برگزیده های پرشین تولز

اخبار IT در پرشین تولز

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
کمپانی مایکروسافت از وجود آسیب پذیری بسیار خطرناکی خبر میدهد که کاربران ویندوز ویستا نیز در تهدید خطر این اشکال امنیتی قرار می گیرند.

راهنمای امنیتی این آسیب پذیری در صبح روز پنجشنبه بر روی سایت مایکروسافت قرار گرفت و میزان خطر نسبتا بحرانی را به خود اختصاص داده است. آسیب پذیری مربوط به بخش مکان نمای موس میباشد که در ویندوز ویستا به ابزار ویژه انیمیشن (متحرک) مجهز است.

تیم پاسخگوی امنیتی مایکروسافت(MSRC) می گوید:" اشکال امنیتی قابلیت نمایش متحرک مکان نمای موس را هدف قرار داده است و می تواند کاربران رایانه های شخصی را با خطر امنیتی مواجه کند. مهاجم می تواند کنترل کامل رایانه فردی را در اختیار بگیرد که از سایت های مخرب بازدید نماید."

مکان نماهای متحرک در واقع با تکرار نمایش تصویر ویژه ای باعث می شوند که مکان نما بطور متحرک و جذاب مشاهده شود. این خصوصیت ویژه میتواند جایگزین مکان نمای استاندار نسخه های متفاوت سیستم عامل ویندوز شود و مورد استفاده قرار گیرد.

مایکروسافت وجود مشکل امنیتی در فایل اجرایی مکان نمای متحرک ویندوز های 2000,XP و Windows Server 2003 را تایید کرده است.

هنوز به نظر نمیرسد که از این اشکال امنیتی استفاده شده باشد، زیرا مهاجم میبایست یک صفحه وب بسیار پیچیده با کدهای مخربی را ایجاد کند که نیاز به زمان و آگاهی کامل دارد. در روش دیگری مهاجم حتی می تواند صفحه وب آلوده را به یک نامه الکترونیکی پیوست کند و برای قربانی ارسال نماید.

شرکت مکآفی این اشکال امنیتی را در روز چهارشنبه اعلام کرد و راهنمای امنیتی آنرا نیز منتشر نمود. پس از انتشار جزئیات آسیب پذیری، فایل مخربی برای شرکت مک آفی ارسال شده است که میتواند بطور کامل از آسیب پذیری استفاده کند و رایانه کاربر را با مشکل مواجه نماید و در واقع انتشار کد مخرب باعث شد تا میزان خطر این آسیب پذیری بحرانی شود.

مک آفی میگوید:" کد مخرب میتواند رایانه مجهز به سیستم عامل ویستا را با توقف اجباری مواجه کند و در نهایت سیستم به راه اندازی مجدد هدایت می شود."

کاربران سیستم عامل ویندوز ویستا و Internet Explore 7.0 می توانند با استفاده از قابلیت "Protected Mode" در تنظیمات IE، رایانه خود را نسبت به این آسیب پذیری ایمن نمایند و تا زمان انتشار اصلاحیه رسمی از سوی مایکروسافت اینگونه به مرور صفحات وب بپردازند.

آزمایشگاه امنیتی eEye در روز گذشته موفق شد تا فایل اصلاحیه غیر رسمی برای این آسیب پذیری تولید نماید. اصلاحیه ای که توسط eEye منتشر شده است می تواند مورد استفاده مدیران شبکه های کامپیوتری و متخصصین قرار گیرد اما کمپانی مایکروسافت به هیچ وجه نصب چنین فایل های اصلاحیه غیر رسمی را به کاربران پیشنهاد نمی کند. با این وجود مایکروسافت هنوز از تاریخ دقیق انتشار اصلاحیه ای رسمی سخن نگفته است
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
"پس از ارائه نگارش هفتم از مرورگر اینترنت اکسپلورر توسط کمپانی مایکروسافت و پیشنهاد این مرورگر به کاربران از طریق سیستم بروز رسانی خودکار ویندوز، روند رو به رشد سهام فایرفاکس در بازار کاهش یافت و اینترنت اکسپلورر توانست همچنان به عنوان مرورگر برتر کاربران مسیر پیشرفت خود را ادامه دهد." این بخشی از سخنانی بود که یکی از مدیران مایکروسافت روز گذشته اظهار داشت.

اما یک مرکز استاندارد و آمار وب، بلافاصله پس از ایراد این سخنان با انجام مقایسه ای بین این دو مرورگر اعلام کرد، اینترنت اکسپلورر 7 نه تنها باعث آسیب رساندن به فایرفاکس نشده بلکه به گسترش آن نیز کمک کرده است.

به گفته مرکز تحقیقات و آمار "Janco" با مقایسه رفتار کاربران در سرورهای مختلف از جمله سرور مرکزی Nevada این امر مشخص می شود که از دسامبر سال 2006 یعنی همزمان با معرفی IE 7 توسط مایکروسافت، میزان گسترش فایرفاکس نیز کاهش یافته است.

