• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

عاشق چه ماشینی هستید؟

M1V

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 می 2013
نوشته‌ها
13,700
لایک‌ها
3,618
محل سکونت
asalkade.com خرید تلفنی عسل از زنبوردار09155869597

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
دوستان تا ٢٥ چه ماشيني پيشنهاد ميديد؟
من الان ٤٠٥ دارم بين چندتا گزينه بنظرتون كدوم به صرفه تره؟
٢٠٦-پارس-ال٩٠
سلام :)
حال و احوال ؟؟

آقا استفادت چجوریه ؟ داخل شهر ؟ تکی ؟ بیشتر مسافرت ؟
هزینه های نگهداری تا چه میزان برات اهمیت داره
 

Chainsaw1994

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
405
لایک‌ها
116
محل سکونت
tehran
سلام :)
حال و احوال ؟؟

آقا استفادت چجوریه ؟ داخل شهر ؟ تکی ؟ بیشتر مسافرت ؟
هزینه های نگهداری تا چه میزان برات اهمیت داره
به اقا پورياي گل
مصرفم كه بيشتر تو شهر مسافرتم شايد ٣ ماه يه بار برم
هزينه ي نگهداري ام دانشجويي باشه ؛)
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
به اقا پورياي گل
مصرفم كه بيشتر تو شهر مسافرتم شايد ٣ ماه يه بار برم
هزينه ي نگهداري ام دانشجويي باشه ؛)
اگه هزینه نگهداری برات اولویته و نمیخوای خرج بزاره و نمیخوای لایی بکشی ال 90
اگر هزینه نگهداری مهم نیست خیلی رو 405 TU5 هم میتونی مانور بدی.ضعف این ماشین رو بیشتر رو طراحی قدیمیش و ترمزهای ضعیفش میدونم.اما در کل تو این رنج ماشین بدی نیست
در کل این رو همیشه یادت باشه که .نیازهاست که ماشین مناسب رو مشخص میکنه.نه هیچ ماشین مطلقا خوب و نه هیچ ماشین مطلقا بدی وجود نداره
 

jeris

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2012
نوشته‌ها
676
لایک‌ها
116
بنده خودم یک زانتیا دارم واسه بیرون از شهر و یا اگر جایی مهمانی چیزی باشه و یک ۲۰۶ تیپ ۵ 88 دارم برای سر کار و اوی شهر الان تقریبا ۲ ساله ، پدرم از سال ۸۴ این زانتیا رو خودشون از نمایندگی تحویل گرفتن تا سال ۸۹ که دادنش به من و خودشون مگان ۲۰۰۰ اتومات گرفتن ، اگر بگین کوچکترین اذیتی کرده واقعا نکرده ، این ماشین وااااقعا بی نقصه جوری که من بارها گفتم یه چرخه زانتیا رو نه به ۲۰۶ میدم نه به مگان البته مگان هم به نسبت خوبه و از نظر من فرمونش بهترین فرمون دنیاست همینطور پایداری خیلی خوبی داره اما زانتیا واقعا راحتیش رو میشه به یه کشتی شباهت داد چرا که اصلا سیستم تعلیق اون هم به همین شکل هستش که نتیجش راحتی بی اندازه هست و از نظر فنی هم همین بس که میتونید از یه گشت کنترل نامحسوس بپرسید ، در جواب میگه ما به زانتیا میگیم موشک زمینی ، بارها احساس کردم که این ماشین انگار اصلا محدودیت نداره هرچی رو هر دنده ای گاز بدی بازم بهش اضافه میشه ساکن واینمیسه ...تنها مشکل که شاید نشه مشکل فرضش کرد قیمت قطعات مصرفی انحصاری یکم بالاست مثلا توی زانتیا شما با یسری لوازم انحصاری سیتروئن مواجه میشید که چون انحصاری هست قیمتش بالاست ، مثلا گوی تعلیق یا روغن سبز رنگ که گیاهی هست و توی همه ی ماشین دور میزنه و از این دسته وگرنه قیمت لنت ، دیسک و صفحه تسمه ها و اینجور چیزای زانتیا با مثلا مگان هیچ تفاوتی که نداره هیچ بعضا شاید بعضی قطعات موتوری مگان گرونتر هم باشه ...


