برگزیده های پرشین تولز

اخبار نرم افزار در دنیای رایانه

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت سیمانتک با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تهدیدات امنیتی متنوع و خطرناکی که در سال 2006 شاهد ظهور آنها خواهیم بود هشدار داد.
بنابر اعلام سیمانتک این شرکت در سال جاری میلادی شاهد افزایش 143 درصدی میزان تبادل کدهای آلوده در سراسر اینترنت بوده است.
علاوه بر این تعداد حملات موسوم به Phishing نیز طی این مدت دو برابر شده است. این نشان می‌دهد که همزمان با افزایش فعالیت‌های آنلاین کاربران، طمع هکرها و ویروس‌نویسان و دیگر جنایتکاران آنلاین برای سرقت آنها هم افزایش یافته است.
سیمانتک هشدار داد که این حملات دیگر محدود به موسسات مالی و اعتباری نیست و با توجه به ظهور فناوری‌های بی‌سیم که سطح امنیتی نازلی دارند افزایش خسارات حاصل از حملات یاد شده در آینده محتمل است.
سیمانتک همچنین معتقد است که حملات سایبر در آینده در ابعادی کوچکتر، اما به شیوه‌ای سازمان‌دهی شده‌تر انجام خواهند شد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
«گوگل»، جديدترين اطلاعات مسافرتي را در اختيار كاربران قرار مي‌‏دهد.
به گزارش ايلنا، شركت گوگل، سرويس جديدي را براي ارائه خدمات ترانزيت راه‌‏اندازي كرده است. اين سرويس به كاربران اين امكان را مي‌‏دهد كه مسافرت‌‏هاي خود را برنامه‌‏ريزي كنند.

اين سرويس، اطلاعات را به طورفصل در اختيار كاربران قرار مي‌‏دهد، به طوري كه حتي زمان لازم براي پياده‌‏روي بين فاصله‌‏هاي كوتاه را نيز در اختيار كاربران قرار مي‌‏دهد و همين طور آنها را در انتخاب نزديك‌‏ترين ايستگاه‌‏هاي اتوبوس و نيز اطلاع پيدا كردن از كرايه‌‏ها نيز ياري مي‌‏كند.

در كشورهايي مثل آمريكا كه كرايه‌‏ها براساس هر مايل محاسبه مي‌‏شود، سرويس گوگل هزينه سفر با سواري را نيز محاسبه مي‌‏كند.

سرويس ترانزيت گوگل تا حد زيادي شبيه گوگل لوكان است، با اين حال اين شركت فعلا قصد ادغام دو سرويس را ندارد.

گوگل هم‌‏اكنون درصدد است با دريافت ديدگاه‌‏ها و پيشنهادهاي كاربران اين سرويس را هر چه بهتر ارتقا دهد.
اين شركت از آژانس‌‏هاي حمل و نقل در سراسر دنيا خواسته با ارايه جدول‌‏هاي زماني مسافرت و نيز فهرست هزينه‌‏ها و كرايه هاي خدمات خود ، اين سرويس را در ارايه اطلاعات دقيق به كاربران ياري كنند.

