا الان کار اصولی و با برنامه ای ندیده ایم...

يعني شما از اين ملت و **** ايران با ويژگيهاي خاص خودشون ، انتظار داريد همچين پروسه اي رو به عمل بيارند ؟
به نظر من كه فرض محال و عمل غير ممكن هست !

من و شما و ... خوب ميدونيم كه همچين چيزي بعيده كه اتفاق بيفته ! اما حالا كه نميتونيم به 100% برسيم ، نبايد سعي كنيم كه به 10% برسيم !!؟

حالا كه نيمتونيم از پايه چند تا تيم ملي پشت سر هم و به رديف تشكيل بديم ، نبايد واسه پستهايي كه دو تا بازيكن خوب داريم ، همين دو تا بازيكن رو بهشون برسيم !!؟

دوست من حرف ما يكي هست اما دلايلمون و در نتيجه گفتارمون متفاوته ! من تو پست قبلي هم توضيح دادم كه من به اين خاطر ميگم دعوت نشدن مهدوي كيا از دعوت شدن'ش بهتره كه :
اگر مهدوي كيا به تيم ملي دعوت شه ، آماده يا نا آماده ، بازيكن فيكس تيم ملي ميشه ! (اينو تجربه ثابت كرده ديگه ! در مورد دايي هم اگر وقتي كه اماده نبود ، بازي نمي كرد ، مطمئن باش اون همه فحش و بد و بيراه پشت سرش نبود!)
ولي اگر مهدوي كيا دعوت نشه : شجاعي ، كاظميان و ساير بازيكنهاي جوون ما فرصت ميكنند كه به نسبت آمادگي'شون بازي كنند!

نميخوام بگم كاظميان از مهدوي كيا بهتره .. نه! گاها" مهدوي كيا بازي هاي ميكنه كه هيچكس تو ايران نميتونه جاشو پر كنه ! ولي تو اروپا رونالدينيو اگه آماده نباشه ، رو نيمكت ميشينه !!


از خودتون سوال کنید (وجدانا با عجله جواب ندهید!) چرا پائولو مالدینی انقدر تونسته پابرجا بمونه، آیا اگر او در ایران بود می تونست حتی خواب این موفقیت ها رو ببینه یا نه؟؟
اگه جواب تون فقط این باشه که مالدینی رو با مهدوی کیا مقایسه نکنید، من دیگه حرفی برای ادامه دادن نخواهم داشت، چون ما خودمون رو قبول نداریم و فکر می کنیم یکی که صرفا چشم آبی هست بهتر از ماست و این یعنی انکار خود و انکار عزت نفس، در واقع ضرب المثل مرغ همسایه غازه اینجا مصداق روشنی پیدا می کنه.

در اينكه مالديني گر در ايران بود هرگز همچين موفقيتهايي رو كسب نمي كرد ، شك هم جايز نيست! اما اينكه بُلد كردم ، ديگه نهايت كم لطفي شما بود نسبت به بازيكني بزرگي مثل مالديني ! دوست من ، مالديني صرفا" چشم آبي نيست ! من هرگز منكر توانايي هاي مهدوي كيا نشدم و نمي شم ! مهدوي كيا هم بازيكن بزرگي بود و هست !
ببين دوست عزيز من خودم خيلي وقته كه طرفدار بارسا و ريوالدو هستم ! به همين خاطر هم هرگز آنجلوتي رو نمي بخشم چونكه اون بلا رو سر ريوالدو آورد ! اما هيچوقت فكر كردين كه جاي ريوالدو ، آنجلوتي كه يك بازيكن جوون رو به بازي گرفت به نام "كاكا" ! كه الآن ستاره ي بي چون و چراي فوتبال جهانه ! اين مسئله فقط تو ايران اتفاق نميفته ! مهدوي كيا كه از ريوالدو بزرگتر نيست ! وقتي ميبينيم تو سطح اول فوتبال حهان يه همچين بازيكن بزرگي رو ، چون يك بازيكن بهتر دارند ، نيمكت نشين مي كنند و به جاي تجربه ي اين از توانايي و نيروي جواني اون بهره مي برند ، نبايد خيلي واسمون عجيب باشه كه بگيم اگر جواد كاظميان جوون تره و همه ي ما ميدونيم يه بازيكن آينده داره ، اون رو به جاي مهدوي كيايي بازي بديم كه در حال حاضر اون امادگي هميشه رو نداره !
 

