• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و تبادل نظر در مورد اتفاقات روز فوتبال و حواشی ِ آن

میزان اطلاعات فوتبالی صدا سیما؟

  • عالی

    Votes: 4 6.2%
  • خوب

    Votes: 16 24.6%
  • کم

    Votes: 10 15.4%
  • فضاحت

    Votes: 35 53.8%

  • Total voters
    65

sara__joon

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 آگوست 2006
نوشته‌ها
5,355
لایک‌ها
5,607
محل سکونت
El Paso, Texas
من هم قهرمانی را تبریک می گم. کلا چند روزی هست که خبرهای خوب زیاد می شنویم.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
4284.jpg



/گزارش تصويري/
قهرماني تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران در آسيا
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
ناملایمتی های فوتبال ایرانی/برای بازیکنانی که با مصدومیت از یاد می روند/ کسی سراغشان را نمی گیرد

در رقابتهای المپیک بیشتر برای کسانی هورا می کشند که دیرتر به خط پایان می رسند. چرا که آنها اعتقاد دارند حضور یک ورزشکار در ورزشگاه از هرچیزی پر اهمیت تر است اما در ورزش ما و بویژه فوتبال فقط باید یک سوپر استار باشی تا مورد اقبال واقع شوی در غیر این صورت، چه بسا گوشه چشمی هم تو را روا نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در فوتبال ما اگر بازیکنی مصدوم شود، فقط تنها در صورتی از خاطره ها محو نمی شود که عضو تیم مشهوری باشد و گرنه...

این وضعیت در مورد مرتضی خانزاده، بازیکن پیشین مقاومت سپاسی شیراز که حتی در زمان حضور امیرقلعه نویی در تیم ملی به اردوی این تیم هم دعوت شد صدق می کند. خانزاده مانند بیشتر فوتبالیست‌های مصدوم روی یک اتفاق دچار آسیب‌دیدگی شده است. در نیم فصل ششم لیگ برتر در یک بازی درون تیمی بین بازیکنان فجر یکی از هم‌ تیمی های مرتضی روی پایش تکل می زند و همین تکل آغازی می شود بر دوران مصدومیت‌ او.

خانزاده با رباط آسیب دیده نیم فصل دوم لیگ ششم را از دست می دهد. فصل هم که تمام می شود، کسی برای تمدید قرارداد او پیشقدم نمی شود. او می ماند و یک پای مصدوم. باشگاه فجر در این میان با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت چشم می پوشد بر هرآنچه بر خانزاده گذشته است. مسئولان این باشگاه بازیکن سالم می خواهند، مهره مصدوم که به کارشان نمی آید.

با این شرایط تنها چیزی که خانزاده را سرپا نگهداشت، امیدواری بود و بس. او با تلاش بسیار از سد مصدومیت می گذرد. او برای بازگشت آماده می شود و با چند تیم هم مذاکره می کند اما بازهم یک اتفاق بد. بازهم مصدومیت و بازهم ...

ظاهرا در جراحی ابتدایی پای خانزاده دقت عمل به خرج داده نشده بود. او بازهم از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت می شود. پارگی رباط،عمل جراحی، هزینه های سنگین دوران نقاهت، زندگی و...

او لیگ هفتم را از دست داد. راستی کسی سراغش را گرفت؟ به طور کل آیا از بازیکنان مصدوم کسی سراغی می گیرد؟ باید حتما روانخواه باشی یا خلیلی که از روی تخت بیمارستان در کانون توجه باشی تا زمان بازگشت به میدان. در غیر این صورت می شوی، خانزاده و خانزاده‌ها.

راستی خانزاده امروز چطور امرار معاش می کند. این سوال را که از او پرسیدیم طفره رفت. گفت: " فوتبالیست که کاری بلد نیست. من فقط فوتبال می دانستم و بس. امروز هم یک جوری خرج زندگی را در می آورم. در یک مدرسه دبیر ورزش هستم، در کنار آن با ماشین هم کار می کنم."

البته او به فکر بازگشت هم هست. تلاش می کند، تمرین دارد. از آن مهم تر امیدوار است، پس می رسد. 30 سالگی برای او آخر راه نیست. راهی که اگر اراده کند می تواند براحتی آن را طی کند.

پیش از خانزاده، جواد منافی، محمد پارسا، غفاری، حمید مطهری و ... طعم نامهربانی این فوتبال را چشیده اند.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
"بابك معصومي" با پيوند مغز استخوان به زندگي عادي بازمي‌گردد
كار جالب كاپيتان سابق تيم ملي فوتسال براي كمك به "پارسا"


با پيوند مغز استخوان بابك معصومي و برادرش، كاپيتان سابق تيم ملي فوتسال بار ديگر به زندگي عادي برمي‌گردد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از آن كه معصومي تحت شيمي درماني قرار گرفت، پزشكان بيمارستان شريعتي آزمايش‌هاي مختلف را براي عمل پيوند مغز استخوان او و برادرش انجام دادند كه خوشبختانه در نمونه‌هاي ثبت شده همخواني كاملي بين بابك و رضا وجود دارد.

كاپيتان سابق تيم ملي فوتسال ايران براي بازگشت به زندگي عادي خود نياز به انجام عمل پيوند مغز استخوان دارد كه اين عمل هم با مساعدت هرچه سريع‌تر مسوولان بيمارستان شريعتي انجام خواهد گرفت.

همچنين با تلاش صادق درودگر و موافقت مسوولان باشگاه استقلال، اين تيم تهراني بازي دوستانه‌اي را با تيم منتخب كرج انجام خواهد داد تا عوايد اين ديدار به بابك معصومي برسد اما، كاپيتان با اخلاق فوتسال ايران اعلام كرد درآمد حاصل از اين ديدار را به محمد پارسا اعطا خواهد كرد.

از سويي ديگر با هماهنگي‌هايي كه ميان درودگر و امير قلعه‌نويي انجام گرفته تيم استقلال تهران با سفر به شمال كشور دو ديدار دوستانه با تيم‌هاي داماش گيلان و ملوان بندرانزلي انجام خواهد داد و درآمد حاصله از اين دو ديدار به مهرداد زهري كاپيتان سابق تيم ملي جوانان اهدا خواهد شد.

