این مهره آب قضیش چیه ؟ یه توضیح کاملی لطف می کنید بدید ؟ ممنون .
مهره اب مهره ای هست که روی قسمتهایی از موتور بسته میشه تا فن رادیات رو بر اساس گرمای موتور روشن کنه
حالا ما خودرو های ایرانخودرو رو در نظر میگیریم که دمای عادیشون روی 90 هست
یعنی فن ماشین تو 90 درجه روشن میشه که دمای بالایی هست و مصرف سوخت رو میاره پایین و موتور نرم تر کار میکنه
اما فاصله 90 درجه تا 100 درجه فقط 10 تاست و در صورت ضعف سیستم خنک سازی و یا مستهلک شدن خودرو ممکنه قطعاتی مثل واشر سر سیلندر یا خود سرسیلندر ضعیف شده باشن و دمای موتور بالا زودتر اونها رو از کار بندازه
یا مثلا رادیات بر اثر مرور زمان اروم اروم دیواره هاش پر میشه و رسوب میزنه حالا اگه دمای موتور به 90 برسه و بخواد فن بزنه دما خیلی دیر پایین میاد و شاید دیگه نتونه پایین بیاد ( خصوصا با کولر ) و تجربه ثابت کرده کافیه دما به 100 برسه یا رد کنه
حد اقل موضوع اینه که واشر سرسیلندر بسوزه
( البته این مواردی که عرض کردم پژو و سمند بود موتور 206 فرق میکنه )
حالا برای رفع این مشکل میان یک مهره اب روی خود رادیاتور ماشین به صورت دستی نصب میکنن که میتونید دمای اون رو انتخاب کنید 70 باشه یا 80 یعنی دمای رادیاتور که به 70 برسه فن رادیاتور به کار بیافته
با اینکار دمای ماشین به طور نرمال روی 70 درجه میمونه و فن تو هوای گرم بیشتر مواقع کار میکنه
حالا اگه تو مناطق فوق العاده گرم هستید میتونید کاری کنید دما که به 90 برسه فن دور دومش به کار بیاد
اگه این موارد جواب نداد تعویض رادیاتور با مدل چهار لول ( دو برابر رادیات معمولی هست ) جواب میده 100%
با احترام / حجت