برگزیده های پرشین تولز

آشنایی با خوراکی ها (خوبی ها و بدی ها)

malekeh

Registered User
تاریخ عضویت
16 مارس 2013
نوشته‌ها
260
لایک‌ها
57
محل سکونت
ایران
برای طول عمر چشم ها مناسبترین تغذیه کدام است؟


Fotolia_45370566_Subscription_L-1.jpg


تغذیه مناسب تاثیر به سزایی در سلامتی چشم ها و جلوگیری از عینکی شدن دارد برای دانستن غذاهای مفید برای چشم با ما همراه شوید

خیلی خوب و مفید بود
 

HDClub

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2015
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
1
سن
39
خواص گلک (شپله یا هندوانه ابوجهل)

شپله یا هندوانه کوهی یا کاپاریس یا شپله یا هندوانه ابوجهل یا گلک که یکی از گیاهان داروئی و خوراکی طبیعت پلدشت است . بالا بردن مقاومت بدن در برابر سرماخوردگی ، خاصیت ضد نفخ ، تحریک و تقویت کبد و ضد عفونی کردن کلیه از جمله خواص داروئی هندوانه کوهی است.
خواص درمانی وموارد مصرف : میوه این گیاه دارای خاصیت مسهل قوی است. در موارد ضعف اعما ل روده، فلج ناحیه امعاء و احشاء آب آوردن انساج و بیماریهای کبد ی به کار می رود. از خواص مهم دیگر این گیاه ، اثر ضد ویروسی، میکروبی وضد سرطان آن است . نتایج تحقیقات حاکی از آن است که عصاره تام گیاه هندوانه ابوجهل ممکن است برای مهار رشد و از بین بردن برخی از سلول‌های سرطانی نظیر حنجره، مؤثر باشد. تحقیقات اخیر نشانگر آن است که مصرف گیاه هندوانه ابوجهل همراه با اشعه رادیو اکتیو دارای اثرات متوقف کنندگی در رشد تومورهای سرطانی می‌باشد. گفتنی است، اخیراً نیز پودر گیاه هندوانه ابوجهل به عنوان ترکیب درمان کننده بیماری‌های قند و دیابت مصرف می‌شود.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
با خواص مالت جو آشنا شوید




مالت جو از سری غلات با طبع گرم است که سرشار از ویتامین های ب1 ، ب2 ، ب3 ، ب8 ، ای و کا است همچنین سرشار از منابع معدنی فسفر ، آهن و مس است که برای همه بیماریها به خصوص بیماری های چشمی مثل گل مژه مفید است. مالت از جوانه ی جو به دسا می آید. برای تبدیل دانه جو به مالت کافیست آن را به مدت 24 ساعت در آب خیس کنیم سپس آب آن را گرفته و بگذاریم جوانه بزند.


– كساني كه يبوست دائم دارند روزي يك قاشق و شب وقت خواب مالت جو بخورند.

– قندخون را پائين مي‎آورد روزي يك قاشق مصرف شود.

– زخم معده و اثني‎عشر را التيام مي‎دهد.

– طول عمر را زياد مي‎كند.

– از ساخته شدن سنگ صفرا جلوگيري مي‎كند.

– براي كمردرد و پادرد مفيد است.

– از ريزش مو جلوگيري مي‎كند.

– لاغري را برطرف مي‎سازد.

– براي واريس مفيد مي‎باشد.

– باعث رشد قد مي‎شود.

– از سفيدشدن مو جلوگيري مي‎كند.

– براي كساني كه تصلب شرايين دارند مفيد مي‎باشد.

– براي تقويت حافظه مفيد است.

– زيادي ترشح غده تيروئيد را برطرف مي‎سازد.

– خشكي مو را برطرف مي‎سازد.

– كلسترول خون را پايين مي‎آورد.

– بي‎خوابي را درمان مي‎كند.

– سوءهاضمه را از بين مي‎برد.

– خانم‎هاي حامله از مصرف آن خودداري كنند چون باعث سقط جنين مي‎شود.

– اساساً مالت به جوانه‎هاي غلات گفته مي‎شود و لغتي است كه به زبان فرانسوي و انگليسي هم به همين نام ناميده مي‎شود و در ايران هم مصطلح است و بيشتر به همين نام شنيده مي‎شود. هروقت صحبت از مالت مي‎شود مالت جو را در نظر مي‎گيريم.

– مالت براي كم‎خوني، سوءهاضمه و رفع آب آوردن انساج بدن مفيد است.

چون صحبت از جو شده است و مالت جو، جا دارد كه در رابطه با مخمر آبجو مطالبي نوشته شود.

بعضي‎ها اين را با آبجو اشتباه مي‎گيرند. بايد بگوييم كه مخمرآبجو يك نوع قارچ است. قارچي بسيار مفيد كه داراي ويتامين‎هاي گروه D , E , B مي‎باشد و داراي آنزيم‎هاي متعددي همچون پيسين، تريپسين، فسفاتاز، هيدروژناژ، كاتالاز، انورتين، زيمازو، پرتئازهاي مختلف داراي پروتئين و گلوسيدها و ليپيدها و مواد معدني مي‎باشد. مخمر آبجو به صورت قرص يا پور در داروخانه‎ها پيدا مي‎شود و براي امراضي چون : كورك ، گل مژه ، جوش‎هاي صورت ، سوءهاضمه ، نفخ روده ، گريپ ، كمبود ويتامين‎هاي B ، حصبه ، ذات‎الريه و مرض قند مفيد مي‎باشد.
 

shakiba.76

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 آگوست 2015
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
1
سن
47
خیلی ممنون اطلاعات خوبی بود استفاده کردیم
 

poozhan

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2009
نوشته‌ها
347
لایک‌ها
148
با خوردن فلفل در کمتر از یک دقیقه از مرگ دور شوید

آیا ماده ای را سراغ دارید که در کمتر از یک دقیقه شما را از مرگ برهاند؟گرچه فلفل قرمز برای همه محبوب نیست اما بنا به تحقیق دانشمندان می تواند ناجی انسان از مرگ باشد.

دکتر کریستوفر، پزشک گیاهی آمریکایی، ادعا می کند که در طی ۳۵ سال اشتغال به حرفه پزشکی، حتی یک بیمار او از سکته قلبی نمرده است. او از یک دستور غذایی، که مخصوص به خودش است، برای این کار استفاده می کند. دستور غذای او فلفل قرمز دارد، که نوعی از چیلی است و گفته می شود خاصیت زیادی در جلوگیری از حمله قلبی دارد.

برای جلوگیری از حمله قلبی باید همیشه فلفل قرمز در دسترس باشد. اگر در خانه شما بیمار مبتلا به بیماری قلبی و یا با سابقه سکته وجود دارد همیشه یک فنجان چای فلفل قرمز را آماده داشته باشید. آماده کردن این چای آسان است، و فقط کافی است که یک قاشق فلفل به یک لیوان آب اضافه کنید. این مخلوط را به بیماری که دچار حمله قلبی شده بدهید تا او بسرعت و در یک دقیقه آرام بگیرد. فقط مراقب باشید که فرد بیمار در هنگام مصرف چای هوشیار باشد.

برای بیماری که دچار حمله قلبی شده فقط ۵ تا ۱۰ قطره از این چای کافی است. اگر شرایط بیمار بهتر شد، شما می توانید ۵ تا ۱۰ قطره دیگر بعد ۵ دقیقه به او بدهید.

به گفته او در صورتی که بیمار شما از هوش رفته، باز هم می توانید از عصاره فلفل قرمز استفاده کرده، و فقط باید در میزان آن دقت کنید. برای این کار مقداری از عصاره را زیر زبان فرد بیمار بگذارید. برای تسریع در عمل بهبود بیمار می توانید تنفس مصنوعی را نیز انجام دهید.

فلفل قرمز یک محرک قوی است، و با این حال روی هوشیاری فرد تاثیر نمی گذارد. ضربان قلب و میزان خون رسانی به اندامها را افزایش می دهد. این فلفل برای جلوگیری از خونریزی هم بسیار خوب است.

این نوع از فلفل بسیار پر مصرف و به آسانی قابل تهیه است. به همین دلیل بسیار از متحصصان و خانوارها از آن استفاده می کنند.

البته یاد داشته باشید که از این روش فقط به عنوان کمکهای اولیه استفاده کنید، و در همین حال بیمار را هرچه زودتر به پزشک و بیمارستان برسانید.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
فلافل ، لذیذ اما مضر



فلافل چگونه تهیه می شود؟ مواد اولیه اش چیست؟ تحت چه شرایطی ممکن است آلوده شود؟ و تا چه اندازه باید مصرف شود؟


محسن اعرابی پایین بودن قیمت فلافل ، استفاده از انواع ادویه و ترشی در این نوع غذای جنوبی سریع پخت که با خمیر نخود تهیه می شود را چالشی برای سلامت دانست .
وی با بیان اینکه مصرف این غذای فست فودی کمتر از یکسال اخیر در مراکز متعدد پخت فلافل شهرهای مازندران بسیار زیاد شده به مردم توصیه کرد با آگاهی از مضرات آن در استفاده از روغنهای مانده به نمک فراوان و افزودنیهای شیمیایی و مواد بی کیفیت زیاد روی نکنند .
اعرابی اضافه وزن ، تغییر حالت خلق و خوی روحی و روانی ، افسردگی ، پیش فعالی ابتلا به انواع بیماریهای قلبی عروقی ، فشار خون ،‌ابتلا به سرطان و دیابت را از دیگر اثرات مصرف غذاهای فست فودی بر شمرد.
او با اشاره به اینکه یکسال گذشته مازندران بدون واحد فروش فلافل بوده و اکنون صدها واحد در شهرها ایجاد شده که تنها در قائم شهر 40 واحد فعالیت می کند نظارت ویژه بهداشت به این مراکز را خواستار شد
 

shadowir

Registered User
تاریخ عضویت
22 نوامبر 2011
نوشته‌ها
115
لایک‌ها
144
محل سکونت
Mashhad
دوستان کسانی که مشکل حافظه کوتاه مدت دارن میتونن دمنوش نعناء درست کنن و اثرشو تقریبا سریع مشاهده کنن
و اگه مشکل حاظفه بلد مدت دارید دمنوش رزماری ....
جفتشون فوق العاده ن
امیدوارم بدرد خورده باشه
 

sanazkh1365

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2016
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
20
سن
38
ويتامين هاي خطر ناك
ويتامين e

میزان مورد نیاز بدن:15 واحد محدودیت 400 واحد
ویتامین E، آنتی اکسیدانی مفید برای سلامت سیستم قلبی ـ عروقی، سرطان و بالا رفتن گرمای بدن به دلیل پایین آمدن استروژن، است
oils.jpg
. مطالعات نشان داده‌اند که زیاد بودن این آنتی اکسیدان در بدن باعث افزایش مرگ و میر به دلیل بیماری نارسایی قلبی و خون ریزی زیاد می‌شود. سازمان پیشگیری از بیماریها در آمریکا گزارش کرده است که 11 درصد از مردم بیشتر از 400 واحد ویتامین E مصرف می‌نمایند.

