برگزیده های پرشین تولز

اخبار و مسائل مربوط به سینمای ایران

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
2-1-20131220124239.jpg

«عصبانی نیستم!» دومین فیلم بلند سینمایی رضادرمیشیان پس از «بغض» است که نسخه بازبینی آن پنج‌شنبه شب (28 آذرماه) و دو روز قبل از پایان موعد مقرر تحویل دفتر جشنواره شد.

این در حالی است که با پایان تدوین «عصبانی نیستم!» توسط هایده صفی‌یاری، طراحی صدای این فیلم توسط محمدرضا دلپاک در استودیو «مون» ادامه دارد و کلیه مراحل فنی آن در حال انجام است تا هر چه سریعتر نسخه نهایی فیلم برای نمایش در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فجر آماده شود.

فیلم اجتماعی «عصبانی نیستم!»، داستان دو جوان به نام‌های نوید و ستاره است که در تهران زندگی می‌کنند. باران کوثری نقش «ستاره» و نوید محمدزاده نقش «نوید» را بازی کرده و تعداد زیادی از بازیگران تئاتر آن‌ها را همراهی می‌کند.

فیلم‌برداری «عصبانی نیستم!» درمیشیان پنج‌شنبه 24 مردادماه امسال آغاز و پس از 52 جلسه در 19 مهرماه در سکوت خبری به پایان رسید. تمام صحنه‌های این فیلم مستقل در تهران و در بیش از 60 لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی ‌ترین نقطه تهران انجاکم شده است. باران کوثری، نوید محمدزاده،رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضا میرآقا،تینو صالحی،رضا کولغانی،وحید قاضی‌زاهدی،عباس جمالی،امین میری،مرجان قمری،سجاد تابش،احمد یاوری،پژمان کاشفی،محمد کارت،مینا‌ کریمی‌جبلی،حامد شیخی، مهران میرزایی،اکبر لطیفی،سام رجبی، شیما بختیاری،کیارش خداشناس،مهدی رودافشانی،امید محمدزاده، جواد جوینده‌میرزا و... بازیگران «عصبانی نیستم!» هستند.


«عصبانی نیستم!» از تولیدات مستقل سینمای ایران است‌ کهبرای ساخت آن از هیچ نهاد، سازمان، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیر دولتی هزینه، وام و کمک هزینه‌ای دریافت نشده است.

ایسنا
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
2-1-20131224212747.jpg

نسخه اولیه فیلم در آخرین روز از مهلت تحویل فیلمها به دفتر جشنواره ارسال شده است.

«لامپ صد» با نام قبلی هیولا نوشته سعید آقاخانی است و داستان زندگی فرزین با بازی محسن تنابنده را روایت می کند که دچار اعتیاد شده و خانواده اش را در طول داستان درگیر ماجراهایی می کند.

محسن تنابنده،ساره بیات،مسعود کرامتی،پوریا پورسرخ،نیما شاهرخ شاهی و حمید لولایی ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.


صداگذاری و تدوین «لامپ صد» بطور هم زمان آغاز شده است و فیلم قطعا در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت.


عوامل و دست اندرکاران اصلي این فیلم عبارتند از:نویسنده و کارگردان:سعید آقاخانی،تهیه کنندگان:محسن محسنی نسب،احسان دلاویز،مجری طرح:محسن تنابنده،مدیر تولید:حسن مصطفوی،مدیر فیلمبرداری:امیر معقولی،طراح چهره پردازی:عبدالله اسکندری،تدوین:بهرام دهقانی،صدابردار:مهران ملکوتی،طراح صحنه و لباس:گلرخ حقیقی،برنامه ریز:فرشاد ارج،دستیار اول کارگردان:مصطفی تنابنده،عکاس مریم تخت کشیان،مشاور رسانه ای:منصوره بسمل.
 

fanoseshab

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
312
در فاصله سی‌و‌سه روز تا افتتاحیه
رونمایی از نیمی از کلکسیون سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر


شانزده فیلم حاضر در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند که بنا بر‌ پیش‌بینی‌ها، آثاری از ابراهیم حاتمی‌کیا، رخشان بی‌اعتماد، مسعود کیمیایی و احمدرضا درویش به عنوان مهم‌ترین آثار حاضر در این لیست، بیش از پیش به چشم می‌آید و البته غیبت «محمد (ص)» اثر مجید مجیدی نیز قابل تامل است.

به گزارش «تابناک»، شانزده فیلم ایرانی پذیرفته شده بخش مسابقه سینمای ایران و نگاه نو سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در نخستین جلسه جمع‌بندی هیأت انتخاب به جشنواره فیلم فجر راه یافته‌اند؛ آثاری که به نظر می‌رسد، اعلام رسمی‌شان پس از تأیید هیأت بازبینی وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شده و در واقع حضورشان روی پرده جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را باید قطعی دانست.

326012_368.jpg

صابر ابر و امیرحسین ثقفی در صحنه ای از «همه چیز برای فروش»

هرچند درباره برخی فیلم‌های حاضر در بخش فیلم اولی‌ها یا‌‌ همان «نگاه نو» حرف‌ و حدیث‌های بسیاری مطرح است، آنچه با اطمینان می‌توان گفت، اینکه حضور آثار جدی چون «چ»، ساخته ابراهیم حاتمی کیا، «رستاخیز» اثر مهم احمدرضا درویش، «قصه‌ها»ی رخشان بنی‌اعتماد و البته «همه چیز برای فروش» امیرحسین ثقفی است. ثقفی با فیلم «مرگ کسب و کار من است»، نشان داد آثار ریشه‌داری را از او ‌خواهیم دید، ولی فیلم دومش به بهانه‌ای چون خشن بودن، مجوز حضور به جشنواره سی‌و‌یکم را دریافت نکرد و این اثر در اکران نیز قرار نگرفت تا جشنواره سی‌و‌دوم فرا رسد.

فیلم «گذشته» رخشان بنی اعتماد نیز‌ که برخی جریان‌ها برچسب‌هایی ‌‌به این اثر چسباندند و دوباره در آستانه جشنواره در حال تکرارش هستند، در وضعیت معلقی است و اکنون با رفع تعلیق فیلم، فرصت نمایشش در جشنواره سی و دوم فراهم آمده است. ظاهراً این اثر به نسبت برخی از آثار پیشین خانم کارگردان، کیفیت پایین‌تری دارد، ولی شمار ‌بالای کاراکتر‌ها و بازیگران مشهوری که در آن نقش آفرینی می‌کنند و البته مجموعه حملاتی که از سوی یک جریان خاص متوجه این اثر شده و ظاهراً قرار نیست متوقف شود، می‌تواند این اثر را در جشنواره و همچنین در گیشه به شدت مورد توجه قرار دهد.

