برگزیده های پرشین تولز

اخبار مخابرات

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نوبت گرفتن درصف بانک با پيام کوتاه

نزديک به يک سال پيش بود که تلفن هاي همراه در کشور ما به سيستمي که در دنيا به نام «پيام کوتاه» يا «SMS» شناخته مي شود، مجهز شدند.
SMS، سرويسي است که امکان ارسال و دريافت پيام کوتاه به صورت متن را براي مشترکان تلفن همراه فراهم مي کند.
اين سرويس ، اين امکان را فراهم مي کند که در صورتي که به هر دليل ، امکان برقراري ارتباط با مشترک مورد نظر وجود نداشته باشد، پيام در مرکز SMS ذخيره شده و به محض برقراري ارتباط به مقصد ارسال مي شود.
پيام در مرکز SMS 24 ساعت نگهداري مي شود که اين زمان به وسيله اعمال تنظيمات روي گوشي صورت مي گيرد.
با اين حال ، باوجود آن که ما با چندين سال تاخير نسبت به دنيا به سيستم خدمات ويژه اي چون پيام کوتاه مجهز شده ايم ، هنوز آگاهي و شناخت کافي نسبت به اين سيستم و خدماتي که براساس آن قابل ارائه است ، در کشور وجود ندارد.
از سوي ديگر نيز عدم برخورداري شبکه مخابرات کشور از ظرفيت کافي براي پوشش گسترده نزديک به 3 ميليون مشترک تلفن همراه به سيستم خدمات ويژه ، امکان تجهيز تنها يک ميليون مشترک را به سيستم پيام کوتاه فراهم آورده است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
كمپاني‌هاي بزرگ مخابراتي جهان تسليم Voip شده‌اند : پايان عمر تلفن‌هاي سنتي

اكونوميست

تلفن‌ها، حداقل نوع خط ثابت آنها، براي دهه‌هاست كه هيچ تغييري پيدا نكردند. دكمه‌ها جايگزين شماره‌گير‌هاي چرخشي شدند ولي تغييرات ديگري رخ نداده است. اما اين تلفن‌هاي ثابت به نظر مي‌رسد به لطف اينترنت در حال تغيير مي‌باشد.

در يك اعلام ناگهاني، كمپاني‌هاي بزرگ تله‌كام آمريكايي تكنولوژي‌ مخابراتي جديدي را به نام «Voice over Internet protocol» يا (VOIP) را به عنوان جريان اصلي ارتباط تلفني پذيرفته است.

به بيان ساده، VOIP تماس‌هاي تلفني را داخل يك جعبه‌اي از داده‌ها قرار مي‌دهد و به آنها اجازه مي‌دهد كه از طريق يك خط لوله مانند ديگر انواع عبور و مرور اينترنتي، پخش شوند. اين تكنولوژي‌ به سه شيوه استفاده مي‌شود. در جهان كمپاني‌هاي تجاري و صنعتي كمپاني‌ها به طور افزوني‌ در حال استفاده از اين نوع تكنولوژي‌ هستند، براي اينكه شبكه‌هاي جداگانه داده‌ها و صداها را با يك شبكه‌ متصل و مشترك، جايگزين‌ كنند براي اينكه در هزينه‌‌هاي خود صرفه‌جويي كنند. شيوه دوم استفاده از (VOIP) توسط اپراتورهاي مخابرات است كه بدين وسيله تلفن‌ها را در داخل شبكه‌هايشان با هزينه‌ كمتري منتقل كنند كارت‌هاي تلفن بين‌المللي نيز از (VOIP) استفاده مي‌كنند براي اينكه هزينه را پايين‌ نگه‌دارند.

احتمالا در حال حاضر شما هم از VOIP استفاده مي‌كنيد، بي‌آنكه آن را آشكار كنيد. اما شيوه سوم استفاده از VOIP خيلي هم نامريي نيست: بعضي مصرف‌كنندگان در حال حاضر پيشتاز استفاده از اين سيستم از طريق كمپاني‌هاي كوچكي مانند Vonage هستند. با وصل كردن تلفن‌هاي معمولي به اينترنت‌هاي پهن باند كه از يك جعبه كوچك اداپتور كوچك استفاده مي‌كنند، شما مي‌توانيد تلفن‌‌هايتان را مثل هميشه دريافت كنيد، اما در حالي كه آنها از طريق خطر اينترنت دريافت مي‌شوند. و هم شگردها و امكانات جديد را ميسر و تسهيل مي‌سازد، براي مثال اي‌ميل و voice mail را به هم وصل مي‌كند، قابليت حمل جهاني دارد تلفن در هر كجايي از دنيا كه به اينترنت پهن باند وصل باشد، زنگ مي‌زند، اين موضوع براي اپراتورهاي متعارف تله‌كام‌ خبر خوبي نيست. اما آنها به اين نتيجه رسيدند كه اگر نمي‌تواند جلوي VOIP را بگيرند، آنها اين تكنولوژي‌ را بپذيرند و از آن استفاده كنند.

انگيزه‌هاي آنها زياد است براي مثال كمپاني AT&T كه خدمات VOIP را طي چند هفته‌ آينده مي‌خواهد استفاده كند، اين خدمات را راهي براي اجتناب از قيمت‌ها و هزينه‌هاي فراوان و زياد مي‌داند. البته به تدريج اين خدمات مي‌تواند به خانه‌ها هم انتقال يابد تا خانوارها هم از آن استفاده كنند.

در حال حاضر 22 ميليون خانوار آمريكايي‌، بازار بالقوه بزرگي براي كمپاني‌هايي كه اين سرويس‌ها را ارائه مي دهند، محسوب مي‌شود.

كمپاني‌هايي كه از سيستم كابل cable استفاده مي‌كنند مانند تايم وارنر cable vision و كاكس در حال حاضر از سرويس VOIP براي تماس‌هاي تلفني از طريق اينترنت‌هاي پهن باند استفاده مي‌كنند كه بسيار ارزان‌تر تمام مي‌شود. كمپاني‌هاي cable ، تلفن را پس از تلويزيون و پهن باند، بزرگترين بازار موجود مي‌بينند و اميدوارند كه بتوانند مردم را تشويق كنند تا خدمات جديد VOIP را مشترك شوند و تلفن‌هاي قديمي و سنتي Eixed_line يا خط ثابت را كنار بگذارند.

