pouya_z
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 21 نوامبر 2006
- نوشتهها
- 31
- لایکها
- 2
سلام
electronwizard عزیز ممنون از راهنمائی های خیلی خوبی که به من کردید
حالا متاسفانه و یا شاید خوشبختانه من هم الکترونیک خوندم ولی در مورد الکتروموتورهای تکفاز و سه فاز اطلاعی ندارم
منم یه مقدار مدار کیتی که گرفتم رو بررسی کردم و دیدم که شما درست میگید و کاملا یکی هستش
البته یه مقدار تحقیق هم کردم و متوجه شدم که وقتی ولتاژ دو سر یک موتور تا حد زیادی کاهش پیدا میکنه مثلا بین 100 تا 150 ولت موتور از چرخش میایسته و تمام انرژی به انرژی گرمایی تبدیل میشه
و بعد از یه مدتی موتور اگه تو این حالت بمونه میسوزه:blink:
وحتی اگر موتور رو روی یه دور کم بزاریم و برق رو قطع کنیم و دو باره وصل کنیم اگه ولتاژ خیلی کم باشه موتور راه اندازی نمیشه:wacko:
من در نظر داشتم که با میکرو سیستمی شبیه این عکس بسازم (ببخشید اگه عکس گویا نیست خودم تو فتوشاپ ساختمش)
این مدارمیتونه بر پایه فرکانس هم ساخته بشه
اگه ممکنه نظرتون رو در مورد این مدار هم به من بگید
و در واقع در صنعت برای موتور های توان بالای تکفاز از چه تکنیکی برای کنترل دور موتور استفاده میکنن؟
electronwizard عزیز ممنون از راهنمائی های خیلی خوبی که به من کردید
حالا متاسفانه و یا شاید خوشبختانه من هم الکترونیک خوندم ولی در مورد الکتروموتورهای تکفاز و سه فاز اطلاعی ندارم
منم یه مقدار مدار کیتی که گرفتم رو بررسی کردم و دیدم که شما درست میگید و کاملا یکی هستش
البته یه مقدار تحقیق هم کردم و متوجه شدم که وقتی ولتاژ دو سر یک موتور تا حد زیادی کاهش پیدا میکنه مثلا بین 100 تا 150 ولت موتور از چرخش میایسته و تمام انرژی به انرژی گرمایی تبدیل میشه
وحتی اگر موتور رو روی یه دور کم بزاریم و برق رو قطع کنیم و دو باره وصل کنیم اگه ولتاژ خیلی کم باشه موتور راه اندازی نمیشه:wacko:
من در نظر داشتم که با میکرو سیستمی شبیه این عکس بسازم (ببخشید اگه عکس گویا نیست خودم تو فتوشاپ ساختمش)
این مدارمیتونه بر پایه فرکانس هم ساخته بشه
اگه ممکنه نظرتون رو در مورد این مدار هم به من بگید
و در واقع در صنعت برای موتور های توان بالای تکفاز از چه تکنیکی برای کنترل دور موتور استفاده میکنن؟