• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بررسی مشکلات ADSL - سخت افزاری - نرم افزاری

hamed-pc

Registered User
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2007
نوشته‌ها
120
لایک‌ها
2
دوست عزیز lan مربوط به اتصال مودمتان به رایانه از طریق کارت شبکه است. این چراغ اصلا به رانژه شما نمیشه.
اگه رانژه بشه چراغ data روشن میشه اونوقت میفهمید که ok شده. (اگه مشکل دیگری نباشه البته)

ممنونم
 

navid_k

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2006
نوشته‌ها
2,070
لایک‌ها
43
سن
41
محل سکونت
مشهد
سلام دوستان

من نیاز به کمک فوری دارم .
گویا به دلایل فنی از سمت مخابرات کانفیگ مودمم بهم خورده و باید دوباره کانفیگ بشه ، منتها مشکل اینجاست که من آی پی پیش فرض و همچنین یوزر و پسورد دیفالته مودمم رو ندارم و بنابر این نمیتونم کانفیگش کنم .

مودمم FiberHome an1020 هست ، اگر کسی این مودم رو داره و دفترچه یا سی دی همراهش رو ، ممنون میشم که این مواردی که نیاز دارم رو برام بذاره اینجا .
یا اگه کسی راه راحت تری برای کانفیگ کردن مودمم بلد هست که نیاز به آی پی و یوزر و پسورد نداشته باشه ، ممنون میشم که راهنماییم کنه .

72.gif
 

navid_k

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2006
نوشته‌ها
2,070
لایک‌ها
43
سن
41
محل سکونت
مشهد
یعنی یک نفر اینجا پیدا نمیشه که مودمش فایبرهوم باشه ؟؟!!
من نرم افزار مورد نیاز رو پیدا کردم ، الان فقط به یوزر و پسورد پیش فرض نیاز دارم :(:blink:
 

aliani.maya

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2008
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
سلام دوستان
من حدود يك ماه پيش از شركت داتك adsl 128 گرفتم اما :
اولا اينكه بعد 7 روز خط رانژه شد و چراغ مودم ثابت شد اما هر چي زنگ زدم يوزر نيم پسورد رو بگيرم بهم گفتن از طرف مخابرات يه مشكلي هست كه ما نميتونم به شما يوزر نيم پسورد بديم و ما هر چي پيگير شديم حتي از طرف مخابرات به نتيجه اي نرسيديم (مخابرات ميگفت مشكلي نداري و خط رانژه هست اما داتك ميگفت مشكل از مخابرات هست) اما بعد از كلي سمج بازي طوري شد كه بلاخره تونستم يوزر نيم پسورد رو بعد چندين بار زنگ زدن از زير زبونشون بكشيم بيرون
اما تازه مشكلات ما شروع شد :
از همون روز اول كه به اينترنت وصل شدم چراغ مودم يعني لينكش هي قطع و وصل ميشد يعني مثلا 1 ساعت كار ميكرد 30 دقيقه قطع بود يا بعضي موقع ها 12 ساعت كار ميكرد 30 مين قطع ميشد يا حتي برعكس تو طي 12 ساعت فقط ميشد 30 دقيقه استفاده كرد . اين شد كه بعد از اولين باري كه اين مشكل برام بوجود اومد زنگ زدم داتك :
اونااولين بار بهم گفتن كه مشكل من از نويزي هست كه روي خط افتاده برا همين هي قطع و وصل ميشه و راهكارهايي رو گفتن انجام بدم تا مشكلم برطرف بشه اما من همه اونا رو انجام دادم اما مشكلم برطرف نشد.

دومين چيزي كه گفتن اين بود كه ممكنه مشكل از مودمم باشه براي همين يه مودم asus برام آوردن تا امتحان كنم اما هيچ فرقي بازم نكرد.

سومين چيزي كه گفتن اين بود كه مشكل شايد از طرف پورتشون باشه و اينكه رفتن مخابرات و از اونجا امتحان كردن اما جوابشون اين بود كه از توي مخابرات هيچ مشكلي نيست و به راحتي لينك ميده.

و اينكه گفتن مشكل از سيم كشي تلفن داخل خونس و ما هم قبول كرديم و پولي خرج كرديم و سيم كش رو عوض كرديم بعد از كلي دردسر اما اما بازهم درست نشد كه نشد.

دوباره زنگ زديم :
كه بعد از كلي سمج بازي اونا قبول كردن پورت رو عوض كنن و يه پورت جديد بزارن ....

و اينم بگم كه من حدود 1 سال adsl از شركتاي ديگه داشتم اما همچين مشكلي برام تا قبل داتك بوجود نيامده بود.