شاغلان در سيستم اپراتوري شبكه‌هاي عملي در حال حاضر در موقعيت‌ پيچيده‌ و دشواري قرار دارند. VOIP در حال خوردن همجنسان‌ البته سنتي خود مي‌باشند (خطوط تلفني سنتي) اما همچنانكه بليك كاربرباي يك تحليلگر تله‌كام مي‌گويد: بهتر است شما مشتري VOIP داشته باشيد تا اينكه اصلا مشتري نداشته باشيد. به همين دليل كمپاني‌هايي مثل version و Qwest تصميم گرفتند تا VOIP را عرضه كنند. اين موضوع ممكن است به آنها كمك كند تا مشتريان بيشتري را در ميان مشتركان اينترنت پهن باند پيدا كنند. در بريتانيا، BT در حال حاضر صرفا به همين دليل خدمات VOIP را ارائه كرده است. در حالي كه مشتريان سيستم dail_up را براي اتصال به اينترنت به كناري مي‌نهند تا از پهن باندها استفاده كنند، VOIP جايگزين ارزاني را به آنها ارائه مي‌دهد به ويژه براي استفاده نوجوانان.

البته VOIP براي استفاده همگان نيست، زيرا اين خدمات به اينترنت پهن باند متكي است، چيزي كه در همه جا معمول نيست. تلفن‌هاي VOIP در جاهايي كه توان و قدرت كافي وجود نداشته باشد، قابل دسترسي نيستند و در عين حال براي تلفن‌هاي ضروري و اضطراري نيز تا به حال سيستم حمايتي ارائه نداده است. بسياري از صاحبنظران عرصه تله‌كام معتقدند بايد قوانيني كه تلفن‌هاي اضطراري را در بر ‌گيرد تدوين شود، زيرا قوانيني كه در حال حاضر در اين موارد وجود دارد در اواسط دهه 90 نوشته شده‌اند زماني كه هنوز آينده اين صنعت نامعلوم بود. اما حالا ديگر راه رو به جلو اين صنعت كاملا آشكار است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
تلفن‌های اینترنتی و چالش ارتباطات در ایران : راه ناگزیر مخابرات

مینو مومنی

شرکت مخابرات ایران اخیرا طی اطلاعیه‌ای نسبت به انتقال مکالمات خارج به داخل از طریق اینترنت هشدار داده و از مشترکان داخل کشور خواسته است که هر گونه تماس از این گونه را به شرکت مخابرات اطلاع دهند تا احتمالا نسبت به قطع سرویس دهی شرکت‌هایي که به این کار مبادرت مي‌کنند اقدام ورزد. این برای نخستین بار نیست که شرکت مخابرات نسبت به رقیب اینترنتی خود به چنین تمهیداتی متوســــل مي‌شود از بدو ورود اینترنت و تلفن‌های اینترنتی این گونه مكالمات به دلیل ارزانی به سرعت مورد توجه مردم در داخل و خارج از کشور قرار گرفت اما این رویکرد مردم بلافاصله با واکنش مخابراتی‌ها روبه‌رو شد این شرکت به دلیل رویکرد گسترده مردم به تکنولوژی تلفن اینترنتی بخش عمده‌ای از درآمد‌های خود را از دست داد و بلافاصله برای مقابله با آن به سراغ شرکت‌هایي آمد که به این سرویس مي‌پرداختند و با ایجاد محدودیت برای آنها سعی در توقف این سرویس و روی آوردن اجباری مشترکان به سرویس‌های تلفنی مخابرات کرد.

پلمپ کردن تجهیزات و یک‌طرفه کردن خطوط بخشی از اقداماتی بود که مخابراتی‌ها برای ایجاد محدودیت برای این‌گونه شرکت‌ها انجام دادند آنها هم چنین کافی نت‌ها را برای سرویس اینترنت تلفنی تحت فشار قرار مي‌دادند اما علیرغم این اقدامات تکنولوژی تلفن اینترنتی روز به روز در کشور گسترش یافته و اینک بسیاری از خانواده‌ها برای تماس با فرزندان و اقوام خود از این تکنولوژی ارزان قیمت استفـــــاده مي‌کنند.

به طور طبیعی با کاهش در آمد مخابرات این شرکت ساکت ننشسته و در آخرین اقدام خود به انتشار اطلاعیه ای برای آگاه کردن مردم به عدم استفاده از این سرویس اکتفا کرده است هر چند مشخص است این گونه اطلاعیه‌ها در مقابل جنس ارزان تری که به دست مشترکان مي‌رسد چندان تاثیری نخواهد داشت.

به گفته بسیاری از کارشناسان شرکت مخابرات و تکنولوژی تلفن ثابت دیگر قابل رقابت با تکنولوژی اینترنت نیستند و آن چنان که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا با پذیرش این موضوع خود حتی به نوعی به ارائه سرویس تلفن اینترنتی مي‌پردازند اخیرا شرکت‌های مخابرات آمریکایی کلیه سرویس دهی خود را از روی خطوط سنتی به خطوط اینترنتی منتقل کردند در اروپا نیز اینترنت و تلفن اینترنتی به سرعت در حال گسترش است اما در ایران شرکت مخابرات با بیان اینکه تلفن اینترنتی درآمد شرکت مخابرات و همچنین درآمد دولت را کاهش داده سعی در مقابله با آن مي‌کند اما یکی از کارشناسان درباره این موضوع اعتقاد دارد درآمد مردم خود بخشی از درآمد ملی کشور است اگر قرار باشد به بهای فقیر شدن مردم درآمد‌های ملی افزایش پیدا کند هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

مخابراتی‌ها اما اعتقاد دارند در آمد‌های ناشی از تلفن اینترنتی خارج به داخل به جیب شرکت‌های خارجی مي‌رود اما کارشناسان اعتقاد دارند شرکت‌های که در داخل و خارج اقدام به سرویس دهی تلفن اینترنت مي‌کنند اغلب ایرانی هستند و حتی اگر برخی از آنها خارجی باشند نسبت به سودی که به مشترکان ایرانی مي‌رساند در آمد ناچیزی کسب مي‌کند به عنوان مثال در گذشته یک خانوار ایرانی برای تماس با فرزند خود در خارج از کشور بیش از چند برابر مبلغ فعلی را روی قبض تلفن به مخابرات مي‌پرداختند اما اینک با مبلغ کمي‌ حتی ارتباط بیشتری نیز با فرزند خود برقرار مي‌کنند.