غذا: گیاهان روغنی مانند گندم، تخمه آفتاب گردان و روغن ذرت

بتا کاروتن
میزان مورد نیاز بدن: گفته نشده است محدودیت گفته نشده است
اگرچه مطالعات در خصوص بتاکاروتن به نتیجه ثابتی نرسیده است اما مشخص شده است که این ماده به بالا رفتن سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماریهای قلبی و تعدادی از سرطانها و همچنین مقاومت در برابر بیماری سرطان گلبولهای سفید خون کمک می‌نماید. تاثیرات منفی مصرف زیاد بتاکاروتن مشخص نمی‌باشد و تنها به این نتیجه
barg1.jpg
رسیده‌اند که مصرف زیاد این ماده باعث افزایش ابتلاء به بیماری قلبی و زرد شدن پوست می‌گردد. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که سیگار می‌کشند و به میزان زیاد از مکملهای حاوی بتاکاروتن استفاده می‌کنند ریسک ابتلا به سرطان ریه در آنها بیشتر است.

غذا: هویج و اسفناج و برای افرادی که به شیرینی علاقه دارند زردآلو و طالبی

کلسیم
میزان مورد نیاز بدن 1000 میلی گرم محدودیت 2500 میلی گرم
کلسیم یکی از مهمترین مواد موجود در بدن است. 99٪ از کل
cheeese.jpg
سیم موجود در بدن در استخوانها و دندان‌ها ذخیره می‌گردد، باقی کلسیم نیز در خون،‌ ماهیچه‌ها و همچنین در بین سلولها ذخیره می‌شود. در حالیکه کلسیم بسیار برای بدن نیاز است، مصرف زیاد آن نیز باعث اختلال در کلیه‌ها و کاهش قدرت جذب باقی مواد معدنی در بدن می‌گردد. مصرف زیاد کلسیم و ویتامین D، می‌تواند باعث بیماری هایپرکلسیم(میزان بالای کلسیم در خون) گردد.
غذا: شیر، ماست و پنیر از مواد اصلی هستند اما می‌توانید از گیاهان سبز نیز استفاده نمایید.

آهن
میزان موردنیاز بدن 18 میلی گرم محدودیت:45 میلی گرم
آهن یکی از مواد معدنی ضروری در بدن است و باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت نمود. میزان مناسب آن برای رشد مناسب سلولها و تخص
be.jpg
صی ساختن آنها ضروری می‌باشد. اگرچه خطر مصرف زیاد آن بیشتر از کمبود آن است. مطالعات نشان داده‌اند که میزان بالای آهن،‌ممکن است یکی از عاملهای ابتلاء به بیماری قلبی گردد. میزان زیاد آهن باعث مسمومیت می‌گردد که به تدریج سبب آسیب به کلیه‌ها، قلب و غدد درون ریز می‌گردد. مراقبت نکردن و بی‌توجهی به آسیب‌های بوجود آمده از آهن می‌تواند باعث مرگ و میر زودرس گردد. آهن با مواد معدنی مهم دیگر نظیر مس، برای جذب در بدن در رقابت است.
غذا: لوبیا، میوه‌های خشک، تخم مرغ و نانهای غنی شده

روی
میزان مورد نیاز بدن 11 میلی گرم برای مردان، 8 میلی گرم برای زنان محدودیت 40 میلی گرم
روی در تمامی سلولهای بدن یافت می‌شود و کلید سلامت سیستم ایمنی است. در حالیکه روی باعث رشد می‌گردد اما مصرف زیاد آن می‌تواند باعث از
oyster.jpg
دست دادن موی سر و گرفتگی عضلات و کیستهای تخمدانی می گردد. مصرف روی کمتر از میزان مورد نیاز بدن نیز می‌تواند باعث اسهال، تاخیر در تکامل و رشد جنسی وناتوانی جنسی در مردان و تاخیر در رشد شود.
اما می‌توان قرص روی را در زمان سرماخوردگی برای بهتر شدن به میزان زیاد مصرف نمود. یافته‌های سازمان سنجش سلامتی و مغذی بودن محصولات، نشان داده است که میزان مصرفی این قرص باید برای تاثیرگزار بودن هر دو ساعت تمدید گردد.
غذا: صدف، گوشت گاو و همچنین ماست
سخنان پایانی
همیشه قبل از استفاده از مکملها میزانی را که از طریق میوه و غذا به شما رسیده است را نیز در نظر بگیرید. حتی زمانی که پزشک برای شما مکملهای غذایی تجویز می‌نماید سعی کنید که قبل از آن با انجام آزمایش از میزان ویتامینهای ذخیره شده در بدنتان مطمئن گردید.
با خوردن فلفل در کمتر از یک دقیقه از مرگ دور شوید

آیا ماده ای را سراغ دارید که در کمتر از یک دقیقه شما را از مرگ برهاند؟گرچه فلفل قرمز برای همه محبوب نیست اما بنا به تحقیق دانشمندان می تواند ناجی انسان از مرگ باشد.

دکتر کریستوفر، پزشک گیاهی آمریکایی، ادعا می کند که در طی ۳۵ سال اشتغال به حرفه پزشکی، حتی یک بیمار او از سکته قلبی نمرده است. او از یک دستور غذایی، که مخصوص به خودش است، برای این کار استفاده می کند. دستور غذای او فلفل قرمز دارد، که نوعی از چیلی است و گفته می شود خاصیت زیادی در جلوگیری از حمله قلبی دارد.

برای جلوگیری از حمله قلبی باید همیشه فلفل قرمز در دسترس باشد. اگر در خانه شما بیمار مبتلا به بیماری قلبی و یا با سابقه سکته وجود دارد همیشه یک فنجان چای فلفل قرمز را آماده داشته باشید. آماده کردن این چای آسان است، و فقط کافی است که یک قاشق فلفل به یک لیوان آب اضافه کنید. این مخلوط را به بیماری که دچار حمله قلبی شده بدهید تا او بسرعت و در یک دقیقه آرام بگیرد. فقط مراقب باشید که فرد بیمار در هنگام مصرف چای هوشیار باشد.

برای بیماری که دچار حمله قلبی شده فقط ۵ تا ۱۰ قطره از این چای کافی است. اگر شرایط بیمار بهتر شد، شما می توانید ۵ تا ۱۰ قطره دیگر بعد ۵ دقیقه به او بدهید.

به گفته او در صورتی که بیمار شما از هوش رفته، باز هم می توانید از عصاره فلفل قرمز استفاده کرده، و فقط باید در میزان آن دقت کنید. برای این کار مقداری از عصاره را زیر زبان فرد بیمار بگذارید. برای تسریع در عمل بهبود بیمار می توانید تنفس مصنوعی را نیز انجام دهید.

فلفل قرمز یک محرک قوی است، و با این حال روی هوشیاری فرد تاثیر نمی گذارد. ضربان قلب و میزان خون رسانی به اندامها را افزایش می دهد. این فلفل برای جلوگیری از خونریزی هم بسیار خوب است.

این نوع از فلفل بسیار پر مصرف و به آسانی قابل تهیه است. به همین دلیل بسیار از متحصصان و خانوارها از آن استفاده می کنند.

البته یاد داشته باشید که از این روش فقط به عنوان کمکهای اولیه استفاده کنید، و در همین حال بیمار را هرچه زودتر به پزشک و بیمارستان برسانید.
با خوردن فلفل در کمتر از یک دقیقه از مرگ دور شوید

آیا ماده ای را سراغ دارید که در کمتر از یک دقیقه شما را از مرگ برهاند؟گرچه فلفل قرمز برای همه محبوب نیست اما بنا به تحقیق دانشمندان می تواند ناجی انسان از مرگ باشد.

دکتر کریستوفر، پزشک گیاهی آمریکایی، ادعا می کند که در طی ۳۵ سال اشتغال به حرفه پزشکی، حتی یک بیمار او از سکته قلبی نمرده است. او از یک دستور غذایی، که مخصوص به خودش است، برای این کار استفاده می کند. دستور غذای او فلفل قرمز دارد، که نوعی از چیلی است و گفته می شود خاصیت زیادی در جلوگیری از حمله قلبی دارد.

برای جلوگیری از حمله قلبی باید همیشه فلفل قرمز در دسترس باشد. اگر در خانه شما بیمار مبتلا به بیماری قلبی و یا با سابقه سکته وجود دارد همیشه یک فنجان چای فلفل قرمز را آماده داشته باشید. آماده کردن این چای آسان است، و فقط کافی است که یک قاشق فلفل به یک لیوان آب اضافه کنید. این مخلوط را به بیماری که دچار حمله قلبی شده بدهید تا او بسرعت و در یک دقیقه آرام بگیرد. فقط مراقب باشید که فرد بیمار در هنگام مصرف چای هوشیار باشد.

برای بیماری که دچار حمله قلبی شده فقط ۵ تا ۱۰ قطره از این چای کافی است. اگر شرایط بیمار بهتر شد، شما می توانید ۵ تا ۱۰ قطره دیگر بعد ۵ دقیقه به او بدهید.

به گفته او در صورتی که بیمار شما از هوش رفته، باز هم می توانید از عصاره فلفل قرمز استفاده کرده، و فقط باید در میزان آن دقت کنید. برای این کار مقداری از عصاره را زیر زبان فرد بیمار بگذارید. برای تسریع در عمل بهبود بیمار می توانید تنفس مصنوعی را نیز انجام دهید.

فلفل قرمز یک محرک قوی است، و با این حال روی هوشیاری فرد تاثیر نمی گذارد. ضربان قلب و میزان خون رسانی به اندامها را افزایش می دهد. این فلفل برای جلوگیری از خونریزی هم بسیار خوب است.