Sent from my Nexus 7 II using Tapatalk HD
 
Last edited:

jeris

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2012
نوشته‌ها
676
لایک‌ها
116
عزیز اولا قیمت ریو و ۴۰۵ کجا.زانتیا کجا
دیما،ریو ایران تا سال ۲۰۰۵ تو آمریکا خط تولید داشته،حداقل ۲۰ سال جدیدتر از زانتیاس !
۴۰۵ هم فسیله،هم موتور هم ظاهر،اما بازم به نظر من از زانتیا بهتره !!!
ایمنی هم فکر میکنم وضعیتش از زانتیا بالاتر باشه
ریو و ال ۹۰ هم از نظر ایمنی،هم تکنولوژی ساخت،هم استهلاک پایین تر و خرج کمتر خیلی از زانتیا بهترن،نقطه قوت زانتیا در مقابل این دو ماشین،سواری بهتر و امکانات بهتر هست و دیگر هیچ ! که این دو تا هم با توجه به سطح قیمتشون کلا امتیاز به حساب نمیاد ! وقتی امتیاز بود که تو یه رنج قیمتی باشن،نه الان ...
زانتیا سوار ها اکثرا از خرج بسیار بالای ماشین و نیاز زود به زودش به تعمیرگاه به شدت مینالن،یه بنده خدایی رو میشناسم تا حالا فقط ۲ تومن پول استپر موتور داده !! هنوزم ماشینش مشکل گاز خوردن بدون فشار پدال داره
بالکل بخوای حساب کنی،ماشین هایی از پژو - سیترون که تو ایران حضور دارن خیلی استهلاک و خرج و مصرفشون بالاتر از کره ای ها و ژاپنی هاست،و در عوض سواری بهتری دارن،که برای من خریدشون رو توجیه نمیکنه

Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
باید کامپیوترش ریست شه اونم به راحتی ، ۹۰ ثانیه زمان میگیرید سوویچ زو از خاموش میارید روی باتری و بلعکس توی ۹۰ ثانیه هر ۳ ثانیه ۱ بار باید انجام داده شه پشت سر هم ...
زانتیا متخصص میخواد سیستمش با بقیه ماشینها متفاته گرامی ....
شما الان دقیقا داری زانتیا رو با ۴۰۵ ریو مقایسه کنی ؟!

Sent from my Nexus 7 II using Tapatalk HD
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
باید کامپیوترش ریست شه اونم به راحتی ، ۹۰ ثانیه زمان میگیرید سوویچ زو از خاموش میارید روی باتری و بلعکس توی ۹۰ ثانیه هر ۳ ثانیه ۱ بار باید انجام داده شه پشت سر هم ...
زانتیا متخصص میخواد سیستمش با بقیه ماشینها متفاته گرامی ....
شما الان دقیقا داری زانتیا رو با ۴۰۵ ریو مقایسه کنی ؟!

Sent from my Nexus 7 II using Tapatalk HD
برای چه کاری دقیقا باید ریست بشه ؟
ضمنا شما خیلی اشتباه میکنی که زانتیا رو گذاشتی برای جاده،وضعیت ایمنیش در حد پرایده !
خدای ناکرده اگه تصادف بکنی اونوقته که میگی کاشکی با ۲۰۶ بودم که ۴ ستاره ایمنی داره
بحث ایمنی،امکانات نیست که بگی حالا شیشه عقباش دستیه،به درک !
بحث ایمنی اولویت اوله،مخصوصا وقتی داری ۴۰،۵۰ تومن خرج میکنی،شما ۵۰ تومن پول ماشینته،اما ایمنیش اندازه ی پرایده،به نظر من فقط با همین مساله ایمنی میشه کلا خرید زانتیا رو زیر سوال برد
بعد یه سوال دارم،شما میفرمایید فرمون مگان،بهترین فرمون «دنیاس»،شما کل ماشین های دنیا رو سوار شدید که این حرف رو میزنید ؟ انقد غیر منطقی بحث نمنید
در ضمن من زانتیا رو با ریو و ال ۹۰ و ورنا و ۲۰۶ مقایسه نکردم،چون به لحاظ ایمنی اصلا با این ها قابل مقایسه نیست :-D
هر کدوم از ماشین های بالا حداقل ۳ ستاره ایمنی دارن،اما زانتیا ۱.۵ ستاره :-D
تست تصادفشو اگر ندیدید ،ببینید !


http://euroncap.com/tests/citroen_xantia_1997/16.aspx

http://euroncap.com/Player.aspx?nk=...df82&sel=FA4B387C-08C0-483F-A989-821847EE11E8



به وضعیت ستون ها،درها،له شدگی و پرتاب شدگی ماشین به خوبی دقت کنید
فاجعس آقا،فاجعه، ۱.۵ ستاره،۵۰ میلیون تومن،البته زانتیا ایران از نظر تکنولوژیکی عقب تر از این زانتیاس،چون این مال ۱۹۹۷،ولی مال ایران آخرای مدل اوایل دهه ۹۰

