• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

جهان به روايت بوم

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
چند اثر ديدني ولاسكوئز و با هم ببنيم
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    31.3 KB · نمایش ها: 7
  • 2.jpg
    2.jpg
    30.4 KB · نمایش ها: 6
  • 3.jpg
    3.jpg
    16.1 KB · نمایش ها: 6
  • 4.jpg
    4.jpg
    47.7 KB · نمایش ها: 6
  • 5.jpg
    5.jpg
    38.4 KB · نمایش ها: 7

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
[FONT=Tahoma,sans-serif]«یوهانس ورمیر» یا همان «یان ورمیر» نقاشی‌ست هلندی که بیشتر آثارش را از فضاهای داخلی خانه‌های آدم‌های بورژوا می‌کشیده. ورمیر به استفاده دقیق از نور در آثارش معروف است. علاقه شدیدی به کشیدن پرتره داشته و اشیاء هم در نقاشی‌هایش جایگاه ویژه‌ای داشته است. «دختری با گوشواره مروارید» به گفته خیلی از منتقدین هنری بهترین اثر ورمیر است، اثری که به «مونالیزای هلندی» معروف شده. «ترسی شوالیه» هم رمانی بر اساس این نقاشی نوشته [که البته چند وقتی‌ست در ایران ممنوع شده] و فیلمی هم بر اساسش ساخته شده. معلوم نیست که این نقاشی چهره‌ی کیست اما گفته می‌شود که احتمالا دختر خود ورمیر بوده است. ورمیر در انتخاب مدل نقاشی‌هایش سخت‌گیر نبوده و از هر موقعیت خوبی استفاده می‌کرده. هم از آدم‌های پولدار نقاشی کرده و هم از آدم‌های بی‌پول[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif] [/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif]«دختری با گوشواره مروارید – یوهانس ورمیر – ۱۶۶۵»[/FONT][/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif]کف‌پوش اتاق‌ چند تا از کارهای ورمیر مثل هم است. انگار که اتاق کارش بوده. تابلوی «خانم به همراه پیش‌خدمت نامه به دست» را خیلی دوست دارم و حس عجیبی دارد برایم؛ حس انتظار انگار. «زن جوان به همراه کوزه آب» هم بیشتر مرا یاد شادابی و طراوت می‌اندازد. از دیدن نقاشی‌های ورمیر لذت می‌برم[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif] [/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif][FONT=Tahoma,sans-serif]
[FONT=Tahoma,sans-serif]«نمایی از دلفت – یوهانس ورمیر – ۱۶۶۰ و ۱۶۶۱»[/FONT]
[FONT=Tahoma,sans-serif]البته فكر كنم منظور از بورژا در این متن شهر نشین است نه آن بورژوا به مفهوم مارکسسیتی.که دقیقا در مقابل هنر باروک ایتالیا و فرانسه قرار میگیرد.[/FONT]​
[/FONT][/FONT]
[/FONT]
 

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
خب برترين اثر ورمير كه دختري باگوشواره مرواريد وبا نام ديگر "مونالیزای هلند" دل از تماشاگران برد.
یان فت در 1908 درباره ش نوشت: "بیش از همه ی کارهای ورمیر، درباره ی این پرده می توان گفت که ماده ی نقاشی، به مروارید ذوب شده شبیه است.

ميخوام كمي درباره اين نقاشي و بگم:
سرم را برگرداندم تا ببينمت​
گوشواره هايم لرزيدند​
دختر با چشمانی نم دار و دهانی اندک باز به تماشاگر می نگرد. در چهره ش بازتاب خلوص را می بینیم. پوست او لطیف و به یک دستی ِ گوش واره ی مرواریدی است که به گوش آویخته. روسری به حالت شرقی، با رنگ مایه های گوناگون آبی و دستمال زردی که میان سر گره خورده و تا سر شانه آویخته است؛ چیزی رازآمیز را به این پرده افزوده است. چهره، انگار از درون تاریکی پس زمینه بیرون زده است و به گونه ی جلوه ای است متعلق به همه ی زمان ها​
استفاده ی بی محابا از رنگ مایه های آبی در روسری بر صراحت و روشنی چهره تاکید گذاشته است.
شگفت انگیز این جاست که ورمیر با همه ی نهایت دقت در استفاده از رنگ و قلم مو، در این جا با آزادی و شجاعت عمل کرده و در مقایسه با کارهای پیشین و کار هم عصران، از شکل سنتی فاصله گرفته است. این روش کار به او امکان می داد تا شکل های نوتری بیافریند و سایه روشن ها و سطوح را قوی تر نشان بدهد. این یکی از مهم ترین جنبه های کار ورمیر است که به رغم وفاداری به کلاسی سیسم خاص خودش، گامی بس بلند به پیش برداشته است.پرده نقاشی دختر با گوش وار مروارید بسیار دست به دست گشته تا در سال 1906 به موزه ی ماوریتزهاوس دن هاخ سپرده شود.
این پرده که بهای آن 40000 فلورن (در آن تاریخ) ارزش گزاری شده بود:happy:​
 

