برگزیده های پرشین تولز

اخبار نرم افزار در دنیای رایانه

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت Globe.Tel روز جمعه اعلام کرد قراردادی را برای نصب تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی شبکه‌های ارتباطی WiMax در 30 شهر مختلف روسیه با شرکت روسی Internfta منعقد کرده است.
قرار است شرکت روسی بدین منظور 600 میلیون دلار به طرف آمریکایی خود بپردازد.
انتظار می‌رود اولین سری از این تجهیزات در شهر مسکو پایتخت روسیه نصب شود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بر طبق پستی که در وبلاگ رسمی ماکروسافت انتشار یافته است، ویندوز جدید ماکروسافت موسوم به ویستا (Vista) اولین نسل درایوهای DVD موسوم به RPC1 را پشتیبانی نمی کند.

این نسل از درایوها در سالهای 1998 تا 2000 عرضه شده است و عرضه ی این درایوها اتمام یافته است. به هر حال خواندن DVDها در کامپیوترهایی که از درایوهای نسل RPC1 استفاده می کنند قطع خواهد شد و این به دلیل نحوه ی رمزگذاری آن درایوها است.

در بخشی از وبلاگ رسمی ماکروسافت نوشته شده:" زمانی که برای اولین بار DVD درایوها در سال 1998 با بازار عرضه شد، کدهای این درایوها با سیستمها عمل نمی کرد، به همین دلیل آنها به سیستم عامل ها تکیه کردند تا بوسیله سیستم عاملها بتوانند به خوبی عمل کنند، سپس در سال پس از قطع شدن نسل درایوهای RPC1 ، درایوهای جدید عرضه شدند که کدهای سالمی داشتند و سیستمها را پشتیبانی می کردند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
از ماه مارس سال جاری میلادی ساکنان 9 شهر مهم در انگلستان خواهند توانست به صورت بی‌سیم و در هر نقطه از شهر به اینترنت دسترسی داشته باشند. آنان همچنین می‌توانند با استفاده از تلفن همراه و از طریق وب تماس‌های تلفنی برقرار کنند.
این امکانات در قالب بخشی از طرح راه‌اندازی یک شبکه wi-fi ملی در اختیار شهروندان این 9 شهر قرار می‌گیرد.
اما اجرای این طرح اپراتورهای تلفن همراه را که از دست دادن درآمدشان نگران هستند، ترسانده است.
شهرهای بیرمنگام، منچستر و لیدز از جمله شهرهایی هستند که امکان دسترسی به فناوری بی‌سیم wi-fi در آنها فراهم خواهد شد.
مالکان تلفن همراه در این شهرها با افزودن یک تراشه wi-fi به گوشی خود می‌توانند به اینترنت هم دسترسی داشته باشند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مايكروسافت درصدد است جايگاهي را كه اپل در دنياي موسيقي همراه كسب كرده ، در دنياي ويديوي همراه به دست آورد. در حالي كه پيش‌‏بيني مي‌‏شود ؛ تا سقف 200 هزار متخصص و علاقمند به امور رايانه‌‏اي در نمايشگاه لاس وگاس شركت داشته باشند ، گزارشات اوليه حاكي از اين است كه شركت مايكروسافت درصدد دستيابي به جايگاه اپل در بازار ويديويي همراه است.
مايكروسافت قراردادي را با شركت خدمات سرگرمي استارز STARZ امضا كرده است . استارز نرم‌‏افزار جديدي را تحت عنوان VONGO در نمايشگاه مذكور معرفي خواهد كرد و انگو امكان دانلود و پخش محتواي ويديويي بر روي سيستم‌‏هايي را كه مي‌‏توان آن‌‏ها از محصولات مايكروسافت تامين مي‌‏شود نظير PCهاي همراه و ميديا سنتر فراهم مي‌‏كند.
وانگو در واقع آغازگر عصري جديد در تحويل محتواي ويديويي همراه خواهد بود ، اين نرم‌‏افزار به كاربران اين امكان را مي‌‏دهد كه در هر آن و هر مكان محتواي ويديويي را دانلود و پخش كنند.
گفتني است ؛ در اين قرارداد سوني نيز مشاركت كرده و هم‌‏اكنون مايكروسافت و استارز قراردادهايي را با استوديوهاي عرضه كننده محتوا نظير والت ديزني و ميراماكس امضاء كرده‌‏اند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
سرويس هوشمند ارايه‌يي اينترنت پرسرعت از طريق تير چراغ برق در اسكاتلند مورد آزمايش قرار مي‌گيرد.

