• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
رنو به تازگی به پاسداشت قهرمانی سباستین فتل ، راننده ی تیم ردبول در مسابقات فرمولا1 و همچنین قهرمانی تیمی آن ها ، از یک نسخه ی ویژه بر پایه ی مدل مگان RS 265 رونمایی کرد .

Renault Megane RS 265 Red Bull RB8 Limited Edition

مدت زیادی از معرفی مگان RS 265 برای بزرگداشت دست آوردهای ردبول در سال 2012 نمی گذرد . حال دوباره این شرکت فرانسوی قصد دارد با بهینه سازی این مدل و تولید تنها 120 دستگاه از این نسخه ی ویژه ، قهرمانی ردبول را جشن بگیرد . تمامی این 120 خودرو ، در نمای بیرون با رنگ ویژه ی Dusk Blue و تریم های پلاتینی تزیین شده اند .


در کابین نیز به کمک لوگوهای ردبول ، صندلی های اسپرت ریکارو ، سیستم مولتی مدیا R-Link ، دسته دنده ی پلاتین و مانیتوری 2 اینچی سفارشی سازی صورت گرفته است . رینگ های 19 اینچی Steev که با لاستیک های Bridgestone پوشیده شده اند از دیگر مشخصه های خاص این مدل است .
Renault Megane RS 265 Red Bull RB8 Limited Edition

این مدل ویژه از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربو شارژر بهره می برد که قدرت 265 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد . علاوه براین برای این مدل ، از سیستم دیفرانسیل لغزش محدود ، دیسک های ترمز شیاردار با کالیپرهای برمبو ، آنتی رول و همچنین سیستم تعلیق خشک اسپرت استفاده شده است .
هم اکنون سفارش این مدل امکان پذیر است !
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
فشار بودجه باعث شده تا محققین اسپانیایی، استفاده از آدمک‌ها را در تست تصادف متوقف کرده و روی به استفاده از بدن‌های مرده انسان بیاورند. آدمک‌های تست تصادف جدید، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند و عملکردهایی شبیه به بدن انسان در آن‌ها کار گذاشته شده است. با این حال، از لحاظ بیومکانیک، هنوز نقاط ضعف زیادی دارند و داده‌های حاصل از آزمایشات تصادف نمی‌تواند به طور قطعی برای بدن انسان مؤثر باشد.
تست تصادف با انسال واقعی!


آزمایشگاه تکنولوژی و سیستم‌های ایمنی اتومبیل (TESSA) در آلکانیز در شمال اسپانیا، یکی از شش مکانی در جهان است که در آن تست تصادف بدن انسان انجام می‌شود. از مزیت‌های استفاده از جسدهای مرده انسان، قیمت بسیار پایین‌تر آن‌ها نسبت به آدمک‌های مصنوعی تست تصادف است. همچنین این جسدها که در آزمایشات استفاده می‌شوند، اطلاعات بیشتری از صدمات وارده به بدن انسان در هنگام بروز تصادف نشان می‌دهند. با این که، این کار به نظر غیراخلاقی و تعجب‌برانگیز می‌آید، ولی نتایج حاصل از چنین تحقیقاتی می‌تواند جان هزاران انسان را در طول سال‌ها نجات دهد. چنین آزمایشاتی، البته چیز جدید نیست و اولین بار شخصی به نام لارنس پاتریک در سال ۱۹۳۰، اثر تصادف را بر روی بدن خود بررسی کرد که چیزی نزدیک به یک خودکشی بود. وی دریافت که نتایج چنین تست‌هایی بر روی آدمک‌ها، به اندازه کافی مؤثر نیست و باید محدودیت‌های بدن انسان به صورت مستقیم در تست‌ها منظور شود. لارنس پاتریک، برای تست مقاومت استخوان جمجمه انسان، یک جنازه را از بازشوی آسانسور دانشگاه ایالتی وین (Wayne) به طرف پایین پرت کرد. وی کشف کرد که جمجمه می‌تواند در مدت یک ثانیه نیروی فشاری یک و نیم تن را دریافت کند و در عین‌ حال ساختار خود را حفظ کند. از آن زمان به بعد بود که اجساد بدن انسان، برای مطالعه بر روی اثر تصادف بر روی قسمت‌های مختلف بدن، استفاده شد.
با این حال، استفاده از بدن انسان در تست تصادف، چندان همه‌گیر نیست، ولی چیزی نیست که در امریکا و اروپا، کنار گذاشته شده باشد. بسیاری از خودروسازان بر استفاده از آدمک‌های تست تصادف تأکید دارند؛ زیرا نمی‌خواهند وارد حاشیه شوند و تست‌های تصادف ماشین‌های خود را تبدیل به ویدیوهای وحشت کنند. در عوض، با بودجه‌ای که توسط مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا تأمین می‌شود، دانشگاه‌های سراسر دنیا، چنین نتایجی را در اختیار خودروسازان قرار می‌دهند. چون بدن‌های مرده انسانی، بسیار به شرایط واقعی سرنشینان خودرو نزدیک هستند، نتایج حاصل از چنین تحقیقاتی، ارزش زیادی خواهد داشت و به عقیده آلبرت کینگ، محقق دانشگاه وین، استفاده از بدن‌های انسانی در تست تصادف، می‌تواند سالانه جان ۸۵۰۰ انسان را نجات دهد.
البته استفاده از بدن‌های انسان‌های مرده، با مشکلاتی نیز همراه است. داده‌های مقاومت بدنی کامل نیستند؛ به این دلیل که هیچ دو جسد انسانی شبیه هم نیست. به علاوه، تنها یک بار می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. چیزی که بدیهی به نظر می‌رسد، این است که اجسادی که در اختیار آزمایشگاه قرار می‌گیرند، بدن‌های ترد و شکننده‌ای هستند که سال‌های زیادی از عمر آن‌ها گذشته است. در یکی از مراکز تست تصادف، میانگین سن اجساد مورد استفاده، ۷۲ سال بوده است. وارد کردن بدن‌های جوان به این تست، فوق‌العاده مشکل است و این در حالی است که اکثریت قربانیان تصادف، افراد جوان هستند. در حقیقت، بیشترین عامل در مرگ جوانان، تصادفات هستند. همچنین باید بیماری سرنشینان را نیز در نظر گرفت؛ چیزی که کمپانی فورد در تست‌های تصادفش با آدمک‌های تست تصادف بیمار انجام می‌دهد.

