• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
خيلي ممنون از راهنمايي ها.

ولي سؤال اولم رو جواب نداديد.براي ماشيناي دنده اتوماتيك ميشه از اين كارا كرد آيا؟
اینکه شما تبحرتون رو در رانندگی زیاد کنید , ربطی به ماشین نداره ولی یه سری از حرکات اصلا با اتوماتیک امکان پذیر نیست.

در حقیقت شما فقط قدرت مانور بر روی فرمون رو داری.

ولی میتونی یه سری چیزا رو یاد بگیری مانند ریسینگ لاین , اپکس و .... که بتونه تو جاده ها و پیچیدن کمکتون کنه.
 

محمدی

Registered User
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2006
نوشته‌ها
1,111
لایک‌ها
14
سن
38
محل سکونت
سرزمین همیشه سبز
مطالب توپي ميذاريد
 

علی یار

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آپریل 2007
نوشته‌ها
115
لایک‌ها
0
سلام:D
مطالب را هنوز کامل نخوندم. اما تاپیک لازم و جالبیه.:cool:
از زحمات همگی ممنون:rolleyes:
 

Amir metal

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2007
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
حامد جان دستت درد نکنه !:happy:
لطفا ادمه بده
 

amirmw

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
13 دسامبر 2005
نوشته‌ها
608
لایک‌ها
71
سلام
خسته نباشید میگم به همه کسانی که در این زمینه زحمت می کشند...
یه سئوالی داشتم ...
یه حرکتی هست که با سرعت با دنده عقب حرکت کرده و ناگهان فرمون می گیریم به یه سمت و جلوی ماشین بر اثر سنگینیه موتور و نیروی گریز از مرکز بالاش به جهت عکس فرمونی که گرفتیم می چرخه .... اسم این حرکت به زبان انگلیسی چیه؟
گاها شنیدیم می گن : "راک فورد" .... حالا نمی دونم چقدر درسته
بعد حرکاتی که اصولا با ماشین میشه انجام داد رو اگه طبقه بندی کنین (دف جلو و دف عقب) و اسماشون رو هم به لاتین بنویسین خیلی خوب میشه ....
ممنون و متشکر
موفق باشید.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
یه حرکتی هست که با سرعت با دنده عقب حرکت کرده و ناگهان فرمون می گیریم به یه سمت و جلوی ماشین بر اثر سنگینیه موتور و نیروی گریز از مرکز بالاش به جهت عکس فرمونی که گرفتیم می چرخه

سلام ممنون.

اسم حرکت , راکفورد.

چرخش ماشین زیاد ربطی به سنگینی و .... نداره بستگی به سرعت و میزان چرخش فرمون داره در ضمن متوجه ی منظور شما از جهت عکس نشدم !!!! وقتی دنده ی عقب حرکت میکنیم فرمون به راست

یا right steer باعث چرخش از سمت چپ میشه و بالعکس.
 

keykavoos

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2006
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
267
محل سکونت
سر کلاس
خب!! در مورد تیک اف کردن که قضیه کاملا مشخصه , تکنیک خاصی در حالت عادی نداره , شما گاز رو تا انتها فشار میدی ,

ناگهان پا رو از روی کلاچ بر میداری , بسته به قدرت ماشینت , لاستیکها و زمین , تیک افت زمانش تغییر میکنه و اگه از دنده ی 1 به 2 روی دور موتور صحیح یه

پاور شیفت هم انجام بدی میتونی تیک اف کنی , حتی در بعضی از ماشینها از 2 به 3.



حالا در مورد یه شروع خوب , موقع استارت صحبت میکنیم.

چیزی که مشخصه , اگه در هنگام استارت, لاستیکها دچار هرزگردی ( تیک اف) بشن , کلی تایم از دست میدیم

پس باید جلوی این کار رو بگیریم .

1: هر ماشینی یه قدرتی داره , به فرض 110 اسب بخار (hp هورس پاور) , که در یه دور موتور خاصی به این قدرت میرسه

به فرض ماشینی, در دور موتور 7000 , کات اف
(رد لاین*) میکنه

و بعضی ها فکر میکنن که باید دور موتور رو تا رد لاین بالا ببرن و بعد دنده رو عوض کنن , که این اشتباهه,

شما باید ببینید که در چه دور موتوری به اون 110 اسب میرسید , که ممکنه 6000 باشه , یعنی 1000 تا قبل از رد لاین,

پس , از 6000 به بعد قدرت , سیر نزولی پیدا میکنه .

2: هر ماشینی در یه دور موتوری بیشترین گشتاور(تورکtorque) رو داره , به فرض در ماشین خودم ماکزیمم قدرت در دور موتور 5250 به دست میاد و

تورک ماشینم رو 3500 هستش .یعنی من باید سعی کنم بعد از دنده دادن , دور موتور نزدیک تورک باشه تا بهترین استفاده رو از اون بکنم.

3: همیشه موقع استارت دور موتور رو یه کم پایینتر از تورک نگه دارین و تر جیحا نیم کلاچ باشین که بتونین بهترین استارت رو بزنین.


*: ردلاین(کات اف) : در ماشین های انژکتوری , سیستمی تعبیه شده که بعد از رسیدن به دور موتور خاصی , ECU در ماشین , سیستم جرقه رو قطع میکنه که با یه صدای خاصی همراهه.