این هم ال ۹۰
http://euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx


تقریبا ۲ برابر زانتیا ایمنی داره
خواستید بگید تست بقیه ماشین ها هم میزارم که ببینید ۵۰ میلیون دادید و چی تحویل گرفتید :-D




Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
 

jeris

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2012
نوشته‌ها
676
لایک‌ها
116
برای چه کاری دقیقا باید ریست بشه ؟
ضمنا شما خیلی اشتباه میکنی که زانتیا رو گذاشتی برای جاده،وضعیت ایمنیش در حد پرایده !
خدای ناکرده اگه تصادف بکنی اونوقته که میگی کاشکی با ۲۰۶ بودم که ۴ ستاره ایمنی داره
بحث ایمنی،امکانات نیست که بگی حالا شیشه عقباش دستیه،به درک !
بحث ایمنی اولویت اوله،مخصوصا وقتی داری ۴۰،۵۰ تومن خرج میکنی،شما ۵۰ تومن پول ماشینته،اما ایمنیش اندازه ی پرایده،به نظر من فقط با همین مساله ایمنی میشه کلا خرید زانتیا رو زیر سوال برد
بعد یه سوال دارم،شما میفرمایید فرمون مگان،بهترین فرمون «دنیاس»،شما کل ماشین های دنیا رو سوار شدید که این حرف رو میزنید ؟ انقد غیر منطقی بحث نمنید
در ضمن من زانتیا رو با ریو و ال ۹۰ و ورنا و ۲۰۶ مقایسه نکردم،چون به لحاظ ایمنی اصلا با این ها قابل مقایسه نیست :-D
هر کدوم از ماشین های بالا حداقل ۳ ستاره ایمنی دارن،اما زانتیا ۱.۵ ستاره :-D
تست تصادفشو اگر ندیدید ،ببینید !


http://euroncap.com/tests/citroen_xantia_1997/16.aspx

http://euroncap.com/Player.aspx?nk=...df82&sel=FA4B387C-08C0-483F-A989-821847EE11E8



به وضعیت ستون ها،درها،له شدگی و پرتاب شدگی ماشین به خوبی دقت کنید
فاجعس آقا،فاجعه، ۱.۵ ستاره،۵۰ میلیون تومن،البته زانتیا ایران از نظر تکنولوژیکی عقب تر از این زانتیاس،چون این مال ۱۹۹۷،ولی مال ایران آخرای مدل اوایل دهه ۹۰

این هم ال ۹۰
http://euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx


تقریبا ۲ برابر زانتیا ایمنی داره
خواستید بگید تست بقیه ماشین ها هم میزارم که ببینید ۵۰ میلیون دادید و چی تحویل گرفتید :-D




Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
عزیز ترمزی که زانتیا داره و میخکوب میکونه بدونه ذره ای کشیدن رو با ۲۰۶ و ۴۰۵ و ال ۹۰ و ورنا مقایسه میکنی ؟! تازه ۲۰۶ بنده که تیپ ۵ هست و دیسکی اما به هیییییچ وجه به پای ترمز ۴ چرخ دیسک زانتیا نمیرسه ...
و اینکه کدوم ماشین رو فرمودین شیشه عقبش دستیه ؟!
توی جاده شما باید ماشینی داشته باشید که شتاب و ترمز و هندلینگ و سیستم تعلیقش توی پیچ خوب باشه یا ماشینی که ایناش اگه مشکل هم داشت ، داشت اما در عوض اگه تصادف کردی جون سالم به در ببری ؟ ( که اگه هم واقعا اینجور شه )
ایمنی هم که میفرمایید که منظورتون کرش تست هست این مدل زانتیا نیست ، یه دور توی زانتیا های فرانسه توی استوک فروشیا بزنید میبینید که سیستم تعلیق چرخ های عقب و حتی سر شاسی جلو و حتی در مدل استیشن که بیشتر تولید میشد در فرانسه درب صندوق هم متفاوته !
سیتروئن با زانتیا تحولی تو دنیای سیستم تعلیق دنیا به وجود اورد بعد شما اونو با یکی از محصولات خیلی ابتدایی هیوندای مقایسه میکنی ؟!
زانتیا تو اروپا با شکست مواجه شد ؟! توی همین تاپاتالک گوشیتون بزنید xantia فروم بین المللی صاحبای زانتیا رو میاره ، شما با هیوندا ورنا مقایسش میکنی ؟!
موتوری که باید تو دنده ۳ با التماس ۱۰۰ تا میره رو با موتوری که دنده ۱ میشه به راحتی ۹۰ تا رو باهاش پر کرد مقایسه میکنی ؟!
بعدم شما حتما باید با ماشین تصادف کنی اما جونتو از دست ندی تا به اون ماشین بشه گفت ایمن ؟!
ماشینی که سیستم تعلیقش عالیه گنگ نیست بیخود در نمیره یه ترمز بی نقص داره که درجا شما رو میگیره فرمونش توی عکس العمل ها به خوبی راه میاد یا اون ماشین میشه ماشین خوبکه لابد ماشینیه که شما با ارتفاعی در حد پای یک اسب ( ال ۹۰ ) که حتی اگه بخوای بپیچی سمت پارکینگ خونه هم امکان چپ کردن داره و یا یه مدل ابتدایی از یه شرکت کره ای که اونموقع دیگه واقعا نو پا بود و محصولاتش رو به طور مشترک و به تقلید میزد مقایسه میکنی ؟!
تا حالا به یه زانتیا زمانی که ترمز میکنه و ته ماشین میچسبه به زمین دقت کردی ؟!
تا حالا به یه زانتیا وقتی ازت سبقت میگیره و طراحی مهندسی شده و آیرودینامیکش که تو اوج سرعت اما ماشین کاملا یه دست فرمش رو حفظ کرده دقت کردی ؟!
شما طراحی مهندسی سیتروئن فرانسه توی یکی از شاهکاراش رو با سیستم ادامه ی رانندگی با ۳ چرخ که حودش یه ایمنیه بالا حساب مشیشه رو با یه محصول که صرفا به جهت اکانامیک و به صرفه بودنش تولید شده یا خودرویی توسط یک شرکت نو پای اون زمان قیاس میکنی ؟!
ضمنا من که ۵۰ تومن نخریدم ماشین رو ، ۱۸/۶۳۰ روی برگ کمپانی قیمت خورده بود
و ضمنا اینکه فکر میکنم شما به ادبیات عامیانه چندان مسلط نیستید که منظور بنده رو در اغراق در اینکه میگم فرمون مگان بهترین فرمون دنیاست دریافت کنید چرا که منظور بنده از این اغراق نوع سیستم فرمان برقی این خودرو هست که شما توی هیچکدوم از خودروهای ساخت داخل حتی تیانا هم مشاهده نمیکنید مثل یه قابلیت دیگه ی مگان یعنی اتولایت که برای اولین بار در خودرو های کره ای و آن هم در کیا اپتیما نیو استفاده شده در صورتی که در مگان تولید خیلی قبلتر این آپشن موجود هست .


Sent from my Nexus 7 II using Tapatalk HD
 
Last edited:

