• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

alireza771

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
22 می 2013
نوشته‌ها
2,502
لایک‌ها
2,869
معلومه تصادفش حیلی شدید و وحشتناک بوده
تو همچین تصادفی وقتی پورشه به این روز درمیاد معلومه اگه پراید بود پودر میشد جوری که دیگه جنازه ای هم بر جا نمونه!

اساتید ماشین بعد تصادف آتیش گرفته ها !!! دقت کنید آتیش گرفته سوخته !!! باز با این حال چرخ و گلگیر و بخشهای دیگه اش مونده !!

روایت است که خودروی ملی در جاده تهران - شمال چپ کرده !! آتیش گرفته هیچی ازش نمونده !!!! انگار از قبل وجود خارجی نداشته :)

آهناش هم همه ذوب گشته !!! احتمالا با قلع و یه سری مزخرفات آهناش غنی سازی شده بوده !!!
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
یعنی آلمان ریده با ماشین های موتور عقب درست کردنش! هر موتور عقبی که میتصادفه بالای 200تا آتیش میگیره تو این دوره زمونه نمیدونم چیرا


ماشینی که GM نباشد ماشین نیست. اصن آدم نیست
 

radical2boy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
213
لایک‌ها
125
یعنی آلمان ریده با ماشین های موتور عقب درست کردنش! هر موتور عقبی که میتصادفه بالای 200تا آتیش میگیره تو این دوره زمونه نمیدونم چیرا


ماشینی که GM نباشد ماشین نیست. اصن آدم نیست

گه بخور مجهول الجنسیت کیونی

چند نمونه از تصادف ماشین های امریکایی مخصوصا از جی ام

تصادف شورلت کامارو

2Car-Crash-Chevy-Camaro_4045138607895413175.jpg


12010-chevy-camaro-crash-in-front-death_10506138607895421053.jpg


3chevy-volt-destroyed-crash-no-fire-628_3898213860789548797.jpg


فورد موستانگ

4teens-destroy-a-2010-mustang-in-crash-8766_1_13537138607895439088.jpg


همین مونده تو شاف کون بیای پورشه رو ببری زیر سوال
 

iranshoping1

Registered User
تاریخ عضویت
12 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
98
لایک‌ها
6
گه بخور مجهول الجنسیت کیونی

چند نمونه از تصادف ماشین های امریکایی مخصوصا از جی ام

تصادف شورلت کامارو

2Car-Crash-Chevy-Camaro_4045138607895413175.jpg


12010-chevy-camaro-crash-in-front-death_10506138607895421053.jpg


3chevy-volt-destroyed-crash-no-fire-628_3898213860789548797.jpg


فورد موستانگ

4teens-destroy-a-2010-mustang-in-crash-8766_1_13537138607895439088.jpg


همین مونده تو شاف کون بیای پورشه رو ببری زیر سوال
این دوستمون خیلی متعصب هست فک کنم مدیر عامل پورشه ای چیزی باشه
ولی قبول دارم دور از شوخی پورشه خیلی ماشین مقاوم و خوبیه
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
new09-160.jpg



با گسترش روش های مختلف حمل و نقل و جا ‌به ‌جایی ، افراد بسیاری در حال طراحی وسایل شخصی هستند که توانایی جابه جا کردن افراد از طریق هوا را داشته باشند.
دو سال پیش گروهی از مهندسان آلمانی طراحی هلیکوپتری شخصی را آغاز کردند. پس از دو سال طراحی، آزمایش و خطا این مهندسان موفق شدند تا وسیله هدف خود را تولید کنند.

در مدل جدید این وسیله دیگر خبری از طراحی ابتدایی دو سال پیش دیده نمی شود، در عوض طراحی زیبای بدنه با 18 ملخ می تواند چشم هر بیننده ای را به خود جذب کند. بدنه این دستگاه از کربن سبک و مقاوم ساخته شده است.

ساخت این دستگاه در حدود 5.4 میلیون دلار هزینه داشته است.

