• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

خبرهای مرتبط با دانشگاهها و آموزش عالی

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
60درصد واحدهاي درسي دانشگاه علمي كاربردي عملي است


خبرگزاري فارس: رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي گفت: 60 درصد از واحدهاي درسي هر رشته در دانشگاه جامع علمي كاربردي به طور عملي و 40درصد آن به صورت تئوري ارائه مي‌شود.
A0567415.jpg


حسين بلندي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس با بيان اين‌كه رويكرد دانشگاه جامع علمي كاربردي از نيمه دوم سال 1384 در جهت تحقق اهداف مورد توجه **** علمي كاربردي تغيير كرده است،‌ افزود: مدرسان علمي كاربردي عالمان عامل هستند.
وي با بيان اين‌كه تعداد كتب چاپ شده و در دست چاپ دانشگاه جامع علمي كاربردي در مجموع هزار و 566 عنوان كتاب است، گفت: مراكز علمي كاربردي مراكزي تخصصي هستند كه با توجه به تعريف دوره‌هاي تخصصي، از تجهيزات ويژه‌اي برخوردارند.
وي گفت: در دانشگاه جامع علمي كاربردي به اشتغال دانش آموختگان علمي كاربردي نگاه ويژه‌اي وجود دارد به اين صورت كه با تشكيل انجمن‌هاي علمي دانشجويي، پس از تعريف و تصويب پروژه‌هاي اشتغال‌زايي، امكان ارائه وام اشتغال به دانشجويان وجود دارد.
وي اظهار داشت: در واقع دانشگاه جامع علمي كاربردي، نيروهاي مورد نياز بازار كار را خارج از بدنه دولت براي خدمت در دولت، تربيت مي‌كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تعهدات پذيرفته‌شدگان سهميه‌هاي مختلف كنكور اعلام شد


خبرگزاري فارس: معاون سازمان سنجش تعهدات پذيرفته‌شدگان سهميه‌هاي مختلف كنكور 88 را اعلام كرد.
A0469156.jpg


حسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: استفاده‌كنندگان از سهميه مناطق 2 و 3 (براساس ضوابط مربوط به تقسيم‌بندي سهيمه‌ها) علاوه بر تعهدات شرعي و اخلاقي كه به عهده دارند به دليل امتيازاتي كه در پذيرش سهميه‌اي از آن برخوردار شده‌اند، بايد متعهد شوند كه پس از گذراندن دوره تحصيلي در مقطع رشته‌اي كه پذيرفته‌ شده‌اند (براي برادران پس از انجام خدمت وظيفه عمومي) به مدت دو برابر زمان تحصيل در هر يك از نقاط ايران (به تشخصي سازمان‌هاي ذيربط)، نسبت به ايفاي تعهد خود اقدام كنند. مفاد اين تعهد مانع از اجراي آموزش رايگان نيست و تمام پذيرفته‌شدگان بايد تعهد آموزش رايگان را نيز پس از اتمام تعهد فوق انجام دهند.
وي گفت: پس از اعلام نتايج، هر يك از پذيرفته‌شدگان با سهميه‌هاي ثبت‌نامي مناطق 2 يا 3 كه داراي حداقل گزينش آزاد رشته قبولي باشند به ميزان طول مدت دوره تحصيلي، بايد تعهد خدمت بسپارند و اگر فاقد حداقل نمره سهميه آزاد باشند، تعهد خدمت آنها به مدت دو برابر طول مدت تحصيل در مناطقي كه وزارتخانه‌ها يا سازمان‌هاي ذيربط تعيين مي‌كنند، خواهد بود.

* مدت تعهد استفاده‌كنندگان از سهميه‌هاي مناطق 2 و 3 كمتر از 5 سال نيست

معاون سازمان سنجش با تأكيد بر اين‌كه مدت تعهد براي استفاده‌كنندگان از سهميه‌هاي مناطق 2 و 3 در هيچ مورد كمتر از 5 سال نيست، اظهار داشت: ‌مدت تعهد براي استفاده‌كنندگان از سهميه‌هاي مناطق 2 و 3 در هيچ مورد كمتر از 5 سال نيست.
وي گفت: استفاده‌كنندگان از سهميه منطقه يك، خانواده شهدا، جانبازان انقلاب اسلامي، شاهد، رزمندگان و آزادگان (براساس ضوابط مربوط به تقسيم‌بندي سهميه‌ها) علاوه بر تعهدات شرعي و اخلاقي كه به عهده دارند بايد متعهد شوند كه پس از گذراندن دوره تحصيل در مقطع رشته‌اي پذيرفته‌ شده‌اند (براي برادران پس از انجام خدمت وظيفه عمومي) به مدت يك برابر مدت زمان تحصيل خود، تعهد مربوط به استفاده از آموزش رايگان را در مناطقي كه وزارتخانه و سازمان‌هاي ذيربط تعيين مي‌كنند، خدمت كنند.
توكلي ادامه داد: استفاده كنندگان از سهميه مناطق 1، 2 ، 3 و ايثارگران در صورتي كه ظرف يك سال پس از پايان دوره تحصيل (بدون احتساب خدمت وظيفه عمومي براي برادران) از انجام خدمت به نحو فوق استنكاف كنند وزارت ذيربط مجاز و مختار است كه علاوه بر استرداد 2 برابر هزينه‌ سرانه دانشجو در طول مدت تحصيل، از تحويل مدارك تحصيلي تا انجام خدمت مذكور خودداري كنند.

* بورسيه‌ها مؤظفند بر طبق قرارداد منعقد شده يا وزارت متبوع عمل كنند

وي با بيان اين‌كه بورسيه‌هاي نهادها و وزارتخانه‌ها مؤظفند بر طبق قرارداد منعقد شده از طرف سازمان يا وزارت متبوع عمل كنند، گفت: پذيرفته‌شدگان تمام رشته‌هاي تحصيلي ذيربط در تمام سهميه‌هاي مختلف بايد متعهد شوند كه پس از فارغ‌اتحصيل شدن در صورت نياز سازمان‌ها و ادارات دولتي و ارگان‌ها و نهادهاي انقلاب اسلامي و به تشخيص مراجع ذيصلاح در صورت عدم نياز سازمان‌ها و ارگان‌هاي مذكور، در بخش خصوصي به تشخيص و معرفي وزارت كار و امور اجتماعي خدمت كنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نفر پنجم كنكور انساني در گفت‌و‌گو با فارس:
كنكور غول بزرگي نيست


خبرگزاري فارس: نفر پنجم كنكور انساني گفت: داوطلبان كنكور فكر نكنند غول بزرگي است. من خيلي خونسرد بودم و درگير استرس كنكور نشدم. داوطلبان كنكور هم نبايد دچار استرس شوند تا بتوانند به موفقيت برسند.

A0703755.jpg



به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، هميشه براي خيلي از افراد اين سؤال مطرح بوده كه نفرات برتر كنكور چقدر از وقت خود را به درس خواندن اختصاص مي‌دادند و اينكه آيا كنكور خيلي دشوار است يا نه، در همين راستا به سراغ سپهر حسن‌خان‌پور، رتبه پنجم كشوري رشته علوم انساني رفتيم تا با او در اين رابطه صحبت كنيم.مشروح اين گفت‌وگو را بخوانيد.

فارس: از كي درس خواندن براي كنكور را شروع كرديد؟

حسن خان‌پور: من علاقه زيادي به مطالعه دارم، خيلي دوست داشتم كه از ابتداي دوران دبيرستان شروع به درس خواندن براي كنكور ‌كردم اما به دليل درگيري‌هايي كه در المپياد داشتم، از اوايل شهريور سال گذشته به طور جدي درس خواندن براي كنكور را آغاز كردم و با خونسردي كامل به درس خواندن خود ادامه دادم.

فارس: معدل شما چند بود؟

حسن خان‌پور: من در مدرسه علامه حلي درس خواندم و با معدل كتبي نهايي 30/19 در رشته علوم رياضي و معدل پيش‌دانشگاهي 63/19 در رشته علوم انساني، خودم را براي كنكور سراسري آماده كردم.

فارس: چند ساعت در روز درس مي‌خوانديد؟

حسن خان‌پور: خيلي از دوستانم معتقد بودند كه بايد در ابتدا ساعات كمتري درس خواند و با نزديك شدن به كنكور زمان بيشتري را براي درس خواندن اختصاص داد، اما من با اين نظر كاملاً مخالف بودم و از همان ابتدا برنامه ثابتي براي خودم تنظيم كردم و با آن پيش رفتم و به طور ميانگين هفته‌اي 30 ساعت درس مي‌خواندم و خوشبختانه اين روش در مورد درس خواندن جواب داد.

