• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

خبرهای مرتبط با دانشگاهها و آموزش عالی

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اقدامی برای دانشجویان نابینا/ گویاسازی کتابهای درسی دانشگاهی/ انتشار فایل صوتی کلاسهای درس

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از گویاسازی کلیه کتابهای درسی دانشجویان نابینا تا سال 90 خبر داد و گفت: گویاسازی کتابهای درسی مختص دانشجویان نابینا نیست بلکه می تواند منجر به ارتقای کیفیت تحصیل کلیه دانشجویان شود. مرتضی زرینه زاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر، آمار صندوق رفاه دانشجویان از تعداد دانشجویان نابینا و کم بینا را حدود 300 نفر اعلام کرد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان در حال پیگیری است تا گروههای آموزشی که دارای دانشجویان نابینا و کم بینا هستند را به گونه ای تجهیز کند تا اساتید مربوطه درسها را به صورتی ارائه کنند که ضبط شود و با استفاده از نرم افزاری که تهیه کردیم به صورت نوشتاری درآید و در اختیار دانشجو قرار گیرد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره هزینه های گویاسازی کتابهای مورد نیاز دانشجویان نابینا و کم بینا در مقاطع تحصیلی مختلف گفت: گویاسازی کتابها برای این دانشجویان کاری است که به هر قیمتی باید انجام شود. در صورتی که گویاسازی کتابهای مورد نیاز دانشجویان نابینا و کم بینا به طور مستمر دنبال شود پیش بینی می شود که ظرف دو سال آتی کلیه کتابهایی که برای تحصیلشان نیاز است گویاسازی شوند.
424313_orig.jpg
زرینه زاد با بیان اینکه گویاسازی کتابهای درسی دانشگاهی مختص دانشجویان نابینا و کم بینا نیست، خاطرنشان کرد: دنیا در حوزه علم به سمت استفاده از گوش حرکت می کند و دانشجویان بینا نیز می توانند از کتابهای گویا شده بهره ببرند یعنی کتاب گویا شده را در گوشی موبایل خود بریزند یا در ضبط ماشین بگذارند و گوش دهند و از هدر رفتن وقتشان در ترافیک جلوگیری کنند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: در صورتی که بحث گویاسازی کتابهای درسی دانشگاهی با جدیت فعال شود کیفیت تحصیل دانشجویان افزایش چشمگیری پیدا می کند.
وی از تدارک کلاسهای آموزش مهارت کامپیوتر برای دانشجویان نابینا و کم بینا خبر داد و درباره آمار این دانشجویان که در این گفتگو 300 نفر اعلام شد به مهر گفت: قطعا دانشگاهها آمار درستی از تعداد دانشجویان نابینا و کم بینا به صندوق رفاه اعلام نکرده اند اما امیدواریم در جریان کلاسهایی که جهت آموزش مهارت کامپیوتر برای دانشجویان نابینا و کم بینا برگزار خواهند شد آمار درست تعداد این دانشجویان نیز حاصل شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
بومیانی که در خوابگاه می خوابند!/ نبود تعریفی واحد برای دانشجوی بومی

خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: نوع تعریف دانشجوی بومی که در راستای بهبود وضعت آموزش عالی تدوین شده مشکلات و نکات مبهمی را ایجاد کرده است به طوریکه هر یک از دانشگاهها در تعریف دانشجوی بومی و اختصاص خوابگاه به این دانشجویان دچار ابهام هستند. به گزارش خبرنگار مهر، اختلاف در تعریف دانشجوی بومی و عدم اجماع صاحب نظران و مسئولین حوزه آموزش عالی کشور، دانشجوی بومی و حدود و مرز آن با دانشجوی غیربومی را به مسئله ای مبهم و سئوال برانگیز تبدیل کرده است.
مسئله دیگر تعهد و یا عدم تعهد دانشگاهها برای ارائه خوابگاه به این دانشجویان است. دانشجویانی که از نظر وزارت علوم در دایره دانشجویان بومی قرار دارند در عمل به همان اندازه نیازمند استفاده از خوابگاه هستند که دانشجویان غیر بومی به محل اسکان نیاز دارند و این موضوع چالشی برای دانشگاهها شده است. از طرفی جدای از اختلاف وزارت علوم و دانشگاهها در تعریف دانشجوی بومی، اتحاد نظری میان مسئولان دانشگاهی وجود ندارد.
دانشجوی بومی عموما باید بر اساس مصوبات سازمان سنجش که درصدی از پذیرش بر اساس بوم دانشجویان است (بومی پذیری) تعریف شود که رئیس سازمان سنجش بر اساس آخرین مصوبه در این زمینه می گوید: تغییر بومی گزینی در 13 رشته پر طرفدار در رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی صنایع (در گروه آزمایشی ریاضی و فنی)، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی (در گروه آزمایشی علوم تجربی)، حقوق،‌ روانشناسی و حسابداری (در گروه آزمایشی علوم انسانی) در کنکور امسال صورت می گیرد.
پورعباس اضافه کرد: پذیرش بومی در این رشته ها پس از کسر سهمیه 40 درصدی ایثارگران به صورت 60 درصد گزینش بومی و 40 درصد آزاد صورت می گیرد.
رئیس سازمان از افزایش ظرفیت پذیرش آزاد در مقایسه با کنکور 87 خبر داد و گفت: در کنکور 87 پذیرش آزاد 20 درصد و بومی 80 درصد بود. بومی گزینی در سال 86 نیز به صورت 30 درصد آزاد و 70 درصد بومی اعمال شد.
وی افزوده بود: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت سهمیه ایثارگران در 13 رشته مذکور، باقیمانده ظرفیت به صورت 50 درصد گزینش بومی و 50 درصد گزینش آزاد اعمال می شود.
رئیس سازمان سنجش در تشریح نحوه پذیرش داوطلبان کنکور در سایر رشته ها جز 13 رشته مذکور به مهر گفت: براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 69 و کمیته مطالعه و برنامه ریزی کنکور، پذیرش بومی پس از کسر سهمیه ایثارگران (40 درصد) به صورت 80 درصد بومی و 20 درصد آزاد صورت می گیرد. در واقع پذیرش داوطبان در سایر رشته ها به جز این 13 رشته که اعلام شد به صورت گذشته و همانند کنکورهای قبل خواهد بود.
پورعباس ادامه داد: در پذیرش دانشجو در سایر رشته ها (غیر از 13 رشته مذکور) در صورتی که ظرفیت ایثارگران تکمیل نشود، باقیمانده ظرفیت به صورت تماما بومی برای پذیرش داوطلبان اختصاص خواهد یافت.
وی درباره نحوه اطلاع رسانی بومی پذیری در دفترچه کنکور نیز گفت: مصوبات کنکور شامل سهمیه ها و شرایط و ضوابط در دفترچه شماره یک کنکور درج می شود. جزئیات روش پذیرش دانشجو در کنکور نیز به طور کامل در دفترچه شماره دو کنکور سراسری منتشر خواهد شد.
پورعباس درباره اضطراب موجود در داوطلبان به دلیل اعلام نحوه پذیرش بومی در کنکور گفت: جای هیچ نگرانی وجود ندارد. داوطلبان در حال حاضر تنها به فکر درس خواندن باشند و مطمئن باشند داوطلبان قوی به هیچ عنوان متضرر نمی شوند و عدالت به طور کامل رعایت می شود. ضمن اینکه ما شاهد تغییر دیگری در کنکور امسال نخواهیم بود.
با این وصف به نظر می رسد که در این مقوله دست کم بازنگری و اتخاذ موضعی واحد نسبت به تعریف دانشجوی بومی و ارائه خوابگاه به آنها ضروری است.
گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری مهر در گفتگو با روسا و معاونین دانشگاههای کشور با تکیه بر مشکلات خوابگاهها در این زمینه به چگونگی وضعیت کنونی دانشجویان بومی پذیرفته شده در سال جاری پرداخته است.
36 درصد از پذیرفته شدگان دانشگاه ارومیه بومی هستند
حسن صدقی گمچه رئیس دانشگاه ارومیه به خبرنگار مهر گفت: از میان 3 هزار و 850 دانشجوی پذیرفته شده امسال دانشگاه ارومیه حدود یک هزار و 400 نفر متولد آذربایجان غربی هستند.
وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 23 هزار و 800 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نیازمند خوابگاه هستند.
رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ارومیه در سال جاری از 7 هزار ظرفیت خوابگاه ملکی و 38 خوابگاه خودگردان تحت نظارت دانشگاه برای پاسخگویی به دانشجویان استفاده می کند.

20 درصد پذیرفته شدگان جدید دانشگاه تبریز بومی هستند

میر جلیل اکرمی-معاون آموزشی دانشگاه تبریز به خبرنگار مهر گفت: امسال چهار هزار و 750 دانشجو در این دانشگاه پذیرفته شده اند که از این تعداد حدود 20 درصد بومی هستند.
وی افزود: از ورودیهای امسال دانشگاه تبریز سه هزار و 200 نفر در مقطع کارشناسی و هزار و 300 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و نزدیک به 100 نفر در مقطع دکتری پذیرفته شده اند.
معاون آموزشی دانشگاه تبریز گفت: اغلب دانشجویان این دانشگاه متقاضی خوابگاه هستند و ما سالانه هفت هزار دانشجو را در خوابگاه اسکان می دهیم.
وی افزود: امسال نیز بیش از 80 درصد دانشجویان ورودی جدید متقاضی خوابگاه هستند.
50 درصد پذیرفته شدگان امسال دانشگاه اصفهان بومی هستند

محمد حسین رامشت-رئیس دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال نزدیک به 2500 دانشجوی جدید وارد این دانشگاه شده اند که نزدیک به 50 درصد آنها بومی هستند.
وی افزود: امسال متقاضیان خوابگاه دانشجویی بیشتر از سال پیش هستند چرا که تعریف کنونی دانشجوی بومی تعریف درستی نیست و طبق این تعریف دانشجویان ساکن در استان لرستان و یا شهر یاسوج جزء بومی های ما محسوب می شوند در حالی که این دانشجویان امکان رفت و آمد به دانشگاه و منزل را ندارند.
رئیس دانشگاه اصفهان متقاضیان خوابگاه در میان ورودیهای جدید دانشگاه اصفهان را 1500 نفر دانست.
60 درصد دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بومی هستند

حسن تاجیک-رئیس دانشگاه خلیج فارس در گفتگو به خبرنگار مهر گفت: 60 درصد دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بومی هستند که به نظر می رسد امسال نیز این رقم تغییر چندانی نکرده باشد.
وی افزود: امسال در دانشگاه خلیج فارس نزدیک به 1200 نفر ورودی داشتیم که در 22 رشته کارشناسی و 14 رشته کارشناسی ارشد پذیرفته شدند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: یکی از ویژگی های مشکل ساز ورودی های امسال دانشگاه خلیج فارس که پارسال هم برای دانشگاه مشکلاتی را فراهم کرده بود این است که تعداد دختران به نسبت پسران خیلی بیشتر بوده که کمبود خوابگاه دختران به شکل جدی دانشگاه با مشکل روبرو می کند.
45 درصد از پذیرفته شدگان دانشگاه سیستان و بلوچستان بومی هستند

