• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و تبادل نظر و اخبار پیرامون ماشین(تیونینگ و ...)

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
آقا تبریکات بنده رو بپذیر !
flowerysmile.gif

مبارکه ... چند ؟
rh66mf.gif

چرا مشکی نگرفتی ؟
sentimental.gif

کدوم مدلشه دقیقا ؟
23t06dg.gif

فکر نکنم صفر باشه درسته ؟ به تایراش میاد یکم کار کرده باشه !!
129fs2655032.gif
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
آقا تبریکات بنده رو بپذیر !
flowerysmile.gif

مبارکه ... چند ؟
rh66mf.gif

چرا مشکی نگرفتی ؟
sentimental.gif

کدوم مدلشه دقیقا ؟
23t06dg.gif

فکر نکنم صفر باشه درسته ؟ به تایراش میاد یکم کار کرده باشه !!
129fs2655032.gif
سلام امیر جان

ممنونم , امیدوارم شما مورسیه لاگو بخری .

صفر گرفتم , 2 هفته قبل از عید , تایرها رو درست گفتی ! مال دریفت هفته ی قبل تو کندوانه :D (با رعایت مسائل ایمنی)

مشکی رو یکی از دوستام داره گفتم شبیه نباشیم :D


البته سفیدش هم قشنگه ولی دخترم سفید دوست نداره !!! 4 و نیم سالشه :دی

GL هست ولی اکثر اپشن ها رو دارم میبندم روش , به غیر از سانروف که فقط فابریکش خوبه .

37 تومن .
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis
بازم مبارکت باشه حامد جان .
clapping.gif

قیمت هم خوب گرفتین ، زیر 37500 ندیده بودم !
آقا مواظب باش وقتی دریفت میزنی !
party0028.gif

یه 2 تومنی بذار کنار یه رینگ + لاستیک خفن بذار روش ، ظاهرش خیلی زیبا تر میشه ! ( البته اگه تا حالا این کارو نکرده باشی ! )
درضمن دختر کوچولوی عزیزتو هم ببوس
inlove.gif
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
بازم مبارکت باشه حامد جان .
clapping.gif

قیمت هم خوب گرفتین ، زیر 37500 ندیده بودم !
آقا مواظب باش وقتی دریفت میزنی !
party0028.gif

یه 2 تومنی بذار کنار یه رینگ + لاستیک خفن بذار روش ، ظاهرش خیلی زیبا تر میشه ! ( البته اگه تا حالا این کارو نکرده باشی ! )
درضمن دختر کوچولوی عزیزتو هم ببوس
inlove.gif
ممنون امیر جان .
 

Wiseman

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 ژوئن 2007
نوشته‌ها
3,677
لایک‌ها
138
سن
37
محل سکونت
Meet Me in St. Louis

keykavoos

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2006
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
267
محل سکونت
سر کلاس
یه سوال دارم
ما هر کاری که می کنیم (مثل تقویت اگزوز، تعویض میل سوپاپ و خیلی بیشترش بستن توربو شارژر) باعث افزایش قدرت موتور میشه. بعد این افزایش قدرت باید یه طوری به چرخ ها منتقل بشه. حالا این گیربکس و دیفرانسیل فابریک ماشین می تونن این نیرو رو منتقل کنن؟ تا کجا دووم می ارن؟ کی باید اونا رو ارتقا بدیم؟ اصلا خود گیربکس و دیفرانسیل چه تأثیری تو شتاب و حد اکثر سرعت ماشین داره؟ تو حد اکثر سرعت دنده های مختلف چی؟
ببخشید که زیادی طولانی شد.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
یه سوال دارم
ما هر کاری که می کنیم (مثل تقویت اگزوز، تعویض میل سوپاپ و خیلی بیشترش بستن توربو شارژر) باعث افزایش قدرت موتور میشه. بعد این افزایش قدرت باید یه طوری به چرخ ها منتقل بشه. حالا این گیربکس و دیفرانسیل فابریک ماشین می تونن این نیرو رو منتقل کنن؟ تا کجا دووم می ارن؟ کی باید اونا رو ارتقا بدیم؟ اصلا خود گیربکس و دیفرانسیل چه تأثیری تو شتاب و حد اکثر سرعت ماشین داره؟ تو حد اکثر سرعت دنده های مختلف چی؟
ببخشید که زیادی طولانی شد.
ببخشید خیلی دیر دیدم پستت رو !

-------------------

مشکل تو ایران دقیقا همینه که ما میایم یه قطعه رو تعویض می کنیم و خوشحالیم که ماشین الان خوب راه میره !

وقتی حجم موتور بالا بره ، خروجی و ورودی هوا هم باید بهتر شه ، وقتی موتور می بندیم باید حداقل گیربکس هم تغییر کنه در حالت بعدی دف هم تعویض شه .

ترمز ها بهتر شن و......

و تمام اینا باید با علم باشه نه اینکه هر چی دلم خواست ببندم رو ماشین (کاری که تو پیست هم زیاد می بینیم!) .