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
عزیز ترمزی که زانتیا داره و میخکوب میکونه بدونه ذره ای کشیدن رو با ۲۰۶ و ۴۰۵ و ال ۹۰ و ورنا مقایسه میکنی ؟! تازه ۲۰۶ بنده که تیپ ۵ هست و دیسکی اما به هیییییچ وجه به پای ترمز ۴ چرخ دیسک زانتیا نمیرسه ...
و اینکه کدوم ماشین رو فرمودین شیشه عقبش دستیه ؟!
توی جاده شما باید ماشینی داشته باشید که شتاب و ترمز و هندلینگ و سیستم تعلیقش توی پیچ خوب باشه یا ماشینی که ایناش اگه مشکل هم داشت ، داشت اما در عوض اگه تصادف کردی جون سالم به در ببری ؟ ( که اگه هم واقعا اینجور شه )
ایمنی هم که میفرمایید که منظورتون کرش تست هست این مدل زانتیا نیست ، یه دور توی زانتیا های فرانسه توی استوک فروشیا بزنید میبینید که سیستم تعلیق چرخ های عقب و حتی سر شاسی جلو و حتی در مدل استیشن که بیشتر تولید میشد در فرانسه درب صندوق هم متفاوته !
سیتروئن با زانتیا تحولی تو دنیای سیستم تعلیق دنیا به وجود اورد بعد شما اونو با یکی از محصولات خیلی ابتدایی هیوندای مقایسه میکنی ؟!
زانتیا تو اروپا با شکست مواجه شد ؟! توی همین تاپاتالک گوشیتون بزنید xantia فروم بین المللی صاحبای زانتیا رو میاره ، شما با هیوندا ورنا مقایسش میکنی ؟!
موتوری که باید تو دنده ۳ با التماس ۱۰۰ تا میره رو با موتوری که دنده ۱ میشه به راحتی ۹۰ تا رو باهاش پر کرد مقایسه میکنی ؟!
بعدم شما حتما باید با ماشین تصادف کنی اما جونتو از دست ندی تا به اون ماشین بشه گفت ایمن ؟!
ماشینی که سیستم تعلیقش عالیه گنگ نیست بیخود در نمیره یه ترمز بی نقص داره که درجا شما رو میگیره فرمونش توی عکس العمل ها به خوبی راه میاد یا اون ماشین میشه ماشین خوبکه لابد ماشینیه که شما با ارتفاعی در حد پای یک اسب ( ال ۹۰ ) که حتی اگه بخوای بپیچی سمت پارکینگ خونه هم امکان چپ کردن داره و یا یه مدل ابتدایی از یه شرکت کره ای که اونموقع دیگه واقعا نو پا بود و محصولاتش رو به طور مشترک و به تقلید میزد مقایسه میکنی ؟!
تا حالا به یه زانتیا زمانی که ترمز میکنه و ته ماشین میچسبه به زمین دقت کردی ؟!
تا حالا به یه زانتیا وقتی ازت سبقت میگیره و طراحی مهندسی شده و آیرودینامیکش که تو اوج سرعت اما ماشین کاملا یه دست فرمش رو حفظ کرده دقت کردی ؟!
شما طراحی مهندسی سیتروئن فرانسه توی یکی از شاهکاراش رو با سیستم ادامه ی رانندگی با ۳ چرخ که حودش یه ایمنیه بالا حساب مشیشه رو با یه محصول که صرفا به جهت اکانامیک و به صرفه بودنش تولید شده یا خودرویی توسط یک شرکت نو پای اون زمان قیاس میکنی ؟!
ضمنا من که ۵۰ تومن نخریدم ماشین رو ، ۱۸/۶۳۰ روی برگ کمپانی قیمت خورده بود
و ضمنا اینکه فکر میکنم شما به ادبیات عامیانه چندان مسلط نیستید که منظور بنده رو در اغراق در اینکه میگم فرمون مگان بهترین فرمون دنیاست دریافت کنید چرا که منظور بنده از این اغراق نوع سیستم فرمان برقی این خودرو هست که شما توی هیچکدوم از خودروهای ساخت داخل حتی تیانا هم مشاهده نمیکنید مثل یه قابلیت دیگه ی مگان یعنی اتولایت که برای اولین بار در خودرو های کره ای و آن هم در کیا اپتیما نیو استفاده شده در صورتی که در مگان تولید خیلی قبلتر این آپشن موجود هست .


Sent from my Nexus 7 II using Tapatalk HD
زانتیا تو فرانسه کاملا شکست خورد،نمیدون مشما چرا سر بدیهیات بحث میکنید،تو فرانسه یه مدت مدیدی تاکسی بودش،که باز هم ب دلیل استهلاک بالا تو همون تاکسی رانی هم مقبول نیفتاد !
بله،تعلیق زانتیا بسیار نرم،سواریش هم بسیار عالی،شتاب عالی،اما این ماشین ایمنی نداره عزیزم،ن د ا ر ه
کلا به نظرم خرید به ماشین قرن ۲۰ با این قیمت ها هیچ گونه توجیهی نداره
ضمنا شما اگر با دنده ۱ زانتیا تونستی ۹۰ تا بری بنده دیگه این آیدیم رو میبندم و از این سایت میرم،یه حرفایی کیزنید موهای آدم میریزه!
البته به فرض صد در صد محال دنده ۱ ۹۰ تا بره،که امکان ندار،اونوقت که دیگه افتضاس ! چون این یعنی ضرایب دنده این ماشین در حد فاجعه سبکه ! یعنی مثلا اگه ۱۴۰ تا با دنده ۵ برید دور موتور میاد رو ۱.۵
دیگه راه نمیره که ! میشه دنده مرده
توروخدا یه چیز بگید که بگنجه !!
بحث من در خصوص قیمت روز ماشین هست،نه قیمت سال ۸۴ !!
اون موقع پراید ۶ تومن بود الان شده ۱۸ تومن
واقعا الان با ۶۰ تومن جیلی ماشین مناسب تریه یا زانتیا ؟ هم ایمنی،هم امکانات،هم زیبایی،هم فنی،فقط شتاب زانتیا از جیلی سرتره
نگید زانتیا فرانسویه و ال و بل ... عینک تعصب رو بردارید و بعد نظر بدید،یک بار هم برید سوار جیلی بشید ببینید این چینی ها چه ساختن...واقعا سواری لذت بخشی داره
زانتیا فرانسویه که باشه،مهم نیست ! بنز آلمانیه که باشه،مهم نیست،تو قرن ۲۱ زندگی میکنیم،کیفیت،نوآوری و ایمنی در دنیای ودرو حرف اول رو میزنه
زانتیا که ایمنی نداره کلا ! نوآوری در زمان خودش داشت،ولی در مقابل هم قیمت های الان بازارش نه !
کیفیت هم بهتره که یه سر به دارندگانش بزنیم و ببینیم اوضاعشون چطوریه ! برید تو کلوپ زانتیا تو TT،مینالن بنده خداها،چقد خرج همین سیستم تعلیق و جک های بادی ماشین میکنن،آخرم باز درست کار نمیکنه،استپر موتور ایراد پیدا میکنه،موتور داغ میکنه و ده ها ایراد ریز و درشت دیگه
زانتیا وب بود،در سال ۱۹۹۸
ما الان تو سال ۲۰۱۴ هستیم،پرونده زانتیا بسته شده ! مخصوصا که قیمتش خیلی فضایی بالاست


Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
جناب jeris تمام ناگفته ها رو گفتن. بالاخره یکی پیدا شد بدونه زانتیا چیه.
عزیزم 140 تا میاد رو یک و نیم؟! ماشینی که شما سوار شدی نابود بوده. 140 تا بالای سه میاد دور موتور. حضور ذهن ندارم دقیقا چقدر.
یکماه زانتیا داشته باشین خودتون میاید حرفاتونو پس میگیرین. من خودم هر ماشینی که تا حالا راجعش بحث شده یه مدت سوار شدم. میدونم چه خبره.
جیییلییی؟؟؟؟؟؟!!!
اقا حرف جیلی که اومد وسط دیگه بحث بی فایده س. بیخیال.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

pooria-ir

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2011
نوشته‌ها
6,492
لایک‌ها
2,424
محل سکونت
Tehran
جناب jeris تمام ناگفته ها رو گفتن. بالاخره یکی پیدا شد بدونه زانتیا چیه.
عزیزم 140 تا میاد رو یک و نیم؟! ماشینی که شما سوار شدی نابود بوده. 140 تا بالای سه میاد دور موتور. حضور ذهن ندارم دقیقا چقدر.
یکماه زانتیا داشته باشین خودتون میاید حرفاتونو پس میگیرین. من خودم هر ماشینی که تا حالا راجعش بحث شده یه مدت سوار شدم. میدونم چه خبره.
جیییلییی؟؟؟؟؟؟!!!
اقا حرف جیلی که اومد وسط دیگه بحث بی فایده س. بیخیال.


Sent from my iPhone using Tapatalk
داداشی من به سخره گفتم دورموتور میاد رو ۱.۵ !
چون ایشون گفتن با دنده ۱ ۹۰ تا میاد ،منم گفتم پس اگر اینطور باشه ۱۴۰ و دنده ۵ باید دورموتور رو ۱.۵ بیاد
اصلا امکان نداره دنده ۱ ماشین ۹۰ تا بیاد،اینجوری باشه دنده ۵ حداقل باید ۲۸۰،۹۰ تا بره
بفرمایید کنینزگ سوار شدید دیگه !
شما هی میگی زانتیا سوار شی میفهمی چیه ! آقا من که قبل از شماها گفتم سواری زانتیا عالیه.دیگه چرا سرش بحث میکنید ؟
شما هم یه بار جیلی سوار شو،کاپوتش رو بزن بالا و چیدمان ادوات رو ببین تا بفهمی چیه ! چرا بدون دلیل و سند و مدرک یه ماشین رو رد میکنی؟ این میشه یه نقد کورکورانه و عامیانه

Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
 

ahmadhmzv

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2012
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
125
من شیش ماه ریو سوار شدم جرات نمیکردم برم تو جاده بس ترمز مزخرفی داشت نسبت به 405 و زانتیا. ال نودم که خودکشیه بالای 120. 206 هم معمولی بسیار سبک و ناپایداره تو سرعت بالا اون اس دیشم که لامصب عقبش انگار شتره قشنگ بازی میکنه.
بهترین تعلیقی که تو عمرم دیدم زانتیا بوده.( البته بالای 150 میلیون پشت فرمون ننشستم). بعدشم تیانا بعدشم مگان بعدشم خانواده 405. حتی تیانای وارداتی پدرم هم که کفش پایین تر تولید داخله سر پیچا یکم تهش بازی میکنه ولی زانتیا مرگ نداره تعلیقش.
جیلی امگرند هم یکی از اقوام داره یعنی هرموقع میبینمش داره فحش میده!
خودم عادتم اینه که باید هرماشینی رو یه مدت امتحان کنم حتی اگه ضرر کنم ولی تا الان دور چینی نرفتم و نمیرم
کارایی ماشین ربطی به چیدمان ادوات نداره. ماشین باید واست کار کنه. مهندسی چینیا خیلی ضعیفه. تماما کپی از ماشینای دیگه س. چه فنی چه اتاق. البته بعضا موتور خوبی دارن ولی بنظر من خیلی مونده تا به ماشینای اروپایی بیس سال پیش برسن.
دوستان اگه بحثی میکنیم سوبرداشت بر بی احترامی نشه. هرکسی نظر خودش رو داره و کاملا هم محترمه. ماشین هم مثل وسایل دیگه سلیقه ایه. چه پراید چه بنز مهم اینه که خودمون از ماشینامون راضی باشیم.
ایشالا چرخ ماشیناتون واستون پچرخه و خودتونم سلامت باشید.
با احترام