احمد اکبری-رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان به خبرنگار مهر گفت: از میان چهار هزار دانشجوی پذیرفته شده در این دانشگاه در سال جاری نزدیک به 45 درصد بومی هستند.
وی افزود: آمار دانشجویان بومی این دانشگاه طی دو سال گذشته دو برابر شده است که البته این موضوع از میزان تقاضای خوابگاه در دانشگاه سیستان و بلوچستان نکاسته است.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: از آنجا که این دانشگاه در زاهدان واقع شده و نزدیک ترین شهرهای اطراف حداقل در فاصله های 200 یا 300 کیلومتری این دانشگاه واقع شده اند دانشجویان بومی نیز به خوابگاه نیاز دارند.
وی افزود: به دلیل شرایط ویژه ای که دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دومین دانشگاه پر جمعیت کشور دارد مسئله بومی گزینی مشکل نیاز به خوابگاه را حل نکرده و امسال بیش از 90 درصد دانشجویان متقاضی خوابگاه هستند.
60 درصد پذیرفته شدگان دانشگاه مازندران بومی هستند

قاسم علیزاده-رئیس دانشگاه مازندران به مهر گفت: حدود 60 درصد از دو هزار و 550 دانشجوی ورودی سال جاری در این دانشگاه دانشجوی بومی هستند.
وی افزود: از این میان 1500 دانشجوی دختر و 700 دانشجوی پسر از دانشگاه مازندران درخواست خوابگاه کرده اند که طبق برنامه ریزیهای انجام شده متقاضیان بر اساس میزان فاصله محل اقامت دانشجویان از دانشگاه اولویت بندی خواهند شد.
رئیس دانشگاه مازندران گفت: اساس را در تعریف دانشجوی بومی بر شعاع 25 الی 30 کیلومتری دانشگاه قرار داده ایم.
تنها 30 درصد ورودی های امسال دانشگاه بوعلی همدان بومی هستند

مرتضی هزاوه ای-معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان به خبرنگار مهر گفت: امسال هزار دانشجوی ورودی در مقطع کارشناسی روزانه داشتیم که تنها 30 درصد آنها دانشجوی بومی هستند.
وی افزود: امسال در دوره کارشناسی 700 نفر و در دوره کارشناسی ارشد 450 دانشجوی خوابگاهی داریم.
معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان گفت: 200 نفر از دانشجویان شبانه ورودی امسال نیز متقاضی دریافت خوابگاه هستند که چون دانشگاه تعهدی در این زمینه نداشته آنها را به مراکز خصوصی معرفی کرده است.

نیمی از پذیرفته شدگان دانشگاه شهید باهنر کرمان بومی هستند

منصور صاحب الزمانی-معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان به خبرنگار مهر گفت: امسال در حدود یک هزار و 900 دانشجو در مقطع کارشناسی پذیرش کردیم که 53 درصد از این تعداد بومی هستند.
وی افزود: امسال نزدیک به 50 درصد افزایش ظرفیت پذیرش داشتیم که البته این با خواست خود دانشگاه و هماهنگی کامل با وزارت علوم تحقیقات و فناوری صورت گرفته است.
60 درصد پذیرفته شدگان دانشگاه صنعتی اصفهان بومی هستند

بهزاد رضایی-معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان از پذیرش 60 درصدی داوطلبان کنکور سراسری 88 دانشگاه صنعتی اصفهان در کلیه رشته ها با اولویت بومی خبر داد.
وی گفت: در سال تحصیلی جدید 1900 دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شده اند که از این میان 1533 نفر در مقطع روزانه و 367 نفر در دوره آموزش الکترونیکی و در رشته های فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و علوم پایه مشغول به تحصیل می شوند.
تنها 20 درصد پذیرفته شدگان دانشگاه رازی کرمانشاه بومی هستند

محمد مهدی خدایی-رئیس دانشگاه کرمانشاه به خرنگار مهر گفت: نزدیک به 80 درصد از دو هزار و 100 دانشجوی پذیرفته شده این دانشگاه در سال جاری متقاضی خوابگاه هستند.
وی افزود: شرایط استان کرمانشاه به گونه ای است که تمامی دانشجویان به جز عده ای که ساکن خود شهر کرمانشاه هستند متقاضی خوابگاه هستند زیرا امکان رفت و آمد میان دانشگاه و محل سکونت خود را ندارند و در حقیقت بومی محسوب نمی شوند.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: علی رغم مشکلاتی که برای تعداد زیاد متقاضی خوابگاه وجود دارد سعی می کنیم پاسخگوی تعداد زیادی از دانشجویان باشیم.
60 درصد ورودیهای دختر دانشگاه شیراز خوابگاه می خواهند

محمد هادی صادقی-رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه در میان ورودیهای امسال این دانشگاه تقاضای خوابگاه بالا است به مهر گفت: بیش از 60 درصد دانشجویان دختر جدید الورود متقاضی خوابگاه هستند.
وی افزود: آمار دقیقی از دانشجویان بومی دانشگاه در دست ندارم اما اگر برای سنجش میزان ورودیهای بومی آمار متقاضیان خوابگاه را ملاک قرار دهیم خواهیم دید که درصد قابل توجهی از دانشجویان بومی نیستند.
رئیس دانشگاه شیراز گفت: تعداد بالای دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه واقعا غیر قابل پیش بینی بوده و مشکلات عدیده ای را برای ما ایجاد کرده است.

80 درصد پذیرفته شدگان دانشگاه شهید چمران اهواز بومی نیستند

مرتضی زرگر شوشتری-رئیس دانشگاه اهواز گفت: این دانشگاه امسال دو هزار و 635 دانشجوی جدید الورود داشته که نزدیک به 80 درصد از آنها متقاضی دریافت خوابگاه هستند.
وی افزود: تقریبا تمامی دانشجویانی که ساکن اهواز نباشند متقاضی خوابگاه هستند حتی اگر جزء دانشجویان بومی تعریف شده باشند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال دانشگاه شهید چمران اهواز خواهان 20 درصد افزایش ظرفیت پذیرش بود که در نهایت ظرفیت ورودی های امسال تا 40 درصد افزایش پیدا کرد.
وی افزود: امسال با مشکل خوابگاه روبرو هستیم به خصوص اینکه میزان ورودی و خروجی دانشگاه متناسب نیست.
به گزارش مهر، این گونه به نظر می رسد که اکثر دانشگاههای کشور به خصوص دانشگاههای استانهای جنوبی که پهنه جغرافیایی وسیع و تمرکز جمعیتی پراکنده تری دارند در میزان ارائه خدمات خوابگاهی میان دانشجویان بومی و غیر بومی تفاوت چندانی را نمی بینند.
حال این سئوال اساسی پدیدار می شود که آیا وزرات علوم بر چگونگی نیاز دانشجویان بومی به خدمات خوابگاهی و مشکلات دانشگاهها در این زمینه اشراف دارد و در صورت وجود چنین اشرافی چه تمهیداتی را برای پشتیبانی از دانشگاهها و دانشجویان اندیشیده است؟

----------------------------------
گزارش: مهیار زاهد
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
بی مهری به دانشگاههای برتر / ضرورت تجدیدنظر در نحوه توزیع امکانات

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: به دلیل نوع توزیع امکانات دولتی ظرف چند سال گذشته شاهد توقف رشد دانشگاههای برتر کشور بوده ایم.

غلامرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با توزیع عادلانه امکانات آموزشی در دانشگاههای کشور تاکید کرد: من بارها این موضوع را کتبی و شفاهی به وزارت علوم تاکید کرده ام که به دانشگاههای برتر باید رسیدگی ویژه و مجزایی شود.

وی افزود: هیچ جای جهان تقسیم امکانات آموزشی و پژوهشی و توزیع بودجه میان دانشگاهها به این صورت انجام نمی گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در حالی شاهد توقف رشد علمی 10 دانشگاه برتر کشور هستیم که در این چند سال حمایتهای فوق العاده ای از دانشگاههای مناطق محروم و کوچک صورت گرفته است.

وی افزود: اگر با رویکرد مطرح شدن دانشگاههای برتر در سطح بین المللی و تولید علم پیش می رویم لازم است که در این روند یک تجدید نظر اساسی صورت گیرد.

قربانی گفت: باید بین دانشگاهی که تولید علم دارد و دانشگاهی که صرفا دانشجو تربیت می کند تفکیک خاصی وجود داشته باشد چرا که دانشگاهی که در راه تولید علم قدم بر می دارد نیازمند میلیاردها تومان بودجه است.

وی افزود: بیش از 60 درصد تولید علم کشور مربوط به همین 10 دانشگاه برتر است که با این وجود متاسفانه این دانشگاهها باز هم مورد بی مهری قرار گرفته اند و بخش اعظم بودجه آموزش عالی کشور صرف جاهایی شده که کمترین بازدهی را دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: اگر 10 دانشگاه برتر خود درآمد نداشتند قطعا برای اداره دانشگاه هم به مشکل بر می خوردند. با این بودجه ناچیز نمی توان انتظار تحول و تولید علم داشت.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مسئول بسیج کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی منصوب شد

مسئول بسیج کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو طی حکمی حسین نصیر زاده را به عنوان مشاور وزیر علوم و مسئول هماهنگی بسیج کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور منصوب کرد.

وی هم اکنون فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت علوم دانشگاهها است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
انتخاب رشته مجدد رشته ‌های نیمه ‌متمرکز کنکور از فردا آغاز می شود

سازمان سنجش آموزش کشور آغاز مهلت انتخاب محل تحصیل معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت رشته ‌های مختلف‌ تحصیلی نیمه‌متمرکز در ‌آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1388 را فردا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان سنجش انتخاب رشته‌ های تحصیلی نیمه ‌متمرکز مجدد معرفی شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از رشته ‌های مختلف تحصیلی نیمه‌ متمرکز آزمون سراسری سال 1388 به ‌صورت اینترنتی بوده و داوطلبان ‌باید در ابتدا کد محلهای تحصیلی (حداکثر 50 کدمحل) را از دفترچه راهنمای انتخاب محل رشته ‌های نیمه‌ متمرکز که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی و یا مصاحبه در اختیار آنها قرار داده شده، انتخاب کرده و سپس این کدها را از 2 تا 12 آذرماه با مراجعه به سایت ‌اینترنتی سازمان به نشانی www.Sanjesh.org در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

اگر داوطلبی در مراحل مصاحبه، معاینه و آزمون عملی و یا سایر مراحل گزینش شرکت کرده باشد، اما نسبت به انتخاب رشته مجدد اینترنتی یاد شده، اقدام نکنند، به‌ منزله‌ انصراف‌ قطعی‌ از گزینش‌ نهایی در رشته‌ یا رشته ‌های‌ ذیربط تلقی‌ خواهد شد این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود و هیچگونه تقاضایی بعد از آن از طریق پست و مراجعه حضوری قابل قبول نیست.

داوطلبان معرفی ‌شده رشته تربیت بدنی دانشگاه پیام نور(کد 8526) توجه داشته باشند کد محل تحصیل دانشگاه پیام نور مرکز آموزشی نجف‌ آباد (کد 191) صحیح است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
روند بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران در سال 88 اعلام شد

معاون دانشگاه تهران ضمن تشریح روند بازنشستگی در دانشگاه تهران در سال 88 از بازنشستگی 81 عضو هیئت علمی این دانشگاه طی سال گذشته خبر داد و گفت: بازنشسته ها ظرفیت بالقوه ای هستند که نتوانسته ایم به خوبی از آنها استفاده کنیم.

سید محمد مقیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بازنشسته ها ظرفیت بالقوه ای هستند که کشور نتوانسته به خوبی از آنها استفاده کند این در حالیست که در کشورهای دیگر برای استفاده از تجربیات مدیران، کارکنان و اعضای هیئت علمی بازنشسته به عنوان اتاق فکر در حوزه های مختلف فضاسازی می شود.

وی دو رویکرد تهدیدگرایانه و تعالی گرایانه در مواجهه با بازنشستگی را بیان کرد و گفت: رویکرد تهدیدگرایانه این است که بازنشستگی را معادل پایان کار بدانیم که در این صورت حاصلی جز انزوا، افسردگی و گوشه گیری نخواهد داشت. اما در رویکرد تعالی گرایانه نگاه این است که رشد و بالندگی بازنشستگان پیشکسوت به کمال رسیده و باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

ضرورت تغییر کارگزاران دولتی به پدیده بازنشستگی

معاون دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نگاه به بازنشستگی در کشور باید فرصت گرایانه باشد خواستار تغییر و اصلاح نگاه بازنشستگان و کارگزاران دولتی به پدیده بازنشستگی شد و گفت: استفاده از تجارب بازنشستگان جا را برای کسی تنگ نمی کند.

مقیمی بازنشستگان دانشگاه تهران را تاریخ شفاهی دانشگاه تهران دانست و از بررسی برگزاری مسابقه مستندسازی تجربیات بین کارکنان و اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تجربه ارزشمند بازنشستگان دانشگاه تهران با رفتن آنها از دست می رود در حالی که بازنشستگان ظرفیتی هستند که در جوامع دیگر حداکثر استفاده از آنها صورت می گیرد اما عموما نگاه بازنشسته ها در ایران طوری است که معمولا با دلخوری از سیستم جدا می شوند.

وی افزود: بازنشستگان ظرفیت فراموش شده ای هستند که بهره گیری از آنها به عزم ملی نیاز دارد و قوانین درباره بکارگیری آنها نیز باید اصلاح شوند. درست است که بحث اشتغال جوانترها را باید فراهم کنیم اما تجربه بازنشستگان را نیز به راحتی نباید از دست دهیم.

مقاومت اعضای هیئت علمی جوان در برابر بکارگیری استادان بازنشسته!

معاون دانشگاه تهران با بیان این اعتقاد که بکارگیری بازنشسته ها نیازمند فضاسازی همکاری بین پیشکسوتان و جوانترها است، به ایجاد این امکان برای اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه تهران جهت تدریس اشاره کرد و به مهر گفت: آن دسته از اعضای هیئت علمی بازنشسته که توانایی تدریس دارند می توانند تا 10 واحد در دانشگاه تدریس داشته باشند اما در این باره یکسری مقاومتهایی از سوی اعضای هیئت علمی جوانتر وجود دارد چرا که به اصطلاح می خواهند ظهور و بروز خود را بیشتر نشان دهند.

سید محمد مقیمی افزود: تاکید رئیس دانشگاه تهران به اعضای هیئت علمی جوانتر دانشگاه استفاده از تجربه اساتید پیشکسوت است که این امر به پیشرفت جوانترها کمک می کند. همچنین رئیس دانشگاه تاکید دارند که اعضای هیئت علمی جوانتر نسبت به اعضای هیئت علمی پیشکسوت و بازنشسته دانشگاه حس رقابت جویی نداشته باشند.

معاون دانشگاه تهران، دانشگاه را نیازمند فضاسازی برای بهره گیری از تجربیات اعضای هیئت علمی و کارکنان بازنشسته دانشگاه دانست و گفت: اتاقهایی در دانشکده ها برای استقرار اعضای هیئت علمی بازنشسته ایجاد شده است.

وی درباره تدریس اعضای هیئت علمی بازنشسته در دانشگاه تهران نیز به مهر گفت: هر عضو هیئت علمی بازنشسته ای که برای تدریس اعلام آمادگی کند این امکان برایش مهیا است اما برخی از آنها دیگر توانایی تدریس و کلاس رفتن ندارند اما به نظر می رسد 70 یا 80 درصد آنها چنین توانایی را هنوز دارند.

روند بازنشستگی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تهران در سال 88

معاون دانشگاه تهران درباره تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران که طی سال 88 بازنشسته می شوند به مهر گفت: روند بازنشستگی در دانشگاه تهران وجود دارد البته ممکن است یکسال نسبت به سال قبل آن کم و زیاد یا فراز و فرود داشته باشد. 173 عضو هیئت علمی و کارمند در سال 86 و 183 عضو هیئت علمی و کارمند در سال 87 از دانشگاه تهران بازنشسته شدند و تقریبا چنین روندی در سال 88 نیز اتفاق می افتد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اسامی پذیرفته شدگان نهایی دانشکده صدا و سیما اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی پذیرفته شدگان نهایی دانشکده صدا و سیما در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1388 را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی از میان داوطلبانی که متقاضی کد رشته محلهای 2902 و 2919 از کد رشته امتحانی 1138 و کد رشته محل 7793 از کد رشته امتحانی 1357 دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از ظرفیتهای مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ های تحصیلی (دفترچه شماره 2) آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سال 1388 بوده و در مراحل گزینش اختصاصی کد رشته محلهای ذیربط در دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده اند، منتشر شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، آن دسته از داوطلبانی که فهرست اسامی آنان منتشر شده لازم است با به همراه داشتن مدارک در روز سه شنبه 10 آذرماه برای ثبت نام به دانشکده صدا و سیما مراجعه کنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
طراحی دوره دیپلم تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از طراحی دوره Diploma by Research در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: این دوره برای دانشجویان علاقمند به کارهای تحقیقاتی شاغل به تحصیل در دوره های تحصیلی کارشناسی و دکتری حرفه ای ایجاد می شود.

دکتر اکبر فتوحی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: قصد داریم دانشجویان دوره های کارشناسی و دکتری حرفه ای را با ارائه مدارک خاص پژوهشی تشویق کنیم که یکی از این فعالیتها ایجاد دوره ای خاص با ارائه مدرک است که می تواند این گروه از دانشجویان را به تحقیق علاقمند کند.

وی گفت: در این دوره دانشجویان تعدادی واحد موجود در حوزه تحقیقات را انتخاب می کنند و با اجرای یک پروژه پژوهشی می توانند دیپلم پژوهشی دریافت کنند. دانشجویان از این پروژه تحقیقاتی یک مقاله استخراج می کنند و از میان این افراد، دانشجویانی که عملکرد بهتری داشته باشند می توانند از تسهیلات ادامه تحصیل استفاده کنند.

فتوحی با اشاره به تسهیلاتی که به این گروه از دانشجویان اعطا می شود، گفت: ورود به دوره کارشناسی ارشد و یا دوره MPH از جمله این تسهیلات است. در نهایت دانشجویان برتر این دوره ها می توانند در دوره همزمان MD Ph.D در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران هدف نهایی از ایجاد این دوره را تربیت پزشکان پژوهشگر و پژوهشگران علاقمند به حوزه سلامت برشمرد و گفت: این دوره ها به دلیل ارائه مدرک انگیزه لازم را برای دانشجویان ایجاد می کند و از سوی دیگر برای فعالان حوزه تحقیقات فرصت مناسبی محسوب می شود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
همکاری پایگاههای استنادی علوم جهان اسلام و رتبه بندی دانشگاههای جهان

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از همکاری این پایگاه با پایگاه رتبه بندی دانشگاههای جهان (QS) خبر داد.

جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: QS پنجمین کنفرانس متخصصان آموزش عالی را روزهای 24 تا 26 نوامبر 2009 برابر با 3 تا 5 آذرماه در کوالالامپور برگزار می کند که در این کنفرانس از ایران پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شرکت می کند که این پایگاه درباره اعتباربخشی به مجلات علمی و **** استنادی علوم جهان اسلام (ISC) مطالبی را در کنفرانس ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: در نشست مالزی براساس ملاحظات و تفاهم های به عمل آمده اولیه درباره امکان همکاریهای ISC و QS در زمینه رتبه بندی های دانشگاهها نیز مذاکره خواهد شد.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: بررسی برنامه های پنجمین نشست متخصصان آموزش عالی QS در مالزی نشان می دهد که حضور موسسات آموزش عالی ایران (چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی) در این نشست کمرنگ است. این در حالی است که دانشگاههای کشور جهت موقعیت یابی، ایجاد فضاهای مناسب علمی برای شناخت بیشتر، معرفی واقعیت های عینی و ملموس مرتبط با فعالیت های آموزشی و پژوهشی، جذب دانشجویان بین المللی، گشودن راه های تعامل علمی و برقراری ارتباطات بین المللی باید در کنفرانس هایی که مستقیما با برنامه های آنها ارتباط دارد فعالانه شرکت کنند.

وی افزود: نادیده گرفتن این فرصت ها نقش آموزشی و پژوهشی دانشگاههای کشور را تضعیف کرده و سهم آنها را از کل فعالیت علمی تحقیقاتی دانشگاههای جهان کاهش می دهد.

مهراد همچمنین از برگزاری نخستین کنفرانس QS-MAPLE در روزهای 2 تا 3 ماه مه 2010 با همکاری دانشگاه ملک سعود در ریاض در عربستان سعودی خبر داد و گفت: در این کنفرانس متخصصان آموزش عالی از کشورهای خاورمیانه و آفریقا شرکت خواهند کرد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
خداحافظي با کنکور در سال92


جام جم آنلاين: رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با تشريح آخرين مصوبات کارگروه قانون حذف کنکور گفت:با توجه به تأخيري که در اجراي قانون حذف کنکور اتفاق افتاد اعضاي کميته ماده 4 قانون حذف کنکور تصميم گرفتند کنکور با 2 تا 3 سال تأخير حذف شود.
علي عباسپور تهراني فرد در گفتگو با مهر افزود: به دليل اينکه از زمان تصويب قانون حذف کنکور در وزارت آموزش و پرورش همت کافي و هماهنگيهاي لازم براي اجراي آن وجود نداشت طي جلسه اي که سه شنبه شب برگزار شد، دستگاههاي ذيربط نظر خود را براي اجراي قانون حذف کنکور با تأخير دو تا سه ساله ارائه دادند.

وي گفت: بر اساس قانون قرار بود کنکور حدودا در تابستان 91 حذف شود اما تصميم گرفته شد اجراي اين قانون به سالهاي 92 تا 93 منتقل شود.

اصلاح قانون حذف کنکور در صورت لزوم

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: اعضاي کميته ماده 4 کنکور بايد جمع بندي نهايي جلسه شب گذشته را در خصوص حذف کنکور در سال 92 يا 93 به کميسيون آموزش ارائه کنند تا کميسيون در صورت لزوم نسبت به اصلاح قانون حذف کنکور اقدام کند و يا اينکه زمان حذف کنکور را در يکي از بندهاي برنامه پنجم توسعه ذکر کند.

وي به يکي ديگر از موضوعات مطرح شده در جلسه کميته ماده 4 قانون حذف کنکور اشاره کرد و گفت: به دليل اينکه کنکور حذف و پذيرش بر اساس نمرات امتحانات نهايي صورت مي گيرد نمرات سال سوم و پيش دانشگاهي نيز در پذيرش دانشجو لحاظ مي شود عنوان شد که بايد زماني اقدام به حذف کنکور کنيم که اکثريت داوطلبان کنکور سابقه تحصيلي داشته باشند.

70 درصد داوطلبان کنکور در سالهاي 92 و 93 داراي سابقه تحصيلي مي شوند

عباسپور اظهار داشت: از اين رو به اين نتيجه رسيديم که در سالهاي 92 و 93 بيش از 70 درصد داوطلبان داراي سابقه تحصيلي خواهند بود و اين سالها زمان مناسبتري براي حذف کنکور است.

پيش دانشگاهي حذف نمي شود

وي درباره حذف پيش دانشگاهي و تغيير نام آن به سال چهارم دبيرستان که از سوي وزارت آموزش و پرورش اعلام شده بود گفت: پيش دانشگاهي حذف نخواهد شد. مسئولين آموزش و پرورش نيز طي جلسه اي در کميسيون آموزش عنوان کردند که هيچ تغييري در اين خصوص در سالهاي 89 و 90 اتفاق نمي افتد.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين اضافه کرد: آنچه از سوي وزارت آموزش و پرورش اعلام شد جابجايي مراکز پيش دانشگاهي مستقل در دبيرستانها است.

وي با بيان اينکه دليلي براي تغيير نام پيش دانشگاهي به سال چهارم دبيرستان وجود ندارد گفت: اگر آموزش و پرورش بخواهد با اين تغيير به جاي پايان سال سوم، پايان سال چهارم به دانش آموزان ديپلم بدهد مجلس به شدت با آن مخالفت مي کند از سوي ديگر لزومي ندارد اسم پيش دانشگاهي به چهارم دبيرستان تغيير کند. البته اگر هدف تنها جابجايي مراکز باشد بحث جدي از نظر قانونگذاري به وجود نمي آيد.

عباسپور اظهار داشت: در هر حال اگر بخواهيم پيش دانشگاهي را حذف کنيم اين موضوع بايد در طرح تغيير **** آموزش مطرح و مجلس درباره آن تصميمگيري کند و وزارت آموزش و پرورش به تنهايي چنين اجازه اي ندارد.

تأثير نمرات امتحانات پيش دانشگاهي در کنکور 90 مشخص نشده است

وي درباره تأثير نمرات پيش دانشگاهي در کنکور سال 90 نيز به مهر گفت: در حال حاضر نمي توان گفت تا زمان حذف کنکور چه درصدي از نمرات نهايي سالهاي دبيرستان در پذيرش تأثير دارد و کميته ماده 4 بايد در اين زمينه تصميم بگيرد.

رئيس کميسيون آموزش مجلس گفت: پيش از اين قرار بود امتحانات دوره پيش دانشگاهي در سال تحصيلي جاري به عنوان آزمايشي به صورت سراسري برگزار شود اما در پذيرش دانشجو تأثير داده نشود اما تاکنون در اين زمينه هيچ تصميمي گرفته نشده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
صدور مجوز سه دانشگاه تک جنسیتی در تهران

تابناک اجتماعی ـ مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سه درخواست تأسیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی دخترانه موفق به کسب مجوز اصولی شدند گفت: این دانشگاه‌ها در صورت دریافت مجوز قطعی از مهر ماه دانشجو می‌پذیرند.

غلامعلی نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر سه درخواست تأسیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی تک جنسیتی از تهران، یک درخواست از شیراز، یک درخواست از قم و یک درخواست از مشهد در حال بررسی است.

وی اظهار داشت: سه موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی تک جنسیتی تهران موفق شدند مجوز اصولی تأسیس را کسب کنند. در مرحله بعدی باید از این موسسات بازدید به عمل آورد که در صورت تأیید نهایی می‌توانند از سوی شورای گسترش مجوز قطعی را نیز دریافت کنند.

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد با بیان اینکه موسسات غیرانتفاعی تهران دخترانه هستند به مهر گفت: با دریافت مجوز قطعی می‌توان برای سال 89 پذیرش دانشجو در این موسسات را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: سایر موسسات نیز در حال بررسی هستند و درخواست همه آنها به جز قم تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی دخترانه است.