این وسیله دو نفره می تواند با استفاده از یک باتری 100 کیلوگرمی با حداکثر سرعت 70 کیلومتر در ساعت به مدت 20 پرواز کند.

وزن کلی این دستگاه 300 کیلوگرم است و مهندسان در تلاش برای افزایش مدت زمان پرواز آن هستند.

طراحی خاص 18 ملخه این هلیکوپتر به آن اجازه می دهد تا در صورت رها شدن کنترل وسیله به صورت ثابت در هوا باقی بماند.

طراحی اولیه این هلیکوپتر
new09-163.jpg


new09-162.jpg

هلیکوپتر پایانی ساخته شده پس از دو سال تلاش مهندسان
new09-161.jpg


new09-160.jpg


new09-159.jpg


new09-158.jpg


اخبار علمی - بازار خبر
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
g92-9-116.jpg


پورشه 918 اسپایدر با استفاده از دو موتور برقی و بنزینی به ما تصویری از سری خودروهای سوپراسپرت دو موتوره آینده را می دهد. اما آیا استفاده از دو موتور در خودروهای این چنینی کاربردی و مفید است؟

اسپایدر 918 یکی از 3 خودروی فوق اسپرتی است که این روزها به همراه دو خودروی دیگر "فراری لافراری" و "مک لارن پی 1" به تازگی وارد بازار شده است.

یکی از دلایل اهمیت این مدل پورشه پایین تر بودن قیمت نسبت به دو رقیب خود و تولید سه برابری تعداد نسبت به آن ها است.

این خودرو با استفاده از موتور برقی و بنزینی کار می کند، موتور 8 سیلندر وی شکل این خودرو می تواند 608 اسب بخار قدرت را فراهم کند ، موتور برقی با ارایه 277 اسب بخار قدرت بیشتر به بازدهی خودرو کمک می کند.

حداکثر سرعت این خودرو با استفاده از هر دو موتور معادل 340 کیلومتر در ساعت می باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو 2.6 ثانیه است.

موتور برقی این خودرو برای کاهش مصرف کاربرد چندانی ندارد و بیشتر برای بهبود سرعت و بازدهی به کار برده شده است. شما می توانید با استفاده از موتور برقی این وسیله در حدود 30 کیلومتر مسافت را با حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت طی کنید. صفر تا صد خودرو در حالت تماما برقی 6.1 ثانیه است.

این خودرو برای به دست آوردن بهترین بازدهی با استفاده از سیستمی هوشمند از هر دو موتور برقی و سوختی به طور هم زمان استفاده می کند. در هنگم رانندگی اگر مقدار فشاری که به پدال وارد می کنید از حد مشخصی فراتر رود موتور بنزینی به صورت هوشمند وارد کار می شود.

خریداران این مدل می توانند با پرداخت هزینه ای بیشتر طراحی داخلی را طبق سلیقه خود سفارشی کنند.

g92-9-117.jpg

g92-9-118.jpg

g92-9-119.jpg

g92-9-120.jpg

g92-9-121.jpg

g92-9-122.jpg

g92-9-123.jpg

g92-9-124.jpg

g92-9-125.jpg

g92-9-126.jpg

اخبارعلمی - بازار خبر
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
تصور کنید اتومبیلی را به قطعات سازنده اش تجزیه کنیم و از آن عکس بگیریم. این کاری است که یک عکاس سویسی انجام داده و در آن لحظه ای را ثبت نموده که تعدادی اتومبیل مدل به قطعات سازنده شان تجزیه شده اند. انگار که آنها را منفجر کرده ایم.

جالب است بدانید که او برای ساخت این تصاویر، خودروها را منفجر نکرده و از نرم افزارهای سه بعدی سازی هم استفاده ننموده.

در واقع ساخت هر کدام از این تصاویر ساعت ها وقت برده است. چرا که این عکاس از تک تک قطعات این خودروها به طور مجزا عکس گرفته و سپس با فتوشاپ آنها را در کنار هم قرار داده تا تصویر نهایی ایجاد شود.