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

jeris

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2012
نوشته‌ها
676
لایک‌ها
116
زانتیا تو فرانسه کاملا شکست خورد،نمیدون مشما چرا سر بدیهیات بحث میکنید،تو فرانسه یه مدت مدیدی تاکسی بودش،که باز هم ب دلیل استهلاک بالا تو همون تاکسی رانی هم مقبول نیفتاد !
بله،تعلیق زانتیا بسیار نرم،سواریش هم بسیار عالی،شتاب عالی،اما این ماشین ایمنی نداره عزیزم،ن د ا ر ه
کلا به نظرم خرید به ماشین قرن ۲۰ با این قیمت ها هیچ گونه توجیهی نداره
ضمنا شما اگر با دنده ۱ زانتیا تونستی ۹۰ تا بری بنده دیگه این آیدیم رو میبندم و از این سایت میرم،یه حرفایی کیزنید موهای آدم میریزه!
البته به فرض صد در صد محال دنده ۱ ۹۰ تا بره،که امکان ندار،اونوقت که دیگه افتضاس ! چون این یعنی ضرایب دنده این ماشین در حد فاجعه سبکه ! یعنی مثلا اگه ۱۴۰ تا با دنده ۵ برید دور موتور میاد رو ۱.۵
دیگه راه نمیره که ! میشه دنده مرده
توروخدا یه چیز بگید که بگنجه !!
بحث من در خصوص قیمت روز ماشین هست،نه قیمت سال ۸۴ !!
اون موقع پراید ۶ تومن بود الان شده ۱۸ تومن
واقعا الان با ۶۰ تومن جیلی ماشین مناسب تریه یا زانتیا ؟ هم ایمنی،هم امکانات،هم زیبایی،هم فنی،فقط شتاب زانتیا از جیلی سرتره
نگید زانتیا فرانسویه و ال و بل ... عینک تعصب رو بردارید و بعد نظر بدید،یک بار هم برید سوار جیلی بشید ببینید این چینی ها چه ساختن...واقعا سواری لذت بخشی داره
زانتیا فرانسویه که باشه،مهم نیست ! بنز آلمانیه که باشه،مهم نیست،تو قرن ۲۱ زندگی میکنیم،کیفیت،نوآوری و ایمنی در دنیای ودرو حرف اول رو میزنه
زانتیا که ایمنی نداره کلا ! نوآوری در زمان خودش داشت،ولی در مقابل هم قیمت های الان بازارش نه !
کیفیت هم بهتره که یه سر به دارندگانش بزنیم و ببینیم اوضاعشون چطوریه ! برید تو کلوپ زانتیا تو TT،مینالن بنده خداها،چقد خرج همین سیستم تعلیق و جک های بادی ماشین میکنن،آخرم باز درست کار نمیکنه،استپر موتور ایراد پیدا میکنه،موتور داغ میکنه و ده ها ایراد ریز و درشت دیگه
زانتیا وب بود،در سال ۱۹۹۸
ما الان تو سال ۲۰۱۴ هستیم،پرونده زانتیا بسته شده ! مخصوصا که قیمتش خیلی فضایی بالاست


