• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

با 40 تومن چه ماشینی میشه خرید؟

us12

Registered User
تاریخ عضویت
7 آگوست 2012
نوشته‌ها
406
لایک‌ها
410
دو سه تا نکته هم برای 206 بگم برای شما.
ببینید در مورد خرج 206 من بررسی کردم فکر نکنید که خرج 206 فرق آنچنانی با پراید در سر ریز ماهانه هزینه ها داره! چه بسا مثلا وقتی به صورت موردی در بعضی قطعات مثلا صحبت از بلبرینگ جلو میکنید در قیمت قطعه 206 ارزونتر از پراید هم در میاد!
نمیخواستم منفی کاری کنم در تاپیک شما ولی شما باید ببینید در کدام محیط جغرافیایی هستیم؟ کشوری که رتبه یک رو در نرخ کشته های رانندگی در جهان رو داره. به نظر من پراید در همچین محیط جغرافیایی نقش گیوتین رو ایفا میکنه.

این منم که باید این سوالو از افراد حاضر بپرسم که افراد بنا بر چه اساسی 206 رو پیشنهاد نمیدن؟

شما یک 206 چهل تومنی مثل اون عکس که گذاشتید پیدا کنید تا ما هم بخریم ...
 

peugeot5

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2017
نوشته‌ها
389
لایک‌ها
731
این منم که باید این سوالو از افراد حاضر بپرسم که افراد بنا بر چه اساسی 206 رو پیشنهاد نمیدن؟
چون میگن خرج و استهلاکش بالاست و اتاقش هم کوچیکه و صندلی عقب جا نداره
206 مدل پایینی هم که 10-12 میدادن رو دارن 40-50 میگن
با 40 تومن هم یه 206 مدل 80 تیپ یک سبز لجنی تصادفی میدن نه مثل اون عکسی که گذاشتی
مثل این میدن با 40 تومن

gX0NWQKZ.jpg
 

mohammad200

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,894
لایک‌ها
1,342
206 هم خوبه
ولی به نظر من با 40 تومن 405 بهتر از 206 هست ( البته این نظر منه )
 

rezafarhang54

Registered User
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2016
نوشته‌ها
220
لایک‌ها
214
ام وی ام 110 که مثل قوطی کبریته و زنونه اس.اگه ماتیز بخری بهتره البته ماتیز هم مدلش پایینه حدود مدل هشتاده و حدود 17-18 سال از عمرش میگذره
لیفان 520 هم فکر نکنم با 40 تومن بدن و گرون تره اگه هم بدن وسایلش کمیاب و گرونه.اصلا هم بازار فروشش خوب نیست یعنی یجورایی صاحب اول و اخرش خودت میشی قیافش هم زشته.
میرسیم به 206 و 405 مدل پایین:
206 های مدل پایین تا همین یه سال پیش (سال 97) بین 10 تا 14 معامله میشدن (مدل 80 تا 84) الان همونا رو بین 35 تا 50 قیمت میدن.همشون هم خرج و استهلاکشون زیاده اگه بخوای یه جفت لاستیک بخری باید 1-1.5 پیاده بشی.تعمیر موتورش هم حدودا 6-7 میلیون هزینشه.همشون هم صاحبای قبلیش بس که گازشون دادن داغون شدن تمیزش کم گیر میاد اگه تمیز و کم کارکردش گیر بیاد خوبه چون همشون تقریبا 400 هزار تا کارکردن
405 مدل پایین از 206 مدل پایین خیلی بهتره البته باید حواست باشه پژو 2000 نخری چون هم خرجش بالاست هم سوختش خیلی زیاده فروشش هم سخته ولی فرانسویه و راه و شتاب خوبی داره.تا مدل 81 دو هزاره 82 به بعد 1800.اگه یه 1800 مدل 83-84 تمیز گیر بیاری خیلی خوبه هم خرجش پایینه هم سوختش کمتره هم بازارش خوبه
پارس هم تقریبا با 405 یکیه.اگه یه 83-84 تمیز گیر بیاری خوبه
111 هم خوبه ولی فکر نکنم مدل بالا بدن با 40 تومن.یه 89-90 میدن که جزو اول مدل هاشه.
اگه بخوایم یه نتیجه بگیریم به ترتیب خرید اینا بهتره
اول 111 بعدش 405 و پارس بعدش 206 تمیز.لیفان 520 هم که کنار بذاریم اصلا
بعد از همه اینا میشه یه نیم نگاهی به میتسوبیشی گالانت سوسماری و دوو سیلو داشت داشت.مدلای 1991-1992 که اونم تقریبا 30 سال از عمرش میگذره ولی ماشین خوبیه و یه حس کلاسیک و نوستالژی داره و ژاپنی و با کیفیته.بین 30 تا 60 میلیون بسته به تمیزی و اتومات بودنش معامله میشه.تازه سانروف و کولر هم داره
دوو سیلو هم خوب ماشینیه فقط دو سه تا عیب داره یکی همون مدلش که حدود هشتاده و 17-18 سال کارکرده و ترمز هاش هم ضعیفه که اونم میشه با عوض کردن بوستر یه ترمز عالی براش ردیف کرد و یکمی هم ارتفاعش پایینه و بعضی مواقع به دست انداز و اینا گیر میکنه ولی ماشین کم خرج و کم مصرفیه
داداش معلومه ماشین بازی این سیلو هرچی میدونی بزار .اگ قیمت درنظر نگیریم از پراید جدیدا هم کم خرج تر و با کیفیت تره را کسی ک فقط داخل شهر میخواد؟درسته؟بعدش چن تا دیدم صد تا بیشتر نرفتن کیلومترشو چنج میکنن؟واس ماشین مدله هشتاد خیلی کمه
 

