برگزیده های پرشین تولز

بهداشت فردی و عمومی

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
مدت زمان داره برای استفاده؟
یکی از کرم های خیلی خوب که در حقیقت Skin Care قوی ای هست, کرم های حاوی آلوئه ورا هستند که البته انواع با کیفیتش رو باید انتخاب کتید الان یک مقدار بازاری شده محصولات آلوئه ورا متاسفانه, خارجی هاش مخصوصا کرم های فرانسوی یا آمریکایی بهتر هستند.

یک کرم دیگر هم هست به نام Aloepropolis (اگر اشتباه نکرده باشم) محصول شرکت Forever امریکایی و قیمتش حدود 25 تا 30 تومن هست. این هم کرم خیلی خوبیه.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
مواد غذایی که پوستشان پرفایده تر از خودشان است




متخصصان طب سنتی طبق آخرین تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که این مواد غذایی همه جایش برای انسان مفید است، برای معالجه های خاصی بکار می روند. از نظر آنها حتی برگ و ریشه میوه‌ها و سبزیجات هم پر از منفعت هستند و برای درمان بسیاری از مشکلات هم می‌توانید از پوست آنها کمک بگیرید.

اما انگار این ادعاها تنها در دنیای طب سنتی طرفدار ندارد و محققانی که به علم مدرن گرایش دارند هم چنین ادعایی را رد نمی‌کنند. آنها می‌گویند بسیاری از تفاله‌های غذایی که هر روز دور می‌ریزید، حتی بیشتر از خود خوراکی‌هایی که می‌خورید به سلامت شما خدمت می‌کنند. اگر هنوز هم این ادعاها را باور ندارید، ادامه مطلب را بخوانید و از دلایل پژوهشگران برای پرفایده‌تر دانستن این تفاله‌های غذایی باخبر شوید.

پوست سیب‌زمینی

به جای اینکه زحمت کندن پوست سیب‌زمینی را به خود بدهید، آن را با دقت بشویید و با پوست در غذاها بریزید. پوست سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم، ویتامین C، آهن و مس است و به دلیل فیبر فراوانی که دارد، می‌تواند دستگاه گوارش شما را تنظیم کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را از شما دور کند.

گذشته از این، مصرف سیب‌زمینی با پوست به‌دلیل فیبری که به بدن‌تان می‌رساند، نمی‌گذارد هر روز چاق‌تر شوید و اشتهای‌تان را کنترل می‌کند. برای خوردن سیب‌زمینی با پوست، پس از شستن، می‌توانید آنها را ورقه کنید، در فر بگذارید و سپس با ریختن پنیر پیتزا روی آنها در کوتاه‌ترین زمان یک خوراک خوشمزه را تهیه کنید.

برگ هویج

اگر فشار خون‌تان بالا و پایین می‌رود و استخوان‌ها و عضلات‌تان جان ندارند، به جای خوردن هویج، برگ این گیاه را بخورید. برگ‌های هویج سرشار از کلروفیل هستند و از آنجا که کلروفیل می‌تواند نیاز بدن شما به منیزیم را تامین کند، خوردنش به قوی شدن استخوان‌ها و عضلات کمک می‌کند. گذشته از این برگ هویج منبع غنی پتاسیم است و به همین دلیل با تنظیم سوخت‌وساز بدن و پایین آوردن فشارخون، سلامت شما را تضمین می‌کند.

برگ‌های هویج که اغلب دور ریخته می‌شوند، بیشتر از هرکسی به خانم‌ها نفع می‌رسانند چراکه از پوکی استخوان پیشگیری می‌کنند و به‌دلیل داشتن ویتامین K که نه در خود هویج بلکه در برگش پیدا می‌شود، سلامت استخوان‌ها را حفظ می‌کنند. برگ هویج به‌دلیل داشتن پتاسیم فراوان تلخ است و اگر آن را با سبزیجات خوش‌طعم دیگر مخلوط نکنید، خوردنش برای‌تان آسان نخواهد بود.



پوست پرتقال

هنگام گرفتن پوست پرتقال تا آنجا که می‌توانید با ظرافت عمل کنید و نگذارید قسمت‌های سفید دور پوست، از خود میوه جدا شوند. محققان می‌گویند سفیدی‌های چسبیده به پوست پرتقال چهار برابر خود این میوه فیبر دارند.

گذشته از این ماده د-لیمونین که در سفیدی‌های این میوه وجود دارد، بهترین ماده برای ایمن شدن در برابر سرطان پوست است. سفیدی‌های پوست پرتقال ضددیابت و ضدالتهاب هم هستند و بهتر از هر دارویی کلسترول خون را پایین می‌آورند.

شاید نتوانید به‌راحتی سفیدی انار یا قسمت سفید هندوانه یا پوست پرتقال را بخورید، اما با درست کردن مربای پوست پرتقال یا خشک کردن این میوه، می‌توانید پوستش را هم نوش جان کنید.

برگش را هم بخرید

بهتر است فروشگاهی را پیدا کنید که این سبزی را با برگ‌هایش می‌فروشد. تنها 30 گرم برگ کلم بروکلی می‌تواند 90درصد ویتامین A موردنیاز شما در روز را تامین کند. شما برای حفظ ایمنی بدن و بهبود بینایی‌تان به ویتامین A نیاز دارید و گذشته از این، به‌دلیل ویتامین C فراوانی که در برگ‌های بروکلی وجود دارد، با عث تقویت بینایی شما می شود. برگ کلم بروکلی را مثل اسفناج بخارپز کنید یا اینکه همراه با تخم‌مرغ از برگ سرخ شده بروکلی، نرگسی درست کنید. برگ‌های ریز و جوان گزینه خوبی برای سالاد درست کردن هم هستند.

سفیدی انار

انار یک میوه ضدسرطان پوست است که به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش نمی‌گذارد رادیکال‌های آزاد در بدن شما فعال شوند و زمینه ابتلا به سرطان را ایجاد کنند. اما چنین خاصیتی بیشتر از آنکه در دانه‌های انار وجود داشته باشد، در پوست و قسمت‌های سفید آن وجود دارد. سفیدی‌های انار که اغلب دور ریخته می‌شود، از منابع غنی آنتی‌اکسیدان هستند که ایمنی بدن را بالا می‌برند و از آن در برابر بیماری‌های مهلکی مثل سرطان محافظت می‌کنند.

اگر می‌خواهید از همه خاصیت‌های انار بهره ببرید، دانه‌های این میوه را همراه با قسمت‌های سفیدش در آبمیوه‌گیری بریزید. چراکه احتمالا به تنهایی خوردن سفیدی‌های انار برای‌تان آسان نخواهد بود.

سفیدی هندوانه

درست است که قسمت سفید هندوانه به شیرینی گوشت قرمز رنگ آن نیست اما می‌تواند مقدار زیادی سیترولین به بدن شما برساند. این آمینو اسید در بدن شما به آرجینین تبدیل می‌شود و سلامت قلب و سیستم گردش خون‌تان را تضمین می‌کند. گذشته از این مصرف سفیدی هندوانه ایمنی بدن‌تان را بیشتر می‌کند و از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. سفیدی هندوانه گذشته از همه فوایدی که گفتیم، با بهبود بخشیدن وضعیت گردش خود در بدن شما، نمی‌گذارد تمرین‌های ورزشی زود خسته‌تان کند.

اگر از خوردن سفیدی هندوانه به‌عنوان یک میوه لذت نمی‌برید، آب آن را درست کنید و قسمت‌های سفید را همراه با گوشت قرمز هندوانه در مخلوط کن بریزید تا معجون یکدستی درست شود و سپس آن را میل کنید.

پوست پیاز

در خواص گیاهان فیبردار هر چه بگوییم کم گفتیم. فیبر موجود در آنها نه‌تنها تناسب اندام شما را حفظ می‌کند، بلکه به سلامت قلب و بهبود گردش خون در بدن‌تان هم کمک می‌کند. پوست پیاز هم یکی از تفاله‌های گیاهی است که فیبر فراوانی در خود دارد و به‌دلیل همین خطر ابتلا به بیماری قلبی و مشکلات گوارشی را کمتر می‌کند. این ماده مفید که اغلب دور ریخته می‌شود، در برابر سرطان روده بزرگ بدن‌تان را ایمن می‌کند و احتمال ابتلای‌تان به دیابت نوع دو و اضافه‌وزن را کمتر می‌کند.

قطعا نمی‌توانید پوست پیاز را به‌تنهایی بخورید، اما می‌توانید یک پیاز سالم را خوب بشویید و در سوپ بیندازید تا عصاره‌اش به خورد غذای شما برود. البته مراقب بوی دهان‌تان باشید چراکه مصرف پیاز با پوستش، عطر آن را هم بیشتر می‌کند.

منبع- مجله سیب سبز
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
جوانترین پوست ها با با یک تکه یخ



اگرمی دانستید با یک تکه یخ ساده چه میزان می توانید به صورتی زیبا و جوان دست یابید هرگز هزینه های گزاف صرف این مورد نمی کردید


داشتن پوست صاف بدون لک، آکنه، سیاهی و گودی زیر چشم آن هم برای همیشه کار سخت و طاقت فرسایی است . شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که راز زیبایی ملکه برفی در چیست ؟ باید در جواب آن به شما بگوییم راز این زیبایی در یخ های اطراف آن است.

بله ، تعجب نکنید، یک مکعب یخ ساده می تواند کارهای عجیبی برای پوست شما انجام می دهد ! ملکه روسیه اکاترینا ، هروز صبح برای حفظ زیبایی و جوان نشان دادن چهره خود، روی صورت ، گردن و پوستش را با کمک قعطه ای یخ مالش می داد.

ماساژ یخ روی صورت

استفاده از یخ روی صورت ، مزایای زیادی دارد.تکه های یخ برای موارد مختلف در زیبایی طبیعی صورت کاربرد دارد: باعث افزایش گردش خون می شود؛ گذاشتن یخ بر روی صورت باعث افزایش جریان خون می شود و به جلوگیری از بروز علائم پیری و چروک پوست کمک می کند . ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته ، باعث درخشش طبیعی پوست می شود. همچنین به از بین بردن آکنه کمک زیادی می کند.

ماساژ یخ بر روی قسمتهایی از صورت که دچار آکنه است، باعث کاهش آنها می شود.اگر به طور مداوم ، روزانه یک تا دو دقیقه یخ را بر روی جوش ها بمالید ، شاهد تاثیر بی نظیر آن در رفع آکنه ها خواهید بود . اگر در هنگام استفاده از یخ پوست تان بی حس شد، چند لحظه صبر کرده و سپس ادامه دهید .با این روش ، می توانید در عرض دو روز از شر آکنه های صورت خلاص شوید.