Sent from my SHW-M380W using Tapatalk
گرامی منظر دیده ما به ایمنی با هم متفاوته ...
چون بنده ایمنی خوب رو تنها در کرش تست یعنی زمانی که دیگه کار از کار گذشت و تصادف کرد نمیبینم ، بلکه در ترمز خوب مانور خوب هندلینگ مناسب پایداری خوب و ... میدونم . این تاز نظر ایمنی .
از جهت فنی هم که گفتید ، بله دنده ۱ همیشه شما میتونید باهاش۸۰ ۹۰ تا پرکنید و بندهواسم عادی شده واسم عجیبه که تا این حد تعجب کردین ...
گیربکس زانتیا اونقدر قوی هست که شما تازه حتی اگه به فرض اگه بخواین ۱۴۰ تا با دنده ۵ برید که توصیه نمیکنم اما بازم ماشین زور نمیزنه ;-)
شما دارین الان جیلی رو میبینید ، ماشینی که من دوستم توی کمتر از یک سال که خریداری کرده رنگ پلاستیک روی دربش سیاه شده ، این ماشین حتی گیریم تا ۳ سال کیفیتش رو حفظ کنه بعد از ۳ سال باید به طور کلی باهاش خداحافظی کنید چون پیگه ماشین نخواهد شد ، همه ی چینی ها همین بوده ، تنها چینی به نسبت با کیفیت که با کره تی ها میتونه رقابت کنه MG هستش ...
شما جیلی صفر رو میبینی میگی عالیه ، زانتیا بنده از ۸ سال کار کرده داره میشه ۹ سال کارکرد هنوز که هنوزه لولاهای درهاش مثله یه جیلی صفره ، به این میگن کیفیت عزیز ، به ماشینی میگن بت گیفیت که هنوز بعد از ۸ سال تریم داخلش نو و تمیزه و رنگ رفتگی نداره ، به این میگن که هنوز ۷۰-۸۰ ٪ قطعات موتوری این ماشین فابریک کارخونست ! من هفته ی پیش دسته موتور ماشین رو بعد از ۹ سال عوض کردم ! شما حرف از کیفیت یک خودروی چینی میزنی ؟! ماشینی که هنوز ۱ سال از ورودش نگذشته رو با ماشینی که از ۸۱ تا الان جواب پس داده مقایسه میکنی ؟! ؟! این هم از فنی .
از نظر مقایسه کشور ها که فرمودین ، به نظر شما زانتیا که فرانسویه یا بنز که آلمانیه با آلفا و فیات که ایتالیایه یا بنتلی و استون که انگلیسیه یا تویوتا و هوندا که ژاپنیه یا جیلی و گریت وال که چینیه اینها مهم نیست ساخت کشور کجا باشن نه ؟! عجیبه واقعا ...
حرف از نوآوری زدین ، میدونید که زانتیا یکی از بزرگترین نوآوری های دنیای خودرو رو در خودش نهفته که سیستم تعلیق خاص اون و ۳ چرخش هست ، حالا شما توی این ماشینهایی که نام بردید مثله جیلی و ورنا و ال۹۰ و ... میشه ۱ نوآوری به بنده معرفی کنید ... ؟! این هم از نوآوری
عزیز جان دقیقا چه کسی از دارندگانش میخواد بیشتر از من به کم و کاستش آشنا بشه که میگین دارندگانش مینالن ؟! پس لابد بنده جزو دارندگان ۹ سالش حساب نمیشم فقط رانندگانش هستم لابد ، تازه من که ۸۴ هستم ، عموی بنده مدل ۸۱ با موتور ۱۸۰۰ و ۴ ایربگش رو داره که اونموقع بهش میگفتن سوپر لوکس SX و به مدل ماشین بنده میگفتن X استاندارد ، ایشون که میشه ۱۲ سال ماشین !‌این مشکلاتی که میگید والا ما نداشتیم ، داغ کردن موتور ... ! ای بابا :) ... این هم از اینکه میفرمایید دارندگانش ناراضی هستن ...
و اینکه زانتیا وب به کنار ، غیر از اون باز هم فروم هست ...
در آخر پرونده ی زانتیا هنوز بازه تا زمانی که این ماشین مثله ساعت داره کار میکنه ... هر کسی هم که منکر شه به احتمال فراوان زانتیا سوار نبوده و نیست .
Sent from my Nexus 7 II using Tapatalk HD
 

jeris

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژوئن 2012
نوشته‌ها
676
لایک‌ها
116
جناب jeris تمام ناگفته ها رو گفتن. بالاخره یکی پیدا شد بدونه زانتیا چیه.
عزیزم 140 تا میاد رو یک و نیم؟! ماشینی که شما سوار شدی نابود بوده. 140 تا بالای سه میاد دور موتور. حضور ذهن ندارم دقیقا چقدر.
یکماه زانتیا داشته باشین خودتون میاید حرفاتونو پس میگیرین. من خودم هر ماشینی که تا حالا راجعش بحث شده یه مدت سوار شدم. میدونم چه خبره.
جیییلییی؟؟؟؟؟؟!!!
اقا حرف جیلی که اومد وسط دیگه بحث بی فایده س. بیخیال.


Sent from my iPhone using Tapatalk
۱۰۰٪ تایید میشه جناب احمد

Sent from my Nexus 7 II using Tapatalk HD
 
بالا