gheysar.

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
2,975
لایک‌ها
4,507
محل سکونت
Ambushed area
سلام
دوستان به نظرتون با 40 تومن چه ماشینی میشه خرید که ارزش خرید داشته باشه؟ترجیحا پراید نباشه
اسپم هم نکنید که با این پول نمیشه و کمه و زیادش کن.400 تومن هم پول دارم ولی نمیخوام زیاد هزینه کنم برا ماشین
سلام
به نظر خودتون چه ماشینی با این پول میشه خرید که پراید نباشه؟
 

saeid700

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
14 نوامبر 2015
نوشته‌ها
3,627
لایک‌ها
5,283
تاپیک و ادم میخونه عصبی میشه اصلا همین 40 میلیونو چند ماه باید کار کنیم بدست بیاریم
 

nethanzo

Registered User
تاریخ عضویت
4 آگوست 2011
نوشته‌ها
372
لایک‌ها
123
سن
42
محل سکونت
اروميه
عایا به ماکسیما کوچولو یعنی کیا ریو فکر کردید؟ ماشین خوبیه تو این رنج قیمت. قطعاتش راحت پیدا میشه و مناسبه نسبتاً.
 
  • Like
Reactions: EK2

EK2

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,150
لایک‌ها
578
محل سکونت
Тегеран
عایا به ماکسیما کوچولو یعنی کیا ریو فکر کردید؟ ماشین خوبیه تو این رنج قیمت. قطعاتش راحت پیدا میشه و مناسبه نسبتاً.
بهترین انتخابه من 2 سال داشتم یه بار پام به تعمیرگاه باز نشد با این ماشین فقط باید مراقب تسمه تایمش باشی یکی هم با صدای موتورش کنار بیای البته الان با 40 تومن پیدا نمیشه.
 

