ببین چطوری حروم خوری:general502: میکنه ان وقت میگه پلیس فتا گفته بخور بخور
:general711: الان به مارکت شاپ ایمیل میدوم تا اکانتش رو ببنده البته اگه دسشون تو یه کاسه نباشه
:general502:
پست هاتون گزارش شد !
تخریب و اهانت به دیگران کار خوبی نمی باشد .
قصد بنده نقادی بود نه تخریب !
وقتى شما طلا را ميبريد پيش يك زرگر كه نقادى كند، او ميگويد كه آقا! اين عيارش بيست است؛ يعنى عيار بيست را قبول ميكند؛ حالا از بيست و چهار عيار - كه طلاى خالص است - چهار عيار كم است. اين شد نقادى اما اگر چنانچه طلا را برديد مثلاً پيش يك آهنگر و او يك نگاهى كرد و آن را انداخت و گفت: آقا! اينكه چيزى نيست! اين اسمش نقادى نيست.
در دین مبین اسلام بر لزوم نقد و انتقاد سازنده تأكید فراوانی شده است. به طوری که مسلمانان باید نسبت به مشکلات جامعه حساسیت داشته باشند و در صدد رفع آن مشکلات باشند.
روایت معروف «المؤمن مراه المؤمن» به خوبی گویای این واقعیت است. امام صادق(ع) فرموده است: «محبوبترین برادرانم نزد من كسی است كه عیبهایم را به من هدیه كند.» امام علی(ع) نیز در این بحث میفرمایند: «باید برگزیدهترین مردم نزد تو آن كسی باشد كه عیب تو را به تو هدیه كند و در پیكار با نفست تو را یاری رساند.» بنابراین آنچه در آیات و روایات بر آن تأكید شده است ارائه نقد سازنده و نشان دادن عیب به منظور اصلاح و رفع آن میباشد.
در همین آیات و روایات با تخریب و نقد گزنده، به شدت مخالفت شده است. بر همین اساس چه در قرآن و چه در احادیث معصومین(ع) به افرادی كه از مردم و مسئولین عیبجویی، و آنان را تخریب میكنند به شدت حمله شده است. خداوند متعال در قرآن کریم میفرمایند: «وای بر هر غیبتكننده غیبتجویی
من البته هيچوقت جلوِ انتقاد را نگرفتهام و كسى را منع نكردهام. انتقاد صحيح و دلسوزانه ضررى ندارد؛ اما اين انتقاد بايستى به تخريب نينجامد
محترم شمردن آبرو و شخصيت ديگران و سعى در پرداختن به عيوب خود و رفع آن عيب و چشم پوشى از آنچه سودي براى دنيا و آخرت ندارد، از اعظم مسائل زندگى و از بهترين كارهاست كه توسط بزرگان دين سفارش ويژه و موكدي شده است. در احاديث در قبح عمل زشت و ناپسند غيبت آن را به مانند خوردن گوشت برادر مرده ياد كرده است. اهميت مساله پوشاندن عيب ديگران و حفظ حرمت و آبروي مومن بارها در قالب آيات و روايات مورد تاكيد قرار گرفته است.
امام صادق(ع) ميفرمايند: «با نظر عبرت و چشم بصيرت و ديده تحقيق به فضل حضرت حق بنگريد كه وسايل پوشش را براى پوشاندن عيوب و نواقص ظاهرى براى شما خلق كرده و درهاى توبه و بازگشت را براى پوشيده شدن عيوب باطن و گناهان و اخلاق ناپسند به روى شما باز كرده است.»