به نظر مي‌رسد چالش بزرگی که مخابرات ایران در زمینه تلفن اینترنتی با آن رو به رو است به سادگی پایان نپذیرد مگر اینکه این شرکت خود به ارائه سرویس‌های تلفن اینترنتی بپردازد.

مخابرات تا کنون راه‌های گوناگونی را برای مقابله با این تکنولوژی تجربه کرده است در آخرین اقدام حتی این شرکت قیمت‌های مكالمات خارجی خود را به شدت کاهش داد اما با این وجود هم نتوانست از نظر قیمت با تلفن اینترنتی رقابت کند و مشتریان را به استفاده از تلفن ثابت برای تماس‌های خارجی ترغیب کرده بود.

به نظر مي‌رسد طبق این ضرب‌المثل قدیمي‌که مي‌گوید: اگر نمي‌توانی بر کسی غلبه کنی به او بپيوند بهترین روشی که مخابرات مي‌تواند در پیش بگیرد این است که خود سرویس دهند اصلی تلفن اینترنتی در کشور باشد به این ترتیب دیگر نیازی نیست که مشترکان تلفن‌های خارج به داخل را کنترل کرده و شماره تلفن شرکت خدمات دهنده را به آنها اعلام کنند چرا که در یک بازار رقابتی برابر مخابرات باید توانایی خود را به مشترکان نشان دهد.

متن اطلاعیه

اطلاعیه روابط عمومي شركت مخابرات در این باره نكات قابل توجهي را در برمي‌گیرد از جمله اینكه این‌بار تلفن‌هاي اینترنتي تهدیدي اقتصادي- امنیتي براي كل كشور قلمداد شده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است: در سال‌هاي اخیر پدیده‌اي به نام «مكالمات غیر مجاز بين‌الملل» كه علاوه بر تبعات منفي اقتصادي، پيامدهاي فرهنگي، اجتماعي و امنیتي در پي داشته، متوجه اكثر كشورهاي دنیا بوده است. به همین لحاظ، برخي از اشخاص حقیقي و حقوقي با نصب آنتن‌هاي ماهواره‌اي غیر مجاز در تهران و برخي از شهرهاي بزرگ و دست یافتن به شبكه تلفن ثابت كشور، حجم وسیعي از مكالمات تلفني را از مبدأ كشورهاي مختلف به مقصد ایران ارسال مي‌نمایند.

این اطلاعیه تصریح مي‌كند: ادامه این وضع، بسياري از قراردادهاي منعقده كشور با سازمان‌هاي مخابراتي سایر كشورها را در رابطه با تبادل ترافیكي، با مشكل جدي مواجه ساخته و باعث كاهش شدید كیفیت مكالمات از خارج به داخل كشور شده است. ضمن آنكه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نیز در معرض اعتراض سازمان‌هاي ذیربط در زمینه مخدوش شدن فضاي ارتباطي كشور- طریق این نوع مكالمات- قرار گرفته است.

از همین روي، به تمامي مشتركین ارجمند تلفن ثابت و همراه كه گوشي‌هاي تلفن آنها مجهز به سيستم نمایشگر شماره تلفن تماس گیرنده بوده توصیه مي‌شود چنانچه در هنگام برقراري ارتباط از خارج كشور در صفحات نمایشگر تلفن خود، یكي از شماره‌هاي داخل كشور را مشاهده نمودند، شماره تلفن رویت شده را از طریق تماس با شماره تلفن 8113940 به این روابط عمومي اعلام فرمایند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
هدفون‌هاي جديد تلفن همراه با فناوري مغناطيسي كار خواهند كرد
--------------------------------------------------------------------------------
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

يك كمپاني آمريكايي هدفون (hedfon) جديدي براي تلفن همراه طراحي كرده است كه با فناوري مغناطيسي كار مي‌كند.
به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا به نقل از شبكه‌ي خبري بي‌بي‌سي، كمپاني ارتباطات آئورا اعلام كرد كه اين هدفون‌هاي بي‌سيمي ارزان‌تر و بادوام‌تر از انواعي هستند كه با فناوري فركانس راديويي كار مي‌كنند.
اين وسيله شكلي از القاهاي مغناطيسي را براي انتقال سيگنال از دستگاه اصلي تلفن همراه به هدفون آن به كار مي‌برد.
چنانچه دو فرد در كنار يكديگر از هدفون‌هاي يكسان استفاده كنند براي جلوگيري از تداخل امواج، امواج مختلفي از هدفون ساطع مي‌شود.
 

Persia

Registered User
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
718
لایک‌ها
20
به نقل از خوبی کن :
نوبت گرفتن درصف بانک با پيام کوتاه

نزديک به يک سال پيش بود که تلفن هاي همراه در کشور ما به سيستمي که در دنيا به نام «پيام کوتاه» يا «SMS» شناخته مي شود، مجهز شدند.
SMS، سرويسي است که امکان ارسال و دريافت پيام کوتاه به صورت متن را براي مشترکان تلفن همراه فراهم مي کند.
اين سرويس ، اين امکان را فراهم مي کند که در صورتي که به هر دليل ، امکان برقراري ارتباط با مشترک مورد نظر وجود نداشته باشد، پيام در مرکز SMS ذخيره شده و به محض برقراري ارتباط به مقصد ارسال مي شود.
پيام در مرکز SMS 24 ساعت نگهداري مي شود که اين زمان به وسيله اعمال تنظيمات روي گوشي صورت مي گيرد.
با اين حال ، باوجود آن که ما با چندين سال تاخير نسبت به دنيا به سيستم خدمات ويژه اي چون پيام کوتاه مجهز شده ايم ، هنوز آگاهي و شناخت کافي نسبت به اين سيستم و خدماتي که براساس آن قابل ارائه است ، در کشور وجود ندارد.
از سوي ديگر نيز عدم برخورداري شبکه مخابرات کشور از ظرفيت کافي براي پوشش گسترده نزديک به 3 ميليون مشترک تلفن همراه به سيستم خدمات ويژه ، امکان تجهيز تنها يک ميليون مشترک را به سيستم پيام کوتاه فراهم آورده است.
خوبي كن! به نظرت تيتر خبر ربطي به متنش داشت؟ :blink:
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
افزايش 4 درصدي فروش گوشي هاي تلفن همراه نوكيا


