• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,842
لایک‌ها
175
سن
29
کسب نشان Best Choice Award از Computex 2024 توسط کارت گرافیک MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM FUZION

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,842
لایک‌ها
175
سن
29
مادربرد MSI H610 DUAL LAN نهایت امنیت در سازمان ها و شرکت ها



سازمان ها و ادارات، کاربری متفاوتی نسبت به گیمرها و تولیدکنندگان محتوا دارند. برای این نوع کاربری مادربردی با قیمتی مناسب، ساختار خوب، طول عمر بالا و ایمن، مهم تلقی می‌شود.
در این میان مادربرد MSI H610 Dual LAN با هدف سازمانی بهینه و تولید شده است. مادربردی با سوکت LGA 1700 و پشتیبانی از پردازنده های نسل 12، 13 و 14 اینتل. از مهمترین ویژگی های این مادربرد می‌توان به پورت های ورودی و خروجی کامل، وجود دو پورت LAN و وجود تراشه امنیتی TPM. 2.0 اشاره کرد. ام اس آی با ماژول TPM. 2.0 سعی کرده تا امنیت داده ها را افزایش دهد. این ماژول دسترسی هکرها و بدافزارها را به داده های مهمی همچون رمزعبور کوتاه کرده است. همچنین Dual LAN بودن این مادربرد قابلیت شبکه کردن کامپیوترها و دستگاه های مختلف را در کنار اتصال همزمان به اینترنت فراهم ساخته است.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,842
لایک‌ها
175
سن
29
هرچند همین حالا هم MSI به واسطه کولر خوب کارت‌هایش شناخته می‌شود، اما این سازنده تایوانی تصمیم گرفته یک کارت RTX 4090 با کولر قوی‌تر و عملکرد خنک‌تر بسازد. کارت گرافیک کاملاً جدید RTX 4090 Suprim Fuzion مجهز به واترکولر یکپارچه است و به تنهایی 5 اسلات مادربرد شما را اشغال می‌کند. در ادامه می‌توانید با این سوپر کارت آشنا شوید.

برخلاف کارت‌های گرافیک رایج مجهز به واترکولر All-In-One، کارت گرافیک جدید Suprim Fuzion ام‌اس‌آی رادیاتور خارجی و شیلنگ‌های دست و پاگیر ندارد. در عوض MSI تمامی اجزای واترکولر را در زیر محفظه آن تعبیه کرده است.

رونمایی MSI از کارت گرافیک Suprim Fuzion​

سوپر کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Fuzion مجهز به رادیاتور، واتر پمپ و بلاک تعبیه شده در زیر یک محفظه بزرگ است و MSI به جای حرارت‌گیرهای رایج، از رادیاتور استفاده کرده است. وظیفه دفع گرمای این کارت بر عهده دو فن بزرگ است که اجزای برد PCB را هم خنک می‌کنند.



کارت گرافیک  RTX 4090 Suprim Fuzion



با وجود چالش‌ها و پیچیدگی ساخت چنین کارتی، MSI ادعا می‌کند کولر Fuzion پانزده درصد عملکرد بهتری نسبت به کولرهای بادی رایج دارد. همچنین این سازنده مدعی شده از هیت پایپ‌های 90 درصد کوتاه‌تر استفاده کرده است که ظاهراً به دفع سریع‌تر و بهتر گرما کمک می‌کند. می‌دانیم در این کارت اجزای مختلفی از طریق هیت پایپ به واتربلاک متصل شده‌اند تا به طور غیر مستقیم توسط آن خنک شوند.



واترکولینگ  RTX 4090 Suprim Fuzion




اکنون باید منتظر ماند و دید قدرت خنک‌سازی، نویز و البته فرکانس بوست این گرافیک نسبت به مدل‌های رایج چطور خواهد بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,842
لایک‌ها
175
سن
29
اگر به دنبال یک SSD برای لپ تاپ، کنسول‌ گیمینگ یا سیستم‌ حرفه‌ای خود می‌گردید که قابلیت‌های مناسبی داشته و از قیمت مناسبی برخوردار باشد، می‌توانید روی اس اس دی‌های سری MSI SPATIUM حساب ویژه‌ای باز کنید. این SSDها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با داشتن سرعت و دوام بالا با بیشتر پلتفرم‌ها سازگار است. به همین خاطر در ادامه به معرفی حافظه‌های MSI SPATIUM می‌پردازیم که با مشخصات جذاب و گارانتی معتبر به بازار عرضه شده‌اند.

این روزها سرعت حرف اول را درباره رسانه‌های ذخیره‌سازی می‌زند و HDDها دیگر جوابگوی نیاز کاربران نیستند. در واقع پلتفرم‌های مختلف از پی سی و کنسول گیمینگ گرفته تا لپ تاپ قدیمی به حافظه ذخیره‌سازی پرسرعت نیاز دارد.