326018_274.jpg


بابک حمیدیان در صحنه‌ای از فیلم «چ»

در این میان از «تمشک» به کارگردانی سامان سالور نیز نمی‌توان غافل شد که در لوکیشنی در شمال کشور ضبط شده و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که باز هم شاهد یک بازی متفاوت از مهران احمدی در این اثر خواهیم بود. «متروپل» مسعود کیمیایی با بیم و امیدهای فراوانی همراه شده و مشخص نیست، این هندوانه دربسته چه رنگی باشد! کش‌و‌قوس‌های فراوانی که در‌ ساخت این اثر بوده و همچنین کستینگ این اثر، هر ناظری را به صبر دعوت می‌کند.

محمدمهدی عسکرپور با فیلم «مهمان داریم» به جشنواره فیلم فجر بازگشته تا در دوره‌ای که احتمالاَ جواد شمقدری و دوستانش سری به کاخ جشنواره نخواهند زد، کاملاً تغییر مختصات سینمای ایران را بتوان حس کرد؛ تغییر مختصاتی که البته در حد انتظار نبوده، ولی اگر آن را تنها یک «شروع» تعبیر کرد، می‌تواند برای سینمای ایران امیدبخش باشد. از «ملبورن» نیما جاویدی هم غافل نشوید که احتمالاً فیلم خوبی است!

326017_718.jpg

پرویز پرستویی در صحنه ای از «مهمان داریم»

در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) فیلم‌های زیر پذیرفته شده‌ اند:

تمشک، کارگردان: سامان سالور
بازیگران: نیکی کریمی، مهدی پاکدل و سمیرا حسن پور
خلاصه داستان: حمید و هما زوج ناباروری هستند که تصمیم گرفته اند از راه اجاره‌ی رحم بچه‌دار شوند. این دو در راه پیگیری و انتخاب شخص مورد اطمینان برای این منظور به زن جوانی به نام رضوان بر می خورند که با وجود شرایط مساعد دارای مشکلاتی است.

چ، کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا
بازیگران: فریبرز عرب نیا، سعید راد، بابک حمیدیان و مریلا زارعی
خلاصه داستان: فیلم، دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران را نشان داده و از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد 1358 زندگی شهید چمران را روایت کرده است.

326053_341.jpg

هانیه توسلی، مصطفی زمانی و هومن سیدی در نمایی از «خط ویژه»

خط ویژه، کارگردان: مصطفی کیایی
بازیگران: مصطفی زمانی، هانیه توسلی، میلاد کیمرام، هومن سیدی، میترا حجار، سام قریبیان، محسن کیایی و پریناز ایزدیار
خلاصه داستان: فیلم، داستان پول هنگفتی است که بدست چند جوان می افتد و...

رستاخیز، کارگردان: احمدرضا درویش
بازیگران: حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، آرش آصفی، پوریا پورسرخ، بابک حمیدیان، انوشیروان ارجمند، بهادر زمانی،علی جاوید فر و میرطاهر مظلومی
خلاصه داستان: رستاخیز، فیلمی تاریخی، مذهبی و حماسی است که مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.

326054_421.jpg

حامد بهداد و یکتا ناصر در نمایی از «زندگی جای دیگری است»

زندگی جای دیگری است، کارگردان: منوچهر هادی
بازیگران: حامد بهداد، نیکی کریمی، پارسا پیروز فر و یکتا ناصر
خلاصه داستان: این فیلم، داستان مردی به نام داود، بهیار مجرب بیمارستان است که بیماران مبتلا به مرگ را احیا می‌کند اما حالا مرگ به سراغ او آمده است.

قصه‌ها، کارگردان: رخشان بنی اعتماد
بازیگران: مهدی هاشمی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا، پیمان معادی، نگار جواهریان، باران کوثری، بابک حمیدیان، فرهاد اصلانی، محمد رضا فروتن، مهراوه شریفی نیا، حبیب رضایی و...

326057_384.jpg

مهناز افشار در نمایی از «متروپل»


گنجشکک اشی مشی، کارگردان: وحید نیکخواه آزاد- مسعود کرامتی- غلامرضا رمضانی
بازیگران: نگار نیکخواه آزاد، پوریا ایمانی

متروپل، کارگردان: مسعود کیمیایی
بازیگران: مهناز افشار، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، شقایق فراهانی، ساعد سهیلی، سحر دولت‌شاهی، یوسف مرادیان و میلاد کی‌مرام خلاصه داستان: زنی به نام خاتون در یک نیمه شب به یک باشگاه بیلیارد پناه می برد که دو دوست در آن مشغول بازی هستند. قصه فیلم جدید کیمیایی از یک نیمه شب تا صبح روایت می شود.

مهمان داریم، کارگردان: محمد مهدی عسگرپور
بازیگران: پرویز پرستویی، آهو خردمند، بهروز شعیبی، سهیلا گلستانی، معصومه قاسمی‌پور، مهدی صادقی و محمد صادقی
خلاصه داستان: قصه فیلم در مورد پیرمرد و پیرزنی است که به همراه فرزند جانبازشان زندگی می کنند.اعضاء این خانواده تلاش می کنند تا مقدمات استقبال از مهمانی که در راه است را فراهم کنند.

326058_671.jpg

نمایی از فیلم «رستاخیز»

همه چیز برای فروش،
کارگردان: امیرحسین ثقفی

بازیگران: صابر ابر، مریلا زارعی، مزدک میرعابدینی، محمود نظرعلیان، ساعد سهیلی، سارا کاشفی جواد عزتی و حبیب رضایی
خلاصه داستان: داستان سرنوشت انسان هایی که برای رسیدن به حقشان به اجبار محکوم به عدل هستند را روایت می کند.


در بخش مسابقه فیلم‌های اول (نگاه نو) شش فیلم پذیرفته شده‌اند:


ارسال یک آگهی تسلیت، کارگردان: ابراهیم ابراهیمیان
بازیگران: صابر ابر، نازنین بیاتی، پریوش نظریه، خسرو بامداد و رابعه مدنی
خلاصه داستان: ریحان و طاها مدتی است به واسطه یک آگهی در روزنامه مشغول پرستاری از پیرمردی به نام منوچهر آصف هستند. به زودی در خانه آصف حوادثی رخ می‌دهد که طاها و ریحان را دچار استیصال کرده و آنها را بر سر دو راهی تصمیم‌گیری قرار می دهد.

326059_708.jpg

پژمان بازغی در نمایی از فیلم «انارهای نارس»

انارهای نارس، کارگردان: مجیدرضا مصطفوی
بازیگران:
آنا نعمتی، پژمان بازغی، مهران رجبی، قطب الدین صادقی، رابعه مدنی، شبنم معززی، مجید مشیری، شیوا خسرو مهر، محمد عباسی‌نژاد، بهاره مشیری و حامد طلانی
خلاصه داستان: آدمی که منتظر است هیچ نشانی ندارد... هیچ نشانه خاصی... فقط با هر صدایی بر می‌گردد...

