برگزیده های پرشین تولز

برنامه های ویرایشگر و توسعه PHP

alik

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,146
لایک‌ها
1,232
این کاراکترهای اضافه اول فایل هایی که utf-8 و unicode هستند اگر اضافه بشوند یک خروجی حساب می شوند و header ارسال میشه و دستورات کوکی و سیشن به هم میریزه ...

این کاراکترها byte order marker هستند و ادیتور شما باید بفهمه که فایل شما از چه انکودینگی استفاده می کند و اگر utf-8 , unicode بود این کاراکتر ها را قرار ندهد. (باز کردن فایل های یونیکد و ذخیره مجددشان با ادیتورهایی که این قضیه را رعایت نمی کنند باعث میشه اون کاراکترها به بالای فایل اضافه بشوند.)
 

hidensoft

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2007
نوشته‌ها
54
لایک‌ها
0
سلام
باید بگم اصلا فکر نمی کردم بحث به جایی بکشه که بخواهید Zend رو با Dreamweaver مقایسه کنید.
Zend و Dreamweaver تفاوت های خیلی زیادی دارند.
Dreamweaver می تونه به برنامه نویسی با زبان php کمک کنه ولی مطمئنا نمی تونه یک Platform به حساب بیاد به خاطر چند ضعف Dreamweaver که چند تا شو دوستان اشاره کردند و چند تا دیگه که کسی نگفت
یکی از بزرگ ترین ضعف های Dreamweaver در برنامه نویسی PHP اینه که نمی تونه به شما خروجی php بده. ولی خب کسانی که با Zend کار کردند می دونند که Zend همزمان به شما دو خروجی html و text می ده که می تونه خیلی زیاد به عیب یابی برنامه کمک بکنه.
Dreamweaver یک ابزار ویژوال هست. یعنی هم می تونی کد رو بنویسی هم میتونی کنترل رو وارد صفحه بکنی و کد ها به طور خودکار نوشته بشه اما استفاده بیش از حد از این قابلیت باعث بروز خطاهایی در سایت های بزرگ می شه که خود برنامه نویس از طریق html validator , css validator می تونه به اشتباهاتش پی ببره.
Dreamweaver قدرت اینکلود کردن فایل رو نداره ولی Zend این قدرت رو داره. وقتی فایلی رو اینکلود می کنی و می خوای اسم یکی از فانکشن ها رو بنویسی می بینی که بطور خود کار اسم فانکش به لیست کمکی اضافه شده و شما لازم نیست کل فانکشن رو تایپ کنی.
و بزرگ ترین قابلیت Zend همراه داشتن منوال هست که نمی شه منکر کارییش شد.
خود من هسته برنامه رو در Zend می نویسم و در Dreamweaver سایت رو طراحی می کنم و بعد همون سایت طراحی شده رو با اسمارتی هماهنگ می کنم.

من از Nusphere PhpED , Rapidphp , Eclips و هزار تا Platform دیگه استفاده کردم ولی در نهایت از Zend خوشم اومد چون به نوشتن کد خیلی سرعت می ده. مطمئنا کسانی که می گن Zend کنده منظورشون لود شدن برنامه هست نه خود برنامه ...

البته چون من از طرفداران Zend هستم باید از Zend دفاع می کردم.
ولی بهتره بجای مقایسه Platform ها ... جدید ترین ها رو معرفی کنید.

موفق باشید
 

firebird

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2005
نوشته‌ها
1,424
لایک‌ها
10
سن
46
من به شخصه به ادیتور به این چشم که برام کد بنویسه نگاه نمیکنم و دیباگ رو هم با log کردن انجام میدم. zend و ابزارهای مشابه خوبند ولی کندی اجرا و کارشون کار رو بیشتر عقب میندازه. برای مقایسه ادیتورها : http://www.php-editors.com/review
 

hidensoft

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2007
نوشته‌ها
54
لایک‌ها
0
من فقط نظرمو گفتم.
به نظر شما هم احترام می زارم... موفق باشید
 

fasahoo

Registered User
تاریخ عضویت
19 آپریل 2005
نوشته‌ها
96
لایک‌ها
0
محل سکونت
fasa
Maguma studio for php
هم خوب هست و كامل از پي اچ پي پيشتياباني مي كنه و كدها و دستورات ها را هم با رنگهاي متفاوت مي نويسه و فقط كافيه حرف اول دستورات و تابعها را بنويسي بقيش خودش نشون ميده و همچنين امكان تست كردن برنامه در همون موقع هم هست . از لحاظ خطايابي هم خوبه .
داراي راهنماي قدرتمندي مي باشد كه تمام دستورات پي اچ پي را همراه مثال توصيح داده .
در ضمن تمام تابعها و دستورات مربوط به mysql هم به خوبي پشتيباني مي كنه .
بالاخره چيز جالبيه .
قابليت شروع كار با پرو‍ژه هم داره
thumb2_2.jpg

اين هم سايت اون :
http://www.maguma.com/
 

peiman

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2003
نوشته‌ها
1,554
لایک‌ها
21
سن
36
em editor+easy php
بهترین حالته به نظر من!!
 
بالا