اینجاست که SSDها پا به میدان می‌گذارند. اما اگر به دنبال یک اس اس دی باکیفیت و پر سرعت با قیمت مناسب برای سیستم یا کنسول خود می‌گردید، بهتر است به سراغ سری MSI SPATIUM بروید.

چر اکه SSDهای SPATIUM از تراشه‌های چند لایه یا 3D NAND بسیار با کیفیت و بادوام ساخته شده و این امر عملکرد و پایداری این اس اس دی ها را در استفاده سنگین، بسیار بالا می‌برد.

استفاده SSDهای SPATIUM برای گیمرها و تولید کنندگان محتوا که به سرعت بالا یا فضای ذخیره‌سازی بالا نیاز دارند نیز توصیه می‌شود. در ادامه برای شما چند مدل از حافظه‌های اس اس دی سری MSI SPATIUM را معرفی کرده و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


اس اس دی SPATIUM S270



اس اس دی SPATIUM S270 ایده آل برای سیستم های قدیمی​

اگر شما به دنبال یک اس اس دس M.2 نبوده و قصد دارید از مدل‌های SATA استفاده کنید، SPATIUM S270 گزینه‌ای بسیار ایده آل محسوب می‌شود. اس اس دی های سری SPATIUM سرعت بالایی در خواندن و نوشتن دارند و به همین خاطر مناسب استفاده در سیستم‌های قدیمی هستند. مدل S270 با ظرفیت 960 گیگابایت از سرعت خواندن ترتیبی 500 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 450 مگابایت بر ثانیه بهره می‌برد.

اما وجود رابط SATA III به کاربران این امکان را می‌دهد که در سیستم‌های قدیمی‌تر خود از این مدل استفاده کنند. در نظر داشته باشید که هارد دیسک‌ها سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی بسیار پایین و در حدود 150 مگابایت بر ثانیه را داشته و همین امر موجب خواهد شد تا SSDهایی با رابط SATA سرعت بسیار بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند.


اس اس دی MSI SPATIUM M371؛ انتخابی مناسب با قیمتی متعادل



اس اس دی MSI SPATIUM M371؛ انتخابی مناسب با قیمتی متعادل​



اس اس دی MSI SPATIUM M371 با سرعت خواندن و نوشتن 2350 و 1900 مگابایت در ثانیه و ظرفیت 1 ترابایت بهترین گزینه برای گیمرها و علاقه‌مندان به تماشای فیلم محسوب می‌شود. این SSD از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و گارانتی بلندمدتی دارد تا کاربران با خیالی راحت از این محصول استفاده کنند.

ظرفیت و سرعت اس اس دی SPATIUM M371 برای نصب و اجرای بازی‌ها روی پی سی یا لپ تاپ بسیار مناسب بوده و می‌توان حجم زیادی از داده‌ها را روی آن ذخیره کرد. به صورت خلاصه می‌توان گفت که اس اس دی‌های SPATIUM M371 از لحاظ کیفیت و قابلیت اطمینان جزء بهترین‌های بازار بوده و قمیت مناسبی نیز دارند.

علاوه بر این SPATIUM M371 از بهترین اس اس دی های PCIe Gen3x4 به حساب می‌آید که قیمت مناسبی نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار داشته و از گارانتی طولانی مدت و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار است.


اس اس دی MSI SPATIUM M450؛ انتخاب مناسب با قیمتی متعادل



اس اس دی MSI SPATIUM M450؛ نهایت سرعت و ظرفیت​



حافظه‌های اس اس دی Spatium M450 یکی دیگر از شاهکارهای برند ام اس آی به حساب می‌آید که با بهبود عملکرد و سرعت نسبت به نسل قبلی روانه بازار شده است. بنابراین کاربران، خصوصاً گیمرها، می‌توانند روی نهایت سرعت و قابلیت اطمینان این محصول حساب باز کنند.

حافظه‌های Spatium M450 با ظرفیت‌های مختلف مانند 500 گیگابایت و یک ترابایت به بازار عرضه شده و سرعت خواندن و نوشتن 3600 و 3000 مگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این سرعت برای اجرای بازی‌ها یا انتقال حجم زیادی از اطلاعات بسیار مناسب است.

از طرفی هم باید به TBW یا طول عمر 1200 ترابایت اشاره کرد که فاکتوری مناسب برای تضمین قابلیت اطمینان و حفاظت از داده‌های کاربران است. اس اس دی Spatium M450 را می‌توان یکی از سریع‌ترین حافظه‌های مجهز به رابط PCIe Gen4 دانست که می‌تواند برای نصب و اجرای بازی‌ها مناسب باشد.