با دیگران، کارگردان: ناصر ضمیری
بازیگران: حسین محجوب ، هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، حمیدرضا آذرنگ و لیلا زارع
خلاصه داستان: آرزو به دلیل سقط جنین های مکرر، امید خود را به داشتن فرزند از دست داده و زندگی مشترک او با امیرحسین در شرایط بحرانی قرار دارد. مریم، دوست و همکار او با اقدامی فداکارانه، مسیر تازه ای را در برابر این زوج جوان قرار می دهد.اما آزادی یعقوب شوهر سابق طاهره از زندان زندگی آنها را پیچیده می کند.

326011_124.jpg

پیمان معادی و نگار جواهریان در نمایی از فیلم «ملبورن»

چند متر مکعب عشق، کارگردان: جمشید محمودی
بازیگران: ساعد سهیلی، مسعود میرطاهری، علی استادی، نادر فلاح و …

سیزده، کارگردان: هومن سیدی
بازیگران: امیر جعفری، آزاده صمدی، ریما رامین فر، امیر جدیدی، ویشکا آسایش و مهران احمدی
خلاصه داستان: پسر 13 ساله ای است در سن رشد، پدر و مادرش از هم جدا می شوند. او به دلیل تنهایی و عقده هایی که برایش به وجود آمده به جوان های بزرگتر از خودش پناه می برد و این باعث تغییر و تحولی در وی می شود که هویت واقعی و اصلی او را تغییر می دهد.

ملبورن، کارگردان: نیما جاویدی
بازیگران: پیمان معادی، نگار جواهریان، الهام کردا، روشنک گرامی، پرستو مقدم و مارتین شمعون‌پور
خلاصه داستان: این فیلم که درامی معمایی است، داستان زوجی جوان را روایت می‌کند که در آستانه سفر، ناخواسته درگیر ماجراهایی پیچیده می‌شوند.
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
83315770204858016304.jpg

محمدقاصد اشرفی (رییس انجمن سینماداران)‌ در گفت‌وگویی با ایسنا، در این‌باره توضیح داد: سینماها از ساعت 19 دوشنبه (9 دی‌ماه) تعطیل می‌شوند و در روز سه‌شنبه که وفات پیامبر اکرم (ص)‌ است هم تعطیل هستند.

وی افزود: پس از آن، سینماها روز چهارشنبه (11 دی‌ماه) به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهند و فیلم‌ها را روی پرده می‌برند اما روز پنج‌شنبه (12 دی‌ماه) که مصادف با شهادت امام رضا (ع)‌ است، دوباره تعطیل خواهند بود.

اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: سالن‌های سینمای کل کشور، از صبح جمعه (13 دی‌ماه) روال عادی کاری خود را از سر می‌گیرند.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
[h=1]نرگس محمدی در یک فیلم عاشقانه جدیدش[/h]


185470.jpg

فیلم «با من از عشق بگو» به کارگردانی فرید کلهر و تهیه کنندگی بابک برجسته برای نمایش تدوین مجدد شد و در حال حاضر روزهای پایانی مراحل فنی خود را می گذراند. در همین زمینه برجسته گفت: «فیلم بنا به اعلام شورای سه نفره در دولت گذشته قرار شد تا به نمایش عمومی درآید مشروط بر اینکه موسیقی اش تغییر کند. با این حال مسعود یزدانی فر موسیقی جدیدی را با سازهای زنده برای فیلم ساخت و حتی روزبه کلباسی آن را تدوین مجدد کرد و زمان آن نیز به 87 دقیقه رسید».
او اضافه کرد: «این تغییرات با هزینه بالایی در فیلم لحاظ شد و حال و با توجه به تغییر دولت، شورای جدید پروانه نمایش جواب مشخصی به ما نمی دهند و در واقع به نوعی بلاتکلیف شده ایم. از طرفی این تغییرات باعث شد تا مجدداً برای فیلم هزینه هایی را متحمل شویم و در حال حاضر با توجه به عدم نمایش آن تمامی این اقدامات بی فایده بوده و هیچکس نیز پاسخگو نیست. امیدوارم بزودی مشکل این فیلم حل شود تا بتوانیم برای نمایش آن تصمیم قطعی بگیریم».

مهران احمدی، امیرحسین رستمی، نرگس محمدی، محمدرضا داودنژاد، مجید مشیری، آرام یوسفی نیا، امین ایمانی و (با حضور) علی برجسته بازیگران اصلی این فیلم هستند.
«با من از عشق بگو» داستان زندگی نیما (احمدی) را روایت می کند که پس از آزاد شدن از زندان متوجه مریضی نامزد سابقش (یوسفی نیا) می شود. در همین حین با پیدا شدن کیف فرزاد- که از قضا مبلغ قابل توجهی در آن قرار دارد- اتفاقاتی برای نیما رخ می دهد که... .
سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از: صدابردار: حامد صمدزاده، طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی دوست، طراح گریم: فریدا صفائیان، منشی صحنه: داریوش اسقایی، مدیر تولید: سیدمحمد صالحی، مدیر تصویربرداری: رحیم بشارتی، دستیار اول کارگردان: مریم وانشانی، برنامه ریز: پروین مقدم زاده، نویسنده: آرش زارع، جانشین تولید: شهداد ضرغام زاده.
5fqkfr19z6yt2q4s5wo.jpg

نرگس محمدی در یک فیلم عاشقانه جدیدش
tpz4gk9c2tghrlxx164q.jpg

نرگس محمدی در یک فیلم عاشقانه جدیدش
kgzkpzenl95h6ad3.jpg
jf5cfgd40m8e5wu8tu3.jpg
5zw4mya48wrf7peh8363.jpg


شبکه ایران
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
رویگری در آی سی یو ماندنی شد

رضا رویگری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون همچنان در بخش آی سی یو یکی از بیمارستان های تهران بستری است.

به گزارش ایرنا، رویگری که از روز جمعه 13 دی ماه در بیمارستان پارسیان بستری شده است، همچنان در بخش مراقبت های ویژه بسر می برد.

یکی از دست اندرکاران بخش آی سی یوی این بیمارستان به خبرنگار ایرنا گفت: این بازیگر سینما و تلویزیون از روز جمعه در بخش آی سی یو بیمارستان پارسیان بستری شده است.

وی بدون اینکه به دلیل بستری شدن این بازیگر اشاره کند یادآور شد: رویگری در بخش آی سی یو همچنان تحت نظر است اما حال او در روزهای اخیر رو به بهبود است.

رضا رویگری در سال 1325 در منطقه تجریش در تهران به دنیا آمد. وی در جوانی به نقاشی روآورد و با نمایش ویس و رامین به کارگاه نمایشی پیوست. او در جشنواره های نانسی، ورشو و چند شهر آلمان و آمریکا نمایش هایی را اجرا کرده است. بازی در سریال های تلویزیونی را با سریال محله بهداشت شروع کرد. با فیلم عقابها به کارگردانی زنده یاد خاچیکیان به سینما آمد و 28 فیلم سینمایی بازی کرد و برای کارهای خود آهنگسازی نیز کرد. او در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و آمریکا شرکت کرد رضا رویگری تاکنون سه آلبوم موسیقی با نامهای از عشق گفتن و غوغا و کازابلانکا به بازار هنر عرضه کرده است.