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
اثر اول
زن جوان در گوشه ی اتاقی تقریبن خالی و خلوت ایستاده و دارد از کوزه گلی، شیر در کاسه ی گلی می ریزد. با نگاه دقیق دارد شیر را اندازه می گیرد. دست های قوی ش، کوزه ی شیر را نگه داشته اند. نور روز که از پنجره می تابد، کلاه سپید، پیشانی گرد و بلند را روشن کرده و تاخوردگی آستین ها را واقعی جلوه می دهد. موضوع ساده است، اما دختر شیر دوش در سده ی هفدهم جنبه ی قوی دیگری هم دارد. کار او روزمره اما مهم است. او با دادن شیر و نان دیگران را تغذیه می کند.
دختر شیردوش چهارمین یا پنجمین نقاشی از ژانر خاص ورمیر است. این نقاشی ها نشان می دهند که ورمیر در سال های پیش از 1660 به جست و جوی فضای خلوت و صمیمی بود تا رابطه ی موجود انسانی با فضا و محیط او را نشان دهد​
اثر دوم
در این نگاره، صحنه ای از اغواگری به دقت ثبت شده است. زنی زیبا در پیراهن سرخ ابریشمین و جام شراب سفید در دست که تازه از مرد، با ادب ِ اشراف زادگان دریافت کرده است. صورت را سوی بیننده گردانده و از خنده ش پیداست که نه از گرفتن جام شراب بدش آمده و از نگاه ِ خواهان مرد. خنده ش چنان گشاده است که پاره ای از مفسران باور دارند اندکی مست است و آماده ی پذیرش خواسته ی مرد. در انتهای صحنه مرد جوانی سر به دست تکیه داده و چرت می زند.
این پرده ی ورمیر از ژانر فضای خانگی است که در میانه ی سده ی هفدهم خواهان بسیار داشت. در این ژانر اخلاق و عادات معمول و به خصوص عشق و فریب نشان داده می شود​
اثرسوم
راز ِ ترکیب بندی های خوب اندیشیده شده ی ورمیر را همیشه نمی توان گشود. جای گذاری ظریف فیگور در فضا و حس استثنایی ش در رابطه ی اشیاء را تنها با سلطه ی او به ژرف نمایی نمی توان توضیح داد. گفته اند – یا ادعا شده است- که او با خط کش و گونیا کار می کرده است یا روش خاصی برای ایجاد تناسب در درون پرده به کار می برده است. هر چه باشد؛ موفقیت او در حس ِ یگانه ی او برای نظم به مثابه ی ابزار بیان ِ احساس پنهان است.
این نگاره نمونه ی خوبی است. ورمیر در این پرده، بیش از پرده های دیگر موفق شده است تا کنتراست موثر میان ِ جای گذاری اشیاء و قدرت بیان ایجاد کند. موضوع ساده است: زن جوانی در روپوش آبی رنگ ایستاده و در خلوت اتاق اش دارد نامه می خواند. در ظاهر بی حرکت ایستاده، اما سکون ِ او تنها ظاهر ِ ماجراست. ترکیب بندی پرده پر از هیجانی نهفته است.

