• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و تبادل نظر در مورد اتفاقات روز فوتبال و حواشی ِ آن

میزان اطلاعات فوتبالی صدا سیما؟

  • عالی

    Votes: 4 6.2%
  • خوب

    Votes: 16 24.6%
  • کم

    Votes: 10 15.4%
  • فضاحت

    Votes: 35 53.8%

  • Total voters
    65

manuelcalavera

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2007
نوشته‌ها
2,834
لایک‌ها
8
مسئله مطرح شدنش نیس ... طبق صحبتهایی که کردم ، بهتره اینجور چیزا این جا مطرح بشه .
اما اگه دوست ندارید به من یا حامد بگید دیلیت کنن . من تاپیک رو سر خورد نزدم
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
نه بابا ما چاکرتیم
============
خلاصه موضوع این بود که علی کریمی از نبود برنامه و بازی تدارکاتی درست گلایه کرده بود که انصافا درست هم بودند.

گفته بود تابحال فدراسیون رو اینقدر ضعیف و بی برنامه ندیده که اینم درسته به نظر بنده.

اقایون فوتبالی هم ناراحت شدند و تصمیم گرفتند محرومش کنن.
 

manuelcalavera

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2007
نوشته‌ها
2,834
لایک‌ها
8
نه بابا ما چاکرتیم
============
خلاصه موضوع این بود که علی کریمی از نبود برنامه و بازی تدارکاتی درست گلایه کرده بود که انصافا درست هم بودند.

گفته بود تابحال فدراسیون رو اینقدر ضعیف و بی برنامه ندیده که اینم درسته به نظر بنده.

اقایون فوتبالی هم ناراحت شدند و تصمیم گرفتند محرومش کنن.
ظاهرا" دایی بعد از بازی با زامبیا گفته به من ربطی نداره این چیزا ولی نمیشه هر کسی هر چی دلش میخواد بگه ... !!! :blink:
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
خيلي از كارشناسا از جمله اقاي حاج رضايي و برخي بازيكنان اسبق تيم ملي گفتن كه سخت گرفته فدراسيون بايد تو اين موقعيت به فكر تيم ملي بودن و منافع ملي رو در نظر ميگرفتن

حالا به نظر مياد علي كريمي هم گفته از حرف خودش عقب گرد نميكنه كه همينش به نظر من خوبه
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
اره گفته اگه بخوان در تیم بازی میکنم اما حرفم رو تکذیب نمیکنم.
 

De Monarch

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آگوست 2007
نوشته‌ها
2,707
لایک‌ها
17
محل سکونت
Minas Tirith
به این بازیکن ها میگن بازیکن هایی که استعداد خوبی دارن اما هیچوقت حرفه ای نمیشن . این جور بازیکن ها رو باید سپرد دست فرگوسن . اینجا مملکت بی در و پیکره . هر کس هر چی دلش خواست میگه !

بازیکن هایی مثل کریمی باید یه هدایت کننده ی خوب داشته باشن . یادمه اریکسون در اوج دوران ناارامی بکام بازوبند کاپیتانی رو داد بهش و همین هم خیلی به نفع بکام شد اما بعید می دونم کریمی با این کار ها هم آروم بشه تنها راه بر خورد با همچین بازیکن هایی اینه که در اوج دوران آمادگیشون خیلی بی دردانه دعوتشون نکنن و همیشه وقتی از اونها صحبت میشه مربی تیم ملی با یه خنده ی تحقیر آمیز با این مساله برخورد کنه ...
 

manuelcalavera

Pocket PC کاربر فعال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 ژوئن 2007
نوشته‌ها
2,834
لایک‌ها
8
اگه بخوان به این کارا ادامه بدن همین 1000 تایی هم که رفتن استادیوم نمیرن دیگه ....
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
گروه ورزشي / حوزه فوتبال ايران 11:16 - 05/03/87
شماره:8703040999

--------------------------------------------------------------------------------
مايلي‌كهن در گفت و گو با فارس:

به جاي كريمي بايد با قلدرمآب‌ها برخورد شود

خبرگزاري فارس:سرمربي اسبق تيم ملي گفت: به جاي برخورد با كريمي، بايد با قلدرمآب ها برخورد شود كه قراردادهاي لباس و رفتار با كميته هاي داوران و انضباطي شان مشخص است.


به گزارش خبرگزاري فارس، محمد مايلي‌كهن در نبردي كه با علي دايي در دادگاه داشت، پيروز شد و دادگاه او را از اتهاماتي كه به او وارد شده بود، تبرئه كرد.
سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال با خبرنگار خبرگزاري فارس گفت و گويي انجام داد كه متن آن را در زير مي‌خوانيد:

قلدرها با اعمال قانون، قلدري نخواهند كرد
آنهايي كه مرا مي‌شناسند، مي‌دانند صد در صد به قانون احترام مي‌گذارم. معتقدم برخي مشكلات به دليل عدم تمكين از قانون است. اگر همه به قانون احترام بگذاريم، وضعيت كشور، به خصوص در حيطه ورزش كه شغل اصلي ما است، بهتر خواهد شد. اين را هم بايد بگويم كه برد و باخت در اين دادگاه برايم اصلا مهم نبود. قبلا عرض كرده بودم، برگزاري اين دادگاه فارغ از هر نتيجه‌اي كه داشته باشد، به سود فوتبال بوده و هست. اگر قانون اجرا شود، هيچ قلدري ديگر قلدري نخواهد كرد.

ثروت زياد قلدري مي‌آورد
يكي از دلايل عمده قلدري، داشتن ثروت و مال بي حد و حصر است. اين مسئله احساس قلدري به وجود مي‌آورد؛ اما هميشه تابع قانون بوده و خواهم بود. از روز نخست هم گفته بودم، براي برگزاري دادگاه لحظه شماري مي‌كنم.