وی همچنین، خوانندۀ سرود معروف ایران ایران دراول انقلاب است.

شور شیرین، اخراجی ها 3، بوتیک، مسافر ری، بلوف، گناهکاران از جمله فیلم هایی است که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

بازی در نقش کیان ایرانی در سریال مختارنامه از جمله نقش های ماندگار این بازیگر محسوب می شود.
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
«تجربه» بخش تازه فجر 32

ظاهراً جمعه شب جلسه اعضاي هيأت انتخاب تا ديروقت ادامه يافته و گويا جز فيلم نعمت‌ا... كه نسخه‌اي از آن ديده شده، فيلم يكي از فيلمسازان نزديك به مديريت سابق سينما نيز كه در مراحل اوليه رد شده بود، به فهرست فيلم‌هاي جشنواره اضافه شده است.

«تجربه» بخش تازه جشنواره امسال

اما نكته جالب توجه اضافه شدن بخش تازه به جشنواره فيلم فجر است. شنيده‌هاي خبرنگار باني فيلم از افزوده شدن بخش «تجربه» به جشنواره امسال حكايت دارد. ظاهراً فيلم‌هايي كه لحن تجربي دارند و مورد توجه هيأت انتخاب براي حضور در بخش مسابقه قرار نگرفته‌اند در اين بخش تازه تأسيس حضور خواهند يافت.
گويا بخش «تجربه» رقابتي نيز خواهد بود و به برگزيده‌‌ اين بخش سيمرغ اهدا خواهد شد.

فهرستي كه رسانه‌اي نشد

دبیر جشنواره فیلم فجر در نشست مطبوعاتی این رویداد سینمایی اعلام کرد 20 دی آخرین جلسه ارزیابی فیلم های باقیمانده برای راه یافتن به بخش مسابقه برگزار و متعاقباً فهرست نهایی اعلام می شود، اما در حالیکه صبح روز شنبه رسانه ها و فیلمسازان منتظر نتایج بازبینی و جلسات چند باره هیأت انتخاب بودند. این فهرست اعلام نشد.

سخنگوي هيأت انتخاب: ليست نهايي را به دبيرخانه جشنواره تحويل داده‌ايم

علی معلم در همین زمینه به خبرنگار «بانی فیلم» گفت: جلسه ارزیابی فیلم ها برای راه یافتن به بخش مسابقه جمعه شب به پایان رسید. هیأت انتخاب لیست نهایی را دبیرخانه جشنواره تحویل داد. حال اعلام نتایج با روابط عمومی و دبیرخانه جشنواره است نه با ما...
او در خصوص اینکه آیا در انتخاب فیلم های نهایی جشنواره با چالش مواجه شدند گفت: خیر هیچ چالشی در کار نیست. آنچه که مسلم است کار هیأت انتخاب به پایان رسیده و امروز یا هر وقتی که دبیرخانه جشنواره تصمیم بگیرد لیست نهایی را اعلام می کند.

بعد از صحبت های علی معلم با جلیل اکبری صحت مدیر روابط عمومی این رویداد تماس گرفتیم. او نيز با تأييد صحبت‌هاي معلم گفت: کار هیأت
انتخاب جشنواره به پایان رسیده. لیست نهایی فیلم ها به جشنواره تحویل شده.
او گفت: آنچه که مشخص است کار هیأت انتخاب به پایان رسیده اما از اینجا به بعد جشنواره مشغول تصمیم گیری در مورد اعلام نهایی فیلم هاست. به محض اینکه لیست نهایی به دستمان برسد آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم.

«رنج و سرمستي» در راه جشنواره!

علی معلم سخنگوی هیات انتخاب جشنواره فجر خبر از ارائه نامه هیات انتخاب به جشنواره می‌دهد، نامه‌ای که در آن تکلیف بسیاری از علامت سوال‌های جشنواره روشن شده است اما از گوشه و کنار نام برخی از فیلم‌ها به عنوان آثار راه‌یافته به جشنواره شنیده می‌شود.
به گزارش فارس، براساس برخی خبرها که یا از هیات انتخاب درز پیدا کرده است و یا از منابع دیگر جشنواره به نظر می‌رسد تکلیف حداقل سه فیلم روشن شده است حضور دو فیلم «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی و «آریش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌‌الله در بخش مسابقه سینمای ایران قطعی شده است.
با اضافه شدن «حق سکوت» به فیلم‌های بخش مسابقه حوزه هنری امسال سه فیلم در جشنواره خواهد داشت. «میهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی دیگر آثار تولیدی حوزه هنری در جشنواره سی‌و‌دوم هستند.

همچنین فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» به کارگردانی جهانگیر الماسی نیز به مسابقه فیلم‌های اول راه‌یافته است.
همچنین شنیده‌ها از اضافه شدن «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی به بخش مسابقه حکایت دارد و در صورتیکه فیلم مهرجویی نیز به بخش مسابقه راه یابد از 5 فیلمی که دبیر جشنواره اعلام کرده بود جشنواره منتظر آنها خواهد ماند تاکنون سه فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرده‌اند.

بنابر این گزارش عدم حضور فیلم‌هایی نظیر شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار و «پاپ » به کارگردانی احسان عبدی پور در بخش مسابقه به تعبیر برخی کارشناسان از جمله اولین شگفتی‌های جشنواره سی‌و‌دوم است.

گزارش جشنواره فیلم فجر در شورای عالی انقلاب فرهنگی

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.
در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گزارشی از روند جشنواره ارائه کرد و اعضای کمیسیون نظرات خود را درباره جشنواره بیان کردند. در این جلسه مقرر شد رویکردها، سیاست ها و راهبردهای جشنواره بین المللی فجر در تعامل کمیسیون هنر و معماری با سازمان سینمایی تدوین و نهایی شود تا در دوره های آینده جشنواره بین المللی فجر بر اساس آن رویکردها برگزار شود.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو؛ رئیس کمیسیون هنر و معماری در ابتدا گفت: یکی از وظایف کمیسیون هنر و معماری پرداختن به جشنواره های مختلف هنری فجر به عنوان مهمترین رویدادهای هنری کشورمان و بررسی آنهاست. برگزاری بهتر و اثرگذارتر جشنواره و حضور هنرمندان با تجربه با نگاههای مختلف رویکرد مسوولان هنری و هنرمندان است و امیدواریم امسال جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور سینماگران و کارکردانان نسل های مختلف پربارتر از دوره های قبل برگزار شود و به پویایی بیشتر سینما کمک کند.