با وجود همه این نارسایی‌ها، استفاده از بدن‌های انسانی برای تست‌های ایمنی لازم است. با این حال، نباید نگران صحنه‌های فجیع تست تصادف با اجساد انسان‌ها باشیم، زیرا شبیه‌سازی کامپیوتری و آدمک‌های تست تصادف پیشرفته، در تست‌های تصادف رایج‌تر هستند. حتی اگر از بدن انسان برای این کار استفاده شود، هدف نجات جان انسان‌های دیگر است و نمی‌تواند زیر پا گذاشتن اخلاق تعبیر شود.
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
«زیباترین M5 ی که تاکنون دیده‌اید». این یکی از بهترین توصیف‌هایی است که می‌توان در مورد این خودروی جدید بی‌ام و به کار برد. سازندگان خودرو در بی‌ام و، مدل M6 گرن کوپه را «شاید بهترین ترکیب» از M5 و M6 دانسته‌اند؛ به این دلیل که شبیه به M6 ی است که روی چرخ‌های یک M5 قرار گرفته است. طراحی سری M ب ام و، ظاهر گرن کوپه را بسیار دلپذیر کرده است. جلوپنجره‌های بزرگ خودرو، لبخندی مقتدرانه به آن بخشیده و در حالی که از رنگ منحصر به فرد «نارنجی تیره» برای رنگ‌آمیزی بدنه استفاده شده، باز هم جلوهٔ خود را حفظ کرده است. طراحی چرخ‌ها نیز بر زیبایی این مدل افزوده است. این‌ها را در نظر بگیرید با نشانه‌های استاندارد یک خودروی سری M ب ام و، مانند: سقف فیبرکربنی، اگزوزهای چهارتایی و همچنین گوشه‌های نه چندان نوک تیز که این M6 را از مدل‌های پایین‌تر گرن کوپه متمایز می‌کند.
2014 BMW M6 Gran Coupe


وقتی ۱۱۵۰۰۰ دلار پول را برای خرید چنین ماشینی صرف می‌کنید، باید انتظار کابینی مناسب و راحت از آن داشته باشید. خودرویی که برای تست استفاده شد، ۳۵۰۰ دلار بابت روکش چرم «مرینو» هزینه اضافی پرداخت کرده بود. سقف ترکیبی از چرم و جیر آلکانتارا بر خود دارد و با نواری نازک خط وسط سقف M6 گرن کوپه پوشانده شده است. همه جا، فیبر کربنی جای چوب را گرفته است و حس دربر گرفته شدن توسط پوست گاو را کاهش داده است. با این همه توصیفات، وقتی حرف از خودروهای مدل M می‌شود، همه می‌دانند که فضای رانندگی در داخل چقدر می‌تواند خوب باشد و M6 گرن کوپه نیز از این امر مستثنی نیست. با این حال، سقف کوتاه باعث اندکی مشکل در ورود و خروج می‌شود؛ حتی اگر صندلی‌ها در پایین‌ترین حالت باشند، احتمال برخورد سر با سقف وجود دارد، ولی وقتی وارد کابین شدید، فضای راحت و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود. 2014 BMW M6 Gran Coupe


