• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

درس‌هایی از دیجی‌کالا و درآمد روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی آن

porjectone

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2014
نوشته‌ها
163
لایک‌ها
67
خبری که برای اولین در وبنا منتشر شده بود، را بازنشر کردم که به سرعت توجه زیادی از دوستان را در فیسبوک وتوییتر به خود جلب کرد.

محتوای خبر اشاره ایی بود به صحبت های آقای سعید محمدی یکی از بنیانگذران فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا که در دوازدهمین همایش مدیریت کسب و کار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی٬ گزارش عملکرد و اطلاعات مربوط به فروش دیجی‌کالا را برای اولین بار اعلام کرده است.

او گفته است که در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا روزانه ۲۰۰۰ سفارش است با متوسط ۶۰۰هزار تومان. با یک ضرب ساده، به عدد فروش (درآمد ناخالص) ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در روز می رسیم. ( بله، اشتباه نمی کنید: یک ۱۲ با ۸ تا ۰!)

این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال ۱۳۸۵ یک استارتاپ با ۵ نیرو بوده است، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل دارد. در ماه های ابتدایی کار، این سایت، قطعات کامپیوتر و تعداد محدودی پرینتر را عرضه می کرد. در سال های اخیر با افزایش میزان نفوذ اینترنت در مردم، و جلب تدریجی اعتماد مردم به بانکداری اینترنتی و سپس خرید از اینترنت، فضا برای گسترش فعالیت چنین سایت هایی بازتر شد.



رموز موفقیت دیجی‌کالا:
یکی از مهمترین رازهای موفقیت دیجی‌کالا از لحاظ فنی، ۲ ویژگی مهم «مقایسه» و «نظرات کاربران» است. به اعتقاد من، به عنوان یک کاربر، و هم به عنوان کسی که در این حوزه چندین سال فعالیت حرفه ایی می کند، این دو ویژگی، برگ های برنده ی دیجی کالا در برابر دیگر رقبانش بوده و هستند.

اگر چه این دو ویژگی تنها مزایای این سایت نیستند و توسط دیجی کالا هم ابداع نشده اند اما پیاده سازی درست آن، توانسته است، این سایت را به عنوان اولین و موثقترین مرجع خرید اجناس الکترونیکی (بخصوص گوشی های همراه) برای من و بسیاری دیگر از دوستان، آشنایان و همکاران مان تبدیل کند.

چندی پیش، ( به نظر می رسد پس از جذب سرمایه ایی کلان) این کسب و کار اینترنتی، پوست انداخت. هم در معنای و اقعی کلمه، یعنی ظاهر و رابط کاربری اش مدرنتر و زیباتر شد و هم تعدد و تنوع اجناس و کالاهای ارائه شده را بالا برد. حالا شما می توانید ریش تراش و یا بیگودی هم از دیجی کالا بخرید.



درس مهم: استمرار، پشتکار و تلاش روزانه برای بهتر شدن
به نظر من، استارتاپی ها باید دیجی‌کالا را زیر نظر داشته باشند. مسیری که این کسب و کار (نوپا در سال ۱۳۸۵) تا امروز طی کرده است، راه آسانی نبوده است. مشکلات متعددی فنی به دلیل نبود زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات در کشور، مسائل و معضلات ناشی از عدم وجود قوانین مشخص و روشن درباره اینترنت، و تجارت الکترونیکی، گریبانگیر هر کسب و کاری در این حوزه بوده و هست.

آنچه مهم است، پایداری بنیانگذاران و گردانندگان یک کسب و کار اینترنتی، و ناامید نشدن از اتفاقات و ناملایمات، و ادامه کار است.

به راستی، این موفقیت، یک شبه روی نداده است. به قول بیز استون، از بنیانگذاران تویتر: « گذر زمان، پشتکار و ۱۰ سال تلاش، به تدریج شما را به صورت یک موفقیت یک شبه جلوه می دهد! »



اعتماد، اعتماد، اعتماد:
شاید یکی از دلایل مهم دیگر در موفقیت دیجی‌کالا بخصوص در بخش تلفن های همراه، بازار کاذب و غیرقابل اعتمادی است که به دلیل عدم صداقت، کلاهبرداری های مختلف، تبلیغات گمراه کننده و عدم دانش کافی فروشندگان خرده فروش در میان مردم بوجود آمده است.

