برگزیده های پرشین تولز

بحث و تبادل نظر و اخبار پیرامون ماشین(تیونینگ و ...)

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
خودروی آئودی ای-ترون اسپورت‌بک، که بر اساس همان مدل مفهومی است که در سال جاری توسط آئودی در شانگهای ارائه شد، در کارخانه ی این خودرو ساز واقع در بروکسل بلژیک تولید خواهد شد. این پروژه در سال ۲۰۱۹ کلید خواهد خورد و کمپانی آئودی ساخت و تولید این خودروی آینده نگرانه را آغاز خواهد. این مدل برقی به اولین خودروی تمام برقی آئودی یعنی ای-ترون کواترو خواهد پیوست. ای-ترون کواترو هم در کارخانه ی بروکسل ساخته خواهد شد.



Audi-e-tron-Sportback-Concept-front-three-quarters-1024x680.jpg




این مدل مفهومی چهار درب، از سه موتور الکتریکی بهره می گیرد که یکی در جلو و دو تای دیگر در عقب خودرو جا خوش کرده اند. این سه موتور مجموعاً ۵۰۰ اسب بخار قدرت را برای حرکت هر چهار چرخ تولید می کنند. این خودروی تمام برقی در عرض ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و می تواند مسافتی بیشتر از ۳۱۰ مایل را تنها با یک بار شارژ شدن طی کند.



Audi-e-tron-Sportback-Concept-front-look-1024x680.jpg




هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این مشخصات فنی مدل مفهومی در مدل تولیدی هم وجود خواهد داشت، اما آئودی اعلام کرده است که ای-ترون اسپورت‌بک از یک سیستم رانندگی برقی مناسب و در خور این مدل بهره خواهد برد که قدرتی معادل ۳۲۰ کیلووات را برایش تولید می کند.



Audi-e-tron-Sportback-Concept-rear-three-quarters-1024x680.jpg




ای-ترون اسپورت‌بک دومین خودروی تمام برقی آئودی است که به بازار خواهد آمد. اولین خودروی تمام برقی این کمپانی مدل ای-ترون کواترو است که در سال ۲۰۱۸ در بازار فروش حاضر خواهد شد. این مدل، یک خودروی SUV است که بر اساس مدل مفهومی ای-ترون کواترو که در سال ۲۰۱۵ ارائه شد، طراحی شده و از همان سیستم رانندگی برقی که در مدل اسپورت‌بک استفاده خواهد شد، استفاده می کند. اعداد عملکردی و محدوده حرکتی این SUV هم مشابه اسپورت‌بک خواهد بود. با اینکه نسخه ی تولیدی فعلاً به نمایش در نیامده است، آئودی پذیرش سفارش و رزرو این خودروی برقی را در نروژ آغاز کرده است.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
کمپانی دوج از تابستان امسال چلنجر نیرومند خود را با نام SRT Demon راهی بازارها خواهد کرد. این خودرو یک هیولای ۸۴۰ اسب بخاری است که سازندگانش برای اولین بار به عنوان یک خودروی درگ قانونی خیابانی طراحی کرده اند. خبر خوب اینکه کمپانی دوج با تمامی مشکلاتی که داشت با دادن اولویت به سفارشات قیمت دیمن را به قیمتی که MSRP پیشنهاد کرده بود نزدیک کرده است حتی قیمت را کمی پایین تر از ۸۶,۰۹۰ دلار هم آورده است. اما خبر بد اینکه شما نمی توانید از تنظیمات استاندارد دوج دیمن در تمامی مکانها استفاده کنید.



2018-Dodge-Challenger-SRT-Demon-side-1024x683.jpg




پیش از اینکه مشتریان بتوانند پشت فرمان این دوج دیمن قرار بگیرند باید فرمی را امضا کنند که محدودیت های برخی خودروها را به آنها یادآوری می کند و به نوعی یک تعهدنامه به حساب می آید. این متن در واقع توسط FCA در ۱۵ بند تنظیم گردیده است. و در سایت Allpar که متعلق به مشتاقان اینگونه ماشین هاست قرار گرفته است. و باید گفت که بسیاری از این بندها کاملا منطقی به نظر میرسد. یکی از بندها این است که رانندگان حق ندارند از حالت مسابقه ای دیمن در جاده های عمومی استفاده کنند. و همانطور که در حالت استاندارد خبری از صندلی شاگرد و صندلی های عقب نیست شما اجازه سوار کردن همراه نخواهید داشت مگر اینکه صندلی جهت آنها تعبیه شود.

با این حال بندهای دیگری هم در این فرم گنجانده شده است که هر چند برای امنیت راننده و سرنشینان بسیار مهم و ضروری به نظر میرسد اما رانندگان آنرا به شدت محدود کننده می دانند. کمپانی دوج هشدار داده که هر چند تایرهای Nitto NT05R برای استاندارد خیابانی طراحی شده است اما برای رانندگی در بزرگراه ها توصیه نمی شود. در این فرم همچنین قید شده که مشتریان نمی توانند در هوای مرطوب و بارانی که خطر لیز خوردن ماشین وجود دارد و همچنین در هوای زیر ۱۵ درجه ی فارنهایت که امکان بروز انقباض در لاستیک ها وجود دارد از این خودرو استفاده کنند هرچند این موارد با نصب تایرهای کاربردی تر به جای تایرهای حالت استاندارد قابل حل خواهد بود.



2018-Dodge-Challenger-SRT-Demon-rear-end-1024x683.jpg


اما همین محدودیت هاست که باعث جذابیت این دیمن می شود. دوج چلنجر دیمن اس آر تی ۲۰۱۸ جز اولین خودروها با اجازه ی رانندگی در خیابان است که امکانات مذکور را ارائه میدهد: تایرهای درگ رادیال، اس آر تی پاور چیلر، ترنس بریک، سیستم رزرو شتاب و حذف صندلی جلوی مسافر از جمله ی این امکانات است. کمپانی دوج همچنین اعلام کرده که دیمن جزء معدود خودروهایی است که در هنگام شتاب گرفتن چرخ های جلوی خودرو از زمین جدا می شود. و یک سیستم Air-Grabber که به نسبت سایر خودروها کارکرد و ساختار پیچیده تری در داخل کاپوت دارد. همچنین بر اساس NHRA رول کیج ها باید طبق استاندارد مشخصی تقویت شوند تا اجازه استفاده از حالت مسابقه ای را داشته باشید اما این مسئله جلوی رانندگانی که مشتاق به استفاده از حالت مسابقه ای در مکانهای غیر مجاز هستند را نخواهد گرفت.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
اگر شما به دنبال یک SUV زیبای ایتالیایی هستید، پیشنهاد های کمتری وجود دارند که جذابیت شان به آلفارومئو استلویو جدید برسد. آلفارومئو استلویو قیمت پایه ای معادل ۴۱,۹۹۵ دلار دارد که این قیمت فقط کمی بالاتر از قیمت رقبای قدیمی مثل ب‌ام‌و X3 با قیمت پایه ی ۴۰,۰۵۰ وآئودی Q4 با قیمت پایه ی ۴۰,۹۰۰ است.





