Abolfazl3007
Registered User
خط ویژه
5
5
طبقه حساس با بازی رضا عطاران
یک ساعت اولش خوبه بعد فیلمنامه نویس گند میزنه به داستان فیلم!
امتیاز یک ساعت اول : 6 از 10
امتیاز نیم ساعت آخر : 0 از 10
میانگین : 3 از 10 (دیدنش پیشنهاد نمیشود!)
سلام
طبقه حساس رو همين الان ديدم خوب بود خصوصا پلان آخر
6 از 10 يا بهتره بگم B بود
دقيقا از كجا به بعد منظورتونه ؟! فيلم نامش تغريبا شاهپيرنگه يعني 3 پرده اييه
خيلي دلم ميخواد بدونم از كجا به بعد به نظرتون روايت داستان خراب ميشه ؟
تشكر
یه فیلم ایرانی دیگه هست که ایده طبقه حساس از اون گرفته شده ولی یادم نیست اسم فیلم چیه...فکر کنم پورسرخ و شاکردوست درش بازی میکردنسلام
از صحنهایی که بعد از جر و بحث رضا عطاران با بهاره رهنما تصادف کرد و به بیمارستان رفت (که اصلاً زائد بود تصادف کردن و به بیمارستان رفتن و اون صحنه استخرش! و در داستان فیلم نقشی نداشت!) و بعد هم کابوسها دیدنهای مصرف بی رویه کار خیلی بدیه! بگیر تا جریان معتاد و درآوردن جسد و حرف زدن با جسد (توهم) و آن پایان نچسب که هیچ ربطی به یک ساعت اول فیلم نداشت و معلوم نشد چطور این بابا یکدفعه متحول شد و فهمید زنش را دوست داره؟!
سلام
از صحنهایی که بعد از جر و بحث رضا عطاران با بهاره رهنما تصادف کرد و به بیمارستان رفت (که اصلاً زائد بود تصادف کردن و به بیمارستان رفتن و اون صحنه استخرش! و در داستان فیلم نقشی نداشت!) و بعد هم کابوسها دیدنهای مصرف بی رویه کار خیلی بدیه! بگیر تا جریان معتاد و درآوردن جسد و حرف زدن با جسد (توهم) و آن پایان نچسب که هیچ ربطی به یک ساعت اول فیلم نداشت و معلوم نشد چطور این بابا یکدفعه متحول شد و فهمید زنش را دوست داره؟!
تصادف كردن نقطه عطف بود اگه تصادف شكل نميگرفت كه ميرفت دادگاه و بعدش هم درگيري و زندان
پس بايد از مسير دادگاه منحرف ميشد و در ضمن اينكه نشون ميداد حتي با وجود مذهبي بودنش ميخواست از نظر جنسي تلافي كنه اگه دقت كني داخل كافي شاپ شروع كرد عكس گرفتن كه نشون ميداد ميخواد با طرف فلان كنه و عكس بگيري و نشون اطرافيان بده !
صحنه استخرش هم زائد نبود چون فكر مخاطب ميرفت طرف اينكه ميخواد بره با يه خانم آشنا بشه و ازدواج كنه كه بعد هم برخورد به اون معتاد .
كابوسها هم استعاره بود از رفتارش با زنش كه در فرم طنز بهش پرداخته بود وسط صحبتهاي زنش كه حتي چمدونم واسه سفر آماده كرده بود پا شد رفت دعوا و بعدشم تنها رفت چين .
سكانس صحبت كردن با جسد كه فوق العاده خوب بود كه بحثش طولانيه
زنش رو از اولم دوست داشت از مسواك نشون دادن زنش تا عكسش توي اتاق خواب و اينكه دائما اون رو ميديد حتي غذاهاي دخترهاشو لب نميزد و بهونه ميگرفت
فقط خيلي غيرتي بود و غرور زيادي داشت دوست داشتن و ابراز علاقه كردن رو نمي ديديم ازش چون بلد نبود (بازاري و سنتي بود) تا نصفه شب تاريك توي قبر كه هيشكي نبود .
