اره منم نظرم رو زانتیا بود که با این نظرات باید قیدش رو بزنمباید قید رانتیا زد
Elx نسبت ب قیمت و شتابش خوبه
سلامدوستان تا ٢٥ چه ماشيني پيشنهاد ميديد؟
من الان ٤٠٥ دارم بين چندتا گزينه بنظرتون كدوم به صرفه تره؟
٢٠٦-پارس-ال٩٠
به اقا پورياي گلسلام
حال و احوال ؟؟
آقا استفادت چجوریه ؟ داخل شهر ؟ تکی ؟ بیشتر مسافرت ؟
هزینه های نگهداری تا چه میزان برات اهمیت داره
اگه هزینه نگهداری برات اولویته و نمیخوای خرج بزاره و نمیخوای لایی بکشی ال 90به اقا پورياي گل
مصرفم كه بيشتر تو شهر مسافرتم شايد ٣ ماه يه بار برم
هزينه ي نگهداري ام دانشجويي باشه ؛)
ماشینای میتسورو دوست دارم، مخصوصا صدای موتورش دیوونه کنندس!مشاهده پیوست 540746
MitSo Never Die
خیلی خرج داره؟!من 405 یشمی 2000 دارم.خیلی هم ناراضی ام.لعنت به ماشینهای اشغال ایرانی.
باید کامپیوترش ریست شه اونم به راحتی ، ۹۰ ثانیه زمان میگیرید سوویچ زو از خاموش میارید روی باتری و بلعکس توی ۹۰ ثانیه هر ۳ ثانیه ۱ بار باید انجام داده شه پشت سر هم ...عزیز اولا قیمت ریو و ۴۰۵ کجا.زانتیا کجا
دیما،ریو ایران تا سال ۲۰۰۵ تو آمریکا خط تولید داشته،حداقل ۲۰ سال جدیدتر از زانتیاس !
۴۰۵ هم فسیله،هم موتور هم ظاهر،اما بازم به نظر من از زانتیا بهتره !!!
ایمنی هم فکر میکنم وضعیتش از زانتیا بالاتر باشه
ریو و ال ۹۰ هم از نظر ایمنی،هم تکنولوژی ساخت،هم استهلاک پایین تر و خرج کمتر خیلی از زانتیا بهترن،نقطه قوت زانتیا در مقابل این دو ماشین،سواری بهتر و امکانات بهتر هست و دیگر هیچ ! که این دو تا هم با توجه به سطح قیمتشون کلا امتیاز به حساب نمیاد ! وقتی امتیاز بود که تو یه رنج قیمتی باشن،نه الان ...
زانتیا سوار ها اکثرا از خرج بسیار بالای ماشین و نیاز زود به زودش به تعمیرگاه به شدت مینالن،یه بنده خدایی رو میشناسم تا حالا فقط ۲ تومن پول استپر موتور داده !! هنوزم ماشینش مشکل گاز خوردن بدون فشار پدال داره
بالکل بخوای حساب کنی،ماشین هایی از پژو - سیترون که تو ایران حضور دارن خیلی استهلاک و خرج و مصرفشون بالاتر از کره ای ها و ژاپنی هاست،و در عوض سواری بهتری دارن،که برای من خریدشون رو توجیه نمیکنه
Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
برای چه کاری دقیقا باید ریست بشه ؟باید کامپیوترش ریست شه اونم به راحتی ، ۹۰ ثانیه زمان میگیرید سوویچ زو از خاموش میارید روی باتری و بلعکس توی ۹۰ ثانیه هر ۳ ثانیه ۱ بار باید انجام داده شه پشت سر هم ...
زانتیا متخصص میخواد سیستمش با بقیه ماشینها متفاته گرامی ....
شما الان دقیقا داری زانتیا رو با ۴۰۵ ریو مقایسه کنی ؟!