فارس: تفريح هم داشتيد؟

حسن خان‌پور: من فردي خونسرد بودم به همين دليل به تفريح اهميت زيادي مي‌دادم و چون اهل ورزش كردن نيز هستم به ورزش‌هايي مانند پياده‌روي و استخر در اين دوران مي‌پرداختم. همچنين چندين بار نيز به مسافرت رفتم.
‌‌
فارس: آيا از كلاس‌هاي كنكور استفاده كرديد؟

حسن خان‌پور: به كلاس‌هاي كنكور اعتقادي ندارم و به همين دليل اصلاً از اين كلاس‌ها استفاده نكردم و تنها با برنامه‌اي كه مدرسه داشت، پيش مي‌رفتم و با جديت كامل درس مي‌خواندم و از اين كار هيچ وقت احساس خستگي نمي‌كردم.

فارس: آيا در ايام كنكور تست هم مي‌زديد؟

حسن خان‌پور: من با تست اصلا غريبه نبودم و خوشبختانه از همان ابتداي درس خواندن در مدرسه شروع به تست زدن كردم و تا حدي موفقيت خود را در سرعت بالاي تست زدن خود مي‌دانم چون خيلي از داوطلبان در تست زدن مشكل دارند و به همين دليل با وجود خوب درس خواندن نمي‌توانند در كنكور موفق شوند، توصيه مي‌كنم كه با تست زدن غريبه نباشند.

فارس: چه رشته و چه دانشگاهي را براي تحصيل انتخاب مي‌كنيد؟

حسن خان‌پور: با توجه به علاقه‌اي كه به رشته حقوق دارم و به همين علت هم از رشته رياضي به انساني تغيير رشته دادم، تصميم دارم كه اين رشته را در دانشگاه تهران ادامه دهم تا بتوانم به كشور خود خدمت كنم.

فارس: آيا فكر مي‌كرديد اين رتبه را در كنكور سراسري كسب كنيد؟

حسن خان‌پور: در آزمون‌هايي كه از خودم مي‌گرفتم و تخمين مي‌زدم، انتظار همين رتبه را از خودم داشتم و با تلاش خودم و كمك خداوند توانستم رتبه پنجم را كسب كنم.

فارس: تأثير دوستان و هم‌كلاسي‌هايتان در موفقيت شما تا چه حد بوده است؟

حسن خان‌پور: با توجه به روحيه‌ام، ارتباط خوبي با دوستان مدرسه‌ام داشتم و در درس خواندن با هم همكاري مي‌كرديم و دوستان من هم در كنكور رتبه‌هاي 145، 290 و 590 را كسب كردند.

فارس: رمز موفقيت خود را در قبولي كنكور چه مي‌دانيد؟

حسن خان‌پور: اول خدا، دوم خدا و سوم تلاش و پشتكار خودم و نيز كمك پدر و مادرم بزرگ‌ترين كمك به من بود. چون هنگامي كه درس مي‌خواني اگر به خدا توكل كني و از او ياد كني، قطعاً او نيز آن قدر بزرگ است كه جوابت را مي‌دهد، هرچند گناهكار باشي.

فارس: موفقيت‌هاي ديگري هم داشته‌ايد؟

حسن خان‌پور: من در تابستان گذشته تا قبل از شهريور درگير المپياد ادبيات بودم و مدال نقره را در اين المپياد كسب كردم. خوشبختانه توانستم راه موفقيت خود را با شركت در اين المپياد پيدا كنم و همين موضوع همراه با علاقه‌اي كه داشتم باعث شد كه در همان تابستان از رشته رياضي به انساني تغيير رشته بدهم. چون فكر مي‌كردم در اين رشته موفق‌تر هستم.

فارس: نحوه برگزاري كنكور و سيستم آموزشي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

حسن خان‌پور: با نحوه برگزاري كنكور، چه سراسري و چه آزاد به شدت مخالف هستم؛ به اين علت كه اضطراب زيادي را به داوطلبان وارد مي‌كند و همين امر باعث مي‌شود كه داوطلبي كه خيلي هم درس خوانده، دچار استرس شود و تا حدي اين قضيه در نتيجه‌ مورد دلخواه او از كنكور تأثير مي‌گذارد. اما خوشبختانه من درگير اين اضطراب و سردرگمي نبودم، چون خدا با من بود. به عنوان يك داوطلب پيشنهاد مي‌دهم كه به جاي كنكور، از همان سالهاي دبيرستان با برگزاري امتحانات نهايي اولويت‌هايي را براي دانش‌آموزان در نظر بگيرند و از آنها براي وارد شدن به دانشگاه استفاده كنند. از بنياد ملي نخبگان نيز انتظار دارم كه با حمايت كردن افراد نخبه در كشور، بتواند در جهت توسعه علمي كشور گام بردارد.

فارس: چه توصيه‌اي به كنكوري‌هاي سال آينده داريد؟

حسن خان‌پور: توصيه دوستانه‌اي كه مي‌توانم به داوطلبان سال آينده كه با اين مسائل درگير خواهند شد، اين است كه فكر نكنند كنكور غول بزرگي در سر راه دوران مدرسه تا دانشگاه است، بلكه با توكل به خداوند اعتماد به نفس خود را حفظ كنند و بدانند كه با يك برنامه درست و دقيق و نيز با پشتكار زياد قطعاً مي‌توانند اين دوران را پشت سر بگذارند و نتيجه مورد دلخواه خود را به دست آورند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
کنفرانس بین المللی منابع آب در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی منابع آب با رویکرد منطقه ای و معرفی روشهای پیشرفته در اکتشاف منابع آب در روزهای 25 تا 27 مرداد با حضور بیش از 400 پژوهشگر داخلی و 20 محقق خارجی در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فرامرز دولتی - دبیر علمی این همایش ، هدف از برگزاری این کنفرانس را هم اندیشی علمی و فنی در ارائه راه کارهای مناسب استفاده صحیح و بهینه از منابع آب با توجه به مسئله بحرانی بودن آب در سطح بین المللی برشمرد.

وی اضافه کرد: معرفی روشهای پیشرفته در اکتشاف منابع آب، ارائه راه های تصفیه آب های آلوده و پایش منابع آب زیرزمینی، مدیریت آبهای معدنی و جلوگیری از آلودگی آن را از جمله اهداف این همایش است.

دولتی با اشاره به مقالات ارسالی به این کنفرانس بین المللی گفت: از میان 425 مقاله ارسال شده، 30 مقاله از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، نیجریه، هندوستان و ... سایر مقالات از ایران دریافت شد. در نهایت 230 مقاله توسط هیئت داوران پذیرفته شد که در زمان کنفرانس 75 مقاله به صورت سخنرانی و 155 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

وی با اشاره به محققان خارجی که در این کنفرانس حضور می یابند گفت: پروفسور "سینگ" از دانشگاه ناتینگهام انگلستان، پروفسور "بوری" از دانشگاه دل آکوئیلای ایتالیا، پروفسور "لوردو" از دانشگاه اویادو اسپانیا، نماینده ای از سازمان یونسکو و دکتر غلامحسین کرمی از دانشگاه صنعتی شاهرود سخنرانان کلیدی این کنفرانس هستند.

دانشگاه صنعتی شاهرود، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری استان سمنان و شرکت آبیاران گستر قومس برگزار کنندگان اصلی کنفرانس هستند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
تصویب سند توسعه مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تصویب سند توسعه این مرکز در شورای مرکزی خبر داد.

دکتر محمدرضا فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سند توسعه ای مرکز رشد واحدهای فناوری در شورای مرکزی به تصویب رسیده و در انتظار نقشه ها و پلان اصلی این مرکز برای ارائه به هیئت امنای دانشگاه هستیم.

وی اضافه کرد: مرکز رشد دارای ماهیتی مستقل است و حسن آن نزدیکی به دانشگاه و تسهیل شدن زمینه برای فعالیت اعضای هیئت علمی در حوزه فناوری های جدید است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
معاون فن‌آوري وزير علوم:
دفاتر انتقال فن‌آوري و تجاري سازي در 10 دانشگاه كشور تاسيس شد
ارزيابي اختراعات در كشور مسير منسجمي ندارد


معاون فن‌آوري وزير علوم گفت: يکي از زيرساخت‌هاي تجاري‌سازي علم و فن‌آوري شرکت‌هاي دانشگاهي هستند كه هم اکنون 10 دانشگاه اقدام به تاسيس دفاتر انتقال فن‌آوري و تجاري کرده اند.