و...
پورت هم عوض شد اما درست نشد هيچي ديگه قطع و وصل هم نميشه كلا قطعه... هي خدا

به نظر شما مشكل از چه چيزي ميتونه باشه پورت يا سيم كشي مخابرات تا دم خونه يا از يه چيز ديگه ... ؟

(من راههاي مختلف از قبيل نويزگيري و تعويض مودم و سيم كشي داخل خونه و ... رو امتحان كردم )

ببخشيد داستان طولانيي گفتم اما از اساتيد ميخوام كمكم كنن.

خيلي خيلي ممنون از اينكه اين نوشته طولاني رو خونديد.
 

ferble

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 جولای 2008
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
سلام دوستان
من حدود يك ماه پيش از شركت داتك adsl 128 گرفتم اما :
اولا اينكه بعد 7 روز خط رانژه شد و چراغ مودم ثابت شد اما هر چي زنگ زدم يوزر نيم پسورد رو بگيرم بهم گفتن از طرف مخابرات يه مشكلي هست كه ما نميتونم به شما يوزر نيم پسورد بديم و ما هر چي پيگير شديم حتي از طرف مخابرات به نتيجه اي نرسيديم (مخابرات ميگفت مشكلي نداري و خط رانژه هست اما داتك ميگفت مشكل از مخابرات هست) اما بعد از كلي سمج بازي طوري شد كه بلاخره تونستم يوزر نيم پسورد رو بعد چندين بار زنگ زدن از زير زبونشون بكشيم بيرون
اما تازه مشكلات ما شروع شد :
از همون روز اول كه به اينترنت وصل شدم چراغ مودم يعني لينكش هي قطع و وصل ميشد يعني مثلا 1 ساعت كار ميكرد 30 دقيقه قطع بود يا بعضي موقع ها 12 ساعت كار ميكرد 30 مين قطع ميشد يا حتي برعكس تو طي 12 ساعت فقط ميشد 30 دقيقه استفاده كرد . اين شد كه بعد از اولين باري كه اين مشكل برام بوجود اومد زنگ زدم داتك :
اونااولين بار بهم گفتن كه مشكل من از نويزي هست كه روي خط افتاده برا همين هي قطع و وصل ميشه و راهكارهايي رو گفتن انجام بدم تا مشكلم برطرف بشه اما من همه اونا رو انجام دادم اما مشكلم برطرف نشد.

دومين چيزي كه گفتن اين بود كه ممكنه مشكل از مودمم باشه براي همين يه مودم asus برام آوردن تا امتحان كنم اما هيچ فرقي بازم نكرد.

سومين چيزي كه گفتن اين بود كه مشكل شايد از طرف پورتشون باشه و اينكه رفتن مخابرات و از اونجا امتحان كردن اما جوابشون اين بود كه از توي مخابرات هيچ مشكلي نيست و به راحتي لينك ميده.

و اينكه گفتن مشكل از سيم كشي تلفن داخل خونس و ما هم قبول كرديم و پولي خرج كرديم و سيم كش رو عوض كرديم بعد از كلي دردسر اما اما بازهم درست نشد كه نشد.

دوباره زنگ زديم :
كه بعد از كلي سمج بازي اونا قبول كردن پورت رو عوض كنن و يه پورت جديد بزارن ....

و اينم بگم كه من حدود 1 سال adsl از شركتاي ديگه داشتم اما همچين مشكلي برام تا قبل داتك بوجود نيامده بود.

و...
پورت هم عوض شد اما درست نشد هيچي ديگه قطع و وصل هم نميشه كلا قطعه... هي خدا

به نظر شما مشكل از چه چيزي ميتونه باشه پورت يا سيم كشي مخابرات تا دم خونه يا از يه چيز ديگه ... ؟

(من راههاي مختلف از قبيل نويزگيري و تعويض مودم و سيم كشي داخل خونه و ... رو امتحان كردم )

ببخشيد داستان طولانيي گفتم اما از اساتيد ميخوام كمكم كنن.

خيلي خيلي ممنون از اينكه اين نوشته طولاني رو خونديد.

دوست عزیز سادگی کردی و سیمکشی رو عوض کردی اینا کلاهبردارن شگردشون اینه خودشون وصل نمیکنن میگن مشگل داخلیه من جچند نمونشو دیدم ببین میتونی یجوری پولتو پس بگیری یا نه . مطمین باش مشگل از طرف تو نیست.
 

aliani.maya

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2008
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
0
چي بگم والا ديگه خسته شدم پول و دادن ندادن ديگه بيخيال فقط زود پورتم رو جمع كنن البته حرفم رو بهشون ميزنم حالا ببينيم چي ميشه .
جز دردسر و اعصاب خوردي چيزي برام نداشته البته زماني كه اوايل وصل ميشد هم پينگش خوب بود هم سرعتش.
ممنون از اينكه توجه كردي
 

sservati

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
من یک مودم Linksys خریدم و یک سرویس ADSL از داتک. مودم من Wireless Adsl Gateway WAG200G هست. خط رو شرکت راه انداخت ولی چراغ لینک من هنوز خاموش بود. از شرکت اومدن با یک مودم huawin یا همچین چیزی تست کردن و چراغ لینک روشن بود و اینترنت هم برقرار.