خیلی ها، ترجیح می دهند، به جای اینکه چند روز وقتشان را صرف رفتن از این مغازه به آن مغازه، و شنیدن حرف های ضد و نقیض کنند، در خانه خود پشت کامپیوترشان بنشینند و با آرامش و بدون دغدغه، کالای مورد علاقه شان را بررسی، مقایسه و
سپس خریداری کنند.

با وجود تنوع بسیار در انواع کالاهای مصرفی الکترونیکی بخصوص موبایل ها، سرعت بالای ورود مدل های جدید به بازار، رقابت شدید میان تولید کنندگان، بالا و پایین رفتن قیمت ها، بازی های روانشناختی تولید کنندگان با قیمت گذاری های مختلف، انتخاب و خریدن بهترین گوشی ممکن به نسبت بودجه مورد نظر را به کاری پر از استرس تبدیل کرده است.
کاری که دیجی کالا کرده است، کاهش این استرس، از طریق ارائه طیف وسیعی از اطلاعات مختلف درباره کالاها، به شکل متن و تصویر و فیلم، و همچنین نترسیدن از به اشتراک گذاری تجربه خرید کاربرانش است.



عدم وجود رقیب خارجی:
وقتی این آمار فروش را برای بار اول دیدم، فورا به این فکر افتادم که غول های فروش اینترنتی مانند آمازون ممکن است چقدر در روز فروش داشته باشند؟!

جالب است بدانید آمازون در سال ۲۰۱۲ هر ثانیه بیش از ۳۰۰ آیتم می فروخته است.

درآمد (فروش) سالانه آمازون، در سال ۲۰۱۳ چیزی نزدیک به ۷۵ میلیارد دلار بوده است که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

مساله تحریم بانکی و مالی کشور، تهدیدی است که توسط کسب و کارهایی مانند دیجی‌کالا به فرصت های طلایی تبدیل شده است. به دلیل وجود تحریم ها، کمپانی های بزرگ و چند ملیتی مانند Amazon.com و eBay.com نمی توانند در ایران فعالیتی مانند کشورهای دیگر داشته باشند.

ورود Amazon به هر کشور جدیدی، قلب صاحبان کسب وکارهای محلی آن کشور را پایین می ریزد. مناطق قابل دسترسی این غول تجارت الکترونیکی بسیار وسیع شده است. دوستان من در منطقه خودگردان کردستان عراق کوچکترین چیزهایی که در بازار پیدا نمی شود یا گران به نظر می رسد را از آمازون می خرند که اغلب با احتساب هزینه های ارسال هم ارزانتر از بازار محلی به دستشان می رسد.



برهم زدن بازارها (Disruption) :
دیجی‌کالا توانسته است بازارهای سنتی کسب و کارها را بر هم بزند. حالا دیگر هیچ شرکت یا مغازه فروش محصولات الکترونیکی از گزند دیجی‌کالا در امان نیست و آن چیزی که روزی دست کم‌اش می گرفتند به تهدیدی جدی تبدیل شده است. قطعا به دلیل الکترونیکی بودن، عدم وابستگی به زمان و مکان خاص و دلایل بسیار دیگر، هزینه های اداره و نگه داری دیجی‌کالا به نسبت شرکت ها یا مغازه هایی در آن سطحِ از فروش، بسیار پایین‌تر است.

دیجی‌کالا به کل کشور دسترسی دارد حالی که برای یک کسب و کار محلی، این کار امکان پذیر نیست.
نمونه جهانی این نوع برهم زدن بازارهای سنتی، آمازون است. فروشگاه های زنجیره ای بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی در آمریکا این سایت را که در سال ۱۹۹۵ لانچ شد، خیلی جدی نگرفتند اما آمازون در عرض ۲ سال آنقدر پیشرفت کرد که وارد بورس شد.



پیام و اثرگذاری انتشار این خبر:
یکی از مهمترین نتایج حاصل از انتشار چنین آمار جالبی این است که توجه بسیاری از جوانان به مزایا و فرصت های بازار فناوری اطلاعات جلب می شود. اما، مهمتر از آن این است که سرمایه ها را به سمت این حوزه هدایت خواهد کرد.

به قول وزیر اقتصاد آقای دکتر طیب نیا درهمایش بهبود فضای کسب و کار ایران، یکی از مشکلات اقتصادی کشور این است که سرمایه ها در خاک و دیوار اسیر شده اند. حال، با شنیدن چنین آماری، سرمایه گذاران بخش مسکن و انبوه سازی، به فکر فرو خواهند رفت.