*دوشنبه 22 دی 82 - *
شركت نوكيا اعلام كرد ميزان فروش گوشي هاي تلفن همراه اين شركت در سه ماهه چهارم سال 2003 ميلادي 4 درصد افزايش يافته است. به گزارش سرويسICT خبرگزاري كار ايران, ايلنا,‌‏به نقل از شبكه خبري يورونيوز, شركت نوكيا بزرگترين توليد كننده گوشي تلفن همراه در جهان اعلام كرد در سه ماهه چهارم سال 2003 ميلادي اين شركت از محل فروش گوشي هاي تلفن همراه خود در آمدي برابر 7 ميليارد يورو ( هشت ميليارد و 900 ميليون دلار ) درآمد حاصل كرده است كه اين مبلغ نسبت به مدت مشابه در سال 2002 ميلادي 4 درصد افزايش يافته است . اين در حالي است كه اغلب كارشناسان پيش بيني مي كردند ,‌‏ ميزان سوددهي نوكيا در سه ماهه چهارم سال 2003 ميلادي از افزايش چنداني برخوردار نشود. بنابراين گزارش, رييس شركت نوكيا جورما اوليا, عرضه مدلهاي جديد گوشي تلفن همراه نوكيا از دلايل اصلي افزايش چشمگير سودهي نوكيا در سه ماهه چهارم سال گذشته ميلادي است . شايان ذكر است امروز ارزش سهام شركت نوكيا در بورس هلسينكي 13 درصد افزايش يافت .
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
مخابرات به اشتباهش در پرداخت 16 ميليون دلار به ايركام پي برد !

شركت مخابرات ما توانايي بازخواست از شركت‌ها و مشاورين خارجي را ندارد و اين اجازه را نيز به سايرين كه با اين شركت‌ها در ارتباط بودند، نمي‌دهد.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايسنا، دكتر عبدالرحمن يارعلي - عضو هيات علمي دانشگاه ايالتي MSU كنتاكي - با بيان اين مطلب در خصوص ارزيابي شبكه‌ي ارتباطات سيار، با توجه به حضور مشاور براي بهينه سازي آن، اظهار داشت: در حال حاضر به عقيده‌ي كارشناسان فني در حوزه‌ي ارتباطات سيار انتخاب شركت ايركام به عنوان مشاور بهينه سازي توسعه‌ي شبكه‌ي ارتباطات سيار، انتخاب نادرستي بوده‌است.

نادرستي آن نيز به لحاظ در نظر نگرفتن اصول و چارچوب فني در زمان انتخاب و احتمالا مطرح بودن مسايل شخصي به جاي منافع ملي بوده است.

وي، افزود: متاسفانه اين شركت مشاور نيز از حضور نيروهاي متخصص خود در كشورمان استفاده نكرد. اكنون نيز كيفيت شبكه‌ي تلفن همراه يك درصد هم بهبود پيدا نكرده و وضعيت كنوني با سال گذشته تفاوتي ندارد. وجود سايت‌هاي BTS بسيار قديمي و از رده خارج در سيستم كنوني نيز از ديگر مشكلات شبكه محسوب مي‌شود.

وي، پيشنهاد داد: در اين باره بنده پيشنهاد استفاده از حضور ناظري براي بررسي عملكرد مشاور را دارم كه مخابرات مسايل حقوقي و قانوني را عامل باز دارنده‌اي، عنوان مي‌كند.

استاد دانشگاه MSU كنتاكي، گفت: اكنون به بحث تلفن همراه در كشور به شكل يك سرويس كه بايد به صورت كيفي ارائه شود نگاه نمي‌شود چرا كه ارائه‌ي اين سرويس در هيچ نقطه از دنيا قابل قبول نيست و هيچ استانداردي آن را نمي‌پذيرد كه پس ارائه‌ي 16 ميليون دلار به ايركام به اين نتيجه رسيده‌اند كه انتخاب آن‌ها براي مشاور انتخاب غلطي بوده است.

عضو گروه مخابرات سيار مركز تحقيقات مخابرات ايران، تصريح كرد: اكنون مديريت تلفن همراه در كشور واقعا ضعيف است كه دليل آن عدم آشنايي مديران با پيشرفت‌هاي تكنولوژي، در عرصه‌ي ارتباطات سيار است.

دكتر يارعلي، گفت: اكنون صحبت از نسل‌هاي آينده‌ي تلفن همراه، ديتا و مالتي مديا مي‌شود، در حالي كه شبكه‌ي كنوني توانايي پاسخ گويي به اين گونه سرويس‌ها را ندارد.
وي، در ادامه در خصوص اپراتور دوم در كشور، گفت: در اين باره بهتر است يك نظارت كامل بر روي كار اپراتور دوم باشد تا مشكلات طراحي و پياده سازي كه بر روي شبكه كنوني است بر روي شبكه‌ي دوم ايجاد نشود. هر چند اپراتورهاي بسيار قوي در مناقصه شركت نكرده‌اند، كه دليل آن نبودن نظم در برگزاري مناقصات است. به عبارتي سيستم كاري، اداري و مديريتي ايران قبل از مناقصه، انجام شده است.

عضو گروه مخابرات سيار مركز تحقيقات مخابرات ايران، بيان داشت: اكنون در كشوري مانند ژاپن با مطرح بودن بحث بي سيم، تمامي وسايل خانگي مانند مايكروويو و ماشين لباسشويي و غيره از خارج منزل كنترل و هدايت مي‌شود در حالي كه ما هنوز Voice را نتوانسته‌ايم به صورت مطلوب در كشور عرضه كنيم. البته دليل اين مورد اين نيست كه فاقد نيروي فني هستيم، بلكه مديريت ما قادر به ايجاد زمينه‌ي فعاليت براي نيروهاي فني كشورمان كه واقعا از توانايي مطلوبي برخوردار هستند، نيست. متاسفانه فرهنگي ميان مديران و اساتيد دانشگاه ما وجود دارد كه معتقد هستند يا بايد از نيروهاي خارجي استفاده كنند و يا بايد دوره‌هاي خود را در خارج از كشور طي كنند. نيروهاي توانمند ايراني كه در خارج تحصيل كرده‌اند، متاسفانه مورد استقال قرار نمي‌گيرند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
حفره امنيتي در وب سايت پيام کوتاه مخابرات

وجود يک حفره امنيتي در وب سايت سرويس پيام کوتاه SMS مخابرات به آدرس www.smstci.gov.ir موجب گرديده تا کاربران بتوانند با سوء استفاده از شماره هاي تلفن همراه ديگر اشخاص به نام فرد ديگري براي آنان پيام کوتاه (SMS) ارسال کنند.