گوگل اميدوار است، با ايجاد يك شبكه ارتباطي گسترده در سراسر جهان جديدترين اطلاعات مسافرتي لازم را در اختيار كاربران در نقاط مختلف جهان قرار دهد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
راه اندازی شبکه پرسرعت بی‌سیم wi Max کانادا که قرار بود 8 هزار مایل مربع از ایالت آلبرتای این کشور را تحت پوشش خود قرار دهد، تا سال 2006 به تاخیر افتاد.
شرکت نورئل و مقامات محلی این ایالت که اجرای طرح مذکور را برعهده دارند می‌گویند که شبکه مذکور نواحی روستایی گسترده‌ای را در کنار نواحی شهری تحت پوشش قرار خواهد داد که این امر تحولی جدید در صنعت مخابرات و دسترسی مردم به شبکه‌های بی‌سیم و اینترنت در این بخش از کانادا ایجاد خواهد کرد.
قرار است مقامات محلی ایالت آلبرتا در جنوب شرقی کانادا هم از این شبکه به نحوی گسترده برای خدمات‌رسانی استفاده کنند. آنان به صراحت گفته اند که راه اندازی چندین شبکه‌ای از شکاف دیجیتال در این ایالت خواهد کاست.
این شبکه روی طیف 5/3 گیگا هرتز فعال خواهد بود و سرعت تبادل داده از طریق آن بین یک تا سه مگابیت در ثانیه در نوسان خواهد بود
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
یک پژوهشگر امنیتی ناشناس به تازگی تلاش کرده تا حفره امنیتی را که در برنامه Excel شرکت مایکروسافت شناسایی کرده در سایت Ebay به فروش برساند. اما مقامات گرداننده این سایت تجارت الکترونیک که متوجه این مسئله شده بودند، جلوی فروش آن را گرفتند.
وی برای فروش این حفره خواستار دریافت حدود 60 دلار از خریداران بود. تاکنون سابقه نداشته که کسی چنین کالای عجیبی را برای فروش در سایت Ebay عرضه کند.
در صفحه مربوط به فروش این حفره که نام Zero-Day برای آن انتخاب شده، ادعا شده بود که حفره یاد شده در تاریخ 6 دسامبر به مایکروسافت اطلاع داده شده و آنان در حال بررسی موضوع هستند. ولی به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت تا ماه آینده برای حل این مشکل وصله امنیتی عرضه کند.
مقامات مایکروسافت تایید کرده‌اند که آنچه در Ebay برای فروش عرضه شده یک حفره امنیتی واقعی مربوط به نرم افزار Excel بوده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
موقعیت مناسب جزیره کیش مدتی است که از لحاظ جغرافیایی و محدودیت وسعت و همچنین نوپا بودن بسترهای ارتباطی، توجه کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به خود جلب کرده، آنچنان که زمینه‌ساز برنامه‌ریزی برروی این جزیره برای پیاده‌سازی طرح‌ها و پروژه‌های ICT ، در شکل پایلوت شده است. از طرفی هم نزدیک بودن شهر الکترونیکی دوبی با این جزیره بهانه خوبی شد تا مسئولان با پیشنهاد کارشناسان ، استراتژی ایجاد شهر الکترونیکی کیش را از آن الگوبرداری ‌کنند.
تحقق این مسئله قاعدتا نیاز به بسترسازی مناسب داشت، بنابراین در سوم خردادماه سال جاری برجی موسوم به برج ICT در کیش با حضور مسئولان وزارتخانه‌های صنایع و ICT وهمچنين سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای پایه‌ریزی اجرای پروژه‌هایی چون شهر الکترونیکی افتتاح شد.
اکنون که حدود 7 ماه از این اتفاق می‌گذرد شایعاتی درخصوص به تعلیق درآمدن و ابتر ماندن فعالیت این برج به گوش می‌رسد که حکایت از به هدررفتن سرمايه هاي ملي دارد. البته این که صحبت از سرمايه ملی می‌شود تنها بودجه‌ای 60 میلیارد ریالی است که براساس گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی چند ماه قبل و در سخنرانی وي در همایش نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه مناطق آزاد و ویژه براي توسعه ICT به اين جزيره اختصاص يافته بود.
این در حالی است که چندی قبل مدیرعامل پیشین برج در مصاحبه‌ای با همشهری گفته بود: ظرفیت برج و امکانات آن محدود است، بودجه‌ای هم تاکنون دریافت نکرده‌ایم و از جزئیات تخصیص بودجه هم بی‌اطلاعم و اصلا انتخاب برج برای این منظور به دلیل ساختمان آماده آن بوده و شاید با تکمیل ظرفیت ،بقیه کار به جای دیگر یا پارک تکنولوژی منتقل شود.
همچنین 10 شرکت به عضویت برج درآمده که به هر یک دفتر کاری تعلق گرفته و در صورت لزوم از آنها حمایت مالی خواهیم کرد.

چه مي خواستند ، چه شد ؟!
اما با توجه به صحبت‌های مدیرعامل پیشین برج ICT کیش، شایعات مطرح در خصوص ماهیت، وضعیت و شرایط فعلی و کلی این محل دلالت بر مشکلاتی اساسی دارد به گونه‌ای که ساختمان ICT (برج کیش) در چهار طبقه و با هدف خدمت‌رسانی مناسب به شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در زمینه IT احداث شد.
به این ترتیب شرکت‌های فعال می‌توانستند در این برج از شبکه پرسرعت اینترنت، شبکه دیتا و... بهره‌مند شوند، با این وصف امید می‌رفت طبق اهداف ترسیم شده، این ساختمان به بورسی برای فعالیت‌های IT تبدیل شود.
پروژه‌ای که 60 درصد آن متعلق به سازمان مناطق آزاد و 40 درصد آن در اختیار سازمان گسترش و نوسازی بود، در زمینی اولین مرحله اجرایی خود را تجربه کرد که متعلق به شخص ثالث حقیقی بود.
بنابراین مقرر شد طی قرارداد اجاره به شرط تملیک این زمین از مالک اولیه خود خریدرای شود، اما متاسفانه نه تنها زمین خریداری نشد، بلکه قرارداد اجاره نیز در حال حاضر وجود ندارد، به عبارت دیگر می‌توان ادعا کرد زمین یادشده قصبی است.