این نوع از فلفل بسیار پر مصرف و به آسانی قابل تهیه است. به همین دلیل بسیار از متحصصان و خانوارها از آن استفاده می کنند.

البته یاد داشته باشید که از این روش فقط به عنوان کمکهای اولیه استفاده کنید، و در همین حال بیمار را هرچه زودتر به پزشک و بیمارستان برسانید.

--------------------------------
فلفل مفید برای ریزش مو



اگر می خواهید به مشکل ریزش موی خود کمک کنید، پس شروع کنید به خوردن فلفل. فلفل نیز منبع ویتامین C می باشد. بالاترین سطح ویتامین C در فلفل تند وجود دارد.احتمالا برایتان جالب باشد که بدانید یک فلفل سبز خام 109 میلی گرم ویتامین برای شما فراهم می کند. و این مقدار 182 درصد از نیاز تغذیه ای روزانه را تأمین می کند.



فلفل قرمز و فلفل دلمه ای نیز چه به صورت خام، فریز شده و خشک از دیگر منابع مواد مغذی می باشند.
منبع: آمازایران
 

sanazkh1365

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2016
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
20
سن
38
کپسایسین


کپسایسین ماده ای طبیعی در فلفل قرمز است که به طور طبیعی به آن مزه تند می دهد. هرچه فلفل تندتر باشد حاوی کپسایسین بیشتری است. شواهد بالینی وجود دارد که نشان می دهد کپسایسین می تواند به درمان اختلالات عصبی مثل درد مزمن، پسوریازیس و نوروپاتی کمک کند. کپسایسین همچنین مانند یک مسکن قوی عمل می کند که به اندازه کافی برای دردهایی همچون آرتروز قوی می باشد.

چرا باید فلفل سبز و فلفل قرمز بخوریم؟


 

digisilkroad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2016
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
تهران

  • 33172111661031042082256524962216095169203.jpg
  • از خواص برگ مو چه می دانید؟
  • درخت انگور که درخت تاک و مو نیز نامیده می شود، درختچه ای بالارونده است که از دیوار و درختان مجاور بالا می رود. ساقه ای گره دار و برگ های متناوب دارد. برگ های انگور پنج لوب دندانه دار و به رنگ سبز تیره است.

  • 23494931337012919116621113520512010021565160.jpg
  • 7 دلیل برای مصرف هرچه بیشتر پیاز
  • پیاز یکی از پر مصرف ترین و پر طرفدارترین مواد غذایی موجود در هر آشپزخانه ای است؛ ضدسرطان و ضد دیابت است و باعث جریان بهتر خون می شود، با کلسترول بالا مقابله می کند. برای مصرف هرچه بیشتر این ماده غذایی 7 دلیل موجه وجود دارد که در اینجا می توانید آنها را

  • 332031492056611015469166261131601887677113.jpg
  • دانه هایی که سالادها را مغذی تر می کنند
  • تخمه ها و دانه ها تأثیر زیادی در سلامتی دارند. این دانه های کوچک برای دستگاه گوارش مفید هستند، اشتها را کنترل می کنند، حاوی میزان زیادی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و چربی های مفید می باشند. توصیه می شود این دانه را به سالادها و غذاهایتان اضافه کنید و ا

  • 2479572481017519084131945243234212183198.jpg
  • آیا موز چاق کننده است؟
  • در باور عمومی موز یک میوه پرکالری است و باعث چاقی می شود. بنابراین افرادی که قصد لاغر شدن دارند باید از خوردن آن پرهیز کنند. اما متخصصان معتقدند موز با وجود انرژی زا بودن الزاماً باعث چاقی نمی شود. در ادامه در خصوص این موضوع بیشتر توضیح می دهیم.

  • 11024121271422352431629079117375314289221.jpg
  • 15 خاصیت فوق العاده کلم سنگ
  • کلم سنگ! نام دیگرش کلم قمری است. یار دیرینه آشپزخانه مادرها و مادربزرگ ها و یکی از ترکیبات آش های زمستانی است. این کلم یک سبزی غده ای و زیرخاکی مفید بوده و مانند دیگر اعضای خانواده اش مغذی است.

  • 43237531252446623018215173218723819618914.jpg
  • اگر اهل کله پاچه هستید، بخوانید
  • گرچه برخی حتی نمی توانند از جلوی در طباخی ها هم رد شوند در عوض شنیدن نام کله پاچه نیز هوش از سر خیلی ها می رباید. البته تصور نکنید فقط ما ایرانی ها کله پاچه خور هستیم. از آنجایی که این غذای کمابیش بدبو مغذی است شهرت زیادی در آمریکای شمالی و حتی اروپا نیز

  • 831902512442651140145179234149116178113105246.jpg
  • تازه های تغذیه ای!
  • در هفته ی گذشته بیشتر از خواص مواد غذایی گفتیم؛ مواد غذایی همچون آب چغندر، هویج، گل کلم، مرکبات، آب گوجه فرنگی. در بین آن ها از سلامت کودکان در طب سنتی، مواد غذایی که عمر را طولانی می کنند، کمخونی و ... هم مواردی را ذکر کردیم.

  • 199157180228471361371471162166052250993231.jpg
  • 5 خاصیت آب گوجه فرنگی
  • گوجه فرنگی یکی از سالم ترین مواد غذایی موجود در بازار میوه و تره بار است. چون علاوه بر انواع ویتامین ها و مواد معدنی حاوی آنتی اکسیدان های زیادی نیز می باشد.

  • 451481551320016843167994219212166915378.jpg
  • مرکبات: دشمن چاقی و سکته مغزی
  • پرتقال و لیموترش بیشترین تأثیر را در پیشگیری از چاقی مفرط دارد. در ادامه به تأثیر این میوه ها و هم خانواده هایشان روی دو مشکل اساسی روزگار ما یعنی چاقی و سکته مغزی بیشتر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

  • 2022319222919219154478764521448717185237.jpg
  • خواص گل کلم: چشم و چراغ ترشی
  • این کلم سفید سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و منبع آنتی اکسیدان ها است و خواص فوق العاده ای دارد. افزودن اندکی زردچوبه به این سبزی خواص آن را چندین برابر می کند. گلم کلم بسیار سالم بوده و هم خانواده بروکلی پرخاصیت است.

  • 5017721810812013442314813214717012596217142.jpg
  • نوشابه را هرگز با این مواد غذایی نخورید
  • خوردن نوشابه ها با برخی مواد غذایی می تواند شما را قربانی سوءهاضمه یا اختلالات درونی گاها خطرناک کند. در این مطلب در خصوص این ممنوعه ها بیشتر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

  • 45751881441982910820388521903100224129184.jpg
  • هویج بخورید آلزایمر نگیرید
  • نتایج پژوهش تازه ای نشان داده است که رنگدانه موجود در هویج برای پیشگیری از بروز زوال عقل بعد از 65 سالگی مؤثر است. در خصوص تأثیر پیشگیرانه هویج از آلزایمر بیشتر توضیح می دهیم.

  • 23915415722858117106226249841681661041865547.jpg
  • فوایدی از آب چغندر که احتمالا نمی دانستید
  • آب چغندر باعث مقابله با رادیکال های آزاد می شود و راندمان ورزشکاران را بالا می برد. در این مطلب در خصوص خواص چغندر به خصوص به صورت نوشیدنی بیشتر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

  • 90477819361226197104112141199246116226154212.jpg

  • 10283216306710723083182372432610960140230.jpg
 

صبا نفیسی

Registered User
تاریخ عضویت
20 می 2015
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
6
سن
34
%D8%AF%D8%B3%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D9%85%D8%B2%D9%87-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D9%84%D9%86%D8%AF-625x500.jpg

دسرهای فوق العاده ی اسکاتلند

مسافرانی که با خرید تور اروپا به کشوری مانند اسکاتلند سفر می کنند، با راجعه به رستورانها، کفه ها و قنادری های شهرهایی مانند ادینبورگ، فالکرک، گلاسکو و ابردین میتوانند از بهترین و خوشمزه ترین دسرهای این کشور امتحان کنند و لذت ببرند.


با دسرهای عجیب و محبوب اهالی اسکاتلند آشنا شوید



بستنی کره بادام زمینی و دونات مربای توت فرنگی در ادینبورگ
بستنی در همه جای این کره ی خاکی محبوب است. اما اگر همین بستنی با کرده بادام زمینی و با مخلفات دیگر درست شود بسیار خوشمزه تر خواهد بود. همین دسر فوق العاده در کافی شاپ های مشهور ادینبرگ سرو می شود و از محبوب ترین های منوی کافی شاپ های این شهر محسوب می شود.

1-87.jpg

بستنی کره بادام زمینی

کیک پاپ کورن تافی، کارامل، شکلات و چوب شور در شهر فالکرک

http://wikifoods.ir/دسرهای-فوق-العاده-ی-اسکاتلند/
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
طرز تهیه ران دودی با نوعی سس

%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%B3%D8%B3.jpg

گریل را روشن کنید تا بتوانید ران دودی کوچک و خوشمزه مرغ که در پنج نوع سس ساده خوابیده شده را کباب و دودی کرده و نوش جان کنید. برای پخت آنها هیچ نیازی به روغن و یا نمک نیست طعم تند و شیرین سس این ران‌ها با اولین گاز، شما را مفتون خود خواهد کرد. به جای ران مرغ از قسمت کتف مرغ که شبیه ران مرغ است هم می‌شود استفاده کرد. با مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه ران دودی را بیاموزید.


مواد لازم برای تهیه ران دودی
  • 2 پوند ران مرغ یا کتف مرغ
  • 1 ½ قاشق غذاخوری سس سویا با سدیم کم
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری سس سریراچا
  • ½ قاشق غذاخوری سیر خورد شده
  • عصاره 1 لیموی سبز
  • آب نصف لیموی سبز
طرز تهیه ران دودی
گریل را روی دمای 375 درجه فارنهایت (تقریباً 190 درجه سلسیوس) روشن کنید. ظرف مرغ‌ها را در گریل قرار دهید و بگذارید 25 دقیقه بپزد. یک بار ضمن پخته شدن باید آن‌ها را زیر و رو کنیم. در همین حال، مواد تشکیل دهنده سس را در ماهیتابه‌ای کوچک مخلوط کرده و بگذارید تا نزدیک به جوش شود، ولی قبل از آن که حباب بزند، حرارت زیر آن را کم کنید و اجازه دهید مرغ‌ها روی حرارت ملایم بپزد. اگر دقت کنید که بدون جوشیدن تنها روی حرارت ملایم باشد، سس ما طعم دلپذیری خواهد گرفت و لطیف خواهد شد.