زهري به دليل سانحه تصادف و كشته شدن سه نفر در حال حاضر در زندان به سر مي‌برد.
 

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
یه بحثی شده بود بین دوتا دوستانم که خیلی هم دوستانه نبود متاسفانه!
یه قسمتیش به بحث مقایسه استادیوم ها مربوط میشد (بحث یه جایی رفت که یهو چند استادیوم خراب ایتالیا با بهترین استادیوم های انگلیس مقایسه شدن)
من کلآ و از اونجایی که تاحدی معماری از علاقمندی های همیشگیم بوده به خود استادیوم خیلی اهمیت میدم. روی این بحث حساس شدم

الان تو دنیا و در نتیجه برگزاری جام جهانی فکر کنم آلمان بهترین استادیوم های دنیا رو داره
کیفیت تصویربرداری در آلمان و استادیوم های اونها هم بسیار بسیار بالاست
البته از این بحث نمیشه نتیجه گرفت که لیگ آلمان بهترین لیگ جهان هست! اما شاید از نظر سخت افزاری رو دست نداشته باشه
کلآ حرکتی در اروپا و البته کل جهان شروع شده که بیان و استادیوم ها رو طبقه بندی کنند
و با ستاره (مانند هتل ها) اون ها رو دسته بندی کنند!
حالا این ستاره به هزار و یک دلیل داده میشه که مثلآ برای ماها که فقط داریم از تلویزیون بازی رو میببینیم خیلی هاش نفهته هست
به خاطر اینکه پشت دوربین ها هست مصادیقش
27 استادیوم 5 ستاره (یعنی آخرش) تو اروپا هست
که جالبه بدونید همین کشور همسایه و دوست ترکیه دوتا استادیوم 5 ستاره داره
که مساوی ایتالیا هست و بیشتر از فرانسه و انگلستان که فقط یدونه استادیوم 5 ستاره دارند
لیست کلی این 27 استادیوم به تفکیک کشورها
آلمان:5
اسپانیا:5
پرتغال:3
ایتالیا:2
هلند:2
ترکیه:2
اسکاتلند:2
فرانسه ، انگستان ، یونان ، اتریش ، روسیه و ولز : هرکدوم یک استادیوم دارند

استادیوم های 4 ستاره هم 14 تا هستند که کشورهایی مثل سوئد با دو تا استادیوم و دانمارک و بلغارستان توش سهم دارند.
و انگلستان بیشترین سهم رو داره! البته یکی از فاکتورهای این ستاره ها ظرفیت استادیومها هست به خاطر همین خیلی از استادیومهایی که به نظر عالی میان تو لیست نیستند
لیست 168 استادیوم پر ظرفیت اروپا رو هم میتونیم اینجا ببینیم!
باز تو این لیست هم آلمان بیشترین سهم رو داره 28 تا تو کل لیست - 17 تا تو 100 تای اول - 10 تا توی 50 تای اول و ...
از نظر زیبایی که همیشه معیارها متفاوت هست اما تقریبآ همه اونها نشان دهنده نوع خاص معماری اون کشورهاست
مثلآ استادیوم های ایتالیا عمومآ حالت کلاسیک و قدیمی دارند
آلمان معماری مدرن در استادیومهاش به شدت نمود داره
در اسپانیا سعی شده استادیوم با عظمت نشون داده بشه و عمومآ خیلی بیشتر از ظرفیتشون نشون داده میشه
در انگلستان با توجه به محدود بودن زمین سعی میشه حداکثر استفاده از فضا رو بکنند و عمومآ تماشاگران بسیار نزدیک به زمین هستند!
به خاطر شرایط آب و هوایی خیلی استادیوم ها بلند ساخته نمیشن که در هر شرایطی تماشاگران بتونن بازی رو از هر جایی در استادیوم ببینند
و غیره
این وسط استادیوم های زیبایی در نقاط دیگر اروپا هم دیده میشه مثلآ استادیوم لوژینکی در روسیه (همونکه فینال لیگ قهرمانان توش انجام شد) یا مثلآ این استادیوم به نسبت گمنام در سوئد

پ.ن: استادیوم های محبوب من: اومدم لیستش کنم دیدم خیلی زیاد میشن!!!! نذاشتم دیگه
پ.ن2: البته ربطی به بحث دوستان نداشت این پست من! صرفآ خواستم علاقه خودم رو به استادیوم ها بگم
پ.ن3: دوست داشتم و دارم که بحثها تو همه بخشها مخصوصآ بخش فرهنگ و فوتبال که علاقمندی من هستند دوستانه پیش بره و حداقل اختلاف و سو تفاهم رو توش ببینیم. حیف رفاقتهایی هست که میتونه شکل بگیره و به راحتی تشکیل نشده از بین میره!
 
Last edited:

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
یه بحثی شده بود بین دوتا دوستانم که خیلی هم دوستانه نبود متاسفانه!
یه قسمتیش به بحث مقایسه استادیوم ها مربوط میشد (بحث یه جایی رفت که یهو چند استادیوم خراب ایتالیا با بهترین استادیوم های انگلیس مقایسه شدن)
............

پ.ن3: دوست داشتم و دارم که بحثها تو همه بخشها مخصوصآ بخش فرهنگ و فوتبال که علاقمندی من هستند دوستانه پیش بره و حداقل اختلاف و سو تفاهم رو توش ببینیم. حیف رفاقتهایی هست که میتونه شکل بگیره و به راحتی تشکیل نشده از بین میره!

دوست عزيز من هم كل پستهاي اين دو دوستمون رو خونده بودم و همراه پستهاشون بودم . من هم همون احساسي رو دارم كه شما در پ.ن 3 نوشتيد .
فكر مي كنم اگر قرار باشه فوتبال حداقل اينجا باعث دغدغه فكري و ناراحتي دوستان بشه ، خيلي حيفه.
پ.ن: صحبت كردن با لحن هاي تهاجمي كار چندان مشكلي نيست ، ضمن اينكه فكر مي كنم همه ما بايد به علائق همديگه احترام بذاريم و سعي نكنيم در هر تاپيكي به طور غيرمستقيم علائق سايرين رو زير سوال ببريم.
پ.ن2: فارغ از اين مسائل پست خيلي جالبي بود . استفاده كردم . ممنون:blush:
 
Last edited:

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
دومین جشنواره گل آقا /" سینی شاه غلام نشان " برای خداداد/ غزال تیزپا چهره برتر طنز ورزشی شد

در دومین جشنواره طنز گل آقا خداداد عزیزی به عنوان برترین چهره طنز ورزشی انتخاب شد و جایزه ویژه این جشنواره که " سینی شاه غلام نشان" بود را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن دومین جشنواره فیلم کمدی گل آقا شامگاه سه‌شنبه 30 مهرماه با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف برگزار شد که از جمع ورزشی های خداداد عزیزی به عنوان چهره برتر طنز ورزشی شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

پس از آنکه در اولین جشنواره طنز گل آقا فیروز کریمی به عنوان چهره برتر طنز ورزشی انتخاب شد و جایزه ویژه این جشنواره را دریافت کرد، امسال نوبت به خداداد عزیزی رسید که این جایزه را از آن خود کند.