2017-alfa-romeo-stelvio-first-edition-1-1024x577.jpg




آلفارومئو استلویو در حالت فول آپشن شما را متحمل قیمتی معادل ۵۶,۵۴۰ دلار می کند. بعضی از امکانات افزودنی گرانتر این خودرو شامل یک سیستم اطلاعات و سرگرمی همراه با سیستم ناوبری ۸٫۸٫ اینچی با قیمت ۹۵۰ دلار، سانروف دو تکه به قیمت ۱,۳۵۰ دلار و یک بسته ی دینامیکی کمکی راننده به ارزش ۱,۵۰۰ است. گران ترین این امکانات اضافی، بطور شگفت انگیزی در فضای بیرونی خودرو قرار دارد!



2017-alfa-romeo-stelvio-first-edition-2-1024x576.jpg




رنگ های بدنه ی ” Rosso Competizione ” یا سفید ” Trofeo ” قیمت استلویو را ۲,۲۰۰ دلار افزایش می دهد. فقط دو رنگ بدنه ی قرمز آلفا و سفید آلفا بصورت استاندارد ارائه می شوند و انتخاب هرکدام از هفت رنگ دیگر، ۶۰۰ دلار را به قیمت اصلی آلفارومئو استلویو اضافه می کند.



alfa-romeo-stelvio-1-1024x576.jpg




دو انتخاب برای چرخ های آلفارومئو استلویو وجود دارد، چرخ های استاندارد ۲۰ اینچی آلومینیومی ۲۰ اینچی، یا مجموعه ای از چرخ های ۱۹ اینچی Dark 5-Hole. انتخاب هرکدام از این چرخ ها توسط مشتری بدون هیچ هزینه ی اضافی انجام می شود.

پیشرانه ی توربوشارژر ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر خطی استاندارد، ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۱۴ نیوتن متر گشتاور را برای استلویو تولید می کند. این در حالیست که مصرف سوخت این خودروی جذاب ایتالیایی در بزرگراه ۸٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. تمامی مدل های آلفارومئو استلویو ، بدون توجه به تریم، بصورت استاندارد دارای سیستم رانندگی تمام چرخ ها متحرک هستند.



alfa-romeo-stelvio-1-1-1024x576.jpg




آلفارومئو هنوز سیستم پیکر بندی مدل کوادریفولیو را منتشر نکرده است اما انتظار می رود که قیمت گذاری فراتر از این باشد. آلفارومئو استلویو کوادریفولیو به لطف یک موتور توربوشارژر ۲٫۹ لیتری، قدرتی معادل ۵۰۵ اسب بخار را دارا می باشد.

منبع : مجله ماشین
 

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
10,713
لایک‌ها
13,905
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
مطمئناً اگر شما ۲٫۶ میلیون دلار پول داشته باشید می توانید یک بوگاتی شیرون بخرید و از آن لذت ببرید. اما در زمانی که به کنار ساحل می رسید و شیرون خود را پارک می کنید و سوار قایق سیاه، خاکستری یا سفید خود می شوید، چه اتفاقی می افتد؟ بله، در این حالت شما دیگر مرکز مطلق توجه نیستید و دوست دارید که هرچه سریعتر دوباره رانندگی با بوگاتی شیرون خود را آغاز کنید. اما نگران نباشید، اگر شما یک میلیونر هستید و یک گاراژ بزرگ و تفرجگاه ساحلی دارید، یکلامبورگینی اونتادور LP750-4 SV رودستر ۲۰۱۶ به رنگ سبز روشن، که با یک قایق قدرتمند ست شده است، در فروشگاه اینترنتی eBay برای فروش به شما وجود دارد.



img_0852-54b83f063a3e21-1024x577.jpg




طبق این لیست فروش، صاحب فعلی این مجموعه ی چشم نواز، این قایق بزرگ ۵۲ فوتی ۲۰۱۷ Marine Technologies را با لامبورگینی اونتادور خود از لحاظ ظاهری هماهنگ کرده است. اما بخاطر یک اتفاق خانوادگی نامشخص، مجبور به فروختن این قایق و اونتادور هم شکل شده است. دیدن این مجموعه ی زیبا که شباهت های زیادی بهم دارند، بسیار جالب است. شباهت هایی از رنگ گرفته تا اجزای داخلی و خارجی قایق که با طراحی و ساخت بسیار زیبا و ظریف، الهام بخش خودرویلامبورگینی اونتادور هستند.



aventaboat_10-1024x682.jpg




این قایق بطور شگفت انگیزی از اجزای واقعی لامبورگینی بهره برده است. از جمله ی این اجزا می توانیم به فرمان، چراغ های جلو و پنل های درب اشاره کنیم. قایق MTI همچنین دارای سیستم ضد آب و واقعی کنترل هوا و تهویه مطبوع (HVAC) لامبورگینیست. سیستم اطلاعات و سرگرمی لامبورگینی هم در مرکز کابین این قایق قرار گرفته است.



Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-and-Boat-1024x683.jpg




البته که ما با اعداد و ارقام توانایی های لامبوگینی اونتادور SV کاملاً آشنا هستیم و میدانیم که این گاو خشمگین با قدرت ۷۴۰ اسب بخار، می تواند با حداکثر سرعت ۳۴۹ کیلومتر در ساعت حرکت کند، اما وضعیت قدرت قایق MTI کاملاً متفاوت است. قلب تپنده ی این قایق، یک موتور نیرومند ۹٫۰ لیتری Mercury Marine V8 است که در عقب قایق جای گرفته است. این موتور در زمانی که در حال تغذیه از سوخت مسابقه ایست، می تواند قدرتی معادل ۱,۵۵۰ اسب بخار را برای این قایق تولید کند. همین کافیست تا راننده بتواند این قایق را با حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت براند، البته اگر شجاعت لازم برای این کار را داشته باشد.

و حالا شما می توانید برای بررسی جزئیات کامل این ترکیب جذاب ۲,۱۹۵,۰۰۰ دلاری، بهوب‌سایت eBay مراجعه کنید.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
مازراتی گرن‌توریزمو ۲۰۱۸ با طراوتی جدید در نمایشگاه New York Stock Exchange رونمایی شد. نوع مدل های مازراتی گرن‌توریزمو در لیست جدیدش، به دو مدل اسپرت و MC که کوتاه شده ی “Maserati Corse” است، کاهش پیدا کرده است. یک سری تغییرات در طراحی قسمت بیرونی این خودرو انجام شده است که از جمله ی آنها می توان به لایه ی پوشاننده‌ی جلوی مازراتی گرن‌توریزمو که با یک طراحی مجدد ملایم، دارای مجراهای هوای جلوی پایین تریست و همچنین همراه با یک جلو پنجره ی جدید است که ضریب کشش این خودرو را از ۰٫۳۳ به ۰٫۳۲ کاهش می دهد.