پس از گذشت 25 دقیقه مرغ‌ها را از گریل در آورید و در یک کاسه در دار بریزید. سس را روی مرغ‌ها بریزید و در کاسه را محکم ببندید و شروع به تکان دادن کاسه بکنید تا زمانی که تمام سس‌ها به صورت یکنواخت اطراف مرغ‌ها را بگیرد و مرغ‌ها کاملاً آغشته به سس بشوند. سپس آن‌ها را در ظرف مورد علاقه خود بریزید و باقی سس را نیز بر روی آن سرریز کنید. در صورت تمایل دانه کنجد و عصاره لیمو هم می‌توان به این مرغ افزود.

حقایق تغذیه‌ ای ران دودی
(ارزش غذایی زیر برای یک سرو (نیم پوند مرغ) است)

کالری: 284 کالری

چربی کل: 9 گرم

چربی اشباع شده: 2 گرم

چربی اشباع نشده مونو: 0 گرم

کلسترول: 200 میلی گرم

سدیوم: 491 میلی گرم

کربوهیدرات: 6 گرم

فیبر رژیمی: 0 گرم

قند: 5 گرم

پروتئین: 42 گرم

پتاسیوم: 10 میلی گرم

آهن: 8%

ویتامین A: 0%

ویتامین C: 3%

کلسیوم: 10%
منبع: مجله قرمز
 

صبا نفیسی

Registered User
تاریخ عضویت
20 می 2015
نوشته‌ها
84
لایک‌ها
6
سن
34
طرز تهیه ماقوت، یک دسر متفاوت


اگر از درست کردن غذاها و دسرهای روزمره و عادی خسته شده اید، می توانید این دسر جدید که شاید اسم آن را نشنیده اید را تهیه کنید.


ماقوت


ماقوت


مواد لازم برای ماقوت :


آب 2 لیوان ( 2 پیمانه )
نشاسته گل 2 قاشق غذاخوری
شکر 1/3 لیوان
گلاب 1/4 لیوان
زعفران به میزان لازم


طرز تهیه ماقوت :
ادامه در لینک زیر:

http://wikifoods.ir/طرز-تهیه-ماقوت،-یک-دسر-متفاوت/
 

sanazkh1365

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2016
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
20
سن
38
موادش که مثل همون مسقطیه. لابد طعمش هم خوشمزه است.
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
بهترین ماست کدام است ؛ بررسی نکات مثبت و منفی 13 نوع ماست

%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-950x633.jpg

همانند شیر، ماست حاوی مواد مغذی مهم مانند پروتئین و کلسیم است. ماست سنتی با اضافه کردن محیط کشت دو نوع باکتری به شیر برای تخمیر لاکتوز به اسید لاکتیک که ایجاد کننده عطر و طعم ترش و قوام زیاد است، ساخته شده است. اگر ماست پس از تخمیر سرد شود، باکتری زنده می‌ماند و این محصول می‌تواند به عنوان محیط کشت زنده یا فعال نامگذاری شود، که برای روده خوب است. اما از میان انواع ماستها کدامیک، بهترین است؟ این نیازمند بررسی تمام حقایق تغذیه‌ای و مواد تشکیل دهنده هر کدام است. مواد تشکیل دهنده‌ای همچون پکتین و شکر، همیشه نشانه کیفیت پایین محصول هستند. اگر شما از ماستهای طعم‌دار استفاده می‌کنید، میزان شکر را بررسی کنید. شما باید از شیرین کننده‌هایی همچون شرب ذرت با فروکتوز بالا جلوگیری کنید و همیشه به دنبال محصولات ارگانیک باشید. اگر ارگانیک بودن مد نظر شما نیست، به دنبال موارد بدون هورمون و یا تغذیه با علف باشید.

ماست کامل پر چرب
محققان در مطالعه‌ای که در سال 2013 در مجله مراقبت بهداشتی اولیه اسکاندیناوی منتشر کرده‌اند، با بررسی بیش از 1000 مرد سوئدی در سنین بین 40 تا 60 ساله در طول یک دوره 12 ساله، دریافتند، کسانی که شیر پرچرب، کره و خامه، مصرف می‌کنند، نسبت به مردانی که هرگز و یا به ندرت لبنیات پرچرب مصرف می‌کنند، کمتر دچار چاقی می‌شوند. مطالعه دیگری در سال 2013 در مجله اروپایی تغذیه نشان داد که در بسیاری از تحقیقات، لبنیات با چربی بالا با کاهش خطر ابتلا به چاقی همراه بود. یکی از مزایای ماستهای پرچربی این است که به ندرت حاوی غلیظ کننده‌ها و افزودنی‌هایی است که در ماست‌های کم چرب و بدون چربی استفاده‌ می‌شود. یک ظرف 230 میلی‌لیتری ماست ساده و کامل، 138 کالری، 11 گرم قند، 8 گرم پروتئین، 275 میلی گرم کلسیم و 352 میلی گرم پتاسیم و همچنین مقادیر مناسبی از اسید فولیک و ویتامین A و همچنین ویتامین D (در صورت ساخته شدن از شیر غنی شده) است. ماستهای پرچرب، حاوی 7 گرم چربی هستند که 5 گرم آن اشباع است.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D8%B1%D8%A8.jpg


ماست خامه‌ای
ماست خامه‌ای یا کرم دار مثل ماست با شیر کامل است، به جز آنکه از شیر غیر هموژنیزه ساخته شده که منجر به ایجاد یک خط جداکننده می‌شود که بخش آبدار را از بخش غلیظ‌تر و خامه‌ای جدا می‌کند. شما می‌توانید برای همگن شدن ، آن را بهم بزنید. ماست کرمی دارای مواد مغذی مشابه ماست معمولی، از جمله ؛ کلسیم و پتاسیم است که هر دو در **** غذایی بسیاری از مردم وجود دارد. محیط کشت باکتری زنده موجود در اغلب ماست‌ها، در نمونه خامه‌ای نیز وجود دارد. این پروبیوتیکها به روده کمک می‌کنند تا پس از درمان عفونت‌ها با آنتی بیوتیک‌، دوباره باکتری‌های طبیعی خود را بازسازی کند، و این باکتری‌های خوب به تولید بعضی از ویتامین‌های گروه B و ویتامین K کمک می‌کنند. ماست‌های توصیه شده در این مورد، ماست‌های ارگانیک، بدون هورمون و با تغذیه گیاهی طبیعی هستند.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg


ماست یونانی
ماست یونانی با فشردن و خارج کردن مایع آن ساخته شده است تا یک محصول غلیظ‌تر، با قوام‌تر و خامه‌ای با غلظت بالای پروتئین ولاکتوز (قند) کمتر تولید کند. ماست یونانی حاوی حداقل 5/6 درصد پروتئین در مقایسه با 2/7 درصد برای ماست آبدار است. این به این معنی است که ماست یونانی قند کمتر و پروتئین بیشتر نسبت به ماست معمولی برای کالری مشابهی فراهم می‌آورد. با این حال فرایندی که ماستهای یونانی را می‌سازد یک محصول جانبی تولید می‌کند که آب ماست نامیده می‌شود که برای محیط زیست، خصوصا آبزیان مضر است. ماست معمولی 170 میلی‌لیتری حاوی 5 تا 10 گرم پروتئین است. ماست‌های یونانی و ایسلندی، معمولا حاوی 20 گرم پروتئین هستند. ماست یونانی دارای انواع پرچرب، کم چرب و بدون چربی است و بعضی از برندها، بصورت تولیدات ارگانیک است. بعضی از کارخانه‌ها، مرحله آبگیری ماست را حذف کرده و به جای آن نشاسته و غلیظ کننده‌هایی همچون ذرت یا تاپیوکا اضافه می‌کنند. در یک گزارش از مشتریان تست کننده طعم، ماست 2% چربی و کم چرب به عنوان بهترین ماست شناخته شدند.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg


انواع ماستهای اروپایی
سازندگان ماست اروپایی ادعا می کنند که آن نوع ماست نسبت به ماست معمولی لطیف‌تر و خامه‌ای تر است، اما به آسانی قابل انتقال به ظروف است. این غلظت ماست بخاطر خواباندن آن در بشکه‌‌های بزرگ به جای ظروف تکی آنها بدست می‌آید. ماستهای اروپایی آب گرفته نیستند، که این وضعیت آن را از سبک‌های دیگر فنجانی که به فنجان‌های خود می‌چسبند، متمایز می‌کند و آب کمتر و پروتئین بیشتر دارند. ماست سبک اروپایی ، همان مواد مغذی همچون ؛ پروتئین شیر، کلسیم و پتاسیم که نقش موثری در کاهش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 دارند، تولید می‌کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد، بزرگسالانی که ماست می‌خورند کمتر مستعد اضافه وزن هستند. ماست‌های اروپایی بندرت حاوی غلیظ کننده‌ها یا افزودنی‌ها هستند : مواد تشکیل دهنده این محصولات، معمولا فقط شیر و محیط کشت باکتری است.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg


ماست ایسلندی
ماست ایسلندی یا اسکایر، بوسیله خواباندن شیر کم چرب یا بدون چربی با مایه ماست درست می شود. ماست بعدا آبگیری شده و آب آن دور ریخته می‌شود و فرآورده نهایی، غلظت بالایی از پروتئین بدون محتوای چربی دارد. نمونه‌های طعم‌دار همچون توت فرنگی یا وانیلی حاوی میوه یا شیرین کننده‌ها هستند و بنابراین میزان بالایی از قند دارند. در حالت عادی، ماست ایسلندی حاوی غلیظ کننده‌ها و شیرین کننده‌ها نیست.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%84%D9%86%D8%AF%DB%8C-1.jpg