مدير تداركات هم با اجازه انتخاب مي‌شود
به طور كلي تمكين از قانون بايد براي همه باشد؛ نه آنكه آدم‌هاي قلدر از قانون فرار كنند و آدم‌هاي ضعيف گير بيفتند. به عبارت بهتر، دانه درشت ها از قانون فرار مي‌كنند و قالپاق دزد‌ها دستگير مي‌شوند. اين روزها اين مسئله را در فوتبال شاهد هستيم. خط و خطوط فدراسيون از جاي ديگر صادر مي‌شود. زماني به فدراسيون سابق ايراد مي‌گرفتيم كه چرا قرارداد سرمربي تيم ملي در اتاق رئيس وقت سازمان تربيت بدني امضا شده است. اين موضوع استقلال فدراسيون را زير سوال مي‌برد؛ اما حالا مدير تداركات كه شغل شريفي هم هست، بايد با اجازه انتخاب شود.

چرا براي حرف‌هاي كريمي جنجال به پا شد؟
زماني‌كه فدراسيون اركان خودش را زير سوال مي‌برد و كسي واكنش نشان نمي‌دهد، چرا بايد براي يك حرف ساده علي كريمي، اين همه جنجال به راه مي‌افتد؟ اگر من اين كار را كرده بودم، مي‌گفتند منافع ملي به خطر افتاده است؛ اما مگر علي كريمي چه چيزي گفت؟

تمام اركان فدراسيون زير سوال رفت
مراجعه كنيد به سخناني كه پيش از مصاحبه علي كريمي انجام شد. اين مسائل مستند است. زماني‌كه هنوز سرمربي تيم ملي انتخاب نشده بود و 5 نفر مورد نظر فدراسيون بودند، فردي در مصاحبه اش رسما اعلام كرد كه هر شخصي كه لابي قويتري داشته باشد، سرمربي مي‌شود. او به همه چيز تاخت و يك هفته بعد، همين شخص سرمربي شد. معناي اين مسئله چيست؟ آيا غير از اين است كه تمام اركان فدراسيون را زير سوال برده است؟

رئيس فدراسيون در كميته انضباطي دخل و تصرف كرد
بعد از ديدار پرسپوليس و سايپا، اين شخص مصاحبه كرد و گفت به محسن تركي باختيم؛ نه پرسپوليس. زماني‌كه كميته انضباطي او را احضار مي‌كند، در جلسه حاضر نمي‌شود و رئيس فدراسيون مي‌گويد خودم گفتم. معناي اين گفته چيست؛ غير از زير سوال بردن اركان فدراسيون است؟ طبق قوانين موجود، رئيس مي‌تواند هر آدمي را به عنوان رئيس كميته انضباطي انتخاب كند؛ اما پس از انتخاب حق ندارد در آراي آن دخل و تصرف داشته باشد. اين مسئله نقض صريح مقررات و دخالت در اركان فدراسيون است. اين مسائل قابل اغماض نيست.

برخي در فدراسيون فوتبال عوامفريبي مي‌كنند
علي كريمي فقط گفت كه فدراسيون اخير، ضعيف ترين فدراسيون در 10 سال اخير بوده است؛ اما جالب است كه مهدي تاج (نايب رئيس فدراسيون) عنوان مي‌كند كه فدراسيون قويترين دوران خود را مي ‌گذراند. ايشان عوامفريبي مي‌كند و مي‌گويد تيم ملي فوتسال و فوتبال ساحلي ايران به جام جهاني صعود كرده است. بهتر است عوامفريبي نكنند چرا كه تيم ملي فوتسال در 10 دوره گذشته، در 9 دوره قهرمان آسيا شده است. بنابراين، در كدام دوره به جام جهاني نرفته است؟ هر وقت اين تيم توانست مقامي بهتر از چهارمي جهان در سال 1992 را به دست آورد، چنين صحبتي را مطرح كنند. فوتبال ساحلي ما نيز در شرايط به جام جهاني راه پيدا كرد كه بازيكنان ايران حتي با توپ بازي‌ها آشنا نبودند.

به جاي برخورد با كريمي با قلدرها برخورد كنيد
بايد تاكيد كنم؛ اگر تمام تيم‌هاي فوتبال از نوجوانان، جوانان، المپيك، فوتسال و فوتبال ساحلي به جام جهاني صعود كنند؛ اما تيم ملي بزرگسالان از صعود بازبماند، مهدي تاج بايد تاج و تخت خود را رها كند و برود. تاج بايد بداند سمتي كه به او رسيده، شايسته افراد ديگري بود؛ اما حالا كه در مسند هستند، كمي آهسته تر حركت كند و حرمت افراد فوتبالي را نگه دارد. آدمي مثل علي كريمي كه حدود 100 بازي ملي دارد، نبايد در موردش اينگونه صحبت كرد. اگر موردي هم بوده، بايد بدون آنكه در جايي درج شود، با خودش در ميان گذاشت. به جاي برخورد با كريمي، بايد با افرادي كه قلدر مآبانه رفتار مي‌كنند، برخورد شود. آنهايي كه قراردادهاي لباسشان و رفتار با كميته هاي داوران و انضباطي شان مشخص است.

بازيكن خانه نشين را به تيم ملي دعوت مي‌كنند
اگر تيم ملي به اردبيل رفت و در آنجا اردو زد، شايد بخشي از آن به دليل كمبود امكانات باشد. اگرچه دماي تهران و اردبيل چند درجه با يكديگر اختلاف دارد؛ اما با نظر و سيلقه سرمربي محل اردو انتخاب مي‌شود اين مسئله خيلي مهم نيست؛ بلكه اينكه بازيكنان نجيبي مثل محمد نصرتي با پنجاه بازي ملي ديده نمي‌شوند (تازه روز گذشته او را به تيم ملي دعوت كردند)؛ اما آنهايي كه در خانه خود در قبرس مشغول فوتبال دستي و پلي استيشن هستند به تيم ملي دعوت مي‌شوند و خودشان هم تعجب مي‌كنند، مسئله مهمي است.