2018-Maserati-Gran-Turismo-front-three-quarters-1024x680.jpg




در زیر کاپوت مازراتی گرن‌توریزمو ۲۰۱۸، همان قلب تپنده ی ۴٫۷ لیتری V8 سر جای خود باقی مانده است، اما قدرت خروجی آن به ۴۶۰ اسب بخار و گشتاورش هم به ۵۲۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. یک افزایش ۷ اسب بخاری هم در سطوح تریم بالاتر این مدل وجود دارد. مدل پایه ی قدیمی گرن‌توریزمو قدرتی معادل ۴۴۴ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۱۰ نیوتن متر را دارا بود. گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک A ZF هم تنها گیربکسی است که در تمام مدل های مازراتی گرن‌توریزمو ۲۰۱۸ ارائه می شود. طبق اعلام مازراتی، گرن‌توریزموی جدید مدل اسپرت می تواند در ۴٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، در حالی که مدل MC کمی سریعتر است و در ۴٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

در فضای داخلی گرن‌توریزمو ۲۰۱۸ یک سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید که دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸٫۴ اینچی و سیستم اتصال FCA است، اضافه شده است. همچنین این سیستم با سیستم های Apple CarPlay و Android Auto سازگاری دارد. همچنین یک سیستم صوتی پریمیوم هارمان کاردون ( Harman Kardon ) به عنوان یک آپشن برای سفارش در مازراتی گرن‌توریزمو ۲۰۱۸ در دسترس است. قسمت دیگری که در فضای داخلی این خودروی ایتالیایی خودنمایی می کند، یک کنسول مرکزی بروز شده می باشد که دارای دکمه های جدیدیست که می توان بوسیله ی آنها حالت رانندگی را تنظیم کرد. برای پوشش داخلی این خودرو هم چرم های پولترونا فرا، آلکانترا یا چرم آپولستری در دسترس است.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
کمپانی ب‌ام‌و نسخه ی ویژه ی بلک فایر ( Black Fire ) از کراس‌اوور های کارایی بالای X5 M و X6 M خود را منتشر کرد. این دو نسخه ی ویژه ی ب‌ام‌و در ماه آگوست برای فروش در بازار آلمان حاضر خواهند شد. این دو نسخه ی ویژه ی X5 M و X6 M به لطف رنگ غلیظ مشکی فضای بیرونی شان، یک چلو پنجره ی مشکی و چرخ های آلیاژی مشکی، دارای یک نمای بیرونی یکنواخت هستند. از بقیه ی اجزای برجسته ی خارجی این دو مدل می توان به پوشش های آینه ی کربنی و ترمز های ترکیبی ب‌ام‌و M با کالیپر های آبی اشاره کرد.



BMW-X5M-Black-Fire-Edition-12-1024x680.jpg




این طراحی منحصر بفرد در داخل کابین هم ادامه دارد و بر این اساس، طراحان این دو نسخه ی ویژه، در فضای داخلی هم از چرم سیاه مرینو ( Merino ) همراه با رده های چرم قرمز موگلو ( Mugello ) استفاده کرده اند. همچنین این دو کراس‌اوور دارای تریم مشکی پیانو، لوگو و نوشته ی بلک فایر ( Black Fire ) روی داشبورد خود هستند.



BMW-X5M-Black-Fire-Edition-05-1024x768.jpg




همچنین رانندگان این نسخه های ویژه از مدل های X5 M و X6 M ، به محض ورود به داخل کابین این دو خودرو، نظرشان به دوخت های با رنگ قرمز داخل کابین و یک فرمان M با پوشش چرمی جلب خواهد شد. برای این مورد آخر که همان فرمان خودرو بود، یک گزینه ی جایگزین دیگر برای انتخاب صاحب این خودرو وجود دارد و آن هم یک فرمان ب‌ام‌و M با پوشش چرم آلکانتراست که یک خط به رنگ آبی در آن دیده می شود. انتخاب این فرمان برای خریداران هیچ هزینه ای را در بر نخواهد داشت.



BMW-X5M-Black-Fire-Edition-01-1024x704.jpg




هر دوی این مدل های ویژه مجهز به همان پیشرانه‌ی معروف ۴٫۴ لیتری M توئین‌توربوی V8 هستند که ۵۶۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را برای اندام مکانیکی این خودرو ها تولید می کند، هستند. این پیشرانه توسط یک گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک، قدرت تولید شده را به چهار چرخ منتقل می کند. و در نهایت این انتقال قدرت باعث می شود که این دو کراس‌اوور در عرض ۴٫۲ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
زمان زیادیست که همگی منتظر ب‌ام‌و سری ۸ ۲۰۱۸ هستند و سرانجام این خودرو اینجاست، درگودوود. قبل از رونمایی از مدل تولیدی سری ۸ جدید در سال ۲۰۱۸، ب‌ام‌و یک پیش نمایش از سری ۸ رویایی و با اعتبار خود که یک مدل مفهومی دوست داشتنیست، را نشان داد. بعد از معرفی این مدل در Concorso d’Eleganza Villa d’Este در ماه می، این کوپه ی مجلل در همایش گودوود به نمایش در آمد. در این مقاله سعی شده است که با نمایش تصاویری از نمای خارجی و داخلی این خودرو، این سری از ب‌ام‌و مورد بررسی قرار گیرد.



bmw-8-series-concept-1024x576.jpg




ب‌ام‌و این وعده را داده است که مدل تولیدی ب‌ام‌و سری ۸ ۲۰۱۸ به مقدار خیلی زیادی به همین چهره و وضعیت نزدیک خواهد بود، در حالی که این سری هم باید به مشخصات ظاهری ب‌ام‌و وفادار باشد. ما از همین الان می توانیم برخی از تغییراتی که برای مدل تولیدی در این مدل مفهومی ایجاد می شود را حدس بزنیم و پیش بینی کنیم. شروع این تغییرات باید با تغییر در جلو پنجره ی این مدل مفهومی باشد. تغییر بعدی باید با ایجاد اصلاح در چراغ های جلو انجام شود و آینه های بغل هم باید بزرگتر شوند. یک سری اصلاحات جزئی هم در چراغ های عقب و دستگیره ی درب ها انجام خواهد شد.



bmw-8-series-concept-56-1024x576.jpg




و اما در داخل کابین این مدل مفهومی که دارای کنترل فیزیکی خیلی کمیست، برای ب‌ام‌و سری ۸ ۲۰۱۸ تغییرات بزرگتری رقم خواهد خورد. اما در حال حاضر هم فضای داخلی این مدل مفهومی دارای یک صفحه نمایش لمسی و یک صفحه کیلومتر تمام دیجیتال دوست داشتنیست که با یکی از بهترین صندلی هایی که تا کنون دیده ایم، ترکیب شده اند.



bmw-8-series-concept-27-1024x576.jpg




با توجه به اینکه سری ۸ در بالاترین مکان لیست ب‌ام‌و قرار می گیرد، با بزرگترین موتور های ب‌ام‌و آشنا خواهد شد. پرچمدار این سری یعنی M8 به احتمال زیاد از آخرین تکامل پیشرانه ی ۴٫۴ لیتری V8 بی‌توربو بهره خواهد برد که در M5 جدید هم مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل همچنین از سیستم چرخ های عقب متحرک xDrive بهره خواهد برد. مدل M8 GTE که منحصراً برای مسیر های مسابقه ای است هم در حال توسعه می باشد.



bmw-8-series-concept-21-1024x576.jpg




با راه اندازی مجدد سری ۸ ب‌ام‌و شانس زیادی برای خودنمایی این سری وجود دارد، چرا که این مدل به اعتبار اجداد محبوب خودش زندگی خواهد کرد و می تواند بهترین استفاده را از این اعتبار ببرد.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
ب‌ام‌و i8 اسپایدر را بیاد دارید؟ اتفاقی که در سال ۲۰۱۲ به وقوع پیوست و باید تا سال بعد منتظر باشیم تا نسخه ی تولیدی ب‌ام‌و i8 رودستر ، سطح خیابان ها را لمس کند. در همین حال، ب‌ام‌ودر یک تیزر کوتاه، این پلاگین هیبرید که ظاهر بسیار آشنای آن در زیر یک پوشش استتار قرار گرفته را به نمایش در آورده است.



