• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بحث و گفتگو پیرامون خدمات بانکی

ngn

Registered User
تاریخ عضویت
17 ژوئن 2009
نوشته‌ها
294
لایک‌ها
26
بهترین صود بانکی برای مبلغ 170 میلیون کدوم بانک میده؟
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
"برنامک ۷۲۰" برنامه‌ای است که برای سهولت استفاده از سامانه‌ امپاد پرداخت امن پاسارگاد از کانال USSD، که با شماره‌گیری #۷۲۰* قابل دسترس است طراحی شده‌است.این برنامه امکان بهره‌مندی آسان‌تر را از خدمات پرداخت الکترونیکی، برای کاربران فراهم می‌سازد.
کاربران پس از نصب این برنامک، قادر خواهند بود در مناطقی که تحت پوشش شبکه‌‌ مخابراتی است، انواع فعالیت‌های پرداخت الکترونیکی خود را از طریق اتصال یک یا چند کارت بانکی عضو شتاب به سیم‌کارت تلفن همراه خود، رایگان و بدون نیاز به اینترنت انجام دهند. همچنین از این طریق می‌توان خدماتی مانند خرید شارژ تلفن همراه، دریافت موجودی کارت، انتقال وجه کارت به کارت (در حال حاضر صرفاً برای کارت‌های بانک پاسارگاد )، هواداری باشگاه‌های فوتبال و تیم ملی، پرداخت قبوض، کمک به خیریه و خرید بلیت سینما را دریافت کرد. هم‌اکنون این برنامک برای تلفن‌های‌همراه دارای سیستم‌عامل اندروید و بر روی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل قابل اجراست.

در نمایشگاه کتاب، بدون کارت بانکی خرید کنید(10 اردیبهشت ماه)
در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال که در اردیبهشت برگزار خواهد شد، برای اولین بار بازدیدکنندگان و خریداران کتاب می توانند بدون کارت بانکی و تنها از طریق گوشی تلفن همراه و با استفاده از کد #۷۳۳*، وجه خرید خود را پرداخت کنند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


دبیرکل بانک مرکزی خبرداد
افزایش ۲.۵برابری تراکنش عابر بانکها در سال گذشته
دبیر کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از افزایش ۲.۵برابری تراکنش عابر بانکها در سال گذشته خبرداد.


13910926000069_PhotoA.jpg

  • Tweet
    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قبل از تاسیس شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت «شاپرک»، بانک‌ها با سرمایه گذاری کلان، بانکداری الکترونیکی را محقق نمودند و در ادامه، از سال 81 که تاسیس شرکتهای ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP) در بانک مرکزی تصویب شد، برخی بانکها نیز به این حوزه ورود پیدا کردند.

    در آذرماه سال 90 بانک مرکزی شرکت‌‌های PSP را به نخستین جلسه توجیهی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) فراخواند و ابلاغ آیین‌نامه شاپرک دو ماه بعد از آن میسر شد که بیش از 2 سال می‌گذرد. در این مدت، شرکت شاپرک تاسیس و مراحل مختلف بررسی فنی و صدور مجوز برای شرکت‌های واجد شرایط در این عرصه آغاز شد.

    دی ماه سال 91، زمان اتصال شرکتهای PSP به سوئیچ شاپرک متصل گردیده و ارسال پیام‌های پرداخت از طریق شتاب قطع شد و از بهمن‌ماه سال 92 نیز تراکنشهای درگاه های اینترنتی از طریق این شبکه انجام شد.

    گرچه فلسفه تاسیس شاپرک، **** مند شدن بازار پرداخت الکترونیکی بود، اما اجرایی نشدن اخذ کارمزد، تعدد پایانه‌های فروش و مسائلی از این دست، مشکلاتی است که همچنان صنعت پرداخت الکترونیکی کشور با آن دست به گریبان است.

    برای اطلاع از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آینده شرکت شاپرک، همچنین طرح برخی سوال‌ها و ایراداتی که به شرکت شاپرک وارد می‌شود، پای صحبت‌های سید محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی نشستیم که از نظر می‌گذرانید.