mori.54

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
2,599
لایک‌ها
4,675
سن
48
محل سکونت
Tehran
دارید من رو مجبور می کنید که این بحث رو با شما ادامه بدهم.
تنها موردی که من بهش تو مقطع فعلی معتقدم فقط اینه که بنظر شما تو این برحه ی زمانی که مهدی بدون شک اون مهدی سابق نیست آیا این به صلاح تیم ملی هست که دعوت بشه یا نه؟!
اگر این فرض شما به اثبات برسه، قبول خواهم کرد، اما مساله اینه که هنوز کاملا به این باور نرسیده ام. همه ی حرف من این بود که نباید سرمایه ها رو از دست داد، به خیال یا به بهانه ی پشتوانه سازی (که آوردن کاظمیان در این مقطع در تیم ملی به جای مهدوی کیا ابدا پشتوانه سازی ننیست)
اما همانطور که گفتم اگر یک بازیکنی به افت کیفی و فنی قطعی رسید، حالا می خواهد اسمش هر چه باشد- حتی رونالدینیو- دیگر نمی تواند در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرد.

اما در مورد مهدوی کیا (یا بازیکنی در ردیف اون) به اعتقاد من، اگر حتی 40درصد توانایی گذشته اش رو هم داشته باشه باز تدبیر حکم می کنه که در ترکیب تیم قرار بگیره، (حالا اگر فیکس نبود طوری نیست) همین تجربه ی بالا و دیدن میادین متعدد بین المللی اگر تنها منجر به فقط یک پاس مهم در بازی رسمی بشه که ده تا بازیکن لیگی در اون لحظه اسیر جو ورزشگاه و حساسیت بازی شده اند، کافی است. برای همین من قویا رای به بازی با تجربه ها می دهم (البته به شرطی که مصدومیت اونقدر نباشه که اصلا نتوانند پا به توپ بشوند یا کیفیتی کمتر از 20 درصد گذشته شون داشته باشند)

مهدوی کیا یا اون کریمی سابق نیست اصلا نیاد بهتره! چون جای یکی دیگه رو هم تنگ میکنه.
الان کریمی هم مدت هاست که اون کریمی همیشگی نیست، پس به نظر شما دلیلی برای دعوت کردنش نباید وجود داشته باشه. جای تاسفه: ما با هزار مصیبت صاحب بازیکن بین المللی می شویم، اما به راحتی آب خوردن همه چیز رو می خواهیم از دست بدهیم! جالب اینجاست که با این حرکت احساس غرور هم می کنیم که جرات خط زدن یک بازیکن ارزشمند رو داشته ایم!!

موری جان به خدا قسم فوتبال این مملکت خیلی استعداد داره. من اگه یه روزی مربی تیم ملی بودم یکی مثل میداوودی رو فیکس تیم ملی میذاشتم. واقعا این بازیکن بی نظیره ولی داره حروم میشه. زیر سایه ی نامهای بزرگ.
کاملا درسته، با شما موافقم که ما پتانسیل بسیار خوبی از نظر کیفیت فوتبال در مملکت داریم، اما بحث من با شما تفاوتش در این هست که بنده عرض می کنم باید از خیلی قبل تر بازیکن های با استعداد کشف بشوند و در تیم های پایه خودشون رو نشان بدهند و در میادین بزرگ ملی (تیم های ملی جوانان و نوجوانان) محک بخورند و از این طریق به تیم ملی هم دعوت بشوند. شاید این حرف با نظر شما آرمان گرایانه به نظر برسه، اما روش صحیحش اینه.
تیم ملی بزرگسالان جای آزمون های سعی و خطا نیست، چون فرصتی برای اشتباه کردن و اصلاح وجود ندارد. الان شما ببینید کشورهای مطرح آسیایی ژاپن و کره چه می کنند؟ حرکت های زیربنایی اونها چطور است و مال ما چطور؟ با حلوا حلوا کردن که دهان شیرین نمی شود، باید در عرصه ی عمل و واقعیت پشتوانه سازی کرد و فقط ژست بها دادن به جوان ها را نگرفت!