خدادا عزیزی که سابقه فعالیت زیر نظر فیروز کریمی را دارد در چند سال گذشته یکی از چهره‌های خبرساز و جنجالی ورزش ایران بوده است که با مصاحبه‌های پرسروصدای خود سوژه رسانه‌های ورزشی به شمار می آید.

این مربی جوان فوتبال ایران به علت مشغله کاری و حضور در دربی شهر مشهد نتوانست در مراسم اختتامیه جشنواره طنز گل آقا که در مجموعه اریکه ایرانیان برگزار شد، حضور یافته و جوایز خود را دریافت کند.

" سینی شاه غلام نشان" و یک دستگاه تلویزیون 42 اینچ هدیه ویژه جشنواره گل آقا به غزال تیزپای فوتبال ایران بود که 12 سال پیش با فراری تماشایی و گلی سرنوشت ساز ایران را به جام جهانی 1998 فرانسه رساند.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
برای قضاوت در جام جهانی2010 /فیفا امروز داوران برتر جهان را معرفی می کند / مرادی امید اول آسیا

کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) امروز در نشست ویژه خود در سوئیس داوران برتر قاره‌های مختلف جهان را برای حضور در جام جهانی 2010 انتخاب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، 10عضو بین‌المللی کمیته داوران فیفا در نشست عصر امروز خود که با حضور" آنخل ویلار" و "گارسیا آراندا" رئیس و دبیرکل کمیته داوران فیفا و نمایندگان داوری پنج قاره جهان در شهر زوریخ سوئیس برگزار خواهد شد، 38 داور برترفوتبال جهان را از میان 53 داورشرکت کننده در آزمون‌های مرحله مقدماتی انتخاب خواهند کرد.

در این گردهمایی که از اهمیت ویژه‌ای برای داوران فوتبال جهان برخورداراست، "کامیکورا" از ژاپن و"احمد جاسم" از بحرین به عنوان نمایندگان AFC در کمیته داوران فیفا حضورخواهند داشت.

از قاره آسیا هفت داور نامزد قضاوت در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هستند که عبارتند از: مسعود مرادی (ایران)، متیو بریتز(استرالیا)، میشی مورا (ژاپن)، سوبخیدین (مالزی)، روشن ایرماتوف (ازبکستان)، الهلالی (عمان) و خلیل جلال (عربستان) که از میان این جمع دو تا سه داور از فهرست فیفا حذف می شوند که با توجه به عملکرد موفق مسعود مرادی طی ماه‌های گذشته در بازیهای المپیک پکن و حضور موفق در تست‌های مختلف فیفا این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان از بخت بالایی برای حضور در جمع داوران برگزیده فیفا برخوردار است.

مسعود مرادی درباره نشست امروزکمیته داوران فیفا به خبرنگار مهر گفت : انتخابات فیفا اهمیت خودش را دارد ولی برای من همه چیز نیست. همین که دو دوره درمیان داوران نامزد جام جهانی قرار گرفتم برایم افتخاربزرگی محسوب می شود و خوشحالم که به عنوان یک داور آسیایی تاکنون نظر فیفا را جلب کرده‌ام.

وی درخصوص شانس خود برای قرارگرفتن درمیان 38 داور برگزیده فیفا اظهار داشت: شخصا تمامی آزمون های فیفا شامل تست‌های آمادگی جسمانی، آشنایی با قوانین داوری، تسلط به زبان انگلیسی و روانشناسی را با موفقیت پشت سرگذاشته‌ام وعملکردم در لیگ قهرمانان آسیا و المپیک نشان می دهد جزو داوران برتر آسیا هستم. خوشبختانه ازاین نظرهیچ نگرانی ندارم ولی انتخاب داوران برتر ازسوی فیفا به فراهم بودن شرایط دیگری هم بستگی دارد که از اختیارات من خارج است.

این داوربین المللی فوتبال کشورمان تاکید کرد: اعتراف می کنم که در این دوره انتخاب شدن یا نشدنم اهمیت گذشته را ندارد و اگر جزو داوران برتر قرار داشتم که آن را افتخاری برای جامعه داوری ایران می دانم و اگرهم انتخاب نشدم بار بزرگی از روی دوشم برداشته خواهد شد.

مرادی درخصوص بازگشت خود به صحنه مسابقات لیگ برترخاطرنشان کرد: آینده کاری‌ام درمسابقات لیگ به انتخابات فیفا بستگی دارد و این مسئله در تصمیم من برای قضاوت در لیگ بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
 

F A R A M A R Z

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
24 اکتبر 2007
نوشته‌ها
2,508
لایک‌ها
1,642
سن
41
محل سکونت
Mashhad
مرادی: تصمیمم در دیدار پرسپولیس و مس تایید شد.


داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: خوشحالم مجامع معتبر بین‌المللی تصمیمم در دیدار مس کرمان و پرسپولیس را تایید کردند.
مسعود مرادی اظهار داشت: فیلم مسابقه پرسپولیس و مس را به کمیته داوران فیفا ارایه کردم. در آنجا صحت تصمیم من مبنی بر پنالتی نگرفتن تایید شد؛ حتی فاروق بوزو، رئیس سابق کمیته داوران AFC نیز تایید کرد پنالتی نبوده و رئیس کمیته داوران نروژ نیز همین نظر را ارایه کرد. خوشحالم که تصمیمی که در آن مسابقه گرفته بودم، مطابق با قوانین بین‌المللی بوده است.
وی افزود: صحت این نظرات را می‌توانید از مسعود عنایت، رئیس کمیته داوران سوالی کنید. برای تمام باشگاه‌ها احترام قائلم و مشکلی با هواداران پرسپولیس ندارم. به هر حال، پرسپولیس در دو بازی پیش از مسابقه با مس نیز ظاهرا مشکلاتی داشت و در نهایت، در این دیدار همه چیز سر بنده خراب شد.
مرادی تاکید کرد: خیلی‌ها انتظار داشتند در آن روز با یک عذرخواهی همه چیز را تمام کنم؛ اما این کار را نکردم چون مرتکب اشتباه نشده بودم. داوری مصون از اشتباه نیست و من هم هرگاه اشتباه کنم، عذرخواهی می‌کنم.
داور بین‌المللی فوتبال ایران درباره احتمال حضورش در جام جهانی گفت: در آزمون‌هایی که انجام شد، موفق بودم؛ البته داوران موفق کار کردند و باید دید فیفا چه تصمیمی خواهد گرفت. حضورم در این دوره به عنوان نامزد داوری در جام جهانی، افتخاری برای فوتبال ایران است.
وی ادامه داد: اگر انتخاب شوم که کار بزرگی انجام شده است. اگر هم انتخاب نشوم، زندگی پایان نیافته است. تجربه این موضوع را در جام جهانی گذشته داشته‌ام.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
مرادی: تصمیمم در دیدار پرسپولیس و مس تایید شد.


داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: خوشحالم مجامع معتبر بین‌المللی تصمیمم در دیدار مس کرمان و پرسپولیس را تایید کردند.
مسعود مرادی اظهار داشت: فیلم مسابقه پرسپولیس و مس را به کمیته داوران فیفا ارایه کردم. در آنجا صحت تصمیم من مبنی بر پنالتی نگرفتن تایید شد؛ حتی فاروق بوزو، رئیس سابق کمیته داوران AFC نیز تایید کرد پنالتی نبوده و رئیس کمیته داوران نروژ نیز همین نظر را ارایه کرد. خوشحالم که تصمیمی که در آن مسابقه گرفته بودم، مطابق با قوانین بین‌المللی بوده است.
وی افزود: صحت این نظرات را می‌توانید از مسعود عنایت، رئیس کمیته داوران سوالی کنید. برای تمام باشگاه‌ها احترام قائلم و مشکلی با هواداران پرسپولیس ندارم. به هر حال، پرسپولیس در دو بازی پیش از مسابقه با مس نیز ظاهرا مشکلاتی داشت و در نهایت، در این دیدار همه چیز سر بنده خراب شد.
مرادی تاکید کرد: خیلی‌ها انتظار داشتند در آن روز با یک عذرخواهی همه چیز را تمام کنم؛ اما این کار را نکردم چون مرتکب اشتباه نشده بودم. داوری مصون از اشتباه نیست و من هم هرگاه اشتباه کنم، عذرخواهی می‌کنم.
داور بین‌المللی فوتبال ایران درباره احتمال حضورش در جام جهانی گفت: در آزمون‌هایی که انجام شد، موفق بودم؛ البته داوران موفق کار کردند و باید دید فیفا چه تصمیمی خواهد گرفت. حضورم در این دوره به عنوان نامزد داوری در جام جهانی، افتخاری برای فوتبال ایران است.
وی ادامه داد: اگر انتخاب شوم که کار بزرگی انجام شده است. اگر هم انتخاب نشوم، زندگی پایان نیافته است. تجربه این موضوع را در جام جهانی گذشته داشته‌ام.

از روباه پرسيدند شاهدت كيه گفت دمم. حالا حكايت اين آقاي مسعودخان مراديه . آدمي ظاهرالصلاح تر از رياست فعلي كميته داوران براي شهادت و تايدد ايشان وجود نداره انگار:Dضمن اينكه آقايان نروژي و سوري هم نظر شخصي ارائه دادند . تازه اگر حرف آقاي مرادي در خصوص اين دو نفر را قبول كنيم شايد رييس كميته داوران تركيه و رييس فعلي كميته داوران AFC نظر ديگري خلافتصميم آقاي مرادي داشته باشند .
پ.ن: واقعا انقدر سخته كه آدم به اشتباه خودش اعتراف كنه؟:f34r:
 

iced earth

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
180
محل سکونت
TEHRAN
پشت پردهء مصائب ملی پوشان فوتسال

ضرباتی دردناک تر از آن هوک چپ!
- تیم ملی فوتسال بازی های خود در جام جهانی را با سربلندی به پایان رسانده و حالا چند روزی از بازگشتش به وطن می گذرد؛ ولی هنوز هیچکدام از بازیکنان این تیم به گفتن واقعیت آنچه در برزیل بر آن ها گذشت، لب باز نمی کند.

آن ها مشکلات و ناراحتی هایشان در آن روزهای سخت و طاقت فرسا را فراموش نکرده اند. یادشان نرفته که از عصبانیت مشت به دیوار می کوبیدند، در انتظار پایان بازی ها خط و نشان می کشیدند و به همدیگر قول می دادند در تهران همه چیز را بگویند...

این روزها اما آرام تر شده اند. در مصاحبه هایشان حرفی از مصائبی که در طول مسابقات جام جهانی تحمل کردند نمی گویند و فقط آخر گفتگو با دوستان و خبرنگاران آشنا، حرف هایی که روی دلشان مانده را می زنند. آن هم با تاکید بر اینکه: «بین خودمان باشد» و «فعلاً این ها را ننویس!»

واضح است چرا هنوز سکوت کرده اند. این بازیکنان در برزیل با نامهربانی و سختگیری شدیدی مواجه بودند و امروز که زمان شکایت کردن شان رسیده، از عدم دریافت پاداش خود می ترسند. می ترسند مسئولان کمیته فوتسال وعده هایشان را فراموش کنند و حتی پرداخت پاداش معمول را هم به تاخیر بیندازند، یا اصلاً نپردازند!
آن ها در ساعات سختی که با بحران های روحی و خستگی جسمی دست و پنجه نرم می کردند، در حالی که تشنهء ذره ای روحیه و امید بودند تا برای ادامهء راه دشواری که در جام جهانی داشتند آماده شوند، با تندترین برخوردها مواجه بودند. مجبور شدند در طول آن 17- 18 روز، چند بار مسیر میان ریودوژانیرو و برزیلیا را طی کنند؛ ولی دریغ از یک برنامه تفریحی کوچک، جز شرکت در میهمانی سفارت و چرت زدن موقع سخنرانی آقای سفیر!