علاوه بر این باید به قابلیت‌های پیشرفته شامل رمزنگاری، تصحیح خطا و محافظت از داده‌ها در برابر خرابی اشاره کرد که Spatium M450 را به انتخاب کاربران با بودجه محدود تبدیل می‌کند.

در انتها باید گفت که اس اس دی های سری MSI SPATIUM در ظرفیت‌ها و تنوع‌های مختلف به بازار آمده که متناسب با نیاز و سلیقه کاربران بوده و با بیشتر پلتفرم‌های مختلف قدیمی و جدید نیز سازگار است و قیمت مناسبی دارد. هم‌اکنون SSD های مذکور با قیمتی مناسب و گارانتی 50 ماهه ماتریس در بازار ایران قابل تهیه بوده و می‌توان روی پشتیبانی و خدمات پس از فروش آنها حساب ویژه‌ای باز کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,842
لایک‌ها
175
سن
29
کارت گرافیک یک قطعه پردازشی مهم برای کامپیوتر است که معمولاً شکل و طرحی مشخص و ثابت دارد. اما گهگاه دیده می‌شود که شرکت‌های مختلف با اندکی خلاقیت، طرح‌های متفاوتی با تغییر هیت سینک یا رنگ بدنه آن شکل می‌دهند. اما بدون شک عجیب‌ترین، جذاب‌ترین و زیباترین طرح‌هایی که از کارت گرافیک در نظر گرفته‌شده‌اند را MSI در رویداد Computex اخیر در معرض دید افراد قرار داده است. در ادامه با این طرح‌های کارت گرافیک همراه ما باشید.

مرسوم است که برای نمایش یک ویژگی بارز یا یک طراح متفاوت که شاید با طرح‌های مرسوم یک محصول در یک دوره زمانی متفاوت است، Modderها یا افراد فعال در حوزه مادینگ، اقدام به ساخت محصولاتی متفاوت می‌کنید. این طرح‌ها اصولاً برای ارائه نمایش قدرت مادینگ در تغییر شکل، ظاهر و البته در برخی موارد، توان یا کارایی آن قطعه نیز به کار گرفته می‌شود.





MSI-Dragon-Graphics-Card-Modded-4-s.jpg



شرکت MSI در غرفه امسال خود در رویداد کامپیوتکس، یک سری مهمان جدید و جالب توجه داشت که شاید کسی انتظار آنها را نمی‌کشید. این مهمان‌ها در واقع حاصل دست هنرمندانی بوده‌اند که عشق خود را به طرح و ساخت، در دنیای کارت گرافیک پیاده کرده‌اند.





MSI-Dragon-Graphics-Card-Modded-5-s.jpg





طرح‌های جدید که هدف از آنها نمایش قدرت مادینگ در ارائه طرح‌های متفاوت برای کارت‌های گرافیک و خارج کردن آنها از دنیای خسته و ساده طرح‌های فعلی است، با الگو گرفتن از نشان اژدها که خاص محصولات MSI در لوگو و برندینگ این شرکت است، ساختارهای متفاوتی را شکل داده‌اند.





MSI-Dragon-Graphics-Card-Modded-3-s.jpg





با پرس و جوی خبرنگار شهر سخت‌افزار مشخص شد که این طرح‌ها با همکاری MSI و مادِرهای حرفه‌ای و برتر دنیای سخت‌افزار طراحی شده و به عنوان طرح مفهومی در غرفه این شرکت به نمایش درآمده‌اند. البته MSI به دلیل سیاست‌های شرکت، اقدامی در جهت معرفی رسمی یا بیان قابلیت‌های این کارت‌ها نکرده ولی به نظر همه آنها بر پایه نسل جدید RTX 40 انویدیا طراحی شده‌اند.







MSI-Dragon-Graphics-Card-Modded-2-s.jpg



نکته جالب توجه دیگر این است که در بازدید جنسون هوانگ، مدیر عامل انویدیا از غرفه MSI، این طرح‌ها از سوی او نیز مورد توجه قرار گرفته و با امضای تایید او، در معرض دید همگان قرار داده شده است.







MSI-Dragon-Graphics-Card-Modded-1-s.jpg





نظر شما دوستان در مورد این طرح‌های متفاوت چیست؟ چنین کارت گرافیکی را می‌پسندید؟
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,842
لایک‌ها
175
سن
29
انجمن سخت افزار اروپا (EHA) سالانه به تمامی محصولات سخت افزاری موجود سری زده و بهترین‌های آنها را انتخاب می‌کنند. این انجمن به تازگی لیست بهترین سخت افزارهای سال 2024 را از نظر اعضای خود منتشر کرده و حال باید دید که هیات داوری انجمن سخت افزار امسال کدام سخت افزارها را انتخاب کرده است.