برج ICT يا مركز تجاري ؟
ساختمان احداث شده نیز با وجود هزینه‌های گزاف و زاید انجام شده غیرمهندسی‌ساز و غیرمقاوم است؛ علاوه بر این که با کمبود امکانات موجود در آن امکان خدمات‌رسانی گسترده به مشتریان عملا وجود ندارد!
ظاهرا ساختمان برج ICT کیش براساس اهداف پیش‌بینی شده، طراحی نشده چرا که این ساختمان مشتمل بر غرفه‌های 30 – 25 متری است که بیشتر به یک مرکز تجاری شباهت دارد. به علت هزینه‌های گزاف تمام شده آن نیز اجاره بهای هر غرفه 15 میلیون ریال تعیین شده که رقم مناسبی به شمار نمی‌رو.
چرا که متقاضیان و شرکت‌های فعال می‌توانند با 10 میلیون ریال اجاره‌بها یک واحد مستقل 120 متری را در بهترین مرکز تجاری کیش همچون برج صدف در اختیار بگیرند.
علاوه بر این که با کمبود امکانات، عدم بسترسازی مناسب، امکان خدمت‌رسانی صحیح نیز عملا وجود ندارد.
بنابراین با توجه به هزینه هاي هنگفت صورت گرفته (برای مثال هزینه 4 میلیارد ريالي برای خرید کابل و سوئیچ) این ساختمان به بهره‌وری مناسب نخواهد رسید.
حتی در خوشبینانه‌ترین حالت یعنی به اجاره رفتن تمام واحدها از تاریخ تحویل برج در خردادماه تا 10 سال آینده نیز این برج قادر نخواهد بود بدهی‌های خود را پرداخت کند.

برج نيمه تعطيل است!
در حال حاضر نیز برج تقریبا به حال تعطیل درآمده است، شبکه آب و برق و تلفن وصل شده، اما به صورت مشکل‌دار و ناقص و سیم‌های برق نيز با مشکلات فنی مواجه است.
شبکه دیتا وصل شده، اما تجهیز کردن ساختمان با سرور، همچنان نیمه کاره باقی مانده است. پهنای باند ساختمان نیز با وجود وعده‌های داده شده وسیع نیست و آن هم به صورت عاریه‌ای از دانشگاه کیش گرفته شده است.
همچنین از آنجا که مالکیت زمین و به دنبال آن ساختمان، همچنان در اختیار صاحبان پروژه قرار ندارد بنابراین امکان استفاده از تسهیلات بانکی و انتقال آن به شرکت‌های متقاضی فعال در زمینه IT عملا وجود ندارد.
به نظر می‌رسد این پروژه از مشاور و ناظر مجرب و کارآمدی در زمینه IT برخوردار نبوده است.
مشاوره این طرح در بدو امر به مگفا واگذار شد. مگفا نیز در مراحل بعدی این وظیفه را به یکی از شرکت‌های اقماری خود به نام پرشیا انرژی گسترش محول کرد.
شرکت اقماری یاد شده تاکنون تمام فعالیت خود را در زمینه انرژی و بهینه‌سازی مصرف آن متمرکز کرده، بنابراین از هیچگونه تجربه‌ای در زمینه IT برخوردار نیست.
با این وجود قرارداد مشاوره‌ای این شرکت 5 میلیارد ريال اعتبار دارد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
پروتكل جديد، امكان انتقال داده با سرعت بيش از 8300 مگابيت بر ثانيه را فراهم مي‌‏كند.
محققان در سرگرم تحقيق بر روي يك پروتكل جديد داده هستند كه مي‌‏توان آن را در اينترنت به كار گرفت. سرعتي كه اين پروتكل به دست مي‌‏دهد، به حدي است كه به گفته محققان امكان دانلود يك نسخه فيلم DVD را در حداكثر پنج ثانيه فراهم مي‌‏سازد.
محققان شركت‌‏هاي مذكور توانسته‌‏اند در يك شبكه آزمايشگاهي به سرعت انتقال داده 8309 مگابيت بر ثانيه دست يابند.
هاروي نيوض، استاد فيزيك در مركز تحقيقاتي كالتك CALTECH درباره اين پروتكل كه به پروتكل FAST معروف است، مي‌‏گويد: دستيابي به چنين پروتكل يك نقطه عطف در حوزه علوم، رايانش شبكه‌‏اي و اينترنت تلقي مي‌‏شود.
استيون لاو، طراح اصلي پروتكل FAST در آزمايشگاه شبكه‌‏سازي كالتك كه استاديار علوم كامپيوتر و مهندسي برق است، مي‌‏گويد: اين پروتكل ظرف 5 سال آينده قابل به كارگيري در سطح عمومي خواهد بود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
فناوری دسترسی به اینترنت از طریق خطوط برق موسوم به BPL در آینده‎ای نزدیک به ایالت تگزاس آمریکا خواهد رسید و این امر دسترسی به اینترنت را در این منطقه دگرگون خواهد کرد.
2 شرکت تجاری فعال در این زمینه می‎گویند که این سرویس را از سال 2006 در اختیار 2 میلیون خانوار و صاحبان مشاغل تجاری خواهند گذارد.یک نکته جالب سرمایه‎گذاری گوگل غول جست‎وجوی جهان در این زمینه است.
گفتنی است که قرار است ظرف 10 سال آینده برای تسهیل دسترسی به اینترنت از طریق خطوط انتقال نیرو بیش از 150 میلیون دلار سرمایه‎گذاری صورت بگیرد.
پیش از این فناوری BPL در برخی ایالات شمالی آمریکا در دسترس بوده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
اوراكل قيمت نرم‌افزار پايگاه داده خود را كه توسط ريزپردازنده‌هاي چند رشته‌اي اجرا مي‌شوند، به صورت چشم‌گيري كاهش داده است. اوراكل اين كار را براي افزايش استفاده مشتريان خود از تراشه‌هاي چند رشته‌اي انجام داده است.
با ارايه تراشه‌هاي چند رشته‌اي با سرعت و كارايي بالا توسط شركت‌هاي سازنده تراشه‌، اوراكل قيمت نرم‌افزارهاي پايگاه داده‌اي خود را پايين آورده است.
Jacqueline Woods نايب رييس اين شركت مي‌گويد: اوراكل قيمت‌هاي محصولات خود را با رشد و توسعه فناوري، تغيير داده و سازگار خواهد كرد.
اوراكل در اقدام جديد خود به مشترياني كه از تراشه‌هاي چند رشته‌اي شركت‌هاي بزرگ سازنده تراشه استفاده مي‌كنند، قيمت كم‌تري براي محصولات اوراكل خواهند پرداخت.
اوراكل اعلام كرده است كه ارايه‌ي تراشه‌هاي چند رشته‌اي توسط شركت‌هاي آي بي ام، ادونسد ميكرو ديوايس، اينتل و سان دليل اصلي كاهش قيمت محصولات اين شركت براي تشويق مصرف‌كنندگان به استفاده از اين تراشه‌ها است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت مایکروسافت اعلام کرده که مرورگر اینترنتی این شرکت موسوم به IE دیگر از سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل موسوم به Mac OSX پشتیبانی نخواهد کرد.
مایکروسافت به کاربران Mac توصیه کرده که از مرورگرهای دیگری مانند Safari که ساخت خود شرکت اپل است استفاده کنند.
تحلیلگران می‌گویند مایکروسافت از ژوئن سال 2003 درصدد چنین اقدامی بوده است. زیرا مرورگر این شرکت در قیاس با مرورگر خود اپل و حتی سیستم عامل Mac محصولی عقب مانده به حساب می‌آید و با توجه به آن که حدود 3 سال است به روز نشده عملا کمتر کسی از کاربران Mac از آن استفاده می‌کند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "مايكروسافت" روز سه‌شنبه جديدترين نسخه نمايشي(‪(preview version‬ از سيستم‌عامل "ويندوز ويستا" را منتشر كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "سي‌نت.نيوز.كام"، اين نسخه درواقع سومين نسخه نمايشي از "ويندوز ويستا" محسوب مي‌شود كه قرار است نگارش نهايي آن تا پايان سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي وارد بازار شود.