دکتر ایمانی درباره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر نقطه عطف انقلاب اسلامی در بخش های مختلف هنری از جمله سینماست و در این حوزه مسایل و آسیب هایی وجود دارد. سینما از مقوله هایی است که بر اساس معیارها و شاخص های **** می تواند مسیر توسعه را پیشبرود.
علیرضا رضا داد؛ دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر درباره تغییر و تحولات دولت و به تبع آن به چگونگی فعالیتهای برگزاری جشنواره فجر پرداخت و گفت :امروزه تحولات فیلمسازی در ایران بسیار متنوع شده است و با یک وضعیت جدید مواجه هستیم. بعضی از فیلمسازان با گرفتن پروانه ساخت فیلم به تولید می پردازند، بعضی دیگر فیلم های خود را قبل از نمایش داخل به جشنواره های خارجی می فرستند و انعکاس موفقیت بیرونی مسایل درونی را تحت الشعاع قرار می دهد که آنها هم برای حضور در جشنواره متقاضی هستند.
رضاداد با ارائه گزارشی از روند جشنواره گفت: از مهرماه با شروع کار به عنوان دبیر جشنواره، ستاد اولیه تشکیل شد و از تجارب گذشته برای برنامه ریزی جشنواره استفاده شد. امسال با سیاستی روشن امور جشنواره بررسی می شود و سعی کردیم بین هنرمندان یک گفت و گو و تعامل فرهنگی برقرار کنیم.

دبیر سی و دومین جشنواره بین الملی فیلم فجر ادامه داد: علاوه بر هنرمندان با سابقه و کارگردانان پیشکسوت و شاخص سینما، یک موج جدی در مورد فیلم اولی ها داریم که استعدادهای درخشانی وجود دارد و این کارگردانان جوان حرف هایی برای گفتن دارند. عده ای از کارگردانان قبل از انتخابات پروانه ساخت گرفتند و بعد از انتخابات هم شاهد علاقه هنرمندان برای حضور در جشنواره هستیم.
وی سپس به تنوع فیلم ها، آثار و جوایز خاص جشنواره امسال پرداخت و گفت: اعتقاد ما بر این است که همه هنرمندان و کارگردانان سینمای ایران زیر چتر جشنواره حضور داشته باشند.

در پایان جلسه، اعضای کمیسیون نظرات و دیدگاههای خود را درباره جشنواره بین المللی فیلم فجر بیان کردند. عدم تساوی جوایز جشنواره های فجر در رشته های مختلف، برنامه سازمان سینمایی برای در حوزه جشنواره فیلم برای سال آینده، تدوین ایین نامه جشنواره، تعامل با هنرمندان، استقلال بخش سینمایی بین الملل جشنواره، پرهیز از افراط و تفریط از مواردی بود که اعضای کمیسیون مطرح کردند و درباره آنها بحث و گفت و گو شد.

محمد حسین ایمانی رئیس کمیسیون هنر و معماری، محمد علی خبری دبیر کمیسیون و اسماعیل آذر، محمد علی رجبی، حمید نوربخش، مجتبی آقایی، مجید شریف زاده، حسین نیرومند، حسن ریاحی، محمدرضا جعفری جلوه(مدیر عامل بنیاد فارابی)، حسن بلخاری و حسین پارسایی در این جلسه حضور داشتند.
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
27 سالن و 106 سانس نمایش فیلم ها جشنواره‌ فیلم فجر برای تهرانی ها

هرچند هنوز جدول پخش فیلم های سینمایی حاضر در بخش های مختلف در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینماهای مردمی اعلام نشده است، اما طبق آخرین جدول پخش فیلم ها در بخش های مختلف در 27 سالن سینما منتشر شده است.

این جدول که هنوز اسامی فیلم های حاضر در جشنواره در آن ذکر نشده است، نشان‌دهنده نمایش 5 سانس هر سالن سینما در هر روز و اینکه در چه سانس هایی چه بخشی نمایش داده می‌شود، است.

2-1-2014122113225.jpg

در این دوره از جشنواره 27 سالن سینما با 106 سانس میزبان مخاطبان جشنواره فیلم فجر در بخش مردمی هستند.
اسامی سینماها و سانس های نمایش فیلم در سینماهای مردمی به شرح زیر است:

آزادی: سانس یک: 3D- 14:30، سانس دو: نگاه تو(1) 16:30، سانس سه: سودای سیمرغ(3) 18:30، سانس چهار: سودای سیمرغ(2) 20:30، سانس پنج: سودای سیمرغ(1) 22:30.

اریکه ایرانیان: سانس دو: سودای سیمرغ(3) 16:00، سانس سه: نگاه نو(2) 18:00، سانس چهار: سودای سیمرغ(2) 20:00، سانس پنج: سودای سیمرغ(1) 22:00.

استقلال: سانس دو: سودای سیمرغ(3) 16:30، سانس سه: نگاه نو(1) 18:30، سانس چهار: سودای سیمرغ(1) 20:30، سانس پنج: سودای سیمرغ(2) 22:30.

جوان: سانس دو: سودای سیمرغ(2) 16:00، سانس سه: سودای سیمرغ(1) 18:00، سانس چهار: سودای سیمرغ(2) 20:00، سانس پنج: سودای سیمرغ(3) 22:00.

زندگی: سانس یک: سودای سیمرغ(1) 15:30، سانس دو: نگاه نو(1) 17:30، سانس سه: سودای سیمرغ(2) 19:30، سانس چهار: سودای سیمرغ(3) 21:30.

سمرقند: سانس یک: سودای سیمرغ(2) 15:30، سانس دو: نگاه نو(1) 17:30، سانس سه: سودای سیمرغ(3) 19:30، سانس چهار: سودای سیمرغ(1) 21:30.

شکوفه: سانس یک: نگاه نو(2) 15:00، سانس دو: سودای سیمرغ(1) 17:00، سانس سه: سودای سیمرغ(2) 19:00، سانس چهار: سودای سیمرغ(3) 21:00.

شهر هنر: سانس یک: سودای سیمرغ(3) 15:30، سانس دو: سودای سیمرغ(1) 17:30، سانس سه: نگاه نو(2) 19:30، سانس چهار: سودای سیمرغ(2) 21:30.

فرهنگ(1): سانس یک: 3D 14:00، سانس دو: نگاه نو(2) 16:00، سانس سه: سودای سیمرغ(1) 18:00،سانس چهار: سودای سیمرغ(3) 20:00،.سانس پنج: سودای سیمرغ(2) 22:00.

فرهنگ(2): سانس یک: سودای سیمرغ(3) 15:00، سانس دو: سودای سیمرغ(2) 17:00، سانس سه: نگاه نو(1) 19:00، سانس چهار: سودای سیمرغ(1) 21:00، سانس پنج: سودای سیمرغ(3) 23:00.

فلسطین(1): سانس دو: سودای سیمرغ(2) 16:00،سانس سه: سودای سیمرغ(1) 18:00، سانس چهار: سودای سیمرغ(2) 20:00، سانس پنج: سودای سیمرغ(3) 22:00.