به گزارش سرويس فن‌آوري ايسنا، عليرضا جهانگيريان كه در سي و هشتمين گردهمايي معاونان پژوهشي و فن‌آوري دانشگاه ها پژوهشگاه ها و پارک هاي علم و فن‌آوري وزارت علوم و تحقيقات در دانشگاه محقق اردبيلي گفت: پيش نويس اساسنامه تجاري سازي آماده شده و هم اکنون در حال نهايي شدن است تا بتواند نقش خود را در دانشگاه ها ايفا کند.

وي ارزيابي اختراعات را يکي از چالش هاي سطح کشور عنوان کرد و گفت: به واسطه خلاء قانوني اين ارزيابي مسيري منسجم را طي نمي‌كند كه براي منسجم شدن آن آئين نامه اي را تهيه کرديم که به زودي ابلاغ خواهد شد.

جهانگيريان از تخصيص بيش از 120 ميليارد ريال از محل رديف متمرکز وزرات علوم جهت حمايت و پشتيباني در حوزه فن‌آوري خبر داد و گفت: اعتباري نيز از طريق بنگاه هاي کوچک اخذ شده و همچنين در ماه گذشته 70 ميليارد تومان از اعتبارات سال گذشته وزارت کار و صندوق مهر رضا در جهت حمايت از پارک‌ها و مراکز رشد اخذ شده که تفکيک استان ها نيز مشخص است.

معاون فن‌آوري وزير علوم به نظارت و ارزيابي در حوزه فن‌آوري اشاره کرد و گفت: توسعه پارک هاي فن‌آوري بعد از اتمام موافقت اصولي گسترش يافت و شاخص ارزيابي اين پارک ها و مراکز رشد تدوين شد و تاکنون تنها يک مجوز پارک و مرکز رشد به علت رکود تحقيقات لغو شده است و در سال گذشته 10 مرکز رشد فن‌آوري مجوز فعاليت گرفته است که اين نشان از افزايش نقش اين مراکز در دانشگاه‌ها دارد.

وي با اعلام اينکه هم اکنون تنها دو استان لرستان و كهكيلويه و بويراحمد فاقد مرکز رشد هستند اظهار داشت: تا پايان سال طبق برنامه پنج ساله چهارم بايستي تمام استان ها داراي اين مرکز باشند و در سال گذشته همچنين موافقت اصولي هفت مورد پارک فن‌آوري صادر شده است.

جهانگيريان تصريح کرد: در زمينه صدور موافقتنامه قطعي نيز شش مرکز تاکنون موفق به اخذ اين موافقت شده اند و در رتبه بندي مرکز رشد نيز شش مرکز در رتبه الف قرار دارد که اردبيل نيز جزو آنهاست.

وي تعداد اختراعات به ثبت رسيده در دو سال گذشته را 245 مورد عنوان کرد و گفت: اعتباراتي که از محل قانون بودجه به پارک ها تخصيص داده شده در سال گذشته رشد خوبي داشته است.

معاون فناوري وزير علوم دانشگاه کارآفرين را نسل سوم دانشگاه ها معرفي کرد و گفت: همه دانشگاه ها بايد به سمت دانشگاه هاي کارآفرين حرکت کنند.

وي، نسل اول دانشگاه ها را دانش محور عنوان کرد و گفت: وظيفه اصلي اين دانشگاه ها تربيت نيروي متخصص بود و تامين مالي آن نيز از طريق دولت انجام مي شد و اکثر دانشگاه ها تا اواخر قرن 18 از اين نوع بودند و نسل دوم دانشگاه ها وطيفه پژوهش در کنار آموزش را برعهده گرفتند که از اوايل قرن 19 شروع به فعاليت کردند.

جهانگيريان اظهار داشت: دانشگاه ها در جامعه امروز با اين افزايش تقاضا بايد از پوسته دوم بيرون آمده وارد پوسته سوم شوند و حرکت به سوي دانشگاه هاي کارآفرين از ضروريات است اين در حالي است که تعدادي از نظريات فلسفي در مقابل اين ايده مخالفت مي کنند اما اين ايده نمي‌تواند به دانشگاه هاي با قدمت زياد لطمه وارد کند.

معاون فن‌آوري وزير علوم تصريح کرد: دانشگاه هاي ما روي سرمايه هاي ميلياردي نشسته اند اما از اين فرصت استفاده نمي کنيم. ايده هاي متفاوتي وجود دارد اما در وصل اين ايده ها به بازار کم توجهي کرده ايم.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
معاون آموزشي دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره):
رشته دكتراي آينده پژوهي و طراحي ساختمان نيروگاه‌هاي هسته‌اي ايجاد شد
تنها 41 دانشجوي دانشگاه غيرايراني است


معاون آموزشي دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) قزوين، با اشاره به ايجاد 9 رشته كارشناسي ارشد و 3 رشته دكتري در اين دانشگاه، گفت: دانشگاه از امسال در رشته‌هاي كارشناسي مهندسي فضاي سبز و دكتراي تاريخ ايران پس از اسلام، آينده پژوهي و طراحي مجموعه‌ها و ساختمانهاي نيروگاه‌هاي هسته‌اي پذيرش دانشجو خواهد داشت.

دكتر سيد محمد حكاك ‌در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در خصوص رشته‌هاي جديد ايجاد شده در اين دانشگاه، بيان كرد: اين دانشگاه در رشته مهندسي فضاي سبز در مقطع كارشناسي و در رشته تاريخ ايران پس از اسلام، شيمي فيزيك و مخابرات در مقطع دكتري پذيرش دانشجو خواهد داشت.

وي افزود: همچنين رشته‌هاي مترجمي زبان عربي، مديريت MBA،‌ فلسفه دين، تاريخ اسلام،‌ آبياري و زه كشي،‌ فراوري مواد معدني، مخابرات، شناسايي و انتخاب مواد و طراحي شهري در مقطع كارشناسي ارشد از مهرماه در اين دانشگاه تدريس خواهد شد.

حكاك در رابطه با ظرفيت دانشجويان در سال 88 ، اظهار كرد: تعداد دانشجويان در مقطع كارشناسي 1010 نفر است كه با سال گذشته، تغيير چنداني نداشته است.

وي با اعلام اينكه ظرفيت دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد به 394 نفر رسيده است، افزود: در دوره دكتري نيز در هر دوره و هر رشته 5 نفر پذيرش مي‌شوند.

وي تصريح كرد: تعداد رشته‌ها با احتساب رشته‌هاي جديد در مقطع كارشناسي 37 رشته، ‌كارشناسي ارشد 43 رشته و دوره دكتري 9 رشته است.

معاون آموزشي دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) تعداد كل دانشجويان در سه مقطع را 7264 نفر دانست و خاطر نشان كرد: اين دانشگاه براي نخستين بار رشته آينده پژوهي و طراحي مجموعه‌ها و ساختمانهاي نيروگاه‌هاي هسته‌اي را در مقطع دكتري ايجاد كرد.

وي با اعلام اينكه در حال حاضر در اين دانشگاه 190 عضو هيات علمي فعاليت مي‌كنند، ‌بيان كرد: همچنين در تمامي رشته‌هاي دكتري، ‌استادان و دانشياران دانشگاه‌هاي ديگر به عنوان اساتيد مدعو تدريس خواهند داشت.

حكاك در خصوص تعداد دانشجويان خارجي اين دانشگاه، اظهار كرد: تعداد دانشجويان خارجي كه در رشته‌هاي اين دانشگاه تحصيل مي‌كنند، ‌در مقطع كارداني 3 نفر و در مقطع كارشناسي 38 نفر هستند و دانشجويان خارجي كه دوره آموزش زبان فارسي را در اين دانشگاه مي‌گذرانند به 259 نفر مي‌رسد.