24/10/1382
وجود يک حفره امنيتي در وب سايت سرويس پيام کوتاه SMS مخابرات به آدرس www.smstci.gov.ir موجب گرديده تا کاربران بتوانند با سوء استفاده از شماره هاي تلفن همراه ديگر اشخاص به نام فرد ديگري براي آنان پيام کوتاه (SMS) ارسال کنند.

به اين ترتيب هويت فرد ارسال کننده پيام مخفي مانده و سوء استفاده کننده از اين نقص مي تواند باعث بروز مشکلات مهمي در سطح جامعه و دارندگان تلفن همراه گردد.

مدير گروه نرم افزاري سما وابسته به شرکت رابط پرداز نوين که وجود این حفره امنيتي را به خبرنگار باشگاه اينترنتي سيب اطلاع داد افزود: فقدان استفاده از متدهاي صحيح و استاندارد و بي دقتي در پياده سازي صفحات اين وب سايت باعث شکل گيري اين ضعف امنيتي شده به طوری که افراد ناشناس قادر به ارسال و خواندن پيام هاي کوتاه دارندگان تلفن همراه هستند.

اين کارشناس سيستم هاي امنيتي در ادامه خواستار دقت بيشتر مديران و مسئولان کشوري در طراحي و پياده سازي سرويسهاي حساس از اين دست شد.

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آخرين تحقيقات از خطرات تلفن همراه بر سلامت كاربران هشدار مي‌دهد
--------------------------------------------------------------------------------
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

آخرين تحقيقات دانشمندان انگليسي بر روي خطرات استفاده از تلفن همراه براي سلامت كاربران هشدار دهنده بوده است.
به گزارش سرويس بين‌المللي ايسنا به نقل از شبكه‌ي خبري بي‌بي‌سي، اين محققان از خطر تاثير پرتوهاي الكترومغناطيسي ساطع شده از تلفن‌همراه بر سلول‌هاي مغزي و افزايش احتمال بروز امراضي چون سرطان خبر دادند.
برخي از اين متخصصان نيز احتمال مي‌دهند استفاده از اين وسيله همچنين منجر به سردرد، اختلال خواب، تخريب حافظه و حتي تومورهاي مغزي مي‌شود. اين پرتوها همچنين مي‌توانند موجب بروز سرگيجه و حالت تهوع شوند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نوت بوك سبك وزن توشيبا در بازار تهران

شركت توشيبا نوت بوك جديدي با وزن كمتر از يك كيلوگرم موسوم به”Porte GeR100 “ را به بازار عرضه كرد.

اين نوت بوك جد يد توشيبا داراي cpu مجهز به موبايل تكنولوژي Centrino با سرعت يك گيگا هرتز وL2cash ‎‏‏‏‏‏‎‎‎ 1024 مگا بايتي است.

صفحه تصوير نوت بوك” porte GeR100 “, 120 اينچ و از نو‌ع TFT با كيفيت XGA 1042×768 است.

لازم به ذ كر است؛ حافظه اصلي اين دستگاه 256 مگابايت است كه تا 8 برابر اين رقم قابل ارتقا مي‌باشد. همچنين داراي هارد 40 گيگا بايتي با سرعت 4200د ور در دقيقه و پورا هاي LAN-2USB(V.2)-RGB ,Modem است.

كارت گرافيك اين نوت بوك از نوعTrident XP4M با حافظه MBDDR 32 بوده و سيستم صوتي Sterio با خروجي و ورودي Headphone روي آن نصب شده است.

گفتني است؛ شركت توشيبا جهت مصارف مختلف, مد ل هاي متفاوتي به بازار عرضه كرده است. به طور مثال سري خانگي, مد يريتي يا تكنيال اين دستگاهporrege (سري سبك) بوده و داراي 3سال گارانتي است.

نوت بوك جد يد توشيبا جهت نصب برنامه يا گرفتن Backup نيازبه يك CDRW خارجي دارد
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
توصيه هاي سازنده گوشي هاي تلفن همراه

: يكي از بزرگترين سازندگان گوشي هاي تلفن همراه در جهان ، همراه گوشي هاي مدل جديد خود، توصيه هايي تازه به خريداران اين گوشي ها كرده است.
«هنگام رانندگي از تلفن همراه استفاده نكنيد. هنگام تغيير مسير راهنما بزنيد. وقتي چراغ قرمز شد، توقف كنيد، مراقب دوچرخه سواران باشيد... اگر هر چند يك بار به مادرتان تلفن بزنيد، نمي ميريد!»
اين شركت خطاب به خريداران گوشي هاي خود نوشته است: صاحبان گوشي هايي كه دوستي ندارند اگر خيال مي كنند كه اين گوشي هاي آنها زنگ خواهد زد، كور خوانده اند. اگر دوستي نداريد، كسي به شما زنگ نخواهد زد.
در اين نوشته كه ضميمه تمام مدلهاي جديد اين كارخانه است به خريداران توصيه شده اگر مي خواهيد عمر طولاني تري داشته باشيد در تعطيلات آخر هفته تلفن هاي خود را خاموش و كار را فراموش كنيد.
اگر در مكاني عمومي يا رستوراني از تلفن استفاده مي كنيد صدايتان را پايين بياوريد تا مزاحم ديگران نشويد.سالاد سفارش بدهيد. سيگار نكشيد.
جام جم آنلاين
 

knowhow

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2002
نوشته‌ها
3,478
لایک‌ها
22
به نقل از خوبی کن :
حفره امنيتي در وب سايت پيام کوتاه مخابرات

وجود يک حفره امنيتي در وب سايت سرويس پيام کوتاه SMS مخابرات به آدرس www.smstci.gov.ir موجب گرديده تا کاربران بتوانند با سوء استفاده از شماره هاي تلفن همراه ديگر اشخاص به نام فرد ديگري براي آنان پيام کوتاه (SMS) ارسال کنند.

