• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

عاشق چه ماشینی هستید؟

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,980
لایک‌ها
1,873
محل سکونت
ایران !
رفتن داریم تا رفتن !!! یه وقت شما 90 تا میره با دنده ی یک اما بعدشم باید با 10 تا بری گاراژ برای تعمیر اساسی موتور !!! :p

ول کنید بابا ! این زانتیا سوار ها تو ایران انقدر تعریف میکنم از این ماشین به روز ! :D که هر کی ندونه فکر میکنه بنز 2014 هست !!!

ماشین قدیمی با تکنولوژی 10 یا 20 سال پیش الان به درد گاری میخوره ! نه سواری ! ;)
 

mohamad n

Registered User
تاریخ عضویت
6 مارس 2013
نوشته‌ها
2,636
لایک‌ها
592
یکی از نکاتی که در مورد زانتیا جالبه اینه که منتقدانش یک بار هم سوارش نشدن!

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
 

4058423

Registered User
تاریخ عضویت
30 آگوست 2011
نوشته‌ها
2,980
لایک‌ها
1,873
محل سکونت
ایران !
:D آره والا ! سوار نشدیم ! نمیدونیم چه چیزیه !!! :D
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
برادر اونوقت دور موتور شما با دنده یک و سرعت 80 چند بود ؟
شما موتور ماشینتو توین توربو هم بکنی ضریب دنده هات هنوز همونه و دور موتورتم از همون حد بیشتر نمیتونی ببری !
با موتور استاندارد دور موتور 6000 ماشین 60 تا میره
با کارایی که شما انجام دادی هم 6000 60 تا میره ( یکی ب من بگه رگلاژ کلاچ چه ربطی به حداکثر سرعت تو دنده یک داره )
والا کلیپی که من دیدم دنده یکش دور 6000 داشت 60 تا میرفت !
و کلا تا 8000 داشت دور موتور ، حالا شما 80 تا بخوای بری به این معنیه که دور موتورو برسونی به 8000 ( بگذریم که دوستان گفتن 90 تا میره با دنده یک )
کات اف و ecu هم میشینه با دهن باز شمارو نگا میکنه که بادنده یک داری 80 تا سرعت میری :D
ادیت : ماشالا یه نفر یه حرفی میزنه 10 نفر هم پشتش در میان :D
 
Last edited:

amir3408

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
3,251
لایک‌ها
1,416
دوست دارم یه تویوتا 3اف بخرم. پولش رو دارم ولی در شرایطی نیستم که الان اینهمه پول بابت عشقم بدم.
 
  • Like
Reactions: l0w

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
بحث سر توان موتوره دوست من. حرف شما متین. ولی رگلاژ کلاچ یعنی همین. تو نود درصد گیربکس ها فنر های صفحه کلاچ درحالت نصفه هست. برای عمر بیشتر که فنر ها که خودشونو ول میکنن جبران شه. حالا شما اگه یه صفحه کلاچ رو برداری صفحه تراشی کنی و پولیش کنی و سوکت فنر ها رو هم گود کنی فنر ها به حالت باز تری قرار میگیرن( به همین سادگی نیست واسه تراشکار یه روز کار داره و مراحلش هم مختصر گفتم). اونوقت شما ضرایب دنده باز تری داری. مثل این میمونه که قبلا کلاچ رو نصفه نگه میداشتی حالا ازاد کردی. با این کار بدون تعویض چرخ دنده ها ضرایب سنگین تری دارین.
درمورد کات اف هم به ذره بالای هفت میرسه به هشتاد نه هشت هزار. دنده ها تصاعدیه دوست عزیز.
اونم که گفتم فیلتر اسپرت برای کشش این دنده سنگین تر هست.
روی 405 تست زدیم همین کار رو اصلا نمیتونست بیشتر دور چهار هزار تکونش بده دور موتورو.
درضمن با این کار صفحه کلاچ رو به باد فنا دادین و بیشتر هزار تا کار نمیکنه ولی بحث ما این چیزا نیس بحث سر کشش موتور هست.
البته خیلیا هم با برداشتن کات اف و تغییر چرخ دنده این کارو میکنن که این کارا فقط رو زانتیا جواب میده.
درضمن ادب در درجه اوله. فراموش نشه که...
ok?
 

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
اقا ترو خدا حرف منطقی بزنید !
یعنی با تغییر فنر های صفحه کلاچ و فیلتر هوا ضریب دنده تغییر میکنه ؟
ماشین شما هم تو سرعت 60 کیلومتر و دنده یک وقتی کلاچو کامل رها کردین هنوز دیسکو صفحش کامل درگیر نمیشن !؟
درمورد کات اف هم به ذره بالای هفت میرسه به هشتاد نه هشت هزار. دنده ها تصاعدیه دوست عزیز.
اونم که گفتم فیلتر اسپرت برای کشش این دنده سنگین تر هست.
اینکه دنده ها تصاعدیه چه ربطی داره ؟!
موضوع دنده یک هست که شما و یه نفر دیگه میگین بالای 80 باهاش رفتین
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
اقا ترو خدا حرف منطقی بزنید !
یعنی با تغییر فنر های صفحه کلاچ و فیلتر هوا ضریب دنده تغییر میکنه ؟
ماشین شما هم تو سرعت 60 کیلومتر و دنده یک وقتی کلاچو کامل رها کردین هنوز دیسکو صفحش کامل درگیر نمیشن !؟