وي با اشاره به اساسنامه اين دانشگاه، عنوان كرد: طبق اساسنامه دو سوم دانشجويان اين دانشگاه بايد خارجي و با محوريت علوم انساني باشند كه دقيقا اين مسئله اجرا نمي‌شود و بايد در اين رابطه برنامه‌ريزي‌ شود.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه در گذشته قدري اعتقاد به ضرورت دانشگاه بين‌المللي سست شده بود ولي در اين چهار سال شاهد جهش بسيار خوبي بوده‌ايم و اميدواريم با نگاه ويژه‌اي كه دولت فعلي به اين دانشگاه دارد، شاهد رشد سريعتر و تحقق اهداف مندرج در اساسنامه آن باشيم.

حكاك در پايان اظهار كرد: براي اجراي اين اصل بايد دانشگاه‌ها متمركز و دانشجويان خارجي تنها وارد يك دانشگاه بين‌المللي شوند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
وزير بهداشت در بازديد از دانشکده علوم حديث:
تاسيس رشته‌هاي بين رشته‌اي براي ايجاد ارتباط بين سلامت جسم و روح الزاميست


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در حاشيه دوازدهمين کنگره جامعه اسلامي دانشجويان کشور از دانشکده علوم حديث بازديد و از نزديک با فعاليتهاي اين دانشکده آشنا شد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر کامران باقري لنکراني در خصوص تفاهم‌نامه‌ منعقد شده بين دانشگاه علوم پزشكي تهران و دانشكده‌ علوم حديث در ارتباط با علم پزشكي وعلم حديث، گفت: سلامت در مفهوم وسيعش مشتمل بر سلامت روحي، جسمي، معنوي و اجتماعي مي‌باشد كه هر كدام از اين بعد ها با بعد ديگر متفاوت است، بنابراين سلامت از معنويت و موضوعات اجتماعي و موضوعات مرتبط با روح و روان از هم جدا نيستند.

وي اظهار داشت: سلامت جسمي نيز نقش مهمي دارد، يعني همه‌ اين چهار بعد بايد مورد توجه قرار گيرد و از اين جهت توجه به رشته‌هاي بين رشته‌اي كه بتواند اين ارتباط را به صورت مفهومي دنبال كند يكي از اهدافي بوده كه ما در 4سال گذشته در وزارت بهداشت دنبال مي‌كرديم.

لنکراني تصريح کرد: بحث اخلاق پزشكي، تأسيس مراكز متعدد تحقيقاتي در اين زمينه و رشته‌ دانشگاهي مرتبط با اين موضوع از مهمترين اهداف ما مي‌باشد.

وزير بهداشت ادامه داد: با توجه به مباني ديني قوي كه در دين اسلام به ويژه در تشيع وجود دارد، مركز تحقيقات علوم قرآن و حديث و طب دانشگاه علوم پزشكي تهران كه حدود يک سال است از راه‌اندازي آن مي گذرد، اميد است تلاشهاي بسياري طبق آموزه هاي ديني در اين چهار زمينه توليد مفهوم انجام دهند.

وي اظهار داشت: علوم كاربردي در دست ما احتياج به نوعي فراهم آوري و به روز كردن دارد كه اميدوارم در اين مركز چنين امري محيا شود.

وزير بهداشت در خاتمه با اشاره به اهداف امضاي توافق نامه گفت: براي به نتيجه رسيدن اين اهداف، رشته‌ دانشگاهي در مقطع كارشناسي ارشد تعريف شده كه بخش مهمي از دانشجويان به صورت مجازي آموزش مي‌بينند و مي‌توان در اين راستا از اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران استفاده کرد تا بتوانند با اين مباحث آشنا شده و در نگاه تاسيسي اثرگذار باشند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دانشگاه صنعتي اصفهان در رتبه‌بندي جديد وبومتري دانشگاه‌هاي جهان هزار پله صعود كرد

رييس مرکز فناوري اطلاعات دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اينکه دانشگاه صنعتي اصفهان در رتبه‌بندي جديد پايگاههاي اينترنتي جهان (webometrics) در آگوست 2009 هزار پله صعودكرد، گفت: براساس اين رتبه بندي، پايگاه اينترنتي دانشگاه صنعتي اصفهان در بين دانشگاه هاي کشور رتبه چهارم و در بخش آموزشي دانشگاه‌هاي فني و مهندسي كشور مقام اول را كسب كرد.

مسعود رضا هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: يکي از ملاکهاي اين رتبه بندي مراجعه به پايگاه استادان و بخصوص مقالات علمي آنان است که از اين نظر دانشگاه صنعتي اصفهان رتبه 332 را در بين دانشگاههاي دنيا و مقام اول را در بين دانشگاه‌هاي فني و مهندسي کشور به دست آورده است.

در رتبه بندي جهاني webometrics در سال 2009 هيچ دانشگاه ايراني، در برترينهاي آسيايي قرار ندارد و کشورهاي ژاپن، تايوان و کره جنوبي بيشترين امتياز را در رتبه بندي به دست آورده‌اند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نتايج آزمون دستياري دندانپزشكي اعلام شد
رييس مركز سنجش وزارت بهداشت: ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان از 15 شهريور در دانشگاه‌ها آغاز مي‌شود


Multimedia%5Cpics%5C1387%5C4%5Ceducation%5C29.jpg

رييس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از اعلام نتايج نهايي بيست و سومين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي دندانپزشكي خبر داد.

مهندس كي قباد طاهرنژاد، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اعلام نتايج نهايي آزمون پذيرش دستيار تخصصي دندانپزشكي از طريق سايت معاونت آموزشي وزارت بهداشت به نشاني http://sanjeshp.ir ، گفت: يكهزار و‌20 داوطلب در اين آزمون براي انتخاب رشته مجاز شده‌ بودند كه از اين تعداد حدود ‌300 نفر پذيرفته شدند.

وي با بيان اينكه پذيرفته‌شدگان بايد به دانشگاه محل پذيرش براي انجام مراحل ثبت‌نام از 15 شهريور ماه براساس تقويم دانشگاه پذيرفته‌شده مراجعه كنند، اظهار كرد: كليه پذيرفته‌شدگان، بايد با توجه به سهميه پذيرش خود در هنگام ثبت‌نام، اصل مدارك لازم جهت استفاده از سهميه مورد نظر را براساس مندرجات دستورالعمل‌هاي مربوطه، به دانشگاه محل پذيرش ارائه كنند.

طاهرنژاد با اشاره به شروع آموزش پذيرفته‌شدگان از اول مهرماه، تصريح كرد: دانشجويان دندانپزشكي كه با استفاده از مقررات مجاز به شركت و پذيرش در آزمون مذكور بوده‌اند، در صورت عدم فارغ التحصيلي تا تاريخ ثبت‌نام( بر اساس تقويم دانشگاه پذيرفته‌شده) مجاز به ثبت‌نام در دوره دستياري نيستند و قبولي آنها كان لم يكن تلقي مي‌شود.

وي در حين حال تاكيد كرد: عدم ثبت‌نام در موعد مقرر و يا عدم شروع به آموزش در زمان‌هاي مقرر به منزله انصراف قطعي پذيرفته شده محسوب مي‌شود.

گفتني است، بيست و سومين دوره پذيرش دستيار دندانپزشكي روز پنجشنبه ‌10 ارديبهشت با شركت يك هزار و ‌835 داوطلب در ‌100 رشته محل و ‌8 حوزه امتحاني دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اصفهان، بابل، تبريز، تهران، شيراز، كرمان، مشهد و همدان برگزار شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
در جديدترين ارزشيابي اعتبار مدارك دانشگاههاي خارج از كشور؛
75 دانشگاه و مرکز آموزش عالي نروژ تاييد شد


Multimedia%5Cpics%5C1387%5C1%5CEducation%5C23.jpg

در جديدترين ارزشيابي اعتبار مدارک تحصيلي دانشگاههاي خارج از كشور كه توسط اداره كل دانش‌آموختگان وزارت علوم انجام مي‌گيرد حدود 75 دانشگاه و مرکز آموزش عالي كشور نروژ مورد تاييد قرار گرفت.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ 15 دانشگاه و مراکز آموزش عالي مورد تاييد قرارگرفته مربوط به گروه يک (عالي)، 33 دانشگاه و مراکز آموزش عالي مربوط به گروه دو(خوب) و 28 دانشگاه و مرکز آموزش عالي مربوط به گروه سه (متوسط) است كه در مدارک دانشگاه‌هاي گروه سوم لازم است برنامه مصوب دوره تحصيلي نيز ارائه شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مديركل روابط عمومي وزارت علوم:
آيين نامه ستاد بحران با محوريت روابط عمومي در دانشگاهها تدوين مي‌شود
تدوين منشور اخلاقي روابط عمومي‌ها الزامي است

Multimedia%5Cpics%5C1387%5C1%5CEducation%5C385.jpg

چهارمين نشست مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي منطقه 3 کشور در شهركرد برگزار شد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر هاشم داداشپور ، مدير کل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در چهارمين نشست مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي دانشگاهها و مراکز تحقيقاتي منطقه 3 کشور بر ارتقاي جايگاه و کارکرد روابط عمومي دانشگاه‌ها تأکيد کرد.