پيش‌بيني مي‌شود، در آينده زمينه‌هاي استفاده‌ي گسترده‌تر از اين سيستم‌ها به وجود آيد. پيش ازاين نيز يك شركت سنگاپوري متعهد شده بود در قرارداد 29 ميليون دلاري با كامرون، اين سرويس را در پايتخت كامرون راه اندازي كند .

سرويس هوشمند ارايه‌ي اينترنت از طريق چراغ برق به كاربران امكان مي‌دهد تا از آخرين سرويس‌ها ارايه شده از سوي عرضه كنندگان اينترنت بهره مند شوند .
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
انتظار می‌رود استفاده از فناوری VOIP در آسیا تا سال 2009 دو برابر شده و درآمد حاصل از آن از 5/5 میلیارد دلار در سال 2004 به بیش از 10 میلیارد دلار در سال 2009 برسد.
4/85 درصد از درآمد حاصل از VOIP در سال 2004 مربوط به شبکه‌های سنتی تلفن بوده است. شرکت In-Stat که در این مورد تحقیق کرده معتقد است این روند در آینده تغییر خواهد کرد.
گفتنی است هم اکنون در حدود 7/8 میلیون خط VOIP در آسیا وجود دارد که بیشتر برای مکالمات راه دور به کار گرفته می‌شوند. بخش عمده این خطوط مربوط به کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ و سنگاپور هستند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
"سيمانتك"، بزرگترين شركت توليدكننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس جهان، شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيتي ويژه مسنجرهاي "آي ام لاجيك" را خريداري كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "تك وب"، دو شركت "سيمانتك"(توليدكننده "نوترون آنتي‌ويروس") و "آي ام لاجيك" (‪ (IMlogic‬از مدتها قبل با يكديگر در زمينه توليد محصولات جديد و ارائه خدمات امنيتي همكاري نزديكي داشته و در آينده نزديك به عنوان يك شركت واحد، فعاليت خواهند كرد.

"انريكه سالم" مدير محصولات شركت "سيمانتك" اعلام كرد با توجه به افزايش روزافزون شيوع نرم‌افزارهاي مخرب در مسنجرها و نگراني كاربران از اين قبيل تهديدات اينترنتي، شركت "سيمانتك" تقويت محصولات خود را در زمينه امنيت "مسنجر"ها مدنظر قرار داده و به همين منظور شركت "آي‌ام لاجيك" را خريداري كرده‌است.

شركت "سيمانتك" در آينده نزديك از فناوري شناسايي تهديدات امنيتي مسنجرهاي شركت "آي‌ام لاجيك" به منظور هشدار دادن به شركتهاي مشترك خدمات امنيتي خود استفاده كرده و پس از آن، استفاده از فن‌آوري‌هاي شركت "آي‌ام لاجيك" در نگارشهاي جديد نرم‌افزارهاي "نورتون آنتي‌ويروس" خود را در سال ‪ ۲۰۰۶‬آغاز خواهد كرد.