شرمنده زياد شد ولي در كل سينماي امروز ايران شده سينماي طنز دليلش هم خيلي سادست كسي نميره بشينه فيلم مفهومي و غيره ببينه سرمايه گذاري ها 90% روي كار طنزه
متاسفانه مردم اخراجي ها رو بيشتر ميرن ميبينند تا جدايي نادر از سيمين يا پله آخر و ...
مثلا مرگ كسب و كار من است رو ديدي شما ؟ حالا برو ببين رسوايي رو چند نفر نديدن :general404:
فيلم برداي مشكل داشت توي ترك كردنها شخصيت پردازي هيچ كدوم خصوصا رضا عطاران هم خوب نبود چون بايد هم طنز باشه هم رئال !
از يه طرف بره چين از يه طرف نگران موهاي دخترشه
من کلاً با فیلمهایی که شخصیت فیلم مرتب خواب ببینه و توهم بزنه یا ماورایی باشه خوشم نمیاد
به نظر من فیلم باید داستان خوبی داشته باشه شما داستان فیلم را از اول تا آخر تو ده خط بنویس میبینی این شخصیت اینجوری نباید متحول میشد و پایانش نچسب بود!
(البته این هم علت داره چون تهیه کننده فیلم سازمان تبلیغات بوده)
به نظرم دلش برای زنش تنگ نشد دلش برای غذای زنش تنگ شده بود (فیلم اصلاًً با غذا پختن شروع میشه) و بیشتر نگران حرف مردم بود زنی که یک عمر بیتوجهی از شوهرش دیده بود یکدفعه چطور فهمید علاقه بهش داره اینکه همش غیرت الکی داشت! (این آدم اگر بدون توهم و خواب، ذره ذره میفهمید که زنش چقدر خدمت بهش کرده و اون چقدر بیتوجهی فیلم بهتری مشد به نظرم)
اون جریان چین رفتن هم تایلند بوده که بنا به ملاحضات چین شده!
من یک ساعت اول فیلم را پسندیدم ولی بعد که زد تو خط توهم و مرده از قبر بیرون کشیدن و با مرده حرف زدن، حال نکردم!
کلاً فیلم دیدن سلیقهایی هست و یک فیلم را یک عده میبینند عاشقش می شوند یک عده هم میگند حیف وقت و پول بلیط سینما یا حجم دانلود!
من بیننده جدی سینما نیستم و فیلم را هم برای تحلیل کردن و یا ارتباط پیدا کردن و یا معنا و مفهوم بیرون کشیدن نمیبینم همین که یک داستان خوب برایم تعریف کنه و حالم را خوب کنه کافیه که این فیلم اینطوری نبود (اکثر فیلمهای ایرانی اینطوری نیست!)
فيلم هم به نظر من اصلا سليقه ايي نيست مستقيما بستگي به فهم و درك مخاطب داره
جالب اينكه توي نقدهايي كه الان در مورد فيلم خوندم اكثرا ايراد از همون دوگانگي شخصيت عطاران در فيلم كرده گرفته بودن ولي باز طبق آمار 4 ماه اثر روي پرده سينما بوده و فروش قابل توجهي داشته !
موافق نیستم که "فیلم مستقيما بستگي به فهم و درك مخاطب داره"
خیلی از فیلمها مشکل فیلمنامه و کارگردانی داره و نمیشه گفت اگر برای مخاطب جالب نیست پس مشکل از فهم و درک مخاطبه!
فروش این فیلم بخاطر کمدی بودن (نیاز مخاطب شوخ و شنگ سینما بخصوص نوجوانها و جوانها) و بخصوص بازی عطاران در آن است! (مجله همشهری جوان یک گزارشی درباره فیلمهای عطاران تهیه کرده بود اکثر فیلمهایی که تو چند سال اخیر بازی کرده بود پرفروش شده بودند)
این شروع فیلمه
اینم انتها
آرایش غلیظ رو دیدی؟ چطور بود؟ ارزش خرید و دیدن داره یا نه؟فیلم های ایرانی روز به روز فجیع تر می شوند...
آرایش غلیظ
خوب ديدم كه كفتمآرایش غلیظ رو دیدی؟ چطور بود؟ ارزش خرید و دیدن داره یا نه؟