bmw-i8-roadster-03-1024x682.jpg




در این تیزر تنها قسمت خودرو که پوشیده نشده سقف آن است که به نظر میرسد از پارچه ساخته شده است، هرچند نمی توان با اطمینان این حدس را زد. در ماه های اخیر عکس های جاسوسی مختلفی توسط عکاسان از این مدل گرفته شده است و در نتیجه، این تیزر عملاً چیز جدیدی که قبلاً ندیده باشیم را بما نشان نمی دهد، مگر چیزی که در عکس ها از دست داده باشیم. ب‌ام‌و i8 رودستر در مقایسه با مدل کوپه، دارای دو برآمدگی گرد در پشت صندلی های عقب است، مانند چیزی که در مدل مفهومی i8 Vision Future Interaction دیده می شود. در کل، طراحی ب‌ام‌و i8 رودستر با مدل های سقف دار هم خونش، همسان است.



bmwi8spyder2016-1024x724.jpg




منطق بما می گوید که پایه ی ب‌ام‌و i8 رودستر باید بر اساس نسخه ی فیس‌لیفت آینده ی مدل کوپه باشد، و در نتیجه باید انتظار داشته باشیم که این کانورتیبل برقی هم از همان روز اول با قدرت افزایش یافته ی i8 که شایعه ی آن وجود دارد، ارائه شود. بعضی گزارش ها حاکی از آن است که قدرت خروجی پیشرانه ی هیبریدی ب‌ام‌و i8 رودستر که متشکل از یک موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری سه سیلندر و یک موتور برقی است، در حدود ۳۷۲ اسب بخار خواهد بود، اما در این مورد بهتر است که منتظر یک اعلام رسمی از باواریا باشیم. بعلاوه ی اینها، i8 بروز شده دارای جای باتری بزرگتر با آب بیشتر است تا محدوده ی مسافت الکتریکی آن بیشتر شود.



bmw-i8-roadster-001-1024x576.jpg




با توجه به اینکه فروش ب‌ام‌و i8 رودستر از سال ۲۰۱۸ آغاز می شود، نباید تعجب کنبم اگر ب‌ام‌و در همین ماه ها از این مدل رسماً رونمایی کند. این تیزر نشان دهنده ی آن است که شاید در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر یا کمی زودتر در دنیای مجازی، ب‌ام‌و i8 رودستر را بطور رسمی ملاقات کنیم.

در مورد قیمت ب‌ام‌و i8 رودستر هم باید بگوییم که به احتمال زیاد خریداران باید قیمتی بالاتر از مدل کوپه ی این خودرو را پرداخت کنند، همانطور که در اکثر کوپه هایی که به مدل کانورتیبل تبدیل می شوند، افزایش قیمت صورت می گیرد. برای یادآوری قیمت به این اشاره می کنیم که مدل استاندارد i8 در ایالات متحده قیمت پایه ای معادل ۱۴۳,۴۰۰ را داراست و در خانه ی خود یعنی آلمان، با قیمت پایه ی ۱۳۴,۰۰۰ یورو خرید و فروش می شود.









منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
تسلا اعلام کرده است که اولین تحویل خودروی تسلا مدل ۳ در ۲۸ جولای انجام خواهد شد. اما این تنها خبری نبوده است که تسلا در این مورد داشته است. به گزارش Electrek، تسلا یک سری از ارتقاء ها را در خودرو های مدل S و مدل X انجام داده است. جزئیات در این مورد محدود است اما یک سخنگوی کمپانی تسلا این را تأیید کرده است که این تغییرات رو به جلو، شامل ارتقاء های نرم افزاری و سخت افزاری در این دو مدل است. در نتیجه افزایش عملکرد ایجاد شده، فقط در مدل های جدید این دو خودرو در دسترس خواهد بود.



Tesla-Model-S-6-1024x444.jpg




با مدل S شروع میکنیم، عملکرد نسخه های جدید مدل S ۷۵ افزایش قابل توجهی داشته است، بطوری که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ها از ۵٫۵ ثانیه به ۴٫۳ ثانیه رسیده است. مدل S 75D هم پیشرفت فوق العاده ای داشته و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵٫۲ قبلی خودش را به ۴٫۲ ثانیه ارتقاء داده است. آخرین مدل هم مدل S 100D است که هم اکنون می تواند در عرض ۴٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که این یعنی ۰٫۱ ثانیه سریعتر از قبل.



Tesla-Model-S-5-1024x576.jpg




و حالا به سراغ مدل X برویم. رانندگان مدل X ۷۵D از این به بعد می توانند در ۴٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه برسد که این یعنی یک پیشرفت و پرش قابل توجه از ۶ ثانیه ی قبلی. به همین ترتیب، مدل X 100D هم یک پیشرفت ۰٫۵ ثانیه ای را در شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خود داشته و به ۵٫۲ ثانیه رسیده است.



Tesla-Model-X-9-1024x576.jpg




علاوه بر پیشرفت های صورت گرفته در عملکرد، مدل X دارای یک گزینه ی انتخابی ۷ صندلیست که سفارش این آپشن یک هزینه ی ۳,۰۰۰ دلاری را به این خودرو اضافه می کند.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
آئودی یکبار دیگر هم بصورتی مخفیانه آئودی A8 جدید خود را به نمایش درآورد، اما این بار به یک روش کاملاً متفاوت. این روش کاملاً برعکس قانونیست که همیشه وجود دارد که می گوید : “شما می توانید نگاه کنید اما اجازه ی لمس کردن ندارید”. اینبار قانون اینست که “شما اجازه ی نگاه کردن ندارید اما می توانید لمس کنید”. آئودی با بستن چشم چند وبلاگ نویس آلمانی این قانون را اجرا کرده است. وبلاگ نویسان چشم بسته ای که نمی توانند ببینند اما با لمس کردن می توانند بدنه ی فلزی و فضای داخلی شیک آئودی A8 را احساس کنند.



2018-audi-a8-teaser-10-1024x576.jpg




تصاویر جدیدی که از آئودی A8 منتشر شده بما این اجازه را می دهد که چراغ های جذاب عقب اینخودرو را بررسی کنیم و شاید هنگام این بررسی ذهن ما به سمت لینکلن کانتیننتال برود. ما همچنین می توانیم نگاهی دقیق به جلو پنجره ی عریض کروم این مدل بیاندازیم و چراغ های جلوی مجهز به لیزر که به احتمال زیاد یک آپشن انتخابی در آئودی A8 باشد را ببینیم. آئودی A8L که در اینجا به تصویر کشیده شده است احتمالاً یک نسخه در تعداد محدود باشد. این مدل تمام شرایط و امکانات لازم برای یک سدان اندازه کامل و جادار، از جمله یک صندلی که پای شما را ماساژ میدهد را ارائه می دهد.



2018-audi-a8-teaser-3-1024x576.jpg




در داخل گل سرسبد جدید آئودی، یک پنل لمسی برای تنظیم آب و هوا وجود دارد که در زیر صفحه نمایش لمسی بزرگ که برای سیستم سرگرمی MMI می باشد، قرار گفته است. همچنین ما می توانیم یک پنل لمسی را هم در عقب ببینیم که برای تنظیم تلفن، سانروف، انتشار عطر و همچنین اعمال تنظیمات سیستم صوتی “بنگ اند اولافسن” تعبیه شده است.