24/10/1382
وجود يک حفره امنيتي در وب سايت سرويس پيام کوتاه SMS مخابرات به آدرس www.smstci.gov.ir موجب گرديده تا کاربران بتوانند با سوء استفاده از شماره هاي تلفن همراه ديگر اشخاص به نام فرد ديگري براي آنان پيام کوتاه (SMS) ارسال کنند.

به اين ترتيب هويت فرد ارسال کننده پيام مخفي مانده و سوء استفاده کننده از اين نقص مي تواند باعث بروز مشکلات مهمي در سطح جامعه و دارندگان تلفن همراه گردد.

مدير گروه نرم افزاري سما وابسته به شرکت رابط پرداز نوين که وجود این حفره امنيتي را به خبرنگار باشگاه اينترنتي سيب اطلاع داد افزود: فقدان استفاده از متدهاي صحيح و استاندارد و بي دقتي در پياده سازي صفحات اين وب سايت باعث شکل گيري اين ضعف امنيتي شده به طوری که افراد ناشناس قادر به ارسال و خواندن پيام هاي کوتاه دارندگان تلفن همراه هستند.

اين کارشناس سيستم هاي امنيتي در ادامه خواستار دقت بيشتر مديران و مسئولان کشوري در طراحي و پياده سازي سرويسهاي حساس از اين دست شد.

منبع. :باشگاه سيب
اين مطلب رو هم بخونين بد نيست !

http://www.cappuccinomag.com/internet/001322.html
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
تلاش چين براي گسترش شبکه تلفن همراه خود

از جمله اين شرکتها موتورولاست که دو قرارداد عمده را با شرکتهاي چيني به امضا رسانده که ارزش آنها به 1/1 ميليارد دلار مي رسد.

شرکتهاي ارتباطي و مخابراتي با امضاي قراردادهايي که ارزش آنها به بيش از 3/2 ميليارد دلار مي رسد پا به بازار چين گذاشته اند و تلاشهاي گسترده اي را براي گسترش شبکه ارتباطي اين کشور آغاز کرده اند.

از جمله اين شرکتها موتورولاست که دو قرارداد عمده را با شرکتهاي چيني به امضا رسانده که ارزش آنها به 1/1 ميليارد دلار مي رسد. ارزش يکي از اين قراردادها 510 ميليون دلار است که با شرکت ارتباطات تلفن همراه چين به امضا رسيده است که بزرگترين تامين کننده خدمات تلفن همراه در چين است.

بر اين اساس شبکه تلفن همراه GSM/GPRS براي ارائه خدمات نسل بعدي تلفن هاي همراه در چين گسترش مي يابد. علاوه بر اين موتورولا يک معامله 556 ميليون دلاري نيز با يک شرکت چيني به عمل آورده تا شبکه هاي تلفن همراه 12 استان چين را به روز نمايد.

گفتني است که قراردادهاي مذکور در جريان کنفرانسي در شهر واشنگتن در زمينه امور مخابراتي و IT منقعد گرديد

منبع. :باشگاه سيب
 

rmb_ali

Registered User
تاریخ عضویت
15 مارس 2003
نوشته‌ها
1,218
لایک‌ها
21

knowhow

مدیران قدیمی
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2002
نوشته‌ها
3,478
لایک‌ها
22
آره
فكر كنم مياد روي قبض موبايل.
البته هيچ جاش چيزي در اين مورد نگفته ولي اينجوري به نظر مي رسه.

به نقل از rmb_ali :
اقا اين سايته مخابرات كه براي sms زده چه جوريه ايا وقتي msm ميزني هزينه اش ميره توي قبض موبايلت؟
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
سوددهي 53 ميليون دلاري شركت سوني اريكسون


*سه شنبه 30 دی 82 - *
شركت سوني اريكسوني اعلام كرد كه ميزان سود آوري اين شركت در سه ماهه چهارم سال گذشت ميلادي برابر 53 ميليون و 200 هزار دلار بوده است . به گزارش سرويس ICT خبرگزاري كار ايران ايلنا به نقل از شبكه خبري داوجونز مسوولان شركت سوني اريكسون ميزان سوددهي خالص اين شركت را در سه ماهه چهارم سال 2003 ميلادي برابر 53 ميليون و 200 هزار دلار معادل43 ميليون يورو اعلام كردند و اين در حالي است كه شركت سوني اريكسون, در مدت مشابه سال پيش 77 ميليون يورو زيان دهي داشته است. بنابراين گزارش, عرضه مدلهاي جديد تلفن هاي دوربين دار و بازاريابي موفق به ويژه در آسيا, از جمله عوامل موثر در رشد چشم گير ميزان سودآوري سوني اريكسون عنوان شده است. اين گزارش حاكي است 50 درصد از سهام شركت سوني اريكسون متعلق به شركت سوني ژاپن و 50 درصد ديگر از سهام اين شركت به شركت تلفن اريكسون سوئد تعلق دارد. گفتني است كه طبق اعلام شركت سوني از يكسون, ميزان در آمد اين شركت در سه ماهه چهارم سال 2003 ميلادي با 16 درصد رشد به يك ميليارد و 440 ميليون يورو بالغ شده است كه ميزان 20 ميليون يورو نسبت به مدت مشابه در سال 2002 ميلادي افزايش نشان مي دهد. شايان ذكر است همچنين ميزان فروش گوشي تلفن سوني اريكسون نيز در اين مدت 13 درصد رشد داشته است .
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
حضور دو شركت بزرگ توليد كننده‌ي تلفن همراه به زودي در بازار هند مشاهده مي‌شود --------------------------------------------------------------------------------
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