پس , رسوندن دور موتور به رد لاین فقط از دست دادن زمانه.

اولا سلام و عرض ادب و تشكر از دوستان به خاطر اطلاعات مفيدشون
ثانيا چطور ميشه اين تورك و بيشينه قدرت و دور موتور رو بدست آورد؟ من از سرچ كردن تو اينترنت فقط فهميدم قدرت موتور ماشينم (پرايد) 69 اسب بخاره اما از كجا بفهمم اين قدرت رو كدوم دور موتور بدست مياد؟ يعني اصلا چطور ميشه حساب كرد؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
اولا سلام و عرض ادب و تشكر از دوستان به خاطر اطلاعات مفيدشون
ثانيا چطور ميشه اين تورك و بيشينه قدرت و دور موتور رو بدست آورد؟ من از سرچ كردن تو اينترنت فقط فهميدم قدرت موتور ماشينم (پرايد) 69 اسب بخاره اما از كجا بفهمم اين قدرت رو كدوم دور موتور بدست مياد؟ يعني اصلا چطور ميشه حساب كرد؟
سلام و ممنون از لطف شما

عرض شود که , تورک و .... رو معمولا کارخونه اعلام میکنه , فکر کنم تو خود سایت سایپا باشه ,

در حالت بعدی چیزی نیست که همینطوری بشه دقیق حساب کرد ولی اگه به استانداردش دسترسی نداشتید , میشه با چند بار تمرین حدود رو بدست اورد.

من یه سرچ میکنم خبرش رو میدم.
 

vbigdeli

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 آگوست 2004
نوشته‌ها
1,958
لایک‌ها
6
محل سکونت
*.*.*
در مورد پراید بعید می دونم مدیر عامل سایپا هم بدونه ... دیگه میدونی که به تولید بیشتر از کیفیت و .... اهمیت میدن دیگه :D
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
در مورد پراید بعید می دونم مدیر عامل سایپا هم بدونه ... دیگه میدونی که به تولید بیشتر از کیفیت و .... اهمیت میدن دیگه :D
:D :D

بالاخره در یک بازه ای میگنجه.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
اولا سلام و عرض ادب و تشكر از دوستان به خاطر اطلاعات مفيدشون
ثانيا چطور ميشه اين تورك و بيشينه قدرت و دور موتور رو بدست آورد؟ من از سرچ كردن تو اينترنت فقط فهميدم قدرت موتور ماشينم (پرايد) 69 اسب بخاره اما از كجا بفهمم اين قدرت رو كدوم دور موتور بدست مياد؟ يعني اصلا چطور ميشه حساب كرد؟
قدرت(اسب بخار): 73(55)/5500
گشتاور(در دور موتور): 120/3500


تورک 3500 , حداکثر قدرت 5500
 

keykavoos

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2006
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
267
محل سکونت
سر کلاس
قدرت(اسب بخار): 73(55)/5500
گشتاور(در دور موتور): 120/3500


تورک 3500 , حداکثر قدرت 5500

ممنون از لطفتون
يعني بهتره هميشه با دور موتور نزديك 3500 راه بيفتيم و برا دنده عوض كردن دور موتور رو تا 5500 بالا ببريم؟؟؟!!! چون تو اين دور موتور ماشين صداي گاوي كه دارن سرشو مي برن ميده!!:eek: :( :wacko: فشار به موتور نمياد؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
ممنون از لطفتون
يعني بهتره هميشه با دور موتور نزديك 3500 راه بيفتيم و برا دنده عوض كردن دور موتور رو تا 5500 بالا ببريم؟؟؟!!! چون تو اين دور موتور ماشين صداي گاوي كه دارن سرشو مي برن ميده!!:eek: :( :wacko: فشار به موتور نمياد؟
نه عزیز , این 5500 , در مواقعی استفاده میشه که شما در حال مسابقه باشی و یا بخوای بهترین حالت رو داشته باشی.

در حالت عادی احتیاج نیست انقدر دور رو بالا ببری , بهتر اینه که رو 4000 عوض کنی .
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
حامد جان من یه سوال داشتم البته 6 صفحه بیشتر از این تاپیک رو نتونستم بخونم شاید تکراری باشه!!
یه صحنه دیدم که با 206 دنده عقب میرفت و عقب ماشین بالا میپرید!چه جوریاس یعنی فقط با 206 میشه این کار رو کرد یا با همه ماشین ها میشه؟!!!
 

bloody

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,256
لایک‌ها
17
محل سکونت
IRAN
یه سوال دیگه هم داشتم بعضی از حرکت هایی که شما گفتی با دستی کشیدن انجام میشه اونوقت با زانتیا چه جوری میشه این کارا رو کرد؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
اگه در سیستم تعلیق تغییر داده بشه با هر ماشینی میشه ولی در 206 این اتفاق در حالت عادی هم میفته.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
45
محل سکونت
on the road
یه سوال دیگه هم داشتم بعضی از حرکت هایی که شما گفتی با دستی کشیدن انجام میشه اونوقت با زانتیا چه جوری میشه این کارا رو کرد؟
کدوم حرکت ؟؟؟؟؟؟؟
 
بالا