پنجره کوچک عقب، باعث می‌شود تا راننده به سه دوربین M6 گرن کوپه و حسگرهای پارکینگ آن تکی شوند. این مدل، تقریباً ابعاد بزرگی دارد؛ مگر اینکه صندلی‌ها را به عقب و جلو حرکت دهید و حالت‌های مختلف رانندگی را امتحان کنید.



قلب تپنده این سدان شبیه به کوپه، موتور ۴/۴ لیتری دو توربو شارژر V8 است. با اینکه شخصیت موتور ۵/۵ لیتری V8 مرسدس را ندارد، امّا کارایی منحصر به فرد آن، نمی‌تواند نادیده گرفته شود. این موتور ۴/۴ لیتری، می‌تواند ۵۵۲ اسب‌بخار ایجاد کرده و گشتاوری برابر ۶۸۰/۲ نیوتن‌متر تولید کند که این دو، در ۱۵۰۰ تا ۵۷۵۰ دور در دسترس خواهند بود. برای تست سرعت، M6 گرن کوپه می‌تواند در همان مدتی که سازنده تخمین زده، یعنی ۴/۱ ثانیه (و شاید زودتر!) به ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت و در حالت تخت‌گاز نیز به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. 2014 BMW M6 Gran Coupe Dashboard


سیستم و حالت رانندگی بسته به نیاز راننده می‌تواند تغییر و سوییچ‌هایی برای این منظور فراهم شده است. همچنین، می‌توان در سیستم iDrive تغییرات دلخواه را در رانندگی ذخیره کرد و در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کرد. سیستم فرمان گرن کوپه هیدرولیک است و این در حالی است که امروزه همه خودرو به سمت سیستم‌های فرمان الکتریکی، به خاطر صرفه‌جویی مصرف سوخت می‌روند و بی‌ام و سعی کرده سبک کاری قدیمی خود را حفظ کند.



دو نوع سیستم ترمز در M6 گرن کوپه می‌توان انتخاب کرد. سیستم استاندارد ترمز این خودرو با چرخ ۱۵/۷ اینچی جلو و ۱۵/۶ اینچی در عقب، همراه با شش پیستون متوقف کننده ارائه می‌شود. سیستم ترمز دیگری که می‌توان با ۹۲۵۰ دلار انتخاب کرد، ترمزهای کربن-سرامیکی است که می‌تواند به خوبی چرخ‌های ۲۰ اینچی خودرو را متوقف کند و علاوه بر آن، ۱۹/۵ کیلوگرم از وزن کلی ماشین که ۲۰۰۹/۴ کیلوگرم است، بکاهد. در هر حال، پدال ترمز خودرو به صورت خطی عمل می‌کند و به راحتی قابل کنترل است. همچنین در سرعت‌های پایین، ترمز کربن-سرامیکی صدای جیغ از خود می‌دهد که برای چنین سیستم‌های ترمزی، طبیعی است.



در کل، سیستم ترمز برای چنین ماشینی، با موتور V8 و نیرویی که برای حرکت ایجاد می‌شود، اهمیت زیادی دارد. تعویض دنده دستی برای ۷ سرعت مختلف، شاید از سیستم‌های دنده اتوماتیک هم راحت‌تر است، ولی در هنگام برگرداندن دنده، انگار دارید با یک تفنگ شلیک می‌کنید!



مانند سیستم موتور و تعویض سرعت، سیستم تعلیق M6 گرن کوپه نیز برای شرایط مختلف تدارک دیده شده است. سیستم کنترل جذب نیروی دینامیکی M، کاملاً نیروهای وارده را به خود جذب می‌کند و شرایط رانندگی راحتی را فراهم می‌کند. در این خودرو، همه‌چیز در کنترل راننده است و خودرو به همان ترتیبی که یک وسیله نقلیه چهار در باید باشد، حرکت می‌کند. چیز دیگری که در مورد M6 گرن کوپه جلب توجه می‌کند، صدای کمِ این خودرو در مقایسه با مدل‌هایی مانند مرسدس بنز CLS63 AMG است. حتی موتور جدید دو توربو شارژر V8 و ۴ لیتری آئودی نیز، از موتور این خودرو، صدای بلندتری تولید می‌کند.