ورمیر، زن را درست در مرکز پرده جای داده است. میان ِ صندلی و میز پیش زمینه. اشیای دیگر در پس زمینه به پرده ژرفا می دهند و موقعیت زن را در فضا به تر به نمایش می گذارند​
اثر چهارم
توان ِ شاعرانه ی ورمیر، در هماهنگی کارها و ظرافت کاربرد نظم در نگاره هاش است. پرده هایی از زندگی روزمره، اما در شکل ایده آل، خوب اندیشیده، با تعادل و استیل تا هر چیزی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

صندلی ها، میزها، دیوارها، نقشه ها و پنجره ها در اتاق های ورمیر با نظم از پیش اندیشیده قرار گرفته اند. جای اشیاء اتفاقی نیست. همان گونه که شکل، جنس و رنگ شان در هماهنگی کامل با فیگور اصلی هستند. نور عامل خیره کننده ای است. ورمیر حس قوی برای شکل اشیاء داشت. با استادی از جنس رنگ برای آفریدن فضا استفاده می کرد. شعر ِ تصویری ِ ورمیر به شکل قوی در زن با تنگ آب حضور دارد. زن در حرکتی ساکن برابر دریچه ی بازکرده با دست راست ایستاده و تنگ آبی به دست چپ دارد. با حرکتی گشاده می گذارد تا نور سرد روز به درون بتابد. حالت اش آرام است. این آرامش با شکل های هندسی قوی محیط زن برجسته تر می شود. شفافیت فضای آرام در این جا آن قدر مسلط است که شرح صحنه آسان نیست. اشیاء نیز کمکی نمی کنند​
اثر پنجم
ورمیر چشم انداز شهرش را از زاویه ی جنوب و از آن سوی کانال اسخی (Schie) کشیده است. این کانال راه های آبی روتردام، اسخیدام و بندر دلفت را به هم وصل می کند. ابرهای تیره بر پیش زمینه و دو سوی کانال، سایه انداخته اند. در چشم انداز دیوارها، دو دروازه ی شهر را به روشنی می توان دید: یکی دروازه ی اسخیدام و دیگری دروازه ی روتردام با برج ِ دوگانه. در پشت ِ آن مرکز شهر قرار دارد. بام های سفالی خانه های کنار کانال و برج کلیسای نو زیر نور آفتاب می درخشند.​

چشم انداز دلفت از زمره ی نگاره های سنت مکان نگاری (نقشه نگاری ِ جغرافیایی) در جمهوری سرزمین های پایین دست (جمهوری ندرلند) است. چنین مکان نگاری هایی اغلب و بدون استثناء چشم انداز گسترده ی شهر را از آن سوی رودخانه یا کانال ِ شهر رسم می کند و جزیی از هنر نقاشی مکان نگارانه به شمار می آیند

گزارشي از روشنك بيگناه​
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    28.5 KB · نمایش ها: 10
  • 2.jpg
    2.jpg
    28.7 KB · نمایش ها: 9
  • 3.jpg
    3.jpg
    20.6 KB · نمایش ها: 7
  • 4.jpg
    4.jpg
    30.2 KB · نمایش ها: 11
  • 5.jpg
    5.jpg
    25 KB · نمایش ها: 11

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
«روبنس» نقاش فلمنگی قرن هفدهم بوده و یکی از چهره‌های شاخص هنر «باروک» به حساب می‌‌آمده. بیشتر به خاطر منظره‌ها و پرتره‌ها و نقاشی‌های تاریخی افسانه‌ای و تمثیلی معروف بوده. یکی از آثارش به نام «کشتار بی‌گناهان» در حراجی «ساتبی» سال ۲۰۰۲ نزدیک به پنجاه میلیون پوند فروش رفته است. «کشتار بی‌گناهان»؛ «ابراهیم و ملکی صدق» و «سه زیبا» از معروف‌ترین نقاشی‌هایش بوده.
از نقاشی‌های «روبنس» خوشم آمده، هر چند اگر قرار باشد یکی از نقاشان «باروک» را انتخاب کنم، می‌روم سراغ «یان ورمیر». تنوع رنگ و پرداخت خوب بدن آدم‌ها در نقاشی‌هایش نظرم را جلب کرده. برایم جالب است که انگار پاک و زیبا بودن بدن را در عریانی می‌دیده و بیشتر سوژه‌هایش برهنه‌اند. نسبت به دیگر نقاشان «باروک» تمثیلی‌تر کار کرده و تابلوهایش شفافیت خاصی دارد. به کشیدن کودکان برهنه هم علاقه داشته.
اون شاهكار هايي كه نوشتم تصاويرش و دارم اما به خاطر مشگلاتي شرعي نميتونم بزارم اما از ديگر آثار زيباي روبنس اينجا تصاويري قرار ميدم
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    34 KB · نمایش ها: 11
  • 2.jpg
    2.jpg
    40.1 KB · نمایش ها: 12
  • 3.jpg
    3.jpg
    43.7 KB · نمایش ها: 9
  • 4.jpg
    4.jpg
    32.2 KB · نمایش ها: 9
  • 5.jpg
    5.jpg
    35.4 KB · نمایش ها: 10