ماندانا:سانس دو: سودای سیمرغ(2) 16:00، سانس سه: نگاه نو(1) 18:00، سانس چهار: سودای سیمرغ(3) 20:00، سانس پنج: سودای سیمرغ(1) 22:00.

ملت(1): سانس یک: نگاه نو(1) 15:00، سانس دو: سودای سیمرغ(1) 17:00،سانس سه: سودای سیمرغ(2) 19:00، سانس چهار: سودای سیمرغ(3) 21:00.

ملت(2): سانس یک: سودای سیمرغ(1) 15:30، سانس دو: سودای سیمرغ(2) 17:30، سانس سه: سودای سیمرغ(1) 19:30، سانس چهار: سودای سیمرغ(3) 21:30.

ملت(3): سانس دو: سودای سیمرغ(3) 16:00، سانس سه: نگاه نو(2) 18:00، سانس چهار: سودای سیمرغ(2) 20:00، سانس پنج: سودای سیمرغ(1) 22:00.

ملت(4): سانس یک: سودای سیمرغ(2) 14:30، سانس دو: سودای سیمرغ(1) 16:30، سانس سه: سودای سیمرغ(3) 18:30، سانس چهار: سودای سیمرغ(1) 20:30.

تماشا: سانس دو: سودای سیمرغ(1) 17:00، سانس سه: سودای سیمرغ(2) 19:00، سانس چهار: سودای سیمرغ(3) 21:00.

تیراژه: سالن دو: سودای سیمرغ(3) 17:00، سالن سه: سودای سیمرغ(2) 19:00، سالن چهار: سودای سیمرغ(1) 21:00.

راگا: سالن یک: سودای سیمرغ(2) 15:30، سالن دو: سودای سیمرغ(1) 17:30،سالن سه: سودای سیمرغ(3) 19:30.

شهر فرنگ: سودای سیمرغ(3) 15:00، سودای سیمرغ(2) 17:00، سودای سیمرغ(1) 19:00.

کیان: سالن دو: سودای سیمرغ(3) 17:00، سالن سه: سودای سیمرغ(2) 19:00، سالن چهار: سودای سیمرغ(1) 21:00.

فلسطین(3): سالن یک: سینما حقیقت(2) 14:00، سالن دو: سینما حقیقت(1) 16:00، سالن سه: نگاه نو(1) 18:00،سالن چهار: نگاه نو(2) 20:00، سالن پنج: نوعی تجربه 22:00.

ایوان شمس: سالن دو: 3D 16:00، سالن سه: 3D 18:00، سالن چهار: 3D 20:00.

خانه هنرمندان(سالن استاد ناصری): سالن یک: برگزیده بین الملل 15:00، سالن دو: سینما حقیقت(1) 17:00، سالن سه: سینما حقیقت(2) 19:00، سالن چهار: نوعی تجربه 21:00.

شهر قصه: سالن یک: نمایش های ویژه(1) 14:00، سالن دو: نمایش های ویژه(2) 16:00، سالن سه: سینمای سعادت 18:00، سالن چهار: جام جهان نما 20:00.

شهر هفتم: سالن دو: سینمای سعادت 16:00، سالن سه: جام جهان نما 18:00، سالن چهار: سینما حقیقت(1) 20:00، سالن پنج: سینما حقیقت(2) 22:00.

فلسطین(2): سالن یک: جام جهان نما 15:30، سالن دو: سینمای سعادت 17:30، سالن سه: نمایش های ویژه(2) 19:30، سالن چهار: نمایش های ویژه(1) 21:30.
امسال در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو (ویژه فیلم‌اولی‌ها) فیلم‌هایی به شرح زیر به رقابت می‌پردازند.

سودای سیمرغ
۱ "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" بهروز افخمی
۲ "آرایش غلیظ" حمید نعمت اله
۳ "اشباح" داریوش مهرجویی
۴ "امروز" سید رضا میرکریمی
۵ "انارهای نارس" مجید رضا مصطفوی
۶ "برف" مهدی رحمانی
۷ "بیگانه" بهرام توکلی
۸ "پنجاه قدم آخر" کیومرث پور احمد
۹ "تمشک " سامان سالور
۱۰ "چ "ابراهیم حاتمی کیا
۱۱ "چند متر مکعب عشق"جمشید محمودی
۱۲ "خط ویژه" مصطفی کیایی
۱۳ "خواب زده ها" فریدون جیرانی
۱۴ "رد کارپت "رضا عطاران
۱۵ "رستاخیز" احمد رضا درویش
۱۶ "زندگی جای دیگری است" منوچهر هادی
۱۷ "شهابی از جنس نور" محمد رضا اسلاملو
۱۸ "شیار 143" نرگس آبیار
۱۹ "شیفتگی" علی زمانی عصمتی
۲۰ "طبقه حساس "کمال تبریزی
۲۱ "عصبانی نیستم!" رضا درمیشیان
۲۲ "فصل فراموشی فریبا" عباس رافعی
۲۳ "قصه ها "رخشان بنی اعتماد
۲۴ "کلاشینکف" سعید سهیلی
۲۵ "گنجشکک اشی مشی" (اپیزود مرا بشنو)، (اپیزود نفس)، (اپیزود بن بست) وحید نیکخواه آزاد، غلامرضا رمضانی و مسعود کرامتی
۲۶ "مترو پل" مسعود کیمیایی
۲۷ "مردن به وقت شهریور" هاتف علیمردانی
۲۸ "میهمان داریم" محمد مهدی عسگرپور
۲۹ "همه چیز برای فروش" امیر حسین ثقفی

خارج از مسابقه
۱ "خانه پدری" کیانوش عیاری
۲ "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" روح اله حجازی

نگاه نو ( مسابقه فیلمهای اول)
۱ "ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه" ابراهیم ابراهیمیان
۲ "انارهای نارس" مجید رضا مصطفوی
۳ "با دیگران" ناصر ضمیری
۴ "پایان خدمت "حمید زرگرنژاد
۵ "پنج ستاره" مهشید افشار زاده
۶ "تراژدی" آزیتا موگویی
۷ "چند متر مکعب عشق" جمشید محمودی
۸ "حق سکوت" محمد هادی نائیجی
۹ "خانوم" تینا پاکروان
۱۰ "خانه ای کنار ابرها" سید جلال دهقانی اشکذری
۱۱ "رنج و سرمستی" جهانگیر الماسی
۱۲ "روزگاری عشق و خیانت" داود بیدل
۱۳ "زمستان آخر" سالم صلواتی
۱۴ "سیزده" هومن سیدی
۱۵ "عاشقها ایستاده می میرند" شهرام مسلخی
۱۶ "فردا" ایمان افشاریان/ مهدی پاکدل
۱۷ "فرشته ها با هم می آیند" حامد محمدی
۱۸ "لامپ 100" سعید آقاخانی
۱۹ "ملبورن" نیما جاویدی
۲۰ "ناخواسته" برزو نیک نژاد
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
پنجشنبه 10بهمن، سینماها رايگان است

روز پنجشنبه 10 بهمن ماه که «سینما سلام» نام گرفته، سینماهای سراسر کشور، به‌صورت رایگان میزبان مردم خواهند بود.