شركت "مايكروسافت" با استفاده از اين نسخه‌هاي نمايشي، به واكنشها و نظرات كاربران دسترسي يافته و از اين اطلاعات در طراحي نگارش اصلي و نهايي "ويستا" استفاده خواهد كرد.

"مايكروسافت" در گذشته پيش از ارائه نگارش نهايي يك محصول خود، تنها به ارائه يك نگارش آزمايشي(بتا) از آن محصول اكتفا مي‌كرد و اين نخستين باري است كه انتشار نگارشهاي آزمايشي پي در پي در سياست كاري اين شركت جاي گرفته‌است.

هم‌اكنون كاربران برگزيده مايكروسافت و اعضاء گروه برنامه‌نويسان اين شركت كه تعداد مجموع آنها به حدود پانصد هزار نفر مي‌رسد مي‌توانند سومين نگارش آزمايشي "ويستا" را از وب سايت مايكروسافت دانلود كنند.

از جمله ويژگي‌هاي جديدي كه در اين نگارش از "ويستا" تعبيه شده مي‌توان به ابزار جديدي به نام ‪ windows defender‬اشاره كرد كه با قابليتهايي بيشتر از نرم‌افزار مشابه "ويندوز آنتي‌اسپاي‌ور" اين شركت و با هدف حفاظت رايانه در برابر "اسپاي‌ور"ها، نرم‌افزارهاي مخفي "روت كيت" و ساير انواع تهديدهاي اينترنتي طراحي شده‌است.