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
ديگر آثار روبنس
 

فایل های ضمیمه

  • 6.jpg
    6.jpg
    34.4 KB · نمایش ها: 8
  • 7.jpg
    7.jpg
    47.7 KB · نمایش ها: 7
  • 8.jpg
    8.jpg
    26.9 KB · نمایش ها: 8
  • 9.jpg
    9.jpg
    40.4 KB · نمایش ها: 7
  • 10.jpg
    10.jpg
    31.4 KB · نمایش ها: 6

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
سبك ناتوراليسم ( طبيعت گرايي )
به معنای بازنمایی جهان عینی و مادي ، با احساس گرایی و خوشایند گری و با محوریت طبیعت است.
هنرمندان برجسته : ایوان شیشکین از مطرح ترین هنرمندان این سبک است.​
 

فایل های ضمیمه

  • 2.jpg
    2.jpg
    42.5 KB · نمایش ها: 14
  • 1.jpg
    1.jpg
    40.2 KB · نمایش ها: 14
  • 3.jpg
    3.jpg
    46.6 KB · نمایش ها: 15
  • 4.jpg
    4.jpg
    48.4 KB · نمایش ها: 16
  • 5.jpg
    5.jpg
    28.4 KB · نمایش ها: 14

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
ديگر آثار شيشكين
 

فایل های ضمیمه

  • 6.jpg
    6.jpg
    27.8 KB · نمایش ها: 14
  • 7.jpg
    7.jpg
    32.2 KB · نمایش ها: 15
  • 8.jpg
    8.jpg
    18.2 KB · نمایش ها: 14
  • 9.jpg
    9.jpg
    40.7 KB · نمایش ها: 16
  • 10.jpg
    10.jpg
    45.4 KB · نمایش ها: 15

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
رئالیسم یا واقع گرایی، شیوه ای است که در آن هنرمند باید در نمایش طبیعت( طبیعت بدونِ انسان و با انسان) از هرگونه "احساساتی گری" خودداری کند. اما منظور ما از رئالیسم، در اینجا شیوه ی هنری ای است که از حوالی سال 1840 به بعد در اروپا و دیگر نقاط جهان متداول شد.مدت زیادی از میانه ی قرن نوزدهم نگذشته بود که شارل بودلر شاعر و هنرشناس فرانسوی، در سال 1846 نقاشیهایی را می ستود که بتواند"خاصیت قهرمانی زندگی معاصر" را به وصف درآورد. در آن زمان تنها یک نقاش وجود داشت که برآوردن این "نیازمندی" را اساس ایمان هنری خود قرار دهد. و او کسی نبود جز گوستاوکوربه که در بخش قبل از او نام برده شد. کوربه که به پرورش روستایی خود می بالید و در سیاست از سوسیالیست ها طرفداری می کرد، هنر خود را در سالهای میان 50-1840 به شیوه ی نوباروک رمانتیک آغاز کرد، لیکن در سال 1848 در زیر فشار طغیانهای انقلابی که سراسر اروپا را فرا گرفته بود، کوربه به این عقیده در آمد: تاکیدی که مکتب رومانتیسم بر اهمیت احساس و تخیل می گذاشت صرفا دستاویزی بود برای فرار از واقعیتهای زمان و او اعتقاد به این امر پیدا کرد که هنرمند نباید تنها به تجربه ی شخصی و بی واسطه ی خود تکیه کند و می گفت: من نمی توانم فرشته ای را تصویر کنم، زیرا هرگز آن را به چشم ندیده ام!
هنگامی که کوربه پرده ی "سنگ شکنان" را به معرض نمایش گذاشت، نخستین اثری بود که واقعگرایی برنامه ریزی شده ی او را به طور کامل در بر داشت.
163fs413238.jpg