وي با بيان اينکه روابط عمومي‌ها در دانشگاه پيشنهاد دهنده و در تصميم گيري موثر هستند، گفت: در حال تدوين آئين نامه ستاد بحران در دانشگاهها با محوريت روابط عمومي هستيم.

وي تأکيد کرد از بحران نبايد همواره تلقي منفي داشت و منظور از ستاد بحران ايجاد ساختاري به منظور اقدام جهت پيشگيري و آمادگي در برابر هر اتفاقي است که مي تواند دانشگاه را تحت تأثير قرار دهد که نقش روابط عمومي در اين ستاد اطلاع رساني و امور ارتباطي است.

مدير کل روابط عمومي وزارت علوم، بر لزوم ارتقاي جايگاه و کارکرد روابط عموميها با اولويتهاي عملکرد بر مبناي برنامه‌ريزي و ايجاد مکانيزم نظارتي و همچنين افکار سنجي در روابط عمومي تأکيد کرد و لازمه آن را عمل مبتني بر علم دانست.

دکتر داداش پور ابراز اميدواري کرد تا يک سال آينده سرودي براي معرفي روابط عموميهاي وزارت علوم طراحي و تدوين شود که معرف و القا کننده سمت و سو و زمينه عملکرد روابط عمومي‌هاي وزارت علوم باشد.

وي همچنين بر لزوم تدوين منشور اخلاقي روابط عمومي‌هاي وزارت علوم به عنوان محور حرکت روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي و همچنين تدوين آئين‌نامه مشترک نحوه عملکرد روابط عمومي‌ها در بخشهاي مختلف تأکيد کرد.

رييس دانشگاه شهرکرد:

روابط عمومي بايد بتواند برآيند نتايج حاصل از تصميمات را به مديران ارائه كند

همچنين دکتر اسماعيل اسدي رييس دانشگاه شهرکرد، در اين نشست از روابط عمومي به منظور عنوان آيينه تمام نما و نياز بنيادين هر سازمان ياد کرد که موجب افزايش همبستگي در مجموعه‌ها مي‌شود.

وي با اشاره به نقش و عملکرد روابط عمومي در دانشگاهها، از روابط عمومي به عنوان نياز بنيادين سازمانها ياد کرد و گفت: با وجود تکثر کار و همچنين وجود ساختارهاي گوناگون در دانشگاه‌ها ، روابط عمومي مي‌تواند با ايجاد ارتباط صحيح بين اجزاي اين ساختار نقش مهمي جهت رسيدن به اهداف مجموعه ايفا کند.

دکتر اسدي همچنين تأکيد کرد روابط عمومي مي تواند در نقش مشاور مديران موجب بالارفتن راندمان و بهره وري شود و با طراحي و برقراري ارتباط موثر با مخاطبان، ضمن کشف نقاط ضعف و قوت، رضايتمندي از سازمان را بالا ببرد.

وي در ادامه بر رفع خلع **** تشکيلاتي و ساختار روابط عمومي تأکيد کرد و گفت: روابط عمومي به عنوان آيينه تمام نماي سيستم بايد بتواند برآيند نتايج حاصل از تصميمات را به مديران ارائه كند.

دکتر اسدي از روابط عمومي به عنوان يک هنر نام برد که با استفاده از اين هنر روابط عمومي‌ها مي‌توانند ضمن نقادي و تحليل عملکرد و نتايج حاصل از تصميمات، به عنوان حلقه واسط بخشهاي مختلف دانشگاه عمل کرده و موجب افزايش همبستگي در مجموعه شوند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
آزمون كتبي گواهينامه و دانشنامه تخصصي وزارت بهداشت برگزار شد
دبير شوراي آموزش پزشكي: نتايج نهايي آزمون دوشنبه اعلام مي‌شود


دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت، با اشاره به برگزاري بيست‌وهشتمين دوره آزمون گواهينامه و پنجاه‌وششمين دوره آزمون دانشنامه رشته‌هاي تخصصي باليني با حضور 2 هزار و 202 داوطلب در روز چهارشنبه 21 مردادماه در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، گفت: نتايج آزمون كتبي روز جمعه 23 مرداد ماه در محل برگزاري آزمون اعلام مي‌شود.

دكتر محمدعلي محققي، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برگزاري آزمون شفاهي، اظهار كرد: برگزاري آزمون شفاهي بر اساس جدول زمانبندي از فردا شنبه آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به تركيب جنسيتي شركت كنندگان آزمون، گفت: 65 درصد داوطلبان معادل هزار و433 نفر داوطلب مرد و 769 نفر معادل 35 درصد داوطلب خانم هستند.

وي با بيان اينكه آزمون رشته داخلي با 307 شركت كننده بيشترين داوطلب را در ميان رشته‌هاي آزمون دارد، اظهار كرد: پس از آن به ترتيب آزمون رشته‌هاي زنان با 218 داوطلب، جراحي عمومي با 202 داوطلب،‌ كودكان با 198 داوطلب، بيهوشي عمومي با 177 داوطلب و ‌راديولوژي با 129 داوطلب برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري آزمون گواهينامه و دانشنامه در 25 رشته تخصصي، تصريح كرد: كمترين داوطلب را رشته تخصصي طب كار با 9 داوطلب داشته است.

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت در خاتمه از اعلام نتايج نهايي آزمون در روز دوشنبه 26 مرداد خبر داد و افزود: تجليل از نفرات برگزيده آزمون و مراسم اختتاميه روز 29 مرداد در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار مي شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي:
ثبات مديريتي در دانشگاه‌ها ضروري و به نفع كشور است
جشنواره سالانه روساي برتر و برگزيده دانشگاه‌ها برگزار شود



Multimedia%5Cpics%5C1388%5C5%5CScience%5C44.JPG


دبيرشوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر ضرورت ثبات مديريتي در دانشگاه‌ها و با بيان اينكه ثبات مديريتي در دانشگاه‌ها به نفع كشور است، در اين راستا برگزاري جشنواره سالانه روساي برتر و برگزيده دانشگاه‌ها را پيشنهاد كرد.
دكتر محمدرضا مخبر دزفولي، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد:‌ تغييرات در روساي برخي از دانشگاه‌ها هميشه وجود داشته است و غيرطبيعي نيست، اما بايد توجه داشت كه هرچه در انتخاب مديريت‌هاي دانشگاهي به سمت بهترين‌ها برويم، ثبات مديريتي در دانشگاه‌ها بيشترخواهد شد، كما اينكه مشاهده شده است كه مديران توانا، توفيقات بسيار خوبي را در طول دوره فعاليت خود در دانشگاه داشته‌اند.
وي افزود: هرچه دانشگاه‌ها به سمتي روند كه مديرانشان در عين برجستگي علمي و توانمندي علمي، داراي توان مديريتي كافي براي اداره دانشگاهشان باشند و بتوانند محيط علمي را به گونه‌اي سازماندهي كنند كه همگان امكان رشد و پيشرفت را پيدا كنند، مطلوبتراست.
وي تصريح كرد: در اين راستا شورا هميشه به دنبال اين بوده‌ است كه مديران شايسته و توانمند توسط وزرا انتخاب شوند و هميشه توصيه كرده‌ايم كه افرادي رياست يك دانشگاه را بر عهده گيرند كه از نظر علمي،‌ فرهنگي و مديريتي مناسب باشند تا يك محيط آرامش بخش، توام با پاكيزگي و نشاط فرهنگي در دانشگاه‌ها ايجاد شود، چرا كه پيشرفت دانشگاه‌ها با داشتن مديران لايق، داراي صعه صدر و بلند نظر و با برنامه شكل مي‌گيرد.
جشنواره روساي برتر و برگزيده دانشگاه‌ها برگزار شود
به گفته وي، مديران دانشگاهي از زحمت كش‌ترين بخش‌هاي دانشگاهي هستند كه در صحنه بوده و به همراه اعضاي هيات رييسه دانشگاه سازماندهي بخش‌هاي مختلف را برعهده دارند اما متاسفانه گاهي اوقات قدر آنها به خوبي ديده نمي‌شود.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خاتمه با بيان اينكه دانشگاه‌ها گروه‌هاي مرجع قابل توجهي هستند و روساي دانشگاه‌ها بيشترين بار آموزش عالي را به دوش مي‌كشند، به ضرورت قدرداني از زحمات روساي دانشگاه‌ها اشاره و اظهاركرد: دراين رابطه پيشنهاد مي‌شود كه جشنواره روساي برتر و برگزيده دانشگاه‌ها به طور سالانه در كشور برگزار شود تا طي آن روساي شايسته و برجسته به جامعه معرفي و مورد تقدير قرار گيرند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته تبلیغات


دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اولین بار در ایران بدون برگزاری کنکور در رشته تبلیغات دانشجو می پذیرد.