از ديگر قابليتهاي جالب نگارش آزمايشي و جديد "ويستا"، امكان كنترل بيشتر كاربر اصلي يك رايانه بر حافظه‌هاي قابل حمل "فلش" و هارد ديسكهايي خارجي است كه اغلب توسط كابلهاي "يو اس بي" به رايانه متصل مي‌شوند. اين ويژگي جديد از كپي برداشتن و يا ربودن اطلاعات از هارد ديسك رايانه توسط افراد فاقد صلاحيت جلوگيري مي‌كند.

ديگر ويژگي جديد "ويستا"، اعمال كنترل بيشتر از سوي والدين بر فرزندان است كه والدين با استفاده از آن مي‌توانند زمان استفاده كودكان از رايانه، وب سايتهاي قابل بازديد و مواردي از اين قبيل را محدود كرده و گزارش هرآنچه را كه فرزندان با رايانه انجام داده‌اند، مشاهده كنند.

قابليتهاي امنيتي پيشرفته ديگر از جمله يك ديوار آتش(‪ (firewall‬قوي‌تر و تقويت ضريب ايمني مرورگر "اينترنت اكسپلورر" و همچنين قابليت رمزگذاري كل اطلاعات موجود در هارد ديسك، از جمله ويژگي‌هاي جديد "ويستا" هستند.

در نگارش نمايشي جديد "ويستا" ظاهر "ويندوز" نيز جذاب‌تر شده و پنجره‌هاي شفاف، منوي استارت جديد و حركات نرم‌تر پنجره‌ها بر زيبايي آن افزوده‌است.

شركت "مايكروسافت" اعلام كرده‌است كه نگارش آزمايشي اخير "ويستا" به تمامي ويژگي‌ها و قابليتهاي نگارش نهايي اين سيستم‌عامل مجهز نبوده و نگارشهاي نمايشي بعدي كه در ماه‌هاي آينده عرضه مي‌شوند، بيشتر به نسخه نهايي "ويندوز ويستا" شبيه خواهند بود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مایكروسافت" اعلام كرد این شركت برای طراحی "آیكون" فناوری "RSS در نگارش هفتم مرورگر اینترنت اكسپلورر، از آیكون مورد استفاده برای این فناوری در مرورگر دارای كدباز "فایرفاكس" تقلید خواهد كرد.

به گزارش سایت اینترنتی "پی‌سی‌ورلد"، "جین كیم" مسوول فناوری ‪ RSSدر مرورگر اینترنت اكسپلورر اعلام كرد شركت مایكروسافت در نگارش هفتم این مرورگر اینترنتی كه سال میلادی آینده منتشر خواهد شد از نماد(آیكون) نارجی رنگی كه "فایرفاكس" مدت‌هاست برای معرفی این فناوری استفاده كرده، بهره خواهد گرفت.

آر اس اس‪ (Really Simple)

yndicationفناوری نسبتا جدیدی است كه كاربران با استفاده از آن می‌توانند به سادگی از به روز شدن وب سایت‌ها، وب در لاگ‌ها و به ویژه سایت‌های خبری مطلع شده و اطلاعات جدید آنها را دریافت كنند.

اداره‌كنندگان سایت‌های خبری و یا برخی انواع وبلاگ‌ها می‌توانند با "آر اس اس" كاربران را از به روز شدن سایت خود مطلع كنند و به طور مثال سایت‌های فروش موسیقی می‌توانند كاربران خود را از ترانه‌های جدید قابل فروش آگاه كرده و یا پایگاه‌های حراج اینترنتی، كاربران را بدون نیاز آنها به باز كردن سایت‌های مذكور، از پرفروش‌ترین كالاهای اینترنتی مطلع سازند.

مسوولان مایكروسافت اعلام كرده‌اند در صورتی كه یك وب سایت به "آر اس اس" مجهز باشد، مرورگر اینترنت اكسپلورر ‪ ۷ "یك نشان نارنجی رنگ كوچك در كنار نوار دستورات پنجره مرورگر به نمایش درآورده و كاربر را از وجود قابلیت "آر اس اس" در آن سایت مطلع می‌كند.