وی دو مرد را که بر جاده ای کار می کردند دیده بود و آنها را سرمشق نقاشی اش قرار داده بود.
کوربه آنها را به اندازه ی طبیعی، با هیکلی جسیم و حالتی کاملا عادی، بدون هیچ گونه نشانی از بارقه ی رنج یا حساسیت بارز نقاشی کرد
 

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
اثر اول و دوم وسوم از ادوارد مانه
اثر چهارم وپنجم از انوره دوميه که در طی حکومت ناپلئون سوم برای نشریات انتقادی- فکاهی کاریکاتور تهیه می کرد. دومیه در کارهایش از هرگونه آب و تاب دادن موضوع خودداری می کرد و واقعیات اجتماعی هرچند تلخ و وحشیانه را به تصویر می کشید.
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    24 KB · نمایش ها: 10
  • 2.jpg
    2.jpg
    37.4 KB · نمایش ها: 10
  • 3.jpg
    3.jpg
    42.8 KB · نمایش ها: 10
  • 4.jpg
    4.jpg
    26.8 KB · نمایش ها: 11
  • 5.jpg
    5.jpg
    37.7 KB · نمایش ها: 10

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
چند كار خوب از اين هنرمند اسپانيايي سبك رئاليسم ببينيم
براي آگاهي از بيوگرافي گويا اينجا كليك كنيد
 

فایل های ضمیمه

  • 6.jpg
    6.jpg
    40.8 KB · نمایش ها: 16
  • 7.jpg
    7.jpg
    23.5 KB · نمایش ها: 16
  • 8.jpg
    8.jpg
    34.4 KB · نمایش ها: 15
  • 9.jpg
    9.jpg
    48.2 KB · نمایش ها: 13
  • 10.jpg
    10.jpg
    25.9 KB · نمایش ها: 15

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
Art Nouveauعبارت فرانسوی است که هنر نوین ترجمه میشود. این جنبش برای شیوه تزیینی و ساختار های طبیعی اش توصیف شده است و از سالهای 1880 تا 1910 یکی از جنبش های محبوب و جنبش بین المللی هنر بود.
تمام ساختار های هنر، معماری، مبل، زیورات،شیشه آلات، و تصویر را در بر میگرفت.
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مثال های خوب Art Nouveau ورودی مترو های پاریس، آثار شیشه ای امیل گالی و لویس کامفرت تیفانی در ایالات متحده یا پوستر های آلفونس موچا استند.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]نمونه اي از آثار موچا كه بسيار بسيار زيبا وتاثير گذار هست . [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT]
 

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
در دو پست بهترين هاي موچا رو ميزارم لذت ببريد:happy:
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    75.2 KB · نمایش ها: 16
  • 2.jpg
    2.jpg
    76.3 KB · نمایش ها: 13
  • 4.jpg
    4.jpg
    59.5 KB · نمایش ها: 11
  • 5.jpg
    5.jpg
    74.4 KB · نمایش ها: 12
  • 7.jpg
    7.jpg
    65.8 KB · نمایش ها: 13

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
ادامه آثار بسيار زيباي موچا
 

فایل های ضمیمه

  • 8.jpg
    8.jpg
    52 KB · نمایش ها: 13
  • 9.jpg
    9.jpg
    48.2 KB · نمایش ها: 10
  • 10.jpg
    10.jpg
    78 KB · نمایش ها: 11
  • 11.jpg
    11.jpg
    62.2 KB · نمایش ها: 8
  • 12.jpg
    12.jpg
    102.9 KB · نمایش ها: 10

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
یکی ديگر از نقاشان مشهور این جنبش گستاو کلیمت است. این جنبش شاید برای قیمت بالای محصولاتش در جنگ جهانی دوم پا برجا نماند. با وجود ریشه های فلسفی در صنعت های دستی، این جنبش محصولات توده ای نبود.
اينم چند نمونه از آثارش
 

فایل های ضمیمه

  • 1.jpg
    1.jpg
    111 KB · نمایش ها: 13
  • 2.jpg
    2.jpg
    50.6 KB · نمایش ها: 9
  • 3.jpg
    3.jpg
    117.1 KB · نمایش ها: 13
  • 4.jpg
    4.jpg
    54.5 KB · نمایش ها: 10
  • 5.jpg
    5.jpg
    84.4 KB · نمایش ها: 10