دقت به کار رفته در این عکاسی ها خیره کننده است. چرا که از هر قطعه باید با دقت زیاد عکاسی شده و زاویه عکاسی از هر قطعه باید دقیقا مانند تصویر قبلی می بوده تا تصویر نهایی مناسبی ایجاد شود.

107674_142.jpg


107675_338.jpg


آقای اوفنر عکاس این تصاویر می گوید شما لحظه ای را می بینید که در زندگی واقعی وجود ندارد و همین موضوع این عکس ها را خاص و متفاوت کرده است.

عرش نیوز
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
همکاری تویوتا با شریک باواریایی خود تنها در ساخت یک خودروی اسپرت مشترک محدود نخواهد ماند و اینک استفاده از پیشرانه های مدرن ب ام و در خودروهای تویوتا آغاز شده است. تویوتا ورسو یک MPV است که از موتور 1.6 لیتری دیزلی ب ام و بهره می‌جوید.

2013 Toyota Verso

طبق توافقنامه تویوتا و ب ام و، موتورهای 1.6 و 2.0 لیتری دیزلی آلمانی در قلب خودروهای تویوتا قرار می‌گیرند. موتور 1.6 لیتری دیزلی ورسو می‌تواند 110 اسب بخار نیرو و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این گشتاور در دورهای 1750 تا 2250 در دسترس است. میزان گازهای آلاینده این پیشرانه هم تنها 119 گرم CO2 در هر کیلومتر است. بدین ترتیب این خودرو استانداردهای زیست محیطی یورو 5 را پاس می‌کند. پیش از این از این پیشرانه در ب ام و سری 1 و مینی هم استفاده شده بود. ب ام و این موتور را در اتریش تولید می‌کند.

 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
شرکت آلمانی رگولا تیونینگ که به طور اختصاصی روی محصولات آئودی و فولکس کار می‌کند، یک کیت آیرودینامیک ویژه از جنس فیبر کربن برای آئودی R8 V10 اسپایدر تدارک دیده است. کاهش ارتفاع خودرو و دیدن هواکشهای بزرگ و کوچک در جای جای بدنه با تم قرمز رنگ یک حس خاص و متمایز بازیهای نید فور اسپید به آن بخشیده است.


Audi R8 V10 Spyder REGULA Tuning

سیستم اگزوز اصلاح شده و اسپویلر عقب جدیدی نیز برای آن طراحی شده است. موتور ده سیلندر 5.2 لیتری تغییری نداشته و هنوز 525 اسب بخار نیرو و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. رگولا برای این آئودی از یک مجموعه رینگ 20 اینچی آلیاژی پوشیده شده با تارهای در جلو و در عقب سود می‌جوید. این تیونینگ برای مدلهای 2013 آئودی R8 کوپه نیز قابل اجرا است. هزینه این تیونینگ زیبا 7950 یورو است.

 

mr_khodaei2011

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2011
نوشته‌ها
416
لایک‌ها
180
واقعا ناراحت شدم بازیگر خوبی بود و فیلمهای عالی


حالا با مرگ اون قضیه سریع و خشن 7 چی میشه ؟ ایا ساختش متوقف میشه؟
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
سامولیکم......

دیدم آدم ارضا میشه گوفتم بره شوما هم بذارم:D

f7o85gkso0txx9nocey0.jpg




3fjzpzu8j4aefgejy3c.jpg




Carisma Gives Cadillac Escalade an Automotive First Class Treatment

همان طور که از یک خودروسازی آمریکایی انتظار میرود ، در این اتاق، دقت کار و استفاده از چرم مرغوب و چوب، جلوه گری خاصی می‌کند. در پس پنجره های تیره رنگ، تریم داخلی از بالا تا پایین و از جلو تا عقب تغییر کرده است. برای روکش کردن فضای داخلی از 75 متر مربع چرم خردلی استفاده شده است. دو صندلی کوچک برقی هم روبروی صندلیهای عقب قرار داده شده‌اند. بعلاوه یک یخچال و یک تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ هم از تجهیزات دیگر این خودرو می‌باشند.