مشکل چیه به نظر شما؟ این رو هم بگم که هیچ دستگاه تلفنی به این خط وصل نبوده وقتی من امتحان کردم.
 

www.pacyrus.com

Registered User
تاریخ عضویت
28 جولای 2008
نوشته‌ها
131
لایک‌ها
1
با عرض پوزش این مطالب رو اینجا میزارم
این عکس رو یکی از دوستان قرار دادند در همین سایت

sy4bc2.jpg

_____________
 

www.pacyrus.com

Registered User
تاریخ عضویت
28 جولای 2008
نوشته‌ها
131
لایک‌ها
1
سرعت اينترنت رايگان در كره جنوبي ٥٠٠ برابر اينترنت پولي ايران است

اينترنت در ايران طاهره ساعدی
سرعت اينترنت رايگان در كره جنوبي ٥٠٠ برابر سرعت اينترنت پولي در ايران است واينترنت پرسرعت (ADSL) به معناي واقعي در ايران وجود ندارد. كارشناسان حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات با اذعان بر اين موضوع مي گويند: طبق استانداردهاي بين المللي حداقل سرعت اينترنت ADSL، ٥١٢ كيلو بيت در ثانيه است، درحالي كه در ايران اين سرعت به كمتر از ١٠٠ كيلو بيت در ثانيه مي رسد!