به گفته كارشناسان اينترنتي، بخش اعظم بازار ‪ ۲/۵‬ميليارد دلاري نرم‌افزارهاي ضد ويروس هم‌اكنون در اختيار سه شركت "سيمانتك"، "مك آفي" و "ترند مايكرو" است كه خريداري شركت "آي‌ام لاجيك" توسط "سيمانتك" احتمالا سهم بازار اين شركت را بيش از پيش افزايش خواهد داد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بدنبال كشف يك حفره ي خطرناك در سيستم عامل ويندوز (Windows) يكي از شركتهاي كامپيوتري بلژيك با كمك كارمند روس خود توانست راه حلي موقت براي امنيت كامپيوترها پيدا كند.
بر اساس اين گزارش Ilfak Guilfanov كه در سال ۱۹۸۷ از دانشگاه مسكو فارغ التحصيل شده، از سال ۱۹۹۹ تاكنون براي شركت بلژيكي Datarescue در شهر Liège كار ميكند.
اين كارشناس كامپيوتر برنامه ي نامدار IDA Pro كه براي رديابي و كشف ويروسهاي كامپيوتري است را به دنياي كامپيوتر پيشكش كرده و هنگامي كه هفته ي گذشته در خبرها شنيد كه حفره ي خطرناكي در ويندوز كشف شده است بلافاصله دست بكار درست كردن يك راه حل براي اين مشكل شد.
به همين دليل او يك برنامه نوشت كه كامپيوتر خودش را در مقابل يورش هكرها محافظت كند. و با اينكار هكرها ديگر نميتوانستند با استفاده از حفره ي امنيتي در فايلهاي WMF يا Windows Meta File به كامپيوتر كاربران دسترسي پيدا كنند.
او اين راه حل را در وبلاگ خود نوشت و كدهاي آنرا هم در آنجا قرار داد تا كارشناسان ديگر از آن استفاده كنند ولي هنگامي كه مشخص شد ميكروسافت تا ۱۰ ژاونيه قادر نيست كه راه حلي براي اين مشكل فراهم كند، شركتهاي گوناگون امنيتي كدهاي او را مورد آزمايش قرار داده و تاييد كردند.
تمامي شركتهاي امنيتي پس از آن به كاربران خود توصيه كردند كه تا پديد آمدن وصله (patch) از سوي ميكروسافت بهتر است از اين كدها استفاده كنند ولي از آنجايي كه وبلاگ اين كارشناس توانايي سرريز شدن اين همه بازديد كننده را ندارد، شركتهاي امنيتي خودشان به ارائه ي اين برنامه ها پرداختند.
اين حفره ي امنيتي كه در برنامه ي مديا پلير ويندوز در ۲۷ دسامبر سال گذشته كشف شده است به هكرها اجازه ميدهد كه به كامپيوتر كساني كه فايلهاي آلوده را اجرا ميكنند دسترسي داشته باشند.
اين فايلها با بازديد از بعضي از سايتهاي خرابكار كه فيلم نمايش ميدهند يا بوسيله ي ايميل به كامپيوتركاربران منتقل ميشود.
تاكنون ۷۳ گونه از ويروسهايي كه براي اين حفره طراحي شده اند كشف شده است ولي تقريبا تمامي آنتي ويروسها ميتوانند آنها را شناسايي كنند.
اين ويروس تمامي نسخه هاي ويندوز را تهديد ميكند.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
بيل گيتس، رئيس شركت مايكروسافت، اخيراً طي سخناني جزييات بيشتري را در رابطه با سيستم عامل جديد اين شركت كه ويندوز «ويستا» ناميده مي‌شود به اطلاع عموم رساند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «رويترز»، وي اظهار داشت كه سيستم عامل جديد قدمي مؤثر در مطرح كردن مايكروسافت به عنوان توليد كننده اصلي سرگرمي‌هاي خانگي در خانه‌هاي آينده است كه به صورت شبكه به يكديگر متصل خواهند بود.

گيتس همچنين با كم اهميت تلقي كردن خطر رقابت از سوي شركت گوگل كه در حال حاضر جستجوگر برتر اينترنت است گفت: شركت مايكروسافت در تلاش براي كنترل نسل آينده نرم افزارهاي با رقباي نيرومندي مانند شركت آي بي ام، شركت اپل، شركت سوني و نوكيا دست و پنجه نرم مي‌كند.

سيستم عامل جديد اين شركت داراي نمودهاي خاصي از نظر صفحه رابط كاربر بوده و امكان مرور سه بعدي در بين پنجره‌هاي باز شده را به كاربر مي‌دهد و در عين حال پنجره‌هاي اين سيستم عامل شفاف هستند و كاربر مي‌تواند اطلاعاتي را كه زير آنها قرار گرفته است ببيند.