به همه پرسپوليسي ها تبريك مي‌گويم
به طرفداران پرسپوليس، فوتبال دوستان، مديران، مربيان و بازيكنان اين تيم به دليل كسب قهرماني در ليگ برتر تبريك مي‌گويم. آنها كار فوق العاده دشوار و مهمي را انجام دادند؛ اما بايد بدانيم كه چرا اين قهرماني اين همه به چشم مي‌آيد. آنهايي كه قبلا سكان هدايت را بر عهده داشتند، به گونه‌اي عمل كردند كه نه تنها پرسپوليس قهرمان نشد؛ بلكه مانند يك تيم بزرگ هم در ميادين حضور نداشت. ضعف گذشتگان بود. البته افراد كنوني واقعا زحمت كشيدند و به آنها تبريك مي‌گويم. دست همگي آنها درد نكند.

فوتبال موهبت الهي است
در پايان ليگ برتر يك نكته مهم را مشاهده كردم. داستان قرمز و زرد را بعد از مسابقه پرسپوليس و سپاهان به راه انداختند؛ در حاليكه سپاهان و پرسپوليس تا آنجا كه مي‌دانم در گذشته هاي نه چندان دور هم ريشه بوده‌اند و از شاهين مشتق شده‌اند. اينكه طرفداران فوتبال اصفهان و تهران را مقابل هم قرار بدهيم، خيلي كار ناشايست و خطرناكي است. بايد بدانيم كه فوتبال موهبت الهي است و مي‌توانيم به نحو احسن از آن استفاده كنيم. مي‌توانيم دوستي‌هاي خود را در فوتبال بيشتر كنيم.

چرا از مديران ايراد نمي‌گيريم؟
اگر بخواهيم از زاويه ديگر به قهرماني پرسپوليس نگاه كنيم، از شما مي‌پرسم چرا مي‌گويند تماشاگران در جشن قهرماني بي نظم بودند؟ چند مسئول هنگام اهداي جام قهرماني وارد زمين شدند؟ جشن قهرماني منچستر يونايتد را ديديد؟ كدام مقام مسئول وارد زمين شد؟ آيا غير از اين است كه پلاتيني و بلاتر در جايگاه ويژه جام را اهدا كردند و شخص ديگري داخل زمين نرفت. در جشن قهرماني پرسپوليس، آقاي مهندس محمد علي آبادي (رئيس سازمان تربيت بدني)، كيومرث هاشمي (معاون سازمان)، ساور (معاون حقوقي و فرهنگي) و خدادادي (مديركل حوزه سرپرستي سازمان) كنار زمين حاضر شدند. حضور مسئولان در جايگاه اشكالي ندارد و قدمشان روي چشم؛ اما چرا وارد زمين مي‌شوند؟ از فدراسيون هم علي كفاشيان (رئيس)، مهدي تاج (نايب رئيس)، عزيز محمدي (رئيس سازمان ليگ)، نبي (دبير فدراسيون) و آيت اللهي و بهروان (اعضاي هيات رئيسه) كنار زمين بودند. كاشاني (مديرعامل)، حسن بيادي و نژاد فلاح (اعضاي هيئت مديره) نيز حضور داشتند. اگر جام را تكه تكه هم مي‌كرديم؛ چگونه مي‌خواستند جام را به بازيكنان تقديم كنند؟ چرا آدم‌هاي صاحب منصب كنار زمين آمدند؛ ولي ما از تماشاگران ايراد مي‌گيريم؛ آن هم تماشاگراني كه از هفت صبح به ورزشگاه آمده و شرايط سرويس بهداشتي در ورزشگاه كه هم كه همه مي‌دانيم چگونه است؟ چرا از تماشاگران ايراد مي‌گيريم؛ اما از مديران ايرادي گرفته نمي‌شود.

شمشيرها را عليه خود بيرون مي‌كشم
اين حرف‌ها را مي‌زنم و دوباره شمشيرها را عليه خودم تيز مي‌كنم. از اين كلانتري به آن كلانتري مي‌روم؛ اما اين حرف‌ها را بر زبان مي‌آورم چون وظيفه خودم مي‌دانم كه بگويم. اگر همين مراسم جشن قهرماني پرسپوليس را به من مي‌سپردند، به شما مي‌گفتم چگونه بايد آن را اجرا كرد. كار را بايد به كاردان سپرد. خيلي جاها بايد از خودت بگذري. اگر خوب از فوتبال استفاده شود، مي‌تواند اشتغال آفرين باشد.

نقش قطبي در قهرماني پر رنگ است
كجا منتقد افشين قطبي بودم؟ از هفته اول تا هفته سي ام ليگ برتر صحبتي نكردم. فقط آنجايي كه تيم خوب بازي نمي‌كرد و قطبي مي‌گفت پرسپوليس بين المللي بازي كرده، صحبت مي‌كردم. طبيعي است نقش او در قهرماني پررنگ است و بايدبه او خسته نباشيد گفت. در رابطه با حضور ايشان و نحوه آمدن به ايران حرف داشتم و دارم كه بخشي از آنها را هم پيش از اين گفته ام؛ اما واقعا به قطبي و كليه مربيان مديران و بازيكنان تبريك مي‌گويم.

