برگزیده های پرشین تولز

اموزش رانندگی حرفه ای توسط حامد سام

.......

  • ...

    Votes: 21 84.0%
  • ...

    Votes: 8 32.0%

  • Total voters
    25

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
اخ پدرام جان شرمنده !!!!

اصلا این سوال شما رو ندیدم!!!!

تو ماشینهای دیف یا دف (Diff) عقب این کار راحتتره , در واقع قسمت جلوی ماشین ثابته و عقب ماشین میچرخه و اگه دیف ماشین اشپیل(Locked Diff) باشه یعنی نیرو روی هر 2 چرخ

همزمان وارد شه و هر 2 با یک نیرو بچرخن این کار راحتتر انجام میشه و قشنگتر.

اما در مورد 206 , چون این ماشین دیف جلو هستش , شما باید عکس عمل کنید , یعنی باید عقب ماشین ثابت باشه

و جلوش بچرخه , پس مجبورید از دنده ی عقب استفاده کنید و برعکس بچرخید.

100% قدرت موتور تو این حرکت نمایشی موثره.

به ماشین هم فشار میاد.

سعی میکنم فیلمی ازش پیدا کنم که ببینید.

بنده در خدمتم.
 

key

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 ژانویه 2007
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سلام
اول یه معذرت خواهی بکنم چون نمی دونم اینجا جای مناسبی برای این درخواست هست یا نه
دوم باز هم معذرت می خوام چون من تازه عضو شدم و نمی دونم چطوری پیغام بدم (آدم به این خنگی دیدین)
و در آخر می خواستم بدونم کسی میتونی یه آموزشگاه خوب رانندکی برای مسابقه معرفی کنه
مرسی

یادم رفت بگم من از کرج هستم
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
سلام
اول یه معذرت خواهی بکنم چون نمی دونم اینجا جای مناسبی برای این درخواست هست یا نه
دوم باز هم معذرت می خوام چون من تازه عضو شدم و نمی دونم چطوری پیغام بدم (آدم به این خنگی دیدین)
و در آخر می خواستم بدونم کسی میتونی یه آموزشگاه خوب رانندکی برای مسابقه معرفی کنه
مرسی

یادم رفت بگم من از کرج هستم
دوست عزیز سلام , به پی تی خوش اومدی .

فعلا جای خاصی برای اموزش وجود نداره ولی دوست و استاد گرامی اقای سعید اعرابیان در پی گرفتن مجوز برای اموزش در پیست هستند

به محض اینکه همه چی اماده شد خبرش رو میدم.

سوالی اگه بود در خدمتم.
 

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
در مورد اینکه مدت تیک اف زیاد تر شه

دوست عزیزم اقای توکلی امروز تاپیک رو خوند و یه نظر بهتری داد:


میتونید دنده عقب برید و سریع دنده رو بذارید تو 1 و گاز رو تا حدی که دور موتور رو رد لاین نره باهاش بازی کنید که مدت تیک اف زیاد میشه.

و اگه همون لحظه که دنده رو گذاشتید تو 1 , دستی رو بکشید دود از لاستیکتون بلند میشه (برن اوت).

که این کار رو پلوس ها فشار میاره.

یه راهش هم تیک آف با چرخهای خیسه. من حس کردم هر چرخ ماشین 4 دور درجا چرخید.
 

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
یه تیک آف معکوس رو خودم ابدا کردم. شاید جدید نباشه به هر حال روی آردی جواب داد.

میری دنده 3 سرعت 50

کلاچ میگیری.... می ذاری دنده 1

یکدفعه پاتو از رو کلاچ بر میداری

صدای لاستیکا خیابون رو بر می داره.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
یه تیک آف معکوس رو خودم ابدا کردم. شاید جدید نباشه به هر حال روی آردی جواب داد.

میری دنده 3 سرعت 50

کلاچ میگیری.... می ذاری دنده 1

یکدفعه پاتو از رو کلاچ بر میداری

صدای لاستیکا خیابون رو بر می داره.
ممنون ارش جان , ولی این حرکت , شدیدا به گیربکس (جعبه دنده) وپلوس شدیدا فشار میاره.
 

hadipro

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,587
لایک‌ها
7
سن
39
محل سکونت
tehran
آقا حامد به نظر من پرشین تولز یه بخش خودرو کم داره.اگه شما زحمت بکشید این پیشنهاد رو به مسئولان سایت بدید خیلی خوب میشه که یه بخش اتومبیل هم اضافه بشه.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
آقا حامد به نظر من پرشین تولز یه بخش خودرو کم داره.اگه شما زحمت بکشید این پیشنهاد رو به مسئولان سایت بدید خیلی خوب میشه که یه بخش اتومبیل هم اضافه بشه.
اتفاقا , اعلام کردم در حال بررسی است.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
یه تیک آف معکوس رو خودم ابدا کردم. شاید جدید نباشه به هر حال روی آردی جواب داد.

میری دنده 3 سرعت 50

کلاچ میگیری.... می ذاری دنده 1

یکدفعه پاتو از رو کلاچ بر میداری

صدای لاستیکا خیابون رو بر می داره.
این رو هم عرض کنم که , اصلا احتیاج نیست شما با سرعت 50 , دنده رو بذاری 3 و بعدش 1, مثلا دنده ی 1 ماشینم 90 تا پر میکنه.