همچنين سيستم عامل جديد امكان تماشا و ضبط برنامه‌هاي ويويي با كيفيت بالا و نيز پخش موسيقي با كيفيت بسيار عالي را فراهم مي‌كند.

ويندوز ويستا همچنين امكانات قويتري براي جستجو در محتويات كامپيوتر و شبكه اي كه كامپيوتر به آن متصل است دارد.

ويندوز ويستا كه نسخه نهايي آن قرار است در نيمه دوم سال 2006 به بازار عرضه شود شامل نسخه جديد مديا سنتر خواهد بود كه با برنامه نويسي سطح بالا كاملاً همخواني خواهد داشت و نيز نسخه اينترنت اكسپلورر آن از امكانات امنيتي بهتري سود مي‌جويد.

به گفته كارشناسان فاصله پنج ساله بين معرفي ويندوزهاي اكس پي و ويستا بيشترين زماني است كه تا كنون بين معرفي دو نسخه از سيستم عامل مايكروسافت ثبت شده است. سيستم عامل ويندوز منبع اصلي درآمد اين شركت بوده و بيش از يك چهارم درآمد سالانه اين شركت را كه در حدود 40 ميليارد دلار است به خود اختصاص مي‌دهد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت آمازون درصدر فهرست بهترین فروشگاه‌های تعطیلات کریسمس قرار گرفته است.
بررسی‌های موسسه Citigroup که در قالب آن به 44 وب سایت معتبر فعال در زمینه خرید و فروش اینترنتی کالا و خدمات پرداخته شده نشان می‌دهد که آمازون از نام‌های مشهوری مانند eBay، HotTopic و ... برتر است.
Citigroup معتقد است سایت eBay اگرچه رابطه کاربری خوبی ندارد، اما تنوع محصولات آن بسیار مناسب است.
گفتنی است بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش مالی خریدهای الکترونیک در تعطیلات کریسمس سال 2006 بالغ بر 6/19 میلیارد دلار بوده است که از این بین در صد بالایی به خرید سخت افزاری اختصاص داده شده است...
--------------------------------------
جالبه که اگر من ایرانی بخوام سخت افزار با کارت اعتباری یک دوستی که در اروپا زندگی می کند بخرم اگر مقصد ایران را ذکر کنم جنس فروخته شده بدلیل تحریم بارگیری نمی شود و پول شما پس فرستاده می شود..:wacko:
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت‌‏هاي بريتانيايي در سال 2006 درصدد گسترش هات‌‏اسپات‌‏هاي اينترنت بي‌‏سيم هستند.
شركت‌‏هاي خدمات مخابراتي انگلستان بعد از آن‌‏كه توانستند در دو سال گذشته امكان دسترسي شمار زيادي از مردم اين كشور را به فناوري پهن باند فراهم كنند ، اكنون به ارايه خدمات واي فاي روي آورده‌‏اند.
در حال حاضر شركت‌‏هاي مخابراتي اين كشور فعالانه در حال نصب هات‌‏اسپات‌‏هاي اينترنت بي‌‏سيم در هشت شهر اين كشور هستند و تا ماه آينده بيش از 4 ميليون بريتانيايي از واي فاي بهره‌‏خواهند گرفت.
مقامات بريتيش تلكام مي‌‏گويند: در سال جديد ميلادي شركت‌‏ها بخش عمده فعاليت خود را بر روي گسترش خدمات بي‌‏سيم متمركز و تلاش خواهند كرد با گسترش هات‌‏اسپات‌‏ها امكان دسترسي به اينترنت پرسرعت بي‌‏سيم را براي شهروندان اين كشور در مكان‌‏هاي مختلف فراهم كنند.
گفتني است ؛ انگلستان به لحاظ گسترش خدمات اينترنتي از ديگر كشورهاي اتحاديه اروپا جلوتر است و بعد از اين كشور فرانسه در جايگاه دوم قرار دارد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
انجمن اوراق بهادار آمريكا SEC شركت McAfee را بدليل بالا بردن درآمدهايش در دوره com،dot جريمه كرد.
به گزارش بخش خبر سايت http://www.iritn.com/ ، اين شركت جريمه نسبتا سنگين 50 ميليون دلاري را پذيرفت اما به طور رسمي جرم خود را نپذيرفت. اين پول به سهامداران McAfee داده مي شود زيرا آنها در نتيجه كاهش سرمايه گذاري در بازار اين شركت ضرر ديده اند . McAfee دسامبر 2000 اعلام كرد كه آنها بايد درآمدهاي خود را دوباره اعلام كنند.
شركت McAfee بدليل اينكه درآمد خود را اشتباه عنوان كرده بود موظف به پرداخت اين جريمه شد.
اين اتهام شامل اعضاي قبلي تيم مديريت اين شركت چون مديرمالي اين شركت نيز مي شود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مايكروسافت به صورت رسمي توسعه Media Player ويندوز خود را بر روي كامپيوترهاي مكينتاش شركت اپل قطع كرد.