برخي بازيكنان پرسپوليس ديده نشدند
يك نكته را بايد به آن اشاره كنم كه برخي بازيكنان در قهرماني كمتر ديده شدند. محمد نصرتي، سپهر حيدري و فرزاد پيرلو منظورم آشوبي است كه نقش مهمي در قهرماني داشتند؛ حتي مسعود زارعي هم تلاش فراواني كرد. كريم باقري و محسن خليلي به خوبي ديده شدند. خليلي از نظر فني و اخلاقي فوق العاده بود. يك پرسپوليسي اصيل را هم نبايد فراموش كنيم؛ كسي كه فصل قبل در تركيب اصلي حضور داشت و امسال برخورد حرفه‌اي داشت. منظورم فرشيد كريمي است. واكنش حسن رودباريان روي گل پرسپوليس قابل تشكر بود.

دكتر احمدي نژاد خيلي غريب است
در مصاحبه قبلي كه با خبرگزاري فارس انجام دادم، به دنبال هيچ چيز غير از بيان واقعيت نبودم. نمي‌خواستم توجه رئيس جمهوري محترم را جلب كنم. هنوز هم معتقدم دكتر احمدي نژاد خيلي غريب است. به معناي واقعي مردم را دوست دارند و به آنها علاقمند هستند. ايشان به دنبال كم كردن مشكلات ملت است و در اين زمينه خيلي زحمت مي‌كشد.
گفت و گو از عليرضا وهابي
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
گروه ورزشي / حوزه فوتبال ايران 11:16 - 05/03/87
شماره:8703040999

ي


اين مايلي كهن كار دست خودش ميده

يه مصاحبه ازش تو خبر ورزشي خوندم خيلي توپيده بود به علي دايي گفته بود صد بار ديگه هم شده ميرم دادگاه

.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
با مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگ دو بازيكن تيم فوتبال پاس همدان، اين بازيكنان در آستانه محروميت دو ساله قرار گرفتند.

پس از بررسي 20 نمونه آزمايش شده در رقابت هاي دور برگشت ليگ برتر فوتبال كشور دو نمونه از بازيكنان تيم فوتبال پاس همدان مثبت اعلام شده است.

"سعيد دقيقي" و "اختياروويچ" بازيكنان تيم پاس همدان كه در جريان بازي برگشت تيم هاي پاس همدان و راه آهن تهران از سوي ستاد ملي مبارزه به دوپينگ از آنها نمونه گرفته شده بود، اكنون با مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگشان بر طبق قانون در آستانه محروميتي دوساله قرار گرفتند.

به گزارش ايسنا، در نمونه‌ي دقيقي و اختياروويچ استفاده از داروهاي نيروزا (محرك) ديده مي شود كه بر طبق قانون استفاده از اين دارو مي تواند دو سال محروميت از ميادين فوتبال را براي اين دو بازيكن به همراه داشته باشد.

طي روزهاي آينده جلسه‌ي رسيدگي اوليه با حضور اين دو فوتباليست در محل ستاد برگزار و سپس راي آن صادر خواهد شد.

--------------------------------------------------------------------------------

بازيكن مياني تيم فوتبال پاس همدان كه نتيجه آزمايش دوپينگ اش مثبت اعلام شده، گفت: با شنيدن اين خبر در حال نابود شدن هستم.

سعيد دقيقي كه اطلاعي از مثبت اعلام شدن نتيجه آزمايش دوپينگ اش نداشت پس از شنيدن اين خبر به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: من اصلا در بازي با راه آهن يك دقيقه هم بازي نكردم و تنها نامم در ميان هجده نفر بود، بنابراين دليلي نداشت كه من بخواهم از مواد نيروزا استفاده كنم.

وي افزود: حتي دربازي با ابومسلم هم به دليل آسيب ديدگي جزو هجده نفر نبودم و شب قبل از بازي با راه آهن هم از "پورحيدري" خواستم كه به دليل دردي كه ازناحيه كشاله ران داشتم و همچنين مشكل شخصي اسم من را از فهرست هجده نفره خارج كند كه اين كار انجام نشد و من بر روي نيمكت نشستم اما يك دقيقه هم براي تيم بازي نكردم.

دقيقي با تاييد گرفتن تست دوپينگ در روز بازي با راه آهن گفت: من اولين نفري بودم كه بدون هيچ استرسي نمونه ادارا را به مامور مبارزه با دوپينگ دادم، دليلي نداشت كه بخواهم بترسم چرا كه من هيچ عمل خلافي مرتكب نشده بودم و از مواد نيروزا استفاده نكرده بودم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين مدت داروي مشكوكي استفاده نكرده است، گفت: من تنها از موادي كه "ر.چ" به من مي داد استفاده مي كردم، حتي نمي خواستم از آنها هم استفاده كنم، در تعجب هستم كه چرا چنين چيزي اعلام كرده اند. من شخصا از هيچ دارويي استفاده نكرده ام، در آن زمان كه تست از من گرفته شد اصلا شرايط بازي كردن نداشتم.

دقيقي افزود: روي چه حسابي اعلام كرده اند كه من دوپينگي هستم. من در اين مدت از هيچ دارويي استفاده نكردم، اين خبر را كه شنيدم در حال نابود شدن هستم، اعصابم به هم ريخته است، نمي دانم چه كاري بايد انجام بدهم، در حال حاضر در راه سفر به همدان براي تسويه با باشگاه پاس هستم اما نمي دانم با اين وضعيت چگونه بايد كنار بيايم، من دوپينگ نكرده ام.

"ر.چ" كه سعيد دقيقي از آن نام برده است، نيز به خبرنگار ايسنا گفت: ما هيچ دارويي را تجويز نمي‌كرديم و فقط از مواد پروتييني استفاده مي‌شد.