به گفته "كیم"، این نخستین باری نیست كه مایكروسافت و بنیاد "موزیلا" (گروه طراحی‌كننده مرورگر دارای كد باز "فایرفاكس") همكاری می‌كنند و قطعا آخرین مورد كار مشترك این دو مجموعه نیز نخواهد بود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سیمانتک ، تولید کننده نرم افزار های ضد ویروس از روش جدیدی برای شناسایی ویروسها استفاده می کند. نورتون آنتی ویروس، از نمودارهای هیستوگرام (ستونی) برای شناسایی ویروسها استفاده می کند.
در واقع نمودارهای هیستوگرام به بررسی آماری «توزیع فراوانی» رفتارهای مشخص کد های مخرب در شبکه ها می پردازد که استفاده از آن سرعت شناسایی ویروس ها را افزایش می دهد.
ناچنبرگ محقق این شرکت که از سال 97 تاکنون 17 روش جدید را به نام خود به ثبت رسانده است معتقد است این روش را یکی از بهترین روشهای تشخیص ویروس می داند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
وجود یک نقص جدی در نرم‎افزار ضدویروس شرکت سیمانتک ممکن است امکان اجرای کدهای آلوده را روی رایانه‎ای شخصی فراهم آورد. این مشکل بخصوص زمانی ممکن است پیش آید که کاربر بخواهد یک فایل RAR را با استفاده از این نرم‎افزار اسکن کند.
کارشناسان می‎گویند وقوع این نقض حاصل وجود یک فیلد چک نشده 16 بیتی در بخشی از هدر فایل‎های RAR است.
مهاجمان با سوءاستفاده از این حفره می‎توانند کنترل رایانه شخصی فرد قربانی را به طور کامل در دست گیرند و تنظیمات نرم‎افزار ضدویروس او را به طور کامل تغییر دهند. همچنین امکان سوءاستفاده از این حفره با استفاده از پروتکل‎های اینترنتی مانند SMTP وجود دارد.
مقامات سیمانتک می‎گویند کاربران باید تا زمان برطرف شدن این حفره از اسکن کردن فایل‎های RAR با این ضدویروس خودداری کنند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
یک موسسه امنیتی روز چهارشنبه اعلام کرد که ضدویروس شرکت مک آفی در برابر حملات گوناگون آسیب‎پذیر است. این دومین بار است که ظرف 2 روز اخیر خبری در مورد نقص یک ضدویروس منتشر می‎شود.
iDefense در گزارش خود چنین آورده که این نقص مربوط به یک فایل DLL است که در تعدادی از محصولات مک آفی مورد استفاده قرار می‎گیرد و مهاجمان از آن برای نگارش اطلاعات مورد نظر خود روی رایانه فرد قربانی سوءاستفاده می‎کنند. این بدان معناست ضدویروسی که باید از رایانه کاربر محافظت کند در عمل به یک ویروس خطرناک مبدل می‎شود.
جالب آن که روز سه‎شنبه هم یک پژوهشگر مستقل مسائل امنیتی در مورد وجود نقض امنیتی در نرم‎افزار ضدویروس شرکت سیمانتک هشدار داده بود.
موسسه Secunia این نقص را بسیار خطرناک دانسته است. گفتنی است که فایل DLL معیوب در 3 نرم‎افزار امنیتی مک آفی وجود دارد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
موسسه incode پیش‏بینی‏هایی را در مورد 10 تحول بی‏سیم مهم در سطح جهان به عمل آورده که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.
از جمله پیش‏بینی‏های مهم این شرکت آن است که رقابت شدید بین سازندگان گوشی‏های تلفن همراه در جهان منجر به آن می‏شود که تنها 5 سازنده گوشی مهم در جهان برجای بماند. Incode همچنین از ادغام و یکپارچه‏سازی فناوری‏های گوناگون تلفن همراه و نیز توجه جدی‏تر به ارائه خدمات تفریحی موبایل خبر داده است.
" ابداعات تازه مدل‏های تجاری موجود در دنیای ارتباطات سیار را متحول خواهد کرد که این امر به خصوص در 2 حوزه تلویزیون‏های موبایلی و موسیقی موبایل چشمگیر خواهد بود. دوم آن که اپراتورهای شبکه تلاش خواهند کرد تا شبکه‏های نوپای 3G را هرچه سریعتر درآمدزا کنند... "

یکی از مدیران incode در این مورد می‏گوید: ما شاهد 2 تحول جدی در دنیای بی‏سیم خواهیم بود. اول آن که ابداعات تازه مدل‏های تجاری موجود در دنیای ارتباطات سیار را متحول خواهد کرد که این امر به خصوص در 2 حوزه تلویزیون‏های موبایلی و موسیقی موبایل چشمگیر خواهد بود. دوم آن که اپراتورهای شبکه تلاش خواهند کرد تا شبکه‏های نوپای 3G را هرچه سریعتر درآمدزا کنند، زیرا راه‏اندازی آنها میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت. به گفته وی اگر اپراتورهای تلفن همراه سعی کنند بر سازگاری خدمات خود با یکدیگر بیافزاید، شاهد هوشمندتر شدن شبکه‏های آنان و افزایش کارایی آنها هم خواهیم بود.
اما بد نیست در اینجا نگاهی به برخی پیشگویی‏های جالب incode برای سال 2006 داشته باشیم.
* نوآوری جدید در دنیای موسیقی دیجیتال و آغاز به کار یک اپراتور جدید شبکه موبایل مجازی یا mvno که هدف اصلی آن ارائه خدمات تفریحی خواهد بود.
* استقبال تدریجی و محدود از تلویزیون‏های موبایلی، این نوآوری در ابتدا چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت.
* شکل‏گیری یک مدل تجاری جدید برای ارائه خدمات صوتی که مبتنی بر پروتکل voip خواهد بود.
* حداقل یک اپراتور مهم شبکه ارتباطات سیار در جهان تلاش خواهد کرد تا فعالیت‏های خود را به دیگر حوزه‏های ممکن تسری دهد و از تمرکز صرف بر ارائه خدمات موبایل دست بردارد.
* چین ***** دنیای ارتباطات و مخابرات را در دست خواهد گرفت و سرمایه‏گذاران چینی برای کنترل شرکت‏های مهم بی‏سیم جهان تلاش خواهند کرد. بد نیست بدانید که 90 درصد از پیش‏بینی‏های incode برای سال 2005 محقق شده است. لذا بسیاری از صاحبنظران این اظهارات را جدی می‏گیرند و فعالیت‏های یک سال خود را بر مبنای آنها برنامه‏ریزی می‏کنند.
" تلاش برای جا انداختن فناوری تلویزیون‏های موبایلی، اگرچه این فناوری هنوز در مرحله آزمایشی بسر می‏برد... "