مدیر ارشد این مرکز "Victor Janulaitis" می گوید: "ما مقایسه ای نیز بین میانگین سهام این دو مرورگر در بازار انجام دادیم. در طول سه سال گذشته، اینترنت اکسپلورر میزان 15درصد از سهام خود را از دست داده است اما طی ماه های اخیر این روند نزولی ثابت شده است."

در مقایسه ی دیگری، از ماه دسامبر سال 2006 تاکنون، سهم فایرفاکس از 12.5 درصد به 13.4 درصد افزایش یافته است و در همین دوره زمانی، سهم اینترنت اکسپلورر از 67.5 درصد به 70.5 درصد افزایش یافت. بنابراین هر دو مرورگر پیشرفت داشته اند اما فایرفاکس به میزان 1 درصد و اینترنت اکسپلورر به میزان 3 درصد.

به عقیده "Janulaitis" کاهش روند رو به رشد گسترش فایرفاکس نشان می دهد، این مرورگر و یا دیگر رقیبان IE تنها زمانی می توانند آنرا شکست دهند که دارای یک "نوآوری" جدید باشند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
نرم‌افزار جديد "آي بي‌ام" براي استفاده نابينايان از محتواي اينترنت

"آي بي‌ام" به زودي يك مرورگر چند رسانه‌اي وارد بازار خواهد كرد كه به وسيله آن براي كساني كه ازنظر بينايي اشكال دارند، مشاهده محتواي سايت‌هاي اينترنتي امكان‌پذير خواهد شد.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه اينترنتي بي‌بي‌سي، اين دستگاه كه ‪A-browser‬ نام دارد، نرم‌افزاري است كه يك كارمند شركت "آي بي‌ام" در ژاپن آن را ساخته است.

بااستفاده از‪، A-browser‬نابينايان وافرادي كه ضعف بينايي دارند،خواهند توانست، بر محتواي چند رسانه‌اي همان كنترلي را داشته باشند كه افرادعادي با استفاده از "ماوس" دارند.

آي بي‌ام، مي‌گويد: اين نرم‌افزار تا قبل از پايان سال جاري ميلادي وارد بازار خواهد شد و اميدوار است استفاده از آن رايگان باشد.

اين نرم‌افزار توسط دكتر "چيكو آساكاوا" كارمند نابيناي لابراتوار تحقيقاتي "آي بي‌ام" در توكيو ساخته شده است.

آساكاوا مي‌گويد، ازاينكه نمي‌توانست از محتواي سايت‌هاي اينترنتي استفاده كند بسيار ناراحت بود.

با بهره‌گيري از اين مرورگر، شخص همچنين مي‌تواند، سرعت ويديوها را كم و زياد كند و علاوه بر اين از توضيحات اضافي سمعي كه غالبا براي كمك به درك بيشتر نابينايان از فيلم‌ها و برنامه‌هاي تلويزيون گذاشته مي‌شود نيزاستفاده كند.

همچنين شخص مي‌تواند بالا يا پايين بودن صداي برنامه‌ها را بااين اختراع جديد كنترل كند.

شمار نابينايان يا كساني كه تاحدودي اشكال ديد دارند و مي‌توانند از مزاياي چنين اختراعي بهره‌مند شوند در جهان به ‪ ۱۶۰‬ميليون نفر بالغ مي‌شود.

شركت "آي بي‌ام" تاكنون درباره عرضه اين نرم افزادي تصميم نگرفته است.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
سريع ‌ترين سوپر رايانه جهان در ژاپن ساخته مي‌شود

پژوهشگاه فيزيك شيمي ژاپن اعلام كرد كه سريع‌ترين سوپر رايانه جهان را توليد و آن را در پژوهشگاهي در منطقه "پورت آيلند" شهر "كوبه" در مركز ژاپن بكار مي گيرد.

به گزارش روزنامه "آساهي"، شتاب محاسبه اين سوپر رايانه ‪۳۰‬ برابر سريع‌ترين سوپر رايانه كنوني جهان است كه ساخت آمريكا مي‌باشد.

هم اكنون سريع‌ترين سوپر رايانه ژاپن در دانشگاه صنعتي توكيو مشغول به كار است كه مي‌تواند در هر ثانيه ‪ ۸۵‬تريليون بار محاسبه انجام دهد.

شتاب محاسبه سوپر رايانه نويني كه قرار است در شهر كوبه بكار گرفته شود بيش از ‪ ۱۰۰‬برابر سوپر رايانه‌اي است كه هم اكنون در دانشگاه صنعتي توكيو از آن استفاده مي‌شود.

براي ساخت وبهره‌برداري از اين سوپر رايانه بيش از ‪ ۱۱۵‬ميليارد ين هزينه مي‌شود.