Sent from my Nexus 7 II using Tapatalk HD
عزیز ترمزی که زانتیا داره و میخکوب میکونه بدونه ذره ای کشیدن رو با ۲۰۶ و ۴۰۵ و ال ۹۰ و ورنا مقایسه میکنی ؟! تازه ۲۰۶ بنده که تیپ ۵ هست و دیسکی اما به هیییییچ وجه به پای ترمز ۴ چرخ دیسک زانتیا نمیرسه ...برای چه کاری دقیقا باید ریست بشه ؟
ضمنا شما خیلی اشتباه میکنی که زانتیا رو گذاشتی برای جاده،وضعیت ایمنیش در حد پرایده !
خدای ناکرده اگه تصادف بکنی اونوقته که میگی کاشکی با ۲۰۶ بودم که ۴ ستاره ایمنی داره
بحث ایمنی،امکانات نیست که بگی حالا شیشه عقباش دستیه،به درک !
بحث ایمنی اولویت اوله،مخصوصا وقتی داری ۴۰،۵۰ تومن خرج میکنی،شما ۵۰ تومن پول ماشینته،اما ایمنیش اندازه ی پرایده،به نظر من فقط با همین مساله ایمنی میشه کلا خرید زانتیا رو زیر سوال برد
بعد یه سوال دارم،شما میفرمایید فرمون مگان،بهترین فرمون «دنیاس»،شما کل ماشین های دنیا رو سوار شدید که این حرف رو میزنید ؟ انقد غیر منطقی بحث نمنید
در ضمن من زانتیا رو با ریو و ال ۹۰ و ورنا و ۲۰۶ مقایسه نکردم،چون به لحاظ ایمنی اصلا با این ها قابل مقایسه نیست :-D
هر کدوم از ماشین های بالا حداقل ۳ ستاره ایمنی دارن،اما زانتیا ۱.۵ ستاره :-D
تست تصادفشو اگر ندیدید ،ببینید !
http://euroncap.com/tests/citroen_xantia_1997/16.aspx
http://euroncap.com/Player.aspx?nk=...df82&sel=FA4B387C-08C0-483F-A989-821847EE11E8
به وضعیت ستون ها،درها،له شدگی و پرتاب شدگی ماشین به خوبی دقت کنید
فاجعس آقا،فاجعه، ۱.۵ ستاره،۵۰ میلیون تومن،البته زانتیا ایران از نظر تکنولوژیکی عقب تر از این زانتیاس،چون این مال ۱۹۹۷،ولی مال ایران آخرای مدل اوایل دهه ۹۰
این هم ال ۹۰
http://euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
تقریبا ۲ برابر زانتیا ایمنی داره
خواستید بگید تست بقیه ماشین ها هم میزارم که ببینید ۵۰ میلیون دادید و چی تحویل گرفتید :-D
Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
زانتیا تو فرانسه کاملا شکست خورد،نمیدون مشما چرا سر بدیهیات بحث میکنید،تو فرانسه یه مدت مدیدی تاکسی بودش،که باز هم ب دلیل استهلاک بالا تو همون تاکسی رانی هم مقبول نیفتاد !عزیز ترمزی که زانتیا داره و میخکوب میکونه بدونه ذره ای کشیدن رو با ۲۰۶ و ۴۰۵ و ال ۹۰ و ورنا مقایسه میکنی ؟! تازه ۲۰۶ بنده که تیپ ۵ هست و دیسکی اما به هیییییچ وجه به پای ترمز ۴ چرخ دیسک زانتیا نمیرسه ...
و اینکه کدوم ماشین رو فرمودین شیشه عقبش دستیه ؟!
توی جاده شما باید ماشینی داشته باشید که شتاب و ترمز و هندلینگ و سیستم تعلیقش توی پیچ خوب باشه یا ماشینی که ایناش اگه مشکل هم داشت ، داشت اما در عوض اگه تصادف کردی جون سالم به در ببری ؟ ( که اگه هم واقعا اینجور شه )
ایمنی هم که میفرمایید که منظورتون کرش تست هست این مدل زانتیا نیست ، یه دور توی زانتیا های فرانسه توی استوک فروشیا بزنید میبینید که سیستم تعلیق چرخ های عقب و حتی سر شاسی جلو و حتی در مدل استیشن که بیشتر تولید میشد در فرانسه درب صندوق هم متفاوته !