الان شما که اسم میداوودی رو می آورید: چه دلیل یا تضمینی وجود داره که این بازیکن که اتفاقا بازیکن بسیار باهوش و خلاقی هم هست و بنده هم قبولش دارم، بتواند در عرصه ی ملی هم همون کیفیت هایی رو که در باشگاه خودش در ایران داشته در تیم ملی هم به منصه ی ظهور برساند؟ برای شما آرش برهانی رو مثال زدم که او هم جوان با استعدادی بود و هست، اما نتوانست در جام ملت ها وحتی قبل ترش در جام جهانی گوشه ای از ارزش های واقعی خودش رو نشون بده. (قبلا هم غلامپور که اون وقت ها در باشگاه پاس کولاک می کرد و شوت گیر قهاری بود، اما در بازی های مقدماتی جام جهانی 94 نمی دانم یادتون میاد یا نه، با گل های افتضاحی که خورد به تنهایی ما رو از راهیابی به جام جهانی بازداشت) در همین جام ملت های اخیر عنایتی هم مشکل پیدا کرد، مگر عنایتی دو فصل قبل با 20 گل زده آقای گل نشده بود، پس چطور نتوانست در جام ملت ها کارایی خودش رو نشون بده؟ به نظر شما علتش فقط این بود که زیر سایه ی علی دایی قرار گرفته بود و بهش میدون نمی دادند؟! من اینطور فکر نمی کنم.
به نظر من این درست نیست که صرفا نگاه کنیم و ببینیم یک بازیکن در داخل کشور دو تا (یا حتی چند بازی بیشتر) بازی طوفانی و عالی انجام داده و بعد بیاییم حکم کنیم که الان این باید فیکس تیم ملی بشه، و از این بالاتر! جای بازیکن های بین المللی ما رو که تجربه های بسیار گرانسنگ و متعدد هم با تیم ملی و هم با تیم های مطرح اروپایی دارند رو بگیره، این ابدا اسمش پشتوان سازی نیست، بلکه به زعم من خودکشی است!

محض یاد آوری و رفع سوء تفاهم:
مفهوم صحبت های من این نیست که اعتقادی به جوانگرایی و تغییر و نحول در تیم ملی ندارم، هرگز! به هر حال چه بخواهیم چه نخواهیم روزی با تجربه ها کنار خواهند رفت و باید جرات کرد و نفرات جایگزین را وارد مجموعه کرد، اما در پی یک پروسه ی منطقی و درست.

من آرسن ونگر رو یکی از 3 تای مربی بزرگ دنیا میدونم. دلیلشم اینه که شما به تیمش نگاه کنید. همیشه و هر فصل یه سری بازیکن جوون از تیمای پایه ش به تیم بزرگسالا میان. امثال ون پرسی چرا الان باید فیکس تیم ملی هلند باشن؟ چرا باید یکی از ستونهای همین تیم آرسنال باشن؟ چون بهشون میدون داده شده.
جواب این مساله رو در پست بعدی - برای این که پاسخی برای دوست عزیزمون M A T R I X خان هم داشته باشم- خدمت شما عرض خواهم کرد.
 

mori.54

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
2,599
لایک‌ها
4,675
سن
48
محل سکونت
Tehran
من و شما و ... خوب ميدونيم كه همچين چيزي بعيده كه اتفاق بيفته ! اما حالا كه نميتونيم به 100% برسيم ، نبايد سعي كنيم كه به 10% برسيم !!؟

درست می گویید: در این مملکت انتظار حرکت های صد در صد اصولی و زیربنایی داشتن اشتباه است (با توجه به تجربه ی 30 سال اخیر، مگر این که یک روزی خدای ناکرده! یک مدیر ورزشی واقعی در جایگاه سازمان تربیت بدنی شروع به کار کند و بخواهد حقیقتا کارهای زیربنایی انجام بدهد، کاری که تا حد زیادی محمد رضا یزدانی خرم در والیبال انجام داد و موفق هم بود)، اما این نکته به کنار،این هم درست نیست که در مقطع فعلی با تجربه ها رو کاملا حذف کینم و با این کار فکر کنیم 10% از اون پشتوانه سازی رو انجام داده ایم. (دست کم من چنین عقیده ای ندارم)