    ◄ مدتی بعد از شکل‌گیری شرکتهای ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی، کم کم شاهد فعالیت‌های متفاوت و پراکنده این شرکتها در عرصه پرداخت الکترونیکی کشور بودیم و به مرور در کنار حضور بانکها به عنوان مالک دستگاههای کارتخوان و شرکتهای ارایه دهنده خدمات PSP ، شاهد ارایه برخی از خدمات بانکی بر روی دستگاههای کارتخوان بودیم. ارزیابی شما از روند حرکت پرداخت الکترونیکی پس از تاسیس شرکت شاپرک چیست و در این راه با چه نقاط قوت و ضعفی روبه‌رو بودیم؟

    ایجاد چارچوبهای لازم که مورد نیاز این کسب و کار است و اصرار بر پیاده سازی آن در کلیه شرکتها و کنترلهای مداوم از دلایل اصلی ارتقای کیفیت خدمات شرکتهای PSP می باشد.

    وحدت رویه در خصوص سرویسهای پرداخت الکترونیکی انجام شده و خدمات پشتیبانی، خدمات فنی و ... بخشی از سرویس پرداخت الکترونیکی نیست بلکه فضایی است که شرکتهای ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی در آن به رقابت با هم می‌پردازند و با توجه به اختلاف کیفیت سرویس دهی در این فضا است که برای پذیرنده کارتخوان و دارنده کارت حق انتخاب برای مردم اعم از پذیرنده دستگاه کارتخوان و یا دارنده کارت ایجاد می‌شود.

    هر چند که حذف نقش بانکها بر افزایش و استقلال درآمدزایی شرکتهای PSP می افزاید، اما حذف سریع و نسنـجیده بانکها می تواند اختلالاتی در سیستم پرداخت الکترونیکی بوجود آورد. لذا در حوزه پرداخت الکترونیکی بانکها کاملا حذف شده و با روندی ثابت و برنامه ریزی شده شاهد کمتر شدن نقش بانکها در سایر حوزه های مرتبط با پرداخت الکترونیکی خواهیم بود.

    ◄ پیش از تاسیس شرکت شاپرک شاهد بروز برخی از مشکلات در حوزه امنیت اطلاعات مالی مردم، نظیر افشای 3میلیون رمز کارت بانکی بوده ایم و یکی از دغدغه های اصلی تاسیس شرکت شاپرک نیز جلو گیری از همین موارد بیان شد، در این مدتی که از زمان آغاز به کار شرکت شاپرک می گذرد، شما حرکت شرکت شاپرک را در نیل به این هدف چگونه می‌بینید؟

    اقدامات انجام شده در حوزه امنیت اطلاعات به سبـب اینکه می تواند زمینـه ساز مقابله با آنها گردد محرمانـه بوده و نمی توان به اقدامات وسیعی که در این خصوص انجام شده اشاره نمود، با این وجود ذکر برخی نکات ضروری است.

    شرکت شاپرک با استفاده از استانداردهای مرتبط با حوزه پرداخت الکترونیکی منتشر شده توسط مؤسسات معتبری چون PCI, ISO و NIST و با بهره گیری از نکات قوت آنها و شرایط بازار کشور، برای اولین بار در این صنعت استانداردی بومی را تحت عنوان «الزامات امنیت اطلاعات شاپرک» تدوین و برای اجرا ابلاغ نموده است. شرکتهای ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی نیز در بازه زمانی چهارده ماه گذشته این الزامات را پیاده سازی نموده اند. علاوه بر آن، کل پروژه و میزان پیشرفت شرکتها زیر نظر شاپرک بوده و از بدو اجرای استاندارد «الزامات امنیت اطلاعات شاپرک» کل فرآیندها به صورت مستمر تحت نظارت و بازرسی متخصصان شاپرک می‌باشد.

    ◄ یکی از مواردی که قرار بود اجرایی شود **** کارمزدها بود، نظامی که بعد از ورود بانکها به حوزه پرداخت الکترونیکی در رقابت ما بین بانکها رفته رفته حذف شد، چرایی توقف یا کندی حرکت نیل به اجرایی شدن **** کارمزدها را در چه چیزی می بینید؟

    در واقع این **** متوقف نشده است، بلکه با توجه به رسالت شاپرک در رونق کسب و کار حوزه پرداخت الکترونیکی،بانک مرکزی با همکاری شبکه بانکی، شرکت شاپرک و شرکتهای PSP به طراحی چند مرحله ای و اجرای «**** جامع کارمزد» اقدام نموده اند، البته با توجه به پیچیدگی کار و تعدد پارامترهای مورد مطالعه تدوین طرح، امری زمان بر بوده و منوط به اجرایی شدن پیش نیازهایی است که در مراحل مختلف، اطلاع رسانی و سپس اجرایی خواهد شد.