بهره‌برداري از اين سوپر رايانه از سال ‪ ۲۰۱۰‬ميلادي آغاز خواهد شد.
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
دادگاه عالی انگلیس حكم استرداد "Gary McKinnon" تبعه انگلیسی را به آمریكا به جرم دسترسی به مخازن اطلاعات اینترنتی ‪ ۹۷‬كامپیوتر ارتش آمریكا و سازمان فضائی ناسا است، تائید كرد.

به گزارش روز سه‌شنبه شبكه خبری بی‌بی‌سی، این پرونده "بزرگترین هك از كامپیوترهای نظامی درطول تاریخ " لقب گرفته است. بنابراین گزارش، دادگاه عالی انگلیس امروز تقاضای فرجام خواهی مك كینون را رد كرد و "جان رید" وزیر كشور انگلیس اعلام كرد كه درخواست استرداد مك كینون برعهده دولت آمریكاست.

وكلای مدافع مك كینون به حكم استرداد وی اعتراض كرده و می‌گویند كه موكلشان درآمریكا مدتی نامحدود را بدون محاكمه در زندان سپری خواهد كرد. یكی از وكلای متهم گفته است كه وی علیه حكم استرداد خود به مجلس لردهای انگلیس شكایت خواهد كرد.

به گفته این وكلا، وی به حبس طولانی مدت كه در انگلیس ‪ ۴۵‬سال است محكوم خواهد شد و تمام دوران محكومیت خود را در آمریكا خواهد گذراند.

مك كینون ‪ ۴۱‬ساله در نوامبر سال ‪ ۲۰۰۲‬دستگیر شد، متهم است كه بین فوریه ‪ ۲۰۰۱‬تا مارس ‪ ۲۰۰۲‬به شبكه‌های كامپیوتری موسسات نظامی آمریكا دسترسی پیدا كرده است.

وی به جرم خود اعتراف كرده و گفته است كه صرفا" به علت كنجكاوی وارد این مخازن اطلاعاتی محرمانه شده است.


http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-156/8601145053154933.htm
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,341
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت
سرویس اخبار خارجی ایتنا - یک کوهنورد بریتانیایی مرتفع‌ترین تماس تلفنی دنیا را برقرار ساخت تا رکورد تازه‌ای را در این زمینه به ثبت برساند.



راب بابر(Rod Baber) پس از صعود از اورست موفق شد از بلندترین قله دنیا با تلفن‌همراه خود تماس بگیرد و موتفع‌ترین رکورد جهانی را به ثبت برساند.

بابر که بالاترین رکوردها را در تمام اروپا به خود اختصاص داده گفت: «من هیچ دلیلی برای عدم توانایی خود در برقراری تماس نمی‌دیدم.»

گفته می‌شود پس از استقرار یک ایستگاه مخابراتی بسیار قوی در چین امکان برقراری تماس در اورست فراهم شده است.

این ایستگاه کمک می‌کنند می‌کند تا کوهنورد در تمامی اقامتگاه‌های خود در ناحیه شمالی اورست بتوانند تماس‌ تلفنی برقرار کنند.

بابر برای ثبت این رکورد، تلفن‌همراه خود را در دمای بسیار پایین مورد آزمایش قرار داد و دمای اورست را برای صعود به بلندترین قله جهان به‌دفت مورد مطالعه قرار داد.

http://www.itna.ir/archives/news/006580.php
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,341
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت
شرکت بزرگ IBM به زودی مرورگر چندرسانه‌ای جدیدی را روانه بازار خواهد کرد که به کمک آن افراد نابینا و کم‌بینا نیز به‌خوبی می‌توانند از امکانات صوتی و تصویری استفاده کنند.
این مرورگر که A-Browser نام گرفته، توسط یکی از کارمندان نابینای یک شرکت ژاپنی ساخته شده است.
A-Browser به کاربران نابینا امکان می‌دهد بتوانند از امکانات چندرسانه‌ای اینترنتی استفاده کرده و آسان‌تر از گذشته موشواره خود را کنترل کنند.
دکتر چیکو آساکاوا(Chieko Asakawa) کارمند نابيناي ژاپنی که موفق به ساخت این مرورگر شده، در آزمایشگاه تحقیقاتی IBM در توکیو فعالیت می‌کند.
او به همراه گروه تحقیقاتی خود در تمام این مدت قصد ساخت نرم‌افزاری را داشت که بتواند با نرم‌افزارهای Real Player و Windows Media Player برنامه‌های خود را اجرا کند.

http://itiran.com/?type=news&id=7642
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
یاهو آسیب پذیری امنیتی پیغام رسان خود را برطرف ساخت

طی هفته ی گذشته با انتشار نگارش جدیدی از نرم افزار یاهو مسنجر (Yahoo Messenger) آسیب پذیری امنیتی که در هنگام استفاده کاربران از صدا در اتاقهای کنفرانس بوجود می آمد برطرف شد.