Adam Anderson مدير روابط عمومي مايكروسافت در گزارشي اعلام كرده است: مايكروسافت نگارش‌هاي جديد Media Player خود را براي كامپيوترهاي مكينتاش ارايه نخواهد داد.

البته مايكروسافت اجازه داده است، از نگارش‌ رايج نرم‌افزار Media Player براي كامپيوترهاي مكينتاش استفاده شود.

البته مايكروسافت مدت زمان زيادي است كه نگارش جديدي براي كامپيوترهاي مكينتاش ارايه نداده است. آخرين نگارش Media Player مايكروسافت براي كامپيوترهاي مكينتاش مدل OS X، ويندوز Media Player 9 در ماه نوامبر سال 2003 ارايه شده است.

از طرف ديگر مايكروسافت در قرارداد جديدي براي ارايه نگارش جديد نرم‌افزار Office خود بر روي كامپيوترهاي مكينتاش تا پنج سال آينده با شركت اپل به توافق رسيد.

با عملي شدن اين قرارداد مي‌توان گفت كه مايكروسافت در مجموع در چند سال اخير ارايه خدمات و محصولات خود را به كامپيوترهاي مكينتاش كاهش داده است. مايكروسافت چندي پيش از ارايه نرم‌افزار مرورگر اينترنت اكسپلورر و همچنين خدمات اينترنتي MSN بر روي كامپيوترهاي مكينتاش خودداري كرده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
گردانندگان موتور جست‌وجو گوگل به دلایلی نامعلوم از دسترسی کاربران ایرانی به یکی از سرویس‌های جدید خود موسوم به Google pack جلوگیری می‌کنند.
با استفاده از این سرویس که در آدرس http://pack.google.com قرار دارد کاربران می‌توانند یک سیستم نرم‌افزاری را به رایگان بارگذاری کنند که حاوی برخی نرم‌افزارهای عرضه شده گوگل و نیز محصولات ضدویروس و همچنین مرورگر است.
در صورتی که کاربری از ایران بخواهد به این آدرس مراجعه کند با این پیام مواجه می‌شود که «با عرض تاسف این خدمات در کشور شما در دسترس نیست.»
مشخص نیست این اقدام گوگل با چه انگیزه‌ای صورت گرفته و آیا فشار دولت آمریکا موجب چنین کاری شده است یا خیر.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
يك كارشناس رايانه‌اي كه چندي پيش براي نخستين بار از شركت "سوني" به علت گنجاندن نرم افزارهاي مخفي در "سي دي"هاي صوتي اين شركت انتقاد كرده بود هم اكنون شركت توليدكننده نرم افزارهاي ضد ويروس "سيمانتك" را به اقدامي مشابه متهم كرده است.

به گزارش سايت اينترنتي "پي سي ورلد"، "مارك روسينوويچ" محقق شركت " وينترنالز سافت ور" اعلام كرد برخي روشهاي مورد استفاده نرم افزار ضد ويروس "نورتون سيستم ووركس" شركت "سيمانتك" از نوع مخفي و موسوم به "روت كيت" بوده و هيچ توجيهي براي استفاده از اين روشهاي مخفي و بدون آگاهي كاربران وجود ندارد.