البته تقویت در حد نرمال ، احتیاج به تعویض دف و گیربکس نداره ولی تقویت زیر بندی و ترمز خیلی مهمه .

-----------------

ماشینی که از حالت استاندارد (اروپایی ، نه ایرانی!) خارج شه استهلاکش بالا میره .
 

javadmjm

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2006
نوشته‌ها
362
لایک‌ها
2
محل سکونت
Tehran, Iran
یه سوال، با ال 90 که ارتفاع نزده، اگه راکفورد بزنیم خطرناکه؟ چون شاسی خیلی بالاست. البته امتحان می کنم می گم ولی نظر شما رو هم می خوام.:D
 
Last edited by a moderator:

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
یه سوال، با ال 90 که ارتفاع نزده، اگه راکفورد بزنیم خطرناکه؟ چون شاسی خیلی بالاست. البته امتحان می کنم می گم ولی نظر شما رو هم می خوام.:D
ال ۹۰ اتقش خیلی بالاست ،‌البته نمیدونم فنر بندیش خشکه یا نرم ، ولی در کل در حالت عادی خطرناکه ، نه اینکه نشه زد ، ولی به ریسکش نمی ارزه .

البته عقبش بالاتر از جلوش به نظر میاد ، که ممکنه یخورده کمک کنه !

ولی نظر بنده اینه که در حالت استاندارد انجام ندید .
 

javadmjm

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2006
نوشته‌ها
362
لایک‌ها
2
محل سکونت
Tehran, Iran
ال ۹۰ اتقش خیلی بالاست ،‌البته نمیدونم فنر بندیش خشکه یا نرم ، ولی در کل در حالت عادی خطرناکه ، نه اینکه نشه زد ، ولی به ریسکش نمی ارزه .

البته عقبش بالاتر از جلوش به نظر میاد ، که ممکنه یخورده کمک کنه !

ولی نظر بنده اینه که در حالت استاندارد انجام ندید .

ممنون
اميدوارم آف تاپیک نشه، چون مبحث مشابهی نداریم:
پیشنهاد شما برای ارتفاع زدن ال 90 چیه؟ (نه خیلی زیاد، در این حد که وقتی میام تو جاده استیبل باشه ماشین تو 160 تا سرعت از طرفی تو پستی بلندی های شهر هم زیر ماشین نکشه)

ال 90 فنربندیش تقریباً نرمه و پشتش هم همونطور که فرمودین یه کم بالاست.

سوال من اینه که یه راه کم هزینه و عقلایی برای ارتفاع زدن می خوام وگرنه 100 البته نصب یه سیستم 2 یا چند حالته ایده آل خواهد بود ولی فکر کنم خرجش بالا باشه... (مثل سیستم زانتیا یا....)
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
ممنون
اميدوارم آف تاپیک نشه، چون مبحث مشابهی نداریم:
پیشنهاد شما برای ارتفاع زدن ال 90 چیه؟ (نه خیلی زیاد، در این حد که وقتی میام تو جاده استیبل باشه ماشین تو 160 تا سرعت از طرفی تو پستی بلندی های شهر هم زیر ماشین نکشه)

ال 90 فنربندیش تقریباً نرمه و پشتش هم همونطور که فرمودین یه کم بالاست.

سوال من اینه که یه راه کم هزینه و عقلایی برای ارتفاع زدن می خوام وگرنه 100 البته نصب یه سیستم 2 یا چند حالته ایده آل خواهد بود ولی فکر کنم خرجش بالا باشه... (مثل سیستم زانتیا یا....)
ماشین رو شخصی استفاده می کنید ؟ ( از پست بعدی ، سوالاتتون رو منتقل می کنم به تاپیک مربوطه)

میتونید با کوتاه کردن فنر و هزینه ای نزدیک به نهایتا ۵۰ تومن ، یه ارتفاع مناسب داشته باشید که از این وضع واقعا غیر استاندارد خارج شین.

در حالت های بعدی میرسیم به خرید فنر و کمک فنر که هزینه ها زیاد میشه .

برای ارتفاع زدن ، پیش هر کسی نرید چون خیلی حساسه و اگه بد در بیاد خیلی اذیت می کنه .
 

javadmjm

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2006
نوشته‌ها
362
لایک‌ها
2
محل سکونت
Tehran, Iran
ماشین رو شخصی استفاده می کنید ؟ ( از پست بعدی ، سوالاتتون رو منتقل می کنم به تاپیک مربوطه)

میتونید با کوتاه کردن فنر و هزینه ای نزدیک به نهایتا ۵۰ تومن ، یه ارتفاع مناسب داشته باشید که از این وضع واقعا غیر استاندارد خارج شین.

در حالت های بعدی میرسیم به خرید فنر و کمک فنر که هزینه ها زیاد میشه .

برای ارتفاع زدن ، پیش هر کسی نرید چون خیلی حساسه و اگه بد در بیاد خیلی اذیت می کنه .