به نقل از مطلبی که در سایت یاهو منتشر شده است، در صورت ساخته شدن کدهای مخرب (Exploite) برای این نقص امنیتی فرد مهاجم می توانست ضمن بدست آوردن کنترل کامل سیستم کاربر از طریق ویندوز برنامه های دلخواه خود را به اجرا بگذارد.

یاهو می گوید، تمامی نسخه های یاهو مسنجر که پیش از 13 مارچ دانلود شده اند در برابر این نقص امنیتی آسیب پذیر می باشند.

برای آنکه فرد هکر بتواند نفوذ خود را با موفقیت انجام دهد ابتدا لازم است تا کاربر یاهو مسنجر به سوی یک سایت خرابکار هدایت شود. کمپانی یاهو از تمامی کاربران خود خواسته است تا از این پس آخرین نسخه از این نرم افزار را دانلود و اجرا نمایند.

wibeta.net
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
سیستم عامل Leopard خرداد ماه منتشر می شود

به گزارش منابع خبری موثق، کمپانی اپل قصد دارد نگارش جدید سیستم عامل خود Mac OS X 10.5 Leopard را در ماه ژوئن (خرداد ماه) همزمان با برگزاری همایش توسعه دهندگان خود، منتشر نماید.

اپل پیش از آن در ماه ژانویه اعلام کرده بود تاریخ نهایی برای انتشار این سیستم عامل آخر ماه مارچ خواهد بود اما طی هفته های اخیر این کمپانی تاریخ مذکور را به تاخیر انداخت. هرچند دلیل این تاخیر رسمآ اعلام نشد اما گفته می شود "Leopard خود را متحول می کند تا در زمان انتشار به عنوان یک محصول فوق العاده مطرح شود، تغییرات و امکاناتی که به این سیستم عامل اضافه می شوند تاکنون بدون سابقه بوده و در هیچ یک از نسخه های گذشته نمونه آن وجود نداشته است."

همزمان با ارائه Leoaprd در ماه ژوئن دو برنامه تکمیل کننده این سیستم عامل یعنی iLife و iWork نیز کاملآ توسعه خواهند یافت. به گفته ی این منابع خبری، اپل در حال بررسی این ایده است که یک و یا هر دو این نرم افزارها را بصورت رایگان منتشر نماید تا بدیل ترتیب قیمت تمام شده Leopard در مقایسه با سیستم عامل جدید مایکروسافت -ویندوز ویستا- کاهش یابد.

همچنین، دلایل منطقی وجود دارد که اپل روش سنتی نامگذاری محصولات خود را نیز تغییر دهد و بجای آنکه از پسوند 2007 استفاده نماید از پسوند Leopard Edition و یا نامی مشابه بر روی این نرم افزارها استفاده نماید.

wibeta.net
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
طوفان فضايي، سيستم موقعيت‌ياب جهاني را مختل كرده است

بنا بر اعلام محققان، امواج راديويي ناشي از فوران خورشيدي، سيستم موقعيت‌ياب جهاني را مختل كرده است.

محققان اعلام كردند كه بروز يك فوران خورشيدي، اختلال در سيستم موقعيت‌ياب جهاني - GPS - و ديگر سيستم‌هاي ناوبري ماهواره‌يي كه به طور وسيع مورد استفاده ارتش، ‌دانشمندان و شهروندان معمولي است را موجب شده است.

اين فوران خورشيدي كه در آخرين ماه سال گذشته‌ي ميلادي رخ داد، امواج راديويي را ايجاد كرده كه به سمت زمين رهسپار شده و با پوشاندن محدوده‌ي پهناي باند، بر روي GPS و ديگر سيستم‌هاي ناوبري اثر گذاشته‌اند.

به گفته‌ي محققان تاثيرات اين فوران خورشيدي برروي ريسيورهاي GPS بسيار زياد و گسترده‌تر از حد انتظار بوده و اين امر نگراني‌هايي را در مورد نتايج وخيم بيشتري كه در طول فوران خورشيدي بعدي رخ خواهد داد، برانگيخته است.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
هزينه‌ي‌ ثبت دامنه‌هاي دات‌كام و دات‌نت افزايش مي‌يابد

يكي از شركت‌هاي اصلي دارنده‌ي آدرس‌هاي اينترنتي منتهي به دات كام و دات نت، قيمت ثبت اين نام‌ها را افزايش مي‌دهد.

يكي از شركت‌هاي اصلي دارنده‌ي آدرس‌هاي اينترنتي كه به دات كام و دات نت، دو پسوند نام دامنه‌ي معروف ختم مي‌شوند، اعلام كرد: هزينه‌ي ثبت اين نام‌ها را افزايش خواهد داد و ماليات سالانه‌ براي دات كام با افزايش هفت درصدي به ‌٤٢/٦ دلار و دات نت با افزايش ‌١٠ درصدي به ‌٨٥/٣ دلار مي‌رسد.