"روت كيت"(‪ (Rootkit‬معمولا به روشهايي گفته مي‌شود كه نرم افزارهاي مخرب براي مخفي كردن فعاليتهاي خود در رايانه‌ها از آن روشها استفاده مي كنند. شركت "سيمانتك" در واكنش به اتهامات اخير اعلام كرده است اگرچه نرم افزارهاي ضد ويروس اين شركت برخي اقدامات را بدون اطلاع كاربر رايانه انجام مي‌دهند اما از آنجا كه با اهداف خرابكارانه فعاليت نمي‌كنند نمي توان از واژه "روت كيت" براي آنها استفاده كرد.

با اين وجود شركت "سيمانتك" هم اكنون وصله نرم افزاري را منتشر كرده است كه استفاده از روشهاي مورد انتقاد در نرم افزار "نورتون سيستم ووركس" خود را متوقف مي‌كند.

نرم افزار "نورتون سيستم ووركس" يك فولدر مخفي در هارد ديسك رايانه كاربر ايجاد كرده و فايلهاي پشتيباني خود را در آن قرار مي‌دهد. به گفته "وينسنت ويفر" يكي از مديران شركت "سيمانتك"، هدف از مخفي كردن اين فولدر فريب كاربران نبوده و تنها براي جلوگيري از پاك شدن تصادفي آن توسط كاربر طراحي شده است.

با اين وجود، همانگونه كه نرم افزار مخفي سي دي‌هاي شركت "سوني" توسط هكرها براي فعاليت مخفيانه در رايانه‌ها مورد سوء‌استفاده قرار گرفت، فن آوري مورد استفاده توسط "سيمانتك" نيز مي‌تواند توسط هكرها به منظور مخفي كردن فايلهاي مورد نظر خود در رايانه‌ها مورد استفاده قرار گيرد و " سيمانتك" با پذيرفتن اين احتمال، وصله مورد نظر را براي اصلاح آن منتشر كرده است.

علاوه بر نرم افزار ضد ويروس "نورتون" شركت "سيمانتك"، نرم افزار ضد ويروس شركت روسي "كاسپرسكي" نيز به تازگي توسط "راسينوويچ" به استفاده از روشهاي مخفيانه "روت كيت" متهم شده اما اين شركت برخلاف "سيمانتك" هنوز به انتشار وصله اصلاحي متوقف‌كننده آن اقدام نكرده است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "مايكروسافت" نخستين وصله اصلاح‌كننده حفره‌هاي امنيتي خطرناك شناسايي شده در نگارش آزمايشي از سيستم عامل در دست طراحي "ويستا" را منتشر كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "پي سي مگزين"، وصله اصلاحي جديد مايكروسافت ايراد امنيتي شناسايي شده در موتور گرافيكي "ويندوز ويستا" را اصلاح كرده و حفره امنيتي مرتبط با فن آوري ‪ WMF‬را كه پيش از اين در سيستم عامل " ويندوز ايكس پي" اصلاح شده بود، در سيستم عامل "ويستا" ترميم مي‌كند.

حفره امنيتي فن آوري ‪ WMF‬سيستم عامل "ويندوز" به روش اجراي دستور توقف چاپ يك فايل گرافيكي مربوط مي‌شود كه با انتشار وصله اصلاحي جديد براي "ويستا" به نظر مي‌رسد اين سيستم عامل جديد نيز با طراحي ضعيف فن آوري مذكور، از لحاظ امنيتي آسيب پذير شده است.

شركت "مايكروسافت" تاكنون يك نسخه آزمايشي و چندين نگارش نمايشي( ‪ (Preview‬از سيستم عامل "ويندوز ويستا" را منتشر كرده و احتمالا تا زمان انتشار نسخه نهايي اين سيستم عامل، چند نگارش نمايشي ديگر را نيز منتشر خواهد كرد.

سيستم عامل ويندوز مهمترين محصول غول نرم افزاري مايكروسافت است كه در حدود يك چهارم از سود ساليانه چهل ميليارد دلاري اين شركت از فروش همين محصول حاصل مي‌شود.

شركت مايكروسافت همواره مدعي شده كه "ويستا" در مقايسه با نگارشهاي قبلي سيستم عامل "ويندوز" از ضريب امنيتي بسيار بالاتري برخوردار خواهد بود و شناسايي چنين حفره‌هاي امنيتي در نگارشهاي آزمايشي اين سيستم عامل مي تواند ادعاهاي اين شركت را مورد ترديد قرار دهد.