دوست من حرف ما يكي هست اما دلايلمون و در نتيجه گفتارمون متفاوته ! من تو پست قبلي هم توضيح دادم كه من به اين خاطر ميگم دعوت نشدن مهدوي كيا از دعوت شدن'ش بهتره كه :
اگر مهدوي كيا به تيم ملي دعوت شه ، آماده يا نا آماده ، بازيكن فيكس تيم ملي ميشه ! (اينو تجربه ثابت كرده ديگه ! در مورد دايي هم اگر وقتي كه اماده نبود ، بازي نمي كرد ، مطمئن باش اون همه فحش و بد و بيراه پشت سرش نبود!)
بحث من همین جاست:
اولا: بفرمایید تعریف شما از بازیکن آماده و همینطور بازیکن ناآماده، چیه؟
در ثانی: شما چی رو با چی دارید عوض می کنید؟ به نظر شما حتی یک رونالیدینیوی ناآماده بهتر از بازیکن روفرم و قبراق لیگ دست سوم اسپانیا نیست؟ (مثال ها رو عمدا قدری با غلو و اغراق می زنم تا دستگیرتون بشه که تعویض یک مهره ی با تجربه با صرفا قدرت فیزیکی فعلی یک بازیکن بی تجربه یا کم تجربه، کار درستی نیست. این فقط قدرت فیزیکی نیست که به درد می خوره، 30 - 40 آمادگی فیزیکی یک با تجربه به طور کامل یک بازیکن آماده ولی بی تجربه رو می پوشاند. )

نميخوام بگم كاظميان از مهدوي كيا بهتره .. نه! گاها" مهدوي كيا بازي هاي ميكنه كه هيچكس تو ايران نميتونه جاشو پر كنه ! ولي تو اروپا رونالدينيو اگه آماده نباشه ، رو نيمكت ميشينه !!

1- من دقیقا همین گاها" (که درستش گاه گاهی است) شما رو باهاش کار دارم، همین حرکت هایی که در بازی های رسمی فقط یک موردش به درد می خوره و تیم رو از بن بست نجات می ده.

2- خود شما می گویید در اروپا: اینجا اروپاست؟! چرا ما می خواهیم اینطوری خودمون رو با دیگران مقایسه کنیم، ما اینجا کدام سیستم کارآمد و اصولی را داریم که دلمان را بخواهیم خوش کنیم و بعد بگوییم در اروپا فلان و بهمان طور عمل می شود؟ بعد هم: اگر می بینید حتی رونالدینیو نیمکت نشین می شود، بازیکنهایی همطراز از نظر فیزیکی و تمرینی با اونها رو روی نیمکت دارند، اما آیا اینجا هم همینطوره؟ به نظر من یک بازیکنی که سال ها تمرین های سخت اروپایی کرده رو با تمرین مربیان داخلی یکی کردن اصلا انصاف نیست! این کجا و آن کجا؟ (درست مثل همین حرف هایی که فردوسی پور در نود به خورد مردم می دهد که کجای دنیا فلان و بیسار است، یکی نیست بگه پدر جان! اینجا ایرانه با مختصاتی که همه می شناسیم و خبر داریم چی به چیست و باید در چارچوب همین مختصات عمل کنیم.)


در اينكه مالديني گر در ايران بود هرگز همچين موفقيتهايي رو كسب نمي كرد ، شك هم جايز نيست! اما اينكه بُلد كردم ، ديگه نهايت كم لطفي شما بود نسبت به بازيكني بزرگي مثل مالديني ! دوست من ، مالديني صرفا" چشم آبي نيست !
من همون لحظه ای که داشتم پست خودم رو می نوشتم حدس می زدم عزیزانی مثل شما واکنش نشان بدهند و بگویند آخر پائولومالدینی چه ربطی به مثلا مهدوی کیا داره؟!

حالا براتون شرح می دهم:
اولا بنده پائولو مالدینی رو بسیار قبول دارم، چند وقت پیش در یکی از همین تاپیک های نظر سنجی خودمون که سوال کرده بودند 10 بازیکن مطرح دو دهه ی اخیر چه کسانی هستند، من در لیست خودم پائولو مالدینی رو قرار دادم (که خیلی ها اشاره نکرده بودند و فقط بازیکن های سرشناس فعلی مثل لیونل مسی رو نوشته یودند) و همون وقت لیست من به نظر خودم یکی از منصفانه ترین لیست ها بود. پس بنده هیچ تردیدی در نبوغ بازیکنی مثل پائولومالدینی نداشته و ندارم.