--------------------------------------------------------------------

پزشك پاس: اسم داروى گلوبال اكستريم را نشنيده ايم

دقيقى و اختياروويچ آگاهانه دوپينگ نكرده اند

اعلام خبر رسمى دوپينگ سعيد دقيقى و فاروق اختياروويچ باعث شد تا براى اطلاع از آنچه كه در اين باشگاه مى گذرد سراغ پزشك پاس همدان برويم. دكتر بابك برزويى البته عنوان كرد كه تا پايان سال گذشته با باشگاه پاس همكارى مى كرده و در جريان اين موضوع قرار ندارد.

حتماً در جريان خبر دوپينگ ۲ بازيكن پاس هستيد
من براى شركت در كنگره اى به آلمان سفر كرده بودم و ديروز وارد كشور شدم و همان زمان از اين موضوع اطلاع يافتم. به همين دليل خيلى نمى توانم در اين باره اظهار نظر كنم.
حداقل مى توانيد بگوييد كه اين ۲ بازيكن از چه موادى استفاده كرده اند
به خاطر برخى مسائل و اختلافات با مسؤولان باشگاه از ابتداى سال جارى ديگر كنار اين تيم نيستم و در بازى پاس و راه آهن كه در پايان آن از بازيكنان تست گرفته و آزمايش دقيقى و اختياروويچ مثبت اعلام شده حضور نداشتم.
در اين مدت مسؤوليت پزشكى تيم برعهده چلنگر بود
من ديگر از اين ماجرا اطلاع ندارم.
چلنگر گفته كه به بازيكنان داروى گلوبال اكستريم مى داده، آيا استفاده از اين ماده دوپينگ محسوب مى شود
تا به حال اسم اين ماده را نشنيدم و اصلاً نمى دانم چيست اما به احتمال فراوان گلوبال اكستريم يك ماده مكمل است. همه داروهاى مكمل دوپينگ محسوب نمى شوند. مثلاً در بازى تركيه و كرواسى روشتو ركبر مايع آبى رنگى مى نوشيد كه جزو مكمل ها است و مواد نيروزا محسوب مى شود اما مواد نيروزا با دوپينگ فرق دارد و جزو دوپينگ محسوب نمى شود.
آيا زمانى كه شما در باشگاه بوديد، پيش آمده بود كه بازيكنان و مسؤولان باشگاه توصيه كنند كه از مكمل ها استفاده كنند
بله خودم مكمل هاى مجاز به بازيكنان مى دادم. تا زمانى كه در پاس بودم از ۷ بازيكن تيم تست دوپينگ گرفته شد ولى همه آنها منفى بود چون مى دانستم چه مكملى بايد تجويز كنم. الان هم معتقدم دقيقى و فاروق اختياروويچ آگاهانه دوپينگ نكرده اند چرا كه اين دو اصلاً اين كاره نيستند. چند بار بازيكنان را امتحان كردم ولى آنها با دوپينگ مخالفت كردند ضمن اينكه مديران و مربيان پاس هم از اين موضوع فرارى بودند.
پس چگونه است كه دوپينگ اين دو نفر مثبت اعلام شده
شايد ناخواسته از مكمل هايى استفاده كرده اند كه نمى دانستند غيرمجاز است. با توجه به شناختى كه از چلنگر هم دارم، مطمئنم كه او در اين ماجرا مقصر نيست. احتمالاً آنها هم نمى دانستند دارويى كه بازيكنان استفاده مى كنند مجاز نيست. با اين حال بايد بررسى بيشترى انجام دهم تا ببينم قضيه از چه قرار بوده است.


----------------------------------------------------------------

چلنگر: من دارو ندادم!

فكر نمى كرد يكدفعه با او تماس بگيرند و از مسأله دوپينگ بپرسند براى همين يادش رفت كه مخفى كارى كند. پس جواب تمام سؤالات مربوط به دوپينگ را داد و حتى اعتراف كرد با اينكه مطمئن نبود مكمل ها جزو داروهاى دوپينگى نيستند اما آنها را براى باشگاه پاس تهيه مى كرد و به بازيكنان مى داد. يك روز گذشت و شايد تمام وقت را فكر مى كرد. سرانجام به اين نتيجه رسيد كه او هم مى تواند منكر همه چيز شود. به اين ترتيب نسبت به آن روز ۱۸۰ درجه تغيير موضع داد و منكر تجويز داروها به بازيكنان پاس شد. رضا چلنگر مترجم وينكو بگوويچ كه از سوى سعيد دقيقى متهم اصلى دوپينگ بازيكنان پاس معرفى شد در مصاحبه اى عجيب و كاملاً متفاوت با ۲۴ ساعت قبل مى گويد: «ارتباطى با مسأله مطرح شده درباره دوپينگ سعيد دقيقى ندارم. تيم پاس كادر پزشكى دارد و گفته هاى مطرح شده بى اساس است.» پس اين ادعاى دقيقى كه اعلام كرده چلنگر به او داروى غير مجاز تجويز مى كند را بايد درست بدانيم يا غلط رضا مى گويد: «مضحك است! چون بازيكنان بايد زير نظر كادر پزشكى مداوا شوند. به من چه ربطى داشت دارو بدهم !» چلنگر تنها وظيفه خود در پاس همدان را ترجمه دستورات فنى وينكو بگوويچ براى بازيكنان مى داند: «تنها مسؤوليتم در اين تيم ترجمه دستورات فنى وينكو به بازيكنان است. فوتبال ما داراى قانون است و به همين سادگى نمى توان كسى را متهم به كارى كه نكرده، كرد.»