سیتروئن با زانتیا تحولی تو دنیای سیستم تعلیق دنیا به وجود اورد بعد شما اونو با یکی از محصولات خیلی ابتدایی هیوندای مقایسه میکنی ؟!
زانتیا تو اروپا با شکست مواجه شد ؟! توی همین تاپاتالک گوشیتون بزنید xantia فروم بین المللی صاحبای زانتیا رو میاره ، شما با هیوندا ورنا مقایسش میکنی ؟!
موتوری که باید تو دنده ۳ با التماس ۱۰۰ تا میره رو با موتوری که دنده ۱ میشه به راحتی ۹۰ تا رو باهاش پر کرد مقایسه میکنی ؟!
بعدم شما حتما باید با ماشین تصادف کنی اما جونتو از دست ندی تا به اون ماشین بشه گفت ایمن ؟!
ماشینی که سیستم تعلیقش عالیه گنگ نیست بیخود در نمیره یه ترمز بی نقص داره که درجا شما رو میگیره فرمونش توی عکس العمل ها به خوبی راه میاد یا اون ماشین میشه ماشین خوبکه لابد ماشینیه که شما با ارتفاعی در حد پای یک اسب ( ال ۹۰ ) که حتی اگه بخوای بپیچی سمت پارکینگ خونه هم امکان چپ کردن داره و یا یه مدل ابتدایی از یه شرکت کره ای که اونموقع دیگه واقعا نو پا بود و محصولاتش رو به طور مشترک و به تقلید میزد مقایسه میکنی ؟!
تا حالا به یه زانتیا زمانی که ترمز میکنه و ته ماشین میچسبه به زمین دقت کردی ؟!
تا حالا به یه زانتیا وقتی ازت سبقت میگیره و طراحی مهندسی شده و آیرودینامیکش که تو اوج سرعت اما ماشین کاملا یه دست فرمش رو حفظ کرده دقت کردی ؟!
شما طراحی مهندسی سیتروئن فرانسه توی یکی از شاهکاراش رو با سیستم ادامه ی رانندگی با ۳ چرخ که حودش یه ایمنیه بالا حساب مشیشه رو با یه محصول که صرفا به جهت اکانامیک و به صرفه بودنش تولید شده یا خودرویی توسط یک شرکت نو پای اون زمان قیاس میکنی ؟!
ضمنا من که ۵۰ تومن نخریدم ماشین رو ، ۱۸/۶۳۰ روی برگ کمپانی قیمت خورده بود
و ضمنا اینکه فکر میکنم شما به ادبیات عامیانه چندان مسلط نیستید که منظور بنده رو در اغراق در اینکه میگم فرمون مگان بهترین فرمون دنیاست دریافت کنید چرا که منظور بنده از این اغراق نوع سیستم فرمان برقی این خودرو هست که شما توی هیچکدوم از خودروهای ساخت داخل حتی تیانا هم مشاهده نمیکنید مثل یه قابلیت دیگه ی مگان یعنی اتولایت که برای اولین بار در خودرو های کره ای و آن هم در کیا اپتیما نیو استفاده شده در صورتی که در مگان تولید خیلی قبلتر این آپشن موجود هست .
Sent from my Nexus 7 II using Tapatalk HD
داداشی من به سخره گفتم دورموتور میاد رو ۱.۵ !جناب jeris تمام ناگفته ها رو گفتن. بالاخره یکی پیدا شد بدونه زانتیا چیه.
عزیزم 140 تا میاد رو یک و نیم؟! ماشینی که شما سوار شدی نابود بوده. 140 تا بالای سه میاد دور موتور. حضور ذهن ندارم دقیقا چقدر.
یکماه زانتیا داشته باشین خودتون میاید حرفاتونو پس میگیرین. من خودم هر ماشینی که تا حالا راجعش بحث شده یه مدت سوار شدم. میدونم چه خبره.
جیییلییی؟؟؟؟؟؟!!!