یخ و ماندگاری آرایش

از بین بردن آفتاب سوختگی یکی دیگر از فواید یخ است زمانی که دچار آفتاب سوختگی شدید، دو یا سه تکه یخ را در پارچه ای پنبه ای گذاشته و آن را روی نواحی آسیب دیده به مدت حدود سه دقیقه بمالید. در نتیجه این عمل روی پوست شما خارشی ایجاد می شود که نشان دهنده بهبود آفتاب سوختگی خواهد بود. استفاده از یخ ، آرایش را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. ماساژ از طریق تکه های یخ روی پوست صورت، قبل از انجام آرایش ، آن را برای مدت طولانی تری ماندگار خواهد کرد . به کمک یخ می توان پف چشم را از بین برد. وقتی تکه های یخ را در یک پارچه پنبه ای بیاندازید و آن را زیر چشمان تان بکشید، باعث بر طرف شدن پف زیر چشم خواهد شد و ورم زیر چشم را از بین خواهد برد .یخ در ازبین بردن سندرم خشکی چشم نیز کاربرد دارد.

از دیگر کار بردهای یخ ،استفاده از آن به عنوان ماسک منجمد است.اگرکمی آب خیار و آب گل سرخ را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و شبیه یخ شود، می توانید از آن به عنوان ماسک جامدی بر روی خود استفاده کنید. این ماسک به کاهش چین و چروک صورت تان کمک می کند و به طور طبیعی منجر به روشن تر شدن پوست می شود. حتی پف های زیر چشم را می توانید با قرار دادن یخ از بین ببرید و خود را از حالت خواب آلوده در آورید. از این گذشته می توانید آب میوه های تازه مثل پرتقال ، سیب ، انار و یا سایر میوه هایی که عصاره ای مفید برای پوست دارند، در جایخی قرار داده تا به صورت قطعات مکعبی یخ در آیند و با گذاشتن آنها روی صورت تان به زیبایی دوچندان برسید.

البته راه دیگری که از طریق آن می توانید از خواص میوه ها بر روی پوست استفاده کنید این است که تکه های میوه را در قالب یخ قرار دهید و قالب را پر از آب کنید تا یخ بزند و یخ حاوی تکه های میوه را روی پوست تان بگذارید تا خواص میوه به پوست تان برسد.

نکته 1 : قرار دادن مستقیم یخ روی پوست باعث پارگی مویرگ های زیر پوست می شود . پس توصیه می کنیم که قطعات یخ را در داخل پارچه ای لطیف و مناسب پیچیده و سپس آن را بر روی پوست تان بگذارید .
نکته 2 : پیشنهاد می کنم برای تهیه یخ از آب معدنی به جای آب ساده استفاده کنید .

یخ های آرایشی معجزه شادابی پوست
تهیه یخ آرایشی بسیار آسان است و نیاز به مهارت و دانش خاصی ندارد .

یخ معدنی : مقداری آب معدنی را در قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن، تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث تحریک جریان خون به روی پوست شما می شود .

یخ آبلیمو : نصف آبلیمو و چند تکه از لیمو تازه را همراه با مقداری آب تصفیه شده درون قالب های یخ بریزید و یخ ها را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید، این نوع یخ باعث لطافت پوست شما می شود .

یخ چای سبز : مقداری چای سبز دم کشیده را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن روزی دوبار این قالب های یخ را روی پوست خود بگذارید ، این نوع یخ باعث افزایش طراوت و شادابی پوست خواهد شد .

یخ آب برنج : مقداری از آب برنجی که در حال جوشیدن است را بردارید و پس از سرد شدن ، درون قالب های یخ بریزید و یخ حاصله را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث از بین رفتن لک های پوستی می شود. قابل ذکر است که این نوع یخ را فقط تا سه روز می توان در یخچال نگهداری کرد.

یخ آب هندوانه : مقداری آب هندوانه را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید و پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید، این نوع یخ باعث شفافیت پوست می شود .

نکته :یخ آرایشی را همیشه باید به روی پوست تمیز و بدون آرایش استفاده کنید.

نحوه استفاده از تکه های یخ

روی پوست صورت و گردن تکه یخ را مانند حرکات شبیه ماساژ و به نرمی بکشید. از فشار دادن بیش از حد پوست خودداری کنید زیرا ممکن است به مویرگ های ریز زیر پوست تان آسیب بزند و همچنین از استفاده یخ در زیر و اطراف چشم خودداری کنید زیرا این منطقه بسیار حساس است. در نتیجه با دقت و آرامش این کار را انجام دهید .

بعداز استعمال چه کنیم ؟

هرگز پس از آن صورت تان را خشک نکنید، اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود، بدین ترتیب شما بیشترین منافع را از یخ خواهید برد. پس از خشک شدن می توانید از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید .

روش تهیه عصاره گیاهان

با اطلاع داشتن از نوع پوست خود و با انتخاب گیاه مناسب تر برای پوست می توانید این مزیت را چند برابر کنید. برای پوستهای چرب که مستعد به آکنه هستند، توصیه می شود از گل های همیشه بهار ، مریم گلی، یا مخلوط آب و بو مادران استفاده کنید.

دوتا قاشق از گل های مورد نظر را به یک لیوان آب جوش گرم اضافه کنید و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه در این آب گرم بماند . صبر کنید تا ماده به دست آمده خنک شود، سپس آن را از صافی رد کنید و در قالب یخ ریخته و در فریزر بگذارید.

نکته 1 : اگر دارای پوستی خشک هستید از گیاه گل بابونه ، جعفری، نعناع یا از ترکیب چند گیاه استفاده کنید.

نکته 2 : برای کاهش چین وچروک ، سعی کنید از چای سبز ، سیاه یا سفیده استفاده کنید. این گیاهان حاوی مقداری زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند که می تواند در کاهش سرعت روند پیری به شما کمک کند .

نکته 3 : اضافه کردن چند قطره از آب لیمو به عصاره گیاهی به شما کمک خواهد کرد از شر لکه های سیاه روی پوست راحت شوید و پوستی درخشان تر داشته باشید.

نکته 4 : برای بدست آوردن فواید درمانی بیشتر از یخ از 5 نوع گیاه مختلف استفاده کنید و بعد از دم کردن در آب جوش و درست کردن یخ آن را روی صورت بگذارید. هر دو هفته از یک نوع گیاه استفاده کنید و با عوض کردن نوع گیاه و استفاده از خواص درمانی هر نوع گیاه مختص به خود می توانید چهره ای زیبا تر و جوان تر داشته باشید .

نکته 5 : اضافه کردن نصف قاشق چای خوری از روغن زیتون یا هر روغن دیگر ( روغن بادام ، روغن آوکادو ، روغن کنجد و روغن جوانه گندم ) به آب معدنی یا عصاره گیاهی سرد شده قبل از انجماد نیز می تواند مفید باشد. قبل از آرایش ، صورت و گردن خود را با این یخ پاک کنید. این نوع تکه های یخ که به این روش درست کرده اید، پوست را نرم کرده و باعث صاف شدن آن می شود و تغذیه ای مناسب برای پوست است .
 

shakiba.76

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 آگوست 2015
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
1
سن
47
ممنون اطلاعات خوبی بود.
 

لااله

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 مارس 2015
نوشته‌ها
63
لایک‌ها
21
سن
39
یه کرمی پیشنهاد کنید که ارزون هم باشه برای بر طرف کردن لک ها و سیاهی ها روی پوست.مخصوصا پوست بدن
از کرم آلفا هیدروکسی اسید که لایه برداره می تونید استفاده کنید. در کنارش از کرم روشن کننده ویتامین سی و از ضد آفتاب های مناسب استفاده کنید.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
روشهایی برای کاهش اضطراب در کودکان

تعداد زیادی از بچه های کنونی بیشتر مضطرب هستند ،و مشخص است که برای پدرو مادر آنها بسیار رنج آور است که ببینند کودکشان از مسئله ای غمگین است. اگرکودک شما هم دچار این مسئله است می توانید با روشهایی که در این مورد بحث میکنیم به آنها یاری کنید.

ابتدا باید به استرس های اخیر او توجه کنید. ببینید ناراحتی و نگرانی کودک در نتیجه چه چیزی بوده است. به طور مثال، رفتن به مدرسه جدید، متولد شدن خواهر یا برادر کوچک تر یا نداشتن رابطه نزدیک با اطرافیان. اگر عادت دارید بالای سر کودک می ایستید و با او صحبت می کنید، بهتر است زانو بزنید تا هم قد یکدیگر شوید و سپس در مورد مشکلاتش از او سوال بپرسید.

شاید فرزند شما مثلا مشکل لوزه دارد و باید عمل شود و این جراحی باعث هراس او شده است و خشم خود را سر مسایل دیگر خالی می کند. یا غمگین و هراسان می شود و در خود فرو می رود.

هنگام کمک به کودکان برای نداشتن استرس، نباید او را مجبور کنید که هنگام صحبت با شما نباید نگران چیزی باشد. این نوع مکالمه می تواند احوال او را بدتر از پیش کند. بهتر است از روش «شنیدن فعال» استفاده کنید: هنگامی که کودک با شما صحبت می کند مستقیما به او نگاه کنید، حرف های او را درک و سپس به روش خودتان، حرف هایش را برای او تکرار کنید. به طور مثال، «من تصور می کنم قرار ملاقات فردا با دکتر باعث شده تا عصبی بشوی.»

حتما در نظر داشته باشید که شما باید مشکل فرزند خود را درک کنید و هرگز نباید او را تحقیر کنید. در ضمن، باعث افزایش احساس ترس او هم نشوید. به طور مثال، اگر فرزند شما برای ایفای نقش خود در تئاتر مدرسه دچار اضطراب شده است، شما نباید با گفتن اینکه همه والدین بچه ها هم در سالن حضور دارند و او را تماشا می کنند، به ترسش دامن بزنید. یا مثلا هنگامی که عصبی و بی حوصله است از او نخواهید تا دیالوگ نقش خود را برای شما از حفظ بخواند. این کارها این احساس را به کودک منتقل می کنند که شما متوجه شده اید او ترسیده است و این مساله برای کودک چندان خوشایند نیست.