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
خب اميدوارم عكس ها و مطالبي كه ميزارم خوب باشه;) خواهش ميكنم اگه بده لااقل بگيد تا من فرمش وعوض كنم :eek: ميدونم به پاي مطالب علي واحسان عزيز نميرسه ...
به همين دليل ميگم اگه كمبودي هست بهم بگيد تا جبرانش كنم :blush:همينطوري هي پست ميزنم وميرم جلو ميخوام مفيد و باارزش باشه :f34r:
 

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
رافائل سانتسيو نقاش ایتالیایی و معمار دوره رنسانس به خاطر تابلوهای حضرت مریم و ترکیب‌های نقاشی بزرگ مقایس در اتاق‌های واتیکان معروف است.
دو تا شاهكار نقاشي با آبرنگ داره كه خيلي خيلي معروفه با نام هاي دیسپیوتا(Disputa) ومدرسه آتن‌هاThe School of Athens)
هستند دیسپیوتا نشان‌دهنده رویایی الهی از خدا و پیامبران و فرستاده شدگانش در بالای جمعی از نمایندگان در زمان حال و گذشته است که پیروزی کلیسا را در برابر پیروزی حقیقت قرار می‌دهد.مدرسه آتن‌ها مجموعه‌ای از دانش دنیوی یا فلسفه است که نمایش‌گر افلاطون و ارسطو است که توسط فلاسفه گذشته و حال در یک محیط معماری شد و مجلل احاطه شده‌اند که پیوستگی تفکر افلاطونی را در طول تاریخ نشان می‌دهد. مدرسه آتن‌ها شاید معروف‌ترین نقاشی آبرنگ رافائل باشد که یکی از بزرگ‌ترین آثار هنری در دوره رنسانس محسوب می‌شود .
براي خواندن بيوگرافي رافائل اينجا كليك كنيد.
مدرسه آتن ها

ديسپيوتا

البته خيلي گشتم تصاويري خوب از دو اثر ديگه اش با نام هاي گالاتیا در فارنسینا (Famesina) وTransfiguration) بزارم اما چيزي پيدا نكردم درباره اين دو اثر بايد بگم /:
(Famesina) در رم اثری از اوست که شاید موفق‌ترین یادگار دوره زندگی معنوی دوران باستان باشد آخرین شاهکار رافائل، تبدیل صورت (Transfiguration) است که تصویر یک محراب بزرگ است که با مرگش ناتمام باقی ماند و توسط دستیارش جولیو رمانو (Givilio Romano) کامل شد و در حال حاضر در موزه واتیکان وجود دارد
 

*Aram*

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2005
نوشته‌ها
333
لایک‌ها
114
محل سکونت
Tehran
چند تا ازآثار معروف رافائل و ببينيم
 

فایل های ضمیمه

  • 8.jpg
    8.jpg
    42.8 KB · نمایش ها: 9
  • 9.jpg
    9.jpg
    61 KB · نمایش ها: 10
  • 10.jpg
    10.jpg
    55.3 KB · نمایش ها: 9
  • 11.jpg
    11.jpg
    39.1 KB · نمایش ها: 9
  • 12.jpg
    12.jpg
    31.5 KB · نمایش ها: 9

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
خب اميدوارم عكس ها و مطالبي كه ميزارم خوب باشه;) خواهش ميكنم اگه بده لااقل بگيد تا من فرمش وعوض كنم :eek: ميدونم به پاي مطالب علي واحسان عزيز نميرسه ...
به همين دليل ميگم اگه كمبودي هست بهم بگيد تا جبرانش كنم :blush:همينطوري هي پست ميزنم وميرم جلو ميخوام مفيد و باارزش باشه :f34r:

بسيار ممنونم دوست عزيز!
كارت و پستهات بسيار خوب هستند به همين خاطر سعي ميكنم بيشتر بخونم و ببينم!
تا ياد بگيرم و لذت ببرم تا پست بزنم!

به هر حال بسيار متشكر

موفق باشيد!
 

seymour

مدیر بازنشسته
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
6,209
لایک‌ها
84
محل سکونت
Tehran
یه مقدار گوتیک هم بذارید و .. باروک بیشتر ...
painting.gif
 
بالا