peugeot5

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2017
نوشته‌ها
389
لایک‌ها
731
داداش معلومه ماشین بازی این سیلو هرچی میدونی بزار .اگ قیمت درنظر نگیریم از پراید جدیدا هم کم خرج تر و با کیفیت تره را کسی ک فقط داخل شهر میخواد؟درسته؟بعدش چن تا دیدم صد تا بیشتر نرفتن کیلومترشو چنج میکنن؟واس ماشین مدله هشتاد خیلی کمه
سیلو ماشین عالیه کم خرج و کم مصرفه فقط مشکلش همون مدل پایین بودنشه ترمزش هم یکم ضعیفه.
حدود 300 تا کار کردن همشون.اگه 100 تا کار کرده باشه احتمالا دستکاریش کردن.باید با بقیه چیزای ماشین مطابقتش داد مثلا اگه ماشین اصلا رنگ نداشته باشه شاید واقعا 100 تا کار کرده
 

peugeot5

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2017
نوشته‌ها
389
لایک‌ها
731
سلام
به نظر خودتون چه ماشینی با این پول میشه خرید که پراید نباشه؟
سلام
به غیر از پراید 405 و 206 و پارس مدل پایین 83-84
و ماشینای مدل پایین تر مثل دوو سیلو و اسپرو و ریسر و میتسوبیشی گالانت
عایا به ماکسیما کوچولو یعنی کیا ریو فکر کردید؟ ماشین خوبیه تو این رنج قیمت. قطعاتش راحت پیدا میشه و مناسبه نسبتاً.
خوب ماشینیه ولی تمیزش گیر نمیاد اگه یه نفر تمیزش رو داشته باشه یا نمیفروشه یا خیلی بالا میگه
با 40 تومن هم نمیدن 50-60 میدن
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
6,043
لایک‌ها
17,669
من 206 دارم. ارابه مرگ تقریبا هزینه قطعاتش 1/3ام 206 هست.
یدونه تسمه تایم خریدم 200 مال پراید 100 تومنه
 

ARTAS

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
516
لایک‌ها
383
متاسفانه قیمت ها طوری شده که هیچ کاری نمیشه انجام داد یادش بخیر همین یکی دوسال قبل قیمتا رفته بود بالا رفتم ماشین بخرم پراید 93 رو میداد 12 تومن میگفتم گرونه
:rolleyes:


به طور کل اگه ماشین قدیمی میخواید بخرید مثل پژو 405 یا 206 اول نزدیک به 10 میلیون برای تعمیرات بعد از خریدش در نظر داشته باشید (البته 6 میلیونم خوبه اما کار از محکم کاری عیب نمیکنه
:D
) و توجه داشته باشید که قطعات یدکی 206 قیمتشون حدودا 2 برابر 405 هست.

از اونجایی که ماشین های اینطوری بالای 15 سال کار کردن تقریبا اکثر قطعاتشون مسعد خرابی هست.معمولا به دلیل کار کرد طولانی قطعات پلاستیکی و سیمی این ماشین ها تماما خشک شده هستن یعنی با یک فشار کم میشکنن و باید تعویض بشن احتمالا سیم کشی هم بعد از سال ها تماما خشک شده باشه که نیاز به چک کردن داره چون پژو ها سابقه آتیش گرفتن زیادی دارن. (در این باب تو هر ماشینی به خصوص 206 همیشه شلنگ هیدرولیک رو چک کنید که پرسش محکم باشه)

مسئله دیگه که بحث موتور هست و نیازی به گفتن نیست که موتور xu پژو جزع افتضاح ترین طراحی های دنیاست و همیشه طی رانندگی باید یه چشمتون روی آمپر آب باشه که واشر نزنه-از اون بدتر برای تعویض واشر باید سر سیلندر هم کف تراشی بشه تا تاب خوردگیش رفع بشه که تا 3 بار ممکنه و از اونجایی که ماشین قدیمی هست 90 درصد تعمیر آخر هست و سر سیلندر باید عوض بشه و هزار تا عدا اصول دیگه که جمعا نزدیک به 4 تومن خرج بر میداره.

اما از همه مهم تر این وسط که معمولا خیلی سخت اتفاق بیوفته اما تو ماشین های قدیمی بعد از 15 سال کار با بدترین طراحی موتور که دماش همیشه بالاست و مثل بمب ساعتی در انتظاره ؛ ترک برداشتن سیلندر یا بلوک موتور هست که باعث قاطی شدن آب روغن بشه و در این شرایط همون بهتر که بعد از مدتی ماشین تحویل به اسقاطی بشه چون باید از نو کل بلوک موتور رو عوض کرد و جوش زدن این حرف ها کاری جز حروم کردن پول نیست.