علاوه بر 10 بهمن ماه، در روز 21 شهریور ماه، روز سینما، نیز مردم می‌توانند به‌صورت رایگان به سینما بروند.

مدیر کمیته «سینما سلام» در این‌باره گفت: هزینه سینما و تهیه‌کنندگان از سوی سازمان سینمایی پرداخت خواهد شد تا مردم در این روز به تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود بنشینند.

حبیب‌الله ایل‌بیگی تصریح کرد: علاوه بر 10 بهمن ماه، در روز 21 شهریور ماه به عنوان روز سینما نیز مردم می‌توانند به‌صورت رایگان به سینما بروند.

اکران رایگان فیلم‌های سینمایی با همکاری مدیران کل ارشاد در استان‌های مختلف، انجمن سینماداران، خانه سینما، کانون پخش‌کنندگان و معاونت آثار سازمان سینمایی به اجرا خواهد رسید.

هنرمندان در روز سینما سلام به استان‌های مختلف رفته و با مردم به تماشای آثار سینمایی خواهند نشست.
 

عرفان 13

Registered User
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,778
لایک‌ها
3,494
دلخوری برخی از مدیران جشنواره فیلم فجر از انتقاد دلسوزانه حاتمی‌کیا / فالگوش‌های جشنواره فیلم فجر
فرهنگ > سینما - حمایت تمام قد ابراهیم حاتمی‌کیا از فیلم «شیار 143» برخی از اعضای هیات انتخاب و مدیران جشنواره سی و دوم فیلم فجر را دلخور کرده است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «شیار 143» ابتدا از سوی هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر برای شرکت در این رویداد انتخاب نشد. اما پس از فضا سازی رسانه‌ای پیرامون این فیلم و دفاع اهالی هنر و منتقدان از آخرین ساخته نرگس آبیار، هیات انتخاب فیلم یاد شده را پذیرفت و آن را در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) قرار داد.

نمایش این فیلم در کاخ جشنواره (برج میلاد) اما ماجرای دیگری را برای این فیلم رقم زد. هم اهالی رسانه و منتقدان دو بار در سالن نمایش، فیام را تشویق کردند و هم در گعده‌های دوستانه و نوشته های رسمی از این فیلم تعریف و تمجید کردند.

حاتمی‌کیا هم برای این فیلم که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده، سنگ تمام گذاشت و فیلم خودش«ج» را به سازندگان آن تقدیم کرد.

او در جمع خبرنگاران هم حرف دل خیلی‌ها را زد، کسانی که در محافل خصوصی رویکرد جشنواره در زمینه انتخاب فیلم‌ها را نقد می کنند اما در فضای عمومی به دلیل محافظه کاری ترجیح می‌دهند سکوت کنند.

کاگردان «آژانس شیشه‌ای» اما این بار سکوتش را شکست و از مسئولان جشنواره و رفتاری که با فیلم‌های جوانان آینده دار انجام داده اند انتقاد کرد.

حرف‌های صریح حاتمی‌کیا گویا به مذاق برخی از مدیران جشنواره و هیات داوارن خوش نیامده ، هرچند هنوز سکوت کرده اند و به صورت رسمی پاسخی به این انتقادات نداده اند.

شاید بهتر باشد که دبیر جشنواره این بار از در همدردی با حاتمی‌کیا و کسانی که دغدغه سینما را دارند ، درآید و از کار حاتمی‌کیا تقدیر کند.

فرستاده شده از LG-P713ِ من با Tapatalk
 

عرفان 13

Registered User
تاریخ عضویت
20 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,778
لایک‌ها
3,494
ده نمکی اومده تو برنامه هفت داره راجب معراجی ها حرف میزنه .
میگه قصه ی تماشاچی های ما مثل قصه ی ساندیسه ?!!!

فرستاده شده از LG-P713ِ من با Tapatalk
 

gogle

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2009
نوشته‌ها
1,910
لایک‌ها
1,069
ده نمکی اومده تو برنامه هفت داره راجب معراجی ها حرف میزنه .
میگه قصه ی تماشاچی های ما مثل قصه ی ساندیسه ?!!!

فرستاده شده از LG-P713ِ من با Tapatalk

امیدوار همه چیز برای فروش خوش اقبال باشه البته اگه آقایون بزارن و فجر امسال هم همه چیز برای فروش نباشه

عرفان جان دادا سینمای ایشون با سینمای ما زمین تا آسمون تفاوت داره :(
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
اولین خون آشام چادری در ایران

شهری که در فیلم به نمایش درآمده یک شهر متروک در ایران و با فاصله زیاد از تهران و در کویر واقع است. این شهر خیالی مملو از گانگسترها، معتادان، عاشقان دلخسته و بالاخره یک خون آشام چادری مشهور به "دختر" است.
0mh6tjns6f1e8p0lfynm.jpg


یکی از ژانرهای پرطرفدار آثار سینمایی، فیلم هایی با موضوع Vampire یا همون خون آشام است. همه ساله انواع فیلم ها و سریال های خارجی ذیل این موضوع ساخته شده و طرفداران آنها نیز کم نیستند. اما به تازگی یک کارگردان جوان ایرانی به صف سازندگان چنین فیلم هایی پیوسته و فیلمش با عنوان "دختری تنها در شب به خانه می رود" در ژانویه 2014 اکران عمومی شد.

timajjhip43s8ef1k61v.jpg


آنا لیلی امیرپور کارگردان این فیلم در انگلستان به دنیا آمده و در دوران کودکی به همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت و در میامی و سپس کالیفرنیا دوران کودکی و نوجوانی خود را گذرانده است. وی اولین فیلم از ژانر وحشت خود را در دوازده سالگی با دوربین خانوادگی و به صورت بسیار کوتاه ساخت. امیرپور در دانشگاه سانتا باربارای کالیفرنیا در رشته زیست شناسی مشغول به تحصیل شد و در عرض یک سال ترک تحصیل نموده و به کلورادو نقل مکان نمود. سپس به دنبال علاقه همیشگی خود یعنی فعالیت های هنری و سینمایی رفته و در رشته نویسندگی دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تحصیل شد.

0mh6tjns6f1e8p0lfynm.jpg



اولین خون آشام چادری در ایران !