مثل این میمونه که با دنده ی 1 , 50 تا برم , بعدش نیم کلاچ کنم , که چیز جالبی در نمیاد.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
اگه امکان داره، کمی هم در مورد تکنیکهای رانندگی با ماشینهای شاسی بلند (SUV ها) صحبت کنید.
همونطوری که می دونید، اکثر این مدلها از قالیتهای حرکتی و دینامیکی خیلی پائینتری نسبت به خودروهای سواری معمولی برخوردارند. به همین دلایل، بسیاری از حرکات و مانورهایی که با خودروهای سبک و کوچیک انجام میشه، انجام دادنشون با این مدلها یا اصلاً امکانپذیر نیست، و یا در صورت اجرا به چپ کردنشون میانجامه.
(البته شاسی بلندهای مورد بحث من بیشتر مدلهای قدیمی مثل نیسان پاترول هسنتد. امروزه دیگه با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از SUV های جدید حتی از بعضی از مدلهای کوپه و اسپرت هم سریعتر و چابکتر هستن...)
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
اگه امکان داره، کمی هم در مورد تکنیکهای رانندگی با ماشینهای شاسی بلند (SUV ها) صحبت کنید.
همونطوری که می دونید، اکثر این مدلها از قالیتهای حرکتی و دینامیکی خیلی پائینتری نسبت به خودروهای سواری معمولی برخوردارند. به همین دلایل، بسیاری از حرکات و مانورهایی که با خودروهای سبک و کوچیک انجام میشه، انجام دادنشون با این مدلها یا اصلاً امکانپذیر نیست، و یا در صورت اجرا به چپ کردنشون میانجامه.
(البته شاسی بلندهای مورد بحث من بیشتر مدلهای قدیمی مثل نیسان پاترول هسنتد. امروزه دیگه با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از SUV های جدید حتی از بعضی از مدلهای کوپه و اسپرت هم سریعتر و چابکتر هستن...)
یاشار جان , اصولا تکنیک های رانندگی زیاد مرتبط با ماشین نمیشه , حالت کلی دارن.

هیچ 2 ماشینی شبیه به هم نیستن , در مورد مثال شما , نیسان پاترول , خوب این ماشین هم قدرت و هندلینگ

خودش رو داره شما باید نسبت به توانایی های ماشینی که دارید رانندگی کنید ,

میشه با استفاده از رینگ های حرفه ای و لاستیکهای مارکدار و پهن تر و دستکاری در سیستم تعلیق ماشین , وضعیت بهتری به دست بیارید.
 

hadipro

Registered User
تاریخ عضویت
20 آگوست 2005
نوشته‌ها
1,587
لایک‌ها
7
سن
39
محل سکونت
tehran
آقا این بخش خودروی پی تی چی شد؟منتظریما!
119.gif
 

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
یه سئوال از اساتید دارم. به نظر شما با پای برهنه رانندگی کردن سخت تره یا با کفش؟ در زمینه ایمنی چطور؟ خطرناکه یا نه؟
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
یه سئوال از اساتید دارم. به نظر شما با پای برهنه رانندگی کردن سخت تره یا با کفش؟ در زمینه ایمنی چطور؟ خطرناکه یا نه؟
ارش جان , بستگی به عادت داره و وضعیت پدالها , اگه پدالها بالا باشه بدون کفش سخته که پاشنه ی پا رو زمین بمونه

در ضمن ممکنه که پا تعریق داشته باشه و رو پدال سر بخوره.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
ارش جان , بستگی به عادت داره و وضعیت پدالها , اگه پدالها بالا باشه بدون کفش سخته که پاشنه ی پا رو زمین بمونه

در ضمن ممکنه که پا تعریق داشته باشه و رو پدال سر بخوره.
درضمن برای رانندگی کفشهای اسپورت و سبک خیلی بهتر هستند.
 

LIN KHU CHU

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژانویه 2006
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
0
محل سکونت
(Esfahan)
نمیدونم مشکل از کار منه یا از توضیح دادن آقا حامد
24.gif
ولی مطمئنم مشکل از ماشینم نیست.
ولی نمیدونم چرا هر کاری می کنم نمیتونم هیچ کدوم از این طرفند ها رو با ماشینم اجرا کنم.
162.gif
162.gif
162.gif
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
نمیدونم مشکل از کار منه یا از توضیح دادن آقا حامد
24.gif
ولی مطمئنم مشکل از ماشینم نیست.
ولی نمیدونم چرا هر کاری می کنم نمیتونم هیچ کدوم از این طرفند ها رو با ماشینم اجرا کنم.
162.gif
162.gif
162.gif
:D

ایول بابا !!!!

هر جا مشکل داری سوال کن لطفا .

اگه خواستم بیام اصفهان حتما قبلش هماهنگ میکنم باهات.
 

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
این رو هم عرض کنم که , اصلا احتیاج نیست شما با سرعت 50 , دنده رو بذاری 3 و بعدش 1, مثلا دنده ی 1 ماشینم 90 تا پر میکنه.

مثل این میمونه که با دنده ی 1 , 50 تا برم , بعدش نیم کلاچ کنم , که چیز جالبی در نمیاد.

راستی این ماشین شما چیه که با دنده یک 90 تا پر می کنه؟ پژو که حداکثر 50 تا پر می کنه.
 
بالا