EHA که در سال 2015 تأسیس شد، از یک گردهمایی کوچک در مرکز کنوانسیون بین المللی تایوان به یک انجمن بزرگ سخت افزاری تبدیل شده است. همچنین لیست منتخب انجمن سخت افزار اروپا (EHA) برای سال 2024 منتشر شده است.

در این رویداد معتبر که در جریان نمایشگاه Computex 2024 برگزار شد چیزی در حدود بیش از 100 متخصص از نشریات فناوری برجسته اروپا حضور داشتند. در ادامه به سراغ معرفی بهترین‌های سخت افزارهای سال 2024، از نگاه انجمن سخت افزار اروپا خواهیم رفت:





بهترین مادربرد AMD فرم فاکتور ATX

بهترین پردازنده دسکتاپ


بهترین مادربرد اینتل فرم فاکتور ATX

بهترین پردازنده دسکتاپ


بهترین مادربرد AMD فرم فاکتور Mini-ITX

بهترین پردازنده دسکتاپ



بهترین کارت گرافیک انویدیا

بهترین پردازنده دسکتاپ


بهترین مانتیور گیمینگ

بهترین پردازنده دسکتاپ


بهترین مانیتور حرفه‌ای

بهترین پردازنده دسکتاپ


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,842
لایک‌ها
175
سن
29
یکی از محصولات جدیدی که MSI در کامپیوتکس 2024 به نمایش گذاشت، اس‌اس‌دی‌های جدید این کمپانی بود. ام‌اس‌آی از سری SPATIUM M560 رونمایی کرد که از اس‌اس‌دی‌های PCIe 5.0 با تراشه‌های حافظه ساخت توشیبا سابق (Kioxia جدید) تشکیل شده است. در ادامه می‌توانید با تازه‌های MSI در حوزه حافظه ذخیره‌سازی آشنا شوید.

ام‌اس‌آی در اس‌اس‌دی SPATIUM M560 از یک کولر جدید با محفظه تبخیر غیر فلزی استفاده کرده است. طراحی شفاف این اس‌اس‌دی در نوع خود جالب است. البته ام‌اس‌آی محصولات جالب دیگری چون DATAMAG Magnetic Portable SSD و DATAVAULT SSD Enclosure هم داشت که اولی به راحتی به پشت گوشی‌های هوشمند می‌چسبد اما دومی یک محفظه جذاب و محکم برای ساخت اس‌اس‌دی پرتابل است.

معرفی SSD های جدید MSI​



اس‌اس‌دی‌های جدید SPATIUM M560 PCIe 5.0 مجهز به کنترلر 7 نانومتری Phison E31T و تراشه‌های حافظه 218 لایه 3D TLC ساخت Kioxia هستند و بیشینه نرخ تبادل آنها به 10,000 مگابایت در ثانیه می‌رسد. ام‌اس‌آی مدعی شد بکارگیری کنترلر تولید شده با فناوری ساخت مُدرن 7 نانومتری موجب کاهش 15 درصدی مصرف انرژی شده است. این اس‌اس‌دی‌ها در دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی عرضه می‌شوند.


اس اس دی اسپاتیوم ام560



MSI نسخه مخصوصی از این اس‌اس‌دی‌ها را با کولر بر پایه محفظه تبخیر هم عرضه می‌کند که برخلاف راهکارهای رایج، تماماً فلزی نیست. این سازنده می‌گوید با وجود بهره‌گیری از تغییر فاز برای دفع گرما، این راهکار حداقل تداخل سیگنال را به وجود می‌آورد. ادعا شد این راهکار تا 11 درجه دما را نسبت به حرارت‌گیر آلومینیومی پایین می‌آورد.



اس اس دی آهنربایی DATAMAG



یکی دیگر از محصولات جذاب این برند تایوانی سخت‌افزار، اس‌اس‌دی پرتابل DATAMAG Magnetic بود که به وسیله خاصیت آهنربایی به پشت گوشی وصل می‌شود. اگر هم گوشی شما دارای قاب فلزی نباشد، می‌توانید از حلقه فلزی موجود در جعبه برای چسباندن اس‌اس‌دی بر روی هر سطحی استفاده کنید. این اس‌اس‌دی از درگاه USB 4.0 و کنترلر Phison U21 بهره می‌برد که قادر به تأمین پهنای باند 40 گیگابیتی با USB4 و 20 گیگابیتی با USB 3.2 Gen 2x2 است.



محفظه اس اس دی SSD




محصول دیگر ام‌اس‌آی محفظه DATAVAULT SSD بود که می‌توان داخل آن یک اس‌اس‌دی M.2 NVMe PCIe نصب کرد. این محفظه دارای قاب فلزی بوده و گواهینامه IP68 هم دارد، بنابراین ضد آب است.
 
بالا