بر اساس اين گزارش شركت Versign اين هزينه‌ها را از شركت‌هايي كه به نمايندگي از طرف وي نام دامنه مي‌فروشند، جمع‌آوري مي‌كند؛ اين هزينه‌ها معمولا در قيمت شركت‌ها،‌ گروه‌ها و افرادي كه براي ثبت‌نام اين آدرس‌ها پول پرداخت مي‌كنند،‌ ثبت مي‌شود.

با اين حساب با وجود ‌٦٢ ميليون نام دات‌كام و ‌١/٩ ميليون نام دات نت مورد استفاده، Verisign از اين افزايش ‌٢٩ دلار درآمد كسب خواهد كرد.

رايانه‌هاي سيستم نام دامنه‌ي اين شركت،‌ تمامي ‌نام‌هاي دات كام و دات نت مورد استفاده را ردگيري مي‌كنند و رايانه‌هاي سراسر دنيا از سيستم اين شركت براي دست‌يابي به وب سايت‌هاي دات كام و دات نت و رفتن به آن‌ها از طريق ايميل چك مي‌كنند.
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,341
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت
هموطن-بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط Panorama Mobile Customer Monitor انجام شده و نتیجه آن توسط Nielsen Media Research منشتر شده است ، انتخاب شما در رابطه با تلفن همراهتان می تواند معرف شخصیت شما و نوع زندگی شما باشد.
یافته های موسسه تحقیقاتی پاناراما مشخص کرده است که سیطره نوکیا در بازار گوشی تلفن همراه در استرالیا از جانب تعدادی از رقیبان ، در معرض خطر قرار دارد.
موفق ترین این رقبا ، موتورولا بود که میزان سهم عائدی از بازار را از میزان 8.4 درصد که در پایان دسامبر سال 2005 به ثبت رسیده بود به میزان 12.2 درصد در پایان دسامبر سال 2006 میلادی ارتقا داده بود.
سونی اریکسون و سامسونگ از دیگر رقبایی بودند که به سرعت بر میزان سهم خود از بازار افزودند بطوریکه هریک به ترتیب به میزان 2.4 درصد و 1.7 درصد میزان سهام خود را افزایش دادند.


هرچند که این میزان افزایش سهام از سوی رقبا ، سیطره نوکیا بر بازار گوشی تلفن همراه را متزلزل نکرد ولی با این حال باعث شد تا کمپانی نوکیا در سال گذشته به میزان 7.7 درصد برای دومین سال متمادی با کاهش درآمد روبرو شود.
تحقیقات مذکور به نتایج زیر در خصوص 5 تولید کننده برتر گوشی تلفن همراه دست یافته است :
نوکیا = انتخاب خانواده ها و مدیران میانسال
موتورولا= انتخاب علاقه مندان به مد و مورد علاقه زیر 24 ساله ها
سونی اریکسون = انتخاب مردان جوان بلند پروازی که قصد دارند به موفقیت دست یابند
ال جی = مورد علاقه مادران
سامسونگ = برای خانم های جوانی که به کار خود اهمیت می دهند
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
نسخه جدید موتور جست و جو گر یاهو آمد

سایت یاهو در حال آزمایش کردن نسخه جدیدی از موتور جست و جوگر خود(نسخه آلفا) است.

نسخه آلفا ارائه شده، در شرکت ارائه دهنده هاستی در استرالیا میزبانی می شود. این نسخه در جهت آسان کردن هر چه بیشتر برای بدست آوردن نتایج بهتر و مفید تر با اضافه کردن گزینه هایی در کنار نتایج جست و جو و اختصاصی کردن صفحه جست و جو و امکان اضافه و کم کردن قسمت های مختلف تنظیمات و … است.

وقتی شما در این سایت نتایج را مشاهده می کنید در سمت راست صفحه گزینه هایی چون:

Flickr Photos، Yahoo!۷ Answers، YouTube، Yahoo!۷ News Search، Wikipedia، Sponsored Results است. این گزینه ها با نتایج جست و جوی بدست آمده هماهنگی لازم را به وجود می آورند. (که شما با کارایی این گزینه ها آشنا هستید)

شما برای اختصاصی کردن باید وارد حساب کاربری خود در یاهو شوید و با انتخاب گزینه های مورد دلخواه شما نتایج را هر چه بیشتر مفید تر کنید. از نکته های جالب توجه این است که از تصاویر ویدئویی گوگل (یوتیوب) برای این موتور جست و جو گر استفاده شده است.

itonline.ir
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
اولين كارت گرافيكي اكسترنال

1002857_b.jpg

شركت Asus دستگاهي به نام Asus XG Station ارائه كرده است كه امكان اتصال كارت‌هاي گرافيكي اكسترنال را به نوت‌بوك‌ها فراهم مي‌كند. XG Station كه در حقيقت يك سكوي توسعه كارت‌هاي گرافيكي محسوب خواهد شود، يك آداپتور با شيار PCI Express X 16 است كه با يك كارت PCMCIA به نوت‌بوك متصل مي‌شود و كارت‌هاي گرافيكي اكسترنال روي آن سوار مي‌شوند.