ماست با شیر بز یا گوسفند
ماستها می‌توانند ساخته شده از شیر گاو، بز، گوسفند یا گاومیش باشند. اگرچه هر دوی این شیرها یعنی شیر بز و گوسفند، حاوی مقداریلاکتوز هستند، بسیاری از افرادی که نمی‌توانند، شیر ساخته شده از گاو را تحمل کنند، قادر به خوردن شیر بز یا گوسفند بدون مشکل هستند. این ماست‌ها از ظاهر، شبیه ماستهای ساخته شده از گاو هستند، اما اغلب کم قند هستند (4 گرم به ازای هر 220 تا 250 گرم). طعم‌های متفاوت بوسیله اسیدهای چرب چند شاخه ایجاد می‌شود که در برخی از چربی‌های این حیوانات وجود دارند. به همین دلیل، شما ممکن است بخواهید ماست طعم‌دار بز و گوسفند را بیشتر از نمونه ساده آنها انتخاب کنید. پکتین‌ها و صمغها در این نوع از ماستها متداول هستند و ممکن است اجتناب از آنها سخت باشد. مواد و رنگ‌های طبیعی بر پایه سبزیجات را انتخاب کنید؛ همانند کنستانتره عسل یا آب کلم.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%AF%D9%88%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%AF%DB%8C.jpg


ماست سویا
ماست سویا ساخته شده از شیر سویا است و حاوی هیچ ماده لبنی نیست، بنابراین برای افراد حساس به لاکتوز و آنهایی که **** گیاهخواری دارند مناسب است. همان سویه‌های باکتری برای ماستهای بر پایه لبنیات، استفاده می‌شود. لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس در ماستهای بر پایه سویا استفاده می‌شوند. محتوای تغذیه‌ای ماست سویا مشابه با ماستهای لبنی است، بجز اینکه میزان چربی اشباع ماستهای سویا کمتر از ماستهای ساخته شده از شیر کامل است. مواد تشکیل دهنده ماستهای سویا همانند ماستهای باکیفیت لبنی نیست و اجتناب از افزودنیها تقریبا غیر ممکن است. حتی نمونه‌های ماست ساده سویا حاوی عوامل غلیظ کننده‌ای همچون نشاسته ذرت است و حتی ممکن حاوی طعم‌ دهنده‌های طبیعی یا شیرین کننده‌ها باشند. در عوض بر برچسب ارگانیک آنها تمرکز کنید تا لوبیاهای سویا از نوع تراریخته نباشند.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D8%A7.jpg


ماست شیر نارگیل یا بادام
شیر بادام یا نارگیل، یک فرآورده شبیه ماستهای غیر لبنی مشابه با شیر سویا بوجود می‌آورند که همانند شیر سویا برای کسانی که به لاکتوز و محصولات لبنی حساسیت دارند یا گیاهخوار هستند، مناسب است. این ماست‌ها همچنین به شکل ماستهای یونانی در دسترس هستند. مواد مغذی در میان برندهای مختلف متفاوت است اما در کل پروتئین و چربی کمتری دارند اما از نظر مقدار کلسیم و ویتامین D (اگر غنی شده باشد) و مقداری نشاسته، فیبر و کل کربوهیدراتها مشابه با ماستهای لبنی هستند. همچون ماست‌های لبنی، این محصولات حاوی بیفیدوباکتریوم‌ها هستند، پروبیوتیکهایی که افزایش دهنده سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی هستند. اکثر نمونه ها حاوی چندین غلیظ کننده طعم دهنده و عوامل امولیسفایر از جمله پکتین، صمغها، جلبکها، نشاسته خوراکی (برنج یا تاپیوکا) و انواع مختلف بافت دهنده‌ها هستند. شیرین کننده‌هایی همچون شربت قند تبخیر شده یا خشک شده، احتمالا در انواع طعم دار و حتی بدون طعم وجود دارد.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85.jpg


ماست بدون لاکتوز
شیر بدون لاکتوز همانند شیر گاو است که برای افراد حساس نسبت به لاکتوز یا قند شیر، تغییر یافته و قندهای آن شکسته شده است. ماستهای بدون لاکتوز، منبع خوبی از کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک، مناسب افرادی است که نمی‌توانند، شیر و فراورده‌های آن را بخورند یا بنوشند. مشخصات تغذیه‌ای ماست بدون لاکتوز شبیه به ماستهای معمولی است، اگرچه ممکن است کمی شیرین‌تر باشد. ماست‌های بدون لاکتوز در طعم‌های مختلفی از جمله ساده، وانیلی و توت فرنگی استفاده می‌شوند. پکتین به طور معمول در ماستهای ساده استفاده می‌شود و انواع طعم دار حاوی قند، صمغها و طعم‌های طبیعی است.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%84%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B2.jpg


ماستهای طعم دار یا میوه‌ای
ماستهای طعم دار یا میوه‌ای می‌توانند همانند یک میدان مین، برای تغذیه باشند. آنها ممکن است به دلیل اینکه حاوی میوه هستند، سلامت باشند، آیا این درست است؟ در واقع اکثر طعم‌ دهنده‌های ماستها از شکر و شیرین کننده‌ها بدست می‌آید. اگر چه این ماستها اغلب کم چرب هستند، اما شما ممکن است با همان مقدار کالری یک ماست پرچرب از آنها استفاده کنید. ماستهای میوه‌ای یا طعم دار می‌توانند حاوی 44 گرم شکر در هر 250 میلی لیتر باشند که 176 کالری از شکر بدست می‌آید. اگر شما ماستهای طعم دار را دوست دارید و می‌توانید از کالری‌های اضافی اجتناب کنید، به دنبال مارکهایی باشید که مواد ساده‌ای در لیست دارند، فقط شیر، شکر یا شیرین کننده‌های طبیعی دیگر همچون شربت افرا یا عسل، میوه مورد نظر و مایه ماست فعال. از هر نوعی که حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا است دوری کنید. ترفند : یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک ماست شیرین با کالری کمتر، ترکیب ماست ساده و ماست شیرین است، نیمی ساده، نیمی وانیلی.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg


ماستهای کم چرب و بدون چربی
270 میلی‌لیتر ماست کم چرب یا بدون چربی، حاوی 530 میلی‌گرم پتاسیم است که می‌تواند به کاهش فشار خون بوسیله غلبه بر اثر سدیم کمک کند. پتاسیم غذایی نیز با کاهش خطر سنگ کلیه و کاهش پوکی استخوان همراه است. فقط حدود 50 درصد مردم آمریکا پتاسیم توصیه شده، یعنی 4700 میلی‌گرم را در هر روز در **** غذایی معمولشان مصرف می‌کنند. ماستهای کم چرب حاوی 0/5 تا 3 درصد چربی و ماست بدون چربی کمتر از 0/5 درصد چربی هستند. متاسفانه غلیظ کننده‌ها و شیرین کننده‌هایی که برای طعم و بافت غلیظ که با برداشتن چربی از بین رفته است، اضافه می‌شوند، می‌تواند کیفیت غذایی محصول را کاهش دهد. به هنگام انتخاب یک محصول کم چرب یا بدون چربی به لیست مواد تشکیل دهنده نگاه کنید. باید حاوی شیر بدون چربی یا کم چرب و باکتری باشد. نسخه‌های کم چرب ممکن است حاوی درصدی از دیگر فراورده‌های لبنی از جمله، باترمیلک و شیر بدون چربی باشند تا به بافت ایده‌آل دست یابند. این مواد جزو فهرست مواد خوب هستند. اکثر برندها حاوی پکتین هستند، که ماده‌ای است که بطور طبیعی در دیواره سلولهای گیاهان و میوه‌ها وجود دارد که برای غلیظ شدن و امولسیون ماستهای کم چرب استفاده می‌شود. در حالی که پکتین به لحاظ سلامتی مناسب نیست، بعضی از ماستهای با کیفیت بالا نیز به قوام مطلوب، بدون استفاده از پکتین دست پیدا می‌کنند.

ماست نوشیدنی
ماستهای نوشیدنی از لحاظ مواد تشکیل دهنده و تغذیه‌ای شبیه ماستهای استاندارد هستند، اما اغلب آنها طعم دار هستند و یافتن نمونه‌هایی که شیرین کننده کمتری دارند، کمی دشوار است. در ماستهای ساده، لاکتوز که بطور طبیعی در شیر وجوددارد، شیرینی فراورده لبنی را تامین می‌کند. اما در اکثر ماستهای طعم دار، شکر بصورت ساکاروز، فروکتوز یا شربت ذرت فروکتوز افزوده شده است. یک ماست نوشیدنی کم چرب معمولی، حاوی 5 درصد تا 12 درصد شکر افزوده است. از جنبه مثبت قضیه، ماست نوشیدنی حاوی پروبیوتیک‌های زنده است که هضم سالم را افزایش می‌دهند و ممکن است فواید دیگری همچون ارتقا سیستم ایمنی را تامین کنند. وقتی در حال خرید نوع نوشیدنی آن هستید، به لیست مواد نگاه کنید (یعنی شیر ساده و باکتری)، و از افزودنیهایی همچون نشاسته خوراکی، طعم دهنده‌های طبیعی و مصنوعی و پکتین تا حد امکان خودداری کنید.
%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C.png


کفیر
کفیر یک نوشیدنی تخمیری، شبیه به ماست است. کفیر بوسیله مخلوط کردن شیر با ترکیبی از میکرو ارگانیسم‌ها به نام «دانه‌های کفیر» ساخته شده است. این دانه‌ها شامل لاکتوباسیل و استرپتوکوکسی هستند که به هنگام ساختن ماست تخمیر کرده و اسید استیک تولید می‌کنند. کفیر در مقاله‌ای در یک مجله بین المللی میکروبیولورژی غذا، به عنوان «یک فراورده لبنی غذاساز با مزه ترش، طعم مخمری، قوام خامه‌ای و محتوی کمی الکل» توصیف شده است. همانند ماست، کفیر، محتوی مواد مغذی شیر و محیط باکتریایی است ؛ حاوی مقدار مشابهی پروتئین، کلسیم و ویتامین D است و میزان چربی قابل مقایسه با انواع ماستها (یعنی پرچرب، کم چرب و بدون چربی). برخلاف ماست، کفیر یک حالت گازدار یا حبابی دارد. کفیر بخاطر پروبیوتیک و سایر ویژگی‌های افزایش دهنده سلامتی، بسیار مورد توجه است. مطالعات نشان می‌دهد که کفیر خواص ضد میکروبی، ضد تومور، ضد عوامل سرطان زا و ویژگیهای تنظیم کننده سیستم ایمنی را دارد. ترکیبات موجود در کفیر، همچنین به بهبود هضم لاکتوز کمک می‌کند. واژه «کفیر» از واژه ترکی «کیف» به معنای احساس خوب مشتق شده است.
%DA%A9%D9%81%DB%8C%D8%B1.jpg

منبع: مجله قرمز
 

Lehman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2015
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
34
اُترج Bergamot

این روغن فرّار،به شدت نشاط آور و برای رفع افسردگی و تقویت روحیه بسیار عالی است.درخت اترج از گونه مرکبات بومی منطقه ای به نام برگامو در ایتالیا است.روغن برگامو که از پوست میوه آن کشیده می شود رایحه ای دارد تازه،مرکباتی و اندکی ادویه مانند،که معمولا همچون ماده اولیه در ادوکلن و مزه چای اری گری،مصرف می شود.