به شخصه 2 سال قبل یه 405 - 85 به ظاهر تمیز و نوک مدادی خریدم و از اون زمان اکثر قطعات اصلی و فرعی شامل شلنگ های رادیاتور ، هیدرولیک (همون اوایل شلنگ فشار قوی وسط جاده پرس انداخت و ساعت 9 شب درگیرمون کرد) ، بنزین (شلنگ به دلیل قدیمی بودن از چندین جا نشتی داشت !) و اخیرا که واشرش دفورمه شده بود و کلا سیلندر به بالا همه چیز رو با قطعات نو تعویض کردم و چندین جا پیچ هاش هرز شده بود که فنر زدیم.

با این وجود چند روز بعد از تعویض کامل سر سیلند و مخلفات و نزدیک 5 تومن خرج کردن بازم ماشین داره آب کم میکنه و دریچه روغن کف میده و کم کم دارم احتمال میدم که نشتی اصلی از خود سیلندر هست که در این صورت همه خرج هام پرید
:oops:
.این هم بماند که اخیرا جلو بندی هم داره صدا میده و احتمالا کمک فنر و چند تا مخطفات دیگه باید عوض بشن یعنی حداقل 500 تا 1 تومن خرج دیگه

تمام این احوالات هم در صورتی که استفاده روزانه هم از ماشین ندارم.

همه این ها رو گفتم که در خرید خودروی قدیمی در نظر داشته باشید و بحث ترسوندن نیست.
چون معمولا هیچ جا اشاره ای به این موارد نمیشه و باعث ایجاد مساعل ناخوشایند در آینده هست .برای خرید خودرو قدیمی حتما باید یک فرد با تجربه بسیار با حوصله خودرو رو بررسی کنه .

کلا توصیه بنده فارغ از مباحث مالی این حرفا اینه که اگه راه داره کلا از خانواده پژو فراری باشید که هیچ حتی نگاهشونم نکنید ، مگر اینکه موتور ملی های tu7 باشه وگرنه به جز
دردرسر هیچ چیزی نداره. حتی مدل های جدید بالای 90 که دوستم داشت و فارغ از این مساعل نبود و در عرض یک سال وصله پینش کرد فروخت رفت.
 

peugeot5

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2017
نوشته‌ها
389
لایک‌ها
731
متاسفانه قیمت ها طوری شده که هیچ کاری نمیشه انجام داد یادش بخیر همین یکی دوسال قبل قیمتا رفته بود بالا رفتم ماشین بخرم پراید 93 رو میداد 12 تومن میگفتم گرونه
:rolleyes:


به طور کل اگه ماشین قدیمی میخواید بخرید مثل پژو 405 یا 206 اول نزدیک به 10 میلیون برای تعمیرات بعد از خریدش در نظر داشته باشید (البته 6 میلیونم خوبه اما کار از محکم کاری عیب نمیکنه
:D
) و توجه داشته باشید که قطعات یدکی 206 قیمتشون حدودا 2 برابر 405 هست.

از اونجایی که ماشین های اینطوری بالای 15 سال کار کردن تقریبا اکثر قطعاتشون مسعد خرابی هست.معمولا به دلیل کار کرد طولانی قطعات پلاستیکی و سیمی این ماشین ها تماما خشک شده هستن یعنی با یک فشار کم میشکنن و باید تعویض بشن احتمالا سیم کشی هم بعد از سال ها تماما خشک شده باشه که نیاز به چک کردن داره چون پژو ها سابقه آتیش گرفتن زیادی دارن. (در این باب تو هر ماشینی به خصوص 206 همیشه شلنگ هیدرولیک رو چک کنید که پرسش محکم باشه)

مسئله دیگه که بحث موتور هست و نیازی به گفتن نیست که موتور xu پژو جزع افتضاح ترین طراحی های دنیاست و همیشه طی رانندگی باید یه چشمتون روی آمپر آب باشه که واشر نزنه-از اون بدتر برای تعویض واشر باید سر سیلندر هم کف تراشی بشه تا تاب خوردگیش رفع بشه که تا 3 بار ممکنه و از اونجایی که ماشین قدیمی هست 90 درصد تعمیر آخر هست و سر سیلندر باید عوض بشه و هزار تا عدا اصول دیگه که جمعا نزدیک به 4 تومن خرج بر میداره.