اين دستگاه داراي يك صفحه‌نمايش نيز است كه برخي از اطلاعات كارت گرافيكي مانند سرعت پردازش و حافظه را نمايش خواهد داد. XG Station مي‌تواند مورد استفاده كاربراني قرار گيرد كه نوت‌بوكشان از كارت گرافيكي مناسبي استفاده نمي‌كند. اين كاربران مي‌توانند بدون تعويض كارت گرافيكي، پردازش‌هاي قدرتمند گرافيكي را بيرون از نوت‌بوك و روي كارت‌ گرافيكي اكسترنال انجام دهند.

منبع
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,341
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت
غفاريان رييس هيئت مديره مخابرات: راه‌‏اندازي سرويس اينترنت و MMS براي مشتركان تلفن همراه اپراتور اول نيز در نيمه اول سال 86 عملياتي مي‌شود.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، از راه‌‏اندازي پورت‌‏هاي پر سرعت اينترنت توسط دولت در سال 86 خبر داد.

وفا غفاريان، در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به برنامه‌‏هاي وزارت ارتباطات وفناوري اطلاعات در سال 86 ، اظهارداشت: طبق برنامه چهارم توسعه بخش دولتي موظف است 500 هزار پورت پرسرعت اينترنت در كشور راه‌‏اندازي كند كه بنابر مصوبه كميسيون تنظيم مقررات و توسعه بخش خصوصي اين امر در سال 84 و 85 اجرايي نشد؛ اما درسال 86 توسعه اينترنت پرسرعت از سوي شركت‌‏هاي مخابرات استاني انجام خواهد شد.

وي با بيان اين كه درسال 86 مخابرات نيز مانند بخش خصوصي اينترنت پرسرعت ارائه خواهد كرد، يادآورشد: به اين ترتيب مي‌‏توانيم ميزان پورت‌‏هاي پرسرعت منصوبه در كشور را به رقم مذكور در برنامه چهارم توسعه برسانيم.

رييس هيئت مديره شركت مخابرات ايران، همچنين به فعال كردن سرويس‌‏هاي ارزش افزوده تلفن همراه به عنوان يكي ديگر از برنامه‌‏هاي وزارت ICT‌‏ در سال جديد اشاره كرد و گفت: راه‌‏اندازي تكنولوژي اينترنت و MMS براي مشتركان تلفن همراه اپراتور اول از جمله برنامه‌‏هاي ما است كه اميدواريم در نيمه اول سال 86 عملياتي شود.

وي، باتاكيد بر افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه از طريق اپراتورهاي بخش خصوصي در كشور، خاطر نشان كرد: بازار تلفن همراه كشش آن را دارد كه ضريب نفوذ را بالا ببريم.

غفاريان، با اشاره به واگذاري سهام شركت‌‏هاي مخابراتي به بورس، اظهارداشت: در سال 86 مالكيت شركت‌‏هاي مخابراتي به بخش خصوصي سپرده مي‌‏شود؛ اما سياست‌‏گذاري و مديريت در بخش دولت باقي خواهد ماند.

وي، ادامه داد: در حال حاضر ضريب نفوذ تلفن همراه اپراتور اول در كشور 8/21 درصد است كه تا پايان خرداد ماه و با واگذاري كامل سيم كارت‌‏هاي ثبت نامي اين رقم به 24 درصد خواهد رسيد.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، يادآورشد: با وجود فعاليت اپراتورهايي چون تاليا و ايرانسل، ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور تا خرداد ماه به 27 درصد خواهد رسيد.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
شکست شرکت مايکروسافت در عرضه سيستم عامل ويستا