رنگ اترج سبز روشن مایل به زردی و حاوی ترکیبی است به نام برگاپتن که اگر به صورت غلیظ مصرف شود ممکن است موجب حساسیت پوست بدن در مقابل نور خورشید گردد.له عبارت دیگر ،اگر بعد از استفاده در معرض نور آفتاب قرار گیرید موجب حساسیت می شود.برای برطرف کردن این مشکل،روغن اترج بدون برگاپتن(یا فیورو کوماین)تولید شده است که عموما به آن برگاموت FCFگویند و در مقایسه روغنی است کم رنگ.

خواص

برای اشخاصی که از افسردگی رنج می برند یا احساس دلتنگی می کنند استفاده از اترج شدیدا توصیه می شود،چون رایحه روح بخش و نشاط آورش روحیه را تقویت می کند،خصوصا در دوران افسردگی.عطر فرح بخش و دلپذیر آن برای دست و پنجه نرم کردن با افسردگی زمستانی که نوعی آشفتگی فصلی است بسیار مفید است.این خاصیت تقویت روحیه همچنین به اشخاص خجالتی یا فاقد اعتماد به نفس کممک می کند به زندگی با دید مثبت برخورد کنند.

چون اترج هم ضدعفونی کننده است و هم قابض،استعمال روغن آن برای رفه جوش صورت و ناراحتی های پوستی مانند اگزما و داءالصدف بسیار موثر است و چون نشاط آور است کمک می کند به بهبود روحیه اشخاصی که به جوش صورت مبتلا هستند.

کاربرد ها

افشانه شمعی و چراغ شمعی

  • آشفتگی فصلی
  • افسردگی
  • بی حوصلگی
  • عوارض قبل از عادت ماهانه
  • سرما خوردگی


رقیق شده در وان حمام یا در روغن مخلوط

  • تنش
  • نگرانی
  • افسردگی فصلی
  • عوارض قبل از عادت ماهانه
  • ناراحتی پوستی
  • افسردگی بعد از زایمان
  • اضطراب
  • افسردگی
  • بی حوصلگی
  • بی اشتهایی عصبی
  • بدون اراده غذا خوردن
  • سرما خوردگی و آنفولانزا
12-300x300.jpg


رقیق شده در کرم پایه

  • زخم و بریدگی
  • داءالصدف
  • پوست چرب
  • گال-گری
  • اگزما
  • جوش صورت
  • تب خال
  • هر نوع ناراحتی پوستی
رقیق شده در حمام نشسته

  • التهاب مثانه
  • عفونت مجاری ادرار
این روغن ضد افسردگی و تنظیم کننده اشتها است و استفاده از آن برای رفع بی اشتهاییعصبی و یا میل مفرط به پرخوری سودمند است.

اترج یک سازگاری با دستگاه مجاری ادرار دارد و خواص ضد باکتری اترج برای رفع التهاب مثانه و عفونت مجاری ادرار بسیار مفید است.
منبع:علم آروین
 

shabnam13701217

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
53
طرز تهیه کباب شیشلیک شاندیز

b69f22345f2eba1f1d5830af28d36616.jpg


در متن زیر به ذکر طرز تهیه کباب شیشلیک شاندیز پرداخته ایم. در ادامه خوانید:


مواد لازم


گوشت دنده گوساله یا گوسفند 1 کیلوگرم


ماست 1 لیوان


زعفران دم شده 2 قاشق غذاخوری


پیاز 5 عدد


گوجه فرنگی 10 عدد


آبلیمو 3 قاشق غذاخوری


روغن 10 قاشق غذاخوری


طرز تهیه : برای تهیه شیشلیک باید از گوشت دنده گوساله یا گوسفند استفاده کنید. نکته مهم برای کباب خوب انتخاب گوشتی است که تازه و ترد باشد ؛ بهتر است گوشت را با آب پیاز و مقداری فلفل مخلوط کنید و 24 ساعت پیش از آماده کردن کباب بگذارید بماند تا گوشت نرم شود.


گوشت را به اندازه های یکسان ببرید. داخل کاسه ای پیاز رنده شده ، ماست ، زعفران دم شده ، آبلیمو ، روغن و مقداری فلفل بریزید و مخلوط کنید. سپس گوشت را در این مایه بخوابانید و بگذارید حداقل یک شب بماند.


پس از استراحت گوشت ها را کباب کنید. موقع کباب کردن بهتر است از ذغال استفاده کنید اما در صورت عدم دسترسی میتوانید درون فر یا روی اجاق با حرارت متوسط شیشلیک ها را اماده کنید ( پیشنهاد میشود در زمان کباب شدن روی گوشت ها را با کره ذوب شده برس بکشید ).


شیشلیک ها را پس از اماده شدن با برنج زعفرانی ، کره ، گوجه کبابی ، فلفل سبز کبابی و برش های لیموی تازه سرو نمائید ، بهترین نوشیدنی برای این کباب دوغ میباشد.


نکته : انواع کباب باید در عین پختن زیاد خشک نشود ، اگر فرصت کافی برای اماده سازی کباب ها ندارید میتوانید حدود 1 ساعت درون ظرفی که مقداری کیوی له شده ریخته اید قرار دهید ( کیوی بدلیل اسیدی که دارد گوشت را نرم میکند ) البته دقت کنید که گوشت زیاد نماند چون گوشت له میشود و بافت خود را از دست خواهد داد.
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
سالم‌ترین مواد غذایی در جهان و معرفی 14 نمونه از این مواد

%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

سالم‌ترین مواد غذایی موجود در جهان کدام اند؟ بنابر سلیقه افراد مواد غذایی موردعلاقه آن‌ها متفاوت است اما برای سنجش سالم‌ترین مواد غذایی نیاز به در نظر گرفتن عواملی داریم که باعث می‌شود که این مواد، تغذیه‌ای مناسب را برای شما فراهم آورد. عواملی مثل تأمین درشت مغذی و ریزمغذی‌ها مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی. در این مقاله به بررسی سالم‌ترین مواد غذایی مصرفی در جهان می‌پردازیم.




کلم از سالم‌ترین مواد غذایی
جای تعجب نیست که کلم یکی از سالم‌ترین مواد غذایی در جهان است به دلیل این‌که در چند سال اخیر تمرکز متخصصان و کارشناسان تغذیه بر روی مصرف کافی کلسیم می‌باشد. اما چرا این‌قدر کلم مهم است؟ خوب، به‌جز کالری و چربی کم، کلم غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای طبیعی می‌باشد. کلم به‌راحتی کمک می‌کند که شما احساس خوبی به غذای خود داشته باشید. اگر نگران طعم و مزه تلخ آن هستید سعی کنید آن را با غذاهای گرمی و سس‌ها مصرف کنید.

%D8%B3%D8%A7%D9%82%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%84%DB%8C-1024x683.jpg


جلبک دریایی
در بسیاری از نقاط جهان قرن‌هاست که جلبک دریایی یکی از سالم‌ترین مواد غذایی بوده است. همان‌طور که می‌دانید جلبک دریایی یک غذای طبیعی مغذی است به همین دلیل جلبک دریایی غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم و منگنز است که بعضی از آن‌ها به‌راحتی در بسیاری از انواع میوه‌ها یا سبزیجات پیدا نمی‌شوند. جلبک دریایی همچنین دارای مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که دارای قابلیت بالقوه برای کاهش التهاب و کمک به بهبود شرایط خاص سلامت شما هستند.

سیر
در اینجا یکی از مواردی که اکثر مردم با آن آشنا هستند معرفی می‌شود: حتی اگر سیر را اکثر مردم غذای سالمندی را در نظر بگیرند شما سعی کنید به‌اندازه موردنیاز خود از سیر استفاده کنید که اغلب به غذاهای مانند همبرگر، سوپ‌ها، خورش‌ها و کباب‌ها اضافه می‌شود. جای تعجب نیست که سیر به خاطر ارزانی و طعم خاص خود دارای محبوبیت زیادی باشد. سیر فوق‌العاده سالم است و حاوی مقادیر بالای ویتامین C، B1 و B6، کلسیم، پتاسیم، مس، منگنز و سلنیوم است. دانشمندان همچنان به بررسی مزایای سیر می‌پردازند و به نظر می‌رسد ویژگی‌های جدیدی را در همه زمان‌ها برای سیر کشف می‌کنند.

حلزون
اگر شما به دنبال غذاهایی هستید که واقعاً مغذی هستند، چشمان خود را بر روی غذاهایی که دارای پروتئین، ویتامین و مواد مغذی بالا اما چربی و کالری کمتری هستند نبندید. علاوه بر حلزون، ماهی، میگو و خرچنگ نیز دارای این خواص می‌باشند اما این غذاها بسیار گران‌قیمت می‌باشند. به‌عنوان‌مثال، کلم‌ها به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یکی از بهترین منابع ویتامین B12 شناخته می‌شوند که می‌توانند به‌طور مستقیم بر سطوح انرژی ما تأثیر بگذارد. درعین‌حال، حلزون حاوی مقدار زیادی روی، مس و ویتامین D است.

ماهی سالمون
اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید و نمی‌توانید نسبت به خوردن گوشت بی‌توجه باشید، ماهی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد چون ماهی حاوی چربی و کالری کم و پروتئین بسیار زیاد است به این معنی که بدون اینکه وزن شما افزایش یابد احساس خوبی داشته باشید. اما ماهی قزل‌آلا به دلایل مختلفی حتی بیشتر از سایر انواع ماهی‌ها چشمگیر است. یکی از دلایل آن این است که حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 است که نشان داده‌شده است عملکرد مغز را تقویت می‌کند و حتی ممکن است از شروع برخی از بیماری‌های جدی جلوگیری کند. ماهی قزل‌آلا همچنین دارای منیزیم، پتاسیم و سلنیوم است که مواد معدنی خوبی برای سلامتی شما هستند.