2018-audi-a8-teaser-37-1024x576.jpg




سیستم صوتی بنگ اند اولافسن دارای یک اسپیکر در کنار گوش مسافر و یک بلندگوی قابل تنظیم است. این سیستم صوتی در زمانیکه وبلاگ نویسان آلمانی در حال لمس چرم های نرم فضای داخلی آئودی A8 بودند، موزیک زیبای “هتل کالیفرنیا” از گروه ایگلز را پخش میکرد. این حرکت و انتخاب هوشمندانه ی موزیک توسط آئودی تحسین برانگیز است.



2018-audi-a8-teaser-26-1024x576.jpg




این پیش نمایش های بی پایان فقط در مورد چیزهاییست که شما می خواهید در آئودی A8 جدید ببینید. شاید هم اکنون وقت آن رسیده است که قسمت های دیگر هم مورد بررسی عموم قرار بگیرد. این کمپین تیزر آئودی نهایتاً قرار است در روز ۱۱ جولای یعنی سه شنبه ی آینده به اتمام برسد.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
مرسدس اولین تیزر از X کلاس را قبل از رونمایی رسمی از این خودرو در ۱۸ جولای، منتشر کرد. با توجه به مدل مفهومی مرسدس X کلاس ، نسخه ی تولیدی این خودرو وظیفه ی ترکیب کردن ظرافت و مشخصات لوکس با عملیات و فعالیت های روزمره را بعهده دارد.



mer1.jpg




این تیزر فقط چشم انداز محدودی از این تراک را بما نشان می دهد اما می توانیم این را ببینیم کهمرسدس X کلاس دارای یک جلو پنجره ی عمودی که از طرفین با چراغ های جلوی LED احاطه شده و یک سینی نقره ای خواهد بود. اگر کمی به عقب تر برگردیم میبینیم که مرسدس X کلاس دارای یک طراحی بدنه ی با ظرافت است و با نوار های پنجره ی فلزی و چرخ های آلیاژی تجهیز شده است. همچنین طراحان مرسدس X کلاس در این خودرو از فنر های برآمده، دستگیره های درب کروم و چراغ های عقب عمودی استفاده کرده اند. از ویژگی های دیگر این تراک X کلاس هم می توان به باربند سقف و میله ی چرخش عقب اشاره کرد.



mer12-1024x489.jpg




مرسدس فعلاً هیچ یک از مشخصات فنی این خودرو را بصورت رسمی اعلام نکرده است اما چیزی که مشخص است اینست که مرسدس X کلاس بر پایه ی شاسی بدنه روی چارچوب اسکلت بندی شده است. این نوع شاسی را قبلاً در خودرو هایی مثل نیسان ناوارا و رنو آلاسکان هم دیده ایم. اما با وجود این، مرسدس X کلاس دارای یک طراحی منحصر بفرد، بهینه سازی سیستم تعلیق سفارشی و یک فضای داخلی لوکس تر از تراک هاییست که آنها را نام بردیم. همانطور که گفتیم جزئیات و مشخصات فنی مرسدس X کلاس بسیار نا مشخص است اما گزارشاتی وجود دارد که بیانگر اینست که این تراک با انواع پیشرانه های چهار سیلندر و شش سیلندر ارائه خواهد شد. انتظار می رود که قدرت تولید شده در پیشرانه ی این خودرو بصورت استاندارد به چرخ های عقب آن منتقل شود اما سیستم تمام چرخ ها متحرک هم بصورت یک گزینه ی انتخابی در دسترس خواهد بود.



mer123-1-1024x512.jpg




هنوز مشخص نیست که مرسدس X کلاس در ایالات متحده ارائه خواهد شد یا خیر، چرا که کمپانی این ایده را قبل از دیدن موفقیت شورولت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون رد کرد. این شرکت در حال حاضر مشغول تحقیقات بازار است و این تحقیقات تعیین خواهد کرد که آیا مرسدس X کلاس به آمریکا می آید یا خیر.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
این بار شاهد هنرنمایی کارلکس دیزاین در یک تریلر هستیم. تریلر یا یک اتاق امن، آرامش بخش و زیبا؟
چیزی که به عنوان تریلر تیم مسابقه ای Lukas Motorsports مورد استفاده قرار می گیرد، در حال حاضر یک اتاق نشیمن مدرن بر روی چند چرخ است، یک نوع بزرگ از آن. مسئول تزئین این اتاق زیبا کمپانی کارلکس دیزاین بوده است و طبق معمول این کمپانی خوش سلیقه به لطف چراغ های LED زیاد، از پس این وظیفه بخوبی بر آمده و یک محیط آرامش بخش را در این تریلر خلق کرده است. کارلکس دیزاین چنان فضای آرامش بخشی را در این تریلر فراهم کرده، که ما مطمئن هستیم تمام کسانی که وارد این فضا می شوند دوست دارند این فضا و حال و هوا را را در داخل خانه هایشان داشته باشند.



carlex-design-modifies-trailer-13-1024x576.jpg




در داخل این تریلر چه چیز هایی خواهید دید؟
احتمالاً اولین چیزی که به محض ورود شما به این تریلر نظرتان را جلب می کند یک تلویزیون بزرگ است. اما این را بدانید که این فقط بخشی از داستان است. یک مبل بزرگ به لطف چرمی نارنجی که با یک ظاهر تیره ترکیب شده است و با میز جلویش مطابقت ظاهری دارد، یک اثر متضاد دلچسب را ایجاد کرده است. دو مبل اضافی که روبروی هم قرار دارند در قسمت بالایی تریلر نصب شده اند و برای تکمیل کردن ترکیب آنها، یک میز بزرگ براق هم برایشان وجود دارد.



carlex-design-modifies-trailer-9-1024x576.jpg




هنرمندان ماهر کارلکس دیزاین حتی روی حمام و دستشویی هم کار کرده اند و تصمیم گرفتند آن را با ترکیبی از سطوحی فلزی و کف و دیوار کاشی شده ی براق در حالتی ساده اما مدرن نگه دارند.



carlex-design-modifies-trailer-11-1024x576.jpg




با توجه به اینکه این کار کارلکس دیزاین مستلزم پوشش یک فضا و منطقه ی بزرگ است، به این نتیجه خواهیم رسید که این یک پروه ی سفارشی بسیار گران قیمت است. فعلاً هیچ حرفی در مورد صورت حساب نهایی زده نشده است اما همه ی ما می توانیم این را بفهمیم که ایجاد تغییرات در داخل تریلر به مراتب دشوارتر از کابین فورد موستانگ GT است که توسط کارلکس دیزاین طراحی شده است. با دیدن این پروژه، به این نتیجه می رسیم که تیم طراحی کارلکس دیزاین احتمالاً در کار بر روی فضای داخلی خانه ها، آپارتمان ها، دفاتر و از این قبیل مکان ها هم ماهر هستند، هرچند که ما دوست داریم که آنها بر روی ماشین ها و شاید تریلر ها تمرکز کنند تا مهارتشان همیشه برای ما چشم نواز باشد.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
قبل از ساخته شدن شاسی بلند فراری باید با اسلحه بمن شلیک کنید!
و بار دیگر یک شایعه در مورد ساخت شاسی بلند فراری منتشر شده است. امروز قصد داریم درمجله ی شهر ماشین به جزئیات این شایعه بپردازیم. گزارشی در دنیای خودرو منتشر شده است که ادعا می کند در حال حاضر فراری در حال کار بر روی پروژه ی ای با نام F16X است و بعد از توسعه ی این کراس اوور، آن را در سال ۲۰۲۱ ارائه خواهد کرد.