والدین نباید از موقعیت هایی که موجب هراس و اضطراب کودکان می شود، دوری کنند. به طور مثال، برخی از کودکان از عروسک های بزرگی که جلوی فروشگاه ها یا رستوران ها می ایستند و تبلیغ می کنند، می ترسند. مادر و پدر این کودک نباید او را فورا از محل دور کنند، بلکه باید دست فرزند خود را بگیرند و با هم نزدیک آدمی شوند که لباس مثلا خرس یا خرگوش پوشیده است. وقتی کودک در کنار شما باشد و مطمئن شود از او محافظت می کنید با اضطراب کمتری به عروسک نزدیک می شود و شاید پس از چند دقیقه همه نگرانی او از بین برود.

یکی دیگر از روش های مقابله با
، حرف زدن در مورد نگرانی ها است. به طور مثال، اگر فرزند شما نخستین روز مدرسه اش است و اضطراب و ترس زیادی دارد، با او در مورد محیط مدرسه صحبت کنید. در مورد اتفاق هایی که ممکن است برای او پیش بیاید حرف بزنید و روش کنار آمدن را نیز به او آموزش دهید. همچنین، به او بگویید در مدرسه دوستان جدید بسیاری پیدا خواهد کرد و لحظه های شادی خواهد داشت.

باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف شما کم کردن اضطراب و نگرانی در فرزندتان است و نباید ترس های او را از پایه و اساس ***** کنید.

اگر اضطراب کودک شما زیاد است، بهتر است با روانشناس یا پزشک کودکان مشورت کنی
 
  • Like
Reactions: M1V

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
لزوم مسواک در حین درمان ارتودنسی

88.jpg


درمان ارتودنسی امروزه در کشور ما و دیگر کشور ها مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. بسیاری این عمل را برای زیبایی و بسیاری دیگر برای رفع مشکلات دندان خود انجام می دهند. اما نکته ی مهم در عمل اتودنسی ، رعایت بهداشت دندان هاست.


ارتودنسي
درجامعه ما ارتودنسي به معناي رديف كردن دندانها به منظور ايجاد زيبايي است ولي درواقع دامنه فعاليت گسترده تري دارد هدف از ارتودنسي:تشخيص- پيشگيري و درمان روابط نادرست بين ساختمانهاي فك و دهان وصورت است كه علاوه بر زيبايي بر تنفس – تكلم و تغذيه نيز تاثير گذار است.بهترين زمان براي معاينه و تشخيص هنگام رويش دندانهاي دائمي جلو است.دراين هنگام كه هنوز رويش دندانها كامل نشده است با هدايت روند رشد وبا صرف وقت و هزينه كمتر پيشگيري و درمان انجام ميگيرد.درصورتي كه ناهنجاري در اسكلت فك وصورت باشد(مثل ناهماهنگي فكها)بهترين زمان درمان در دخترها قبل از 13 سالگي و در پسرها قبل از 15 سالگي است.

زود از دست دادن دندانهاي شيري باعث رويش نابجاي دندانهاي دائمي ميگردد.مراجعه منظم به دندانپزشك و دقت در رعايت بهداشت كودك توسط والدين از اين مورد جلوگيري مي كند.باقيماندن عادات بد دهاني بعد از 2 سالگي ميتواند منجر به ناهنجاري دندانها و فك و صورت گردد.اين عادات شامل مكيدن انگشت – فشردن زبان به طرف جلوي دهان – مكيدن لب و جويدن ناخن ميباشد كه بايد هرچه سريعتر درمان گردد.همانطور كه گفته شد اگرچه ارتودنسي زيبايي را به طرز چشمگيري افزايش ميدهد ولي تنها هدف درمان نيست .

دندانهاي نامرتب وروابط نادرست فكها باعث عدم تكلم مناسب – پوسيدگي زيادتر – تشكيل جرم بيشتر – ناراحتي لثه – افزايش خطر شكستگي دندانها – بوي بد دهان – تنفس دهاني و مشكلات جويدني و گوارشي ميشود كه در صورت تشخيص به موقع و كامل كردن دوره درمان برطرف خواهند شد.درصد موفقيت درمانهاي ارتودنسي بسيار بال است و هرچه زهدتر انجام شود براي دندانپزشك و بيمار رضايت بخش تر خواهد بود.
 

M1V

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 می 2013
نوشته‌ها
7,906
لایک‌ها
3,612
محل سکونت
asalkade.com خرید تلفنی عسل از زنبوردار09155869597
چند توصیه برای زیبا شدن با عسل

از زمان ملکه کلوپاترا تا ملکه صبا ،عسل برای زیبایی پوست خانمها به کار میرفته است.در قرن هیجده ملکه آن زمان انگلیستان ،موهایش را به وسیله لوسیونی که از عسل درست می شد رنگ میکرد و رنگ موی درخشان ملکه در دربار آن روز معروف بوده است در دربار فرانسه کنتس ها عسل را به وسیله کرم و شیر پاکنی که از آن درست میشد مصرف می کردند.

لولامونتز زیبای آشوبگر قرن نوزده ،زیبایی خیره کننده خویش را در مایه کرمی که در منزل تهیه میکرد می دانست و آن عبارت بود از 2 قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون که پانزده دقیقه بر روی صورت می ماند

اما جدا از اینکه عسل به عنوان یک ماده غذایی به شمار می‌آید، آیا می‌دانستید که عسل یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین مواد برای کمک به زیبایی است؟
عسل شامل موم و مواد معدنی است و یک مرطوب کننده طبیعی به شمار می‌آید و مانند یک ماده ضد سوزش برای پوست‌های حساس عمل می‌کند.

عسل می‌تواند در خیلی از محصولات زیبایی یافت شود، شما می‌توانید این محصولات را در مغازه‌های محلی یا مغازه‌هایی که دارای محصولات زیبایی مطلوب هستند بیابید. جالب این که خیلی از این محصولات می‌توانند بسیار گران قیمت باشند اما تعدادی از این محصولات هم می‌توانند در منزل ساخته شوند.
اگر می‌خواهید به راز و رمز زیباسازی عسل پی ببرید مواردی که درباره عسل می‌گوییم را امتحان کنید. اما قبل از استفاده عسل روی پوستتان مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.
تمیز‌کننده روزانه صورت:
مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل طبیعی با پودر شیر تهیه کنید، از این محلول به عنوان تمیزکننده مواد آرایش و زدودن کثیفی پوست صورت می‌توانید استفاده کنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

موهای درخشان:
برای براق کردن موهایتان می‌توانید مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل طبیعی به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشوید و بعد از مخلوط عسل برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت نرمال خشک شود، نیازی به شستن مخلوط عسل طبیعی از روی موهایتان نیست.

ماسک عسل:
عسل خالص و طبیعی را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید که مدتی روی پوست‌تان باشد تا زمانیکه خشک شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل طبیعی برروی پوستتان کافی است. وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

پوستی روشن با حمام عسل:
برای رطوبت، نرمی و داشتن پوستی روشن، در حمام بعدی‌تان از یک شیشه عسل طبیعی استفاده کنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل برروی پوست از دست‌تان کمک بگیرید، در این حالت با اینکه عسل پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمی و راحتی دست شما روی پوست‌تان حرکت می‌کند. سپس بدنتان را با آب بشویید. نتیجه این کار گردش خون عالی، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.

وان عسل طبیعی :
برای خوش بویی و نرمی پوست‌تان، یک چهارم تا یک دوم فنجان عسل طبیعی به آب وان اضافه کنید.

ماساژ عسل:
یک قاشق چای خوری عسل طبیعی به همراه کمی پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنید و به آرامی روی صورت‌تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید.

عسل طبیعی نرم‌کننده مو:
برای داشتن موها و پوست سری سالم می‌توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل طبیعی و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون درجه یک استفاده کنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

جوهرپوست:
برای سفتی، نرمی و مرطوب بودن پوست‌تان می‌توانید مخلوطی از هسته پوست گرفته شده یک سیب و یک قاشق سوپخوری عسل طبیعی که در ماشین مخلوط کن تهیه کرده‌اید استفاده کنید.
آنقدر مخلوط عسل را هم بزنید تا نرم شود و به آرامی روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای پانزده دقیقه باقی بماند. بعد پانزده دقیقه مخلوط عسل روی صورتتان را با آب گرم بشویید.
با نکات زیبایی گفته شده در بالا می‌توانید محصولات زیبایی مفیدی را در منزل تهیه کنید. عسل طبیعی یک محصول فوق‌العاده در زیبایی است چراکه شامل آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، و موادمعدنی زیادی است.

برای تهیه عسل جهت ماسک های زیبایی ابتدا مطمئن شوید عسل خریداری شده‌تان صددرصد طبیعی و خالص باشد.
 
Last edited:

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
هشدار درباره عوارض بوتاکس

محققان درباره عوارض داروی بوتاكس در درمان چین و چروک پوست صورت هشدار دادند.

بوتاكس دارویی است كه از سم نوعی باكتری موسوم به بوتولینوم ساخته می شود و پزشكان از ویژگی فلج كنندگی آن برای رفع چین و چروك پوست و گرفتگی ماهیچه ای استفاده می كنند.

شركت های سازنده این دارو تاكنون مواردی از عوارض خطرناك ناشی از مصرف آن را ثبت كرده اند.

بررسی دو شركت تولید كننده داروی بوتاكس نشان می دهد در یك دوره 9 ساله، 180 مورد عارضه شدید ناشی از مصرف این دارو گزارش شده است و 16 تن نیز بر اثر مصرف آن جان خود را از دست داده اند.

بنابر این گزارش، در بیشتر این موارد داروی بوتاكس برای رفع گرفتگی ماهیچه ای استفاده شده و به عوارض خطرناكی مانند اختلال بلع، ذات الریه و ورود ترشحات معده به ریه یا در اصطلاح آسپیراسیون منجر شده است.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
رابطه ارتودنسی دندان با پوسیدگی





یک سری مراقبت ها و رعایت برخی نکات در مورد دندانی که ارتودنسی شده است بسیار حائز اهمیت و مهم است ؛برای دانستن این نکات با ما همراه باشید


دکتر میترا برادران با اشاره به اینکه استفاده از براکت‌ها (دستگاه‌های ارتودنسی ثابت) برای ردیف کردن دندان‌ها است، افزود: براکت‌ها را با مقادیر کمی سیمان دندانپزشکی به دندان‌ها می‌چسبانند و با سیم به یکدیگر متصل می‌کنند.

وی گفت: دندانپزشک در هر جلسه درمان، با تنظیم کردن این براکت‌ها، نیروی مشخصی به دندان‌ها وارد می‌آورد تا در جهت درست و مناسب حرکت کنند.