با توجه به وزن و قدرت M6، مصرف سوخت ۸/۶۶ لیتر در بزرگراه و ۱۲/۳۸ لیتر در شهر برای این خودرو منطقی است. البته این ماشین، قیمت کمی ندارد. همان‌طور که گفته شد، قیمت پایه و بدون آپشن‌های اضافی آن ۱۱۵ هزار دلار است. با این حال، ماشینی که مورد ارزیابی قرار گرفت، مجهز به سیستم دستیار راننده به ارزش ۱۹۰۰ دلار، شامل: هشدار عبور از خط، کمک در پارک کردن و دوربین‌های کنار و بالا، و پکیج مخصوص ۵۵۰۰ دلاری شامل: روکش فرمان، صندلی‌های ویژه، سیستم نور LED، نمایشگر بالا، سیستم ماساژ صندلی‌های جلو و سایه شیشه پنجره‌های عقب و کنار بوده است و مهم‌تر از همه سیستم ترمز دینامیکی برای ماشین تست انتخاب شده که روی هم رفته، قیمت ماشین تست شده به ۱۳۷۳۷۵ دلار می‌رسد. M6 گرن کوپه ۲۰۱۴، خودرویی که نگاه‌ها را از هر طرف به خود جلب می‌کند و به نوعی، ازدواج تکنولوژی و کارایی با راحتی و زندگی مجلل است.
 

Try

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
706
لایک‌ها
466
محل سکونت
گلستان
دقيقا همينه.تا وقتى دزدى ارزش حساب بشه وضعيت همينه

Sent from my HTC One SV
و من فکر میکنم دزدی در ایران هیچ وقت از بین نمیره
نمونه بارزش همین پرایده که هیچ کس هم نمیتونه و نمیخواد جلوی دزدی اون ها رو بگیره
تا الان 3 تا پراید نو گرفتیم یکی بحدی اوضاعش وخیم بود بردیم سر یک هفته ردش کردیم.
متاسفانه هر کسی که از لحاظ علمی و هوش در سطح بالایی هستش از ایران رفته و این دو شرکت هم دور هم خوش هستند
خدا لعنت کنه کسایی رو که این همه مردم رو زجر میدند
خدا لعنتشون کنه
 

alireza771

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
2,502
لایک‌ها
2,869
خیلی زشتن خداییش
شورلتم کانسپت میزنه
اینم کانسپت میزنه
واقعا این عنقلابی ایجاد کرده !!!! اه اه
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
میتسوبیشی کوجایی که دهه ها 80 و 90 سوپر اسپرت میزدی ...................

ایناهم خوب ن دیگه کل دنیا رفته تو هیبرید دیگه..مثل ما تو بنزین یورو2نموندن که :D

امیداور میتسو پروژهای 3000GT و گالانت رو زنده کنه
 

alireza771

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
2,502
لایک‌ها
2,869
میتسوبیشی کوجایی که دهه ها 80 و 90 سوپر اسپرت میزدی ...................

ایناهم خوب ن دیگه کل دنیا رفته تو هیبرید دیگه..مثل ما تو بنزین یورو2نموندن که :D

امیداور میتسو پروژهای 3000GT و گالانت رو زنده کنه

شادمغز جان تو دهه 80 دنیا بودی اصلا ؟ 30 سال پیش بودا
 

ToxCity

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
931
لایک‌ها
596
محل سکونت
E:\Program Files\karaj.exe
شادمغز جان تو دهه 80 دنیا بودی اصلا ؟ 30 سال پیش بودا

نبودم ولی دیدم ..................