دوما: من اغلب به طور تعمدی مثال هایم را با اغراق می زنم تا گوشی دست طرف مقابل بیاید که کجای کار هستیم.
منظور من این بوده و هست که هیچ دلیلی وجود ندارد برای این که ما خودمان رو دست کم بگیریم و صرفا به این حاطر که فلانی اول اسمش رونالدوست یک موجود دست نیافتنی است و با ماها خیلی فرق داره، نه اینطور نیست، در واقع اونها فرقی با ما ندارند مگر در تمرینات بهتر، تغذیه ی بهتر و یک سری مسایل دیگر، اما این نباید باعث بشه که ما ارزشی برای خودمون قایل نشویم. در رده های دیگر ورزش های ملی ما هم می بینیم گاهی یک ورزشکار ملی که هرگز امکانات و پول رقبای خارجی خود را نداشته در میدان حریف یا حریفان چشم آبی خود را حسابی خجالت داده!
پس به نیروهای خودمون اعتماد کنیم و نگوییم چون مثلا آنچلوتی ریوالدو رو نابود کرد ما هم مجوز چنین کاری رو داریم. خیر، اینطور قیاس ها قیاس های درستی نیست. ما اول باید موقعیت و امکانات خودمان را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم که مثلا نکونام و آندرانیک و امثالهم رو نیمکت نشین یا حتی حذف کنیم.
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
40
محل سکونت
Mashhad
رست است تجربه خوبه اما تجربه 34 و 33 سال دیگه بدرد نمی خوره
کسی مثل علی دایی اشتباه کرد تا 37 سالگی برای تیم ملی بازی کرد درسته مالدینی تا 37 یا 39 بازی می کنه اما برای تیم ملیش در جام جهانی بازی نکرد و یکی مثل توتی در سن 32 سالگی برای تیم ملیش بازی نمی کنه منظور این نیست که توتی الان کار خوبی میکنه
اینقدر بازی کردن یک نفر باعث سوختن بقیه مهره های که در آینده بدرد تیم میخوردند میشه مثل خود دایی اگه بازی نمی کرد و جایش را به جوانتر ها مثل سامره عنایتی و خیلی های دیگر میداد ما الان مشکل گل زنی نداشتیم و همینطور در جام جهانی بهتر از این بودیم ولی ایشون بخاطر هرچیزی که شما اسمش را میگذارید این کار را نکرد و این باعث شد هم خودش ضربه بخورد هم به تیم ملی ضربه زد
درست است بازیکن با تجربه باید باشد اما باید آماده باشد و به نظر من مهدوی کیا میتونه به تیم کمک کنه اما نه نود دقیقه و در همه بازی ها ولی این رو باید در نظر داشته باشیم که اگه مهدوی کیا خوب نبود و آماده نبود در لیگ آلمان نمی تونست دوام بیاره
 

iced earth

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
180
محل سکونت
TEHRAN
...................................
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
بازی برده رو هم مساوی کردند
 

R E Z A

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,266
لایک‌ها
1
محل سکونت
TeHrAn
خوب متاسفانه تو دومین بازی هم اون نتیجۀ لازم رو نگرفتیم!

وقتی 8 دقیقه از بازی گذشت و ایران 2-0 جلو افتاد من گفتم اینم یکی از اون بازیای جالب و عجیب غریب تاریخ فوتبال ایران میشه و کویت رو تو زمین خودش براحتی شکست میدیم.

ولی بعد از دقیقۀ 15 ایران طبق معمول همیشه اونقدر مغرورانه بازی کرد و حریف رو دست کم گرفت و خیلی زود از زدن گل سیر شد و عقب کشید تا جلال حسینی با پاس رو به عقب خودش گل اول رو تقدیم اونا کنه.

در کل من تیم ایران رو امروز تو حمله خوب دیدم. ولی تو دفاع اصلا خوب نبودن. بازیکنای جانشین (میداوودی - جباری - خلیلی) هر 3 تاشون خوب بودن. مخصوصا جباری واقعا عالی بود. کاش از اول بازی تو زمین بود.

تنها نقطه ی ضعف ایران که هر 2 تا گل رو هم از اون نقطه خوردیم عمق دفاع بود. زوج حسینی - بنگر اصلا هماهنگ نبودن. بنظرم عقیلی اگر تو این بازی بود یه زوج خیلی خوب رو داشتیم. هر 2 گل رو هم از این قسمت خوردیم.

در کل من به این تیم خیلی امیدوارم. تو زمان حمله واقعا حرکات خوب و ترکیبی قشنگی داشتن. ولی احتیاج به زمان داریم تا هماهنگ بشیم. امیدوارم بیش از اندازه این زمان هماهنگی طول نکشه چون واقعا صعود نکردن از گروهی که توش 3 تا تیم درجه 2 و 3 آسیا حضور دارن واقعا خجالت اوره!!
 

phoenix_i06

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2007
نوشته‌ها
2,125
لایک‌ها
175
محل سکونت
آمریکا
کویت رو نتونستن ببرن :lol: چه تیمی! ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی. کاين ره که تو می روی به ترکستان است
 

R E Z A

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,266
لایک‌ها
1
محل سکونت
TeHrAn
کویت رو نتونستن ببرن :lol: چه تیمی! ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی. کاين ره که تو می روی به ترکستان است

بله منم واقعا از این موضوع شوکه شدم ولی این افت تو تمام تیمای آسیایی و حتی تمام تیمای دنیا امکانپذیره.