کسب و کارهای مشابه در چه حال هستند؟
تعداد فروشگاه های اینترنتی در ایران کم نیستند اما برخی از آن ها، توانسته اند اسم و رسم بزرگتری به هم بزنند. از جمله مشهورترین آن ها، غیر از دیجی‌کالا، می توان به چاره، فینال، ورچین، زنبیل، تهران‌کالا و … اشاره کرد.

شاید هیچ کدام از این فروشگاه ها، که هر کدام سیاست های متفاوتی در کارشان در پیش گرفته اند نتوانسته جایگاه دیجی کالا را در ذهن کاربران ایرانی بدست آورند.

در مقایسه ی دیجی کالا با فروشگاه های همه‌چیز فروش مانند چاره و فینال که از نظر تنوع محصولات و پشتیبانی، استانداردهای بالایی را رعایت می کنند، می توان ۳ تا از مزیت های رقابتی مهم دیجی کالا را به شرح زیر نام برد:

  1. تمرکز بر بازار مشخص کالاهای الکترونیکی
  2. ارائه گارانتی اختصاصی خود
  3. رابط کاربری جذابتر و تلاش مداوم برای بهتر کردن
تمرکز دیجی کالا از ابتدای شروع به کار، بر این بازار Niche به آن کمک کرد تا هزینه های عملیاتی و همچنین دردسرهای تامین، انبار، نگه داری و ارسال کالاهای حساس را نداشته باشد. دیجی کالا توانسته است کاری کند که در مدت زمان کوتاهی، محصولاتی که در جهان فروششان شروع می شود را با قیمتهای رقابتی عرضه کند.



آینده دیجی‌کالا:
دیجی کالا که اکنون در مسیر رشد پرشتاب قرار گرفته است می خواهد تا پایان سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۰۰ نفر نیروی جدید را در این شرکت استخدام کند. امیدوارم این سرعتِ پرشتاب، روح صمیمی، چابک و منعطف دیجی کالا را تضعیف نکند و بتواند بیش از پیش اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. همچنین امیدواریم اخبار موفقیت های دیگر کسب و کارهای اینترنتی را بیشتر بشنویم. موفقیت دیجی‌کالا، و امثال آن، می تواند بر موفقیت و موقعیت فضای کسب و کارهای اینترنتی در کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,979
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
منم از این سایت خیلی خرید کردم اما فکر نمیکردم آنقدر سود داشته باشه احتمالا روزی 300 میلیون سود میکنه باورکردنی نیست
 

porjectone

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2014
نوشته‌ها
163
لایک‌ها
67
توی یک \روژه تحقیقاتی داری روی ارسال از طریق عمود پرواز ها و پهبادها کار میکنه
 

behnam_2000

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,767
لایک‌ها
2,016
تا زمانی که قانون شفافی در رابطه با تجارت الکترونیک وجود نداشته باشه کسی سرمایه گذاری جدی نمی کند, این دیجی کالا هم 2-3 تا صفر گذاشته جلوی فروششون و می خواسته برای خودش تبلیغ کند
این قضیه در کارهای دیگه هم انجام می شه مثلا در یک مقاله خوندم که بعضی فیلم سازان هالیودی برای تبلیغات هزینه ساخت فیلم رو دو سه برابر اعلام می کنند, یا بعضی از شرکت های بازی سازی...

نمی شه کسی میلیون ها تومان برای یک سایت هزینه کند و فرداش که پاشد ببیند که سایت فیلتر شده

یکی قانون copyright باید گذاشته بشه, یا اونی که هست آپدیت بشه
دوم قانون DMCA گذاشته بشه که در ایران نداریم, خلاصش اینه که محتوایی که توسط کاربر تولید می شه مسولیتش با خوده کاربره نه صاحب سایت
سوم اینکه یک نهاد مثل FTC که حمایت از حقوق مصرف کنند هست باید تشکیل بشه, یا اگه وجود دارد باید احیا شه و دنبال متخلفین بگرده , چون یک فروشنده کلاهبردار به همه ضرر می زنه , پیشتر از همه به بقیه فروشنده ها
 

porjectone

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2014
نوشته‌ها
163
لایک‌ها
67
تا زمانی که قانون شفافی در رابطه با تجارت الکترونیک وجود نداشته باشه کسی سرمایه گذاری جدی نمی کند, این دیجی کالا هم 2-3 تا صفر گذاشته جلوی فروششون و می خواسته برای خودش تبلیغ کند
این قضیه در کارهای دیگه هم انجام می شه مثلا در یک مقاله خوندم که بعضی فیلم سازان هالیودی برای تبلیغات هزینه ساخت فیلم رو دو سه برابر اعلام می کنند, یا بعضی از شرکت های بازی سازی...