فهرست کامل پیش‏بینی‏های این شرکت برای سال 2005 به این شرح بوده است.
الف) حضور رقبای جدید در عرصه ارائه خدمات موسیقی که اپل و itunes را به چالش خواهند کشید. توجه بیشتر اپراتورهای تلفن همراه به ارائه خدمات موسیقی و رونق گرفتن بار گذاری زنگ گوشی.
ب) رونق گرفتن مدل جدید تجاری استفاده و ارائه خدمات تجاری بر مبنای فناوری VOIP که هزینه کیفیت این خدمات را به نحو چشمگیری ارتقا خواهد داد. توافق skype که خدمات VOIP مبتنی بر وب را با استفاده از نرم‏افزاری به همین نام انجام دهد و E-Plus که یکی از اپراتورهای تلفن همراه در آلمان است نشانگر صحت این پیش‏بینی است.
هم اینک شرکت ایسر در حال تولید نوت بوکی است که از این فن آوری استفاده می کند.
" wimax به کمک 3G می‏آید. فناوری بی‏سیم wimax با پوشش و سرعت بیشتر امکان بهره‏مندی از بسیاری از دستاوردهای فناوری مدرن را به خصوص در مناطق دورافتاده و روستایی فراهم می‏آورد... "

ج) تلاش برای جا انداختن فناوری تلویزیون‏های موبایلی، اگرچه این فناوری هنوز در مرحله آزمایشی بسر می‏برد، انتظار می‏رود با گسترش شبکه‏های نسل سوم تلفن همراه (3G) این پدیده با مقوبلیت بیشتری مواجه شود.
د) چین به زادگاه بسیاری از رهبران دنیای مخابرات مبدل خواهد شد. این کشور همچنین استانداردهای اختصاصی جدیدی را در حوزه ارتباطات سیار بنا خواهد کرد و پس ازرفع نیازهای داخلی درصدد حضور در بازارهای بین‏المللی خواهد بود.
ه) 3G و wi-fi بر تلاش خود برای فتح دنیای ارتباطات سیار خواهند افزود. اگرچه دشواری‏هایی هم در این راه وجود دارد.
و) اپراتورهای مختلف تلاش خواهند کرد تا سرویس‏ها و خدمات خود را هر چه بیشتر با هم هماهنگ و سازگار کنند. این در حالی است که رقابت 2 استاندارد فعلی تلفن همراه یعنی GSM و CDMA وارد مراحل جدی‏تری می شود.
ز) wimax به کمک 3G می‏آید. فناوری بی‏سیم wimax با پوشش و سرعت بیشتر امکان بهره‏مندی از بسیاری از دستاوردهای فناوری مدرن را به خصوص در مناطق دورافتاده و روستایی فراهم می‏آورد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت IM logic در مورد ظهور یک کرم مسنجری جدید به نام IM.Giftcom.All هشدار داده که در شبکه‎های مسنجری 3 سایت یاهو، MSN و AOL مشاهده شده است.
این کرم آدرس یک URL را برای کاربران مسنجر ارسال می‎کند و از آنها می‎خواهد از وب سایتی بازدید کنند که ظاهرا مربوط به کریسمس است ولی این سایت در عمل دارای فایل اجرایی است که پس از مخفی شدن روی سیستم فرد، ابتدا نرم‎افزارهای ضد ویروس PC را از کار می‎اندازد و اطلاعات شخصی مربوط به کاربر را در ادامه جمع آوری کرده و روی اینترنت منتشر می‎کند. این کرم به صورت خودکار خود را برای دیگر اشخاص فهرست مسنجر فرد آلوده ارسال می‎کند.
خطر امنیتی این ویروس از سوی کارشناسان متوسط ارزیابی شده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت امنیتی سیمانتک روز چهارشنبه اسم بیش از 60 محصول خود را که تحت تاثیر یک حفره نرم‌افزاری قرار گرفته‌اند، اعلام کرد.
جالب آن که برای رفع این حفره خطرناک هنوز هیچ وصله‌ای از سوی سیمانتک عرضه نشده است. این اشکال که اولین‌بار توسط پژوهشگری به نام آلکس ویلر کشف شد به شیوه اسکن کردن فایل‌های RAR توسط ضدویروس این شرکت محسوب می‌شود.
سیمانتک در اطلاعیه خود در این مورد اعلام کرد که 48 محصول تجاری اداری و 15 محصول خانگی آن به علت وجود این مشکل در معرض خطر است.
از جمله مهمترین این محصولات می‌توان به Norton Antivirus 2006، system work، personal firewall، Bright Mail Anti spam و... اشاره کرد.
تاکنون گزارشی در مورد سوءاستفاده از این حفره منتشر نشده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "آي بي‌ام" به طور رسمي پايان عمر سيستم‌عامل "او.اس/‪ "۲‬خود را اعلام كرده و به پشتيباني از اين سيستم‌عامل قديمي پايان بخشيد.