همین تیم بحرینی که ما رو 1-0 تو بازی دوستانه شکست میده ژاپن رو هم 1-0 جدیدا برده!

یا همین امشب عراق بازیش رو 1-0 فکر کنم به قطر واگذار کرده. عراقی که قهرمان آسیاست!

ولی بازم نمیشه گفت چون همه ی تیما باختن ایران هم مجوز باخت رو داره و بقول شما واقعا خجالت آوره که با تیمی مثل کویت اینطوری بازی کنیم.

من بیشتر از صعود نگران دور بعدی ام. صعود از این مرحله حتی با همین شیوه بازی کردن کار خیلی سختی نیست ولی اگر ایران از این مرحله صعود کنه تو دور نهایی که فقط 1 تیم از بین 5 تیم گروه مستقیما میره جام جهانی آیا میتونه راحت کار کنه و نتیجه بگیره!؟
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
بچه ها دیگه باز خوبه کویتی تو فروم نداشتیم که بیاد رو سرمون خفمون کنه
127fs4555773.gif
 

mori.54

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
2,599
لایک‌ها
4,675
سن
48
محل سکونت
Tehran
من بازی رو از نیمه ی دوم دیدم. بازی خوبی نبود، معلوم بود که تیم وا داده، کویتی ها با استفاده از لگد پرانی و حربه ی اصوات گوش خراش عربی تا توانستند روی اعصاب بچه های ما رژه رفتند (هر چند تیم حرفه ای و بازیکنان حرفه ای هرگز نباید اینطور تحت تاثیر تماشاچی ها و میزبان قرار بگیرند) ضمنا کیفیت زمین هم خیلی افتضاح بود.

در اواخر بازی روند حرکتی تیم بهتر شد اما برای جبران خیلی دیر شده بود. به قول آقا رضا معلوم نیست ما کی می خواهیم یاد بگیریم که بازی رو به صورت حرفه ای اداره کنیم و اگر همون اول کار دو گل می زنیم تا آخر بازی رو جدی بگیریم و در خواب دو گل برتری نخوابیم، (حرفی که چند بار قطبی هم به زبان آورده بود و می گفت فوتبالیست های ایرانی با زدن یک گل خیال می کنند همه چیز تمام شده!) اما وقتی در فوتبال باشگاهی خودمون همیشه شاهد این تراژدی بوده ایم طبیعی است که در رده ی ملی هم بازیکنانمون به همون سبک کار کنند. باید یک روزی طرز فکر بازیکنان عوض بشه و یاد بگیرند حرفه ای تر بازی کنند. فوتبال 90 دقیقه است و برای تمام این نود دقیقه باید طرح و برنامه داشت.

به هر حال، متاسفانه از همین ابتدا کارمان دارد به اما و اگر کشیده می شود، اما امیدوارم دیگر در بازی های باقیمانده چنین اشتباهاتی تکرار نشود.

در بازی امشب هیچ بازیکن شاخصی رو ندیدم، ولی به نظر می رسه شرایط مجتبی جبازی داره روز به روز بهتر می شه و تقریبا می شه میانه ی میدون رو از همون ابندا بهش سپرد.
 

mohsenz65

Registered User
تاریخ عضویت
14 آپریل 2006
نوشته‌ها
492
لایک‌ها
1
محل سکونت
mashhad
من نمیدونم با این بازی شلم شوربایی که تیم ملی کرد
چرا این گزارشگر شبکه جام جم این قدر تعریف می کرد!
چرا دایی خلیلی رو از اول نذاشت؟
برهانی از این شجایی خیلی بهتره!
 

iced earth

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
180
محل سکونت
TEHRAN
من نمیدونم با این بازی شلم شوربایی که تیم ملی کرد
چرا این گزارشگر شبکه جام جم این قدر تعریف می کرد!
برهانی از این شجایی خیلی بهتره!
واقعا دره و برهم بازی می کردند ولی خدایی برهانی بهتر از شجاعی نیست!:)
 

iced earth

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
180
محل سکونت
TEHRAN
"تجربه بازی مقابل بحرین کمک زیادی به ما کرد"این امیدوارکننده ترین جمله سرمربی قبل از بازی مقابل کویت بود ونوید می داد که ترکیب ایران در
بازی مقابل کویت تغییرات مثبتی داشته باشد.اما تغییرات در حد تصور نبود ونتیجه هم این شد که ایران، بازی دو بر صفر برده را با تساوی عوض
کند.