برای تجهیز یک دستگاه کادیلاک اسکالاد به چنین تجهیزاتی و تکمیل فضای کابین به 700 ساعت کار نیاز است. نورپردازی جذاب سقف، دیواره حایل کشویی بین فضای سرنشینان و راننده، صندلیهای گرم و سرد شونده، سیستم صوتی ویژه 5.1 کاناله Bose و همچنین امکان ضد گلوله کردن بدنه را نیز باید خاطر نشان کرد.


 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
سامولیکم!


با شروع طرح جمع آوری خودروهای فرسوده از چند سال قبل در کشورمان به تدریج مشاهده اتومبیل های غول پیکر آمریکایی که اغلب نیز 8 سیلندر می باشند ( و به اشتباه بیشتر آنها به پر مصرف بودن شهرت یافته اند) در خیابانها سخت و سخت تر شد.


و اما “کادیلاک سویل” ملغب به کادیلاک ایران(مونتاژِی های ایران)


taktemp_13860855645.jpg
taktemp_13860853313.jpg




سوویل با قیمتی معادل 479/12 دلار بود که درخشش آن در بازار و استقبال وسیع آن توسط مردم آن را به یک اتومبیل محبوب در زمان خود در ایران تبدیل کرد



تو اتاق سویل چه خبره؟ با سوار شدن به این اتومبیل احساس خاصی شبیه سوار شدن به یک هواپیما به انسان دست می دهد. راحتی این مدل را در حد کمال باید دانست موتور پر قدرت 8 سیلندر با جعبه دنده توربوهایدراماتیک و فرمان هیدرولیک آنرا در صنایع اتومبیل سازی جهان کم نظیر و در رده راحت ترین مدل جنرال موتورز قرار داده است .

taktemp_13860855642.jpg



سویل یک اتومبیل سدان خانوادگی استاندارد میباشد ( حتی جنرال موتورز آنرا در کلاس نیمه لوکس هم معرفی نکرد در مقابل این همه امکانات سوویل!به خصوص در زمان خود در مقابل دیگر آمریکایی ها) می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.

هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در 2 حالت و صندلی راننده در 6 حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند
بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.

taktemp_13860855643.jpg


سویل مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال 20 درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.
با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.

taktemp_13860854934.jpg
taktemp_13860855951.jpg
taktemp_13860855641.jpg


سه عدد فندک در اتاق سویل می توان یافت که 2 عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.
در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از 20 ثانیه متوقف می شود


کادیلاک در دهه هفتاد میلادی از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری فراتر رفته و مجهز به انژکتور برقی شد. به همین خاطر هم در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاهی سازد.

taktemp_13860854932.jpg




این چراغ های مخفی روی لبه داشبورد در حالت عادی توجه کسی را جلب نمی کنند، ولی در هنگام لزوم روشن می شوند. از چراغ های دیگر روی این نوار می توان به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
اینه های جانبی در سویل به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.


taktemp_13860853314.jpg




کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های کادیلاک سویل.

taktemp_13860855644.jpg


سیستم دزدگیر الکترونیکی کادیلاک در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .

سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل 3 بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.

taktemp_13860853315.jpg



بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد.
این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.
همه شیشه های استفاده شده در سویل از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند

taktemp_13860853311.jpg


صندلی های عقب فضای زیادی در اخیتار قرار میدهد(در مجلات و فیلم های ایرانی بارها دیده شده که 4فر در صندلی عقب به راحتی تمام نشسته اند!:blink:)


taktemp_13860853312.jpg
taktemp_13860854935.jpg



فضای بار عقب هم معمولا ب کار ایرانی های خوش گذارن آن دوران می آمد

صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و همه جای آن با نمد و موکت مخصوص پوشیده شده است که زیبایی خاصی به درون ان بخشیده