به گزارش سايت اينترنتي "اينترنت نيوز"، شركت "آي بي‌ام" در سال ‪۱۹۸۵‬ ميلادي و با همكاري شركت مايكروسافت، طرح ايجاد سيستم‌عامل "او.اس/‪(OS/2)"۲‬ را آغاز كرد اما همكاري اين دو شركت براي توليد سيستم‌عامل مذكور در سال ‪ ۱۹۹۰‬خاتمه يافت و مايكروسافت فعاليت خود را در زمينه طراحي و توسعه سيستم‌عامل "ويندوز" متمركز نمود.

شركت "آي بي‌ام" در سال ‪ ۱۹۹۲‬سومين نگارش "او.اس/‪ "۲‬را به بازار داد و در سال ‪ ،۱۹۹۶‬چهارمين نگارش از اين سيستم‌عامل را معرفي كرد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
گزارش هاي اخير حاكي از آن است ، شركت هاي ارتباطاتي روسي قصد دارند به زودي خدمات بي سيم wi fi را در اختيار 30 شهر اين كشور قرار دهد.
شركت هاي روسي با پرداخت مبلغي معادل 600 ميليون دلار به شركت ارتباطاتي GLOBE TEL قصد ارائه خدمات بي سيم واي فاي به سي شهر خود را دارند.روسيه قصد دارد شبكه هاي ارتباطاتي بي سيمي را در بسياري از شهرهاي خود راه اندازي كند.
اين قرداد سبب شده است تا سهام شركت هاي GLOB TEL ، PEMBROKE PINE و FLA نيز با افزايش همراه باشد و 73 درصد رشد كند.
طي اين قراداد با كشور روسيه ،شركت GLOBE TEL به سي شهر روسيه خدمات پهن باند ، برقراري تماس صوتي از طريق اينترنت و خدمات بازرگاني و فناوري ارائه مي دهد.اين شركت خدمات رساني هاي خود را در سه مرحله انجام مي دهد به طوريكه هر بار 10 شهر روسيه را از اين خدمات پيشرفته بهره مند مي سازد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
كارشناسان رايانه‌يي به كاربران هشدار دادندكه مراقب ويروس خطرناكي باشند كه مي‌تواند ترافيك اينترنتي را دچار اختلال كند.

اين ويروس در قالب كرم و در سال جديد وارد سيستم‌ها مي‌شود.

ويروس مزبور در قالب پست‌هاي الكترونيكي حامل مواد غيراخلاقي نازي پنهان مي‌شود.

اين ويروس كرمي از خانواده‌ي‌ sober است كه حدود 7 سال عمر دارد اما اين نسخه‌ي جديد قرار است روز 5 ژانويه به پايانه‌هاي اينترنتي حمله‌ور شود. اين نسخه به ويژه، بسيار خطرناك است و قدرت كافي دارد تا ترافيك اينترنتي را آشفته و مختل كند.

FBI تا كنون هشدار داده بود كه اين ويروس روز 5 ژانويه‌ي 2006 دوباره منتشر خواهد شد. كارشناسان فني نيز مي‌گويند كه اين ويروس هم اكنون در هزاران سيستم رايانه يي وجود دارد و برنامه‌ريزي شده تا روز 5 ژانويه كه مصادف با هفتاد و هشتمين روز سالگرد تاسيس حزب نازي است فعال شود.

پس الكترونيكي حاوي اين ويروس به دو زبان انگليسي و آلماني مشاهده خواهد شد.

طبق گزارشات اخير، تمام برنامه‌هاي بزرگ ضد ويروسي مي‌توانند رايانه‌ها را در برابر اين كرم محافظت كنند.
 
بالا