اقا حرف جیلی که اومد وسط دیگه بحث بی فایده س. بیخیال.
Sent from my iPhone using Tapatalk
گرامی منظر دیده ما به ایمنی با هم متفاوته ...زانتیا تو فرانسه کاملا شکست خورد،نمیدون مشما چرا سر بدیهیات بحث میکنید،تو فرانسه یه مدت مدیدی تاکسی بودش،که باز هم ب دلیل استهلاک بالا تو همون تاکسی رانی هم مقبول نیفتاد !
بله،تعلیق زانتیا بسیار نرم،سواریش هم بسیار عالی،شتاب عالی،اما این ماشین ایمنی نداره عزیزم،ن د ا ر ه
کلا به نظرم خرید به ماشین قرن ۲۰ با این قیمت ها هیچ گونه توجیهی نداره
ضمنا شما اگر با دنده ۱ زانتیا تونستی ۹۰ تا بری بنده دیگه این آیدیم رو میبندم و از این سایت میرم،یه حرفایی کیزنید موهای آدم میریزه!
البته به فرض صد در صد محال دنده ۱ ۹۰ تا بره،که امکان ندار،اونوقت که دیگه افتضاس ! چون این یعنی ضرایب دنده این ماشین در حد فاجعه سبکه ! یعنی مثلا اگه ۱۴۰ تا با دنده ۵ برید دور موتور میاد رو ۱.۵
دیگه راه نمیره که ! میشه دنده مرده
توروخدا یه چیز بگید که بگنجه !!
بحث من در خصوص قیمت روز ماشین هست،نه قیمت سال ۸۴ !!
اون موقع پراید ۶ تومن بود الان شده ۱۸ تومن
واقعا الان با ۶۰ تومن جیلی ماشین مناسب تریه یا زانتیا ؟ هم ایمنی،هم امکانات،هم زیبایی،هم فنی،فقط شتاب زانتیا از جیلی سرتره
نگید زانتیا فرانسویه و ال و بل ... عینک تعصب رو بردارید و بعد نظر بدید،یک بار هم برید سوار جیلی بشید ببینید این چینی ها چه ساختن...واقعا سواری لذت بخشی داره
زانتیا فرانسویه که باشه،مهم نیست ! بنز آلمانیه که باشه،مهم نیست،تو قرن ۲۱ زندگی میکنیم،کیفیت،نوآوری و ایمنی در دنیای ودرو حرف اول رو میزنه
زانتیا که ایمنی نداره کلا ! نوآوری در زمان خودش داشت،ولی در مقابل هم قیمت های الان بازارش نه !
کیفیت هم بهتره که یه سر به دارندگانش بزنیم و ببینیم اوضاعشون چطوریه ! برید تو کلوپ زانتیا تو TT،مینالن بنده خداها،چقد خرج همین سیستم تعلیق و جک های بادی ماشین میکنن،آخرم باز درست کار نمیکنه،استپر موتور ایراد پیدا میکنه،موتور داغ میکنه و ده ها ایراد ریز و درشت دیگه
زانتیا وب بود،در سال ۱۹۹۸
ما الان تو سال ۲۰۱۴ هستیم،پرونده زانتیا بسته شده ! مخصوصا که قیمتش خیلی فضایی بالاست
Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
۱۰۰٪ تایید میشه جناب احمدجناب jeris تمام ناگفته ها رو گفتن. بالاخره یکی پیدا شد بدونه زانتیا چیه.
عزیزم 140 تا میاد رو یک و نیم؟! ماشینی که شما سوار شدی نابود بوده. 140 تا بالای سه میاد دور موتور. حضور ذهن ندارم دقیقا چقدر.
یکماه زانتیا داشته باشین خودتون میاید حرفاتونو پس میگیرین. من خودم هر ماشینی که تا حالا راجعش بحث شده یه مدت سوار شدم. میدونم چه خبره.
جیییلییی؟؟؟؟؟؟!!!
اقا حرف جیلی که اومد وسط دیگه بحث بی فایده س. بیخیال.
Sent from my iPhone using Tapatalk