درست آنطرف خیابان هتل ملی پوشان در ریو، ساحل مشهور و زیبای «کوپاکابانا» قرار داشت. اما بچه های ما اجازه یک گردش جمعی را هم نداشتند. تنها پاداش نقدی جهت شارژ روحی بازیکنان هم وقتی بود که تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کرد؛ آن 400 دلار با هزار منت داده شد و تازه بازیکنان فرصت خرج اش را پیدا نکردند، چراکه در هتل حبس بودند. از ناخن خشکی آقایان مسئول همین بس که حاضر نشدند برای تنها خبرنگاران ایرانی (گزارشگر و تصویربردار شبکه خبر) بلیط هواپیما بگیرند و آن ها مجبور بودند مسافت 18 ساعته میان ریو و برزیلیا را با اتوبوس طی کنند!

نیاز به گفتن نیست که بازیگر اصلی تمام این قضایای تاسف بار، «عباس ترابیان» سرپرست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی بود. او که موفق شده بود بازی های دوستانه مناسبی برای تیم فوتسال تدارکات ببیند، همهء زحمات خود را با رفتاری نسنجیده به هدر داد. شاید امروز که تیم نتایج خوبی گرفته، مشکلات موقتاً به دست فراموشی سپرده شوند، ولی رفتار بد با بازیکنان نتیجهء ای جز آنچه بر سر «صادق درودگر» آمد نخواهد داشت.

اوج برخوردهای ناراحت کننده و «روحیه خراب کن» آقای ترابیان، پس از دیدار مقابل اوکراین بود. بعد از یک بازی سنگین و در حالی که دو بازیکن اصلی تیم محروم و یکی دیگر مصدوم شده بود؛ تیم ما نیاز به شارژ روحی داشت، نه داد و فریاد و تندروی های بی دلیل و غیرمسئولانه ای که از ایشان سر زد... به هرحال، شاید به زودی قفل لب های بازیکنان گشوده شود. آن ها باید از حق مسلم خود دفاع کنند تا شاید دیگر ضرباتی مثل آنچه در برزیل بر تیم وارد شد و قطعاً از هوک چپ آقای درودگر دردناک تر بود، تکرار نشود.

آدم دلش می گیره به خدا....دمشون گرم .خیلی مرد هستند که با این همه مصیبت باز به فکر به دست آوردن دل مردم بودند.ایول.
 

iced earth

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
180
محل سکونت
TEHRAN
از روباه پرسيدند شاهدت كيه گفت دمم. حالا حكايت اين آقاي مسعودخان مراديه . آدمي ظاهرالصلاح تر از رياست فعلي كميته داوران براي شهادت و تايدد ايشان وجود نداره انگار:Dضمن اينكه آقايان نروژي و سوري هم نظر شخصي ارائه دادند . تازه اگر حرف آقاي مرادي در خصوص اين دو نفر را قبول كنيم شايد رييس كميته داوران تركيه و رييس فعلي كميته داوران AFC نظر ديگري خلافتصميم آقاي مرادي داشته باشند .
پ.ن: واقعا انقدر سخته كه آدم به اشتباه خودش اعتراف كنه؟:f34r:

شب توی 90 زنگ زدن به مرادی تابلو بود داره دروغ می گه !
این اگه حرفش ثابت شده بود مرادی و عنایت تا الان شلوار از پای مصطفوی و قطبی کنده بودند بابا!
یکی نیست بگه آقای مرادی ری... دیگه پاتو نکش روش بیشتر بوش در میاد!

نکته: این آقا همونیه که بعد از بازی استقلال و صبا (اگه اشتباه نکنم) با اون همه گندی که زد گیر داده بود می گفت من بهترین قضاوت عمرم رو تو این بازی کردم!!!!!!
 

Just Mohamad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 می 2008
نوشته‌ها
335
لایک‌ها
15
محل سکونت
That you care !
تعدادی از صندلی های طبقه اول ورزشگاه آزادی به علت بی احتیاطی برخی هواداران پرسپولیس در آتش سوخت.
به گزارش خبرنگار مهر، نیمه دوم دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و برق شیراز در شرایطی آغاز شد که برخی در یکی از جایگاههای ویژه تماشاگران پرسپولیس، بی احتیاطی در روشن کردن آتش به آتش گرفتن بیش از 10 صندلی منجر شد. در این بین با دخالت مسئولان ورزشگاه و ماموران نیروی انتظامی ، تماشاگران در محوطه متفرق شدند و آتش سوزی مهار شد.
 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
دلايل عدم انتخاب مرادي درگفتگو با کارشناس داوري
دكتر سيار:مسعود مرادي مي‌خواست با پارتي‌بازي به جام جهاني برود
با اين شرايط بهتر است خداحافظي كند


كارشناس داوري ايران گفت: مسعود مرادي از زماني كه به عنوان بهترين داور آسيا انتخاب شد روز به روز نزول كرد و قضاوت هايش تحت تاثير مسائل رواني بود كه خودش ايجاد كرد و اين باعث افت محسوس او هم در ايران و هم در آسيا شد.