مروری بر خبر جنجالی دوپینگ دو بازیکن فوتبال به نقل از ایسنا و ایران ورزشی
 
Last edited:

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
سپاهان نوين به اهواز منتقل شد

سلام فولاد و فيروز به ليگ برتر

مسعود رضاييان مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان كه در چند روز گذشته به اين در و آن در مى زد تا امتياز سپاهان نوين را به اهواز منتقل كند بالاخره در جلسات متعددى كه برگزار كرد توانست نظر مسؤولان را جلب كند و سپاهان نوين را با ۴ ميليارد تومان به اهواز انتقال دهد.
البته رضاييان براى انتقال امتياز سپاهان نوين به اهواز با مشكلات زيادى از جمله مخالفت استاندار، تربيت بدنى، هيات فوتبال اصفهان و … روبه رو شده بود اما شخصا با همه اين مسؤولان مذاكره و آنها را راضى به اين انتقال كرد تا سرانجام در جلسه پايانى كه دوشنبه شب گذشته انجام شد مسعود رضاييان ساعت ۲۲ توانست موافقت نهايى محمدرضا ساكت و ديگر مسؤولان فولاد مباركه را براى انتقال امتياز سپاهان نوين به اهواز بگيرد. البته قرار شد سند ۲ باشگاه روز پنج شنبه با هم معاوضه شود تا بار ديگر خوزستان در ليگ برتر ۲ نماينده داشته باشد.

كريمى مى آيد، رضاييان مى رود
قبل از اينكه ليگ برترى شدن فولاد قطعى شود چندين بار صحبت از سرمربيگرى فيروز كريمى در اين تيم شد تا در صورت ليگ برترى شدن، فيروز هدايت فولاد را بر عهده بگيرد.
حالا كه فولاد به ليگ برتر راه پيدا كرده گفته مى شود كه مسعود رضاييان بار ديگر با فيروزكريمى وارد مذاكره شده و حتى ليست بازيكنان موردنظر اين مربى را از او گرفته. به اين ترتيب احتمال مى رود كه به زودى فيروز كريمى به عنوان سرمربى جديد فولاد خوزستان معرفى شود. البته اگر مسعود رضاييان در فولاد بماند چرا كه اتفاقات اخير موقعيت او را به خطر انداخته است.

ماجراى فيكس بازى كردن و ۲ مقام مسؤول
بعد از بازى فولاد و پيام كه با حذف ناباورانه خوزستانى ها به پايان رسيد، فولادى ها آنقدر ناراحت بودند كه نمى دانستند چه مى كنند و چه مى گويند.
بعد از بازى كه بازيكنان، كادر فنى و البته مسؤولان فولاد به رختكن رفتند بعضى از بازيكنان به دليل ناراحتى بيش از حد، بحث هايى را مطرح كردند كه الان موقعيت رضاييان را به خطر انداخته است.
اين بحث ها كه البته توسط بعضى از بازيكنان مطرح شد، درباره حضور برخى بازيكنان در تركيب هميشگى فولاد بود به همين دليل تعدادى از مسؤولان رده بالا پى اين مسأله را گرفتند و از كادر فنى دليل خواستند.
اين بازيكنان معتقد بودند حق تعدادى از نفرات تيم ضايع شده است و عده اى نبايد در تمام بازيها ۹۰ دقيقه بازى مى كردند. اينكه مبناى فيكس بازى كردن تعدادى از بازيكنان مسائل فنى نبوده و عوامل ديگرى در بازى كردن آنها دخيل بوده است. اين صحبت ها باعث شد تا مسائل پشت پرده برملا شود و دخالت ۲ تن از مسؤولان باشگاه در به خدمت گرفتن اين بازيكنان و حضورشان در زمين آشكار شود.


وقتى اين خبرها به حراست باشگاه فولاد رسيد اعضاى هيأت امنا هم وارد كار شدند و اين ۲ مسؤول را اخراج كردند و حتى به آنها تذكر دادند كه به هيچ وجه حق ندارند در باشگاه فولاد رفت و آمد كنند و در واقع به نوعى ممنوع الورود شدند.
اين اتفاقات به مسعود رضاييان هم كشيده شد چون حراست معتقد بود رضاييان كه از اين مسأله خبردار شده بود بايد جلوى اين اقدامات مى ايستاد و حالا بايد او به هم به گونه اى جريمه شود.
بر همين اساس گفته مى شود وجود اين مسأله باعث شده تا موقعيت مسعود رضاييان در باشگاه فولاد به خطر بيفتد. در اين رابطه حتى شنيده مى شود مسؤولان اين باشگاه ۴ گزينه براى مديرعاملى فولاد مد نظر دارند كه نام ۲ نفر از آنها لو رفته است. ساعى مدير روابط عمومى شركت فولاد خوزستان و موسويان عضو هيأت امنا باشگاه فولاد ۲ گزينه اى هستند كه احتمال دارد جانشين رضاييان شوند؛ البته اگر هواداران بگذارند.

هواداران مخالف كنار گذاشتن رضاييان
وقتى بحث به خطر افتادن موقعيت مسعود رضاييان به گوش هواداران رسيد، هواداران اين باشگاه دست به كار شدند و با برگزارى جلسه با كانون هواداران خواستار ابقاى رضاييان شدند.
اين در حالى بود كه همان هواداران بعد از بازى با پيام رضاييان را مسبب اصلى بالا نيامدن فولاد مى دانستند اما حالا كه خشم آنها فرو نشسته خواستار ماندن رضاييان در باشگاه هستند. حالا بايد منتظر ماند و ديد سرانجام مديريت فولاد چه مى شود.