    ◄ عدم وجود اطلاعات دقیق که منجر به ارایه آمار ناصحیح می‌شد پیش از تاسیس شرکت شاپرک، گریبان صنعت پرداخت الکترونیکی کشور را گرفته بود. طی این مدت، شرکت شاپرک چه کرده و اکنون آمارها و اطلاعات امروز شاپرک تا چه حد قابل اتکاء است؟

    ضعف اطلاعاتی و آمارهای متناقض از مواردی بود که در گذشته به صورت چشمگیری وجود داشته است. شرکت شاپرک در بدو تاسیس اقدام به جمع آوری اطلاعات و آمارهای موجود کرد و سپس شرکتها را ملزم به اصلاح و به روز رسانی اطلاعات و آمار نمود. بدیهی است روش اجرایی صحیح برای تغییر و نظم بخشیدن به فرآیندهای سیستمهای در حال کار، اجرای اصلاحات گام به گام و تدریجی است چراکه تغییر یکباره سیستم، می تواند منجر به اختلال یا توقف ارایه سرویس شود. به لطف فعالیتهای انجام شده، اکنون در مرحله ای هستیم که اطلاعات و آمار قابل اتکایی در اختیار داریم و مسلماً با حضور شاپرک شفافیت در آمار این حوزه افزایش یافته است.

    ◄ عده ای از منتقدان در خصوص افزایش تعداد دستگاه های کارتخوان ایراداتی به شاپرک گرفته اند و به این امر استناد می‌کنند که یکی از فعالیت هایی که قرار بود صورت پذیرد جمع آوری دستگاه های کارتخوان اضافی و عدم افزایش این ابزار پرداخت الکترونیکی بوده است، آیا در این مدت شاپرک در این خصوص توفیقی داشته و یا این مورد مغفول مانده است؟

    همانطور که مطلع هستید، تسویه حساب آنی به‌خصوص برای پرداختهای عادی نامتعارف است. سامانه هایی که این گونه فعالیتها را ارایه می دهند محدود و از کارمزد بالاتری برخوردار است. در حال حاضر، نیز این حسابها در کشور وجود دارد و مورد استفاده نیز قرار می گیرد. در عین حال آمارها نشان می دهد، پس از حضور شاپرک و نوسان بوجود آمده در اوایل فعالیت آن استفاده از انواع درگاه های پرداخت الکترونیکی افزایش داشته است.

    همچنین در گذشته صرف توزیع دستگاه های کارتخوان برای بانکها از اهمیت بیشتری برخوردار بود و به کارکرد دستگاه ها توجه خاصی نمی شد، اما در حال حاضر این گونه نیست و کارایی دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

    توسعه زیر ساخت از اصول مهم پیشرفت و توسعه کسب و کار می‌باشد. در حال حاضر، نسبت تعداد تراکنش ها به ازای هر دستگاه کارتخوان حدود سه برابر و نسبت مبلغ تراکنش ها نیز به ازای هر دستگاه کارتخوان نیز حدود دو برابر شده است. به موازات افزایش تعداد پایانه ها ، گسترش بازار پرداخت الکترونیکی در کشور و افزایش پوشش مناطق جدید تحقق یافته است. به نحوی که تعداد تراکنش های دستگاه های کارخوان طی سال 1392 از تراکنش های دستگاه های خودپرداز حدود 5/2 برابر بیشتر شده و این امر نشان دهنده تقویت جایگاه پرداخت الکترونیکی در مقابل وجه نقد در معاملات است.

    البته در سال جدید بر اساس برنامه هایی که شرکت شاپرک پیشنهاد اجرای آن را داده و در بانک مرکزی نیز در دست بررسی است، فعال سازی **** کارمزد و استفاده بهینه از تجهیزات فعال در این کسب و کار در دستور کار می‌باشد که از اهم فعالیت های نیمه اول سال جاری شرکت شاپرک است.

    انتهای پیام/ب
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مهلت 2 هفته‌ای بانک ملی به بدهکاران عمده
بانک ملی ایران طی اخطار کتبی به بدهکاران عمده خود از آنها خواست ظرف دو هفته آینده با مراجعه به اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک نسبت به مشخص کردن نحوه پرداخت بدهی خود اقدام کنند.