دكتر پرويز سيار درگفت وگو با ايلنا افزود:

‌نمونه قضاوت‌‏هاي پراشتباه مرادي را در مسابقات ليگ برتر بارها شاهد بوديم.
وي ادامه داد: متاسفانه آقاي عنايت، رئيس كميته داوران پس از اعلام داوران نامزد براي حضور در جام جهاني، اعلام مي كند كه داوران قطر و امارات به دليل نفوذ در فيفا براي قضاوت در جام جهاني انتخاب شده اند و اين يعني اينكه در انتخابات داوران براي جام جهاني پارتي بازي شده است. در حالي كه داوران بايد درتست هاي آمادگي جسماني، دانش داوري و روانشناسي شركت كنند و در صورت دريافت نمرات قابل قبول مي‌‏توانند شانس قضاوت در جام جهاني را داشته باشند. حتي اگر عنايت رئيس كميته داوران آسيا هم بود باز هم مسعودمرادي براي اينكه در جام جهاني قضاوت كند بايد در اين تست ها نمره قبولي دريافت مي كرد.
سيار اضافه كرد: اينكه مسعود مرادي نتوانسته جزو داوران جام جهاني انتخاب شود به اين دليل است كه در تست‌‏ها نمره خوبي نگرفته و اين مورد را خود آقاي عنايت هم تاييد كرده است. ضمن اينكه مرادي به دليل اشتباهاتش در جام ملتهاي 2007 آسيا سه ماه از قضاوت در ميادين بين المللي محروم بود.
كارشناس داوري كشورمان گفت: مسعود مرادي همواره طي ماه هاي گذشته به جاي اينكه اشتباهاتش را بپذيرد و آنها را اصلاح كند در مقابل اظهارات كارشناسان موضع مي گيرد و اعلام مي كند كه برخي كارشناسان در ايران "نخبه كشي" مي كنند. من روي همين گفته مسعود مرادي اعلام مي كنم او فردي خودخواه است كه چنين ادعايي دارد كه خود را نخبه مي داند.
وي افزود: دكتر ماركوس مرك آلماني كه پدرش هم داور بوده در سن دوازده سالگي در سطح نوجوانان آلمان قضاوت مي كرد و در 20 سالگي بازي هاي بزرگسالان را در كشورش سوت مي زد و اولين داوري درآلمان هست كه در سن 25 سالگي مسابقات بوندس ليگ را قضاوت كرده است.
سيار ادامه داد:‌مرك در مدت قضاوتش در كشور آلمان سه سال بهترين داور دنيا انتخاب شده و پنج بار نيز سوت طلايي آلمان را كسب كرده است. در مجموع تقريباً‌تمامي افتخاراتي كه يك داور مي توانسته به دست بياورد به دست آورد و اگر آلمان در جام جهاني 2002 به فينال صعود نمي كرد وي به طور يقين ديدار فينال را سوت مي زد اما نكته حائز اهميت است اينكه مرك در اظهارنظري بدون آنكه خود را نخبه بداند، مي گويد: تمامي افتخاراتم را مديون كارشناسان و اساتيدي هستم كه من را در راستاي قضاوت هاي مناسب راهنمايي كردند. دراين بين ماركوس مرك به هيچ وجه خود را نخبه نمي داند و ابراز مي دارد داور جواني به نام( كم تر) كه در 23 سالگي توانسته در بوندس ليگ قضاوت كند نخبه است.او در حال حاضر 25 ساله است و اخيراً‌به عنوان داور چهارم انتخاب شده تا در صورت مصدوميت داور وسط به عنوان قاضي جريان مسابقه را ادامه دهد.
وي ادامه داد: آقاي مرادي نيز بداند كه در اين مدت ما كارشناسان او را تخريب نكرديم بلكه هر چه بود راهنمايي و نصيحت بود. اگر او در جام جهاني قضاوت مي كرد به مانند زماني كه رضازاده و ساعي مدال جهاني كسب كردند خوشحال مي شديم كه متاسفانه اين اتفاق نيفتاد.
سيار گفت: آقاي مرادي در گذشته عنوان كرده بود براي اينكه به جام جهاني بروم فدراسيون فوتبال، سازمان تربيت بدني و اصحاب جرايد بايد از من حمايت كنند. در حالي كه من با اين نوع تبليغات مخالف بودم. چرا كه انتخاب داوران براي قضاوت در جام جهاني به هيچ وجه با پارتي بازي و توصيه و شلوغ كاري نيست و تنها كسي كه مي توانست به مسعود مرادي كمك كند خود او و توانايي هايش بود. متاسفانه مرادي توقع داشت همه كمك كنند او به جام جهاني برود اما نمي گويد من خودم هم بايد توانايي هايم را ارتقا دهم.
وي ادامه داد: مرادي پس از عدم اعلام خطاي هند پنالتي به سود تيم پرسپوليس در ديدار اين تيم برابر مس كرمان به جاي اينكه اشتباه خود را بپذيرد اعلام مي كند يك داور درجه سوم هم مي داند اين يك خطاي پنالتي نبود يعني اينكه كارشناساني كه اعتقاد به پنالتي داشتند از يك داور درجه سه هم پايين تر هستند. ضمن اينكه مرادي اعلام كرده بود من فيلم اين مسابقه را به زوريخ خواهم برد تا به كميته داوران فيفا ارائه كنم تا حقانيت خودم را ثابت كنم ،امروز آقاي مرادي پاسخ بدهد كه آيا اين فيلم را در اختيار كميته داوران فيفا قرار داده است و اگر قرار داده جواب چه بوده است، پر واضح است كه پاسخ چه بوده و اين مساله نشان مي دهد واقعيت چيز ديگري است و مرادي بايد با واقعيت كنار بيايد.
سيار گفت: متاسفانه درايران در معرفي داوران به فيفاپارتي بازي مي شود. چرا كه طبق آمار موجود سعيد مظفري زاده،‌محسن تركي و عليرضا فغاني بهترين داوران كشور در دو سه سال اخير بوده اند و بايداين نفرات به فيفا معرفي شدند ولي متاسفانه رئيس كميته داوران نمي تواند تشخيص بدهد كه وقتي مسعود مرادي با اين ميزان آمادگي براي قضاوت در جام جهاني معرفي ميشود به طور يقين رد خواهد شد. اما در عوض داوراني كه به زبان انگليسي تسلط دارند و داراي شخصيت اجتماعي هستند مانند آقايان مظفري زاده و تركي بايد به ناحق پشت خط بمانند.
كارشناس داوري كشورمان گفت:‌اين داوران در تماس هاي خود با من اعلام مي كنند با اين نوع برخوردها ديگر انگيزه اي براي قضاوتهاي بهتر ندارند. متاسفانه مرادي عادت به پارتي بازي دارد و بدون آنكه توانايي اش را داشته باشد به عنوان يكي از بهترين داور بين المللي كشور مطرح مي شود.
وي ادامه داد: رئيس كميته داوران در توجيه عدم انتخاب مسود مرادي مي گويد به اين دليل كه مسوولان AFC قطري و اماراتي هستند از اين دو كشور كمك داوراني از اين كشورها براي حضور در جام جهاني دعوت شده است ، درحالي كه اين يك تهمت و ظلم است. اين يعني اينكه 28 نفري كه براي قضاوت در جام جهاني انتخاب شده اند اكثر آنها با پارتي بازي بوده است و مسعود مرادي هم اين شايستگي را داشت تا در جام جهاني قضاوت كند ولي به دليل اينكه پارتي نداشت انتخاب نشد!
سيار پايان گفت: مسعود مرادي با توجه به اينكه دراين چند ساله دائماً سر وصداي حضور در جام جهاني را به پا كرده بود و دو دوره تمام روي او سرمايه گذاري شد و خود را بهترين داور آسيا مي دانست اما هيچ توفيقي نصيب داوري ايران نكرد با اين شرايط قضاوت نكند بهتر است و من توصيه مي كنم وي داوري را كنار بگذارد.