تغییرات سرمربی البته ازخط میانی شروع شد ،مخصوصا جایی که معدنچی وارد ترکیب اصلی شد ونیکبخت به خط حمله رفت تا در دقیقه 2
رکورد 602 دقیقه بدون گل شکسته شود.

اما تنها تغییر دیگر در ترکیب تیم ملی آن گونه نبود که انتظار می رفت.یعنی با توجه به بازی بسیار ضعیف ابراهیم صادقی در دیدار مقابل بحرین انظار می رفت که دایی ،کاپیتان تیم خود(سایپا)را روی نیمکت بنشاندوجباری یا مبعلی را به زمین بفرستد. ولی این اتفاق نیافتاد و فیکس بازی کردن کاپیتان سایپا البته همان نتایج منفی بازی مقابل بحرین را داشت.چون تیموریان مجبور بود یک نفره هم در دفاع شرکت کند وهم در حمله وصادقی فقط نقش سایه ای را برای او بازی می کرد.

بررسی حرکات هافبک پا به سن گذاشته سایپا نشان می دهد که او در اکثر لحظات نه تاوانایی خوب دفاع کردن ونه توانایی خوب حمله کردن را داشت وحتی نمی توانست در توپ گیری موفق باشد.ورود جباری در نیمه دوم به زمین وچرخش ناگهانی جریان بازی به خوبی ثابت می کرد که ایران در خط میانی با کمبود بازیکن مواجه است اما انگار سرمربی این وضعیت را نمی دید یا نمی خوست ببیند.

با این همه او صادقی را در زمین نگه داشت وبرای اصلاحات قبل از شروع بازی سراغ خط دفاعی رفت.نکته جالب هم این جا بودکه در اصلاحات دایی یکی از کم اشتباه ترین،پر تجربه ترین وجوان ترین مهره های تیم ملی در خط دفاعی به نیمکت پیچ شد.سرمربی تیم ملی طی تصمیمی عجیب حسین کعبی را از بازی بیرون گذاشت تا یک بازیکن بی تجربه را در حساس ترین بازی چند ماه اخیر وچند ماه آینده تیم ملی به بازی بگیرد.از بد روزگار این مدافع کم تجربه هم یک سایپایی دیگر بود که در ترکیب تیم ملی جای گرفت.

جابه جایی این دو مدافع هم کاملا غیر قابل توجیه بود. چون عملکرد غلام نژاد در بازی هجومی به هیچ .جه حتی نزدیک به کعبی هم نیست.اتفاقی که در بازی هم به اثبات رسید.او نه قدرت نفوذ داشت ونه حتی یک بار اقدام به سانتر کرد در صورتی که کعبی در بازی های مختلف نشان داده که از هر دفاعی قدرت عبور دارد ومی تواند با پاس هایش گلهای زیادی را سبب شود.متاسفانه غلام نژاد حتی در انجام وظلیف دفاعی خود هم موفق نبود وچندین بار با فضایی که در پشت سر او ایجاد می شد دروازه تیم ملی به خطر افتاد.هدیه این مدافع جوان سایپایی هم به تیم ملی گل قیقه 86 بود که با اشتباهش در یارگیری اتفاق افتاد.

دیگر عضو باشگاه سایپا (جلال حسینی) هم نقش عمده ای در از دست رفتن3امتیاز داشت.اشتباه حسینی در پاس به عقب وگلی که کویت به ثمر ساند لازم به توضیح نیست اما او در بسیاری از تصمیم گیری ها نشان داد که با دوران اوجش فاصله زیادی دارد .مخصوصا زمان هایی که به عنوان یکی از مدافعان میانی توپ را در اختیار می گرفت وبه جایی اینکه طراح حمله باشد با زیر توپ زدن ناشینانه بازی را در اختیار حریف قرار می داد.جلال حسینی البته تنها بازیکنی است که ممکن بود توسط مربیان دیگر هم در زمین قرار گیرد اما اشتباهات سریالی و فاحش او در این بازی غیر قابل توجیه بود.