به گزارش ایسنا، در نامه بانک ملی به شرکت‌های بدهکار تاکید شده است " علیرغم فرصت‌های داده شده در چارچوب مجوزهای قانونی مواد 28 و 29 قانون بودجه و پیگیری‌های انجام شده، بدهکاران اقدام لازم را برای پرداخت بدهی نکرده‌اند و با توجه به استفاده از تسهیلات با نرخ پایین و عدم تمکین به تعهدات قراردادی منابع بانک را کماکان به دور از اخلاق حرفه‌ای در اختیار داشته و از بازگرداندن آن به چرخه اقتصادی خودداری می‌کنند.



با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نقش مؤثر احیای منابع مسلوب بانکی در اقتصاد و رونق تولید، اشتغال در موقعیت کنونی، بر بدهکاران بانکی فرض است تا منابع بانک را بیش از این در اختیار نگرفته و به صندوق بانک مسترد دارند.



در صورت عدم اقدام جدی بدهکاران برای مشخص کردن ترتیب پرداخت بدهی، بانک ملی از همه ابزارهای قانونی جهت وصول مطالبات خود بهره خواهد گرفت".
 

Terova

Registered User
تاریخ عضویت
26 آپریل 2010
نوشته‌ها
815
لایک‌ها
813
الان مثلا من 10 میلیون تومن گذاشته باشم بانک با نرخ سود 25 درصد اگر قانون بیاد که سود پایین اومده آی شامل حاص پول من هم میشه..؟
 

sab20

Registered User
تاریخ عضویت
18 نوامبر 2012
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
106
کجا میشه با سپرده 1 تومن به مدت 3 ماه 3 یا 4 تومن وام گرفت دوستان چه موسسات یا بانکهای رو معرفی میکنید؟
طرف هم دانشجو باشه و یه ضامن کارمند رسمی هم داشته باشه.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


دبیر کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
چک‌ها متحدالشکل می‌شوند/ اجرای فاز اول چک الکترونیک تا پایان خرداد
دبیر کل بانک مرکزی از تکمیل فاز اول الکترونیکی شدن فرآیند تسویه چک‌ها «چکاوک»تا پایان خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: بانک مرکزی ویژگی‌های ظاهری، امنیتی و مشخصات چک را مشخص کرده اما هنوز به مرحله انتشار نرسیده است.


13911214000326_PhotoA.jpg

  • Tweet
    محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه فاز اول طرح چکاوک (چک الکترونیکی) با 100 شعبه از 10 بانک آغاز شده است، اظهارداشت: تا پایان خرداد ماه امسال این طرح حداقل در یک بانک به طور کامل عملیاتی می‌شود.

    وی با بیان اینکه چکاوک الگوی جدیدی در سیستم ****‌های پرداخت است، افزود: با اجرای این طرح چک های صادر شده، در همه شعب بانک‌ها قابلیت نقد شوندگی خواهد داشت و به همین دلیل طی فرایندی باید اقداماتی در جهت راه‌اندازی سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام شود.

    دبیر کل بانک مرکزی تصریح کرد: از طرف دیگر هماهنگی بین بانک‌ها برای وصول چک‌‌ها از لحاظ نرم‌افزاری و سخت افزاری باید صورت گیرد و این مسائل مقداری زمان‌بر خواهد بود، استقرار کامل این طرح نیازمند همراهی بانک‌ها و مردم است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا چک متحدالشکل که در طرح چکاوک مورد استفاده قرار می‌گیرد، طراحی شده و انتشار آن توسط بانک مرکزی انجام می‌شود، گفت: بانک مرکزی ویژگی‌های ظاهری، امنیتی و مشخصات چک را مشخص کرده اما هنوز به مرحله انتشار نرسیده است.

    احمدی افزود: چک جدید طراحی شده را چاپخانه بانک مرکزی و یا چاپخانه بانک ملی منتشر خواهد کرد.

    به گزارش فارس، در 11 ماهه سال 92 بیش از 11 درصد چک‌های صادره، معادل 4 میلیون و 600 هزار چک به ارزش 45 هزار میلیارد تومان، برگشت خورده است که 18 درصد نسبت به سال 91 رشد نشان می‌دهد.

    این آمار به روشنی گویای وجود ضعف در این حوزه است. پردازش دستی و کندی عملیات تسویه و همچنین بروز خطاهای نیروی انسانی، ریسک ناشی از حمل و نقل چک‌ها، هزینه نقل و انتقال، عدم امکان نظارت موثر بانک مرکزی بر فرایند تسویه بین بانکی و استاندارد نبودن مشخصات فیزیکی و محتوای چک از جمله مشکلات اصلی روش فعلی تسویه چک‌ها است.