نمی شه کسی میلیون ها تومان برای یک سایت هزینه کند و فرداش که پاشد ببیند که سایت فیلتر شده

یکی قانون copyright باید گذاشته بشه, یا اونی که هست آپدیت بشه
دوم قانون DMCA گذاشته بشه که در ایران نداریم, خلاصش اینه که محتوایی که توسط کاربر تولید می شه مسولیتش با خوده کاربره نه صاحب سایت
سوم اینکه یک نهاد مثل FTC که حمایت از حقوق مصرف کنند هست باید تشکیل بشه, یا اگه وجود دارد باید احیا شه و دنبال متخلفین بگرده , چون یک فروشنده کلاهبردار به همه ضرر می زنه , پیشتر از همه به بقیه فروشنده ها

من برای یک کار تو همین فروشگاه مدتی مشغول بودم رقم ها کاملا درسته
دیجی کالا تا جایی که من با مدیر عاملش تو جشنواره وب ایران صحبت کردم حدود ۲۰۰ سرمایه داشته با دست خالی وارد بازار نشده + اینکه مکان داشته
 

mcsaturday

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2011
نوشته‌ها
1,599
لایک‌ها
1,331
محل سکونت
Qom
فروشگاهیه که واقعاً دوستش دارم. پرسنل خوب و خوش اخلاق. خدمت عالی. کالاهای بروز و خاصۀ دیجیتالی. فوق العاده ست دیجی. همیشه ازش خرید میکنم و به دوستانم نیز پیشنهادش میکنم. به امید موقعیت روز افزون این فروشگاه
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,979
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
توی یک \روژه تحقیقاتی داری روی ارسال از طریق عمود پرواز ها و پهبادها کار میکنه
یعنی میخواد کالاشو با هلکوپتر کنترلی و یه بالن فرتی برسونه دست صاحبش:eek:
فروش روزی 2000 کالای دیجیتال کار ساده ای نیست یعنی ماهی 9 میلیارد سود خالص داره بعید هم نیست چون تا وقتی این سایت هست فروشگاه های دیگه نمی تونند باهاش رقابت کنند
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,872
محل سکونت
0098
سند این مطلب ؟
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,979
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
سند این مطلب ؟
ببین دوست عزیز اگه خود شما الان بخوای از اینترنت یه کالای دیجیتال سفارش بدی کدوم ترجیح میدی قطعا دیجی کالا چون هم ارزونتر میده هم تونسته اعتماد مردم جلب کنه هم به روز هست و در مورد جنس اطلاعات کافی به مشتری میده طوری که شاید شما با مراجعه حضوری به یه فروشگاه هم نتونی به این خوبی متوجه بشی همین مزیت ها باعث شده کسی نتونه باهاش رقابت کنه بخاطر همین فروشش خیلی بالاست
 

behnam_2000

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,767
لایک‌ها
2,016
ببین دوست عزیز اگه خود شما الان بخوای از اینترنت یه کالای دیجیتال سفارش بدی کدوم ترجیح میدی قطعا دیجی کالا چون هم ارزونتر میده هم تونسته اعتماد مردم جلب کنه هم به روز هست و در مورد جنس اطلاعات کافی به مشتری میده طوری که شاید شما با مراجعه حضوری به یه فروشگاه هم نتونی به این خوبی متوجه بشی همین مزیت ها باعث شده کسی نتونه باهاش رقابت کنه بخاطر همین فروشش خیلی بالاست

اگر جنس ایراد داشته باشه پس می گیره این دیجی کالا؟
اگر خوبه از این دیجیکالا خرید کنیم :D

چون تا حالا نشده از مغازه من یه چیزه الکترونیکی بگیرم یه ایرادی نداشته باشه, یعنی 10 تا مورد رو که چک می کنی, مورد 11ام که یادت نیست خراب از آب درمیاد
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,979
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
به احتمالا 100:general601:درصد جنس سالم به دستتون میرسه چون تمام هدفشون رضایت مشتری هست در غیر اینصورت فکر کنم ضمانت تعویض هم داشته باشه همه محصولات گارانتی هم دارند من هرچی خریدم خوب بوده
 