در گوشه سمت راست صندوق یک تایر مخصوص به عنوان زاپاس و پایه جک و کپسول اینفلوتر در قالب یک مجموعه در درون رینگ و در زیر پوششی پارچه ای مخفی شده اند
در قسمت انتهایی صندوق هم جک و اچار چرخ دیده میشود که بصورت افقی بالاتر از مجموعه رینگ و زاپاس قرار دارند
اما زاپاس خالی از باد است تا فضای زیادی را اشغال نکند

حتما با خودتان میگویید که زاپاس بدون باد به چه دردی میخورد!!
کمپانی سازنده یک کپسول اینفلوتر(حاوی باد) نیز در درون رینگ زاپاس قرار داده است تا در مواقع نیاز زاپاس خودرو را با این کپسول پر از باد کرد.


taktemp_13860854931.jpg




پیشرانه و سیستم سوخت رسانی

پیشرانه سویل 5/7 لیتری 8 سیلندر خورجینی می باشد که دارای قدرتی برابر با 185 اسب بخار در 4400 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 270 پوند فوت می باشد. کورس پیستون آن 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ ) و قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ ) می باشد. ضریب تراکم آن نیز 8:1 می باشد.

شتاب صفر تا 100 آن در حدود 10 ثانیه بوده که در سرعت بالاتر از 100 کیلومتر قدرت موتور بالای آن به آسانی قابل احساس می باشد.
پیشرانه سویل به دلیل بهره جستن از ضریب تراکم نسبتاً پایین مشکلی با انواع بنزین برای آن پیش نمی آید و این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند.

نوع تغذیه آن نیز سیستم پاشش سوخت با کنترل الکترونیکی ساخت کمپانی Bendix آمریکا است .

انژکتور این اتومبیل در زمان خود شاهکار تکنولوژیکی به حساب می آمده. این انژکتور شامل سنسورهای موتور، ساسات برقی و مپ سنسور می باشد. سیستم جرقه زنی آن مگنتی وkw 70 می باشد. قطعات برقی به کار رفته در انژکتور با کیفیت بسیار بالا تولید شده و اصطکاک آنها بسیار کم می باشد. این نکته قابل ذکر است که آی سی های بکار رفته در این انژکتور آی سی های نظامی بوده و تا دمای 105 درجه سانتیگراد می توانند مقاومت کنند.

taktemp_13860854933.jpg




در نهایت می توان گفت که Cadillac Seville یک شاهکار مهندسی در زمان خود بوده که تمامی نکات ریز و درشت در آن برای آسایش سرنشینان در هر موقعیت در نظر گرفته شده است.



مشخصات فنی :
موتور : 8 سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه 90 درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ )
کورس پیستون : 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ )
حجم موتور : 5/7 لیتر ( 350 اینچ مکعب )
ضریب تراکم : 8 به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : 1- 8 – 4 – 3 – 6 – 5 – 7 – 2
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان 91 به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : 79/5 لیتر ( 21 گالن )
سیستم برقی :
سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : 3500 وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( 80 آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .​
سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری 400 – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی 9/215 میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : 08/3 بر یک​
فنر بندی :
فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک​
ابعاد :
فاصله مرکز چرخ های جلو : 1557 میلی متر ( 3/61 اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : 1500 میلی متر ( 59 اینچ )
طول کلی : 5182 میلی متر ( 204 اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : 2903 میلی متر ( 3/ 114 اینچ )
عرض کلی : 1824 میلی متر ( 8/ 71 اینچ )
ارتفاع کلی : 1386 میلی متر ( 7 / 54 اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : 1900 کیلو گرم ( 4190 پاوند )
 

virus69

Registered User
تاریخ عضویت
29 دسامبر 2012
نوشته‌ها
534
لایک‌ها
441
سن
34
محل سکونت
کرمانشاه
شادی یدونه از اینو بخوای بیاری ایران با هزینه پلاک و گمرک چند درمیاد؟
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
شادی یدونه از اینو بخوای بیاری ایران با هزینه پلاک و گمرک چند درمیاد؟