طبق این گزارش، شاسی بلند فراری با نام F16X روی پلتفرم خودروی جایگزین مدل GTC4Lusso که قرار است در سال ۲۰۲۰ ارائه شود، طراحی می شود. سیستم انتقال قدرت در این خودرو به همان صورت همه ی چرخ ها متحرک باقی خواهد ماند و احتمالاً از یک موتور V8 با کمک سیستم هیبرید استفاده خواهد شد.



ferrarigtc0-1024x576.jpg




فعلاً این شاسی بلند فراری مثل یک نسخه ی قدبلند از مدل GTC4Lusso T حال حاضر به نظر می آید، با این تفاوت که F16X یک خودروی پنج درب است. طبق همین گزارش، ستون های B در این شاسی بلند فراری حذف شده اند و درب های “خودکشی” فضای وسیعی را برای ورود به داخل خودرو مهیا می کنند.



ferrari_gtc4_lusso-1024x576.jpg




و اما مشکلی که در این شایعه وجود دارد اینست که شایعات در مورد ساخت یک CUV ( خودروی کراس اوور ) توسط فراری به سال ها پیش برمیگردد و خود کمپانی تمام این شایعات را رد کرده است. در اوایل سال ۲۰۱۶، وقتی که از مدیر عامل فراری یعنی سرجیو مارچیونه در مورد احتمال ساخت شاسی بلند فراری سوال شد، او اینگونه جواب داد :

شما قبل از ساخت شاسی بلند فراری باید بمن شلیک کنید.
قبل از آن در سال ۲۰۱۴ هم مدیر اسبق فراری، لوکادی مونته زمولو هم اعلام کرده بود که احتمالاًفراری یک خودروی چهار درب را ارائه خواهد داد نه یک شاسی بلند.

اما ما به این گفته ی سرجیو مارچیونه شک داریم و احتمال می دهیم او هدف دیگری را برای شلیک ما علامت گذاری کرده باشد. دلیل شک ما هم اینست که همانطور که کمپانی ب‌ام‌و لقب خودروی فعالیت اسپرت را به شاسی بلند های خود داده و رولزرویس هم مدل کولینان خود را با واژه ی ماشین قد بلند صدا می زند، فراری هم یک لقب هوشمندانه را برای F16X پیدا خواهد کرد. هرچند ما می دانیم که این خودرو یک کراس اوور است.





2019-rolls-royce-cullinan-P90244158_highRes_project-cullinan-tak-702x432-1.jpg




در محدوده ی زمانی توسعه ی مدل FF ، فراری دست به بازی با ایده ی ساخت یک خودروی کراس اوور زد. تصاویر جاسوسی هم خبر از یک مطالعه ی طراحی روی خودرویی با ارتفاع بالاتر و سقف بلندتر را دادند ( تصویری که در پایین میبینید )، اما به هیچکدام از آنها چراغ سبز نشان داده نشد.



heres-a-look-at-the-ferrari-suv-that-almost-was-1-1024x683.jpg




منبع : مجله ماشین
 

maryami0

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2015
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
10
سن
33
آئرو 8 جدیدترین خودرو شرکت خودرو سازی مورگان می باشد . این خودرو شاسی و بدنه آلومینیمی برای حداقل رساندن وزن خودرو دارد، و نسبت به مدل های قبلی خود از نظر تهویه و دینامیک پیشرفت بخصوصی داشته است.

از سال 2001 تاکنون تغییرات زیادی در مورگان آئرو 8 ایجاد شده است. این تغییرات از جمله تغییر در تجهیزات و فناوری های بکار رفته و لوکس و آسایش بیشتر و عملی تر شدن خودرو می باشد.

مورگان آئرو 8 توسط matt humphries طراحی شده بود در حالی که هنوز دانشجوی طراحی بود و در حال حاضر فارغ التحصیل و به عنوان نخستین مدیر طراحی مورگان Aero 8 شناخته شده که اولین پروژه اصلی خود را برای شرکت Aero Supersport در سال 2015 داشت که در نسل پنجم بود و بعد از آن متوقف شد.

در آئرو هیچ سیستم کنترل پایداری وجود ندارد اما در جاده های خشک هیچ مشکلی پیش نمی آید سقف تاشو به طور منظم پشت صندلی ها قرار می گیرد و الکتریکی انجام می شود.این خودرو نسبت به قبل ظاهرش تغییر نکرده اما درب عقب و چراغ ها عوض شده اند.

آئرو 8 خودرویی که سبک تر و جذاب تر از قبل شده و همچنین بهترین مدل ساخت شرکت از نظر کیفی می باشد،این بهبود باعث شده تا وضعیت بهتری در جاده های پر دست انداز داشته باشد و راحتی بیشتری به همراه آورد.
برای مشاهده دقیق تر قیمت به سایت قیمت خودرو مراجعه کنید

مشخصات تولید کننده
کشور تولید کننده انگلیس
کارخانه تولید کننده
نام و مدل اتومبیل مورگان آئرو 8
شرکت گارانتی –

مشخصات فنی
موتور 6سیلندر
حداکثر قدرت 270 اسب بخار -دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 490نیوتون برمتر -دور در دقیقه
حجم موتور 4799سی سی
تعداد سوپاپ 16
جعبه دنده 6 دنده اتوماتیک
شتاب ۰ تا 100 10.4 ثانیه
حداکثر سرعت 170کیلومتر بر ساعت
وزن خالص 282کیلوگرم
فاصله محورها 2530میلی متر
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب –
مصرف سوخت
داخل شهر -litr/100km
خارج شهر -litr/100km
ترکیبی 4.4 itr/100km
حدآلایندگی یورو5
ظرفیت ها
باک بنزین 55لیتر
سرنشین 2 نفر


تصاویر خودرو
rg-geneva-morgan-aero-8-10_653.jpg

نمای داخلی خودرو

تصاویر و اطلاعات بیشتر در : قیمت و مشخصات مورگان
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
کارخانه ی ب‌ام‌و با بیشترین صادرات خودرو از داخل خاک ایالات متحده!
این یک واقعیت است که سازنده ی خودرو های لوکس آلمانی یعنی ب‌ام‌و ، بیشترین خودرو هایش را در خاک ایالات متحده می سازد. این کمپانی باواریایی بیست پنجمین سالگرد تأسیس کارخانه ی اسپارتانبورگ واقع در کارولینای جنوبی را جشن می گیرد. این کارخانه ی ب‌ام‌و در قلب ایالات متحده است که مدل های SUV سری X در آنجا ساخته می شود. گسترش مداوم این کارخانه ی ب‌ام‌و باعث تبدیل شدن این کارخانه به بزرگترین مرکز تولید در گروه ب‌ام‌و شده است.



