درحال حاضر 2/6 % از مشترکان تلفن همراه در اروپا يعني 3/5 میلیون نفر از گوشي هاي RAZR استفاده مي کنند که اين رقم در مقايسه با سه ماه قبل دو برابر شده است
طراحی زیبا و رضایت کاربران نسل سوم تلفنهای همراه ازگوشی های RAZR ساخت شرکت موتورولا ، درتعطیلات کریسمس سال 2005 فروش گوشی های مذکور را دربازارهای اروپا به طرز قابل توجهی افزایش داد.
به گزارش پایگاه خبری تالیانیوز شرکت Motorola درصدد است سهم بیشتری را دربازارهای اروپا کسب کند. درحال حاضر 2/6 % از مشترکان تلفن همراه در اروپا يعني 3/5 میلیون نفر از گوشي هاي RAZR استفاده مي کنند که اين رقم در مقايسه با سه ماه قبل دو برابر شده است.
شایان ذکر است این شرکت بخش عمده ای از بازارهای ایالات متحده انگلیس ، ایتالیا و اسپانیا را به خود اختصاص داده و 5/7 % الی 9% بازار تلفن همراه این کشورها را در دست دارد.
موتورولا درگزارش ماه ژانویه خود تصريح کرده که این شرکت مصصم به تامين تقاضای بازار اروپاست. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که گوشی های ساخت این شرکت به خاطر کیفیت بالایی که درارائه تصویر دارند وبه دلیل طراحی بسیار زیبا و جذابشان ، محبوبیت زیادی را دربازارهای تلفن همراه اروپا کسب کرده اند.
گفتني است گزارش تازه اي موسوم به The Telephia European Subscriber and Device Report که درایالات متحده، انگلیس ، آلمان ، سوئد ، فرانسه ، ایتالیا و اسپانیا با همکاري 27 هزار کاربر تلفن همراه تهيه شده نشان می دهد عوامل کلیدی و موثر درموفقیت شرکتهای سازنده گوشی های تلفن همراه عبارتند از : نام تجاری گوشی ، میزان سهام شرکت سازنده گوشی ، رضایت کاربر از کارایی گوشی و سازگاری گوشی با ذوق وسلیقه کاربران . این موارد از جمله نکاتی می باشند که سازندگان و طراحان گوشی های تلفن همراه باید به آنها توجه داشته باشند.
درحالیکه شرکت موتورولا به عنوان يکي از محبوب ترین شرکتهاي سازنده گوشی های تلفن همراه جای خود را دربین کاربران این وسیله الکترونیکی بازکرده ، اما باز هم نتوانسته غول قدرتمندعرصه گوشی های تلفن همراه یا همان نوکیا را مغلوب کند به طوریکه از هر 8 مدل گوشی تلفن همراه که به عنوان گوشی های برتردراروپا انتخاب می شوند ، 5 مدل جزء گوشی های ساخت شرکت نوکیا می باشند.
همچنین گوشی مدل 6230 نوکیا موفق شد 4/3 % سهم بازار اروپا را به خود اختصاص دهد و این درحالی است که سهم گوشی های نوکیا مدل 6101 از ماه مارس سال گذشته تاکنون فقط 2% افزایش یافته است و گوشی نوکیا مدل 6630 و همچنین گوشی های مدل N70 و 6680 که با استفاده از سیستم چند رسانه ای و شبکه نسل سوم عمل می کنند، بسیاری از کاربران تلفن همراه را به خود جذب کرده اند.
جالب است بدانید گوشی های مدل SGH-D600 که محصول شرکت سامسونگ می باشند و همچنین گوشی مدلk750 که محصول شرکت سونی اریکسون می باشند، مجهز به دوربین مگاپیکسل بوده وهمچنین فن آوری هاي چند رسانه ای پیشرفته درآنها به کاررفته است. این دومدل گوشی به ترتیب 2/2 % و 2% سهم بازار را به خود اختصاص دادند و همچنین بیش از 6/3 میلیون کاربر تلفن همراه به خرید این نوع گوشی ها مبادرت کرده اند.
يک کارشناس بازار تلفن همراه در اين مورد مي گويد: " اپراتورهای تلفن همراه باید تنوع محصولاتشان را افزایش دهند و گوشی هایی با طراحی های متنوع تروجذابترتولید کنند و همچنین دربخش های مختلف سرمایه گذاری کنند تا بتوانند بین تقاضای بازار و عرضه محصولاتشان به این بازارها یک نوع تعادل ایجاد کنند . وی همچنین معتقد است سرمایه گذاری دراین عرصه درواقع ورود به عرصه رقابت درزمینه عرضه گوشی هایی است که رضایت کاربران تلفن همراه را تامین کنند.
دریک بررسی کلی می توان به وضوح دریافت که از ماه ژانویه سال گذشته تاکنون تغییرات عمده ای درسلیقه کاربران تلفن همراه ایجاد شده است و اکنون دیگر یک گوشی تلفن همراه که کیفیت صدای بالایی دارد ، محبوب کاربران نمی باشد بلکه گوشی هایی که درآنها از فن آوریهای پیشرفته تلفن همراه استفاده شده است محبوبیت بیشتری دارند و این هشداری است برای شرکت های سازنده گوشی های تلفن همراه تا مراقب باشند و همسو با علایق و تمایلات کاربران تلفن همراه حرکت کنند.