به همه میگم دایی به شوما میگم زن دایی:D

زن دایی آمریکایی تو ایرن پلاک نمیشه ...............گذر موقت بخواد بیاد 200الی 300 فی میخوره (فقط بره 3ماه تردد تو ایران)


Level 1ش 65هزار دلاره Level 2 ش 73 هزار تا. این Level 2 ـــــــــه .تو اونجا از یه مگان و مزدا3 هم ارزونتره:lol:
ما یدونه از این داریم فقط اسمش فرق میکنه و قیافش بهش میگن سمند البته همین رنگ
laughingsmiley.gif


1va5uxvvihf5gd80xzyy.jpg



نکنه این توله ی اینه؟

dcef0a9i9c22q7numc90.jpg


راستی این زن ایرانی ـه + مَرد ایرانی تو کوشتی کَج چیپس شدن؟

lni83i2wzzo5u2hvjofs.jpg
 

iranamir

Registered User
تاریخ عضویت
8 ژانویه 2010
نوشته‌ها
2,585
لایک‌ها
1,614
محل سکونت
تهران
سامولیکم!


با شروع طرح جمع آوری خودروهای فرسوده از چند سال قبل در کشورمان به تدریج مشاهده اتومبیل های غول پیکر آمریکایی که اغلب نیز 8 سیلندر می باشند ( و به اشتباه بیشتر آنها به پر مصرف بودن شهرت یافته اند) در خیابانها سخت و سخت تر شد.


و اما “کادیلاک سویل” ملغب به کادیلاک ایران(مونتاژِی های ایران)


taktemp_13860855645.jpg
taktemp_13860853313.jpg




سوویل با قیمتی معادل 479/12 دلار بود که درخشش آن در بازار و استقبال وسیع آن توسط مردم آن را به یک اتومبیل محبوب در زمان خود در ایران تبدیل کرد



تو اتاق سویل چه خبره؟ با سوار شدن به این اتومبیل احساس خاصی شبیه سوار شدن به یک هواپیما به انسان دست می دهد. راحتی این مدل را در حد کمال باید دانست موتور پر قدرت 8 سیلندر با جعبه دنده توربوهایدراماتیک و فرمان هیدرولیک آنرا در صنایع اتومبیل سازی جهان کم نظیر و در رده راحت ترین مدل جنرال موتورز قرار داده است .

taktemp_13860855642.jpg



سویل یک اتومبیل سدان خانوادگی استاندارد میباشد ( حتی جنرال موتورز آنرا در کلاس نیمه لوکس هم معرفی نکرد در مقابل این همه امکانات سوویل!به خصوص در زمان خود در مقابل دیگر آمریکایی ها) می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.

هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در 2 حالت و صندلی راننده در 6 حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند
بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.

taktemp_13860855643.jpg


سویل مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال 20 درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.
با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.

taktemp_13860854934.jpg
taktemp_13860855951.jpg
taktemp_13860855641.jpg


سه عدد فندک در اتاق سویل می توان یافت که 2 عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.
در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از 20 ثانیه متوقف می شود


کادیلاک در دهه هفتاد میلادی از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری فراتر رفته و مجهز به انژکتور برقی شد. به همین خاطر هم در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاهی سازد.

taktemp_13860854932.jpg




این چراغ های مخفی روی لبه داشبورد در حالت عادی توجه کسی را جلب نمی کنند، ولی در هنگام لزوم روشن می شوند. از چراغ های دیگر روی این نوار می توان به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
اینه های جانبی در سویل به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.


taktemp_13860853314.jpg




کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های کادیلاک سویل.

taktemp_13860855644.jpg


سیستم دزدگیر الکترونیکی کادیلاک در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .

سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل 3 بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.

taktemp_13860853315.jpg



بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد.
این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.
همه شیشه های استفاده شده در سویل از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند

taktemp_13860853311.jpg


صندلی های عقب فضای زیادی در اخیتار قرار میدهد(در مجلات و فیلم های ایرانی بارها دیده شده که 4فر در صندلی عقب به راحتی تمام نشسته اند!:blink:)


taktemp_13860853312.jpg
taktemp_13860854935.jpg



فضای بار عقب هم معمولا ب کار ایرانی های خوش گذارن آن دوران می آمد

صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و همه جای آن با نمد و موکت مخصوص پوشیده شده است که زیبایی خاصی به درون ان بخشیده

در گوشه سمت راست صندوق یک تایر مخصوص به عنوان زاپاس و پایه جک و کپسول اینفلوتر در قالب یک مجموعه در درون رینگ و در زیر پوششی پارچه ای مخفی شده اند
در قسمت انتهایی صندوق هم جک و اچار چرخ دیده میشود که بصورت افقی بالاتر از مجموعه رینگ و زاپاس قرار دارند
اما زاپاس خالی از باد است تا فضای زیادی را اشغال نکند

حتما با خودتان میگویید که زاپاس بدون باد به چه دردی میخورد!!
کمپانی سازنده یک کپسول اینفلوتر(حاوی باد) نیز در درون رینگ زاپاس قرار داده است تا در مواقع نیاز زاپاس خودرو را با این کپسول پر از باد کرد.


taktemp_13860854931.jpg




پیشرانه و سیستم سوخت رسانی

پیشرانه سویل 5/7 لیتری 8 سیلندر خورجینی می باشد که دارای قدرتی برابر با 185 اسب بخار در 4400 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 270 پوند فوت می باشد. کورس پیستون آن 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ ) و قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ ) می باشد. ضریب تراکم آن نیز 8:1 می باشد.

شتاب صفر تا 100 آن در حدود 10 ثانیه بوده که در سرعت بالاتر از 100 کیلومتر قدرت موتور بالای آن به آسانی قابل احساس می باشد.
پیشرانه سویل به دلیل بهره جستن از ضریب تراکم نسبتاً پایین مشکلی با انواع بنزین برای آن پیش نمی آید و این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند.

نوع تغذیه آن نیز سیستم پاشش سوخت با کنترل الکترونیکی ساخت کمپانی Bendix آمریکا است .

انژکتور این اتومبیل در زمان خود شاهکار تکنولوژیکی به حساب می آمده. این انژکتور شامل سنسورهای موتور، ساسات برقی و مپ سنسور می باشد. سیستم جرقه زنی آن مگنتی وkw 70 می باشد. قطعات برقی به کار رفته در انژکتور با کیفیت بسیار بالا تولید شده و اصطکاک آنها بسیار کم می باشد. این نکته قابل ذکر است که آی سی های بکار رفته در این انژکتور آی سی های نظامی بوده و تا دمای 105 درجه سانتیگراد می توانند مقاومت کنند.

taktemp_13860854933.jpg




در نهایت می توان گفت که Cadillac Seville یک شاهکار مهندسی در زمان خود بوده که تمامی نکات ریز و درشت در آن برای آسایش سرنشینان در هر موقعیت در نظر گرفته شده است.



مشخصات فنی :
موتور : 8 سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه 90 درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ )
کورس پیستون : 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ )
حجم موتور : 5/7 لیتر ( 350 اینچ مکعب )
ضریب تراکم : 8 به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : 1- 8 – 4 – 3 – 6 – 5 – 7 – 2
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان 91 به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : 79/5 لیتر ( 21 گالن )
سیستم برقی :
سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : 3500 وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( 80 آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .​
سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری 400 – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی 9/215 میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : 08/3 بر یک​
فنر بندی :
فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک​
ابعاد :
فاصله مرکز چرخ های جلو : 1557 میلی متر ( 3/61 اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : 1500 میلی متر ( 59 اینچ )
طول کلی : 5182 میلی متر ( 204 اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : 2903 میلی متر ( 3/ 114 اینچ )
عرض کلی : 1824 میلی متر ( 8/ 71 اینچ )
ارتفاع کلی : 1386 میلی متر ( 7 / 54 اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : 1900 کیلو گرم ( 4190 پاوند )

عموی خدا بیامرزه منم داشت نو اکبند!
 
بالا