منبع: ايلنا
 

mehrdad201

همکار بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
10 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
15,874
لایک‌ها
17,805
محل سکونت
ایران
عجب متن جالبی گفته این دکتر سیار............

باید امشب حتما نود رو دید. مطمئنا درباره این قضیه صحبت خواهد شد.
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
محمد مايلي‌كهن بازداشت شد

محمد مايلي‌كهن بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربي اسبق تيم ملي ايران با شكايت براداران شفيع‌زاده مالك و مديرعامل استقلال اهواز از سوي ناحيه 3 دادسراي عمومي و انقلاب تهران (ونك) بازداشت شد.

محمد مايلي‌كهن در گفت‌وگو با ايسنا دليل شكايت برادران شفيع‌زاده را اظهارات خود درباره‌ي اختلاف ميان اين دو برادر و مجيد جلالي در زمان مربي‌گري‌اش در استقلال اهواز اعلام كرد.

وي گفت: هم اكنون دستبند به دست بازداشت شده‌ام و عكس آن را هم گرفته‌ام. اگر بخواهيد مي‌توانم براي‌تان بفرستم.

مايلي‌كهن زماني كه جلالي فصل پيش در استقلال اهواز با مديران باشگاه به اختلاف برخورده بود و در پي مصاحبه‌ي شفيع‌زاده مديرعامل استقلال اهواز گفته بود زماني كه براداران شفيع‌زاده "تاتي‌تاي مي‌كردند، جلالي معلم بود".


منبع


خبر تکمیلی :


معاون دادستان تهران خبر داد: محمد مايلي‌كهن با قرار كفالت آزاد شد

محمد مايلي‌كهن كه ظهر امروز (يكشنبه) از بازداشت خود خبر داده بود، با قرار كفالت آزاد شد.

محمود سالاركيا، معاون دادستان تهران در امور ضابطان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا با اعلام خبر آزادي مايلي‌كهن با قرار كفالت اظهار كرد: در اين پرونده، برادران شفيع‌زاده، مالك و مديرعامل تيم فوتبال استقلال اهواز از محمد مايلي‌كهن سرمربي سابق تيم ملي به اتهام توهين شكايت كرده بودند كه وي امروز در ناحيه 3 دادسراي تهران حاضر شد.

سالاركيا با بيان اينكه مايلي‌كهن بازداشت نشده بود، گفت كه وي اكنون با صدور قرار كفالت آزاد شده است.

معاون دادستان تهران در پاسخ به اينكه چرا اين پرونده‌ي ورزشي به جاي ناحيه‌ي 19 دادسرا در ناحيه 3 رسيدگي شده است؟ بيان كرد: صلاحيت رسيدگي دادسراهاي تهران عام است و به لحاظ تقسيم كار تقسيم‌بندي‌هايي صورت گرفته است و دادسراي ديگر منعي براي رسيدگي ندارند.

اعلام خبر آزادي مايلي‌كهن با قرار كفالت در حالي صورت مي‌گيرد كه مربي اسبق تيم ملي فوتبال ظهر امروز از بازداشت خود خبر داده و گفته بود: هم اكنون دستبند به دست بازداشت شده‌ام و عكس آن را هم گرفته‌ام.

مايلي‌كهن به دنبال شكايت مالك و مديرعامل باشگاه استقلال اهواز به اتهام توهين به دادسرا احضار شده بود و بنا به گفته شفيع‌زاده، مديرعامل باشگاه استقلال اهواز اين شكايت نيز به دنبال شكايت مجيد جلالي از اين باشگاه بوده است.

منبع
 
Last edited:

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
50
محل سکونت
تهران
اختصاصی مهر /" اوزه بیو " و رئیس باشگاه بنفیکا پرتغال در راه تهران

"اوزه بیو"، اسطوره فوتبال پرتغال و رئیس باشگاه بنفیکا پرتغال برای سفر به تهران و ملاقات با مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان ابراز تمایل کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال چندی پیش در بازدیدی که از باشگاه بنفیکا داشت در مورد گسترش روابط دو کشور با مسئولان این باشگاه گفتگو کرد.

به دنبال این دیدار، مسئولان باشگاه بنفیکا ابراز تمایل می کنند که با سفر به تهران از نزدیک با مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان دیدار و گفتگو داشته باشند.

" اوزه بیو " بازیکن افسانه ای باشگاه بنفیکا و تیم ملی پرتغال

رسول مهاجری سفیر ایران در پرتغال نیز با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ضمن اعلام این خبر، خواستار فراهم کردن شرایط سفر مسئولان باشگاه بنفیکا به تهران می شود. در این نامه عنوان شده است مسئولان باشگاه بنفیکا به همراه " اوزه بیو " بازیکن افسانه های این باشگاه و تیم ملی فوتبال پرتغال به ایران سفر خواهند کرد.

مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان هنوز پاسخی به این نامه نداده اند و قرار است پس از بررسی های لازم، تصمیم نهایی را تخاذ کنند.