نگارش نهايي سيستم عامل "ويندوز ويستا" تا پايان سال ميلادي جاري وارد بازار خواهد شد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
35/5 ميليون ژاپني اينترنت را با سرعت حداكثر 100 مگابايت دانلود مي‌‏كنند.:blink: :blink: :blink:
محققان پيش‌‏بيني مي‌‏كنند ؛ ارزش بازار خدمات داده‌‏اي فيبرنوري محلي در منطقه آسيا - اقيانوسيه ظرف چند سال آينده به طور قابل توجهي افزايش يابد.
در حال حاضر در ژاپن و بعضي كشورهاي ديگر اين منطقه از خدماتي نظير فيبرنوري خانگي براي ارايه اينترنت فراسريع به كاربران استفاده مي‌‏شود.
محققان اين شركت پيش‌‏بيني مي‌‏كنند كه ارزش بازار اين منطقه ظرف 5 سال آينده به بيش از دو برابر افزايش يابد.
در حال حاضر ارزش اين بازار حدود 4/4 ميليارد دلار است كه انتظار مي‌‏رود تا پايان سال 2009 به 3/10 ميليارد دلار افزايش يابد.
فعاليت‌‏هاي گسترده و پيشتازانه دولت ژاپن و اپراتورهاي اين كشور باعث ايجاد اولين شبكه خدمات فيبرنوري به خانه‌‏ها در سال 2001 شد. اين نوع سرويس اينترنت به گونه‌‏اي است كه هر خانه يا شركتي داراي ارتباط داده‌‏اي فيبرنوري مستقل است.
هزينه اين نوع خدمات براي مردم ژاپن حدود 40 دلار در ماه است و كاربران اينترنت را با سرعت حداكثر صد مگابايت دريافت مي‌‏كنند.:blink: :blink: :blink:
شمار كاربران اين خدمات در ژاپن ماهانه حدود 200 هزار نفر افزايش مي‌‏يابد و انتظار مي‌‏رود شمار كاربران اين سرويس در پايان ماه مارس 2006 به حدود 35/5 ميليون نفر برسد.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
مقامات شرکت مایکروسافت توافقنامه‌ای با اپل منعقد کرده‌اند که بر مبنای آن پشتیبانی از نسخه سازگار با مکینتاش نرم‌افزار Office این شرکت تا 5 سال دیگر ادامه می‌یابد. این پشتیبانی هم رایانه‌های مبتنی بر تراشه‌های Power pc شرکت IBM و هم رایانه‌های مجهز به تراشه‌های اینتل را شامل می‌شود.
Office سازگار با مکینتاش قرار است تغییر هم بکند و از جمله با فرمت‌های جدید Open XML نیز سازگار شود. پیش از این گفته می‌شد مایکروسافت تنها تا پایان ماه مارس سال 2006 یعنی حدود سه ماه دیگر از Office مکینتاش پشتیبانی خواهد کرد.
غول نرم‌افزاری جهان پیش از این از به روز کردن مسنجر نسخه 1/5 خود در رایانه‌های مکینتاش نیز سخن گفته بود.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شرکت نرم‌افزاری ادوب، محصول جدیدی ویژه ویرایش عکسهای دیجیتالی با نام Lightroom ارائه کرده ‌است رقیبی جدی برای نرم‌افزار مشابه شرکت اپل محسوب می‌شود.

محصول جدید ادوب به نام Lightroom‬ ویژه استفاده عکاسان حرفه‌ ای طراحی شده است و با ظاهری متفاوت از نرم‌افزارهای گرافیکی مشابه، میزان دقت روی عکسها را افزایش می‌ دهد.

Shantanu Narayen، رییس و مدیر اجرایی ادوب اعلام کرد نرم‌افزار Lightroom که هم‌اکنون به صورت آزمایشی ارائه شده است، نشان دهنده نوآوری این شرکت در زمینه ویرایش تصاویر رایانه‌ای به ویژه عکسهای دیجیتالی خام است که به عنوان مکملی برای نرم‌افزار فوتوشاپ ، کاربردهای بسیاری برای عکاسان حرفه‌ای خواهد داشت.