دو شركت بزرگ الكترونيكي سامسونگ الكترونيك و ال‌جي الكترونيك بازار بعدي خود را براي فروش گوشي‌هاي تلفن همراه در كشور هند انتخاب كردند.
به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا به نقل از روزنامه‌ي هرالدكره، اين يك بازار جديد براي صادرات دو كمپاني مزكور درخارج از بازارهاي كره است.
سامسونگ به عنوان سومين سازنده‌ي تلفن همراه در جهان و ال جي در رده‌ي پنجم، هند را به عنوان يك بازار كليدي با قابليت رشد تازه در زمينه‌ي خريد و فروش اين محصولات در نظر گرفته‌اند.
الگوي توسعه‌ي سريع خريد و فروش اين محلصول در هند شبيه به الگوي چيني است. هند با جمعيت ‌٠٢/١ ميلياردنفري كه پرجمعيت‌ترين كشور پس از چين است و با توجه به رشد اقتصادي با سرعتي ثابت در اين كشور در نيتجه‌ي حمايت‌هاي دولت، شرايط مناسبي را براي بازگشايي اين كمپاني چنين بازاري و رشد اقتصادي فراهم مي‌كند.
در حال حاضر تعداد كاربران تلفن همراه در هند در حدود ‌٢٨ ميليون تن است و پيش‌بيني مي‌شود تا نيمه‌ي دوم سال ‌٢٠٠٦ اين تعداد به ‌١٢٥ ميليون تن برسد.
ناظران بازار اعلام كردند هند در نهايت در بخش خدمات تلفن همراه در حدود سال ‌٢٠٠٩ بر چين غلبه خواهد كرد.
علاوه بر دو شركت نامبرده، چندين كمپاني ديگر كره‌يي در زمينه‌ي توليد اين تلفن‌ها براي وارد شن به بازار هند تلاش مي‌كنند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
مشتركان تلفن‌همراه هر 2 ماه 32 ميليارد ريال براي نمايشگر به مخابرات مي‌پردازند
يكشنبه,12 بهمن 1382 (تعداد دفعات خوانده شده:11)


يك كارشناس ارتباطات، اذعان كرد: شركت مخابرات بابت سرويس نمايشگر تلفن همراه، مبلغي را از مشتركين دريافت مي‌كند كه بابت آن هيچ مبلغي پرداخت نكرده و نمي‌كند.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، از ايسنا، علي مولوي، در خصوص شارژ مبالغي به عنوان خدمات ويژه، در قبوض تلفن همراه، اظهار داشت: اكنون حدود 3 ميليون و 200 هزار مشترك تلفن همراه وجود دارند كه در هر دوره‌ي 2 ماهه مبلغ 32 ميليارد ريال بابت سرويس Caller ID به مخابرات پرداخت مي‌كنند.

وي، افزود: سيستم GSM مورد استفاده در ايران، توسط سازمان استانداردهاي اروپايي (ETSI) استاندارد شده و سيگنالينگ آن بر مبناي NO.7 است كه داراي مزاياي بيشماري از جمله شماره‌گيري سريع است.

وي در ادامه مهمترين سرويس سيگنالينگ NO.7 را نمايشگر شماره تلفن ناميد و گفت: در واقع تمامي تجهيزات GSM كه وارد ايران شده است، از اين قابليت برخوردار است كه شماره‌ي تماس گيرنده را نمايش دهد، اما شركت مخابرات تا سال 81 اين سرويس را با مبلغ ماهيانه 3 هزار تومان در اختيار مشترك قرار مي‌داد و پس از شهريور سال 81 اين سرويس به تمامي مشتركان به ازاي هزار تومان در دو ماه، ارايه شد.

وي، تصريح كرد: در صورتي كه اين سرويس هيچ هزينه‌ي جانبي را براي مخابرات ندارد اما در طول يك سال و نيم گذشته هر 2 ماه مبلغ 3 ميليارد و 200 ميليون تومان از مشتركين اخذ مي‌شود.
وي، ياد آور شد: لذا يكي از بزرگترين مشكلات مخابرات اين است كه سرويس‌هايي را كه حق مردم است و در تمام دنيا همراه سرويس تلفن به مشتركين واگذار مي‌شود، را در قبال پرداخت مبالغي ارائه مي‌كند، در حالي كه سيستم‌هاي بسياري همراه با ارائه‌ي يك شماره تلفن، طراحي شده كه مخابرات در ارائه‌ي اين سرويس‌ها به مردم خساست مي‌كند. تمامي مردم با چنين خدماتي درگير هستند، چرا كه تقريبا تمامي مشتركان اين سرويس را دارند، لذا كمتر كسي وجود دارد كه به مخابرات مراجعه كند و اين سرويس را لغو كند.
وي، گفت: در دنياي امروز و با وجود تكنولوژي‌هاي جديد، با وجود اين كه در تلفن ثابت براي ارايه‌ي سرويس نمايشگر هزينه‌هايي شده است، اما اين سرويس به صورت رايگان به مردم ارايه مي‌شود. اين در حالي است كه براي راه‌اندازي سيستم نمايشگر تلفن همراه هيچ گونه هزينه‌اي صورت نگرفته كه از مردم مبلغي دريافت ‌شود.
وي، تصريح كرد: دريافت مبالغ اوليه در مقابل سرويس SMS و يا حتي مكالمات 3 نفره نيز جاي سوال دارد.

هر چند دريافت اين مبلغ شايد با توجه به محدوديت سرويس باشد، اما بايد اين نكته را نيز در نظر داشت كه اين سرويس در تمامي دنيا جزء حقوق مشتركين محسوب مي‌شود و در قبال خريد سيم كارت، تمامي اين سرويس‌ها ارائه مي‌شود
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ضريب نفوذ تلفن ثابت تا پايان برنامه چهارم به 50 درصد می رسد
هدف ما بكارگيری بخش خصوصی برای رسيدن به ضريب نفوذ 50 در تلفن ثابت تا آخر برنامه های پنج ساله چهارم توسعه است.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، دكتر صنعتی مديرعامل شركت مخابرات ايران با بيان اين مطلب در همايش دو روزه كميته اجرايی خصوصی سازی ملی برنامه چهارم توسعه اظهار داشت: برای رسيدن به اين هدف با تصويب قانون تغيير ساختار وزارت بخشی از محورهای تعريف شده تغيير ساختار در مخابرات، به زودی وارد مرحله جديد اجرايی خواهد شد، و مهمترين آن تشكيل شركت مادر می باشد.

وی همچنين وظايف شركت مادر تخصصی را شامل: تدوين طرحهای جامع شبكه توسعه كشور، تدوين راهبردهای توسعه، استفاده از تكنولوژیهای جديد در تنظيم سياست های اجرايی، تنظيم كننده و تصويب كننده برنامه های توسعه، بودجه شركت ها، منابع مالی شركت ها، **** فنی و مهندسی به همراه برنامه ای منسجم برای شركت ها، تدوين استانداردها و نظارت بر آن و بررسی تصويب عملكرد سالانه شركت های زير مجموعه عنوان كرد.