اینکه دنده ها تصاعدیه چه ربطی داره ؟!
موضوع دنده یک هست که شما و یه نفر دیگه میگین بالای 80 باهاش رفتین
نه شما حساب کردی که هشتاد میاد رو هشت هزار ولی اینطور نیست. منظور از تصاعدی اینه که تو سرعت صدتا دور رو سه هزاره و صد و بیس یکم زیر چهارهزار و صد و چهل یکم بالای چهار هزار. یعنی تو بازه های سرعتی مساوی دور موتور با نسبت جمعی اضاف نمیشه. و یه مقدار کم تصاعد داره.
کلاچ واسه همینه. شما کلاچ رو نصفه نگه داری فنر ها فشرده تر میشن و ماشین بیشتر گاز میخوره. حالا عکسش حساب کن. دیسک و صفحه که دوتا چرخ دنده نیست که توهم قفل شه. اگه اینطور بود که اصلا نیمکلاچ معنی نمیداد.
 

abbas joon

Registered User
تاریخ عضویت
18 آگوست 2012
نوشته‌ها
455
لایک‌ها
218
محل سکونت
شیـــــــــــراز
در جواب اون دوسته عزیزی که گفته بود هیچ ماشینی یکش 90 تا نمیره
والا میره
همین ماکسیما
من خودم دیدم 85 تارو پر کرده دیگه 90 هم فک کنم بره
هیییییییییییییی
ماکسیما کجایی که یادت بخیر
6سال باهات حال کردیم ولی حالا......
در ضمن من واقعا نمیدونم چرا بعضیا اینقد سنگ زانتیا رو به سینه میزنن
به خدا ای قدی که من از زانتیا بدم میاد از پراید بدم نمیاد( البته ایناهمش نظر شخصیه،واسه نظراتتونم احترام قائلم شدیییییییییددددددد)

Sent from my C5502 using Tapatalk
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
اصلا بیخیال زانتیا شید. جناب I0w شما خودت دوباره بحثو باز کردی. بالاخره هرکی یه نظری داره. اگرم میگی هشتادتا نشدنیه حتما انقدر توی تیونینگ تجربه داری که میگی نمیشه دیگه. بنده هم اگر یه نظری میدم حتما دیدم و انجام دادم که میگم وگرنه سیتروئن نه مال بابای منه نه شما. شما داری با ماشینت حال میکنی منم یه زمانی با زانتیا خیلی حال کردم تموم شد رفت. مهم همینه بحث نداره که.

خواهشا بحث زانتیا رو همینجا تموم کنید. روی سخنم به همه هست.


مهم به مقصد رسیدنه که ایشالا خود شما و هرکی رانندگی میکنه با خوشی و سلامتی همراه باشه.
 
Last edited:

l0w

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2013
نوشته‌ها
496
لایک‌ها
266
محل سکونت
کرج
تو دنده یک وقتی با سرعت 60 دور موتور 6000 هست
تو همون دنده یک با سرعت هشتاد دور موتور میاد رو هشت هزار !
کجاش اشتباهه ؟
دیسک و صفحه هم نمیتونه تاثیری داشته باشه چون تو اون سرعت کاملا درگیر هست و نیم کلاچی در کار نیست !
ادیت : خطم جلسه :D
منم فعلا ماشین ندارم :)
 

افتکم!

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2014
نوشته‌ها
259
لایک‌ها
376
سن
26
محل سکونت
تهران
پرشیای مدل 84 دارم. دوست دارم پرشیا یا 405 مدل 93 داشته باشم:D. آرزو دارم هرسال 405 مدل سال سوار شم:rolleyes:
 
  • Like
Reactions: l0w

differentboy1994

کاربر فعال موبایل و اسمارت فون ها
کاربر فعال
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
4,184
لایک‌ها
2,260
محل سکونت
اصفهان
زانتیایی که تو ایران هست با این موتور اولین بار چه سالی اومده؟
 
Last edited:

tpshd

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
17 می 2011
نوشته‌ها
6,200
لایک‌ها
2,931
سن
33
محل سکونت
Teh-Run
زانیا هم شمارو دوست داره
 

mm00

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2009
نوشته‌ها
1,549
لایک‌ها
250
یه نکته ای برام خیلی جالبه ... واقعا سطح رفاه مردم در ظاهر انار خیلی بالا رفته و همم مینالن ..ماشالا تو خیابون بنزو بی ام و هست که ریخته..هیوندای اینا که دیگه ضایع هست بخری انگار پرایده ...واقعا از کجا ملت پول میارن مام بریم بیاریم...
ماشین فعلی :ریو
هدف:Old Mazda 3
 
بالا