شرکت ادوب در ماه آوریل سال گذشته نگارش اولیه از نرم‌افزار Lightroom عرضه کرده بود و از آن زمان تاکنون با استفاده از نظرات کاربرانی که این محصول را آزمایش کرده بودند، برای بهبود و تکمیل این نرم افزار بهره گرفته ‌است.

نگارش آزمایشی نرم‌افزار Lightroom هم‌اکنون تنها در رایانه‌های مکینتاش شرکت اپل قابل نصب است اما نسخه نهایی آن در رایانه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز نیز قابل اجرا خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار، پشتی‌بانی از عکسهای دیجیتالی خام تهیه شده توسط ‪ صد ‬مارک متفاوت از دوربینهای دیجیتالی و مدیریت و طبقه‌ بندی آسان این عکس ها می باشد که کمک بزرگی برای عکاسان حرفه‌ ای محسوب می‌شود.

شرکت ادوب، ابداع‌کننده فایلهای اسناد رایانه با فرمت PDF هم‌ اکنون با نرم‌افزارهای قدرتمندی نظیر فوتوشاپ بخش بزرگی از بازار برنامه های گرافیکی را در اختیار گرفته ‌است.
 

esfandiyar2002

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
5 آپریل 2004
نوشته‌ها
8,484
لایک‌ها
7
محل سکونت
TABRIZ
شركت "اپل" به علت زير نظر گرفتن رفتار كاربران توسط نگارش جديد نرم‌افزار خريداري اينترنتي ترانه‌هاي ديجيتالي و پخش موسيقي "آي تيونز" خود مورد انتقاد شديد قرار گرفته‌است.

به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، نگارش جديد "آي تيونز" كه شركت "اپل" در تاريخ دهم ژانويه معرفي كرده‌است، با استفاده از قابليتي به نام "ميني استور"، ترانه‌هاي موسيقي را كه هر كاربر توسط رايانه خود پخش مي‌كند، شناسايي كرده و با توجه به آنها، ترانه‌هاي مشابهي را از بانك اطلاعاتي خود استخراج كرده و براي خريد به كاربر پيشنهاد مي‌كند.

شركت "اپل" بدين منظور به جمع‌آوري اطلاعات در مورد هر كاربر مجزاي خدمات "آي تيونز" خود پرداخته و اين امر بدون آگاهي كاربران و اعلام قبلي شركت "اپل" صورت مي‌گيرد.

به گفته مقامات شركت "اپل"، اين شركت پس از پيشنهاد ترانه‌هاي قابل خريداري به هر كاربر، اطلاعاتي را كه درباره او و علاقه‌مندي‌هايش جمع‌آوري شده حذف مي‌كند و اين اطلاعات در هيچ مكان ديگري مورد استفاده قرار نمي‌گيرند.

با اين وجود، انتقادات شديد اخير از شركت "اپل" به علت جمع‌آوري اطلاعات شخصي مربوط به كاربران، اين شركت را مجبور كرده تا روش غيرفعال كردن ويژگي "ميني استور" در نگارش جديد نرم‌افزار "آي تيونز" را در وب سايت خود منتشر نمايد.

كارشناسان رايانه‌اي عقيده دارند شركت "اپل" بايد همزمان با انتشار نگارش جديد "آي تيونز"، قابليت جمع‌آوري اطلاعات شخصي كاربران در اين نرم‌افزار را نيز به صورت روشن و شفاف بيان كرده و روش غيرفعال ساختن آن را نيز از ابتدا بيان مي‌كرد.

به هر صورت اقدام سريع "اپل" براي اعتمادسازي و انتشار روش غيرفعال كردن ويژگي "ميني استور" در نگارش جديد "آي تيونز" احتمالا مانع از آن خواهد شد كه بازار پر رونق فروش اينترنتي موسيقي شركت "اپل" دچار آسيب شده و تعداد كاربران نرم‌افزار "آي تيونز" كاهش پيدا كند.
 
بالا