به نقل از ایران ورزشی
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
فیروز کریمی از مربی گری محروم شد ! ( شوخی با معاون احمدی نژاد دردسر ساز شد ! )
شهرام شفیع زاده مدیر عامل استقلال اهواز در مصاحبه امروز با خبرگزاری فارس اعلام کرد در شرايطي كه دو شب قبل فيروز كريمي با حضور در شهر اهواز و هيئت فوتبال اين شهر، قرارداد خود را با تيم استقلال اهواز را به ثبت رسمي رساند ، به دلیل مصاحبه تلويزيوني اين مربي با يكي از برنامه هاي شبكه تهران و صحبت‌هايش در آن برنامه که موجبات ناراحتي شدید برخي مسئولان ورزش ایران شده است ، امکان ادامه همکاری با وی را نخواهیم داشت !

ماجرا از این قرار است ، فیروز کریمی مربی پر حاشیه فوتبال ایران که یکی از معتبر ترین و پر افتخار ترین مربی های فوتبال ایران است تنها به دلیل اینکه چندی پیش در یکی از برنامه های مثلث شیشه ای ، وقتی مجری برنامه نظرش رادر مورد مهندس علی آبادی معاون رییس جمهور پرسید ، گفت : "جناب آقای علی‌آبادی مدیری بسیار دانا، ‏توانا و هوشمند و موفق در نظافت و بازسازی خیابانها در شهرداری تهران بودند!" این پاسخی بود که رشید‌پور مجری برنامه هر چه تلاش کرد ‏نتوانست خنده‌اش را مهار کند.‏

فیروز کریمی با رندی تمام به این نکته اشاره کرد که یار غار احمدی نژاد در شهرداری تهران در حالی که معاونت عمرانی شهرداری بود و درگیر ساخت دور برگردان در اتوبان های تهران و آسفالت کردن خیابان ها بود ، پس از رئیس جمهوری احمدی نژاد ناگهان به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی مشغول به کار شد تا شایسته سالاری به تمام معنا در کابینه دولت نهم رعایت شده باشد !

این سخن فیروز کریمی جنجال زیادی را بر انگیخته است و مديرعامل باشگاه استقلال اهواز در گفت و گو با خبرنگار ورزشي فارس، اظهار داشت: با فيروز كريمي به توافق كامل رسيده بوديم و با او مشكلي نداريم؛ اما برخي جريانات باعث شد تا نتوانيم با وي همكاري را آغاز كنيم. كنترل اين جريان از دست ما خارج شده است .

مديرعامل استقلال اهواز در پاسخ به اينكه شنيده مي‌شود برخي مقامات ورزشي چنين خواسته‌اي از وي داشته‌اند تا قرارداد با فيروز كريمي فسخ شود، اظهار داشت: چنين موضوعي را نه تكذيب مي‌كنم؛ نه تاييد. فقط مي‌دانم كه خود فيروز كريمي در جريان اين مشكل است و بهتر از هر كس مي‌داند چه كرده است.

شفيع‌زاده تاكيد كرد: فقط معتقدم آدم بايد به مافوق خود احترام بگذارد. علي آبادي به عنوان متولي اين ورزش قابل احترام است و تصميم‌هايي كه تا امروز گرفته، به سود ورزش بوده است.

-----------------------------------------------
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
علي كريمي تمام هزينه‌هاي بستري شدن "بابك معصومي" را متقبل شد

111.jpg


صادق درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اعلام اين خبر گفت: كريمي به عنوان يك ورزشكار اعلام كرد كه تا هر زمان كه بابك معصومي در بيمارستان بستري است هزينه‌هاي بستري شدن او را خواهد پرداخت.

وي افزود: غير از كريمي، هم بازي‌هاي سابق معصومي نظير شمسايي، ناصري، هاشم‌زاده، رييسي و خوراكچي هم به او كمك مالي كرده‌اند. رقم اهدايي اين بازيكنان اهميتي ندارد بلكه چيزي كه مهم است همياري اين بازيكنان است، آنها طي اين مدت معصومي را تنها نگذاشته‌اند.

وي افزود: مصطفي آ‌جرلو و حسين هدايتي هم هر كدام هزينه ده روز شيمي‌درماني معصومي را متقبل شده‌اند و مدير فولاد ماهان اصفهان هم زحمات زيادي در اين چند روز كشيده است. با اين حال نبايد يك لحظه هم او را تنها بگذاريم.

درودگر درباره وضعيت معصومي گفت: دوره اول شيمي درمان معصومي به پايان رسيده و قرار است كه آزمايش مغز و استخوان از معصومي و خواهرش گرفته شود كه اگر جواب اين آزمايش مثبت باشد با پيوند مغز استخوان شرايط او تغيير خواهد كرد. با اين حال پزشكان از شرايط او راضي هستند و معتقدند كه براي او معجزه‌اي رخ داده است.

او از تمامي هموطنان خواست كه براي اين بازيكن كه به سرطان خون مبتلا شده‌ دعا كنند

دعای خیر برای علی کریمی و بابک معصومی عزبز

به نقل از ایسنا
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
شوراي صدور راي مبارزه با دوپينگ اعلام كرد؛
محروميت چهار ساله براي "رضا چلنگر"
محروميت شش ماهه دقيقي و اختياروويچ
كسر هشت امتياز از تيم فوتبال پاس همدان


شوراي صدور راي مبارزه با دوپينگ درخصوص تخلف بازيکنان تيم فوتبال پاس همدان حکم خود را صادر کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، طبق اعلام رئيس کميته پزشکي فدراسيون و پس ازبررسي هاي مختلف توسط کميته پزشکي و انضباطي فدراسيون فوتبال، در خصوص استفاده بازيکنان از مواد نيروزا، سعيد دقيقي و فاروق اختياروويچ هر کدام به مدت 6 ماه از حضور درميادين فوتبال محروم شدند.

رضا چلنگر مترجم تيم و مراد علي تيموري – پزشکيار تيم به همراه اشکان زهرايي – فروشنده ماده ممنوعه هر کدام از چهارم تير به مدت 4 سال از همراهي با تيم هاي ورزشي محروم هستند.