ممنون از پیشنهادتون.
آره شخصی استفاده می کنم.
لطف می کنی کسی رو که مورد اعتمادته معرفی کنی. برم یه کم ارتفاع بزنم.
البته یه نکته ای هم هست، من تو جاده کفی زیاد می رم و با 160 تا سرعت هم ماشین Stable هست ولی وقتی باد میاد تو جاده یه کم ماشین قیلی ویلی میره :wacko:
 

javadmjm

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2006
نوشته‌ها
362
لایک‌ها
2
محل سکونت
Tehran, Iran
آقا حامد می تونی اون نفری رو که کارش درسته آدرسش رو برام PM کنی؟ لطف می کنی.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
آقا حامد می تونی اون نفری رو که کارش درسته آدرسش رو برام PM کنی؟ لطف می کنی.
حتما ...فردا ازش می پرسم اگه شد شمارشو میدم خدمتتون که هر وقت دوست داشتین تماس بگیرین.
 

tir2

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2009
نوشته‌ها
218
لایک‌ها
7
محل سکونت
اصفهان
سلام خدمت همه دوستان . می خواستم بدونم برای اینکه بخوام عضو فدراسیون اتومبیلرانی بشم و برچسبش رو بگیرم چه کارایی باید انجام بدم . ممنون میشم اگر راهنمایی کنید .
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
سلام خدمت همه دوستان . می خواستم بدونم برای اینکه بخوام عضو فدراسیون اتومبیلرانی بشم و برچسبش رو بگیرم چه کارایی باید انجام بدم . ممنون میشم اگر راهنمایی کنید .
باید تشریف ببرید پیست اتومبیلرانی .

روزهای ۱شنبه ، ۳ شنبه و جمعه.

۲ روز اول ساعت ۴ تا ۶ و جمعه هم ۱۰ تا ۱۲ .

به دفتر پیست مراجعه کنید .

یه شماره حساب میدن خدمتتون و باقی کار ها.

البته اون برچسب احتیاج به ثبت نام نداره و میتونید تهیه کنید.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
پیست اتومبیلرانی مدرن

به گزارش carx1 ، پیست اتومبیلرانی مدرن و بسیار زیبای ابوظبی که در جزیره یاس قرار دارد به نام "یاس مارینا " شناخته می شود و برای اولین بار واجد ویژگی های منحصر یه فرد می باشد . هرمان تیلکر آرشیتکت مشهور پیستهای اتوموبیلرانی جهان که پیش از این پیست سپانگ مالزی و صخیر بحرین را طراحی کرده ،‌برای پیست ابوظبی ویژگی های جالبی را طراحی کرده است .

به گزارش carx1 ، پیست اتومبیلرانی مدرن و بسیار زیبای ابوظبی که در جزیره یاس قرار دارد به نام "یاس مارینا " شناخته می شود و برای اولین بار واجد ویژگی های منحصر یه فرد می باشد . هرمان تیلکر آرشیتکت مشهور پیستهای اتوموبیلرانی جهان که پیش از این پیست سپانگ مالزی و صخیر بحرین را طراحی کرده ،‌برای پیست ابوظبی ویژگی های جالبی را طراحی کرده است .


nf00117347-1.jpg



امسال در رقابتهای فرمول یک ،‌گرند پری ابوظبی در کشور امارات به جای گرند پری برزیل به عنوان گرندپری پایانی مسابقات در تقویم قرار گرفت . به گزارش carx1 ، پیست اتومبیلرانی مدرن و بسیار زیبای ابوظبی که در جزیره یاس قرار دارد به نام "یاس مارینا " شناخته می شود و برای اولین بار واجد ویژگی های منحصر یه فرد می باشد.

هرمان تیلکر آرشیتکت مشهور پیستهای اتوموبیلرانی جهان که پیش از این پیست سپانگ مالزی و صخیر بحرین را طراحی کرده ،‌برای پیست ابوظبی ویژگی های جالبی را طراحی کرده است . این پیست دارای 20 پیچ با مشخصات کاملا متفاوت است و از نظر قرار گرفتن تماشاگران نیز تجربه جدیدی است . علاوه بر این قرار است قسمتی از مسابقه خودروها در تونل های کوتاه و زیبا انجام شود. گرند پری ابوظبی باحمایت حیرت آور امیر ابوظبی وارد مسابقات فرمول یک شده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
اولین خودروی ملی عربستان

139106_944.jpg

139105_243.jpg


- عربستان سعودی دیروز دوشنبه نخستین خودروی ملی خود را با نام "غزال -1" رونمایی کرد.

این مراسم رونمایی در شهر جده و با حضور ملک عبدالله پادشاه عربستان برگزار شد. این خودرو توسط گروهی از دانشگاه ملک سعود طراحی و ساخته شده و طول آن چهار متر و 80 سانتی متر و عرض آن یک متر و 90 سانتی متر است.
 
بالا