amin885

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2010
نوشته‌ها
954
لایک‌ها
1,149
دی جی کالا موفقه به دلیل اینکه بازار حالت رقابتی نیست وب سایت ها حالت رقابتی نیستن یک نفر سرمایه خوبی داره تونسته شرکت تاسیس کنه قیمت خوب اجناس رو گیر بیاره انبار کنه و اعتبار از روی سرمایه اش طی چند سال کسب کنه و الانم هم در شرایط سر بسته ای مثل ایران که قیمت موبایل تا لوازم الکترونیکی بدون هیج قانون و هیچ قیمت تعیین شده ای ارائه میشه با زرنگی خاص و تخفیف های گول زنک که بعضا بخاطر در دسترس بودن بازار تهران پیشرفت کرده وگرنه جز این شرایط بود امثال سایت دی جی کالا زیاد بودند.

اما اینکه با داشتن سرمایه ای زیاد تونستن ایده خودشو بکار بگیره هم هست
خود بنده ایده های زیادی مثل دی جی کالا و بهتر از سایت دیجی کالا در 5 سال پیش تا الان داشته و دارم اما سرمایه دیجی کالا رو ندارم وگرنه خیلی جوان های خوب ایرانی ما در این زمینه میتونن حالت رقابتی خوبی رو داشته باشن که یا در تهران نیستن یا امکان سرمایه رو ندارن یا نمیتونن این همه هزینه اولیه رو مثل دیجی کالا در کار اولیه هزینه کنن تا به سود اینچنینی برسن.
 

homayo0on

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
555
لایک‌ها
620
دی جی کالا موفقه به دلیل اینکه بازار حالت رقابتی نیست وب سایت ها حالت رقابتی نیستن یک نفر سرمایه خوبی داره تونسته شرکت تاسیس کنه قیمت خوب اجناس رو گیر بیاره انبار کنه و اعتبار از روی سرمایه اش طی چند سال کسب کنه و الانم هم در شرایط سر بسته ای مثل ایران که قیمت موبایل تا لوازم الکترونیکی بدون هیج قانون و هیچ قیمت تعیین شده ای ارائه میشه با زرنگی خاص و تخفیف های گول زنک که بعضا بخاطر در دسترس بودن بازار تهران پیشرفت کرده وگرنه جز این شرایط بود امثال سایت دی جی کالا زیاد بودند.

اما اینکه با داشتن سرمایه ای زیاد تونستن ایده خودشو بکار بگیره هم هست
خود بنده ایده های زیادی مثل دی جی کالا و بهتر از سایت دیجی کالا در 5 سال پیش تا الان داشته و دارم اما سرمایه دیجی کالا رو ندارم وگرنه خیلی جوان های خوب ایرانی ما در این زمینه میتونن حالت رقابتی خوبی رو داشته باشن که یا در تهران نیستن یا امکان سرمایه رو ندارن یا نمیتونن این همه هزینه اولیه رو مثل دیجی کالا در کار اولیه هزینه کنن تا به سود اینچنینی برسن.
اینطوری هم گفتن هم کمی بی انصافیه
بالاخره این شخص شهامت سرمایه گذاری تو وب بی دروپیکر ایران رو داشته خودش یه پوئن مثبت هست
درسته که چندان بازار رقابتی نیست اما در مقابل بعضی فروشگاه ها که با دروغ و دغل های تابلو فروش میکنن حداقل کارشون درست تره، ساعت پلاستیکی رو با 99 درصد تخفیف به قول این تبلیغ پاپ آپیا نمیفروشن به ملت.
یکی از دوستان یه جا میگفت دیجی کالا مثل بهشت میمونه برای شهرستانیا که دسترسیشون کم هست و خیلی از خریداراشون شهرستانی هستن.
 

amin885

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2010
نوشته‌ها
954
لایک‌ها
1,149
اینطوری هم گفتن هم کمی بی انصافیه
بالاخره این شخص شهامت سرمایه گذاری تو وب بی دروپیکر ایران رو داشته خودش یه پوئن مثبت هست
درسته که چندان بازار رقابتی نیست اما در مقابل بعضی فروشگاه ها که با دروغ و دغل های تابلو فروش میکنن حداقل کارشون درست تره، ساعت پلاستیکی رو با 99 درصد تخفیف به قول این تبلیغ پاپ آپیا نمیفروشن به ملت.
یکی از دوستان یه جا میگفت دیجی کالا مثل بهشت میمونه برای شهرستانیا که دسترسیشون کم هست و خیلی از خریداراشون شهرستانی هستن.
واقعا تهران باشی سرمایه داشته باشی به تمام نمایندگان و توزیع کنندگان در پایتخت دسترسی داشته باشی و یه سایت بزنی و قرار داد با شرکتهای توززیع و شروع به کار شهامت میخواد؟؟
من واقعا فکر نمیکنم شهامتی بخواد جز سرمایه و یک وبسایت پر از اطلاعات مثل دی جی کالا که میشه طراحی کرد و بودن در پایتخت برای دسترسی به کل نمایندگان همه کالاها و خرید و فروش....