براساس برنامه چهارم توسعه تا پايان سال ٨٨ (پايان اين برنامه) تعداد پورت هاي فعال ADSL بايد به ٥/١ ميليون پورت برسد؛ درحالي كه هم اكنون به جاي ٩٠٠ هزار پورت فعال، كمتر از ١٠٠هزار پورت فعال ADSL وجود دارد. به عبارت ديگر نفوذ ADSL در ايران يك نهم ميزان پيش بيني شده در برنامه چهارم توسعه است. متخصصان اين حوزه معتقدند: شركت مخابرات با فراهم نكردن تسهيلات لازم و محدود كردن سرعت اينترنت ADSL باعث ورشكستگي شركت هاي PAP شده و اكنون نيز برخلاف اصل ٤٤ قانون اساسي در مورد لزوم توجه به امر خصوصي سازي، خود براي راه اندازي پورت هاي ADSL وارد عمل شده است.
دكتر علي اكبر جلالي، استاد دانشگاه علم و صنعت و پژوهشگرIT، مي گويد: اينترنت پرسرعت در جهان استانداردهاي خاصي دارد. در بسياري از كشورهاي دنيا سرعت ٥/١ مگابيت بر ثانيه را سرعت معمول براي اينترنت پرسرعت مي دانند، اين در حالي است كه در برخي كشورها از جمله ايران ADSL(اينترنت پرسرعت) به عنوان يك وسيله ارتباط پرسرعت تلقي مي شود كه حداكثر سرعت آن فقط ١٢٨ كيلو بيت بر ثانيه براي مردم است. بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه در حال حاضر در ايران اينترنت پرسرعت هنوز حتي براي كاربران به صورت ملموس و به معناي واقعي عرضه نشده است.به گفته دكتر جلالي، قرار بود ١٣ شركتPAPاز سال ٨٣ با سرمايه گذاري ٢٠٠ ميليارد توماني، مسئوليت توسعه اينترنت پرسرعت را برعهده بگيرند اما عملا دچار مشكل شدند و نتيجه اين كه در كمال تاسف ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت در ايران فقط ٠١/٠ درصد است. يعني از هر ١٠ هزار ايراني فقط يك نفر به اينترنت پرسرعت دسترسي دارد، همين تعداد كم پورت اينترنت پرسرعت نيز فقط در شهرهاي بزرگ راه اندازي شده است. در حالي كه كشورهاي توسعه يافته اي مانند فرانسه اينترنت را با سرعت ٣٠ مگابيت بر ثانيه و سوئد با سرعت ١٠٠ مگابيت بر ثانيه، در اختيار كليه كاربران خانگي قرار داده اند.همچنين طبق برنامه اي كه در سنگاپور تدوين شده، قرار است تا سال ٢٠١٠ به هر كاربر خانگي يك گيگا بيت در ثانيه پهناي باند اختصاص يابد.( بدين شكل در واقع سرعت اينترنت برابر با يك گيگا بيت بر ثانيه خواهد بود).
دكتر جلالي توضيح مي دهد: در شهر سئول كره جنوبي، اينترنت رايگان وجود دارد كه در بسياري مكان هاي تجاري با استفاده از آن فرآيند دانلود با سرعت ١٦/٢ مگابيت بر ثانيه انجام مي گيرد. اين در حالي است كه در حالت عادي در ايران اغلب سرعتي بيشتر از ٥ كيلو بيت بر ثانيه براي دانلود در اختيار نداريم يعني سرعت اينترنت رايگان كره جنوبي حدود ٥٠٠ برابر اينترنت پولي در كشورماست.عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت در ادامه مي افزايد: يكي از دلايل عمده عقب ماندگي كشور در عرصه كاربردهاي فناوري اطلاعات، نگراني از ارائه خدمات ADSLاست. چون مسئولان معتقدند با اينترنت پرسرعت امكان دانلود بعضي فيلم هاي نامناسب وجود دارد؛ اين در حالي است كه افراد بسيار كمي به دنبال اين مسائل هستند و از سوي ديگر اين افراد از هر راهي كه ممكن باشد، كار خود را انجام خواهند داد.در حال حاضر سطح توسعه يافتگي كشورها براساس پهناي باند اينترنت سنجيده مي شود و فراواني اطلاعات يا داده هاي الكترونيكي روي شبكه اينترنت معيار توسعه يافتگي كشورهاست كه متاسفانه در هر ٢ مورد ذكر شده ، ما دچار مشكل جدي هستيم.دكتر جلالي تاكيد مي كند: آن چه ما به عنوان اينترنت استفاده مي كنيم، در حال حاضر در كشورهاي پيشرفته منسوخ شده است و به آن نام اينترنت اطلاق نمي كنند.دكتر احمد يحيايي ايله اي، استاد دانشگاه و كارشناس ارتباطات، مي گويد: قيمت اينترنت پرسرعت در تركيه ١٢ برابر ارزان تر از ايران است. در حالي كه تركيه يكي از كشورهاي رقيب ايران در دستيابي به اهداف ترسيم شده در سند چشم انداز توسعه ٢٠ ساله ايران مي باشد. اگر قرار است ما در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات در جايگاه اول منطقه قرار بگيريم، بايد تسهيلات بيشتري براي افزايش شاخص ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت اختصاص دهيم.وي مي افزايد: واگذاري اينترنت پرسرعت رايگان در عربستان به مردم و اماكن تجاري و صنعتي، يكي ديگر از اقدامات كشورهاي هم جوار ما در اين زمينه مي باشد.