به گزارش مهر، همزمان با آغاز ثبت نام دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی واحد 41 این دانشگاه مجاز به ثبت نام افراد علاقمند برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی رشته تبلیغات شد. ضمن آنکه امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته نیز فراهم است.

این رشته به غیر از تهران در واحدهای رجایی شهر کرج و اصفهان دانشگاه جامع علمی - کاربردی نیز ارائه می شود و افراد علاقمند می توانند در این واحدها نیز ثبت نام کنند.
واحد 41 دانشگاه جامع علمی - کاربردی در تهران، خیابان شهریار جنب پارک دانشجو قرار دارد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دانشگاه یاسوج قربانی تعلل مسئولان در تهیه زمین مسکن مهر

یاسوج - خبرگزاری مهر: مسئولان اجرای مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه یاسوج را قربانی تعلل خود در تهیه زمین مسکن مهر در یاسوج کردند. به گزارش خبرنگار مهر در یاسوج، در حالیکه بیش از سه سال از اجرای طرح مسکن مهر در کشور می گذرد مسئولان این استان با تغییر کاربری زمینهای آموزش عالی به مسکونی، تاخیر سه ساله خود در تهیه زمین و اجرای این طرح را با بی تدبیری و بی مهری به دانشگاه یاسوج جبران کردند.
پس از دو بار تصمیم به تهیه زمین برای مسکن مهر شهر یاسوج در مناطق "تل خسرو" و اطراف کارخانه قند یاسوج و لغو این تصمیم پس از مدت کوتاهی، بالاخره امسال قرعه به نام 33 هکتار زمین اطراف دانشگاه یاسوج زده شد و زمینهایی که باید با مساعدت مسئولان استانی و وزارت علوم به دانشگاه یاسوج واگذار می شد به حکم کمیسون ماده پنج تغییر کاربری یافت و در اختیار مسکن مهر قرار گرفت تا رویای توسعه دانشگاه یاسوج بر باد رود.
در تغییر کاربری به جایگاه دانشگاه توجهی نشده است
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: تغییر کاربری آموزش عالی زمینهای اطراف دانشگاه یاسوج به معنای از دست رفتن توسعه این دانشگاه به عنوان مادر دانشگاههای استان است.
دکتر اردوان ارژنگ در گفتگو با مهر ضمن انتقاد از این تصمیم مسئولان استان، افزود: این زمینها چندین سال است که کاربری آموزش عالی دارند و با تغییر کاربری آنها دانشگاه یاسوج کاملا محصور می شود و هیچگونه فضای رشدی ندارد.
وی با بیان اینکه در این تصمیم جایگاه ارزشمند آموزش عالی و دانشگاه مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار داشت: ما هم دوست داریم مشکل مسکن مهر حل شود اما ساخت مسکن مهر در اطراف دانشگاه باعث محدود شدن هرچه بیشتر این دانشگاه می شود.
ارژنگ تصریح کرد: دانشگاه یاسوج جای دیگری نمی تواند توسعه یابد اما مسکن مهر می توانست هر جای دیگری باشد زیرا توسعه دانشگاه در جایی غیر از کنار دانشگاه هزینه های هنگفتی را به دانشگاه تحمیل می کند.
مصوبه دولت در خصوص واگذاری زمین به دانشگاه یاسوج اجرا نشده است
ارژنگ یادآور شد: در سفر دوم هیئت دولت به این استان در بند 14 مصوبات مربوط به جهاد کشاورزی استان مقرر شد که این سازمان زمین مورد نیاز تحقیقات و آموزش دانشگاه یاسوج را تامین کند اما به رغم مکاتبات فراوان هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.
وی بیان کرد: برخی از دانشگاههای کشور 600 تا 700هکتار زمین مسطح دارند اما وضعیت توپوگرافی این دانشگاه به صورتی است که در میان کوه و صخره قرار دارد و بخش عظیمی از هزینه های این دانشگاه که می تواند صرف آموزش و رفاه دانشجویان شود، صرف خاکبرداری و مسطح نمودن زمین می شود.
نیاز دانشکده کشاورزی یاسوج به 100هکتار زمین مسطح
رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: این دانشگاه سه رشته کارشناسی و پنج رشته کارشناسی ارشد کشاورزی دارد که هم اکنون با مشکل کمبود زمین برای دانشجویان این رشته ها مواجه هستیم.
وی افزود: هر دانشجوی کارشناسی ارشد برای کار تحقیقاتی به چهار هکتار زمین مسطح نیاز دارد که با توجه به تعداد دانشجویان رشته کشاورزی در این دانشگاه به 100هکتار زمین نیازداریم.
وی اضافه کرد: این در حالی است که کل زمین مسطح کشاورزی در این دانشگاه سه هکتار می باشد.
ارژنگ بیان داشت: زمین های پایین دانشگاه زمینهای مسطحی هستند که اگر با مساعدت مسئولان و یا به صورت قسطی به دانشگاه واگذار می شد امکان حل مشکلات دانشگاه و توسعه آن در آینده وجود داشت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
دغدغه روادید در دوره مشترک/ ایجاد دوره مشترک "شریف - واترلو" در گروی اطمینان بخشی سفارت کانادا

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از ایجاد مقدمات مذاکره با دانشگاه واترلو کانادا برای راه اندازی دوره های مشترک خبر داد و گفت: پیش از انعقاد تفاهم نامه با این دانشگاه کانادایی با سفارت کانادا در زمینه روادید دانشجویان این دوره مذاکره خواهیم کرد تا در این زمینه به مشکل برخورد نکنیم. سعید سهراب پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر در حالی از مذاکره با سفارت کانادا جهت کسب اطمینان از عدم ایجاد اشکال برای صدور روادید دانشجویان دوره مشترک با دانشگاه واترلو کانادا خبر داد که به مشکلات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه اخذ روادید برای دانشجویان دوره مشترک این دانشگاه با دانشگاه انگلیسی بیرمنگام اشاره کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: نمی شود دوره مشترکی را با همکاری یک دانشگاه خارجی راه اندازی کرد و سپس به دلیل عدم همکاری کشور طرف مقابل با مشکل مواجه شد. نمی توان مردم و افرادی که در این دوره ها ثبت نام می کنند را معطل کرد بنابراین در ابتدا باید از همکاری کشور مقابل در زمینه صدور روادید اطمینان حاصل کرد و سپس برای انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه خارجی اقدام کرد.
سعید سهراب پور در زمینه تفاهم نامه مد نظر دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه واترلو برای راه اندازی دوره های مشترک گفت: دانشگاه واترلو از بهترین دانشگاههای کانادا است که در زمینه راه اندازی دوره مشترک فوق لیسانس در رشته های مختلف در حال مذاکره هستیم اما هنوز نهایی نشده است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف از شروع دوره مشترک این دانشگاه با دانشگاه کل گری کانادا در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر این دوره در ایران برگزار می شود و بخشی از اساتید آن از کانادا به ایران می آیند البته بخشی از دوره نیز در کانادا برگزار خواهد شد که امیدواریم در زمینه صدور روادید برای دانشجویان این دوره همکاری لازم صورت گیرد.
به گزارش مهر، تاکید و دغدغه رئیس دانشگاه صنعتی شریف وقتی در کنار توجه به سابقه برخورد برخی کشورها با جامعه علمی ایران در صدور روادید قرار می گیرد بر اهمیت دقت در زمینه راه اندازی دوره های مشترک با دانشگاههای خارجی می افزاید.
سابقه برخورد برخی کشورها با جامعه علمی ایران نشان می دهد نگاه این کشورها به مسائل علمی و آموزشی از جمله صدور روادید برای دانشجویان، اساتید و پژوهشگران تنها علمی نبوده و مسائل سیاسی نیز در این مناسبات نقش خود را بازی می کند.
فیروز بختیاری نژاد مدیرکل امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وقتی درباره مشکلات صدور ویزا برای اعضای هیئت علمی صحبت می کرد به مهر گفته بود: "هر کشوری برای ارائه ویزا مشکلاتی ایجاد می کند که این مشکلات در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا بیشتر است."
علی اکبر متکان مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان خارج کشور وزارت علوم نیز اعلام کرده بود: "در سال 88 اعزام دانشجو به سه کشور انگلستان، کانادا و آمریکا صورت نمی گیرد."
سابقه نحوه برخورد با دانشجویان ایرانی غیر بورسیه در زمینه صدور روادید از سوی کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و کانادا اواخر سال 1386 از سوی رایزن وقت علمی ایران در آمریکا و کانادا با خبرنگاران در میان گذاشته شد که طی آن به مشکلاتی که از موضع سیاسی برای این دانشجویان ایجاد می شود، اشاره شد.


-----------------------------------------------------


دغدغه روادید در دوره مشترک/ سرانجام دانشجویان دوره‌های مشترک که موفق به اخذ روادید نمی‌شوند

رئیس پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران از تدبیر برای دانشجویانی خبر داد که شاغل به تحصیل در دوره مشترک فی مابین دانشگاه تهران با دانشگاه "ایندیانا پردو" آمریکا هستند اما موفق به اخذ روادید نمی شوند. محمود کمره ای در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر گفت: پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران یک دوره مشترک با دانشگاه "ایندیانا پردو" آمریکا دارد که دانشجویان این دوره دو سال اول را در ایران و دو سال بعد را در آمریکا می گذرانند.
وی ایجاد مشکل در صدور روادید برای برخی دانشجویان شاغل به تحصیل در این دوره مشترک را موضوع دانشگاهها ندانست و تاکید کرد: "روادید مربوط به اداره مهاجرت کشوری است که باید آن را صادر کند. 60 دانشجو در این دوره اشتغال به تحصیل دارند و تا به حال عده زیادی از دانشجویان این دوره مشترک به آمریکا اعزام شده اند و مشکل خاصی نداشته اند."
اظهارات رئیس پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران مبنی بر عدم وجود مشکل در اعزام دانشجویان دوره مشترک دانشگاه تهران و ایندیانا پردو آمریکا در حالی ابراز شد که وی تصریح کرد: "اکثر دانشجویان این دوره مشترک که باید به آمریکا می رفتند موفق به اخذ روادید شده اند. البته ممکن است تعداد محدودی از آنها موفق به اخذ ویزا نشده باشند، مانند هر فرد دیگری که نتواند ویزا بگیرد"
کمره ای درباره تدبیری که برای دانشجویان ناموفق در اخذ روادید صورت می گیرد به مهر گفت: این دانشجویان که نمی توانند روادید اخذ کنند در واحدهای دیگر دانشگاههای داخل کشور ادامه تحصیل می دهند.
به گزارش مهر، توجه به سابقه برخورد برخی کشورها با جامعه علمی ایران در صدور روادید نشان می دهد نگاه این کشورها به مسائل علمی و آموزشی از جمله صدور روادید برای دانشجویان، اساتید و پژوهشگران تنها علمی نبوده و مسائل سیاسی نیز در این مناسبات نقش خود را بازی می کند.
سابقه برخورد برخی کشورها با جامعه علمی ایران در کنار اظهارات فیروز بختیاری نژاد مدیرکل پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تصمیم علی اکبر متکان مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان خارج کشور وزارت علوم که اواخر سال گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام شده بود بر اهمیت دقت در زمینه راه اندازی دوره های مشترک با دانشگاههای خارجی می افزاید.
فیروز بختیاری نژاد وقتی درباره مشکلات صدور ویزا برای اعضای هیئت علمی صحبت می کرد، به مهر گفته بود: "هر کشوری برای ارائه ویزا مشکلاتی ایجاد می کند که این مشکلات در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا بیشتر است."
علی اکبر متکان مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان خارج کشور وزارت علوم نیز اعلام کرده بود: "در سال 88 اعزام دانشجو به سه کشور انگلستان، کانادا و آمریکا صورت نمی گیرد."
سابقه نحوه برخورد با دانشجویان ایرانی غیر بورسیه در زمینه صدور روادید از سوی کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و کانادا اواخر سال 1386 از سوی رایزن وقت علمی ایران در آمریکا و کانادا با خبرنگاران در میان گذاشته شد که طی آن به مشکلاتی که از موضع سیاسی برای این دانشجویان ایجاد می شود، اشاره شد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
فرصت 24 ساعته برای ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی

فرصت مجدد به مدت 24 ساعت برای ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89 - 88 از امروز 20 مهر فراهم شد. به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی امروز دوشنبه 20 مهرماه برای آخرین بار یک فرصت 24 ساعته برای داوطلبان شرکت در آزمون دکتری تخصصی درنظر گرفته شده است و افرادی که به هر دلیل موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند می توانند از این فرصت استفاده کنند.
مهلت زمانی تعیین شده برای این گروه از داوطلبان تحت هیچ شرایطی تمدید نمی شود.
آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پایه پزشکی و بهداشت روز 8 آبان ماه سال جاری در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز در 47 رشته برگزار می شود و حدود چهار هزار داوطلب در این آزمون شرکت می کنند.



==========================================


آرم دانشگاه تربیت مدرس اهدا شد

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه تربیت مدرس در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار شد و در این مراسم آرم دانشگاه به دانشجویی جدیدالورود اهدا شد. به گزارش خبرنگار مهر، معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس عصر یکشنبه در دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه از سال 62 آغاز به کار کرده و 6 سال از زمان فعالیت خود را در دوران جنگ گذرانده است.
حسین نادری منش افزود: تا کنون 17 هزار دانش آموخته از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شده اند که این خود نشان دهنده تاثیر بسزای این دانشگاه در آموزش عالی کشور است.
وی گفت: در حال حاضر دانشگاه تربیت مدرس در وسعتی بیش از 200 هزار مترمربع فضای آموزشی و پژوهشی و در قالب چهار سایت گسترده شده است.
یعقوب فتح اللهی معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس نیز طی سخنانی از دانشجویان خواست با هماهنگی دانشگاه و معاونت پژوهشی در جشنواره های مختلف جهانی شرکت کرده و یا مقاله ارائه کنند.
وی افزود: هماهنگی و اقدام از طریق دانشگاه باعث می شود بتوانیم در جهت احقاق حقوق دانشجویان وارد عمل شویم.
آرم دانشگاه تربیت مدرس در ادامه این مراسم به صورت نمادین توسط یکی از فارغ التحصیلان سال گذشته به نماینده ای از ورودیهای سال جدید اهدا شد و از دانشجویان نمونه و رتبه های برتر تقدیر به عمل آمد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
استادی در تربیت مدرس بازنشسته نشده است/ ایجاد رشته اقتصاد اسلامی

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره بازنشستگی استادان این دانشگاه گفت: تا کنون هیچ استادی در این دانشگاه بازنشسته نشده و اگر هم موردی بوده به درخواست خود استاد انجام شده است. حسین نادری منش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال بیش از 1800 نفر در مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ارشد تربیت مدرس پذیرفته شدند که 68 نفر برتر آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال جاری دانشگاه تربیت مدرس را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند.
وی افزود: برای رتبه های برتری که این دانشگاه را انتخاب کردند مزایای ویژه ای از قبیل نوت بوک، سه میلیون تومان وجه نقد و یک میلیون تومان کمک هزینه در نظر گرفته شده که به آنها ارائه می شود.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: برای رتبه های سه تا 20 کنکور سراسری نیز تسهیلات ویژه ای در نظر داریم.
وی افزود: سال گذشته 58 دانشجوی خارجی در این دانشگاه ثبت نام کردند که امسال با توجه به این که معمولا تا پایان ترم اول ثبت نام آنها ادامه خواهد داشت پیش بینی می شود این تعداد افزایش یابد.
نادری منش گفت: مهمترین هدف دانشگاه تربیت مدرس در سال جاری بحث توسعه رشته ها و فعالیت جدی واحد بین المللی به خصوص واحد سوریه است.
وی افزود: یکی از رشته های جدید و بین رشته ای که برای اولین بار در ایران ارائه می شود رشته اقتصاد اسلامی است که توسط دانشگاه تربیت مدرس طراحی و تدوین شده است.