اما از همه مهم تر این وسط که معمولا خیلی سخت اتفاق بیوفته اما تو ماشین های قدیمی بعد از 15 سال کار با بدترین طراحی موتور که دماش همیشه بالاست و مثل بمب ساعتی در انتظاره ؛ ترک برداشتن سیلندر یا بلوک موتور هست که باعث قاطی شدن آب روغن بشه و در این شرایط همون بهتر که بعد از مدتی ماشین تحویل به اسقاطی بشه چون باید از نو کل بلوک موتور رو عوض کرد و جوش زدن این حرف ها کاری جز حروم کردن پول نیست.


به شخصه 2 سال قبل یه 405 - 85 به ظاهر تمیز و نوک مدادی خریدم و از اون زمان اکثر قطعات اصلی و فرعی شامل شلنگ های رادیاتور ، هیدرولیک (همون اوایل شلنگ فشار قوی وسط جاده پرس انداخت و ساعت 9 شب درگیرمون کرد) ، بنزین (شلنگ به دلیل قدیمی بودن از چندین جا نشتی داشت !) و اخیرا که واشرش دفورمه شده بود و کلا سیلندر به بالا همه چیز رو با قطعات نو تعویض کردم و چندین جا پیچ هاش هرز شده بود که فنر زدیم.

با این وجود چند روز بعد از تعویض کامل سر سیلند و مخلفات و نزدیک 5 تومن خرج کردن بازم ماشین داره آب کم میکنه و دریچه روغن کف میده و کم کم دارم احتمال میدم که نشتی اصلی از خود سیلندر هست که در این صورت همه خرج هام پرید
:oops:
.این هم بماند که اخیرا جلو بندی هم داره صدا میده و احتمالا کمک فنر و چند تا مخطفات دیگه باید عوض بشن یعنی حداقل 500 تا 1 تومن خرج دیگه

تمام این احوالات هم در صورتی که استفاده روزانه هم از ماشین ندارم.

همه این ها رو گفتم که در خرید خودروی قدیمی در نظر داشته باشید و بحث ترسوندن نیست.
چون معمولا هیچ جا اشاره ای به این موارد نمیشه و باعث ایجاد مساعل ناخوشایند در آینده هست .برای خرید خودرو قدیمی حتما باید یک فرد با تجربه بسیار با حوصله خودرو رو بررسی کنه .

کلا توصیه بنده فارغ از مباحث مالی این حرفا اینه که اگه راه داره کلا از خانواده پژو فراری باشید که هیچ حتی نگاهشونم نکنید ، مگر اینکه موتور ملی های tu7 باشه وگرنه به جز
دردرسر هیچ چیزی نداره. حتی مدل های جدید بالای 90 که دوستم داشت و فارغ از این مساعل نبود و در عرض یک سال وصله پینش کرد فروخت رفت.
پراید 93 رو فکر کنم 12 میدادن با 12 مدل 88-89 میدادن ولی قیمت ها این یکی دو ساله خیلی فضایی شد حتی 6 برابر هم رد کرد
اون داستان ترک خوردن سیلندر یا بلوک موتور خیلی دردسره یه عده میگن باید زردچوبه بریزی تو رادیاتور خوب میشه اونم اگه ترک یا سوراخش خیلی ریز باشه
یه تعمیر کامل 206 یا 405 راحت 7-8 تومن اب میخوره با 7-8 تومن همین دو سال پیش میشد یه 405 دست دوم خرید با 10 تومن هم میشد یه 206 دست دوم خرید
تازه لوازم یدکی هم کمیاب و گرون و بی کیفیت شده به مکانیک هم بگی سلام میگه 1 میلیون بده
باز slx بخاطر tu5 بودنش بد نیست
ولی در کل با 40-50 تومن همون پراید بهتر از همشه
دمت گرم اطلاعاتت خیلی خوب و مفید بود
 