همین 30سال پیش هم YAMAHA سوپر اسپرت میساخت گلم..همچنین هوندا-نیسان-مزاد-و حتی ایسوزو..مزدا و نیسان و هوندا همچنان میسازن...سوپر اسپرت اول از آمریکا اومد(مثل بسیاری از کلاس ها) بعد از جاپون

همین ماشین حساب های CASIO هستن...دهه 70 همین کاسیو میکرو کارز میساخت

آمریکایی ها ک بماند :D
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
بعضیها واقعا بیمار روانی هستن بنظرم پولداری که پراید سوار میشه بیمار روانیه از این دست ادما زیاده
یه همسایه ایی داریم پرایدش رینگ اسپرته زمستونا رینگاشو در میاره بهش میگیم چرا ؟ میگه بارون میاد زنگ میزنه :lol: اخه ادمه احمق ماشین کالایه مصرفیه نه کالایه تجملاتی

یارو رو با پرایدم سوار کردم تا مقصد فقط از پراید بد گفت که ماشینه اشغالیه زبالست منم فقط تایید میکردم رسیدیم دم در خونش ماشینش پارک بود اونم 405 ایرانخودرو :lol: یعنی یه اشغال دیگه :happy:

یارو ماشین گرفته تا دو سال هنوز پلاستیکای صندلی و بقیه چیزا روشه :eek: ماشینش پنچر میشه نمیره زاپاس بندازه میگه زاپاس نویه میره همون رو کول میکنه تا اپاراتی پنچرگیری میکنه میندازه زیر ماشین تا موقع فروش بگه زاپاس زیر ماشین نرفته

از این دست کارهای احمقانه زیاد هست که ملت فهیم ما انجام میدن یه مشت ندیده گدا صفت که هم توی قشر مرفه زیاده هم قشر متوسط و فقیر :jealous:
 

ansar313

Registered User
تاریخ عضویت
14 اکتبر 2013
نوشته‌ها
419
لایک‌ها
291
بسیار کار خوبی می کنند
باید از تولید ملی حمایت کرد.
 

DASTEH-BILL

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
52
لایک‌ها
3
محل سکونت
----
راست میگه دیگه، من هم واسه ترددهای عمومی و درون شهری از پراید استفاده می کنم، ولی نکتش این هست که واسه مراسم های خاص هم باز از پراید استفاده می کنم
 

mehrdad2090

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
222
محل سکونت
تهران
سلام این ماشین های ایران خودرو (سمند ال اکس)چه سالیشون خوب هستند یک سری می گن جدیداش خوب نیست و قدیمی ها بهتر هستند منظورم اک هست

توجه:لطفا کسانی که دیدن و یا دارند این ماشینو بگن و الکی اسپم ندید و بحثو منحرف نکنید
 

silva14

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
1,192
لایک‌ها
454
محل سکونت
earth
اگه موتورش ای اف 7 باشه تا 90 خوبن البته یه عده میگن 89

کلا ماشین های بالاتر از 90 جنس های بی کیفیت چینی و اشغال هستن!!!

نظر شخصی
 

ali_alavijeh

Registered User
تاریخ عضویت
1 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,835
لایک‌ها
295
محل سکونت
تهران_ غرب
داداش من ماشین زیاد داشتم.
سمند ال ایکس نزدیک ۵ سال یار ما بود. من ۸۷ داشتم واقعا مردی بود.
چند ماه پیش هم یه ۹۰ خریدم ولی سریع فروختمش. الان طرف کامل راضیه.
ضمنا بنده بشدت معتقدم سمند ال ایکس واقعا به قیمتش میارزه.

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk 2
 

patteerr

Registered User
تاریخ عضویت
27 مارس 2009
نوشته‌ها
4,016
لایک‌ها
3,140
ما پراید رو گذاشتیم خونه با مازراتی میریم اینور اونور . گفتن پراید گرون میشه شاید بخوره به یه جایی و دیگه نتونیم بخریم .
 

mehrdad2090

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
222
محل سکونت
تهران
اگه موتورش ای اف 7 باشه تا 90 خوبن البته یه عده میگن 89

کلا ماشین های بالاتر از 90 جنس های بی کیفیت چینی و اشغال هستن!!!

نظر شخصی

یعنی اگر من 6ماه دیگه یک ماشین سمند صفر بخرم جنسش خوب نیست یا بهتر شده؟
 

disturb

Registered User
تاریخ عضویت
20 می 2013
نوشته‌ها
625
لایک‌ها
410
محل سکونت
Tehran
عزیز سمند ال ایکس رو از 86 تا الان یکی از اعضای خانوادمون داره ، خیلی راضیه ...
من که فک نکنم مرور زمان تو ایران کیفیت چیزی رو بالا ببره.
 

mehrdad2090

Registered User
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
824
لایک‌ها
222
محل سکونت
تهران
عزیز سمند ال ایکس رو از 86 تا الان یکی از اعضای خانوادمون داره ، خیلی راضیه ...
من که فک نکنم مرور زمان تو ایران کیفیت چیزی رو بالا ببره.

اینو راست میگی بخدا.راستی مصرفش و استهلاکش بالا نیست
 
بالا