متعاقب پخش فیلم وی در ماه گذشته میلادی، منتقدان نگاه ویژه ای به آن نموده و کار امیرپور در زمره آثار نوآورانه در این ژانر تلقی گردید. داستان فیلم از ایران تاثیر فراوانی گرفته است و شهری که در فیلم به نمایش درآمده یک شهر خیالی و متروک در ایران و با فاصله زیاد از تهران و در کویر واقع است (اگرچه در واقع فیلم برداری در شهر تافت کالیفرنیا صورت گرفت). این شهر خیالی مملو از گانگسترها، معتادان، عاشقان دلخسته و بالاخره یک خون آشام مشهور به "دختر" است.

s8ytmbjwtrm7tlh84v.jpg


چیزی که جلب توجه فراوانی را نسبت به اثر وی برانگیخته، این است که امیرپور زنی است که توانسته خود را در میان بزرگان سینمایی جا نماید و این در حالی است که تنها 16 درصد از فیلم های مشهور 2013 را زنان کارگردانی، نویسندگی، تهیه کنندگی یا تدوین نموده بودند و در ژانر مذکور این آمار به مراتب کمتر نیز است.

اما نکته مهم در این خبر که از آن غفلت شده است استفاده از کاراکتر چادر برای یک دختر خون آشام است که طبیعتا نگاهی منفی به آن ایجاد می کند.

مشرق
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
اکران «معراجی‌ها» با ۲ روز تاخیر شروع می‌شود

به گزارش فارس اکران فیلم «معراجی‌ها» آخرین ساخته مسعود ده‌نمکی با توجه به اینکه قرار است به سرگروهی سینما قدس به نمایش درآید و این سینما فعلا در حال تجهیز است با تاخیری چند روزه از روز جمعه دوم اسفند ماه آغاز خواهد شد.

پیش از این قرار بود فیلم از چهارشنبه 30 بهمن‌ماه روی پرده برود که به علت تجهیز شدن سینمای سرگروه فیلم دو روز به تعویق افتاد و از روز جمعه همین هفته در 25 سینمای تهران و 20 سینمای شهرستان‌ها روی پرده می رود.

«معراجی ها» مانند سه‌گانه اخراجی‌ها فضایی طنز دارد و داستان آن مربوط به سال‌های دفاع مقدس است.

اکبر عبدی، حمید لولایی، رضا رویگری، دانیال عبادی، برزو ارجمند، سیدمهرداد ضیایی، غلامحسین لطفی، مجید شهریاری، اصغرنقی زاده، اسماعیل سلطانیان، بهاره افشاری، مریم کاویانی و لاله صبوری هستند.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
مافیای ده نمکی برای اکران فیلم هایش در نوروز

تهیه‌کننده فیلم "تمشک" گفت: "ده نمکی" در هر سالی که فیلم ساخته با یک مافیا آن‌ها را در اکران نوروزی قرار داده است.
ll9mmpyipmaj2fd9jjhw.jpg


"ساسان سالور" تهیه کننده فیلم سینمایی "تمشک" گفت: با توجه به ترافیک ایجاد شده برای اکران فیلم‌ها در نوروز 93 و تعداد زیاد درخواست‌کننده‌ها صحبت کردن در خصوص اکران فیلم سینمایی " تمشک " در نوروز 93 بی فایده است.

وی افزود: البته با توجه به تعداد سالن‌های اندک برای اکران فیلم‌ها در نوروز 93 (حدود 7 و 8 سالن) به نظرم به نفع تهیه کننده‌ها نیز نیست که در نوروز آثارشان را اکران کنند، زیرا تعداد درخواست کننده‌ها زیاد است.

سالور عنوان کرد: راه کار من برای ایجاد اعتدال بین فیلم‌ها انجام قرعه کشی در حضور متقاضیان و خبرنگاران است، زیرا این کار به نفع تهیه کنندگان است.

وی ادامه داد: ما درخواست رسمی برای اکران "تمشک" در نوروز 93 نداده‌ایم اما در صحبت‌های غیر رسمی متوجه شدم که تعداد زیادی از فیلم‌ها خواهان اکران در نوروز 93 هستند، به طور کلی فیلم‌هایی با ژانر کمیک در نوروز اکران می‌شوند.

سالور عنوان کرد: متاسفانه هر ساله شاهد اکران برخی از فیلم‌های خاص با یک کارگردان مشخص هستیم. برای مثال "مسعود ده نمکی" در هر سالی که یک فیلم ساخته همان فیلم جزوه اکران‌های نوروزی بوده و الان نیز قرار است "معراجی‌ها" در نوروز اکران شود. در حالی که این فیلم هیچ چیزی برای گفتن ندارد و ما از زمان نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر متوجه اکران آن در نوروز نیز شدیم.

وی تصریح کرد: این موضوع بیانگر وجود یک مافیا برای اکران فیلم‌های "ده نمکی" در نوروز است که با شعارهای عدالت‌خواهانه مسئولان منافات دارد.

این تهیه‌کننده بیان کرد: باید در وزارت ارشاد و پروانه نمایش یک سری شاخص‌های خاص برای اکران آثار در نوروز باشد و فیلم‌هایی که آن شاخصه‌ها را دارند، در نوروز اکران شوند.

باشگاه خبرنگاران
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
جیرانی و جعفری جوزانی در «هفت»

به گزارش روابط عمومی برنامه «هفت»، بخشی از برنامه جمعه شب این هفته برنامه سینمایی «هفت» اختصاص به بررسی نقش جشنواره فیلم فجر در سینمای ایران دارد. در این میزگرد فریدون جیرانی و مسعود جعفری جوزانی به گفتگو می‌نشینند.

گفتگو با فرهاد توحیدی و مجتبی راعی دوتن از اعضای هیات داوران سی و دومین جشنواره فیلم فجر از دیگر بخش‌های برنامه این هفته «هفت» به شمار می‌رود

در کنار میزگردهای تخصصی و گفتگو با اهالی سینما گزارش‌های ویژه‌ای نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. برنامه سینمایی «هفت» جمعه شب‌ها ساعت 23:30 به روی آنتن شبکه سوم سیما می‌رود
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
فروش فیلمها در سینماهای تهران تا جمعه

%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84.jpg
 

Sir Pendar

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
3,152
لایک‌ها
2,560
محل سکونت
192.168.1.1
«چ» دیروز در سینما آزادی 10 میلیون فروخت

به گزارش باشگاه خبرنگاران،در نخستین پنج‌شنبه سال 93 فیلم چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا تنها در سینما آزادی بیش از 10 میلیون تومان فروش داشت و با فروش 470 میلیونی همچنان روی پرده سینماهای ایران است که از این میزان 340 میلیون تومان به تهران و 130 میلیون به شهرستانها تعلق دارد. این فیلم داستان 2 روز زندگی شهید مصطفی چمران را در پاوه به تصویر می‌کشد.

در حال حاضر 20 سالن در تهران و 20 سالن در شهرستان به نمایش این فیلم اختصاص دارد.

«معراجی‌ها» نیز با فروش 2 میلیارد و 870 میلیونی خود شب گذشته نیز در سینما آزادی در سالن فوق‌العاده 3-5 صبح به نمایش درآمد.
 
بالا