وي مي افزايد: حتي دانشگاه هاي ما نيز از اينترنت پرسرعت بي بهره اند و بايد هزينه هاي سنگين بابت پهناي باند بپردازند. دكتر يحيايي تصريح مي كند: تصميم ناگهاني دولت در خصوص ايجاد محدوديت براي اينترنت پرسرعت تا سقف ١٢٨ كيلو بيت بر ثانيه براي مشتركان خانگي و ارائه پهناي باند با قيمتي چند برابر قيمت تمام شده به شركت ها باعث شد تا بسياري از شركت هاي PAPو ICPكه براي فروش پورت هاي خود سرمايه گذاري هاي سنگين كرده بودند، با ضرر و زيان و حتي ورشكستگي مواجه شوند و نتوانند به تعداد پيش بيني شده، پورت هاي مذكور را به فروش برسانند.وقوع اين اتفاقات به دليل عمل نكردن شركت هاي ياد شده به تعهداتشان باعث شد شركت مخابرات به بهانه ناتواني بخش خصوصي در واگذاري اينترنت پرسرعت خود راسا وارد عمل شود كه اين امر مخالف سياست هاي كلي كشور در قالب اصل ٤٤ قانون اساسي مبني بر توسعه بخش خصوصي مي باشد.مهندس مسعود رياضيات، رئيس انجمن ISPهاي (شركت هاي ارائه دهنده اينترنت) ايران، مي گويد: اينترنت پرسرعت يا ADSL با سرعتي كمتر از ٥١٢ كيلو بيت در ثانيه در ساختار استانداردهاي بين المللي هيچ معنا و مفهومي ندارد و در واقع اينترنت پرسرعت تلقي نمي شود. به عبارت ديگر اينترنتي كه تحت عنوان پرسرعت و ADSL با سرعتي كمتر از ١٠٠ كيلو بيت بر ثانيه در حال حاضر در ايران به مردم ارائه مي شود، اصلا اينترنت پرسرعت نيست. چرا كه متوسط جهاني سرعتADSLحدود ٢ مگابيت بر ثانيه است.وي در مورد علت توسعه نيافتن اينترنت پرسرعت در ايران مي گويد: شركت مخابرات، پهناي باند را با قيمتي چند برابر قيمت تمام شده در اختيار شركت هاي خصوصي PAPو ICPقرار مي دهد و از سوي ديگر سرعت ADSLرا به ١٢٨ كيلوبيت بر ثانيه محدود كرده كه اين مسئله باعث كاهش مشتركان اين سرويس شده است. همچنين شركت مخابرات تعرفه زيادي براي انتقال پهناي باند از يك مركز تلفن به مركز ديگر براي شركت هاي PAPمحاسبه مي كندمهندس رياضيات مي افزايد: شركت مخابرات با استفاده از منابع بودجه دولتي اقدام به كابل كشي فيبرنوري كرد كه بيش از ٥٠ درصد اين فيبرها به دليل تعرفه بالا تاريك يا بدون استفاده مانده است؛ در حالي كه مي توان با كاهش تعرفه پهناي باند و حذف تعرفه هاي انتقال پهناي باند بين مراكز تلفن زمينه افزايش پورت هاي اينترنت پرسرعت فعال را فراهم كرد.مهندس كشوري كارشناس فناوري باند پهن و عضو گروه تحقيقاتي و مخابراتي طيف نيز مي گويد: در كشور ما نيز وزارت ICTدر دولت قبل، تلاش هايي را براي ورود فناوري هاي نوين ارتباطاتي در كشور انجام داد كه نتيجه آن اعطاي مجوزهايي تحت عنوان انتقال داده ها از طريق اينترنت پرسرعت به شركت هاي خصوصي با عنوان PAPبود. دارندگان اين مجوزها بايد اينترنت پرسرعت را در اختيار مشتركان قرار مي دادند. هر يك از اين ١٣ شركت متعهد شدند كه ٢٠ هزار پورت ADSLرا در حداقل ٢٠ استان كشور نصب و راه اندازي كنند. در حال حاضر كه حدود ٣ سال از اعطاي مجوز مي گذرد، بيش از ٢٠٠ هزار پورت نصب شده ولي كمتر از ١٠٠ هزار پورت به فروش رسيده است. در واقع ميزان نفوذ اينترنت پرسرعت در ميان ايرانيان كمتر از ٠١/٠ درصد مي باشد و اين در حالي است كه در برنامه چهارم توسعه تصريح شده است كه تا پايان برنامه چهارم (سال ١٣٨٨) بايد ٥/١ ميليون پورت وجود داشته باشد. يعني در پايان سال سوم (١٣٨٦) بايد حدود ٩٠٠ هزار پورت فعال باشند؛ در حالي كه هم اكنون ، با دستيابي به تنها يك نهم اين ميزان از برنامه چهارم توسعه در زمينه گسترش نفوذ اينترنت پرسرعت بسيار عقبيم.مهندس كشوري مي افزايد: اگر قوانين، آيين نامه ها، بخش نامه ها، اسناد و حتي موضع گيري ها و اظهارنظرهاي مسئولان مخابراتي كشور را در سال هاي اخير بررسي كنيم، به اين نتيجه مي رسيم كه ارتباطات باند وسيع جايگاه قابل قبولي در سياست گذاري هاي كلان بخش مخابرات نداشته و متاسفانه حتي در بسياري از اسناد و سياست گذاري هاي پايين دستي نيز مورد بي مهري قرار گرفته است.مهندس علمي دبير انجمن شركت هاي اينترنتي نيز مي گويد: در حال حاضر باوجود تلفن هاي ثابت PCM4 و PCM8كه در قالب آن ها مخابرات با استفاده از يك كابل به ٤ يا ٨ خانواده خط تلفن واگذار مي كند، كاربران در بسياري از شهرها، عملا از دسترسي به اينترنت پرسرعت محرومند به عنوان مثال بيش از ٥٠٠ هزار نفر در تهران، حتي اگر تمام شرايط هم فراهم باشد به هيچ وجه قادر نيستند از اينترنت پرسرعت استفاده كنند، زيرا بهره گيري از اينترنت پرسرعت نياز به يك خط تلفن با يك كابل مجزا دارد.