    از مزایای اجرای طرح چکاوک افزایش سرعت پردازش و نقدشوندگی چک‌‌هاست‌. با این سامانه‌ چک‌ها در دورترین نقاط کشور حداکثر ظرف مدت 24 ساعت وصول می‌شود.

    ویژگی دیگر این سامانه انسجام و یکپارچگی آن با سایر سامانه‌های ملی پرداخت، مانند ساتنا و پایا است. این انسجام علاوه بر تسریع و سهولت فرایند تسویه بین بانکی و واریز وجوه به حساب مشتریان، امکان نظارت و کنترل بر فرایند نقدشوندگی چک و دسترسی به آمار و اطلاعات مربوط به چک های برگشتی را به صورت برخط در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.

    انتهای پیام/م
 

engineer805

Registered User
تاریخ عضویت
18 جولای 2010
نوشته‌ها
593
لایک‌ها
370
محل سکونت
تو دل ابرها
الان مثلا من 10 میلیون تومن گذاشته باشم بانک با نرخ سود 25 درصد اگر قانون بیاد که سود پایین اومده آی شامل حاص پول من هم میشه..؟
اگر شما با بانک قرارداد داری که مثلا یک ساله یا 6ماهه 20یا10یا100درصد سود بده تا موقعی که اون قرارداد منقضی نشده بانک موظفه به شما همان سود ذکر شده را بدهد،اگر روزشمار گذاشتید که هیچ با قانون 10%سود رو بهتون میدن. این گفته رئیس بانک های خصوصی است...
موفق باشی...
 

ata.m

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 می 2012
نوشته‌ها
76
لایک‌ها
27
حدود 20 میلیون وام فوری نیاز دارم. مشکل ضامن هم ندارم. دوستان کدوم بانک یا موسسه رو پیشنهاد میدید؟
 

criss21

Registered User
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2011
نوشته‌ها
158
لایک‌ها
40
روی سند زمین کجاها وام میدن؟ با بهره کم؟

البته سند ثبت نیست
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
کارت بانک ملتم تاریخش منقضی شده،باید چی کار کنم؟کارت جدیدی باید برم بگیرم؟اگه بخان کارت جدید بدهن، کارمزدش چقدره؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
خدمات سپرده گذاری امسال تمام الکترونیک می شود
تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: در سال 92 یک شعار را محور قرار دادیم و آن ارایه خدمات الکترونیک و حرکت به سمت ارایه خدمات به صورت کاملا غیر فیزیکی بود.

81150508-5671230.jpg
به گزارش روز شنبه ایرنا، حامد سلطانی نژاد با بیان اینکه خدمات غیرفیزیکی هم شامل خدمات غیر حضوری و هم ارایه خدمات به صورت غیرکاغذی و الکترونیک می شود، ادامه داد: برای تحقق این هدف، از داخل شرکت شروع کردیم و تلاش شد تا بین کارکنان داخل شرکت این حرکت عملیاتی شود. در حوزه روابطمان با ذینفعان مانند کارگزاران و سهام داران همین هدف را دنبال کردیم.

وی تصریح کرد: بنابراین بحث الکترونیک شدن خدمات را در سال 93 دنبال می کنیم. در حوزه سامانه پس از معاملات، کارهای نهایی طراحی و اجرا انجام شده و امیدواریم در سال 93 به مرحله استقرار برسیم.

سلطانی نژاد در خصوص زمان تقریبی اجرایی شدن این پروژه ابراز داشت: امسال به طور کامل الکترونیک شدن خدمات در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه مستقر می شود.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یکی دیگر از کارهایی که در سال 93 دنبال می شود را مرتبط با بانک ها دانست و افزود: در حوزه تسویه و پایاپای یکی از مسایلی که با آن مواجهیم این است که شرکت های کارگزاری باید تا ساعت 12 تسویه را با ما انجام دهند. در بحث تسویه، صندوق تضمین راه اندازی شده بود، اما برای اینکه پوشش کامل ریسک را داشته باشیم باید از کمک بانک ها استفاده می کردیم و این کار در سال 92 آغاز شد.