برادران با تاکید بر اینکه در طول مدتی که این براکت‌ها روی دندان‌هاست، لازم است نکاتی را در خصوص بهداشت ارتودنسی رعایت کرد، گفت: هر بار که خوراکی‌های شیرین یا نشاسته‌ای را در دهان می‌گذارید، محیط مناسبی برای باکتری‌های دهان فراهم می‌شود. این باکتری‌ها با تولید اسید، مینای دندان را حل می‌کنند و سبب ایجاد پوسیدگی می‌شوند.

این جراح دندانپزشک خاظرنشان کرد: در زمانی که براکت‌ها روی دندان‌هاست، محل مناسبی برای تجمع خرده‌های غذایی و باکتری‌ها به‌وجود می‌آید که ممکن است موجب ایجاد پوسیدگی در محل شود. پس باید در مورد خوردن خوراکی‌های شیرین دقت بیشتری به خرج داد و تا حد ممکن آنها را در جهت حفظ بهداشت ارتودنسی محدود کرد.

برادران گفت: کشمش، بیسکویت، عسل و میوه‌های خشک خوراکی‌هایی هستند که احتمال بروز پوسیدگی در این دوران را افزایش می‌دهند.

وی افزود: خوردن خوراکی‌های سفت و چسبناک هم ممکن است سبب شکسته یا کنده شدن سیم‌ها و براکت‌های ارتودنسی شود. پس در این زمان از جویدن یخ و آدامس‌های سفت، شکلات، تافی و میوه‌هایی مانند هویج خام و سیب درسته یا نان‌های سفت اجتناب کنید.

برادران با تاکید بر اینکه میوه، سبزی‌های خام و غذاهای سفت را تکه تکه کنید و سپس در دهان قرار دهید، گفت: در روزهای اول نصب براکت‌ها نیز چون دندان‌ها قدری حساس است، بهتر است تا حد امکان از غذاهای نرم استفاده کنید.

وی گفت: اگر براکت‌ها را به خوبی تمیز نکنید، لثه‌های ملتهب و خونین و بوی بد دهان و خطوط سفید رنگ پوسیدگی در اطراف براکت‌ها در انتظارتان خواهد بود. پس بعد از هر وعده‌ غذا باید دندان‌ها را به خوبی تمیز کرد و وقت بیشتری برای مسواک زدن صرف کرد.

این جراح دندانپزشک یادآور شد: اغلب توصیه می‌شود که کودکان همیشه مسواک کوچکی همراه داشته باشند تا بتوانند خارج از خانه هم دندان‌های خود را تمیز کنند. بعضی مسواک‌های مخصوص هم برای حفظ بهداشت ارتودنسی ساخته شده است که تمیز کردن اطراف براکت‌ها را ساده‌تر می‌کند.

برادران تصریح کرد: استفاده‌ روزانه از دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید هم ضروری است تا احتمال بروز پوسیدگی کاهش یابد. نخ دندان را هم فراموش نکنید؛ زیرا استفاده از آن در حالی که براکت روی دندان نصب شده به طور قطع ساده نیست، اما با کمی حوصله و تکرار می‌توان این کار را انجام داد. نخ دندان‌های مخصوص هم در بازار موجود است که برای بیماران ارتودنسی ساخته شده و استفاده از آن در این دوران راحت‌تر است.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
استفاده از تکنولوژی نانو برای دندانپزشکی



به تازگی محققین در زمینه دندانپزشکی برای پرکردن دندان ها به فکر استفاده از الماس های نانوذرات افتاده اند و برای جایگزین کردن مواد داخل دندان ها به استفاده از این نوع مواد روی آورده اند


الماس های نانو به احتمال فراوان کمک بسیاری به حفظ دندانی می کنند که تحت درمان ریشه قرار گرفته است.محققان دانشکده دندان پزشکی دانشگاه UCLA دریافتند که استفاده از الماس های نانو برای استحکام بخشیدن به موادی که برای روکش و پوشش دندان استفاده می شوند می تواند نتیجه بسیار مناسبی برای بیمار به همراه بیاورد.

گفتنی است که مقاله ای مرتبط با این تحقیقات در مجله ACS Nano به چاپ رسیده است.

الماس های نانو ذرات بسیار کوچکی هستند که از الماس استخراج شده و حفاری شده از معادن بدست می آیند. این ذرات هزار مرتبه باریک تر از موی سر انسان هستند و به شکل قابل ملاحظه ای در بخش های مختلف پزشکی مثل دندان پزشکی , درمان سرطان , تصویر برداری و موارد بی شمار دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

سالانه بیش از 15 میلیون درمان ریشه دندان در آمریکا به انجام می رسد , هدف دندان پزشکان حفظ دندان بیمار با وجود ریشه عفونی آن است ( منظور از ریشه قسمتی از دندان است که شامل اعصاب و رگ های مختلف است). در طول درمان ریشه , ریشه عفونی از داخل کانال دندان خارج شده و جای خالی آن با پلیمری به نام گوتا پرچا ،پر می شود که علت استفاده از آن عدم تحریک و وادار ساختن بدن به واکنش است. اما در بعضی از درمان های انجام شده روی ریشه متاسفانه به طور کامل تمام عفونت خارج نشده و این عفونت باقی مانده منجر به از دست دادن دندان می شود.

ماده گوتا پرچا تاکنون دارای کاستی ها و نواقصی بود , به عنوان مثال ظرفیت کم و توان پایین برای مقابله با عفونت و همچنین صلبیت بسیار محدود از جمله کاستی های این ماده است.برای غلبه بر این نواقص تیم تحقیقاتی UCLA دو نمونه از گوتا پرچا تقویت شده را مورد آزمایش قرار داد: یکی تقویت شده با استفاده از الماس های نانو و دیگری با استفاده از الماس های نانو و آغشته به آنتی بیوتیک ها.

برای ارزیابی اولین نمونه، سو وین کیم و ادلهید نریسا لیمانسبروتو که هر دو دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه UCLA هستند , دندان های بیماران را با مواد مربوطه پر کردند. با استفاده از رادیوگرافی , توموگرافی مایکرو یا سی تی اسکن مایکرو نشان دادند که گوتا پرچا تقویت شده با نانو الماس ها می توانند برای پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار گیرند. همانند فرمول های سنتی ترکیبات تقویت شده نانو الماس ها حفره ها و فواصل بسیار کوچکی در داخل کانال دندان ایجاد کرده که می تواند باعث عفونت دندان ها شود اما عکس های سی تی اسکن نشان می دهند که مواد تقویت شده به خوبی گوتا پرچا سنتی عمل می کنند.

در فاز دوم تحقیقات دانشمندان نانو الماس های آغشته به آموکسیسیلین و طیف گسترده ای از آنتی بیوتیک ها را که برای مقابله با عفونت ها مورد استفاده قرار می گیرند مورد آزمایش قرار دادند. نانو الماس های تقویت شده با داروها زمانی که با گوتا پرچا ترکیب می شوند به طور کاملا موثر از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند.

نانو الماس تقویت شده گوتا پرچا بسیاری از ویژگی های مناسب و مطلوب را به طور یکجا در اختیار دانشمندان قرار می دهد , به عنوان مثال افزایش چشم گیری در میزان خواص مکانیکی و توانایی مقابله با عفونت های باکتریایی که در داخل کانال دندان ایجاد می شود را بوجود می آورد.

این تحقیقات محققان را در بسیاری از زمینه ها با علوم مختلفی همانند علم مواد , نانو تکنولوژی , داروشناسی , سم شناسی رادیولوژی , میکروبیولوژی و سایر شاخه ها درگیر ساخت.

طی 2 سال آینده تیم تحقیقاتی سعی دارد تا فرمولاسیون نانو الماس تقویت شده گوتا پرچا را به میزان قابل توجهی بهینه سازی و آزمایش های بالینی را در این زمینه آغاز کند.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
توصیه تغذیه ای دندانپزشکها

در این بخش درباره تغذیه دندان پزشکی زیبایی بحث میکنیم اگر دوست دارید دندانهای خوبی داشته باشید باید توصیه های غذایی دندانپزشکان را جدی بگیرید و مواد مضر نخورید



دندان پزشكان به جای مصرف فرآورده‌هایی مانند ذرت حجیم و شیرین برای صبحانه از لبنیات و نان كامل گندم استفاده می‌كنند.

اگر می‌خواهید كه دندان‌های سالمی داشته باشید به **** غذایی دندانپزشك خود توجه نمایید و از او بپرسید كه چه غذاهایی را هرگز نمی‌خورد.

از جمله‌ی این مواد غذایی كمپوت‌های میوه بوده كه بسیار شیرین هستند و می‌توانند آسیب جدی به دندان‌ها وارد كنند، در عوض دندانپزشكان زیبایی از میوه‌های طبیعی استفاده می‌كنند.

گفتنی است همینطور انواع كیك‌ها و شكلات‌ها بویژه آنهایی كه دارای دانه های ریز آجیل و یا تكه‌های میوه هستند كه می‌تواند در منافذ بین دندان‌ها گیر نماید از جمله موادی هستند كه دندانپزشكان آنها را مصرف نمی‌كنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دندانپزشكان به جای مصرف فرآورده‌هایی مانند ذرت حجیم و شیرین برای صبحانه از لبنیات و نان كامل گندم استفاده می‌كنند.

همینطور انواع كرم‌های شیرین و سس‌هایی كه در آنها شكر وجود دارد از دیگر مواردی هستند كه دندانپزشكان از آنها استفاده نمی‌كنند. همنیطور انواع نوشیدنی‌های شیرین مانند آبمیوه‌های صنعتی و همینطور قهوه و نوشیدنی های گاز‌دار نیز توسط دندانپزشكان مصرف نمی‌گردد.

بستنی‌های بسیار سرد و شیرین در حجم زیاد نیز به دلیل خطراتی كه برای سلامت دندان دارند مورد استفاده دندانپزشكان قرار نمی‌گیرند.

در عوض دندانپزشكان از مواد طبیعی سالم در كنار مراقبت صحیح از دندان‌ها و مسواك‌زدن در فواصل مناسب استفاده می‌كنند تا دندان هایی سالم داشته باشند.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
استفاده از پلاک در خشکی چشم
2ea65b724f7426656f394df22b5e5101.jpg


چنانچه اشک ساختگی در بیمارچشم خشک مؤثر نبود، بستن مجرای اشکی برای مدت کوتاه یا طولانی توصیه می شود...

چنانچه اشک ساختگی در بیمارچشم خشک مؤثر نبود، بستن مجرای اشکی برای مدت کوتاه یا طولانی توصیه می شود.

علائم خشکی چشم در کلینیک با شکایتهای مختلفی از سوی بیمار مطرح می شود.