بر همين اساس در خصوص تنبيهات تيمي و باشگاهي نظر به اينکه در جريان يک بازي، دو بازيكن از تيم ياد شده مرتکب دوپينگ شده اند، لذا با استناد به رديف 5 ازماده 65 آيين نامه انضباطي فيفا حکم بر کسر هشت امتياز از امتيازات تيم فوتبال بزرگسالان باشگاه پاس در فصل 87-1386 ليگ حرفه اي ايران و پرداخت مبلغ 50,000 فرانک سوئيس از ناحيه باشگاه در حق صندوق فدراسيون فوتبال صادر و اعلام شد.

سعيد دقيقي و فاروق اختياروويچ در جريان مسابقه تيم هاي پاس همدان و راه آهن تهران در سي ام فروردين دوپينگ كرده بودند.
 

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
یعنی از امتیازات فصل قبل کم کردن؟!!

حالا به چلنگر چه ربطی داشته؟
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
یعنی از امتیازات فصل قبل کم کردن؟!!

حالا به چلنگر چه ربطی داشته؟

بله از امتيازات فصل قبل كم شده . چلنگر به گفته سعيد دقيقي كسي بوده كه اين دارو رو به اون سفارش كرده :wacko:
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
فرجام خواهي "مولايي" و "كمايي" پذيرفته نشد
3 سال محروميت براي بازيكنان مس و فولاد خوزستان


درخواست فرجام خواهي "علي مولايي" و "افشين كمايي عسگري" بازيكنان تيم‌هاي مس كرمان و فولاد خوزستان از سوي كميته مبارزه با دوپينگ فدراسيون فوتبال رد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين كمايي كه نمونه‌ي كنترل دوپينگ‌اش در جريان بازي با ابومسلم خراسان در 11 آبان 86 مثبت شد، به مدت يك سال محروم شده بود كه با اعتراض به حكم شوراي صدور راي دوپينگ، درخواست فرجام خواهي كرده بود.

وي از 10 دي‌ماه 86 از هرگونه فعاليت ورزشي محروم شده است.

همچنين علي مولايي بازيكن مس كرمان طبق بند الف از رديف يك ماده 65 به علت استفاده از مواد نيروزا به مدت دو سال از 30 دي‌ماه 86 از شركت در هرگونه مسابقه در رده باشگاهي و ملي محروم شده بود كه وي نيز درخواست تجديدنظر كرده بود.

بنابراين گزارش، كميته مبارزه با دوپينگ فدراسيون فوتبال پس از درخواست اين دو بازيكن و بررسي مستندات، حكم صادره را قابل قبول دانست و "علي مولايي" و "افشين كمايي عسگري" بايد مدت محروميت خود را سپري كنند.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
پيروزي - استقلال بيست و دومين داربي جهان فوتبال

ماهنامه "ورلد ساكر" در آخرين شماره خود رده بندي 50 داربي فوتبال جهان را منتشر كرد.

در اين فهرست ديدار تيم‌هاي پيروزي و استقلال تهران به عنوان بزرگترين داربي آسيا، در رده بيست و دوم داربي‌هاي تاريخ فوتبال جهان قرار دارد.

تنها ديدار تيم‌هاي همشهري به عنوان داربي مطرح نشده است. ديدار تيم‌هاي رئال مادريد و بارسلوناي اسپانيا در صدر اين رده بندي قرار دارد.

داربي تيم‌هاي بوكاجونيورز و ريورپلاته آرژانتين نيز در رده‌ي دوم جاي گرفته است.

نقل از ایسنا
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
پيشنهاد 12 ميليون دلاري شبكه‌ي عربي به استقلال و پرسپوليس

فتح‌الله‌زاده: قانون اجازه دهد، قرارداد مي‌بنديم

علي فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني عرب زبان در مذاكراتي كه انجام داديم، پيشنهادي 10 تا 12 ميليون دلاري براي پخش بازي‌هاي استقلال و پرسپوليس در فصل جديد را ارايه كرده است. اين پيشنهاد پس از آن مطرح شد كه نمايندگان اين شبكه با مقام‌هاي عالي رتبه خود در كشور امارات گفت‌وگو كردند.

وي افزود: در صورتي كه قانون اين اجازه را به ما بدهد با پيشنهاد اين شبكه عربي موافقت خواهيم كرد.

فتح‌الله‌زاده درباره‌ي اسپانسر فصل آينده‌ي استقلال گفت: با دو شركت بزرگ تركيه‌اي مذاكراتي داشته‌ايم و نتايج خوبي نيز بدست آمده است.
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
پيشنهاد 12 ميليون دلاري شبكه‌ي عربي به استقلال و پرسپوليس

فتح‌الله‌زاده: قانون اجازه دهد، قرارداد مي‌بنديم

علي فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني عرب زبان در مذاكراتي كه انجام داديم، پيشنهادي 10 تا 12 ميليون دلاري براي پخش بازي‌هاي استقلال و پرسپوليس در فصل جديد را ارايه كرده است. اين پيشنهاد پس از آن مطرح شد كه نمايندگان اين شبكه با مقام‌هاي عالي رتبه خود در كشور امارات گفت‌وگو كردند.

وي افزود: در صورتي كه قانون اين اجازه را به ما بدهد با پيشنهاد اين شبكه عربي موافقت خواهيم كرد.

.
مرسی فرزاد جان

خبر جالبی بود

اگه اجازه بدن که بعیده یه جورایی باعث انگیزه دار شدن بازیکنای ایرنی میشه

البته از این لحاظش : چون کشورای عربی علاقه زیادی به ترانسفر بازیکن از ایران به کشور خودشون دارن ممکنه این خبر بسی تاثیر بزاره رو بازیشون
 
Last edited:
بالا