mohammad200

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,894
لایک‌ها
1,342
پراید 93 رو فکر کنم 12 میدادن با 12 مدل 88-89 میدادن ولی قیمت ها این یکی دو ساله خیلی فضایی شد حتی 6 برابر هم رد کرد
اون داستان ترک خوردن سیلندر یا بلوک موتور خیلی دردسره یه عده میگن باید زردچوبه بریزی تو رادیاتور خوب میشه اونم اگه ترک یا سوراخش خیلی ریز باشه
یه تعمیر کامل 206 یا 405 راحت 7-8 تومن اب میخوره با 7-8 تومن همین دو سال پیش میشد یه 405 دست دوم خرید با 10 تومن هم میشد یه 206 دست دوم خرید
تازه لوازم یدکی هم کمیاب و گرون و بی کیفیت شده به مکانیک هم بگی سلام میگه 1 میلیون بده
باز slx بخاطر tu5 بودنش بد نیست
ولی در کل با 40-50 تومن همون پراید بهتر از همشه
دمت گرم اطلاعاتت خیلی خوب و مفید بود
50 تومن پراید کار کرده ادم بخره !؟ من که حیفم میاد
----------------------------
رفیقم یه 405 مدل 85 یا 86 داره ادم کیف میکنه سوارش شه
به نظرم اگه ادم یه ماشین مطمئن بتونه بخره خوبه
 

peugeot5

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2017
نوشته‌ها
389
لایک‌ها
731
50 تومن پراید کار کرده ادم بخره !؟ من که حیفم میاد
----------------------------
رفیقم یه 405 مدل 85 یا 86 داره ادم کیف میکنه سوارش شه
به نظرم اگه ادم یه ماشین مطمئن بتونه بخره خوبه
اگه پولت کمه باید بری سمت پراید اگه یکم بیشتره باید بری سمت ال 90 اگه خیلی بیشتره باید بری خارجی دست دوم یا نو بخری
پژو خریدن اشتباهه خرجش زیاده بعدم با پولی که میشه پراید 95 خرید باید پژو 85 بخری
 

mohammad200

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,894
لایک‌ها
1,342
اگه پولت کمه باید بری سمت پراید اگه یکم بیشتره باید بری سمت ال 90 اگه خیلی بیشتره باید بری خارجی دست دوم یا نو بخری
پژو خریدن اشتباهه خرجش زیاده بعدم با پولی که میشه پراید 95 خرید باید پژو 85 بخری
گفتم که مواردی هست که خوبم در میاد ، نمیشه ادم کلی بگه همش داغونه
ال 90 خیلی باید بیشتر پول بدی
من خودم پژو 85 رو به پراید 95 ترجیه میدم
 

peugeot5

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2017
نوشته‌ها
389
لایک‌ها
731
گفتم که مواردی هست که خوبم در میاد ، نمیشه ادم کلی بگه همش داغونه
ال 90 خیلی باید بیشتر پول بدی
من خودم پژو 85 رو به پراید 95 ترجیه میدم
50 میلیون کم پولی نیست که بخوای باهاش ریسک کنی که شاید پژویی که میخری خوب در بیاد
با 50 تومن یه ال 90 مدل 86-87 میدن
 

mohammad200

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,894
لایک‌ها
1,342
50 میلیون کم پولی نیست که بخوای باهاش ریسک کنی که شاید پژویی که میخری خوب در بیاد
با 50 تومن یه ال 90 مدل 86-87 میدن
بعید میدونم ا90 مدل 86-87 رو این قیمت بدن
درسته پول کمی نیست 50 تومن - به خاطر همینم من یکی حیفم میاد باهاش پراید کار کرده بخرم ( البته این نظر منه )
 
بالا