البته می دانیم که درمان کاملی برای این بیماری وجود ندارد و بیمار از عوامل متعددی در رنج است که ممکن است ثانویه به محیط باشد (گرما، تهویه هوا، رطوبت کم) و یا نوع فعالیت (کارها با کامپیوتر، مطالعه).

نشانه های چشم خشک به طور واضحی با مصرف مکرر اشک مصنوعی بهبود یافته و با تغییر ویسکوزیتی، بیمار احساس راحتی نموده و شکایاتش کم می شود و البته پلاک نیز در این موارد کمک می کند.

بستن مجرای اشکی به صورت عمده علائم چشم خشک را بر طرف نموده اما زمان استفاده و یا اینکه کدام نوع مزیت دارد و توصیف چگونگی بستن مجرا برای بیمار ضروری است. اکثر بیماران از مجاری اشکی خود بی خبرند و زمانی که پزشک از گذاشتن لوله ی سیلیکون صحبت می کند هراسان می شوند و شاید باور نکنند که این وسیله بتواند بیماری ایشان را درمان کند و یا اینکه وی را از مصرف مداوم اشک مصنوعی برهاند.

روش های متعددی برای بستن مجرا وجود دارد، موقتی، نیمه موقتی و دائمی. روش موقت استفاده از پلاک های کلاژن بوده که ظرف کمتر از یک هفته تجزیه می شوند. نیمه موقتی با استفاده از مواد قابل انعطاف مانند سیلیکون و یا پلیمرهای آکریلیک می باشد. انسداد دائمی با استفاده از کوترلیزر و یا حرارت صورت می گیرد.

در یک بیمار مرد، پلاک کلاژن که صرفه ی اقتصادی داشته و مشخص می کند که این روش بستن مفید است، انجام می شود.
درمان را ازکجا شروع کنیم:

اول از اشک مصنوعی، بیمار چشم خشک نیاز بیشتری به سطح روغنی lubricant برای درمان و تخفیف علائم دارد. به بیمار باید تفهیم کرد که می توان از قطره ی سیکلوسپورین موضعی و یا پلاک هم استفاده کرد در صورت عدم موفقیت با موارد قبلی، می توان پلاک را پیشنهاد کرد.

مگر در مواردی که یک بیماری جدی چشمی هم در کار باشد (اولسراستریل و یا دلن) و یا در موارد قبل و بعد از عمل لیزیک باید با پلاک ۲ طرفه و از مجاری پائینی شروع کرد و پلاکهای بالایی را در صورتی که پیگیری نیاز بود، کار گذاشت. اگر با بستن موقت نتیجه گرفتیم پلاک را نصب می کنیم. بستن سرپایی موقتی جالب نیست. اگر بیمار نتیجه نگرفت می توان از پلاک نیمه موقت استفاده کرد.

اگر پلاک موقتی جواب داد مشوقی برای گذاشتن پلاک دائمی است. اگر پلاک نیمه موقت به خودی خود خارج گردید باید از بیمار پرسیده شود که آیا در خروج آن کمک کرده است.

در محل گذاشتن پلاک، ممکن است بلافاصله مشاهده نشود.

عوارض، ساده، مطمئن و مؤثر بوده اما بدون خطر هم نیست.

عوارض شامل ناراحتی چشمی و تحریک، خروج خود به خودی، گم شدن، گرانولوما و جا به جایی در مجاری اشکی ناشی از انسداد بینی مجرایی، کانالیکولیت یا داکریوسیستیت که منجر به دخالت جراحی گردد. عارضه ی شایع گم شدن پلاک است. احتباس یا گیر افتادن پلاک از ۵ تا ۶۳% در ظرف مدت ۶ ماه در پلاکهای استاندارد دیده شد. جابه جایی پلاک درصد گیرافتادن آن را کاهش می دهد.

طراحی پلاکهای جدید از نظر سهولت کارگذاری و بهبودی نسبت احتباس بوده است.

اگر بیمار با پلاک راحت بوده اما مرتباً آن را گم می کند، اسمارت پلاک های جدید مدنیوم و یا بستن دائمی با کوتر برای جلوگیری از صدمه به نسوج اطراف ضروری است.

زمان مناسب برای بستن پونکتوم چه موقع است؟ ابتدا از بستن نیمه موقت با پلاک سیلیکون در هر دو پلک تحتانی در بیماری که چشم خشک داشته و از درمان با قطره نتیجه یی نگرفته است شروع کرده، باید پونکتوم ها را زیر اسلیت لامپ از نظر اندازه بررسی کرد. بزرگترین اندازه را انتخاب می کنیم.

این مرحله ی ارزیابی است.اولین پلاک را که گذاشتیم باید به سادگی فیت شود. اندازه ی پلاک را برای چشم دیگر در حدود ۱/۰ میلیمتر بزرگتر انتخاب می کنیم. موقعی که پلاک را گذاریم بعضی توصیه می کنند با کمک اسلیت لامپ آن را دید. پس از اطمینان از فیت بودن پلاک بیمار مرخص می گردد.

انواع جدید تک سایز بوده و نیاز به اندازه گیری پونکتوم نیست فقط باید باز بودن آن کنترل شود. با اسلیت لامپ دو سوم اندازه ی اسمارت پلاک را کار گذارده و سپس در کانالیکول کاملاً جمع می شود.

قسمت پایین پلاک طوری است که نمی توان به وجود آن پی برد. به هرحال نتایج خوب و عالی با استفاده از پلاک مجاری اشکی توجه به بهبودی نشانه های خشکی چشم کاملاً مطمئن و مؤثر است.

ممکن است بیمارانی باشند با وجود حداکثر تدابیر درمانی با مواد اشکی، سیکلوسپورین، پلاک **** و تدابیر محیطی، علائم بیماری را ادامه دهند که نیاز به تحقیقات بیشتر در این بیماری را می طلبد.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
هورمون مردانه و خشكی چشم زنان
4d82541d755baee29b5e299dba435819.jpg


خشكی چشم یكی از مشكلات آزاردهندهٔ چشمی است. در سراسر دنیا، بیشترین افرادی كه با شكایت از خشكی چشم به متخصصان مراجعه می كنند زنان هستند زیرا تغییرات و اختلالات هورمونی در زنان به مراتب بیشتر از مردان دیده می شود.


خشكی چشم یكی از مشكلات آزاردهندهٔ چشمی است. در سراسر دنیا، بیشترین افرادی كه با شكایت از خشكی چشم به متخصصان مراجعه می كنند زنان هستند زیرا تغییرات و اختلالات هورمونی در زنان به مراتب بیشتر از مردان دیده می شود. اما در مورد خشكی چشم، برخلاف معمول كه هورمون های زنانه باعث شیوع بیشتر عارضه ای در زنان می شوند، عامل اصلی بروز آن كم شدن هورمون های مردانه است.

در دوران بارداری و یائسگی، به دلیل برهم خوردن تعادل هورمون های زنانه و مردانه در بدن، ترشح اشك مختل می شود و خشكی چشم به وجود می آید. بنابراین، برای پیشگیری از ضایعات جدی تر چشمی نظیر آسیب قرنیه و كاهش بینایی، تشخیص سریع و درمان خشكی چشم، بخصوص در این مراحل از زندگی زنان ضروری است.

اشك ماده ای بسیار مهم و ارزشمند در محافظت از سطح چشم است. اگر در ترشح اشك به طور متوالی یا مكرر اختلالی ایجاد شود، فرد دچار خشكی چشم خواهد شد.

اشك از نظر ساختمانی از سه لایه تشكیل شده است: چربی، مایع و موسین. لایهٔ موسین روی سطح چشم قرار می گیرد و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می كند. اگر به هر دلیل، یكی از این سه لایهٔ اشكی دچار ضایعه ای شود، پایداری اشك روی سطح چشم كاهش می یابد و مشكلات بعدی را در پی خواهد داشت. به دنبال خشكی چشم، سطح قرنیه و بافت ملتحمهٔ پلك آسیب می بیند و حتی ممكن است فرد بینایی اش را از دست بدهد. افراد مبتلا به كاهش اشك و خشكی چشم علائمی مانند سایر بیماری های چشمی دارند. احساس وجود جسم خارجی در چشم، خارش، سوزش، تاری دید، تحریكات سطحی و درد از شایع ترین این علائم هستند.

عوامل مختلفی در بروز خشكی چشم مؤثرند. كاهش رطوبت محیطی، مشكلات پلكی، مصرف برخی داروهای خوراكی، استعمال سیگار، مصرف مكمل های ویتامین، دردهای مفصلی و درمان های هورمونی ازجملهٔ این عوامل اند. سن و جنس نیز از عواملی هستند كه در ابتلا به خشكی چشم مؤثرند. خشكی چشم در زنان، بخصوص زنان یائسه، بیشتر از مردان دیده می شود.

نكتهٔ بسیار مهم در ترشح طبیعی اشك و مرطوب ماندن سطح چشم، وجود میزان مطلوب آندروژن ها یعنی هورمون های مردانه است. هورمون های مردانه در هر دو جنس زن و مرد وجود دارند اما در مردان به میزان بیشتری تولید می شوند. با افزایش سن، سطح تمام هورمون ها ـ زنانه و مردانه ـ در خون كاهش می یابد. میزان افت هورمون های مردانه در بدن زنان به مراتب بیشتر است. بنابراین، خشكی چشم كه اساساً ناشی از كاهش میزان هورمون های مردانه است، در زنان بیشتر و زودتر بروز می كند.

متأسفانه، خشكی مزمن چشم با ضایعات قرنیه همراه است و در صورت بی توجهی به درمان مناسب، كاهش بینایی را در پی خواهد داشت. بنابراین، هرگونه احتمال خشكی چشم باید حتماً بررسی شود.

