دوست عزیز خیلی بی انصافی نکنید . من با دلیل اعلام میکنم که ایرانسل علارقم کاستی ها و ایرادات موفق عمل کرده است:
1- اپراتور اصلی یعنی همون مخابرات که من هم سیمکارتم مال همونجاست از سال 1373 با انواع اقسام رانتهای دولتی و با شارژ مالی دولت و با سیم کارت 500000 نومانی شرع به کار کرد و تا سال 1382 حتی سرویس SMS هم نداشت و تا 2 سال پیش تمام مشکلاتی را که ایرانسل همکنون دارد و حتی بیشتر داشت. یعنی 9 سال با کیفیت افتضاح سیمکارت 500000 تومانی را به مردم شریف !! ایران با زور تحمیل کرد.آنهم برای گرفتن همان سیمکارت باید 1 یا دو سال انتظار و 1 روز ایستادن در صف را تجربه میکردیم.
2- شهرهای تحت پوشش ایرانسل بااینکه هنوز به اندازه اپراتور اول نیست ولی تا 1 سال آینده به ان پوشش خواهد رسید. فراموش نکنیم که اپراتور اول در 1-2 سال اول فقط تهران-تبریز-اصفهان و مشهذپد ار تحت پوشش داشت و ایرانسل با 3 ماه فعالیت شاید نیمی از ایران را تحت پوشش داشته باشد.
3- ارائه سرویس هایMMS & GPRS باعث افزایش سطح توقع مردم از اپراتور اول گشته. و همین هفته بود که مدیران !! مخابرات خبر از شروع به کار این سرویس ها رد سال آینده داده اند.دوست عزیز مهم این نیست که کیفیت اینترنت ایرانسل افتضاح است( که واقعا هست) مهم این است که ایرانسل چشم انداز زیبایی از تکنولوژی های جدید که تا به حال فقط منوی ان را در گوشی هایمان میدیدیم به چشم مردم باز کرد. حالا دیگر راضی کردن استفاده ککندگان از اپراتور اول با شرایط فعلی کاملا سخت است.
4- در مورد کیفیت اینترنت و MMS حتما بعد از عید و کاهش 90% مراجعه کننده از آن قطعا بهتر خواهد شد.
5- با تمام این احوال من خودم کماکان از سیمکارت قدیمی اپراتور اول استفاده میکنم. ولی مناسب دیدم که از عملکرد ایرانسل دفاع کنمو فراموش نکنیم که ما در یک کشور جهان سومی زندگی میکنیم که در زمینه مخابر ات حتی از کشورهای اردن-کویت ا ترکیه پاکستان و غیره به مراتب پایینتریم . پس انتظار بیشتری نداشته باشید.
عملکرد افتضاح اپراتور اول نباید توجیهی بر عملکرد ایرانسل باشه . سخن من دفاع از اپراتور اول نیست ؛ سخن من این است که ایرانسل به عنوان یک اپراتور خصوصی باید بیشتر به مشتری احترام بذاره و روی حرفی که میزنه بایسته و جا نزنه . این هم به نفع خودشه هم به نفع مردم . به وعده هایی که دادن و عمل نکردن توجه کنید !
همونطور که در پستهای قبلی گفتم ؛ عملکرد ایرانسل ذهنیت خوبی رو اذهان ایجاد نکرده .
من هم مثل شما از بابت نوآوریهای ایرانسل و عرضه خدمات نوین خوشحالم ؛ اما بر این باورم که صرف عرضه یک سرویس جدید چندان مهم نیست ، کیفیت سرویس و نوآوریهای مداوم از اهمیت بیشتری برخوردار است .