%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-1024x683.jpg


زغال‌اخته
انواع مختلفی از میوه‌ها وجود دارد که تقریباً همه آن‌ها به شیوه‌های متفاوت از غذاهای عالی هستند. اما زغال‌اخته به خاطر اینکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها است می‌توانند التهاب را کاهش دهند و فرصت‌های ما را برای از بین بردن یا بهبودی بیماری‌های مختلف افزایش دهند. زغال‌اخته همچنین باعث عملکرد بهتر مغز می‌شود.

سفیده تخم‌مرغ
تخم‌مرغ حاوی دو قسمت عمده می‌باشد که سرشار از مواد غذایی منحصربه‌فرد است. سفید زیرپوسته و زرده هسته داخلی را تشکیل می‌دهد. سفید و زرده هر دو حاوی پروتئین هستند، اما زرده دارای چربی و کلسترول زیادی است. خوردن تخم‌مرغ تا زمانی که از حد نیاز فراتر نرود مشکل‌ساز نمی‌باشد. درحالی‌که زرده دارای چربی زیاد و کلسترول بالا است، این عناصر می‌توانند به شما کمک کنند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. اما سفید تخم‌مرغ حاوی پروتئین زیاد و کم‌چربی است به این معنی که جداسازی این قسمت از تخم‌مرغ می‌تواند برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مفید باشد.

هویج
هویج غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. هویج همچنین شامل بتا کاروتن می‌باشد این ماده یک ترکیب ارگانیک است که نشان داده‌شده است برای کمک به بدن انسان در مبارزه با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، ازجمله بیماری‌های قلبی می‌تواند مفید باشد.

شاه دانه
شاه دانه ممکن است به‌تنهایی خوشمزه نباشند، اما با اضافه کردن آن‌ها به وعده‌های غذایی می‌توانید از مزایای ترکیبات سالم آن بهره‌مند شوید. به‌عنوان‌مثال شاه دانه منبع عالی فیبرهای رژیمی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که نشان داده‌شده است به قلب و مغز کمک می‌کند. ازآنجاکه در شاه دانه فیبر طبیعی بسیار زیاد است، می‌تواند شمارا برای مدت طولانی سیر نگه دارد.

ماست
اگر شما به دنبال یک میان وعده ساده و خوشمزه هستید که می‌تواند باعث سلامت سیستم گوارش شما شود پس بیشتر از ماست استفاده کنید. ماست حاوی پروبیوتیک ها یا باکتری‌هایی است که در عملکرد طبیعی بدن نقش دارد. پروبیوتیک ها اغلب باکتری‌های دوست نامیده می‌شوند که به بدن ما کمک می‌کند تا مواد غذایی را به‌طور مؤثرتر تجزیه کند. ماست غنی از پروبیوتیک ها است که می‌تواند انتخاب غذایی عالی برای افرادی باشد که اغلب با مشکلات گوارشی ازجمله درد معده یا یبوست و اسهال برخوردار هستند.

%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D8%B1%D8%A8.jpg


سیب‌زمینی
ممکن است سیب‌زمینی شمارا متعجب کند. سیب‌زمینی کمتر در غذاهایی که برای سلامتی ضرر دارند وجود دارد. سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ازجمله مس، آهن، منیزیم، پتاسیم، منگنز، ویتامین C و ویتامین B است، در اصل سیب‌زمینی یک غذای کوچک کامل است. روش‌هایی برای درست کردن سیب‌زمینی به‌صورت سالم وجود دارد: سیب‌زمینی را به‌صورت تیکه‌های بزرگ برش بزنید و آن را در پودر سیر، آویشن، نمک، فلفل و روغن‌زیتون قرار دهید سپس آن‌ها را به مدت 20 دقیقه در حرارت بالا پخت کنید. درنهایت، شما باید سیب‌زمینی سرخ‌کرده قرمز ترد و کم‌چرب داشته باشید.

جگر
مدت‌های طولانی جگر کباب شده یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های غذایی بود، اما در دهه‌های اخیر مقداری از محبوبیت آن کاسته شده است. بااین‌حال، این نگران‌کننده است زیرا جگر می‌تواند یکی از سلامت‌ترین غذاهای جهان در نظر گرفته شود. به این دلیل که جگر یک واحد ذخیره برای بسیاری از مواد مغذی مهم بدن است سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. جگر حاوی مقدار زیادی ویتامین‌های B12، B6، B5 و B2 است همچنین غنی از ویتامین A، مس، روی، سلنیوم و البته پروتئین نیز می‌باشد. به‌طور خلاصه، جگر یکی از سالم‌ترین محصولات گوشتی است که در دسترس می‌باشد. البته نیاز به گفتن نیست که باید به صورت متعادل از این ماده غذایی پر ارزش در **** غذایی خود استفاده کنید چون مصرف بیش از حد آن خطراتی را برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد.

شکلات تیره
صرف‌نظر از این‌که شما در **** غذایی هستید یا خیر، برای خوردن شیرینی اشتیاق دارید. در حالت ایده آل، شما می‌توانید از چیزی که به‌طور طبیعی شیرین است، مانند سیب، زغال‌اخته یا انبه استفاده کنید، اما گاهی اوقات فقط میوه نمی‌تواند اشتیاق شمارا از بین ببرد. زمانی که شکلات تیره مصرف می‌کنید، می‌تواند یک انتخاب غذایی عالی باشد. به این دلیل که غنی از آهن، منیزیم، مس، منگنز و فیبر است که می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف رژیمی خود کمک کند.

ساردین
ساردین ها ماهی‌های کوچک و بسیار چرب می‌باشند که به‌طور قابل‌توجهی سالم هستند. راز آن این است که شما باید کل ماهی را شامل استخوان، پوست و اندام‌های آن را بخورید. ماهی‌ها ساردین بسیار بزرگ‌تر، فوق‌العاده سالم هستند که حاوی انواع مختلفی از ویتامین‌ها ومواد معدنی می‌باشند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
غذاهای بدبو کننده بدن با 8 نوع مختلف که باعث ایجاد بوی بد در بدن شما می‌شوند

%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%BA%D8%B0%D8%A7.jpg


شما آنچه هستید که می‌خورید اما بوی آن چیزی را که می‌خورید هم می‌دهید، البته بسته به نوع غذایی که مصرف می‌کنید. بله غذاهای بدبو کننده بدن واقعیت دارند چون بعضی از غذاها حاوی موادی هستند که به درون بدن رفته و بوی بد تولید می‌کنند بعضی نیز ترکیباتی دارند که در بدن تجزیه شده و ایجاد بوی بد می‌کنند. در اینجا ما 8 نوع غذا را که واجد این خصوصیت هستند، لیست کرده‌ایم پس برای اینکه با غذاهای بدبو کننده بدن آشنا شوید، ما را دنبال کنید.

غذاهای بدبو کننده بدن: گوشت قرمز
%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2.jpg

دنبال کردن یک **** غذایی بدون گوشت قرار نیست تنها مختص به افراد دوستدار حیوانات باشد بلکه فواید بویایی نیز برای همه افراد دارد. در سال 2006 یک تحقیق منتشر شده در مجله chemical senses زنان نمونه عرق مردان گیاهخوار را جذاب‌تر از مردان گوشتخوار رده بندی کردند. از آنجایی که گوشت قرمز خیلی دیرتر و سخت‌تر هضم می‌شود، مدت طولانی‌تری در دستگاه گوارش می‌ماند و در نهایت با باکتری مخلوط می‌شود و سپس در عرق بدن آزاد می‌شود. همانطور که می‌دانید دلایل زیادی برای کنار گذاشتن گوشت قرمز وجود دارد. اما اگر سبک زندگی گیاهخواری برای شما مشکل است، می‌توانید گوشت قرمز را کنار گذاشته و در عوض آن گوشت سفید مثل مرغ و بوقلمون استفاده کنید.

غذاهای بدبو کننده بدن: الکل
%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%84.jpg

الکل یکی از موارد بدنامی است که در هر مبحث پزشکی پای ثابت محکومان غذایی است. وقتی کسی الکل مصرف می‌کند، بخش زیادی از آن بوسیله کبد به اسید استیک تجزیه می‌شود. با این وجود، بخش کمی از الکل درون عرق و تنفس آزاد می‌شود. این بو با بیشتر نوشیدن آن، بدتر می‌شود بنابراین اگر شما نمی‌خواهید به عنوان یک آدم بدبو شناخته شوید و دیگران از شما گریزان باشند، الکل را کنار بگذارید.

غذاهای بدبو کننده بدن: ماهی
%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%BE%D8%AE%D8%AA%D9%87.jpg

اغلب ما می‌دانیم که ماهی برای سلامتی بدن عالی است و حاوی مقادیر زیادی از چربی‌های سالم امگا3 است که به عنوان چربی خوب شناخته می‌شوند. اما یک گزارش در سال 2007 در شبکه JAMA نشان داد که افرادی که بوی ناخوشایندی دارند، تست آنها برای عدم توانایی تجزیه یک نوع ماده غذایی (تری اتیل آمین) مثبت بود. افرادی که این اختلال متابولیکی را دارند، تری اتیل آمینوریا نامیده می‌شوند که این افراد هنگامی که ماهی و دیگر مواد غذایی با پروتئین بالا می‌خورند، یک بوی بدی شبیه به بوی ماهی از خود آزاد می‌کنند.

غذاهای بدبو کننده بدن: سبزیجات گل کلمی
%DA%A9%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%84%DB%8C.jpg

صرفنظر از تمام فواید و خواصی که در خانواده Brassica یا کلم وجود دارد، گل کلم و بروکلی به عنوان نمونه حاوی مقادیر زیادی سولفور هستند. این ماده شیمیایی به صورت طبیعی بوی ناخوشایندی دارد که می‌تواند باعث بدبو شدن بدن شما شود. این ترکیب بودار از طریق تنفس، عرق و همچنین گاز از بدن شما خارج می‌شود. این یکی از دلایلی است که باعث بدبو شدن گازهای خارج شده از بدن می‌شود. البته این به این معنا نیست که شما باید این سبزیجات را کاملا کنار بگذارید، بلکه جوشاندن آنها بیشتر بوی بد آنها را از بین می‌برد. شما همچنین می‌توانید ادویه جاتی همچون گشنیز، زردچوبه و زیره را برای خارج کردن عطر سولفوری آن اضافه کنید.