402951_orig.jpg
 

bordobakht

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2008
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
0
داریوش مصطفوی گفت:‌ "اصلاً مهم نیست یک بازیکن در لیگ ۴ بازی کرده باشد یا لیگ برتر؛ آن چیزی که مهم است این است که مورد پسند سرمربی باشد و سرمربی به آن اعتقاد داشته باشد، نه مدیرعامل یا یک کارشناس فوتبال یا یک مجری برنامه های ورزشی.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به گفت و گوی تلفنی‌اش با برنامه ورزشی ۹۰ گفت : دیشب برنامه ۹۰ گفت که این بازیکن لیگ ۳ برزیل بازی می‌کرده چطور آمده پرسپولیس؟ که من باید بگویم مگر خود تو که ادعای ورزشی بودن و کارشناس فوتبال می‌کنی، خودت در لیگ دسته ۴ هم بازی کرده‌ای؟
اینها را اینجا مطرح می کنم که بگویم این چیزها اهمیت ندارد همانطور که خود فردوسی پور بازی نکرده، مجری ورزشی شده است ، دی کارمو هم از لیگ دسته ۳ تا دسته یک بازی کرده و بعد پیشرفته کرده و وارد لیگ برتر شده است.
وی افزود : همه می دانند که فوتبالیست وقتی متولد می شود نمی آید در یک تیم بزرگ بازی کند.همه بازیکنان قدم به قدم بالا می آیند و دی کارمو هم از این قاعده مستثنی نبوده است. این بازیکن حالا در تیم بزرگی مثل پرسپولیس بازی می کند.
جواب خاصی برای برنامه ۹۰ ندارم.من فکر می کنم شب توانستم به بهترین نحو جواب مجری برنامه را بدهم . قطبی به دی کارمو اعتقاد دارد و ما هم به قطبی اعتقاد داریم و همین موضوع به نظرم کافی است.ما هیچ تصمیمی در خصوص اخراج دی‌کارمو نداریم و این بازیکن را از لیست خارج نمی کنیم.
وی افزود: "باشگاه پرسپولیس هیچ تصمیمی در خصوص اخراج دی کارمو ندارد و حالا که همه می‌آیند و غیر منصفانه در خصوص این بازیکن و افشین قطبی و مسائل باشگاه دنبال حاشیه سازی هستند من هم اعتقاد پیدا کرده‌ام که باید به دی کارمو میدان داده شود."
مصطفوی گفت: "من هیچ وقت در کار قطبی دخالت نمی کنم و اصلا نگفتم که باید دی کارمو را روی نیمکت بنشاند قطبی خودش تصمیم می گیرد که به چه کسی باز بدهد."
وی در پایان در خصوص مارکو نیز گفت:"من نمی‌دانم این ها چه نوع موجوداتی هستند که به راحتی تمام تعهدات خودشان را زیر پا می گذارند. خود من هم خسته شدم از رفتار غیرحرفه‌ای مارکو . چون یک روز این آقا قهر می کند می رود و یک روز بر می گردد اعتقاد دارم که جریان مارکو و پرسپولیس باید یک‌جا تمام بشود . از همین جا اعلام می‌کنم پرونده این آقا و پرسپولیس دیگر بسته شده است و مارکو به تیم ما بر نمی گردد

منبع: سایت بردوباخت www.bordobakht.com
 

f@rzad

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
15 آگوست 2007
نوشته‌ها
8,501
لایک‌ها
18,797
محل سکونت
Tehran
بازيكـن ايـــراني الاصــل در نـوکمپ
"بهرنگ صفري" برابر بارسلونا 90 دقيقه بازي کرد


رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب در حالي با برگزاري ديدارهاي گروه A تا D دنبال مي شد که تيم بازل سوئيس با بازيكن ايراني خود سرانجام موفق شد به نخستين امتياز خود در اين رقابت‌ها دست پيدا کند.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تيم بازل سوئيس سه شنبه شب ميهمان بارسلونا و ورزشگاه نوکمپ بود و موفق شد به همراه بازيکن ايراني الاصل خود "بهرنگ صفري" به تساوي يک-يک برابر آبي و اناري پوشان دست پيدا کند. پيشينه "صفري" که 90 دقيقه برابر يکي از بهترين تيم‌هاي فوتبال اروپا بازي کرد به شرح زير است:

بهرنگ صفري متولد 9 فوريه 1985 در تهران است كه به عنوان يك بازيكن ايراني الاصل براي تيم بازل سوئيس توپ مي‌زند. وي در سن دو سالگي به همراه خانواده‌اش از ايران به سوئد مهاجرت كرد و آنها در شهر كوچك هوگاناس مستقر شده و بعدها به شهر لاند نقل مكان كردند. در آن زمان بهرنگ پنج ساله بود.

صفري يك بازيكن بسيار سرعتي است و به عنوان يكي از بزرگترين استعدادهاي فوتبال سوئد به شمار مي‌رود.


** مالمو

صفري در جولاي 2004 نخستين بار براي باشگاه مالمو به ميدان رفت. وي طي چهار سال حضور در اين تيم 59 بار به ميدان رفته و با توجه به پست تخصصي‌اش يعني دفاع وسط دو گل براي مالمو به ثمر رساند. صفري به همراه "مالمو" در نخستين فصل حضورش در اين تيم به قهرماني در آلسونسكان دست يافت و فصل بعد از آن ضمن قرار گرفتن در تركيب اصلي "مالمو" به اين تيم كمك كرد تا به قهرماني در جام "افس پيلسن" در تركيه دست يابد.


** بازل

روز 15 ژوئن 2008 باشگاه "مالمو" اعلام كرد كه صفري به باشگاه سوئيسي بازل فروخته شده است. او نخستين بار در روز 23 جولاي 2008 براي بازل برابر گراس‌هاپر به ميدان رفت و در پيروزي يك بر صفر تيمش نقش داشت. صفري نخستين بار در 30 جولاي 2008 در رقابت‌هاي اروپايي پيراهن بازل را برابر گوتبورگ در بازي‌هاي مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا به تن كرد.


** عرصه ملي

بهرنگ صفري به عنوان يك هافبك چپ طي ديدارهاي دوستانه تيم ملي سوئد در ژانويه 2008 به اين تيم دعوت شد. او در تمامي اين ديدارها كه با پيروزي يك بر صفر برابر كاستاريكا، شكست دو بر صفر برابر آمريكا و تساوي صفر – صفر برابر تركيه همراه بود، حضور پيدا كرد. صفري در نخستين حضور ملي خود برابر كاستاريكا تنها گل تيمش را با ارسال توپ براي ساموئل هولمن فراهم ساخت. صفري 23 ساله نتوانست در تركيب تيم ملي سوئد در رقابت‌هاي يورو 2008 جايي براي خود پيدا كند.

منبع
 
بالا