سلطانی نژاد اظهارداشت: در سال 92، بانک تجارت به عنوان عضو اتاق پایاپای به عنوان بانک تسویه یار به کمک ما آمد و به نیابت از تعدادی کارگزاران، تسویه را انجام داد. با ورود تعداد بیشتری از بانک ها ، هم دغدغه کارگزاران در حوزه تسویه برطرف خواهد شد و هم دغدغه ما در حوزه مدیریت ریسک در حوزه تسویه برطرف می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،وی با اشاره به اینکه بازار پول و سرمایه باید ارتباط بیشتری با هم داشته باشند، ابراز داشت: در این صورت مشتریان آنها نیز می توانند از فرصت های این دو بازار به طور همزمان استفاده کنند. در این صورت ما بیشتر به بازار مالی نزدیک خواهیم شد و بازار پول را می توان با ارتباط دادن بانک ها به اتاق پایاپای هم در حوزه تسویه و پایاپای و هم در حوزه ارایه خدمات به سهام داران بیشتر آشنا کنیم.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ادامه داد: چنانچه بانک ها ارتباطات الکترونیک خود را با ما توسعه دهند و ما از زیرساخت های بانکی استفاده کنیم و بانک ها هم متقابلا به زیرساخت الکترونیک ما وصل شوند، ارایه خدمات به مشتریان، هم در حوزه بازار پول و هم در حوزه بازار سرمایه راحت تر انجام می گیرد. این هدف را هم در سال 93 دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه های شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بزرگ است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، کارها و برنامه های این شرکت در یک سال جمع نمی شود و به سال های بعد منتقل می شود.

سلطانی نژاد با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه سال 93 را سال توسعه خدمات الکترونیک و حفاظت از محیط زیست نامگذاری کرده است، گفت: در سال 92 آلودگی هوا مشکل ساز بود،از همین رو تلاش شد تا به نوبه خودمان رفت و آمدها را کاهش دهیم و خدمات الکترونیک را گسترش دهیم. ضمن اینکه یک رسالت اجتماعی هم داریم و در راستای تحقق مسوولیت اجتماعی، تلاش می شود تا در همه کارها بحث حفظ محیط زیست را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی گفت: به علاوه تلاش می شود تا در حوزه ناشران نیز خدمات کاملا الکترونیک شود. در حوزه تسویه هم با اتصال زیرساخت های الکترونیک همه بانک ها به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، کل سیستم تسویه و پایاپای را غیرکاغذی کند. بنابراین تلاش می شود تا رفت و آمدهای پیک ها بابت جابه جایی ها و همچنین رفت و آمد ذینفعان با استفاده از این سیستم کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با تاکید بر اینکه در این شرایط کنترل و نظارت هم بهتر خواهد شد، افزود: هم اکنون هیچ اندازه گیری در مورد میزان ریسک در حوزه تسویه و پایاپای نداریم که با یک سری موارد نظارتی می توان آن را تدوین کرد.

اقتصام(1)**
 

912

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2013
نوشته‌ها
1,068
لایک‌ها
472
محل سکونت
in the sky
کارت بانک ملتم تاریخش منقضی شده،باید چی کار کنم؟کارت جدیدی باید برم بگیرم؟اگه بخان کارت جدید بدهن، کارمزدش چقدره؟
برو یه شعبه بانک ملت عوض کن هزینه اش هم 2 تومانه
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
تعویضش چقدر طول میکشه؟آنی؟
 

parviz_r

کاربر فعال بخش کار و سرمایه
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 اکتبر 2005
نوشته‌ها
4,254
لایک‌ها
18,050
5 طرح بانک شهر برای شهر هوشمند چه طرح‌هایی هستند؟
حسین محمدپورزرندی مدیرعامل بانک شهر و سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد با امضای تفاهم‌نامه‌ای در زمینه تحقق طرح شهر هوشمند، نخستین گام در هوشمندسازی شهر مشهد را برداشتند.
دکتر حسین محمدپورزرندی در آیین رونمایی از 5 طرح خدمات الکترونیکی در شهر مشهد که با همکاری شهرداری این شهر صورت پذیرفت با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی در حوزه بانکداری و گذار از بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی، ارتقاء کیفیت زندگی در شهرها را یکی از اهداف پیاده‌سازی و اجرای شهر هوشمند ذکر کرد.
.
5 طرح بانک شهر برای شهر هوشمند به شرح زیر هستند:
  • سامانه پرداخت قبوض شهروندی از طریق درگاه 137
  • سامانه خرید دین و اقساط
  • سامانه وصول درآمد از طریق PC.POS
  • سامانه پرداخت کرایه الکترونیکی تاکسی
  • سامانه شارژ «من کارت» از طریق کارت‌های شتابی
 
بالا