BMW-X1-1.jpg




سرمایه گذاری گروه ب‌ام‌و در این مرکز تولید تاکنون به هشت میلیارد دلار رسیده است و از زمان شروع به کار این کارخانه ی ب‌ام‌و در ۸ سپتامبر ۱۹۹۴ تاکنون، ۳٫۹ میلیون دستگاه خودرو در آن تولید شده است. در یک روز حدوداً ۱۴۰۰ دستگاه از مدل های X3, X4, X5 و X6 در این کارخانه ی ب‌ام‌و تولید می شود و تقریباً ۷۰ درصد از این تولید به ۱۴۰ کشور جهان فرستاده می شود. حداکثر ظرفیت تولید این کارخانه ۴۵۰,۰۰۰ دستگاه در سال است. این رقم بعد از ورود مدل جدید ۷ صندلی X7 به خط تولید این کارخانه در اواخر سال آینده، افزایش خواهد یافت.



BMW-X51-1.jpg




موفقیت ب‌ام‌و در ایالات متحده چشمگیر است
بر اساس گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده، گروه ب‌ام‌و از نظر ارزش پولی بزرگترین صادر کننده ی خودرو از ایالات متحده است. این واقعاً جالب است که یک کمپانی آلمانی به این گستردگی در ایالات متحده رسیده است. طبق همین گزارش، در سال ۲۰۱۶ مجموع ۲۸۷,۷۰۰ دستگاه خودروی ب‌ام‌و با مجموع ارزش ۱۰ میلیارد دلار امریکا، از کارخانه ی اسپارتانبورگ به کشور های دیگر جهان صادر شده است. این را هم بدانید که این مرکز تولید در حال حاضر تعداد ۹,۰۰۰ کارمند دارد و به لطف سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری روی این کارخانه در سال ۲۰۲۱، ۱,۰۰۰ شغل دیگر هم در آن ایجاد می شود.



BMW-X31-1.jpg




گروه ب‌ام‌و دارای ۲۳۵ کارپرداز محلی در ایالات متحده است و این کشور بعد از آلمان، دومین بازار خرید ب‌ام‌و با ارزش ۵٫۲ میلیارد یورو را در دست دارد.

اما ب‌ام‌و تنها آلمانی حاضر در ایالات متحده نیست. رقیب این کمپانی آلمانی یعنی مرسدس بنزهم دارای یک کارخانه در ایالت آلاباماست که در سال ۱۹۹۵ تأسیس شده است. در حال حاضر تعداد ۳,۷۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و کراس‌اوور های GLE و GLS در آن ساخته می شوند.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
تراک مرسدس بنز X کلاس خودش را نشان داد و به همه فهماند که در کمال لوکس بودن از هم ردیف خود یعنی تراک هوندا ریجلاین قوی تر است.
تراک مرسدس بنز X کلاس بالاخره دیروز رسماً رونمایی شد و هیجان همه ی حضار و بینندگان خود را بر انگیخت و قبل از همه با تراک هوندا ریجلاین مقایسه شد. این خودرو برابر است با ترکیب یک تراک قوی و تنومند با مشخصات لوکس که همگی از یک کمپانی آلمانی خوش نام سر بر آورده اند.



2018-Mercedes-Benz-X-Class.03-1.jpg




مرسدس بنز تاکنون بطور رسمی مشخص نکرده است که تراک تمام جدید X کلاس در ایالات متحده هم در دسترس خواهد بود یا نه، اما چیزی که مشخص است اینست که بعد از اولین رونمایی از تراک مرسدس بنز X کلاس که دیروز انجام شد، سیل درخواست ها برای خرید این تراک آلمانی لوکس به سمت مرسدس بنز جاری خواهد شد و این کمپانی قادر به نادیده گرفتن و رد کردن این درخواست ها نیست.



2018-Mercedes-Benz-X-Class.17-1.jpg




تراک مرسدس بنز X کلاس بر اساس پلتفرم نیسان ناوارا NP300 طراحی و ساخته شده است و قادر به حمل بیش از ۱,۰۸۸ کیلوگرم بار و یدک کشیدن بیش از ۳,۴۹۲ کیلوگرم می باشد. این مشخصات باعث می شود که این تراک آلمانی لوکس ، از تراک هوندا ریجلاین که در همان سایز و اندازه ی X کلاس است، قوی تر و تنومند تر باشد.



2018-Mercedes-Benz-X-Class.02-1.jpg




انواع قلب های تپنده ی تراک مرسدس بنز X کلاس
این تراک تنومند آلمانی توسط گروهی از پیشرانه ها مجهز شده است که از جمله ی آنها می توان به موتور دیزلی که قدرتی بین ۱۶۰ و ۱۹۰ اسب بخار را تولید می کند و همچنین نسخه ی بنزینی برای انتخاب مشتریان اشاره کرد.



2018-Mercedes-Benz-X-Class.16-1.jpg




برای همه ی مدل های تراک مرسدس بنز X کلاس ، سیستم تمام چرخ ها متحرک ۴MATIC مرسدس بنز برای سفارش در دسترس است و همچنین سه نوع تریم برای این خودرو در دسترس است که این سه گزینه شامل : تریم ناب ( Pure )، تریم پیشرفته ( Progressive ) و تریم قدرت ( Power ) می باشد.



2018-Mercedes-Benz-X-Class.15-1.jpg




مرسدس بنز هدف گذاری خود را برای فروش X کلاس در اروپا، استرالیا، افریقای جنوبی و امریکای جنوبی انجام داده است و همانطور که در ابتدای متن گفتیم، این کمپانی هنوز بطور کامل مشخص نکرده است که آیا این تراک لوکس در ایالات متحده هم فروخته می شود یا خیر. اما باز هم همانطور که گفتیم، مرسدس بنز نخواهد توانست درخواست های جاری شده از سمت ایالات متحده را رد کند.



2018-Mercedes-Benz-X-Class.24-1.jpg




در زمانی که فروش تراک مرسدس بنز X کلاس در اروپا شروع شود، خریداران باید مبلغ ۳۷,۲۹۴ پوند که تقریباً معادل ۴۴,۰۰۰ دلار است را برای داشتن این تراک لوکس پرداخت کنند. این قیمت هم مثل خود خودرو هیجان انگیز است!

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
این لکسوس LFA با قیمت ۶۴۵,۰۰۰ دلار و چهره ای برنز، یک خودروی سوپر اسپرت کلکسیونیست.

لکسوس LFA ، همان خودروی سوپر اسپرت دوست داشتنی ژاپنی که کمپانی لکسوس تنها تعداد محدود ۵۰۰ دستگاه از آن را تولید کرده است، امروز در بازار خودرو های دست دوم به یک کالای داغ و پر طرفدار تبدیل شده است. از نمونه های قبلی دست دوم لکسوس LFA که با قیمت بیش از قیمت اصلی ۳۷۵,۰۰۰ دلاری این خودروی سوپر اسپرت فروخته شدند، می توانیم داغ بودن این کالای با ارزش را بفهمیم.



lexus-lfa-pearl-brown-1-1.jpg




برای مثال و درک بیشتر این مسأله، به یک لکسوس LFA با رنگ قهوه ای مرواریدی اشاره می کنیم که در فروشگاه جیمز ادیشن ( James Edition ) با قیمت ۶۴۵,۰۰۰ دلار به فروش گذاشته شده است. به گفته ی فروشنده، این تنها نسخه از این خودروی سوپر اسپرت ژاپنی با این رنگ برنز زیبا است.