===================================


غیبت متولیان "علم" و "کاربرد" علم در جمع برترینهای علمی کاربردی

خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: همزمان با شانزدهمین سال تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی جهارمین جشنواره این دانشگاه با غیبت مسئولان ارشد علم و کاربرد آن یعنی وزرای علوم، صنایع و جهاد کشاورزی به رغم دعوت برای حضور در مراسم برگزار شد. مراسم چهارمین جشنواره ملی علمی کابردی کشور در حالی 18 مهر ماه در محل همایشهای بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که همگان بر اساس اعلام دانشگاه جامع علمی کاربردی در انتظار حضور سه وزیر مرتبط با علم و کاربرد آن (صنعت و کشاورزی) در جمع علمی کاربردی‌ها بودند.
از آنجا که دانشگاه جامع علمی کابردی به عنوان نهادی دانشگاهی که به طور عمده وظیفه ارتباط علم با بخش صنعت و کشاورزی جهت تربیت نیروی متخصص را به عهده دارد انتظار می رفت طبق برنامه ریزیهای انجام شده و دعوت دانشگاه علمی کاربردی از وزرای علوم، صنایع و جهاد کشاورزی شاهد حضور پر رنگ دولتمردان در مراسمی که برای برترینهای این دانشگاه جامع صورت می گیرد باشیم.
شاید برگزاری این مراسم در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما و تدارک درخور توجه مسئولان این دانشگاه تا حدودی امید را در دل برترینهای این دانشگاه پررنگ کرده باشد اما به طور حتم عدم حضور حتی یکی از وزرای دعوت شده نگاه دیگری را پیش روی دانشجویان این دانشگاه و سایر علاقه مندان به آموزشهای علمی کاربردی ایجاد خواهد کرد.
به نظر نمی رسد در بیان اهمیت حیاتی و ضروری دانشگاه جامع علمی کاربردی نیاز به توضیح و یا تکرار برخی از نکات باشد اما ظاهر امر نشان دهنده این مهم است که متاسفانه مسئولان کشوری آن طور که باید متوجه جایگاه حساس و تاثیرگذار این **** آموزشی در سرنوشت و آینده اقتصادی و اجتماعی و طبعا سیاسی کشور نیستند.
در حالی که دکتر حسین بلندی با نگاه هدفمند خود از مهاجرت معکوس توسط دانشگاه علمی کاربردی خبر می دهد چرا نباید این **** آموزشی همانند یا حتی بیش از سایر نظامهای آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.
چگونه می شود به طور جدی بر اهمیت تربیت نیروی انسانی شایسته و ورزیده در بدنه صنعت و کشاورزی و یا حتی هنر کشور تاکید کرد و در سخنرانیها بر لزوم ارتباط موثر میان آموزش عالی، صنعت و نیازهای جامعه اصرار ورزید اما زحمت حضور و سخنرانی و یا یادآوری برخی نکات ضروری را در مهمترین جلسه **** علمی کاربردی کشور به خود نداد؟!
دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان کاربردی ترین نهاد علمی کشور شایسته توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان بوده و حساسیت ویژه وزاری بخش صنعت و کشاورزی و آموزش و حتی فرهنگ کشور را می طلبد.
گاهی منتقدین **** علمی کابردی انگشت بر عدم کیفیت لازم و وجود نظارت کافی بر واحدهای مختلف دانشگاه علمی کاربردی به خصوص واحدهای خصوصی آن گذاشته و این را دست مایه ای برای زیر سئوال بردن فلسفه وجودی و اساس چنین دانشگاهی قرار داده اند. حال اگر این ضعف را نیز بپذیریم به نظر می رسد در صورت وجود حساسیت لازم و کافی مسئولان رده بالای کشوری به مقوله علمی کاربردی می توان انتظار نظارتی قوی تر و شایسته تر را بر واحدهای این دانشگاه شاهد بود اما بی توجهی به این دانشگاه نتایج اسف باری را به بار خواهد آورد.
اما اساسا چنین حساسیتی تنها در صورتی ممکن است در سطح عالی دولت و وزارتخانه های مرتبط با دانشگاه علمی کاربردی شکل بگیرد که مسئولان امر آن شناخت درستی نسبت به ای نهاد مهم داشته و از نقش والای آن با خبر باشند.
این همان درکی است که بی شک محمد مهدی زاهدی وزیر پیشین علوم به خوبی از آن برخوردار بود تا جایی که حتی پس از دوران وزارت خود نیز در مراسم جشنواره علمی کاربردی حضور یافت تا برگزیدگان این دانشگاه جوایز خود را وی دریافت کنند. البته حضور حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز با توجه به نقش این نهاد در ارتباط علم و صنعت نیز قابل توجه و تامل است.
شاید با درکی درست و نگاهی مسئولانه تر بتوان به دور از هرگونه مبالغه و اغراق دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای میل به اهداف سند چشم انداز 1404 مهمترین دانشگاه کشور نامید.
---------------------------
یادداشت: مهیار زاهد
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
توافقنامه بیمه حوادث دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی 88 ابلاغ شد

معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توافقنامه های متمرکز بیمه حوادث دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی با شرکتهای بیمه گر در سال تحصیلی 88 را ابلاغ کرد. به گزارش خبرنگار مهر، معاونت دانشجویی وزارت بهداشت به معاونتهای دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرده است که این معاونتها نسبت به انعقاد بیمه حوادث دانشجویان اقدام کنند.
بر اساس این توافقنامه معاونتهای دانشجویی فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی می توانند با بررسی شرایط، طرحها و تعهدات ارائه شده و انتخاب یکی از شرکتهای بیمه ای نسبت به انعقاد قرارداد و تحت پوشش قراردادن دانشجویان در قبال حوادث در سال تحصیلی 88-89 اقدام کنند.
به گزارش مهر، دانشجویان علوم پزشکی می توانند از تسهیلات بیمه همگانی وام بیمه استفاده کنند. به کلیه دانشجویان دوره‌ روزانه (به استثنای مقاطع تخصصی و Ph.D ) با رعایت ضوابط و در چارچوب مقررات قانون و آیین ‌نامه های بیمه همگانی وام بیمه پرداخت می شود. دانشجویان شبانه در صورتی می ‌توانند از وام بیمه صندوق رفاه استفاده کنند که 50 درصد سهم دانشگاه را شخصاً پرداخت کنند.
دانشجویــان متأهل مرد می ‌توانند از وام بیمه بابت افراد تحت تکفل (همسر و فرزندان حداکثــر تا سه فرزند) استفاده‌ کنند. مدت قرارداد بیمه حداکثر یک سال و مبلغ ماهیانه به‌ ازای هر نفر در سال جاری 70 هزار ریال است.



========================================


علوی به مهر خبر داد: دلایل اخراج سه دانشجوی دانشگاه مازندران از خوابگاه/ سیاسی نبود

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران گفت: اخراج سه دانشجوی دختر از خوابگاههای این دانشگاه به دلیل عدم رعایت موازین و قوانین مربوط به خوابگاه بوده و هیچگونه دلیل سیاسی نداشته است. مرتضی علوی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اخراج سه دانشجوی دختر این دانشگاه از خوابگاه به دلیل رعایت نکردن شرایط لازم در خوابگاه از قبیل ساعت رفت و آمد و رعایت حقوق دیگر دانشجویان ساکن در خوابگاه بوده است.
وی افزود: این کار صرفا برای حفظ امنیت و آرامش دیگران صورت گرفته و در بعضی موارد به درخواست خود دانشجویان بوده است.
معاون دانشجویی دانشگاه مازندران درباره اخباری مبنی بر اخراج شبانه این دانشجویان از خوابگاه که در برخی منابع منتشر شده است گفت: این اخبار کذب است و به تمامی دانشجویان در صورت اخراج چند روز مهلت جهت تهیه محل سکونت جدید و تخلیه وسایل داده می شود.
 
بالا