http://www.reporter.ir/archives/86/11/005421.php
 

sservati

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
چون چند پست بی ربط نوشته شد من سوالم رو تکرار کردم که به فراموشی سپرده نشه.

من یک مودم Linksys خریدم و یک سرویس ADSL. مودم من Wireless Adsl Gateway WAG200G هست. خط رو شرکت راه انداخت ولی چراغ لینک من هنوز خاموش بود. از شرکت اومدن با یک مودم huawin یا همچین چیزی تست کردن و چراغ لینک روشن بود و اینترنت هم برقرار.

مشکل چیه به نظر شما؟ این رو هم بگم که هیچ دستگاه تلفنی به این خط وصل نبوده وقتی من امتحان کردم.
 

rasool_bbc

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 دسامبر 2004
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
من دیروز داشتم دانلود میکردم مودمم قاطی زد مدلش DLINK DSL-520T هست که متاسفانه فقط چراغ Power روشن میشه و بقیه چراغ ها خاموشن
از دوستان کسی میدونه چطوری میشه فریمور مودم DLINK DSL-520T رو آپدیت کنم من فریمورشو گرفتم
 

rezakhafan4u

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 نوامبر 2006
نوشته‌ها
16
لایک‌ها
1
سلام به همه ی بچه های این فروم
من به یه مشکلی برخورد کردم که گفتم شاید شما بتونید کمکم کنید...
من از شبکه ی "سابین نت" که در واقع همون صبانت هست، در مشهد یک اشتراک ADSL دارم و مارک مودمم هم Alfex هست.
بجز قعطی هایی که خود شبکه داره و خودشون اعلام میکنند، در روز هر چند ساعت یکبار یه پیغام خطا میده و بعدش اینترنت قطع میشه و تا کامپیوتر یکبار restart نشه دوباره نمیشه کانکت کرد.
در روز شاید بیشتر از 10 بار و هر چند ساعت یکبار این پیغام خطا میاد و اینترنت قطع میشه ...
حتی انواع روشهایی که خود شبکه بهم پیشنهاد داد رو انجام دادم، مثلا IP دستی دادم یا یبار به حال اتومات گذاشتم ولی فایده نداشت...
از این پیغام یه عکس گرفتم و براتون گذاشتم تا اگه کسی اطلاعی از دلیل این پیغام با نحوه ی رفع کردنش داره بهم بگه...
ممنون

1221861232.jpg
 

hamidk

Registered User
تاریخ عضویت
12 فوریه 2004
نوشته‌ها
1,100
لایک‌ها
144
سن
44
محل سکونت
تهران
چون چند پست بی ربط نوشته شد من سوالم رو تکرار کردم که به فراموشی سپرده نشه.

من یک مودم Linksys خریدم و یک سرویس ADSL. مودم من Wireless Adsl Gateway WAG200G هست. خط رو شرکت راه انداخت ولی چراغ لینک من هنوز خاموش بود. از شرکت اومدن با یک مودم huawin یا همچین چیزی تست کردن و چراغ لینک روشن بود و اینترنت هم برقرار.

مشکل چیه به نظر شما؟ این رو هم بگم که هیچ دستگاه تلفنی به این خط وصل نبوده وقتی من امتحان کردم.

اول تنظیمات مودم را چک کن بعد اگه نشد مودم را یه جای دیگه تست کن
من هم Linksys دارم البته 160G با تنظیمات زیر برای داتک:
awcc4k.jpg
 

tkavosh

Registered User
تاریخ عضویت
24 مارس 2005
نوشته‌ها
736
لایک‌ها
71
محل سکونت
مشهد
سلام به همه ی بچه های این فروم
من به یه مشکلی برخورد کردم که گفتم شاید شما بتونید کمکم کنید...
من از شبکه ی "سابین نت" که در واقع همون صبانت هست، در مشهد یک اشتراک ADSL دارم و مارک مودمم هم Alfex هست.
بجز قعطی هایی که خود شبکه داره و خودشون اعلام میکنند، در روز هر چند ساعت یکبار یه پیغام خطا میده و بعدش اینترنت قطع میشه و تا کامپیوتر یکبار restart نشه دوباره نمیشه کانکت کرد.
در روز شاید بیشتر از 10 بار و هر چند ساعت یکبار این پیغام خطا میاد و اینترنت قطع میشه ...
حتی انواع روشهایی که خود شبکه بهم پیشنهاد داد رو انجام دادم، مثلا IP دستی دادم یا یبار به حال اتومات گذاشتم ولی فایده نداشت...
از این پیغام یه عکس گرفتم و براتون گذاشتم تا اگه کسی اطلاعی از دلیل این پیغام با نحوه ی رفع کردنش داره بهم بگه...
ممنون

1221861232.jpg

درود

چندین پورت باز در ویندوز این مشکل را بوجود می اورند
را حل نصب یک برنامه Firewall است
comodo Firewall برنامه خوبی است و رایگان
 

tkavosh

Registered User
تاریخ عضویت
24 مارس 2005
نوشته‌ها
736
لایک‌ها
71
محل سکونت
مشهد
من دیروز داشتم دانلود میکردم مودمم قاطی زد مدلش DLINK DSL-520T هست که متاسفانه فقط چراغ Power روشن میشه و بقیه چراغ ها خاموشن
از دوستان کسی میدونه چطوری میشه فریمور مودم DLINK DSL-520T رو آپدیت کنم من فریمورشو گرفتم