غذاهای بدبو کننده بدن: مارچوبه
%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%88%D8%A8%D9%87.jpg

مارچوبه معمولا به عنوان ایجاد کننده بوی بد در ادرار شناخته می‌شود. همانند گل کلم، این بو در نتیجه تجزیه ترکیبات سولفوری مرکاپتان توسط بدن شما است که موجب ایجاد بوی بد در بدن می‌شود.

غذاهای بدبو کننده بدن: کاری و زردچوبه
%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%87.jpg

احتمالا شما جزو کسانی هستید که استفاده از ادویه جات و به خصوص زردچوبه و ادویه خوشبوی کاری جزو مسلم طعم دهی و چاشنی زدن به غذاهایتان است. اما باید بدانید که ادویه‌هایی مانند کاری و زیره می‌توانند بوی طبیعی بدن شما را تغییر بدهند و آن را بدبو سازند. این توصیه برای مادران باردار با قوت بیشتری تاکید می‌شود چون یک **** غذایی که به طور مرتب حاوی ادویه جات مانند کاری و زیره سبز است می‌تواند بر روی بدن نوزاد اثر بگذارد. در عوض هل، یک دانه معطر از خانواده زنجبیل است که عطر بسیار لذت بخشی را ایجاد می‌کند، اگر باور ندارید، آن را امتحان کنید.

غذاهای بدبو کننده بدن: قهوه
%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86.jpg

یک دلیل برای اینکه «نفس قهوه» یک ابزار بازاریابی است، وجود دارد و این هم اینکه علاوه بر این، ماهیت مدر قهوه، دهان را خشک می‌کند که رشد باکتری‌ها را تشدید کرده و موجب ایجاد بوی ناخوشانید می‌شود. به گفته اندرو ویل، پزشک متخصص این امر می‌تواند بوی بد را در بدن شما بیشتر کند. محرک‌هایی مانند قهوه، فعالیت غدد عرق آپوکرین را افزایش می‌دهند.

غذاهای بدبو کننده بدن: سیر
%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%87.jpg

نیازی نیست که به یک متخصص تغذیه بگویید که سیر خورده‌اید تا بداند بوی بد دهان شما ناشی از چیست. این بوی گند را می‌توان به ماده‌ای به نام آلیسین نسبت داد که یک ترکیب سولفوری است که به هنگامی که سیر برش داده شده یا خرد شود، آزاد می‌شود. پس از مصرف به سرعت این ترکیب در بدن نفوذ می‌کند و به سایر مواد متخلخل تبدیل می‌شود که با باکتری‌ها مخلوط می‌شوند و در عرق شما نفوذ می‌کنند. با این حال برخی از مطالعات اخیر حقیقتا نشان می‌دهد که این بوی ممکن است توسط برخی از افراد به عنوان بویی جذاب مورد توجه قرار گیرد، بهر حال ما قضاوت را به شما می‌سپاریم.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
غذاهای بدبو کننده بدن با 8 نوع مختلف که باعث ایجاد بوی بد در بدن شما می‌شوند

%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%BA%D8%B0%D8%A7.jpg

شما آنچه هستید که می‌خورید اما بوی آن چیزی را که می‌خورید هم می‌دهید، البته بسته به نوع غذایی که مصرف می‌کنید. بله غذاهای بدبو کننده بدن واقعیت دارند چون بعضی از غذاها حاوی موادی هستند که به درون بدن رفته و بوی بد تولید می‌کنند بعضی نیز ترکیباتی دارند که در بدن تجزیه شده و ایجاد بوی بد می‌کنند. در اینجا ما 8 نوع غذا را که واجد این خصوصیت هستند، لیست کرده‌ایم پس برای اینکه با غذاهای بدبو کننده بدن آشنا شوید، ما را دنبال کنید.

غذاهای بدبو کننده بدن: گوشت قرمز
%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2.jpg

دنبال کردن یک **** غذایی بدون گوشت قرار نیست تنها مختص به افراد دوستدار حیوانات باشد بلکه فواید بویایی نیز برای همه افراد دارد. در سال 2006 یک تحقیق منتشر شده در مجله chemical senses زنان نمونه عرق مردان گیاهخوار را جذاب‌تر از مردان گوشتخوار رده بندی کردند. از آنجایی که گوشت قرمز خیلی دیرتر و سخت‌تر هضم می‌شود، مدت طولانی‌تری در دستگاه گوارش می‌ماند و در نهایت با باکتری مخلوط می‌شود و سپس در عرق بدن آزاد می‌شود. همانطور که می‌دانید دلایل زیادی برای کنار گذاشتن گوشت قرمز وجود دارد. اما اگر سبک زندگی گیاهخواری برای شما مشکل است، می‌توانید گوشت قرمز را کنار گذاشته و در عوض آن گوشت سفید مثل مرغ و بوقلمون استفاده کنید.

غذاهای بدبو کننده بدن: الکل
%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%84.jpg

الکل یکی از موارد بدنامی است که در هر مبحث پزشکی پای ثابت محکومان غذایی است. وقتی کسی الکل مصرف می‌کند، بخش زیادی از آن بوسیله کبد به اسید استیک تجزیه می‌شود. با این وجود، بخش کمی از الکل درون عرق و تنفس آزاد می‌شود. این بو با بیشتر نوشیدن آن، بدتر می‌شود بنابراین اگر شما نمی‌خواهید به عنوان یک آدم بدبو شناخته شوید و دیگران از شما گریزان باشند، الکل را کنار بگذارید.

غذاهای بدبو کننده بدن: ماهی
%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D9%BE%D8%AE%D8%AA%D9%87.jpg

اغلب ما می‌دانیم که ماهی برای سلامتی بدن عالی است و حاوی مقادیر زیادی از چربی‌های سالم امگا3 است که به عنوان چربی خوب شناخته می‌شوند. اما یک گزارش در سال 2007 در شبکه JAMA نشان داد که افرادی که بوی ناخوشایندی دارند، تست آنها برای عدم توانایی تجزیه یک نوع ماده غذایی (تری اتیل آمین) مثبت بود. افرادی که این اختلال متابولیکی را دارند، تری اتیل آمینوریا نامیده می‌شوند که این افراد هنگامی که ماهی و دیگر مواد غذایی با پروتئین بالا می‌خورند، یک بوی بدی شبیه به بوی ماهی از خود آزاد می‌کنند.

غذاهای بدبو کننده بدن: سبزیجات گل کلمی
%DA%A9%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%84%DB%8C.jpg

صرفنظر از تمام فواید و خواصی که در خانواده Brassica یا کلم وجود دارد، گل کلم و بروکلی به عنوان نمونه حاوی مقادیر زیادی سولفور هستند. این ماده شیمیایی به صورت طبیعی بوی ناخوشایندی دارد که می‌تواند باعث بدبو شدن بدن شما شود. این ترکیب بودار از طریق تنفس، عرق و همچنین گاز از بدن شما خارج می‌شود. این یکی از دلایلی است که باعث بدبو شدن گازهای خارج شده از بدن می‌شود. البته این به این معنا نیست که شما باید این سبزیجات را کاملا کنار بگذارید، بلکه جوشاندن آنها بیشتر بوی بد آنها را از بین می‌برد. شما همچنین می‌توانید ادویه جاتی همچون گشنیز، زردچوبه و زیره را برای خارج کردن عطر سولفوری آن اضافه کنید.

غذاهای بدبو کننده بدن: مارچوبه
%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%88%D8%A8%D9%87.jpg

مارچوبه معمولا به عنوان ایجاد کننده بوی بد در ادرار شناخته می‌شود. همانند گل کلم، این بو در نتیجه تجزیه ترکیبات سولفوری مرکاپتان توسط بدن شما است که موجب ایجاد بوی بد در بدن می‌شود.

غذاهای بدبو کننده بدن: کاری و زردچوبه
%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%87.jpg

احتمالا شما جزو کسانی هستید که استفاده از ادویه جات و به خصوص زردچوبه و ادویه خوشبوی کاری جزو مسلم طعم دهی و چاشنی زدن به غذاهایتان است. اما باید بدانید که ادویه‌هایی مانند کاری و زیره می‌توانند بوی طبیعی بدن شما را تغییر بدهند و آن را بدبو سازند. این توصیه برای مادران باردار با قوت بیشتری تاکید می‌شود چون یک **** غذایی که به طور مرتب حاوی ادویه جات مانند کاری و زیره سبز است می‌تواند بر روی بدن نوزاد اثر بگذارد. در عوض هل، یک دانه معطر از خانواده زنجبیل است که عطر بسیار لذت بخشی را ایجاد می‌کند، اگر باور ندارید، آن را امتحان کنید.

غذاهای بدبو کننده بدن: قهوه
%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86.jpg

یک دلیل برای اینکه «نفس قهوه» یک ابزار بازاریابی است، وجود دارد و این هم اینکه علاوه بر این، ماهیت مدر قهوه، دهان را خشک می‌کند که رشد باکتری‌ها را تشدید کرده و موجب ایجاد بوی ناخوشانید می‌شود. به گفته اندرو ویل، پزشک متخصص این امر می‌تواند بوی بد را در بدن شما بیشتر کند. محرک‌هایی مانند قهوه، فعالیت غدد عرق آپوکرین را افزایش می‌دهند.

غذاهای بدبو کننده بدن: سیر
%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%87.jpg

نیازی نیست که به یک متخصص تغذیه بگویید که سیر خورده‌اید تا بداند بوی بد دهان شما ناشی از چیست. این بوی گند را می‌توان به ماده‌ای به نام آلیسین نسبت داد که یک ترکیب سولفوری است که به هنگامی که سیر برش داده شده یا خرد شود، آزاد می‌شود. پس از مصرف به سرعت این ترکیب در بدن نفوذ می‌کند و به سایر مواد متخلخل تبدیل می‌شود که با باکتری‌ها مخلوط می‌شوند و در عرق شما نفوذ می‌کنند. با این حال برخی از مطالعات اخیر حقیقتا نشان می‌دهد که این بوی ممکن است توسط برخی از افراد به عنوان بویی جذاب مورد توجه قرار گیرد، بهر حال ما قضاوت را به شما می‌سپاریم.
منبع: مجله قرمز
 
بالا