درحال حاضر پیشنهادهای گوناگونی برای درمان خشكی چشم ارائه می شود، اما درمان معمول و مرسوم، كه اكثر چشم پزشكان و متخصصان روماتولوژی به بیشتر بیماران خود توصیه می كنند، استفاده از اشك مصنوعی به جای اشك طبیعی است. امروزه انواع گوناگون اشك مصنوعی به راحتی در دسترس است. باید دانست كه اغلب این اشك های مصنوعی فقط جنبهٔ تسكین دهنده دارند و خشكی چشم را درمان نمی كنند. همچنین داروهای ضدالتهابی زمینه های كاهش ترشح اشك را بهبود می بخشند و تا حدودی خشكی چشم را درمان می كنند. باید به خاطر داشت كه نوع درمان انتخابی تا حدود زیادی به نوع و علت بروز خشكی چشم بستگی دارد. درمان های موجود به ترتیب زیر طبقه بندی می شوند:

ـ استفاده از اشك مصنوعیِ حاوی مادهٔ محافظ برای جلوگیری از فاسد شدن آن؛

ـ استفاده از اشك مصنوعی بدون مادهٔ محافظ؛

ـ كنترل عوامل محیطی نظیر باد، رطوبت، مواد محرك و حساسیت زا، دود، دخانیات، بخار و مه؛

ـ استفاده از مواد ضدالتهاب موضعی برای سطح چشم؛

ـ كنترل داروهای مصرفی نظیر داروهای مُدر، ضدحساسیت ها و ضدافسردگی ها؛

ـ بستن مجاری خروج اشك با مواد كلاژن، پلاستیك یا سیلیكون؛

ـ استفاده از مواد تحریك كنندهٔ غدد مترشحهٔ اشك (مصرف این داروها در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود)؛

ـ استفاده از داروهای جدیدی كه جنبهٔ تحقیقاتی دارند و به طور معمول در دسترس نیستند.

مهم ترین نكته در درمان خشكی چشم، اطلاع از شرح حال دقیق فرد از جنبهٔ وضعیت چشم ها، بیماری های عمومی و مصرف داروهای مختلف و بررسی كلیهٔ عوامل مؤثر در ایجاد و تشدید آن است. مهم ترین این عوامل سن بیمار است كه متأسفانه خانم ها در اكثر موارد واقعیت آن را نمی گویند!

هدف اصلی در درمان خشكی چشم، حفظ قدرت بینایی و پیشگیری و كاهش احتمال بروز ضایعات چشمی ناشی از آن است. كنترل محیط و حفظ شرایط آب و هوایی محیط زندگی و كار در بهبود خشكی چشم بسیار مؤثر است. توصیه می شود هنگام مطالعه، كار با كامپیوتر یا هرگونه فعالیتی كه به بینایی دقیق نیاز دارد، فاصلهٔ باز بودن پلك ها كمتر شود، یعنی با پلك زدن مكرر، به چشم آرامش بیشتری داد. به علاوه، از مصرف خودسرانه و طولانی مدت داروهای مدر و ضدحساسیت اجتناب و از مواد جانشین اشك استفاده شود. اشك مصنوعی بدون مادهٔ محافظ، پماد اشكی یا ژل اشكی در اكثر موارد كمبود اشك را به خوبی جبران می كنند. همچنین، بیماری های بافت همبندی نظیر آرتریت روماتوئید را كه با خشكی چشم همراه می شوند باید پیگیری كرد.

استفاده از عینك هایی كه در پهلوها هم پوشش دارند در موارد شدید خشكی چشم توصیه می شود، هرچند كه به چشم زدن آنها در مجامع عمومی چندان مطلوب نیست.

تركیب دارویی جدیدی به صورت قطرهٔ موضعی تولید شده (Cyclosporine) كه انقلابی در درمان و پیشگیری از خشكی چشم پدید آورده است. این دارو، ضمن كاهش تورم سطحی چشم، باعث پایداری بیشتر اشك در چشم می شود و به نحو چشمگیری در درمان خشكی چشم مؤثر است..

در نهایت، برای افرادی كه به هیچ درمان دارویی پاسخ نمی دهند، پلاك مخصوصی در سوراخ خروج اشك كه در گوشهٔ داخلی پلك تحتانی قرار گرفته است تعبیه می شود تا تخلیهٔ اشك را به حداقل برساند.

عوامل تشدیدكنندهٔ خشكی چشم نظیر خشكی هوا، موتورسواری، دوچرخه سواری و حركت در هر شرایطی كه چشم در معرض باد قرار گیرد، استفاده از لنزهای تماسی، فعالیت هایی نظیر مطالعه، كار در شب، كار با كامپیوتر، و كار در هوای خشك و با رطوبت پایین بهتر است در مبتلایان به این عارضه محدود شود. البته استعمال دخانیات (تنباكو و نیكوتین) نیز برای این افراد بخصوص در دوران بارداری ممنوع است.

خشكی چشم و بارداری
خشكی چشم در دوران بارداری بسیار شایع است، اما متأسفانه به عنوان نشانهٔ تأییدشدهٔ بارداری مطرح نشده است. در دوران بارداری، ترشح هورمون های زنانه افزایش می یابد. این تغییر كاملا ً طبیعی است، یعنی در این مرحله از زندگی زنان و به دنبال تغییراتی كه در سیر بارداری ایجاد می شود، نشانهٔ سلامت است و نه بیماری. میزان بالای هورمون های زنانه در دوران بارداری، بخصوص در سه ماههٔ آخر، باعث برهم خوردن آشكار تعادل میان سطح آنها و سطح هورمون های مردانه در خون می شود و احتمال ابتلا به خشكی چشم را در زنان باردار افزایش می دهد.

به طوركلی، در دوران بارداری و شیردهی، میزان ترشح هورمون های مردانه و تأثیرات آنها در زنان كاهش می یابد. در سه ماههٔ اول بارداری، تهوع و استفراغ، بخصوص در بارداری اول، سبب كاهش مایعات بدن می شود. داروهای ضدتهوعی نیز كه معمولا ً در این زمان تجویز می شوند این وضعیت را تشدید می كنند. در نتیجه، ترشح اشك هم كمتر و خشكی چشم شایع می شود.

نكتهٔ قابل توجه در زنان باردار دچار تهوع و استفراغ مداوم این است كه از دست دادن آب بدن از طریق استفراغ، همراه با دریافت كم مایعات خوراكی به علت بروز حالت تهوع و نیز مصرف داروهای ضدتهوع كه ترشحات بدن را كاهش می دهند، تولید اشك را كم می كند. این وضعیت بخصوص در زنان بارداری كه از لنزهای تماسی (برای رفع عیوب انكساری یا با مقاصد زیبایی) استفاده می كنند بسیار شدیدتر است.

به طوركلی، زنان باردار باید نسبت به خشكی چشم حساس باشند، به ویژه اگر قبل از بارداری نیز به خشكی چشم و كاهش ترشح اشك مبتلا بوده اند.

ضمن آنكه بارداری را دورانی هیجان انگیز و زیبا در زندگی زنان می دانیم، تردیدی وجود ندارد كه رعایت نكات توصیه شده برای حفظ سلامت چشم ها در این دوران ضروری است.

خشكی چشم در دوران یائسگی
دوران یائسگی با حملات گرگرفتگی، نوسانات خلق وخو و خشكی چشم همراه است و كمبود اشك در این مرحله از زندگی زنان باعث آزردگی آنان می شود. در دوران یائسگی، به دلیل كاهش تولید هورمون در بدن، ترشح اشك در چشم هم كم می شود و نهایتاً به خشكی چشم، تورم و التهاب آن می انجامد. البته نباید فراموش كرد كه سابقهٔ ابتلا به خشكی چشم یا وجود زمینهٔ ارثی و فامیلی نیز در بروز این عارضه مؤثر است.

در دوران یائسگی، استفاده از لنزهای تماسی، وجود ضایعات پلكی، مصرف داروهای مدر و ضدحساسیت و ضدافسردگی و داروهای پایین آورندهٔ كلسترول خون، ابتلا به بیماری های با علت ناشناخته كه با كاهش قدرت ایمنی بدن همراه اند، و همچنین استفاده از برخی لوازم آرایشی نظیر ریمل و خط چشم به دلیل افزایش تحریكات پلكی ممكن است سبب تشدید خشكی چشم شوند.

به زنانی كه در سنین یائسگی قرار دارند و در معرض خطر ابتلا به خشكی چشم هستند توصیه می شود كه حتی الامكان از لوازم آرایشی كه كمترین حساسیت زایی را دارند استفاده كنند.

خشكی چشم در زنان به مراتب شایع تر از مردان است.
درمان متداول خشكی چشم استفاده از اشك مصنوعی است.
تهوع و استفراغ سه ماههٔ اول بارداری باعث كاهش مایعات بدن ازجمله اشك می شود.
خشكی چشم بخصوص در زنانی كه از لنزهای تماسی استفاده می كنند شدیدتر است.
سابقهٔ ابتلا یا وجود زمینهٔ ارثی خشكی چشم در ایجاد این عارضه مؤثر است.
استفاده از ریمل و خط چشم به دلیل افزایش تحریكات پلكی ممكن است سبب تشدید خشكی چشم شود.
خشكی چشم اساساً ناشی از كاهش میزان هورمون های مردانه است.
خشكی چشم ممكن است با ضایعات جدی قرنیه همراه شود.
هنگام مطالعه یا كار با كامپیوتر باید مكرر پلك زد.
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
چی بخوریم خوب ببینیم؟
35ab420174e227be1146b0c06af81556.jpg




چشم های تان دو دو می زند و زیر نویس تلویزیون را خوب نمی بینید؟ رانندگی در شب برای تان سخت است و باید کتاب را حسابی به صورت تان نزدیک کنید تا کلمات شفاف به نظر برسند؟ مشکلات ژنتیکی چشم و پیر شدن چشم های تان تنها بخشی از دلایل این کم بینی و بدبینی هستند. محققان می گویند بسیاری از مشکلات چشم را می توان با کمک تغذیه مناسب برطرف یا اینکه با رعایت یک **** غذایی خوب از بروزشان جلوگیری کرد.


اگر می خواهید چشم های تان بدون نیاز به عینک بهتر ببینند و اگر نمی خواهید کار فرزندتان به عمل های چشم و استفاده از لنز و عینک بکشد، این غذاها را در برنامه هفتگی غذایی تان جا دهید.


سالاد جوانه گندم


هویج را ریز رنده کنید، کمی فلفل دلمه ای ریز کنید و این دو را به همراه ذرت پخته شده و روغن زیتون با یک لیوان جوانه گندم مخلوط کنید و روی آن جعفری تازه بریزید. این سالاد جوانه گندم واقعا برای سلامتی چشم معجزه می کند.




چرا این سالاد را بخوریم؟


برای اینکه با خطر ابتلا به آب مروارید و آسیب های شبکیه چشم روبه رو نباشید، باید به میزان کافی ویتامین E دریافت کنید. نه تنها برای سلامت چشم که به خاطر دور شدن از سرطان سینه باید به میزان کافی ویتامین E دریافت کنید. البته ذرت موجود در این سالاد علاوه بر ویتامین E، امگا فراوانی هم دارد.


دیگه چی بخوریم؟


روغن های گیاهی، دانه ها و مغزهای روغنی و سبزیجات برگ دار از دیگر منابع حاوی ویتامین E هستند. آجیل هایی مثل تخمه آفتابگردان، بادام، فندق یا بادام زمینی هم میزان زیادی از این ویتامین را در خود جا داده اند.