یعنی چراغ شبکه یا یو اس بی هم خاموشه ؟
فکر نمی کنم نیازی به فریم ور باشه
مودم رو ریست کنید شاید درست شد ( معمولا یک دکمه ریز یک جایی از مودم هست که با چیزی شبیه چوب کبریت باید چند ثانیه به حالت فشرده نگه داشت و رها کرد البته بهتر است دفتر چه مودم را بخوانید )
اگر نشد برای فریم ور معمولا در همان جایی که فایل فریم ور را دانلود کردید در باره چگونگی این کار اطلاعات دقیقی قرار می دهند یا یک فایل متنی به همراه فایل فریم ور دانلود می شود که حاوی این اطلاعات است
اگر باز هم مشکل دارید بگویید تا راهنمایی کنیم
 

m_masoud

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2008
نوشته‌ها
86
لایک‌ها
0
سلام به همگی
بالاخره ما هم خواستیم یه خط ADSL بگیریم
ولی بعد از گذشت 9 روز هنوز موفق به وصل کردنش نشدم حتی از شرکت هم اومدن نتونست وصلش کنن
وقتی مودم رو به خط وصل میکنم چراغ ADSL به صورت Alarm هستش (یعنی خیلی سریع چشمک میزنه بعدش قطع میشه این کارو هر 10 ثانیه انجام میده) به قول معروف میگن لینک نداره
حتی از جلوی در ب ورودی هم امتحان کردم. مورد رو اونجا هم که نصب کردم به همین صورت هستش
شرکت که زنگ میزنم میگن که مشکل از سمت مخابرات هستش
مخابرات که امروز رفتم میگن رانژه خط مشکلی نداره سالم داره کار میکنه و مشکل از سمت ISP هستش
دوباره شرکت رفتم امروز میگن امکان داره رو خطط نویز داشته باشه که اگه داشته باشه از هر ISP دیگه ای هم بگیریامکان نداره وصل بشه این هم بگم که من باDial-up با سرعت 54 وصل میشم
اسپلیتر رو وصل کردم سر راه هم هیچ تلفنی وجود نداره و کابل هم مستقیم از کابل مخابرات تا مودم کشیده شده
مودم من مارکش Tp-link w8910g هستش
شرکتی هم که ازش ADSL گرفتم صبا نت هستش
حالا پیشنهادتون چی هستش من که دیگه نمیدونم باید چی کار کنمش
احتمال میدین مشکل از کجا بشه دیگه باید چی رو من تست کنم
دیگه دارم قاطی میکنم همه روشها رو به نظر خودم امتحان کردم

ممنون میشم اگه سریع کمک کنید چون خیلی لازمش دارم تا آخر این هفته :f34r:
 
Last edited:

darkseed

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2006
نوشته‌ها
578
لایک‌ها
20
محل سکونت
tehran
سلام به همگی
بالاخره ما هم خواستیم یه خط ADSL بگیریم
ولی بعد از گذشت 9 روز هنوز موفق به وصل کردنش نشدم حتی از شرکت هم اومدن نتونست وصلش کنن
وقتی مودم رو به خط وصل میکنم چراغ ADSL به صورت Alarm هستش (یعنی خیلی سریع چشمک میزنه بعدش قطع میشه این کارو هر 10 ثانیه انجام میده) به قول معروف میگن لینک نداره
حتی از جلوی در ب ورودی هم امتحان کردم. مورد رو اونجا هم که نصب کردم به همین صورت هستش
شرکت که زنگ میزنم میگن که مشکل از سمت مخابرات هستش
مخابرات که امروز رفتم میگن رانژه خط مشکلی نداره سالم داره کار میکنه و مشکل از سمت ISP هستش
دوباره شرکت رفتم امروز میگن امکان داره رو خطط نویز داشته باشه که اگه داشته باشه از هر ISP دیگه ای هم بگیریامکان نداره وصل بشه این هم بگم که من باDial-up با سرعت 54 وصل میشم
اسپلیتر رو وصل کردم سر راه هم هیچ تلفنی وجود نداره و کابل هم مستقیم از کابل مخابرات تا مودم کشیده شده
مودم من مارکش Tp-link w8910g هستش
شرکتی هم که ازش ADSL گرفتم صبا نت هستش
حالا پیشنهادتون چی هستش من که دیگه نمیدونم باید چی کار کنمش
احتمال میدین مشکل از کجا بشه دیگه باید چی رو من تست کنم
دیگه دارم قاطی میکنم همه روشها رو به نظر خودم امتحان کردم

ممنون میشم اگه سریع کمک کنید چون خیلی لازمش دارم تا آخر این هفته :f34r:




سلام
عرض كنم كه براي مشكل شما حتما بايد كارشناس صبا خط شما رو از مخابرات چك كند
شركت صبا صبر مي كنه تعداد يوزر مشكل دارش در يك مركز زياد بشه بعد كارشناسشو
به مركز اعزام كنه
 

darkseed

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2006
نوشته‌ها
578
لایک‌ها
20
محل سکونت
tehran
دوستان توجه كنند اگر فاصله شما تا مركز بيشتر از 5 كيلومتر باشه احتمال dc شد و همچنين ثابت نشدن لينك زياده و تشخيص انكه فاصله چقدر هستش فقط توسط قسمت فني و يا واگذاري مخابرات امكان پذير است.
 