lexus-lfa-pearl-brown-6-1.jpg




نود و پنجمین شماره ی لکسوس LFA ، ظریف تر از بقیه
پیشرانه ی پر طنین ۴٫۸ لیتری V10 این خودروی سوپر اسپرت برنز، با تنها ۱,۰۷۴ مایلی که اینخودرو را رانده، مجال کافی برای غرش کردن را نداشته است و صاحب بعدی این خودرو می تواند به خوبی از نعره های گوش نواز این لکسوس LFA لذت ببرد. این پیشرانه قدرتی معادل ۵۵۲ اسب بخار در ۸,۷۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۴۸۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس شش سرعته ی اتوماتیک، به اندام حرکتی ظریف و دست نخورده ی این خودروی سوپر اسپرت تزریق می کند و چرخ های عقب آن را به حرکت در می آورد.



lexus-lfa-pearl-brown-8-1.jpg




نتیجه ی این انتقال قدرت هم اینست که این لکسوس LFA می تواند در عرض ۳٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و با حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه دهد.



lexus-lfa-pearl-brown-1.jpg




این لکسوس LFA ، نود و پنجمین نسخه ی تولید شده از مجموع ۵۰۰ دستگاه این مدل است. شماره ی ۹۵ با چهره ای برنز. ترکیب این رنگ با خطوط و زوایای نمای بیرونی این خودرو ، چهره ای لطیف را برایش فراهم کرده و کمک می کند تا این خودروی سوپر اسپرت مجلل تر و گران قیمت تر بنظر بیاید. در فضای داخلی هم از چرم نارنجی استفاده شده است که هماهنگی خوبی با رنگ بیرونی دارد.



lexus-lfa-pearl-brown-11-1.jpg




خودروی سوپر اسپرت ژاپنی با مشخصات امریکایی
در حال حاضر این خودرو و صاحبش در امارات متحده عربی ساکن هستند و صاحبش اعلام کرده است که این ماشین ژاپنی دارای مشخصات امریکاییست. دلیل آن هم اینست که این خودروی سوپر اسپرت بعد از تحویل اولیه در ایالات متحده، به امارات صادر شده است.



lexus-lfa-pearl-brown-2-1.jpg




یادآوری مشخصات فنی لکسوس LFA
لکسوس LFA استاندارد به خودی خود یک خودروی سوپر اسپرت قدرتمند بود، اما با این حال کمپانی این خودرو را برای قدرتمند شدنش با بسته ی نوربرگ‌رینگ ۷۰,۰۰۰ دلاری عرضه می کرد. این بسته شامل نسخه ی ۵۶۲ اسب بخاری پیشرانه ی V10 ، گیربکس تعویض سریع تر، قطعات بدنه ی تکمیلی فیبر کربنی و یک سیستم تعلیق بهینه سازی شده که ارتفاع خودرو از سطح زمین را ۱ سانتیمتر کمتر می کند، بود.



lexus_lfa_nurburgring_package_new-1-1.jpg




این بسته به LFA این امکان را داد تا پیست نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۱۴٫۶۴ ثانیه طی کند. همچنین این بسته با دستورالعمل رانندگی در پیست نوربرگ‌رینگ و مجوز یکساله ی برای حضور درپیست نوردشلیف همراه بود.



lexus_lfa_nurburgring_package_new_5-1.jpg




بعد از توقف تولید لکسوس LFA در دسامبر سال ۲۰۱۲، این کمپانی واقعاً برای چندین سال از داشتن یک خودروی سوپر اسپرت درست و حسابی محروم بوده است. اما لکسوس LC500 جدید در حال حاضر در راه است تا بعنوان یک خودروی سوپر اسپرت ، فراری و لامبورگینی را به چالش بکشد.



Lexus-LC-atomic-silver-gallery-overlay-1204x677-LEX-LC5-MY18-0012.01-1024x560.jpg




لکسوس LC500 جدید با قیمت پایین تر ۹۲,۹۹۵ دلاری و بدون محدودیت در تعداد تولید، اصلاً انتظار نمی رود که بتواند مثل LFA به یک خودروی کلکسیونی تبدیل شود. اما در مقابل ممکن است در ترافیک روزانه تعدادی از نسخه های این کوپه ی جدید دیده شوند.

منبع : مجله ماشین
 

xixer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 می 2017
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
0
سن
36
موتور سیکلت سوزوکی V-Strom 650XT و ب‌ام‌و F800GS ، با وزن کمتر، حجم کمتر، قیمت پایین تر و مصرف سوخت بهتر و اقتصادی تر از هم خانواده های پر حجمشان، ماجراجویی جذاب تری را برای موتور سواران به ارمغان می آورند.
موتور سیکلت سوزوکی V-Strom 650XT و ب‌ام‌و F800GS ، از جمله موتور سیکلت های میان وزنی هستند که بر روی کاغذ از برادران بزرگتر خود بهتر هستند. این موتور سیکلت ها با سبک تر، چابک تر و چالاک تر بودن از برادران حجم بالای خود، توانایی بیشتری را در آفرود و سیاحت و ماجراجویی ارائه می دهند و قیمت خرید و هزینه های جاری شان هم به آن اندازه دردناک نیست و از لحاظ اندازه ی فیزیکی هم در وضعیت بهتری قرار دارند.



adventure-test-30-1.jpg




موتور سیکلت سوزوکی V-Strom 650XT از لحاظ مشخصات ابعادی دارای طول ۲,۲۷۵ میلیمتر، عرض ۹۱۰ میلیمتر، ارتفاع ۱,۴۰۵ میلیمتر، ارتفاع صندلی ۸۳۵ میلیمتر، فاصله ی دو محور ۱,۵۶۰ میلیمتر و وزن خشک ۲۱۶ کیلوگرم است.



adventure-test-19-1.jpg




موتور سیکلت ب‌ام‌و F800GS هم دارای طول ۲,۳۲۰ میلیمتر، عرض ۹۴۵ میلیمتر، ارتفاع ۱,۳۵۰ میلیمتر، ارتفاع صندلی ۸۵۰ – ۸۸۰ میلیمتر، فاصله ی دو محور ۱,۵۷۷ میلیمتر و وزن خشک ۲۰۷ کیلوگرم می باشد.



adventure-test-16-1.jpg




در واقعیت چطور؟
زمانی که واقعی تر به قیمت ها نگاه می کنیم میبینیم که این موضوع صحت دارد. موتور سیکلت سوزوکی V-Strom 650XT با قیمت ۷,۸۹۹ پوند، ۲,۲۰۰ پوند ارزانتر از همتای ۱,۰۰۰ سی‌سی خود است. از طرف دیگر، برای ب‌ام‌و F800GS هم همین طور است و این موتور سیکلت ۳,۰۰۰ پوند از برادر بزرگترش یعنی ب‌ام‌و R1200GS ارزانتر است.



adventure-test-46-1.jpg




پس با خرید یک موتور سیکلت سوزوکی V-Strom 650XT یا ب‌ام‌و F800GS ، هم با صرفه جویی در هزینه می شود بر روی تفریحات دیگر سرمایه گذاری کرد و هم با داشتن این موتور سیکلت هایی که صندلی پایین تری دارند می توان با موتور سواری آفرود، ماجراجویی های جالب و زیادی را انجام داد. همچنین این موتور سیکلت ها صرفه اقتصادی سوخت بهتری دارند و در نتیجه زندگی کردن با آنها راحت تر است!

منبع : مجله ماشین
 
بالا