سالمون کبابی


ماهی سالمون را طعم دار کنید و روی آتش کباب کنید. توصیه می کنیم این ماهی را سرخ نکنید چراکه خودش به اندازه کافی چرب است و نیازی به آغشته شدن به روغنی دیگر ندارد اما می توانید یک تخم مرغ آبپز را هم کنارش ورقه کنید تا هم امگا۳ بیشتری دریافت کنید و هم ماهی را به تنهایی نوش جان نکنید.


چرا سالمون کبابی بخوریم؟


برای دور کردن خطر پیرچشمی، ماهی های چرب مثل سالمون بهترین گزینه هستند. البته یادتان نرود که خوردن روغن ماهی تنها چشم شما را علاج نمی کند. این ماده سرشار از امگا۳ سلامت قلب تان را هم تضمین می کند و خطر بالا رفتن کلسترول بد یا ابتلا به بیماری هایی مثل آرتریت و زوال عقل را از شما دور می کند.


دیگه چی بخوریم؟


اگر نمی توانید امگا۳ که دوای پیرچشمی است را با خوردن سالمون تامین کنید، می توانید با روغن ماهی یا روغن دانه کتان خشکی چشم تان را کمتر کنید. حتی روغن های گیاهی مثل روغن آفتابگردان یا کلزا هم می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. امگا۳ را می توانید در مغزهایی مثل گردو، فندق، بادام، بادام هندی و پسته هم پیدا کنید.


خوراک گوجه و سیب زمینی


اگر قصد دارید شب ها زیاد شام سنگین نخورید، می توانید یک خوراک ساده و خوشمزه را به جای شام میل کنید. سیب زمینی را آبپز و سپس چهار گوش کنید و همراه با گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تفت دهید و به آن مقداری نخودفرنگی اضافه کنید. در آخر می توانید کمی لیموی تازه روی این خوراک بفشارید و نوش جان کنید.


چرا این خوراک را بخوریم؟


برای محافظت از چشم های تان، به ویتامین C نیاز دارید. این ویتامین نمی گذارد رادیکال های آزاد بیش از اندازه در بدن شما فعال شوند و به سالم ماندن سلول های بدن تان کمک می کند. بالا رفتن فشار چشم یکی از مشکلات خطرسازی است که حتی می تواند شما را برای همیشه کور کند اما اگر به میزان کافی ویتامین C مصرف کنید، کمتر با چنین خطری روبه رو خواهید بود.


دیگه چی بخوریم؟


حتما می دانید که مرکبات این فصل سرشار از ویتامین C هستند اما در کنار آنها با کمک هندوانه، کیوی و خربزه هم می توانید این ویتامین را به بدن تان برسانید. انواع کلم، آناناس و شلغم هم سرشار از امگا۳ هستند و به سلامت چشم شما کمک زیادی می کنند.


خوراک سبزیجات


یک عدد هویج کوچک را آبپز کنید و سپس همراه با دو عدد سیب زمینی شیرین سرخ شده و یک عدد فلفل دلمه ای نارنجی تفت دهید. بعد هم کمی سبزیجات (به دلخواه خودتان) به آن اضافه کنید و یک عدد زرده تخم مرغ به این خوراک اضافه کنید.


چرا این خوراک را بخوریم؟


هویج، سیب زمینی، فلفل دلمه ای نارنجی و زرده تخم مرغ سرشار از بتاکاروتن هستند. یعنی همان ماده ای که برای بیشتر شدن سوی چشم تان به آن نیاز دارید. این آنتی اکسیدان که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود، در میوه ها و سبزیجات بیشتر از هرچیز وجود دارد. البته اگر باردارید، باید حفظ سلامت چشم تان با کمک ویتامین A را تا مدتی فراموش کنید. مصرف بیش از اندازه این ویتامین برای خانم های باردار اصلا خوب نیست!



دیگه چی بخوریم؟


برخلاف تصور قدیمی ها که هویج را مهم ترین دوای ضعف بینایی می دانستند، بتاکاروتن در مواد غذایی دیگری غیر از هویج هم پیدا می شود. نمونه اش کدو تنبل، پرتقال و اسفناج است. گوجه فرنگی، برگ های سبز تیره کاهو، چغندر، هلو، آلو، طالبی و انبه هم تا بخواهید بتاکاروتن دارند.


آش گوشت


یک لیوان حبوبات پخته شده را با ۲۰۰ گرم گوشت گردن پخته و له شده روی اجاق بگذارید. بلغور گندم را به آن اضافه کنید و در آخر سبزی آش را به ترکیب بیفزایید. وقتی آش تان جا افتاد و گوشت حسابی ریش ریش شد، اجازه دهید سرد شود و سپس آن را با ماست ترش طعم دار کنید.


چرا آش گوشت بخوریم؟


زینک اجازه نمی دهد که چشم های شما در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید آسیب پذیر باشد و نمی گذارد به پیرچشمی زودرس مبتلا شوید. به همین دلیل محققان توصیه می کنند که هر روز ۸ میلی گرم از این ماده معدنی را در **** تان بگنجانید و این آش به خاطر گوشت و حبوباتی که در خود دارد و البته به خاطر ماستی که به آن اضافه می شود، می تواند میزان زیادی زینک را به بدن شما وارد کند.


دیگه چی بخوریم؟


اگر زیاد اهل آش خوردن نیستید، می توانید غذاهای دیگری را با استفاده از گوشت پرندگان تهیه کنید یا اینکه با خوردن شیر و آجیل ها به بدن تان زینک برسانید.


سالاد سبزیجات


سالاد کاهو را با کمک این سبزی، مقداری گشنیز، جعفری و برگ کرفس درست کنید و اگر دوست داشتید به آن بروکلی هم اضافه کنید.


چرا سالاد سبزیجات بخوریم؟


اگر شب ها خوب نمی بینید و به همین دلیل نمی توانید رانندگی کنید، باید لوتئین بیشتری به بدن تان برسانید. این ماده در کنار زآگزانتین از چشم شما در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می کند.


دیگه چی بخوریم؟


اگر امکان درست کردن این سالاد را ندارید، می توانید نرگسی اسفناج که ترکیب پیاز داغ، اسفناج تفت داده شده و تخم مرغ است را جایگزین آن کنید. البته بررسی ها نشان می دهد که فلفل دلمه ای زرد، انبه و نخودفرنگی هم می توانند این مواد را به بدن شما برسانند.


شیر تخم مرغ


شیر خم مرغ خورده اید؟ شیر را بجوشانید و وقتی جوش آمد و زیرش را خاموش کردید، یک عدد تخم مرغ در آن بشکنید و به سرعت به هم بزنید. تخم مرغ در حرارت شیر می پزد و طعم خوبی به آن می دهد. این معجون را می توانید با نان یا خالی نوش جان کنید.


چرا شیر تخم مرغ بخوریم؟


ویتامین B هم در کنار ویتامین های گفته شده، می تواند از چشم شما محافظت کند و مانع ابتلای چشم های تان به آستیگماتیسم شود.


دیگه چی بخوریم؟


اگر اهل شیر تخم مرغ خوردن نیستید، می توانید با مصرف گوشت قرمز، گوشت پرندگان و حتی ماهی هایی مثل ماهی سالمون این ویتامین را به بدن تان برسانید. البته نه تنها شیر، بلکه همه لبنیات سرشار از ویتامین B هستند و در گیاهانی مثل آووکادو هم از این ویتامین پیدا می شود.


چشم شما برای خوب دیدن به مجموعه ای از اینها نیاز دارد:


ویتامین های گروه B برای برطرف شدن آستیگماتیسم / لوتئین برای محافظت در برابر اشعه ماورای بنفش


زینک و امگا۳ برای فرار از پیرچشمی / ویتامین E برای مبتلا نشدن به آب مروارید


ویتامین C برای محافظت در برابر رادیکال های آزاد/ ویتامین A برای بیشتر شدن سوی چشم
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
لیفتینگ پلک چشم ها چه مزایا و معایبی دارد؟

eyelid1.jpg


جراحی پلک، عمل جراحی برای بهبود ظاهر پلک است.جراحی را می توان در هر دو پلک بالا و پایین و یا هر دو انجام داد. در جراحی زیبایی پلک رسوب چربی اضافی که به صورت ورم در پلک ظاهر می شود از بین می برد. همچنین کیسه های زیر چشم را درمان میکند


عمل لیفتینگ چشم، نوعی عمل زیبایی است که برای حذف چربی و پوست اضافه پلک ها و به منظور رفع پف چشم و افتادگی پلک ها انجام می شود و به این ترتیب موجب جوان سازی و زیبایی هر چه بیشتر چشم ها می گردد.



افرادی که دچار پف چشم یا افتادگی پلک هستند، می توانند از این روش استفاده نمایند.بروز این دو مورد، جزء علائم پیری و افزایش سن محسوب می شوند.افزایش سن، موجب کاهش خاصیت کشسانی پوست و ظهور خطوط و چین و چروک های پوست خواهند شد.

نحوه انجام عمل لیفتینگ چشم

تمامی مراحل عمل، تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد.البته گاهی از بیهوشی کامل هم استفاده می شود.

این عمل، بین ۱ تا ۳ ساعت به طول می انجامد.

در این عمل، به طور معمول، جراح ،برشی را در امتداد چین پلک بالایی ایجاد می کند.در مورد پلک پایین، برش ها فقط زیر مژه ها زده می شود.گاهی این برش ها، می تواند تا گوشه خارجی چشم هم امتداد داشته باشد.

بعد از برش، بافت های اضافه چربی و همچنین عضلات برداشته می شوند.پوست اضافه هم فقط در موارد لزوم برداشته می شود.

البته در بسیاری از موارد، فرد می تواند عمل لیزر را هم برای این منظور انتخاب نماید.عموما لیزر در مقایسه با لیفتینگ، خونریزی و تورم کمتری را به دنبال خواهد داشت.

در بسیاری از موارد، به منظور جوانسازی بیشتر چهره، عمل لیفتینگ همراه با کشیدن صورت انجام می شود.

مراقبت در دوران نقاهت

پس از عمل جراحی، لازم است فرد، مراقبت های خاصی را برای بهبود سریعتر مورد توجه قرار دهد.

البته وجود قرمزی و تورم در اطراف محل بخیه، کاملا طبیعی است.اما بعد از برطرف شدن بخیه ها، این علائم هم کم کم بهبود می یابند که در این میان، توجه به دستور العمل های ارائه شده از سوی دکتر، اهمیت زیادی خواهد داشت.