Last edited:

tkavosh

Registered User
تاریخ عضویت
24 مارس 2005
نوشته‌ها
736
لایک‌ها
71
محل سکونت
مشهد
سلام به همگی
بالاخره ما هم خواستیم یه خط ADSL بگیریم
ولی بعد از گذشت 9 روز هنوز موفق به وصل کردنش نشدم حتی از شرکت هم اومدن نتونست وصلش کنن
وقتی مودم رو به خط وصل میکنم چراغ ADSL به صورت Alarm هستش (یعنی خیلی سریع چشمک میزنه بعدش قطع میشه این کارو هر 10 ثانیه انجام میده) به قول معروف میگن لینک نداره
حتی از جلوی در ب ورودی هم امتحان کردم. مورد رو اونجا هم که نصب کردم به همین صورت هستش
شرکت که زنگ میزنم میگن که مشکل از سمت مخابرات هستش
مخابرات که امروز رفتم میگن رانژه خط مشکلی نداره سالم داره کار میکنه و مشکل از سمت ISP هستش
دوباره شرکت رفتم امروز میگن امکان داره رو خطط نویز داشته باشه که اگه داشته باشه از هر ISP دیگه ای هم بگیریامکان نداره وصل بشه این هم بگم که من باDial-up با سرعت 54 وصل میشم
اسپلیتر رو وصل کردم سر راه هم هیچ تلفنی وجود نداره و کابل هم مستقیم از کابل مخابرات تا مودم کشیده شده
مودم من مارکش Tp-link w8910g هستش
شرکتی هم که ازش ADSL گرفتم صبا نت هستش
حالا پیشنهادتون چی هستش من که دیگه نمیدونم باید چی کار کنمش
احتمال میدین مشکل از کجا بشه دیگه باید چی رو من تست کنم
دیگه دارم قاطی میکنم همه روشها رو به نظر خودم امتحان کردم

ممنون میشم اگه سریع کمک کنید چون خیلی لازمش دارم تا آخر این هفته :f34r:

خط رو از نظر اتصالی زمین تست کرده مخابرات ؟
معمولا میگن همه وسیله ها رو از خط جدا کنید یا سیم رو از همون ابتدای ورودی جدا کنید بعد اونها تست می کنند که خط چقدر به زمین اتصالی داره که از یک حدی بیشتر مشکل درست میکنه وظیفه قانونی مخابراته که مشکل حط هاشو پی گیری کنه بهشون فشار بیارین اینا ماهی 3 تومن دارن میگیرن براچی ؟ برا همین سرویس دهی هست دیگه :hmm: (الهی کوفتشون بشه )
همچنین شما به شرکت صبا بگید که یک پورت دیگه رو به خط شما وصل کنه یعنی پورت متصل به خط شما رو تعویض کنه و فیوزش رو هم چک کنند
در کل چون میگویید که سرعت با دیال اپ 54 هست من بیشتر به شرکت صبا مشکوم پس همون طور که گفتم بهتره بهشون بگید پورت شما رو عوض کنند یا فیوز پورت شما رو چک کنن اگه گفت مشکل از مخابراته می تونید یک خالی کوچیک ببندید و بگید کلی پی گیری کردم و مخابرات ادم فرستاده در خونه خطمونو تست کرده گفته اتصال زمین نداره طوریش نیست پس دست از سر مخابرات بردارین به جاش پورت منو عوضش کنید عیب از شماست و از این حرفا

من یک بار از یک شرکت گرفتم ( فن اوا بودفک کنم )هر کاری کرد وصل نشد پدر مخابراتم در اوردیم بیچاره ها حتی کابل خط منو در مسیر (در چنتا کافو )عوض کردن اخر هم نشد بعد از یک شرکت دیگه گرفتم مال اونها بدون مشکل وصل شد به این نیجه رسیدیم که در تجهیرات اون شرکت پورت متصل به خط من( یا شاید کل پرت هاشون ) خوب نبوده یا ضعیف بوده و شاید اگر پورت روعوض میکردن درست میشد
 
بالا