وی همچنين به دو محور خصوصی سازی شركتهای دولتی و آزاد سازی اشاره كرد و افزود: ما بايد با بكارگيری توان جامعه برای توسعه فعاليت هايمان حضور بخش خصوصی را سهل و آسان كرده تمام عمليات اجرايی از طراحی، تهيه تجهيزات و نصب و راه اندازی را به اين بخش محول كنيم.

وی افزود: ما در هر دو روش به ويژه در قالب واگذاری به صورت بخشی خودمان پيشقدم شده ايم و گاه با حمايت از بخش خصوصی از هر دو لحاظ مالی و نيروی انسانی به حمايت از اين بخش اقدام كرده ايم كه نتايج مثبت اين حركت در مناقصه های مربوط به نصب آنتن های BTS خود را آشكار كرده است. چنانچه با انجام اين مناقصه ما امروز توان خود را به 50 آنتن در هر ماه افزايش داده ايم.

مدير عامل شركت مخابرات ايران در توجيه لزوم حركت به سمت خصوصی سازی، بحث تكليفی موضوع را نيز مد نظر قرار داده و با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر حفظ ماهيت دولتی شركت مادر تخصصی و زير ساخت اضافه كرد: تا سه سال آينده، 51 درصد سهام شركت های ديتا، تلفن همراه و 28 شركت استانی بايد واگذار شود.

مهندس قنبری با اشاره به جايگاه نيروی انسانی به ارائه برنامه های بخش مخابرات در زمينه آزاد سازی و خصوصی ساز‍ی پرداخته و متذكر شد، متاسفانه برداشت عمومی اين است كه پس از خصوصی سازی در شركت وضعيت نيروی انسانی با مشكل روبرو خواهد شد، در حالی كه ما با كمبود نيرو به ويژه نيروی كارامد روبرو هستيم.

رئيس مركز تحقيقات مخابرات وجود چنين تصوری را از موانع پيشرفت برنامه ها عنوان كرد و صدمات ناشی از آن را بسيار جبران ناپذير خواند.

مهندس قنبری با تاكيد با نقش مخابرات در اشتغال يادآور شد: در برنامه چهارم 20 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاری پيش بينی شده است كه می تواند حداقل 3 درصد جمعيت آماده به كار را جذب كند.
 

rmb_ali

Registered User
تاریخ عضویت
15 مارس 2003
نوشته‌ها
1,218
لایک‌ها
21
به نقل از خوبی کن :
مشتركان تلفن‌همراه هر 2 ماه 32 ميليارد ريال براي نمايشگر به مخابرات مي‌پردازند
يكشنبه,12 بهمن 1382 (تعداد دفعات خوانده شده:11)


يك كارشناس ارتباطات، اذعان كرد: شركت مخابرات بابت سرويس نمايشگر تلفن همراه، مبلغي را از مشتركين دريافت مي‌كند كه بابت آن هيچ مبلغي پرداخت نكرده و نمي‌كند.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، از ايسنا، علي مولوي، در خصوص شارژ مبالغي به عنوان خدمات ويژه، در قبوض تلفن همراه، اظهار داشت: اكنون حدود 3 ميليون و 200 هزار مشترك تلفن همراه وجود دارند كه در هر دوره‌ي 2 ماهه مبلغ 32 ميليارد ريال بابت سرويس Caller ID به مخابرات پرداخت مي‌كنند.

وي، افزود: سيستم GSM مورد استفاده در ايران، توسط سازمان استانداردهاي اروپايي (ETSI) استاندارد شده و سيگنالينگ آن بر مبناي NO.7 است كه داراي مزاياي بيشماري از جمله شماره‌گيري سريع است.

وي در ادامه مهمترين سرويس سيگنالينگ NO.7 را نمايشگر شماره تلفن ناميد و گفت: در واقع تمامي تجهيزات GSM كه وارد ايران شده است، از اين قابليت برخوردار است كه شماره‌ي تماس گيرنده را نمايش دهد، اما شركت مخابرات تا سال 81 اين سرويس را با مبلغ ماهيانه 3 هزار تومان در اختيار مشترك قرار مي‌داد و پس از شهريور سال 81 اين سرويس به تمامي مشتركان به ازاي هزار تومان در دو ماه، ارايه شد.

وي، تصريح كرد: در صورتي كه اين سرويس هيچ هزينه‌ي جانبي را براي مخابرات ندارد اما در طول يك سال و نيم گذشته هر 2 ماه مبلغ 3 ميليارد و 200 ميليون تومان از مشتركين اخذ مي‌شود.
وي، ياد آور شد: لذا يكي از بزرگترين مشكلات مخابرات اين است كه سرويس‌هايي را كه حق مردم است و در تمام دنيا همراه سرويس تلفن به مشتركين واگذار مي‌شود، را در قبال پرداخت مبالغي ارائه مي‌كند، در حالي كه سيستم‌هاي بسياري همراه با ارائه‌ي يك شماره تلفن، طراحي شده كه مخابرات در ارائه‌ي اين سرويس‌ها به مردم خساست مي‌كند. تمامي مردم با چنين خدماتي درگير هستند، چرا كه تقريبا تمامي مشتركان اين سرويس را دارند، لذا كمتر كسي وجود دارد كه به مخابرات مراجعه كند و اين سرويس را لغو كند.
وي، گفت: در دنياي امروز و با وجود تكنولوژي‌هاي جديد، با وجود اين كه در تلفن ثابت براي ارايه‌ي سرويس نمايشگر هزينه‌هايي شده است، اما اين سرويس به صورت رايگان به مردم ارايه مي‌شود. اين در حالي است كه براي راه‌اندازي سيستم نمايشگر تلفن همراه هيچ گونه هزينه‌اي صورت نگرفته كه از مردم مبلغي دريافت ‌شود.
وي، تصريح كرد: دريافت مبالغ اوليه در مقابل سرويس SMS و يا حتي مكالمات 3 نفره نيز جاي سوال دارد.

هر چند دريافت اين مبلغ شايد با توجه به محدوديت سرويس باشد، اما بايد اين نكته را نيز در نظر داشت كه اين سرويس در تمامي دنيا جزء حقوق مشتركين محسوب مي‌شود و در قبال خريد سيم كارت، تمامي اين سرويس‌ها ارائه مي‌شود
حقمونه هر چي به سرمون بيارن هيچ كسي (البته مننظورم اونايي ان كه بابت اينكارا از مردم هزينه ميگيرن مثل نماينده ها ) يه كلمه هم دم نمي زنه :hmm:
 
بالا