طبق دستور پزشک، در این مدت باید از آرایش چشم ها صرف نظر نمود و چشم ها را کاملا تمیز نگه داشت.

برای کاهش این التهاب و تورم، در صورت صلاحدید دکتر، کمپرس سرد هم بسیار موثر خواهد بود. در ضمن، قطره های چشمی نیز مانع از خشکی چشم ها می شوند که این مورد هم حتما باید با تایید دکتر متخصص انجام گیرد.

پمادهای تجویز شده از سوی پزشک، برای بهبود بخیه ها سودمند و مفید خواهند بود.

در طول هفته اول پس از عمل، بهتر است از برخی فعالیت های خاص مثل تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر اجتناب شود.

زمان بهبود

هر چند بخیه ها در عرض یک هفته برداشته می شوند،اما بهبود کامل این قسمت ممکن است مدتی طول کشیده و کبودی و قرمزی آن می تواند معمولا در حدود ۱۰ روز ادامه داشته باشد و پس از این مدت، به تدریج کمرنگ شده و ناپدید می شوند.

در طی این دوره، فرد باید از فعالیت هایی که فشاری را بر چشم تحمیل می کنند، اجتباب نماید و چنانچه دقیقا مطابق دستورات متخصص زیباییعمل کند، بهبودی حتی سریعتر از زمان انتظار، حاصل خواهد شد.با مراقبت های لازم، حتی ممکن است فرد بتواند حدود ۱۰ روز پس از عمل، فعالیت های عادی خود را ازسرگیرد.

عوارض لیفتینگ

شایع ترین عوارض لیفتینگ چشم؛ قرمزی، تورم، کبودی، سوزش و خارش چشم می باشد. برخی افراد ممکن است عوارضی مثل خشکی چشم، دوبینی یا تاری دید و افزایش حساسیت نسبت به نور را هم تجربه کنند.

این عوارض ممکن است چند روز طول بکشد.

علاوه براین، مشکل بستن چشم در هنگام خواب و ectropion اکتروپیون (برگشت پلک ها به سمت خارج و نمایان شدن ملتحمه چشم) نیز در موارد بسیار نادری دیده شده است.

از دیگر عوامل احتمالی این عمل، می توان به عفونت، زخم و اسکار اشاره کرد.

البته با رعایت تمامی دستورالعمل های مراقبتی لازم از سوی پزشک، می توان از بروز بسیاری از این عوارض جلوگیری نمود.

هزینه این عمل جراحی، به طور معمول شامل هزینه جراح، متخصص بیهوشی، اتاق عمل و مواد و تجهیزات مورد استفاده در این عمل زیبایی بوده و ممکن است بسته به محل انجام عمل و پیچیدگی عمل جراحی، متفاوت باشد.

بنابراین قبل از تصمیم به انجام اینکار، بهتر است در ابتدا با دکتر متخصص در خصوص اهداف خود در اجرای عمل جراحی و شرایط قبل و بعد از آن، مشورت کرده و تمامی جوانب کار را کاملا بررسی نمایید.

منبع- مه شو
 

mona_jalalifar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2015
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
1
سن
30
محل سکونت
تهران
سلام دوستان
ما یه سایت داریم به اسم پزشک خوب که شما میتونید توش هر دکتر و متخصصی که دنبالشون هستید رو پیدا کنید و اطلاعات اونا رو از جمله آدرس و شماره تلفن مطب و یا خدماتی که ارایه میدن رو ببینید.
حتی میتونید از پزشک مورد نظرتون بصورت آنلاین وقت بگیرید.
کافیه یه سر به سایت ما بزنید.
اینم لینکشه:
http://pezeshkekhoob.com/
تااااازه یه چیز دیگه...اگه هر پزشک و متخصص خوبی ک میشناسید یا سراغ دارید رو به ما معرفی کنید از ما هدیه هم میگیرید.
اینم لینک توضیحات هدیه:
http://pezeshkekhoob.com/PezeshkeKhoobeMan/
به ما سر بزنید
 

rezvanbeheshti

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 فوریه 2016
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
1
سن
43
سوزش ادرار نشانه چه بیماری هایی است؟




سوزش ادرار دلایل متفاوتی دارد و صرفا نمی توان گفت که به عفونت ادراری ختم می شود.

دلایل سوزش ادرار
سوزش ادرار بیماری خاصی نیست اما می تواند نشان بیماری خاصی باشد. اصلی ترین دلیل سوزش ادرار عفونت های ادراری است که اکثر افراد حداقل یکبار در طول زندگی خود با آن روبرو شدند اما همیشه سوزش ادرار دلیل بر عفونت ادراری نیست. متاسفانه اکثر پزشکان سوزش ادرار را به خصوص برای خانم ها معادل عفونت ادرار می دانند و بدون انجام آزمایش، شروع به درمان تجربی می کنند.

عواملی که باعث ایجاد سوزش ادرار می شوند:
  1. عفونت ادراری به دلیل وجود باکتری ها، باعث سوزش در ادرار می شود. اگر درد در هنگام ادرار کردن در ابتدای آن اتفاق بیفتد معمولا نشان دهنده مشکل در مجرای ادراری است.
  2. اگر درد در انتهای ادرار کردن اتفاق بیفتد نشان دهنده وجود مشکل در مثانه است.
  3. التهاب مثانه نیز باعث سوزش ادرار می شود. در التهاب مثانه سوزش ادرار همراه با تکرر ادرار و دل درد همراه است. علاوه بر آن فوریت ادرار نیز حس می شود. به گونه ای که در نگهداری ادرار مشکل وجود دارد و سریعا نیاز به تخلیه ادرار دارید.
  4. مقاربت جنسی نیز باعث سوزش ادرار می شود که معمولا با همه خانم ها همراه است و تا یک الی دو روز این سوزش ادامه دارد.
  5. یکی از علل نادر سوزش ادرار، سرطان مثانه است. در این سرطان علاوه بر سوزش ادرار اغلب وجود خون در ادرار نیز دیده می شود. ممکن است خون به چشم دیده شود و یا از طریق آزمایش ادرار، گلبول های قرمز، داخل ادرار مشاهده شود.
  6. یکی از خطرناکترین علل سوزش ادرار همراه با تکرر ادرار سرطان بدخیم مثانه است.
سوزش ادرار در خانم ها و آقایان
سوزش ادرار در خانم ها بیشتر از آقایان است و برای هر کدام دلایل مختلفی دارد. مثلا ممکن است یک خانم جوان به علت عفونت مثانه سوزش ادرار را حس کند و یک آقا برای عفونت پروستات یا پیشابراه و مجرا این سوزش را حس کند.

برای درمان سوزش ادرار چه کار کنیم؟
آب زیادی بنوشید
در طول روز باید به میزانی آب بنوشید که رنگ ادرار شما بی رنگ باشد. حتی در هوای سرد و فصل زمستان هم خوردن آب به همه توصیه می شود. بسیاری از افراد در خوردن آب تنبلی می کنند و تا زمانی که مجبور نشوند به تخلیه ادرار اقدام نمی کنند که این یکی از دلایل سوزش ادرار است.


منبع : اختصاصی وب گردها
 

Ikaban

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2016
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
145
محل سکونت
ikaban.ir
روزه داری و **** غذایی سحری

روزه به معنای خودداری کردن افراد از خوردن ، آشامیدن و دیگر کارهایی است که روزه را باطل می کند و هم چنین به معنای دوری از گناهان اعضا و جوارح است . روزه به معنای خودداری قلبی شخص روزه دار از هرگونه توجه به غیر خداوند می باشد .
در ماه مبارک رمضان زمان غذا خوردن به سه بخش تقسیم می شود که کاملا از هم مجزا هستند و عبارتند از سحری ، افطار و شام .
که در این مطلب نکات مربوط به **** غذای سحری گردآوری شده است .
غذاها و نوشیدنی هایی که در سحر خورده می شود نقش مهمی در چگونگی گذراندن طول روز و تامین انرژی و مواد غذایی مورد نیاز بدن دارد .
وعده سحری باید طوری برنامه ریزی شود که علاوه بر داشتن فرصت کافی برای دعا و نیایش ، زمان لازم برای خوردن و آشامیدن هم داشته باشید .
در وعده سحری از خوردن شیرینی جاتی مثل زولبیا و بامیه ، غذاهای شور و خیلی چرب و هم چنین انواع آش خودداری کنید .
هم چنین بهتر است در هر وعده از سحر فقط یک نوع از غذا تهیه شود و از خوردن غذاهای متنوع در یک وعده جلوگیری شود .
در وعده سحری بیشتر از نیاز بدن غذا نخورید . چرا که با این کار نه تنها در طول روز احساس سیری نمی کنید ، بلکه به دلیل بروز مشکلات گوارشی و هضم نکردن غذا ، پیامدهای ناگوارتری پیش خواهد آمد .
غذاهایی که برای وعده سحر آماده می کنید بهتر است کم چرب و کم نمک باشد و شیرینی کمی هم داشته باشد . چرا که هر چقدر میزان چربی ، شوری و شیرینی غذا بیشتر باشد ، در طول روز احساس تشنگی بیشتری می کنید .
هم چنین غذاهای سرخ کردنی نیز برای وعده سحر مناسب نبوده و در صورت نیاز به تفت دادن کوتاه مدت مواد غذایی اکتفا کنید .
بهتر است در وعده سحری از مواد غذایی نشاسته دار مانند نان ، سیب زمینی ، ماکارونی و برنج استفاده کنید .
از انواع گوشت ، به خصوص گوشت سفید ، حبوبات و هم چنین سویا که یک منبع پروتئینی گیاهی عالی است می توان برای وعده سحری استفاده کرد . تخم مرغ نیز برای وعده سحری در صورتی که عسلی نباشد گزینه مناسبی است .
در وعده سحری از لبنیات کم چرب و کم نمک استفاده نمایید و به هیچ عنوان بین غذا آب و دیگر نوشیدنی ها را میل نکنید .



نوشیدنی مناسب برای وعده سحری
بهترین نوشیدنی در وعده سحری آب و چای های گیاهی است که می توان به صورت دم کرده و گرم نوشید .
از مصرف دوغ و نوشیدنی های شیرین گازدار مانند نوشابه در سحر خودداری کنید . چرا که این نوشیدنی ها باعث احساس تشنگی بیشتری در طول روز می شود و هم چنین باعث افزایش قند خون می گردد .
حجم غذای سحر باید طوری تنظیم شود که بتوان علاوه بر غذا ، آب ، میوه جات و صیفی جات را نیز استفاده کرد .


منبع : آشپزی آیکابان
 
بالا