در حالي كه 87 درصد كاربران بزرگسال آنلاين اطلاعات كافي در مورد سيستم عامل پيشرفته‌‏ ويندوز ويستا دارند؛ اما تنها 12 درصد آن‌‏ها تصميم دارند تا پايان سال جاري و يا سال آينده اين سيستم عامل جديد را بر روي رايانه‌‏هاي خود نصب كنند.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايلنا, بسياري از تحليل‌‏گران فعال حوزه ICT معتقدند از آنجا كه هزينه بسيار زيادي از سوي شركت مايكروسافت براي عرضه اين سيستم عامل صرف شده و نخبگان بزرگي بر روي طراحي اين سيستم عامل زمان صرف كرده‌‏اند بي‌‏شك بايد راهكارهايي در جهت افزايش ميزان تمايل كاربران براي نصب اين سيستم عامل جديد به كار گرفته شود.
بسياري از تحليل‌‏گران بر اين اعتقادند كه بالا بودن قيمت ويندوز ويستا در مقايسه با سيستم عامل XP كه هم‌‏اكنون پرطرفدارترين سيستم عامل در ميان كاربران جهان است يكي از عوامل بازدارنده براي نصب آن است و چنانچه شركت مايكروسافت قيمت عرضه اين سيستم عامل را تا حدي كاهش دهد بي‌‏شك با استقبال بيشتري از سوي كاربران مواجه خواهد شد.
يكي ديگر از راهكارهاي ارائه شده براي فروش هرچه بيشتر سيستم عامل ويستا شفاف‌‏كردن قابليت‌‏هاي اين سيستم عامل در مقايسه با سيستم عامل XP است.
آنچه كه شركت مايكروسافت در رسانه‌‏ها به عنوان فاكتورهايي براي برتري دادن ويستا در مقايسه با XP ارائه داده بود در دو مقوله زيبايي و امنيت خلاصه مي‌‏شود؛ اما امري بسيار بعيد است كه يك فرد كاربر تنها براي آن كه صفحه رايانه زيباتري داشته باشد اين هزينه گزاف را براي نصب اين سيستم عامل متحمل شود.
در مورد امنيت نيز از آنجا كه بسياري از ادعاهاي شركت مايكروسافت در مورد سطح بالاي ايمني اين سيستم عامل پوچ از كار در آمده نمي‌‏توان به اين قابليت نيز به عنوان عاملي براي برتري ويستا به XP تكيه كرد. بنابراين به منظور متقاعد كردن كاربران براي نصب سيستم عامل ويستا به فاكتورهاي شفاف‌‏تر و موثرتري نياز خواهد بود.
گفتني است؛ اين آمار بسيار نااميد كننده از تمايل كاربران براي سيستم عاملي كه با هياهوي بسيار زياد شركت مايكروسافت به بازار جهاني عرضه شد بي‌‏شك نشان‌‏دهنده شكست شركت مايكروسافت در عرضه سيستم عامل ويستا است و چنانچه اقدامات لازم براي حل اين معزل صورت نگيرد بي‌‏شك تاثيرات منفي بر روي تاريخ درخشان شركت مايكروسافت در عرضه سيستم عامل‌‏هاي كارآمد خواهد داشت.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
يك شركت تايواني نخستين تراشه‌هاي ‪ ۴۵‬نانومتري را توليد مي‌كند

يك شركت تايواني اعلام كرد از ماه سپتامبر آينده توليد تراشه‌هاي جديدي را كه آغاز مي‌كند كه ترانزيستورها، مدارها و ساير اجزاي درون آنها تنها ‪ ۴۵‬نانومتر ضخامت دارند.

به گزارش سايت اينترنتي "پي سي ورلد"، شركت سازنده نيمه هادي‌هاي "تي اس‌ام‌سي" به عنوان يكي از بزرگترين توليدكنندگان تراشه‌ها در جهان اعلام كرده است ابعاد تراشه‌هاي ‪ ۴۵‬نانومتري در مقايسه با تراشه‌هاي ‪۶۵‬ نانومتري موجود در بازار، ‪ ۴۰‬درصد كوچكتر است، مصرف برق اين تراشه‌ها كمتر و كارايي آنها ‪ ۴۰‬درصد بيشتر است.

منظور از تراشه‌هاي ‪ ۴۵‬نانومتري اين است كه ابعاد كوچكترين اجزاي به كار رفته درون اين تراشه‌ها تنها ‪ ۴۵‬نانومتر است.

هر نانومتر برابر با يك ميلياردم متر است و در يك نانومتر معمولا بسته به نوع اتم، سه تا شش اتم جاي مي‌گيرد.

شركت آمريكايي"اينتل"، بزرگترين سازنده نيمه هادي‌ها در جهان پيش از اين اعلام كرده بود تا پايان سال ‪ ۲۰۰۷‬توليد پردازنده‌هاي رايانه‌اي جديد با استفاده از فناوري ‪ ۴۵‬نانومتري را آغاز مي‌كند، در سال ‪ ۲۰۰۹‬نخستين تراشه‌هاي ‪ ۳۲‬نانومتري را به بازار مي‌دهد و در سال ‪ ۲۰۱۱‬استفاده از فناوري ‪ ۲۳‬نانومتري را آغاز مي‌كند.

تفاوت دو شركت "اينتل" و شركت تايواني "تي‌اس‌ام‌سي" كه هر دو قرار است در سال ميلادي جاري توليد تراشه‌هاي ‪ ۴۵‬نانومتري را آغاز كنند در اين است كه "اينتل" خود تراشه‌هاي جديدش را طراحي و توليد مي‌كند اما "تي اس ام سي" با شركتهاي ديگري از جمله شركت سازنده تراشه‌ها ي گرافيكي "ان ويديا" براي ساخت تراشه‌هاي مورد نياز آنها همكاري مي‌كند.