تیم ملی ایران در بازی با کویت ایرادهای دیگری هم از خود به نمایش گذاشت.اولین آن هم ادامه ضعف گلزنی در میان مهاجمان بود.چون گل اول تیم ملی در دقایق ابتدایی وروی حرکت فردی به ثمر رسید وگل دوم هم که در اثر اشتباه مسلم دروازه بان کویت حادث شد.والامهاجمان ایران باز هم موقعیت های زیادی را از دست دادندومهمترین آنها تک به تکی بود که مهاجم تربن بازیکن حالا حاضر تیم ملی_محسن خلیلی_ به آسمان زد.
از دیگر نقطه ضف های تیم ملی در این دیدار ناهماهنگی دو مدافع میانی بود که موقعیت های زیادی را برای کویتی ها فراهم کرد.ضمن اینکه مانند دیدار قبلی پشت مدافعان کناری همچنان خالی بود و به اتوبانی برای عرضه اندام مهاجمان کند عرب تبدیل شده بود.از دیگر نکات مهم دربازی تیم ملی می توان به عدم هماهنگی بازیکنان سمت چپ وراست تیم ملی اشاره کردو به عنوان مشکل پایانی می توان در مورد تک روی های بی هدف مسعود شجاعی نوشت.

با این همه نکته قابل توجه در مشکلات وایراد های فنی اینجاست که همگی در طول زمان قابل حل هستند اما استفاده از بازیکنان تیم سایپا که در حد تیم ملی نیستند مشکلی است که باید در ذهن دایی حل شود.در این مورد آخرین بازی های دایی در تیم ملی،یادآوری می شود.جایی که او می خواست ثابت کند که هنوز جوان است و منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می داد.حالا هم به نظر می رسد این اتفاق به نحوی دیگر در حال رخ دادن است چون علی دایی سرمربی سایپاست وگفته اگر سرمربی سایپا نبودم بازیکنان بیشتری به تیم ملی دعوت می کردم.
شاید حالامی خواهد ثابت کند که سایپا این قدر خوب است که 3بازیکن ثابت در تیم ملی داشته باشد.....
منبع:جهان ورزش
 

EASPORTS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,473
لایک‌ها
1
سن
41
محل سکونت
Brazil
به نظرم به جز دقایقی از جمله 5 دقیقه ی ابتدایی و 5 دقیقه ی انتهایی که بازی احساسی رو از ایران شاهد بودیم ، اصلاً بازی سطح بالایی لااقل از تیم ملی خودمون مشاهده نکردیم...

با کمی درایت و با این دو گلی که جلو بودیم به راحتی بچه ها میتونستند پیروز بشند ولی امان از لج و لج بازی های علی دایی...

دفاع ایران هم که ماشالا از بس مستحکم بود ، مو لای درزش نمیرفت...

فکر کنم علی دایی باید آموزش یار گیری در کرنر ها و ضربات ایستگاهی رو یاد آور بشه:دی

چقدر جای بعضی از بازیکنان من جمله رحمان رضایی و هادی عقیلی در این بازی خالی بود....
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
40
محل سکونت
Mashhad
اصلا کویت تیمی نبود که ایران بهش ببازه به نظر من فجر سپاسی هم این تیم رو می برد
من نمی دونم چرا مبعلی را از اول نذاشت بجاش اون صادقی و شجاعی را گذاشته من هنوز اعتقاد دارم دایی داره لج بازی میکنه
چرا کاضمیان رو دعوت نکرد جناح راست واقعا به اون احتیاج داشت میداوودی که فقط تکروی میکرد
اگه بخواهیم اینجوری بازی کنیم که اگر از این گروه هم بیایم بالا در دور بعد صعود نمی کنیم
البته یک کار دایی خوب بود اونم بازی دادن به جوانها بود اما کلا ایران خوب بازی نکرد و این تیم کویت را می تونستیم با 4 یا5 گل ببریم و مساوی کردن همش به نظر من تقصیر دایی بود
 

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
متاسفانه بازی رو که میشد راحت ببریم مساوی کردیم. جای چند نفر واقعا خالی بود. بازی بعدی ایران کی هست؟

پ.ن 1: دیشب تلویزیون بازی رو از زاویه مخالف نسبت به اون چیزی که ماهواره نشون میداد، پخش کرد. یعنی اگه تو تلویزیون ایران از چپ به راست میزد تو ماهواره از راست به چپ میزد.

پ.ن 2 : نتیجه بقیه بازی ها دیدید؟
قطر 2 - عراق 0 (قهرمان جام ملت ها)
بحرین 1 - ژاپن 0
ازبکستان 3 - عربستان 0
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا