برگزیده های پرشین تولز

درخواست کتاب های خنده دار و جالب

Dark Knight

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 آگوست 2003
نوشته‌ها
8,304
لایک‌ها
37
محل سکونت
Tehran
سلام

برای نوشته های مونهاوزن-گیلیامی p:ا، اینجا پیشنهادهای خوبی دارد.
برای کتاب های 'جاده ای - ماجراجویی' On the Road از Jack Kerouac را که از بهتربن های کتاب های جاده ای شناخته می شود پیشنهاد می کنم اگر تا بحال نخوانده اید؛ اتفاقآ امسال هم Walter Salles فیلمی به همین نام بر اساس همین کتاب دارد، البته The Dharma Bums از این نویسنده هم از آثار تحسین شده است. انتخاب مفید دیگر هم می تواند The Road باشد، به غیر از این سه، این لیست ها را هم که شامل ماجراجویی های داستانی و غیرداستانی و سفر روی خشکی و دریا هستند 1|2|3|4 ببینید.

خیلی ممنونم از پیشنهادهای ویژه. «در جاده» جک کروئک از کتاب‌های خـــیلی محبوبم هست. کلا عادت به audio book ندارم ولی این رو مدت‌ها دنبالش بودم و پیدا نکردم و در نهایت همون نسخه صوتی‌اش رو گوش دادم و برام دنیایی بود. کلا pro 50-60s هستم آخه!
اقتباسی که ازش ساخته شده تعریفی نداشته اون‌طور که می‌گن و با این بازیگران (که اصلا جور نیستن با نقش‌های کتاب) تعجبی هم نداره. متاسفانه از کروئک غیر از هایکوهای معروفش، که عملا به فارسی ترجمه پذیر نیست و نتیجه چیز درخشانی نمی‌شه، کتاب دیگه‌ای ترجمه نکردن. البته همین «در جاده» رو تا جایی که می‌دونم احسان نوروزی برای نشر چشمه ترجمه کرد و قرار بود سال‌های 88، 89 هم چاپ بشه که به هر حال خبری نشد. اون یکی کتابش رو نخوندم هنوز. این طور که پیداست با نام «ولگردهای دارما» از طرف نشر روزنه می‌خواد چاپ بشه. امیدوارم مجوز بگیره. «جاده» مک‌کارتی رو دو سه سال پیش که فیلمش ساخته شد خوندم و آنچنان خوشم نیومد. به طور کلی با کتاب‌های پسا-آخرالزمانی کمی مشکل دارم. البته با ادبیات علمی-تخیلی در مجموع مشکلی ندارم و کلی کتاب محبوب تو این سبک دارم.

من تازه این جا رو دیدم
علیرضا، کتاب ‌زندگانی و عقاید آقای تریسترام شندی، تقریبا همون سبکی که می خوای

دستت درد نکنه آزاده.
«تریسترام شندی» که گفتی و «آبشوران» که Kasandra عزیز گفتن رو گرفتم و به زودی شروع می‌کنم.
یه اتفاق بامزه هم اینکه «سومین پلیس» (فلن اوبراین) رو داشتم می‌خوندم که همون اولش تو نقل‌قول‌های تعریفی از نویسنده به نقل از گراهام گرین نوشته:

«از زمانی که At Swim-Two-Birds منتشر شد، در ذهنم به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های قرن جای گرفت. کتابی بی‌همتا... در حد و اندازه‌های اولیس و تریسترام شندی

تا این رو دیدم یاد تو افتادم. کلا با «تریسترام شندی» آشنا نبودم و یک دفعه دیدم چند جا اسمش مطرحه.
این «سومین پلیس» هم طنز خیلی خاص خودش رو داره. البته به عنوان کتاب خنده‌دار طبقه‌بندی نمی‌شه.

--

96033270121515074600.jpg

بالاخره یه‌روزی قشنگ حرف می‌زنم
دیوید سداریس
نشر چشمه
4/5

مجموعه خاطرات دیوید سداریس، طنز‌پرداز و نویسنده آمریکایی‌، هست که در قالبی کمیک روایت می‌شه.
یه‌جورایی آمریکایی شده‌ی «بامزه در فارسی» و «خندیدن بدون لهجه» فیروزه دوما در نظرش بگیرین. نه اینکه دوما از رو دست سداریس نوشته باشه، کلا منظورم سبک خاطره‌گویی کتاب هست. یعنی همون سبک خاطره‌گویی با چاشنی طنز که رایجه. من خیلی خوشم اومد.

59843078358804186135.jpg

احمق‌های چِلم و تاریخ‌شان
آیزاک بشویتس سینگر
نشر آسمان خیال
1.5/5

سرگذشت خیالی طنزآمیز جایی که حاکمان‌شان دچار توهم رسیدن به قدرت و وسعت یک امپراتوری و جهانی شدن هستند.
طنزش کمی کهنه و دست چندم به نظر می‌رسه. بُعد استعاری‌ کتاب هم بیشتر کودکانه هست و جنبه‌ی عمیقی نداره. کلا نمونه‌هایی بهتر، حتی فارسی، رو می‌شه پیدا کرد. در مجموع خوشم نیومد.
 

Behzad

کاربر فعال و منتخب سال 90 انجمن موسیقی<br>کاربر فع
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 جولای 2006
نوشته‌ها
1,292
لایک‌ها
912
محل سکونت
Music@Persiantools
ادیت شد
 
Last edited:
بالا