نادری گفت: موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی قم درخواست تأسیس دانشگاه تک جنسیتی پسرانه را ارائه داده است که این موضوع باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و نتیجه نهایی بعدا اعلام شود.
وی با تشریح شرایطی که یک دانشگاه دخترانه برای دریافت مجوز باید داشته باشد به مهر گفت: هیئت موسس دانشگاه غیرانتفاعی دخترانه باید از سه عضو هیئت علمی خانم تشکیل شده باشد و سیستم‌های داخلی دانشگاه مانند کادر اداری و اعضای هیئت علمی بیشتر باید خانم باشند.

کامران دانشجو وزیر علوم پیش از این درباره همچنین راه‌اندازی دانشگاه‌های تک جنسیتی در کشور گفته بود: ما به دنبال ترغیب دانشگاه‌های غیرانتفاعی به سمت راه‌اندازی دانشگاه‌های پسرانه و یا دخترانه هستیم البته برای ایجاد دانشگاه‌های دولتی تک جنسیتی نیز مانعی وجود ندارد و فکر نمی‌کنیم اگر تعداد دانشگاه‌های تک جنسیتی مانند الزهرا و امام صادق بیشتر شود اشکالی را به وجود بیاورد. افزایش دانشگاه‌های تک جنسیتی در شهرهای کشور حق انتخاب بیشتری را برای ادامه تحصیل فرزندان به خانواده‌ها می‌دهد.

وی تاکید کرده بود: وزارت علوم برنامه‌ای برای تفکیک جنسیتی دانشگاه‌های موجود ندارد و نمی‌خواهیم این دانشگاه‌ها را تک جنسیتی کنیم.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
13 رشته پرطرفدار کنکور


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور آخرین وضعیت ظرفیت 13 رشته پرطرفدار کنکور شامل رشته های برق، مکانیک، کامپیوتر، عمران، معماری، صنایع، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، حقوق، روانشناسی و حسابداری را اعلام کرد.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: در جلسات رسمی وزیر علوم تأکید کرده است که نباید در کل ظرفیت رشته های کارشناسی در کنکور 89 کاهش داشته باشد حتی می تواند افزایش نیز داشته باشد اما دانشگاههای مختلف روند مختلفی را باید در پذیرش دانشجوی کارشناسی داشته باشند.

وی اظهار داشت: بر این اساس دانشگاههای مادر باید تا حدودی ظرفیت کارشناسی را پائین بیاورند و در مقابل در دوره های تحصیلات تکمیلی افزایش ظرفیت داشته باشند.

رئیس سازمان سنجش تأکید کرد: به طور قطع به همین میزان که در دانشگاههای مادر ظرفیت دوره های کارشناسی کاهش می یابد در سایر دانشگاهها افزایش می یابد.

وی درباره میزان کاهش و افزایش ظرفیت دوره های کارشناسی در دانشگاههای کشور گفت: این میزان از یک رشته به رشته دیگر و از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است و به طور قطع در 13 رشته پرطرفدار مانند سال گذشته کاهشی داده نمی شود یعنی ظرفیت این رشته های پرطرفدار در دانشگاهها تغییری نمی کند.

در کنکور سال گذشته 13 رشته پرطرفدار رشته های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی صنایع گروه آزمایشی ریاضی و فنی، در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در گروه آزمایشی علوم تجربی و در رشته های حقوق، روانشناسی، حسابداری در گروه آزمایشی علوم انسانی اعلام شده بود.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
نمرات پیش دانشگاهی تأثیری در کنکور ندارد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در کنکور امسال نمرات پیش دانشگاهی هیچگونه تأثیری نخواهد داشت، گفت: تمامی دفترچه های کنکور امسال برای افزایش امنیت و حفاظت کنکور و جلوگیری از سوء استفاده ها شخصی سازی می شوند.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: کنکور امسال تفاوتی با کنکور سالهای قبل ندارد و مانند سال قبل 15 درصد سوابق تحصیلی و 85 درصد نمره آزمون سراسری در قبولی تأثیرگذار است.

وی اظهار داشت: در سوابق تحصیلی نیز سعی می شود درسها به صورت تک تک لحاظ شود اما تصمیم نهایی در جلسه آینده کمیته ماده 4 کنکور گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نحوه برگزاری کنکور امسال گفت: برای افزایش امنیت و حفاظت کنکور در تمامی رشته ها سئوال و پاسخنامه به اسم داوطلب تهیه شده و به اصطلاح دفترچه ها شخصی سازی شده اند تا از این طریق جلوی بسیاری از سوء استفاده ها گرفته می شود.

وی افزود: نمرات امتحانات دروس دوره پیش‌ دانشگاهی به عنوان سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1389 برابر ضوابط لحاظ نخواهد شد و نمرات دروس دوره پیش‌دانشگاهی هیچگونه تأثیری در گزینش نهایی آزمون سراسری سال 1389 نخواهد داشت.

آزمون داوطلبان ریاضی صبح پنجشنبه 10 تیرماه، آزمون گروه هنر بعدازظهر 10 تیرماه، آزمون علوم تجربی صبح جمعه 11 تیرماه، آزمون زبان بعدازظهر 11 تیرماه و آزمون انسانی صبح 12 تیرماه برگزار می شود.

در آزمون سراسری سال 89 تعداد یک میلیون و 286 هزار و 813 نفر تقاضانامه ثبت نام را تکمیل کردند که از تعداد کل ثبت نام کنندگان 773 هزار و 653 نفر زن و 513 هزار و 160 نفر مرد هستند یعنی 60 درصد شرکت کنندگان را زنان تشکیل می‌دهند.

توزیع کارت کنکوریها نیز از امروز شنبه آغاز شده است.
 
بالا