پيشرفت سريع شركت تايواني "تي‌اس‌ام‌سي" در زمينه توليد تراشه‌هاي پيشرفته جديد در سالهاي اخير سبب شده بسياري از شركتهاي بزرگ سازنده تراشه در جهان از توليد برخي فناوري‌هاي جديدتر توليد تراشه‌ها صرفنظر كرده و در عوض به شركاي تجاري جديد "تي‌اس‌ام‌سي" تبديل شوند كه از جمله آنها مي‌توان به شركت سازنده نيمه هادي‌هاي "ان‌اكس‌پي" و شركت بزرگ "تگزاس اينسترومنتس" اشاره كرد.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
شرکت اینتل به‌دنبال عرضه محصولات جدید در هفته‌های گذشته، تراشه‌های چهارهسته‌ای خود را برای دوستداران بازی‌های کامپیوتری وارد بازار کرد.

تراشه‌های دوهسته‌ای Core 2 Extreme QX6800 که با قدرت 2.93 گیگاهرتز کار می‌کند، از بین 12 پردازنده‌ دو هسته‌ای موجود در بازار که از نوامبر سال گذشته با نام تراشه‌های سرور Xeon وارد بازار شد سریع‌ترین پردازنده برای بازی‌های کامپیوتری محسوب می‌شود.

این سرعت بالا به کاربران امکان می‌دهد بازی‌های کامپیوتری باکیفیت را روی کامپیوتر شخصی خود اجرا کنند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
اولين لپ‌تاپ سوني با فلش درايو عرضه شد

با عرضه‌ي لپ‌تاپ " Type G" سوني، با فلش درايو با ظرفيت ‌٣٢ گيگابايتي، وزن اين لپ‌تاپ‌ها ‌٣٩ گرم كاهش مي‌يابد

شركت سوني عرضه‌ي لپ تاپ سبك Type G Vaio خود را با فلش درايو آغاز كرد، به اين ترتيب " Type G" اولين لپ‌تاپ سوني خواهد بود كه با نوع جديدي از درايو كه هم اندازه‌ي‌ هارد ديسك است اما از حافظه‌ي فلش براي ذخيره داده‌ها به جاي نوشتن آن‌ها در ديسك مغناطيسي استفاده مي‌كند، عرضه مي‌شود.

بر اساس اين گزارش فلش درايوها مزيت‌هاي متعددي نسبت به ‌هاردديسك درايو‌ها مانند سرعت خواندن و نوشتن سريع تر داده‌ها،‌ قابليت ضد ضربه بودن بيشتر و نيروي مصرف كمتر دارند اما در عوض بسيار گران هستند،‌ در نتيجه مصرف‌كنندگان شاهد افزايش قيمت لپ‌تاپ‌هاي "Type G" كه در آن‌ها فلش درايو ‌٣٢ گيگابايتي به كار رفته، خواهند بود.

اين لپ تاپ‌ها در ژاپن به فروش مي‌روند و سوني در حال حاضر برنامه‌اي براي عرضه‌ي آن‌ها در كشورهاي ديگر ندارد.

بنا بر اعلام، لپ‌تاپ‌ " Type G" براي اولين بار در سال گذشته عرضه شد و به دليل اين كه سبك ترين لپ‌تاپ با صفحه‌ي ‌١/١٢ اينچي و وزن ‌٨٩٨ گرم است، مورد توجه قرار گرفته و تعويض‌ هارد ديسك درايو با يك فلش درايو، وزن آن را ‌٣٩ گرم سبك‌تر مي‌كند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
عرضه Gps رایگان برای رانندگان آمریکایی

شرکت Dash Navigator قصد دارد خدمات GPS خود را به مدت شش ماه به‌صورت رایگان در اختیار راننده‌ها قرار دهد.

افرادی که قصد استفاده از این سرویس رایگان را دارند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت اینترنتی www.Dash.net به مدت شش ماه این خدمات را به‌صورت رایگان در اختیار داشته باشند.

این شرکت به‌تازگی طرحی را در دره سیلیکون اجرا کرده که به‌موجب آن نشان می‌دهد خطوط سنتی اینترنتی جوابگوی نیازهای کنونی کاربران نیست.

شرکت Dash برای اجرای هرچه بهتر این خدمات ایستگاه‌هایی را در سراسر آمریکا راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند با اتصال به آن، سیستم داخلی GPS خود را به‌صورت رایگان روی آن به‌روز کنند.

این ایستگاه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند از پست‌های الکترونیکی و آدرس‌های اینترنتی مختلف پیام‌های کاربران را دریافت کنند و نرم‌افزار به‌روز کننده GPS را در اختیار آنها قرار دهد.

گفته می‌شود تنها در روز اول انتشار این خبر بیش از 200 راننده در منطقه Bay برای دریافت این خدمات اقدام کردند
 
بالا