حتی وقتی سرمایه باشه میشه رقابت کرد.
 

homayo0on

Registered User
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
555
لایک‌ها
620
واقعا تهران باشی سرمایه داشته باشی به تمام نمایندگان و توزیع کنندگان در پایتخت دسترسی داشته باشی و یه سایت بزنی و قرار داد با شرکتهای توززیع و شروع به کار شهامت میخواد؟؟
من واقعا فکر نمیکنم شهامتی بخواد جز سرمایه و یک وبسایت پر از اطلاعات مثل دی جی کالا که میشه طراحی کرد و بودن در پایتخت برای دسترسی به کل نمایندگان همه کالاها و خرید و فروش....

حتی وقتی سرمایه باشه میشه رقابت کرد.
خیلیا تو وب سرمایه گذاری بزرگ کردن با کله خوردن زمین !
خدا رو شکر اینیکی این اتفاقات براش نیفتاده
این سایت از سال 85 بالا اومده و اسمو رسم خودشو پیدا کرده بالاخره
البته الان نسبت به قبل هم اوضاع خرید اینترنتی بهتر شده و هم تبلیغات بهتر جواب میده
نمونه بارزش شبکه های اجتماعی فارسی بی کیفیتی که صرفا بخاطر تبلیغات و سرمایه تونستن از شبکه های ا جتماعی با کیفیت و قدیمی هم جلو بزنن
 

porjectone

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2014
نوشته‌ها
163
لایک‌ها
67
من تو این سیستم ها بودم اگه بشه کالا رو تامین کرد میشه خیلی بهتر از این دیجی کالا عمل کرد
من خیلی وقته دنبال انجام این کارم ولی تامین کالا و چند مورد نمیزاره وارد این حوزه بشیم
نکته مهم خود دیجی کالا وارد کننده هست و بازوی اجرایی خوبی داره یعنی هم با هم متحد هستند هسته اصلی شرکت و فروشگاه با هم یکدست هستند
چیزی که ما کم توی نت ایران داریم
 

porjectone

Registered User
تاریخ عضویت
13 مارس 2014
نوشته‌ها
163
لایک‌ها
67
واقعا تهران باشی سرمایه داشته باشی به تمام نمایندگان و توزیع کنندگان در پایتخت دسترسی داشته باشی و یه سایت بزنی و قرار داد با شرکتهای توززیع و شروع به کار شهامت میخواد؟؟
من واقعا فکر نمیکنم شهامتی بخواد جز سرمایه و یک وبسایت پر از اطلاعات مثل دی جی کالا که میشه طراحی کرد و بودن در پایتخت برای دسترسی به کل نمایندگان همه کالاها و خرید و فروش....

حتی وقتی سرمایه باشه میشه رقابت کرد.

فقط و فقط سرمایه میخواد و کسی که قبل تو این کار بوده باشه!!
 

amir3408

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
3,251
لایک‌ها
1,416
مخم حل شد. ولی به نظرم حقشونه دیگه...اینهمه فروشگاه به هیچ جا نرسید پس لابد اینا یه فرقی با بقیه دارن دیگه
 

ibest

کاربر فعال ادبیات
تاریخ عضویت
16 جولای 2012
نوشته‌ها
14,900
لایک‌ها
11,872
محل سکونت
0098
واقعا تهران باشی سرمایه داشته باشی به تمام نمایندگان و توزیع کنندگان در پایتخت دسترسی داشته باشی و یه سایت بزنی و قرار داد با شرکتهای توززیع و شروع به کار شهامت میخواد؟؟
من واقعا فکر نمیکنم شهامتی بخواد جز سرمایه و یک وبسایت پر از اطلاعات مثل دی جی کالا که میشه طراحی کرد و بودن در پایتخت برای دسترسی به کل نمایندگان همه کالاها و خرید و فروش....

حتی وقتی سرمایه باشه میشه رقابت کرد.

با یکی از طراح سایت ک صحبت کردم گفتند مشابه دیجیکالا 50 م هزینه طراحی میشه
 
بالا